Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Avaliku juhtimise konspekt (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on avalik haldus avalik valitsemine ja avalik juhtimine?
  • Mis on avalikud teenused miks on neid raske selgepiiriliselt eristada erasektori kommertsteenustest?
  • Mida tähendab vastutuse hajumine ja miks seda avaliku sektoris esineb rohkem kui erasektoris ?
  • Miks on avalikud teenused bürokraatlikumad kui kommertsteenused?
  • Kuidas avaldub bürokraatlikkuse positiivsus ja negatiivsus avalikus sektoris?
  • Kuidas on tänapäevane valitsemiskorraldus kujunenud?
  • Kus peale selle paiknevad avalikke vahendeid kasutavad korraldus - või teenusülesannetega üksused millest osa võivad isegi formaalselt kuuluda mittetulundus - või ärisektorisse 7 Miks on vaja nii palju valitsusasutusi ja milliseid rolle need täidavad?
  • Millised on avaliku sektori põhilised korraldusmudelid?
  • Kuidas iseloomustada organiseeritud anarhiat?
  • Millal osutub organiseeritud anarhia otstarbekaks ja millal mitte?
  • Millal on mõttekas võim tsentraliseerida?
  • Millised on võimu tsentraliseerimise eelised ja millised on puudused?
  • Millal on otstarbekas liidrile juhile tagada alluvatest paremad võrdsed või halvemad tingimused?
  • Mis on vastandlike väärtuste raamistik ja mis on selle idee?
  • Mis on juhi tüübi negatiivne tsoon ja mis positiivne?
  • Kuidas suhestub avalik sektor ühiskonna teiste sektoritega?
  • Mis erinevus on erastamisel ja lepingulisel delegeerimisel?
  • Milliseid teenuseid peaks üle andma kolmandale sektorile ja mis probleemid sellega võivad kaasneda?
  • Milliseid teenuseid peaks üle andma ärisektorile ja mis probleemid sellega võivad kaasneda?
  • Miks on tulemuste mõõtmine hea?
  • Millised on tulemusjuhtimise eelised ja puudused avalikus sektoris?
  • Mida tuleb arvestada mõõdikute seadmisel avalikus sektoris?
  • Mida tähendab strateegia kui plaan plan manööver ploy käitumismuster pattern positsioon position ja perspektiiv perspective?
  • Miks on strateegilist planeerimist avalikus sektoris raske juurutada?
  • Kuidas erineb strateegia roll avalikus sektoris ja ärisektoris?
  • Kui avalikud institutsioonid 4 Milline on strateegilise planeerimise ja strateegilise juhtimise erinevus?
  • Mis iseloomustab tänapäeva strateegia kujundamist avalikus sektoris mis seda mõjutab ja kuidas?
  • Milline on strateegilise planeerimise süsteem tänases Eestis ja mis seda reguleerib?
  • Miks on oluline tegeleda teadmusjuhtimisega avalikus sektoris?
  • Millised on avaliku ja ärisektori teadmusjuhtimise eripärad?
  • Millised on innovatsiooni leviku etapid?
  • Millised on takistused innovatsiooni levikul avalikus sektoris?
  • Miks on innovatsiooni juurutamine avalikus sektoris keerulisem kui ärisektoris?

Lõik failist

1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine?
Avalikku haldust võib määratleda kui ametnike ja poliitikute omavahelist seost. Samuti avalike teenuste üle otsustamist ja nende osutamist. Avalikku haldust samastatakse bürokraatiaga.
Avalik juhtimine tähendab tulemuste saavutamist ja vastutuse võtmist. Avalik valitsemine tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit.
Näiteks avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul võib see olla tähelepanu pööramine - avalik juhtimine pöörab tähelepanu protsessile ja valik valitsemine sisule , avalik haldus pigem normatiividele.
Samuti võib välja tuua, et avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul on peatähelepanu tulemusel, kuid esimesel juhul seatakse pigem kvantitatiivne mõõdik. Samas kui valitsemine väärtustab pehmet tulemust - kvalitatiivse mõõdiku näol. Avalik haldus pöörab tähelepanu ainsana vaid sisendile.
2. Mis on avalikud teenused, miks on neid raske selgepiiriliselt eristada
erasektori kommertsteenustest?
Avalikke

Vasakule Paremale
Avaliku juhtimise konspekt #1 Avaliku juhtimise konspekt #2 Avaliku juhtimise konspekt #3 Avaliku juhtimise konspekt #4 Avaliku juhtimise konspekt #5 Avaliku juhtimise konspekt #6 Avaliku juhtimise konspekt #7 Avaliku juhtimise konspekt #8 Avaliku juhtimise konspekt #9 Avaliku juhtimise konspekt #10 Avaliku juhtimise konspekt #11 Avaliku juhtimise konspekt #12 Avaliku juhtimise konspekt #13 Avaliku juhtimise konspekt #14 Avaliku juhtimise konspekt #15 Avaliku juhtimise konspekt #16 Avaliku juhtimise konspekt #17 Avaliku juhtimise konspekt #18 Avaliku juhtimise konspekt #19
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 39 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ggetter Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
48
odt

Avalik juhtimine - kordamisküsimused

Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus 1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. Võrdluse puhul on vajalik leida ühine võrdlusalus. Tooge näide, mis võrdlust iseloomustab. Avalik haldus Avalik valitsemine Avalik juhtimine * Ametnike ja poliitikute * Viisid, kuidas sidusrühmad * Juhtimistehnikad, et omavaheline seos (asjast huvitatud osapool avaliku suurendada raha väärtust, mis on * Avalike teenuste üle organisatsiooni/avaliku teenuse antud avalike teenuste otsustamine osutamisel) omavahel suhtlevad, osutamiseks * Avalike teenuste osutamine et mõjutada avaliku poliitika * Lisaks nö tavalisele * Koostöögrupp väljundit funktsionaalsele juhtimisele, kus

Politoloogia
thumbnail
12
docx

Avalik juhtimine ja avalik teenus

Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus 1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. *Avalik haldus - on täidesaatva riigivõimu tegevus. Avalik haldus keskendub riigi tegevuse korraldamisele, selle institutsionaalsele aspektile. Ametnike ja poliitikute omavaheline seos; avalike teenuste üle otsustamine/osutamine; avalik haldus on koostöögrupp, mis hõlmab kõiki kolme võimuharu; on avaliku poliitika protsessi osa.*Ülesanded - Avaliku korra ja julgeoleku kaitse; Üksikisiku arengu ja toimetuleku toetamine; Ühiskonna arengu soodustamine ja juhtimine; Avalikule võimule aineliste vahendite kindlustamine; Haldusvõime korralduslik tagamine: institutsioonid, töötajaskond, töövahendid. *Avalik valitsemine ( Public governance) – tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit

Avalik haldus
thumbnail
48
docx

Avalik juhtimine kokkuvõte

Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus 1.Mis on avalik haldus, avalik juhtimine ja avalik valitsemine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. Tooge näide, mis võrdlust iseloomustab.  Avalik haldus (public administration)- riigi igapäeva toimingud. Avaliku sektori töötajad ja nende toimingud. o Eristub erasektorist o Avaliku sektori koostöögrupp, mis hõlmab kõiki kolme võimuharu. Nii ametnikke kui poliitikuid o On avaliku poliitika protsessi osa o Avalike poliitikate/programmide/teenuste üle otsustamine/ reguleerimine/ elluviimine (kov ja keskvõim tasandil elluviimine) o Pärast NPM-i juurutamist ühtne definitsioon  Avalik juhtimine (public management)- juhtimistegevus, -tehnikad eesmärkideks o Juhtimistehnikad, et suurendada raha väärtust, mis on antud avalike teenuste osutamiseks

Riik ja valitsemine
thumbnail
9
docx

Avaliku sektori ja äriühingu juhtimise erinevused

SISSEJUHATUS Era- ja avalik sektor täidavad ühiskonnas erinevaid funktsioone ja omavad seega erinevaid eesmärke. Avalik sektor on see osa majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Institutsionaalsest aspektist lähtudes kuuluvad avalikku sektorisse riigi- ja munitsipaalasutused, -fondid ja ­ettevõtted. Avaliku sektori funktsioonideks on riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine, seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine, riigikaitse, avaliku korra tagamine, riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine ja riigi kodanikkonna määratlemine. ( Purju 1998 ) Äriühing on aga äritegevuse eesmärgil loodud eraõiguslik juriidiline isik. Eraõiguslik juriidiline isik on erahuvides ja selle juriidilise isiku liigi kohta käiva seaduse alusel loodud juriidiline isik. Äriühinguteks võivad olla aktsiaselts, tulundusühistu, täis-, usaldus- ja osaühing. Kuid kuidas toimub nendes sektorites juhtimine ning milliseid erinevusi saab esile tuua?

Majanduspoliitika
thumbnail
10
pdf

Mikro ja makro eksami kordamisküsimused

palkab tööjõudu ( kodumajapidamise jaoks tulu). 7) Tegurid ehk ressursid, toodete turg ehk majapidamised saavalt sealt osta.. 8) SKP = C(eratarbimine) + I(investeeringud) + G(avalik sektor) + Nx(netoeksport) 9) Vaata 10 peatükk 10) Vaata 10 peatükk 11) Vaata 10 peatükk 12) SKP tasakaal tuleb, sissetulekud ja tarbimise on tasakaalust. 13) Ettevõtete puhul on tulu siis kui nad suudavad midagi maha müüa. (Kogutulu = Hind*Kogus[ettevõte]), avaliku sektori kulutsed on kaupade ja teenuste ostud. 14) Netoekspordi leidmine, Nx = eksport- import, positiivne siis on hea aga kui negatiivne siis riigil oleks endal võimalik tootmist rakendada sinna. 15) Inflatsioon, laiaulatuslik hinnatõus. Languslõhe, ulatuslik kasutatud ressursside piiratus. 16) Googelda...... 17) Fiskaalpoliitika põhimõjud - ressursside kasutus, aeg, maailmavaated, võimulolev valitsus 18) Riigivõlg – riik saab võlgu olla teistele riikidele, Euroopa Liidule

Majandus
thumbnail
8
docx

Tulemusjuhtimine

Tulemusjuhtimine on juhtimisfilosoofia. Meie arvates on lihtsaim ja arusaadavam definitsioon tulemusjuhtimise kohta järgnev: "Tulemusjuhtimine on strateegiline, kogu organisatsiooni hõlmav, protsess organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks läbi organisatsioonis töötavate inimeste ja meeskondade (üksuste) tulemuslikkuse tõstmise." (Armstrong 2003) Tulemusjuhtimine on osutunud juhtimisteooriates läbimurdeliseks alates 1955 aastast, kui Peter Drucker tutvustas eesmärgipärase juhtimise kontseptsiooni. Võib kinnitada, et tegemist on laialt praktiseeritava, pikaajalise ning valdavalt positiivse hinnangu saanud teooriaga (Eensalu 2012: 197). Inimressurssi tulemuslik juhtimine nõuab juhilt nii strateegilise terviku nägemise võimekust kui ka oskust hakkama saada iga töötajaga eraldi, arvestades tema tundeid, soove, huve ja võimeid. (Virovere 2004) Tulemusjuhtimise peaidee seisneb selles, et firma kogu tähelepanu suunatakse lõpptulemustele

Ainetöö
thumbnail
29
docx

Tulemusjuhtimine referaat

Tulemusjuhtimine on juhtimisfilosoofia. Meie arvates on lihtsaim ja arusaadavam definitsioon tulemusjuhtimise kohta järgnev: "Tulemusjuhtimine on strateegiline, kogu organisatsiooni hõlmav, protsess organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks läbi organisatsioonis töötavate inimeste ja meeskondade (üksuste) tulemuslikkuse tõstmise." (Armstrong 2003) Tulemusjuhtimine on osutunud juhtimisteooriates läbimurdeliseks alates 1955 aastast, kui Peter Drucker tutvustas eesmärgipärase juhtimise kontseptsiooni. Võib kinnitada, et tegemist on laialt praktiseeritava, pikaajalise ning valdavalt positiivse hinnangu saanud teooriaga (Eensalu 2012: 197). Inimressurssi tulemuslik juhtimine nõuab juhilt nii strateegilise terviku nägemise võimekust kui ka oskust hakkama saada iga töötajaga eraldi, arvestades tema tundeid, soove, huve ja võimeid. (Virovere 2004) Kontseptuaalselt tähendab tulemusjuhtimise peaidee seda, et tähelepanu koondatakse firma tegevuse lõpptulemustele

Ainetöö
thumbnail
55
docx

KAASAEGNE JUHTIMINE JA PERSONALI KOOLITUS

kogu organisatsiooni, sest personali kaasamata ei ole ju võimalik kokkuleppeni jõuda. Vaid see tagab väärtuste aktsepteerimise ning ka nende järgmimise iga töötaja poolt. Näiteks võib see toimuda koos hindamiskriteeriumide läbiarutamisega kogu organisatsioonis või ametijuhendite loomise protsessis. See toimub grupiaruteludes, kus räägitakse läbi organisatsiooni seisukohalt vajalike nõuete täitmine ning konkreetsel ametikohal vajalikud nõuded. Organisatsiooni juhtimise põhimõtted personali arendamisel Personali arendamise teenistuses on ka juhtimise põhimõtted. Nendest selgub, millest organisatsioonis lähtutakse töötades inimestega, oma töötajatega. Organisatsioon täidab edukalt tema ees seatud ülesanded, kui juhtimise aluseks olevad põhimõtted on välja selgitatud, selgelt sõnastatud ning kogu personalile teada ning neid tegelikult rakendatakse. Tähtsamate juhtimispõhimõtete hulka kuuluvad järgmised:

Juhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun