Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks see kõik toimub?

Lõik failist


Õpetaja õpiabi
Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja
(Sue Cowley )
  • Lobimishimuline klass
    Klassis vaikuse saavutamine on kõige tähtsam ja mõnel ajal kõige
    keerulisem asi, millega õpetaja peab toime tulla. Raamatus pakutakse
    kolm erinevat strateegiat lobisemishimulise klassiga
    hakkamasaamiseks.
    Esimene raamatus pakutud taktika on „kange nagu raudnael“. Arvan,
    et see taktika sobib parem kui töötad „raskete“ klassidega. Mul
    on väike töökogemus koolis töötamisel ja mul oli üks selline
    klass „raskete“ lastega. Nendega hakkasin kasutama seda taktikat,
    sest kuidagi teisiti ei suutnud klassi maha rahustada. Kõigepealt
    seletasin nendele suuliselt kõik reeglid minu tundides viibides ja
    panin käitumisreeglid suurelt , selgelt ja täpselt paberilehele
    kirja ning riputasin neid klassiruumi seinale. Niimoodi oli mul
    võimalus viidata, kui vajadus oli. Seletasin nendele veel, mis
    juhtub, kui laps sanktsioonist kõrvale hoiab (nt. teatud aeg pärast
    tunde kooli jätmist või telefonikõne koju). Ma püüdsin kindlalt rakendama kõik sanktsioonid, mis enne määrasin ning avaldasin
    tunnustust, kui see on ära teenitud.
    Siiski ma arvan, et õpetaja peab olema
    positiivsem ja peab mõnel ajal ka huumorimeelt üles näitama.
    Positiivne atmosfäär klassis on kasulik vahend lastega heade suhete
    arendamisel. Mulle tuleb meelde üks juhtum, kui mul oli vaja paberit
    prügikasti visata, ja kuna ma tegelesin kunagi korvpalli , viskasin
    kabineti keskelt
  • Vasakule Paremale
    Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #1 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #2 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #3 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #4 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #5 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #6 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #7 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #8 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #9 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #10 Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja #11
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-02-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 105 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor anka8703 Õppematerjali autor
    Õpetaja õpiabi (esse Sue Cowley raamatu põhjal)

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    6
    doc

    Areng ja õppimine: 16 situatsiooni koolis

    Sellest võiks isegi teha ülesannet. Kui on vene keele tund, siis pakkuks uut leksikat ja kasutaks seda ülesannetes reegli selgitamisel. Kirjanduse tunnil võiks tuua näiteid raamatustes, kus see teema on mainitud, ja läbi viia väikest diskussiooni. Kui tegemist on väga aktiivse klassiga, siis tunnil ma keskenduks suulistele ülesannetele ja rühmatööle, et õppilased saaksid väljenduma oma energiat samaaegselt õppides. 2. Tähelepanu hajumine ülesandelt Ma kindlasti kontrolliks, kuidas ma selgitan ülesandeid. Kui klassis on võimalik teha presentatsiooni, siis ma kirjutaks slaidil, mida tuleb teha ja viiks ka näide (kui ei ole arvutit, kasutaks tahvlit). Samuti ma moodustaks tööd nii, et tunni teema oleks seotud laste huvidega (nt grammatika ülesannetes kasutaksin õppilastele lähedast leksikat ja teemat). Tähtsaks pean, et ülesannete tüübid pidevalt vahetaksid. Nii õpilased ei jõua väsida ja igavleda

    Areng ja õppimine
    thumbnail
    14
    doc

    Sue Cowley “Õpetaja õpiabi”

    neile isegi nalja teha. Lisaks on võimalik rakendada erinevaid nippe, mis aitaksid klassiruumis vaikust hoida. Mina eraldaksin teineteisest omavahel jutustavaid pinginaabreid või saadaksin ühe nendest klassist välja rahunema. Seega usun, et lobisemishimulise klassiga hakkama saamisega oleks vaja praktiseerida Cowley poolt välja töötatud esimest taktikat ehk olema kange nagu raudnael. Kindlasti ei ole see lihtne, aga kui klass on huvitatud vaid lobisemisest ning ei pööra õpetaja püüdlustele absoluutselt tähelepanu, siis on vaja näidata end karmimalt poolelt. 2. OLUKORD – TÄHELEPANU HAJUMINE ÜLESANDELT Õpilaste tähelepanu hajumine on väga suur probleem. Põhjus on selles, et kui tähelepanu hajub, siis ülesande valmis tegemine võtab kauem aega ja nii ei pruugi õpetaja vajalikku materjali tunnis läbida. Arvan, et selle probleemi lahendamine ei ole keeruline ning sellega võivad kõik hakkama saada

    Kirjandus
    thumbnail
    194
    pdf

    Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

    Tõlkija Katrin Mägi Toimetaja Berk Vaher Küljendus ja trükk AS Ecoprint ISBN 978-9949-481-23-1 Raamatu väljaandmist toetab Euroopa Sotsiaalfondi kaasabil Eduko programm 2 3 Arvustajad raamatust „Käitumine klassiruumis“ / (esimene ja teine väljaanne) „Bill Rogers pakub igale õpetajale laialdast suhtluskorralduse võttestikku. Ta annab selgeid juhtnööre, kuidas kohaldada kutsealast õiglustunnet ja emotsionaalset pädevust varajasest, minimaalsest sekkumisest kuni kõige raskematele õpilastele ja pingelisematele olukordadele reageerimiseni. Ta soovitab ka mooduseid, kuidas töötajad saaksid üksteisele toetavamat keskkonda luua – sealhulgas mentorlust. Mul pole küllalt sõnu, et „Käitumist klassiruumis“ kiita. Kõik õpetajad tunnevad ära Billi kirjeldatud olukordi. Ta ei põikle kõrvale tänapäeva koolide ja klassiruumide tegelikkuse eest

    Psühholoogia
    thumbnail
    5
    docx

    Üheksandikud

    viia Eesti parimate sekka. Sellepärast vahetatakse klassis viis aineõpetajat. Igal õpetajal oma lähenemine. Hilinemine ja koolist puudumine on selles klassis täiesti tavaline nähtus aga ka koduseid töid ei tehta. Kuna õpetajatele on lapsed võõrad ja et teada saada laste õppetaset viivad õpetajad kõige alguses tasemetöid. Tööde tulemused on aga jahmatavad. Õpilastel puudub huvi ja motivatsioon õppimise suhtes. Kuidas siis tekitada õpilastel jälle huvi kooli vastu? Kuna õpilaste õppetase ei vasta klassi omaga, eriti kajastub see matemaatikas alustatakse sealt kuhu õppetase on pidurdama jäänud ehk kuuendast klassist. Paljud õpilased on tunnistatud, et alates kuuendast klassist ei ole tehtud kooli töid aga ka seda, et kui koolis käimine ei oleks kohustuslik ei käiks nad seal üldse. Klass hoiab kokku kuid halvas mõttes, kui üks ei võtta tunnis osa siis mõtlevad seda ka teised mitte teha.

    Alternatiivpedagoogika
    thumbnail
    19
    doc

    Õpetaja koolis ja ühiskonnas

    õppimine atraktiivsemaks). 3.Teadmusõhiskonnas vajalike baasoskuste määratlemine(eelkõige IKT ja isikuomaduste osas). 4.Avada haridus nii lokaalselt (vanemad, ettevõtted...) kui globaalselt (võõrkeeleõpe ja koostöö välismaiste institutsioonidega). 5.Suurendada ressursside (sh inimressursside) kasutamise efektiivsust (kvaliteedikindlustus). Eesti hariduse viis väljakutset 2012-2020 · liikumine arengu- ja koostöökeskse õpikäsituse poole · õpetaja positsiooni ja maine tõus · õppes osalemise kasv · hariduse tugevam seostamine teadmusühiskonna ja innovatsioonilise majandusega · digikultuuri kujunemine eesti kultuuriruumi osaks Õpetajakoolituse kriitika (Fr. Buchberger, 2000) · fookus on õpetaja suhteliselt lühiajalisele ettevalmistusele ülikooli põhiõppes, mitte aga õppimisel kogu tööalase karjääri jooksul

    Õpetaja koolis ja ühiskonnas
    thumbnail
    69
    doc

    Matemaatika õpe erivajadustega lastele

    tegevustes. Näiteks kattetsooni kahjustus (kiiru-, kukla- ja oimusagarat ühendava ajukoore kahjustus) põhjustab üheaegselt esmase akalkuulia, semantilise afaasia, optilis-ruumilise agnoosia. Nimetatud sündroomi põhjuseks on meeleorganite hangitud informatsiooni (ka vastavate kujutluste) simultaanse (üheaegse) analüüsi operatsioonide puudulikkus. Järeldused A. Luria uurimustest on järgmised (täiskasvanute kohta) : - Matemaatiliste oskuste puudulikkus võib olla põhjustatud erinevate ajupiirkondade kahjustustest. Kuid puue avaldub eri moodi, sõltuvalt sellest, missugused operatsioonid on seoses patoloogilise koldega kahjustatud esmaselt. - Matemaatiliste oskuste puudulikkus ajukahjustuse puhul avaldub mingi sündroomi koosseisus. Seega võib akalkuulia esineda koos afaasiaga, konstruktiivse apraksiaga, düsleksiaga jne. - Sõltuvalt kahjustuse ajast ja matemaatiliste oskuste omandamise etapist võib ühe ja sama

    Eripedagoogika
    thumbnail
    7
    doc

    Hariduskorraldus kontrolltöö

    sõltumata elukohast ja vanemate seisusest ning rahakoti paksusest. Eliitkoolid, kus pööratakse tähelepanu andekatele lastele, on koondunud linnadesse, kuid ka maal on andekaid lapsi, kellele peaks samuti tähelepanu osutama ning mitte unarusse jätma nende andeid. Seetõttu pean nõustuma Tiiu Kuurmega, et mitte erinevale võimekusele orienteeritud koole pole vaja, vaid igas koolis oleks vaja võimalusi erinevale võimekusele. Palun tooge välja õpetaja valikud tunni korraldamisel ning analüüsige neid lisades igale valikule ühe selgitava näite. Õpetaja valida on ruumid või keskkond, kus ta õppetunni läbi viib. PRÕK-i §6 lõike 5 alusel ja GRÕK-i § 7 lõike 6 alusel võib õpet korraldada lisaks kooliruumidele ka väljaspool kooli ruume, sealhulgas kooliõues, looduses, muuseumides, arhiivides, keskkonnahariduskeskustes, ettevõtetes ja asutustes ning virtuaalses õppekeskkonnas. (4;5) Kahtlemata avardab see

    Pedagoogika
    thumbnail
    16
    docx

    MINU, KUI ÕPETAJA PROFESSIONAALNE ARENG

    MINU, KUI ÕPETAJA PROFESSIONAALNE ARENG Essee Juhendaja: Aino Ugaste, prof Tallinn 2014 Milline on minu kujutlus koolieelse lasteasutuse õpetajast? On üldlevinud tõde, et kasvukeskkonnast sõltub, milliseks kujuneb ja areneb laps. Sellepärast on oluline, et last ümbritsev keskkond oleks lapsesõbralik, täis avastamisrõõmu ja elamusi pakkuv. Õppetegevuste läbiviimisel on väga oluline õpetaja poolne ettevalmistus ja teadmiste edasi andmise oskus lastele. Õpetaja tegevus rühma juhtimisel ja õppimisel on mudeliks lastele. Teadlane Sonia Blandndford leiab, et efektiivsed õpetajad töötavad niisugusel viisil, mis soodustab laste õppimist hoides ja arendades samas nende eneseväärikust. Pean oluliseks, et koolieelse lasteasutuse õpetaja on oma käitumise ja olemusega lastele eeskujuks, oskab olla paindlik, täpne, rahulik, ennast kontrolliv, valitsev vajalikes situatsioonides

    Isiksusepsühholoogia




    Kommentaarid (1)

    Sergej profiilipilt
    Sergej: :)
    18:53 09-09-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun