Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Milline on talve värv (0)

1 Hindamata
Punktid
Talv - Lumi, külmad käed ja kaminasoojus - kõik luuletused, mis jõulu kategooria alla ei sobi

Esitatud küsimused

  • Mis aastaajal võib neid helisid kuulata?
  • Mida praegu teeb pruunkaru?
  • Mida praegu teeb jääkaru?
  • Mida praegu teeb konn?
  • Mida praegu teeb rähn?
  • Mis värvi on lumekaki sulad?
  • Mida praegu teeb tihane?
  • Mida praegu teeb lepatriinu?
  • Mida praegu teeb pääsuke?

Lõik failist

Miroslava Karlova LÕ-11
Mina ja keskkond
„Milline on talve värv?“
EESMÄRGID:
  • Kujundada kujutlust aastaaegadest;
  • Kujundada kujutlust, et loodusnähtused on tsüklilised;
  • Korrata , millega erineb talv.
  • Teha selgeks, miks talve peavärv on valge.
    VAHENDID:
  • Talve maastikud (pildid ja fotosid );
  • Kaardid, mis näitavad loodusnähtused, aastaajad;
  • Kaardid, fotod ja pildid, kus on erinevad loomad;
  • Suur valge paber;
  • Kuusnurgad, mis on tehtud paksust valgest paberist (lumehelvede jaoks);
  • Läbipaistev kile;
  • Käärid;
  • Värviline paber;
  • Suur jäätükk;
  • Audioheli talve loodusest.
    EELTÖÖ:
  • Paluda lapsi ja vanemaid tuua perefotosid, mis on tehtud talvel. Korraldatakse näitust „Meie Talv“.
  • Lapsed vaatavad pilte ja ütlevad, mis on piltidel.
  • Kui on jalutuskäik, lapsed jälgivad, mis värv on kõige rohkem domineeriv talvel, leiavad valget värvi objekte.
    TEGEVUSE KÄIK:
  • Sissejuhatus/ tähelepanu haaramine
    Lapsed istuvad laua taga, mille peal asuvad kaardid, mis näitavad erinevaid loodusnähtusi, mis on iseloomulik erinevate aastaaegadele. Tahvlil on talve maastikud (pildid ja fotod). Mina panen audio mängima ja pakun lastele kuulata helisid . Küsin laste käest, millise loodusnähtuste helisid nad kuulsid? Mis aastaajal võib neid helisid kuulata?
  • Sissejuhatus/ teema teatamine
    Pakun lastele vaadata talve maastikuid ja küsin, millist värvi võib nimetada talve peavärviks. Sest see on valge värv, lastele pakutakse välja valida kõik kaardid, kus on talve üritused ja panna neid suure valge paberi peale. Pärast seda, lapsed räägivad, kuidas nimetatakse üks või teine objekt (loodusnähtus), mis on kaardi peal, ja kust nad nägid neid. Näiteks, valge hätmatis –
  • Milline on talve värv #1 Milline on talve värv #2 Milline on talve värv #3
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-02-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 54 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor mirusja Õppematerjali autor
    Tunniplaan lasteaias

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    14
    pdf

    DIDAKTILISED Mängud 4.a.

    Laps peab korraldusi täitma. 24. Loomaaed. Eesmärk. Metsloomade kordamine. Käik. Lastele näidatakse loomade pilte ja küsitakse, et keda nad metsas või loomaaias nägid. Laps peab vastama: „Ma nägin...“, „Ma ei näinud...“ Mitu looma kellelgi meelde jäi? 6 25. Mis sõidab? Eesmärk. Häälte ära tundmine. Käik. Lapsed vaatavad pilte ja kuulavad kassetilt sõidukite hääli. Nad peavad ära arvama, milline sõiduk mingit häält teeb. 26. Kuningas. Eesmärk. Käskiva kõneviisi harjutamine, riietusesemete kordamine. Käik. Üks lastest on kuningas. Teised alluvad. Kuningas jagab käsklusi: 2pane mulle valge müts pähe!“ Alluv teeb seda ja kordab järele: „Panen sulle valge mütsi pähe.“ 27. Kunstnik. Eesmärk. Häälimise harjutamine. Vahendid. Tahvel ja kriit või paber ja jäme viltpliiats. Käik. Õpetaja joonistab tahvlile ja lapsed jälgivad joone liikumist, hääldades mõnd

    Pedagoogika
    thumbnail
    27
    docx

    Näidis: nädala õppekava 4-5 a.

    ülesanded ette. Vahepeal arutleme piltide üle. (esimene leht 12 min.) (teine leht 8 min.) Kunsti tegevus ( 20 min.) Eesmärgid: Kasutab aktiivselt värvipliiatseid. Joonistab koera, kasutades õigeid, loomulikke värve. Istume vaibal ringis. Vaatleme mängu koera Pontut. Mis tal kõik on?: pea, kõrvad, nina, suu, silmad, keha, käpad, saba. Lapsed saavad talle pai teha. Mõtleme kus ta elab (kuudis). Milline see kuut on? Millest koosneb? (Kuut ise, katus ja uks või sissepääsu ava.) (5 min.) Siis istuvad lapsed laua taha, kus mul on juba valmis pandud kõik tööks vajalik: paberi leht, värvipliiatsid. Joonistame koera ja kuudi ning lõpuks värvime ka tausta ära. (kuni 15 min.) Teisipäev-maakoduloomad. Kuulamine ja kõnelemine (20 min.) Eesmärgid: Laps oskab tähelepanelikult kuulata. Aktiivselt räägib kaasa teema põhjal. Nimetab vähemalt kolme maakodulooma ja ühe linnu.

    Pedagoogika alused
    thumbnail
    32
    docx

    LOODUSNÄHTUSED VANARAHVA KÜSITLUSES

    maha. Kerge seenevihma korral on vihmapiisad väikesed. Paduvihma korral on vihmapiisad suured (sest alla langedes ühinevad need teiste piiskadega ja tekivad suuremad piisad) 3.2. Vanarahva arvamusi ilma kohta. - Vikerkaar hommiku või õhtu pool tähendab head ilma, põhja pool palju vihma. - Paistab taevas kaks vikerkaart, tunnistab see, et vihm varsti üle jääb. - Mida rohelisem ja selgem vikerkaar, seda rohkem sajab vihma; mida selgem punane värv, seda rohkem tuult. - Kui virmalised vehklevad, tuleb külma. - Esimesest lumekübeme nägemisest on veel 40 ööd-päeva talve tulekuni. - Kui vesi jõgedes alaneb, on talvel suurt sula ja suvel suurt vihma oodata. - Kui mets kohiseb, tuleb sadu või sula. - Tõuseb kuu suvel madalalt üles, tuleb jahedaid ilmu, tõuseb aga kõrgele, siis palavaid ilmu. - On noore kuu otsad tömbid, tuleb sadu. - Kui kuu vihma sisse luuakse, siis on nii kaua vihmane, kui kuu täis saab.

    Füüsika
    thumbnail
    120
    pdf

    Õpetajaraamat

    ÕPETAJARAAMAT laste töölehtede juurde 2006 Projektijuht: Urmo Reitav, Tartu Ülikooli Narva Kolled Koostajad: Liivi Aleksandridi, Irina Aru, Elviira Haukka, Ingrid Härm, Inguna Joandi, Margit Kaljuste, Natalja Lunjova, Lea Maiberg, Ülle Peedo, Margarita Raun, Maibi Rikker Toimetajad: Merit Hallap, Anu-Reet Hausenberg, Lydia Pihlak, Kristi Saarso Trükise koostamist ja väljaandmist on rahastanud Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutuse Haridusprogrammide Keskus Autoriõigus: Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutus ISBN AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 e-post: [email protected] http://www.atlex.ee Tasuta jaotatav tiraa Õpetajaraamat SISUKORD Sisukord 3 Eessõna 6 1. Sissejuhatus

    Eesti keel
    thumbnail
    6
    pdf

    ALUSHARIDUS, MINA JA KESKKOND, LOODUSÕPETUS kodutöö

    Märkan, et jätkatakse varasemalt käsitletud teemadega ning tegeletakse nendega põhjalikumalt. Ilmaga seotult käsitletakse kevade, suve, sügise, talve vaheldumist ning sellest, mida aastaaegade muutumine kaasa toob. Käsitletakse seeni ja loomi. Meie mõjust loodusele, kuidas olla loodussäästlik. Milline on teie arvates õpetaja roll loodusega seotud tegevuse läbiviimisel? Põhjendage vastust? Minu silmis peaks õpetaja olema nii eeskuju kui ka suunavas ja õpetlikus rollis. Arvan nii, sest mäletan omast kogemusest, kuidas üks mu lasteaia (ja hiljem koolikaaslase) isa, kes oli jahimees, käis koos meie ja õpetajaga muuseumites ja vahel ka loodusel kaasas ning rääkis väga põnevaid jutte, mille suguseid õpetaja ei rääkinud.

    Lapsekesksed tegevused ja mäng
    thumbnail
    46
    doc

    Mänge lastele - referaat

    Mängu käik: Mängijad istuvad või seisavad ringis. Mängu juht seisab ringi keskel ja viskab taskurätiku üles. Sel ajal, kui taskurätt õhus hõljub, peavad kõik mängijad naerma. Niipea kui taskurätt on langenud põrandale, peavad kõik naermise lõpetama. Kes naerab edasi, annab pandi. UNERIIDED Eesmärgid: arendada tähelepanu, õppida järeldusi tegema Vanus: 3-7 a Osavõtjad: 5-10 mängjat Mängu käik: Mängujuht ütleb lastele kolm tegevust, kus lapsed peavad mõtlema, milline väide on tema jaoks õige, ja samal ajal antud tegevust sooritama: aja põsed punni, pane silmad kinni, raputa pead. Mängujuht väidab: Uneriided on mugavad. Uneriideid ei ole vaja. Uneriided toovad hea une. Uneriided on pehmed. Uneriided on õues jooksmiseks. 1. TEGEVUS: aja põsed punni, kui sa arvad, mõtled, tunned, et uneriided on mugavad. Järgneb info andmine uneriiete kohta. 2. TEGEVUS: pane silmad kinni, kui sa arvad, mõtled, tunned, et uneriideid pole vaja.

    Mäng
    thumbnail
    27
    docx

    Sügislilled

    2.4 Kunst/käeline tegevus Looduslikud värvid Arutlege lastega, millega vanasti joonistati, värviti ­ söega, taimedega. Vaadelge loodust ja leidke, millega oleks võimalik värvida. Paluge lastel korjata taimi, mis nende arvates võiks paberile jälgi jätta. Õpetajal võib olla ka eelnevalt valmis kogutud erinevaid taimi, mida antud lähiümbruses ei kasva, kuid millega oleks hea värvida (nt aroonia, pihlakas jne). Proovige üheskoos, milliste taimedega paberit hõõrudes milline värvus tuleb. Seejärel proovivad kõik lapsed nn looduslike värvidega endale ühe pildi maalida. (http://keskkonnaharidus.ee/failid/file/oues_oled_vaba.pdf) Käevõru Iga laps saab ümber käe maalriteibi. Liimine pool jääb ülespoole. Käevõru kaunistada loodusliku materjaliga, mis jääb teibile kinni (liiv, lehed, lilled jne).

    Ainetöö
    thumbnail
    36
    docx

    Emakeele õpimapp

    Minu õpimapp sisaldab: 1. Kõiki loengu materjale (mis on loetud ja märgistatud) 2. Eneseanalüüs „ Mina lugejana“ 3. Videoanalüüs : õpetaja roll kõnelejana, meetodid, vahendid, aktiivõppe meetodid, lõimimine. 4. Kirjutamis-ja lugemisoskuse perioodid Frithi ja Ehri mudeli järgi. Lugemistegevuste kirjeldused. 5. Lugemispesa pilt ja kirjeldus. 6. Kolme erialase raamatute kokkuvõte. 7. Kõike Lugemispesa teematiliste saatede lühikonspekt. 8. Eneseanalüüs ja märkmeid külalisseminaride kohta. 9. Enda loodud mängu analüüs ja mängu reeglid. Lisaks:  Näpumängude kasutamine koolieelseseas  Väikelapse kõne areng ja selle toetamine  „Peitusmäng“  Tähesõnastik 3-D (SABLOONID)  Erinevaid mänge VIDEOANALÜÜS Õpetaja roll kõnelejana: õpetaja suunab lapsi küsimuste abil, kordab jär

    Eesti keele ajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun