design.“ (Utterback 1996, 81) Seega annab radikaalne tooteinnovatisoon turueelise. Protsessiinnovatsioon Protsessiinnovatsioon toimub tootmise siseselt, sellises innovatsiooni järgus ei ole väliseid muutusi vaid fookuses on eelkõige tootmise kulutõhusamaks muutmine. Kui tooteinnovatsioon on üldiselt kulukas ja keskendunud eelkõige uue toote, disaini või kasutusvõimaluste väljatöötamiseks, siis protsessiinnovatsioon keskendub väljatöötatud toote kulutõhusale tootmisele. „But product innovation and process innovation are interdependent; as the rate of product innovation decreases, it is common to observe a growing rate of process innovation.“ (Utterback 1996, 83) Muutused organisatsioonis Organisatsiooni siseseid muutusi võib liigitada kolme erinevasse faasi. 1. Organic type ehk toores ja tahumata organisatsioon, milles on peamine rõhk tootearendusel.
Loeng 1: 1. Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest? Innovatsiooni nähakse tihtipeale väga valesti, kuidagi ettevõtte kaugena. On olemas ainus õige viis näha teda ettevõtetega seonuvalt. Meedias kasutatakse mõistet innovatsiooni tihtipeale valesti. Innovatsiooni tuleb näha ettevõtete kontekstis ja sellisena, et see annab konkurentsi eelise. Innovatsiooni nähakse: · kõrgtehnoloogilisena, · teadus- ja arenduskesksena · elitaarse ja kaugena. Eestis levinud radikaalne innovatsioonikäsitlus on mütoloogilise iseloomuga (vastandudes ratsionaalsele ja konstruktiivsele). Sellega omakorda kaasneb omakorda oht, et kasutatav mõiste muutub sisutühjaks. Innovatsioon on leiutise, avastuse, uue või olemasoleva teadmise uudne kasutamine majanduslikus protsessis. Innovatsiooniga on tegu siis, kui toode või teenus jõuab reaalselt turule. Innovatsioon ettevõtte poolt turule t...
html SLAID 3 Innovatsioon -- ettevõtte poolt turuletoodud uus või oluliselt täiustatud toode (kaup/teenus), samuti uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi (sh ka turustus-, tarnimismeetodi vms) kasutusele võtmine ettevõttes. Innovatsioon baseerub uute tehnoloogiliste lahenduste rakendamisel, eksisteerivate tehnoloogiate uuel kombinatsioonil või muude ettevõtte hangitud teadmiste ärakasutamisel SLAID 4 Innovatsioon toidutööstused jaguneb tooteinnovatsioon, protsessiinnovatsioon ja pehmed uuendused. http://www.emu.ee/userfiles/Teadus/Innovatsioonist%20toiduainetoostuses_EMU_piltideta.pdf SLAID 5 Tooteinnovatsioon -- kaup või teenus, mis erineb oluliselt ettevõtte senistest toodetest omaduste või kasutusviisi poolest. See hõlmab olulisi muudatusi toote tehnilistes tingimustes, komponentides, materjalis, lisatud tarkvaras, kasutajasõbralikkuses või muudes funktsionaalsetes omadustes. seetõttu toote kvaliteet tõuseb ning valik suureneb.
1. Innovatsiooni liigid. Kõige põhilisemad Shumpeter neli innovatsiooni tüüpi on (Oslo Manual): · Tooteinnovatsioon (Product) on uue või oluliselt parandatud kvaliteedi või kasutusvaldkonnaga toote või teenuse tutvustamine turul. See sisaldab endas olulisi uuendusi tehnilistes iseärasustes, komponentides ja materjalides, ühilduvas tarkvaras, kasutussõbralikkuses või teistes funktsionaalsetes näitajates. · Protsessiinnovatsioon (Process) on uue või oluliselt parandatud tootmis- või kätte toimetamis meetodi loomine. See sisaldab endas olulisi muudatusi tehnikas, varustuses ja/või tarkvaras. · Turundusinnovatsioon (Market) on uue turundusmeetme kasutusele võtmine, mis toob endaga kaasa olulised muutused toote disainis või pakendamises, toote paigutuses, promotsioonis või hinnakujunduses. · Organisatsiooniline innovatsioon on uue organisatsioonilise meetodi
* innovatsiooni liigid ja näited ettevõtete näol Protsessiinnovatsioon uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi, tarnimismeetodi või tootmise abitegevuse kasutuselevõtt, mille eesmärk on tootekvaliteedi, tootmise või selle abitegevuse efektiivsuse ja/või paindlikkuse, keskkonnasäästlikkuse või turvalisuse taseme tõus. Itella SmartPOST Turunduse innovatsioon oluliste muutuste tegemine ettevõtte kaupade ja teenuste turustamisel, sh muutused disainis ja pakendamises. Tere Piima maja, KOFF-i reklaamiga silorullid Tooteinnovatsioon kaup või teenus, mis erineb oluliselt ettevõtte senistest toodetest omaduste või kasutusviisi poolest. robotniiduk, e-raamatud Organisatsiooniline innovatsioon oluliste muutuste tegemine ettevõtte äripraktikas, töökohtade struktuuris või suhtlemistes teiste ettevõtete ja asutustega eesmärgiga tõsta ettevõtte innovatsioonivõimet ja parandada majandusnäitajaid. Kodukontorid * mis on innovatsioon Innova...
Iphone, Ipad. Kuidas suuta seda niivõrd suures koguses toota nagu turg seda ootab. See paneb aluse olulistele protsessi innovatsioonidele, et tekiks uusi tarnijaid, kes suudaks komponente tarnida jne. Tootevalik hõlmab vähemalt ühte stabiilset või valitsevat disaini. On üks või paar tarbijate poolt heaks kiidetud mudel. Tootmisprotsessid on jäigemad ja selgepiirilisemad. On teada toode mida tahetakse ja toimub protsessiinnovatsioon, mänguruum on oluliselt väiksem võrreldes eelneva faasiga. Näiteks USA: on tekkinud hästi palju tarkasid telefone, mis tahavad suuri andmemahte vahetada, kasutades võrkusid. Kui esimese põlvkonna ehk kõnele orienteeritud telefonid kõlbasid hästi helistamiseks ja mõningal määral ka veebisurfamiseks, aga need andmemahud mis läbikäisid olid hästi väikesed, aga siis tekkisid nn targad telefonid mis
Uudsus võib tähendada uut ettevõtte jaoks, mingi turu jaoks või kogu maailma jaoks. Innovatsioon ei ole uus idee, meetod, seade, toode või teenus. Leiutamine kui näiteks tooteidee väljatöötamine pole samuti innovatsioon. Leiutis on uue tooteidee või protsessiidee esmailmnemine. Innovatsioon on seevastu esimene katse seesugust uut ideed praktikas rakendada. 2. Millised on innovatsiooni peamised liigid? (näiteks võiks teada Schumpeteri liigitust) Tooteinnovatsioon Protsessiinnovatsioon Turundusinnovatsioon organisatsiooniinnovatsioon Schumpeter’i innovatsiooniliigitus: Uue toote juurutamine Uue tootmismeetodi juurutamine Uue turu avamine Uue toorainete või pooltoodete hankeallika hõivamine Mistahes tegevusharu uudse organiseerimise läbiviimine Innovatsiooni eriliigid: Finantsinnovatsioon Tarneahela innovatsioon
· Üldse mitte tehnoloogilised. Otsapidi protsessides, teenindus jms. Suhtlus. Asjad kus pole üldsegi tehnoloogiaga pistmist. Veel näiteks see karbi teema, kus uuris mida klient tahab. (Terminoloogias tegelikult ühtseid mõisteid polegi.) Ettevõttes toimuvad muutused tüübi järgi: · Tooteinnovatsioon (toode või teenus) . algne innovatsioon, kus toode või teenus muutub uueks. Samas iga uus asi ei ole veel innovatsioon. · Protsessiinnovatsioon (tehnoloogiline või organisatsiooniline) Näiteks automaat laut. Käsitöö kadus lüpsmisest, ja organisatsioon pidi ka muutuma, töötajad teadlikumaks. · Positsiooniinnovatsioon (uuendused kontekstis). Jälle ziletti näide, tooted mis on kindlal turul viia üle kuskile teisele grupile, või valdkonda. Moblade liikumine militaaralalt tsiviilalasse. Ka tooted, mis vahetavad turgu, nad ei pea isegi tehnologiliselt muutuma.
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Õiguse instituut INNOVATSIOONI VAHEEKSAM Essee Õppeaine: Innovatsioon Õppejõud: Rainer Kattel, Prof. Tallinn 2011 SISUKORD Vaheeksami küsimused:...................................................................................................... 3 Valikulised küsimused:........................................................................................................8 Vaheeksami küsimused: 1. Palun kirjeldage toote-, protsessi-, organisatoorset ja turunduslikku innovatsiooni, sealjuures eristades kõikidel juhtudel nii radikaalset kui inkrementaalset (järk- järgulist) lähenemist. Lisaks selgitage igat juhtumit illustreeriva näitega Eesti ettevõtlusest lähtuvalt (kokku 8). On olemas erinevad innovatsioonide tüpoloogiad. Eristatakse toote-, protsessi-, organ...
Sissejuhatus: kursus, teema, terminoloogia Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised...
jõupingutuste (D) ning idee ärilisele rakendamiseks kuluva aja ja jõupingutuste (C) summat Innovatsioon tähendab põhimõtteliselt muutumist, mis võib võtta mitmeid vorme. Peamiselt keskendutakse neljale laiale kategooriale (innovatsiooni neljale P-le - inglise keeles: Product, Process, Position, Paradigm): tooteinnovatsioon- muudatused asjades (toote/teenused), mida organisatsioon pakub; protsessiinnovatsioon - muutused nende loomise ja kättetoimetamise moodustes; positsiooniinnovatsiooniks - muutused toodete/teenuste turuletoomise kontekstis; paradigmainnovatsiooni - muudatused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides. (Tidd, Bessant, & Pavitt, 2006) Innovatsioon seisneb eelkõige õppimises – nii teadmuse strateegilises omandamises ja kasutamises kui ka sellise kompetentse arendava õppimise toimumist toetavate
Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus 1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. *Avalik haldus - on täidesaatva riigivõimu tegevus. Avalik haldus keskendub riigi tegevuse korraldamisele, selle institutsionaalsele aspektile. Ametnike ja poliitikute omavaheline seos; avalike teenuste üle otsustamine/osutamine; avalik haldus on koostöögrupp, mis hõlmab kõiki kolme võimuharu; on avaliku poliitika protsessi osa.*Ülesanded - Avaliku korra ja julgeoleku kaitse; Üksikisiku arengu ja toimetuleku toetamine; Ühiskonna arengu soodustamine ja juhtimine; Avalikule võimule aineliste vahendite kindlustamine; Haldusvõime korralduslik tagamine: institutsioonid, töötajaskond, töövahendid. *Avalik valitsemine ( Public governance) – tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit. Valitsemine on dünaamiline ja mitmekülgne nähtus–hea haldus kaasab ava...
Toote uuendamine toob kaasa muutused teenuste/toodete tunnustes ja kujunduses, kuid teenuse pakkumise innovatsioon hõlmab uusi või muutunud teenuse pakkumise või muid kliendiga vastastikuse suhtlemise viise ◦ Apple tahvelarvuti iPad ◦ Pehme helkur ◦ Näiteks uue disainiga auto ◦ uus väikelapse õnnetusjuhtumi kindlustus ◦ uus kodumeelelahutussüsteem • Protsessiinnovatsioon – uute tootmis-, tarne- ja müügimeetodite loomine. Kerkib esile kvaliteedi ja pideva paranduse tulemusena ja viitab sellele, kuidas uuenduse toetamiseks võib vaja minna uuendatud organisatsioonisiseseid protseduure, poliitikaid ja organisatoonivorme ◦ Näiteks muutused auto või kodumeelelahutussüsteemi tootmismeetodites ja kasutavates seadmetes ◦ Amazoni e-raamatud ◦ E-klassipäevik / e-Kool
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool EESTI INNOVATSIOONIPOLIITIKA Referaat Aineõpetaja: Mõdriku 2009 Sissejuhatus....................................................................................................................3 Innovatsioonipoliitika olemus........................................................................................5 Innovatsiooni strateegilised eesmärgid...........................................................................7 Eesti innovatsioonipoliitika .........................................................................................8 Eesti innovatsioonisüteem.............................................................................................9 Eesti Vabariigi innovatsioonipoliitika arengusuundumused.........................................11 Ko...
1.Innovatsiooni liigid: tooteinnovatsioon-muutused asjades (tooted/teenused), mida organisatsioon pakub (nt. iPad, pehme helkur, uus toode, toodete muutmine, mitmekesistamine ja kohandamine), protsessiinnovatsioon-muutused nende loomise ja kätte toimetamise moodustes (nt. iTunes, uus tootmisviis, tootmismeetodite uuendamine, uued tehnoloogiad), Positsiooniinnovatsioon-muutused toodete/teenuste turule toomise kontekstis, Paradigmainnovatsioon-muutused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides. Organisatsiooniinnovatsioon (nt. Intelleo, muudatused ettevõtte struktuuris, organisatsiooni- ja personalijuhtimine, koostöövõime), turundusinnovatsioon (nt. rahvuspapud, uus müügimeetod, uus disain, hanked, uued turunissid) 2.Innovatsiooni erinevus suurfirmades võrreldes väikefirmadega-suured ja spetsialiseerinud firmad peavad suutma õppida ja muutuda vastuseks uutele ja sageli ettenägematutele võimalustele ja oht...
1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Avalikku haldust võib määratleda kui ametnike ja poliitikute omavahelist seost. Samuti avalike teenuste üle otsustamist ja nende osutamist. Avalikku haldust samastatakse bürokraatiaga. Avalik juhtimine tähendab tulemuste saavutamist ja vastutuse võtmist. Avalik valitsemine tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit. Näiteks avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul võib see olla tähelepanu pööramine - avalik juhtimine pöörab tähelepanu protsessile ja valik valitsemine sisule, avalik haldus pigem normatiividele. Samuti võib välja tuua, et avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul on peatähelepanu tulemusel, kuid esimesel juhul seatakse pigem kvantitatiivne mõõdik. Samas kui valitsemine väärtustab pehmet tulemust - kvalitatiivse mõõdiku näol. Avalik haldus pöörab tähelepanu ainsana vaid sisendile. 2. Mis on avalik...
1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. 2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani...
Loeng 1: Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Innovatsiooni ajendab võime näha seoseid, märgata võimalusi ja neid ära kasutada. Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandus, sotsioloogia, psühholoogia, poliitika, juhtimine, ajalugu, geograafia, tehnika teadused, IT. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Konkurentsieelist loovad organisatsioonid, kes suudavad kasutada uut teadmist, tehnoloogilisi oskusi ja kogemusi uuenduste loomiseks oma toodetes ja teenustes ning nende loomise ja kättetoimetamise meetodites. Samuti on konkurentsieelise allikaks peetud suutlikkust pakkuda kiiremat, odavamat, kvaliteetsemat teenust. Southwest Airlines saavutas USA efektiivseima lennufirma positsiooni, kuigi oli konkurentidest palju väiksem...
2) sekundaarsektor: maavarade kaevandamine, käsitöö, tööstustootmine 3) tertsiaarsektor: teenused (kaubandus, transport, haridus, tervishoid jne) + 4) kvaternaalsektor - intellektuaalteenused, teadus ja haridus, teabekorraldus, konsultatsioonid, sümbolanalüüs, loov töö, kus standardid on raamiks, mitte otseseks käitumisjuhiseks Nõudluse dünaamika vastab inimeste sissetulekule. Pakkumise dünaamika: tooteinnovatsioon, protsessiinnovatsioon, asukoha innovatsioonid. Toodete või tootmisprotsessi arendamine nõuab vastavat taristut - kommunikatsioonisüsteemid, inimkapital, transpordirajatised. Rahvusvaheline tööjaotus ja multifunktsionaalsed ettevõtted on edukamad. Majanduskasvu peamised allikad peituvad investeeringutes ja positiivsetes struktuurimuudatustes. Struktuuripoliitika peamiseks ülesandeks on kohanemis kulude vähendamine. Struktuuripoliitika toetub konkurentsipoliitikale. Avatud majandus.
Kordamisküsimused: 1. Põhimõisted: “ettevõtlus”, “ettevõtja”, „sisemine ettevõtlus“, „siseettevõtja“. Ettevõtlus- on protsess, mille abil indiviidid - kas omal käel või organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Ettevõtlus on isiku iseseisev majandus- või kutsetegevus, mille eesmärgiks on tulu saamine kauba tootmisest, müümisest või vahendamisest, teenuse osutamisest või muust tegevusest, kaasa arvatud loominguline või teaduslik tegevus. Ettevõtja on isik, kes tegeleb ettevõtlusega . Otsustanud ettevõtlusega alustada ning alustab äriideede otsingut, hindamist, edasiarendamist. Ettevõtja tunnetab ära mingi võimaluse, täitmata koha turul, lahendamata probleemi – ning rajab ettevõtte, et probleem lahendada või tühimik täita. Ettevõtja käesoleva seaduse tähenduses on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu ees...