Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Naiselikkuse stereotüübid (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ON STEREOTÜÜP ?
  • Mis on stereotüüp ?
  • Kuidas teada, milline olla ?
  • Kui sellisest. Kas oleks arukas rakendada kvootide süsteemi, et tuua naisi poliitikasse ?
  • Miks on Eestis vaja naispoliitikuid ?
  • Mida inimestes väärtustame ?
 
Säutsu twitteris
TALLINNA ÜLIKOOL
Instituut
osakond
.....



NAISELIKKUSE STEREOTÜÜBID
Referaat



Juhendaja : lektor .....


Tallinn 2009

SISUKORD
SISSEJUHATUS...........................................................................................................3
1.MIS ON STEREOTÜÜP?........................................................................................4
1.1.Stereotüüp on kõva...................................................................................................4
1.2.Sotsiaalpsühholoogid on leidnud..............................................................................5
2. NAISELIKKUS .........................................................................................................6
2.1.Tänapäeval...............................................................................................................6
2.2.Igavene Naiselikkus.................................................................................................7
3.SOOROLLI STEREOTÜÜP...................................................................................9
4.MEES KUI ANDJA,NAINE KUI VASTUVÕTJA...............................................10
5.NAINE ON SEE,KES LOOB ARMASTUST........................................................12
6.NAISTE HUVID........................................................................................................5
6.1.Kultuurilised stereotüübid naiste ja meeste koostöös .............................................15
6.2.Poliitikas osalemine.................................................................................................17
6.2.1.Naiste võimalik roll rahvuspoliitikas....................................................................18
KOKKUVÕTE..............................................................................................................9
KIRJANDUSALLIKAD.............................................................................................20


Sissejuhatus
Minu referaadi eesmärk on kirjutada kõige tuntumatest ja problemaatilistet naiselikkuse stereotüüpidest kaasaegses maailmas,mida iga inimene ei saa ära unustada.
Naiselikkuse stereotüübid tülitavad meid aeg ajalt,kuid ilma nendeta me ei saa rahulikult elada,elu võiks paista igav ja alaväärtuslik. Tänapäeva maailmas inimesed ju elavad stereotüüpide järgi, nagu vanasti, aga see ei sega neid,minu meelest, see vaid aitab, kui nad oskavad neid tasakaalustada. Kui arvukalt mõelda, siis pähe tuleb niisugune mõte, et tavaliselt aitavad stereotüübid toime tulla — sobivat käitumist valida, kui mingi nähtuse kohta on vähe infot. Aga meil on alati valida -kas me soovime järgida neid stereotüüpe, mida ühiskondlik surve meile ette kirjutab või saame jääda selliseks , nagu oleme ja ise olla tahame.







3
1.Mis on stereotüüp?
1.1.Stereotüüp on kõva
Stereotüüp (kreeka keeles στερεός, stereós tähendab kõva, vastupidav, ruumi- ja τύπος, týpos - jäljend, jälg) on psühholoogia mõistes kinnistunud seoste kogum, mis väljendub isiku hoiakutes, harjumustes ja käitumises.
Selles müstilises mõõtmes, kus keha kohtub hingega, sünnib Stereotüüp ning seal ongi Tema olemus. Ta on rohkem keha kui hing, rohkem hing kui meel. Temale kuulub kõik, mis on kaunis, isegi sõna "ilus" iseenesest. Kõik, mis on maailmas olemas, eksisteerib vaid Tema kaunistamiseks .
Sülelapse- east saati õpetatakse naistele, et ilu on nende ala, meel vormib end keha järgi, uidates ümber oma kuldse puuri ja otsides oma vanglale kaunistusi. ( Mary Wollstonecraft, A Vindication of the Rights of Women, 1792, lk 90)
Päike paistab ainult Tema naha poleerimiseks ja juuste kuldamiseks, tuul puhub vaid Tema põskede jume suurendamiseks , meri pingutab, et Teda vannitada, lilled surevad rõõmuga, et vaid Tema nahk võiks luksuslikult nende lõhnas mõnuleda. Ta on loodu kroon, meistritöö. Rüüstatakse meresügavusi, et vaid Teda katta pärlite ja korallidega; maapõu kistakse lahti, et Ta võiks kanda kulda, safiire, teemante ja rubiine. Hülgepoegi pekstakse keppidega surnuks , sündimata talled kistakse uttede emakaist, miljonid mutid, piisamrotid, oravad , naaritsad , kärbid, rebased , koprad, tshintshiljad, ilvesed ja teised armsad väikesed olevused surevad varajast surma selle nimel, et Temal oleks karusnahku. Jaana - ja paabulinnud loovutavad Talle oma suled. Mehed jahivad oma eludega riskides leoparde Tema kasukate ja krokodille tema kingade ning kottide tarvis. Miljonid siidiussikesed pakuvad Talle oma kollast tööd, õmblejannad mässavad õmblustega ja teevad pitsi käsitsi, et Tema võiks olla riietunud parimasse, mida raha eest saab. Meie tsivilistasiooni mehed jätavad pigem ennast uhketest rõivastest ilma, et vaid saaks vabalt röövida universumi varandusi minu daami katmiseks. Uued toormaterjalid, uued tehnoloogiad , uued masinad tuuakse Tema teenimiseks mängu. Minu daam peab seega olema nii peamine kulutaja kui ka peamine kulutusvõime ja majandusliku edukuse sümbol. Sellal, kui Tema kaaslane näeb oma tehases ränka vaeva, jalutab Tema peenimatel tänavatel ja viibib luksuslikemais hotellides, mehe varandus seljas ja rinnal, sõrmedes ja randmeil, teeb põhjalikke kulutusi oma mehe majas , kus on Tema koht ja piirid, nautides seda siidist jõudeolekut, mis on vajalik, et säilitada Tema kaaslase prestiizi ja Tema enda oskust seda demonstreerida.
Kunagi võis ainult aristokraatlik leedi nõuelda tiitlit "Loodu Kroon"; vaid Tema käed olid küllalt valged, tema jalad küllalt tillukesed, tema talje küllalt peenike , tema juuksed piisavalt pikad ja kullased; kuid viimane kui üks jõukal järjel oleva pürjeliemand püüdis Teda ahvida - kuni minu daam oli sunnitud end vaatamiseks välja panema tohutute rubiinide ja seakõrva-suuruste pärlitega ülekoormatud kuldnukuna. Tänapäeval peab Inglismaa kuninganna ikka veel oma kuningliku naiselikkuse osaks kanda kõikidel avalikel ülesastumistel uhkeldavalt korraga nii palju perekonnajuveele, kui ta vähegi jaksab, ehkki meessoost monarhid on juba põgenenud selle nende abikaasadele osaks saanud vitriinikohustuse eest.
4
Samal ajal kui naisest sai jõukuse ja ühiskondliku positsiooni vitriin (mehed libisesid samal ajal suhtelisse anonüümsusse ja arusaama, et "teod kaaluvad rohkem kui sõnad", kerkis Tema esile kui lääneliku kunsti keskne embleem .
Kreeklaste jaoks omasid mehe ja naise keha mõlemad inimlikku (mitte tingimata seksuaalset) laadi ilu; tõepoolest võisid nad jõulisuse ja perfektsete proportsioonide tõttu austada rohkem noort mehe- kui naisekuju . Ka roomlased ei demonstreerinud kalduvust naiselikkuse kujutamisele oma põhiliselt monumentaalses kunstis. Renessansi ajal hakkas naiselik vorm ülekaalu omandama, mitte ainult kui ema valitsevas madonna col bambino-embleemis, vaid ka kui esteetiline uurimisvaldkond iseenesest. Esialgu kujutati alasti naisekujusid rahvarohketes stseenides või Aadama ja Eeva diptühhonis, kuid järk-järgult kogus ülemvõimu Veenus . Maarja Magdaleena muutub naitumisealiseks ja ekstaatiliseks, anonüümsete noorte neidude portreed, kes on ainult oma kenaduse pärast välja valitud, rõivastatakse järk-järgult lahti ja nimetatakse ümber Floraks või Primaveraks. Kunstnikud hakkavad maalima oma naisi, armukesi ja kuninglikke abikaasasid kui sensuaalseid kaunitare, vabastades nad soovi korral rõivastest, kuid mitte nende juveelidest.
Stereotüüp on üldistatud püsiv mulje mingist nähtusest, mis tavaliselt vastab väga vähe tegelikkusele. Oluline on veendumus stereotüübi olemasolus. Stereotüüp on hindava iseloomuga , hoiakuline, intensiivne üldistus mingi grupi omaduste, käitumiste kohta. Tavaliselt aitavad stereotüübid toime tulla — sobivat käitumist valida, kui mingi nähtuse kohta on vähe infot. Sellest tingituna kehtib ka vastupidine : mida vähem on mingi grupi või olukorra kohta infot, seda rohkem on nende kohta tundeid ja arvamusi , seda tõenäolisemalt hinnatakse grupi liikmeid sterotüübist lähtuvalt. Stereotüübid toetavad põhiliselt negatiivset suhtumist . Stereotüüp on vahest väljamõeldud omadustega, lihtsustatud ja ka moonutatud. Stereotüüp moodustatakse suvaliste tunnuste põhjal, mis tegelikkuses ei kehti kindlasti kõikide antud grupi liikmete kohta. Stereotüüpidega manipuleerimine võimaldab mõjutada inimeste hoiakuid mingite gruppide suhtes. Näiteks on pärast 11. septembri terrorirünnakuid Ameerikas islamiusulise stereotüübile lisandunud seisukoht, et tegemist on terroristidega. Selle stereotüübi levitamine aitab kujundada suhtumist moslemitesse.
Stererotüüpide kui liiglihtsustatud ja väärate hoiakute aluste vastu võitlemise meetoditeks on informeerimine ja kokkupuude (eksponeerimine). Kui inimesel on piisavalt informatsiooni, mis seab kahtluse alla stereotüübi kehtivuse, hinnatakse stereotüüp ümber. Näiteks mõjutab inimese stereotüüpset arvamust mustanahalistest fakt, et tema tütar kavatseb abielluda mustanahalisega . Lähedase kokkupuute tõttu mõistab inimene, et tema stereotüüp on väär, ning ta võib oma stereotüübi ümber kujundada.
1.2.Sotsiaalpsühholoogid on leidnud, et grupi liikmed moodustavad kiiresti positiivse hoiaku ja stereotüübid oma sisegrupi kohta, ning vastavalt eriti konkurentsi tingimustes, väga negatiivsed tunded ja stereotüübid välisgrupi kohta. Ühiskonnas negatiivselt hinnatud grupi liikmetel on raske arendada positiivset grupikuuluvustunnet, samas on neil raske hinnata välisgrupi liikmeid negatiivselt. On leitud, et negatiivselt hinnatud või vähem võimu omavad grupiliikmed kipuvad valima kahe lahenduse vahel — nad kas aktsepteerivad grupi negatiivse sotsiaalse identiteedi või hülgavad oma grupiidentiteedi.
Stereotüüpe on lihtne leida erinevate vähemusgruppide kohta, aga ka muude gruppide kohta, millega on vähe kokkupuudet. Näiteks peetakse sakslasi korraarmastajateks.
5

2.Naiselikkus
Naiselikkuse või naiseliku mõiste „vaieldavusest” võib kõnelda niivõrd kui selle konstrueeritud, ideologiseeritud ja ühiskondlikult oktruajeeritud sotsiaalse ning kultuurilise kategooria defineerimisel tänapäeval põrkuvad kokku mehe ja naise või subjekti ja objekti nägemis- ning mõtlemismustrid patriarhaalses maailmas. Ja kuigi ei alamuslikkust ega üleolekut ei saa tuletada üksnes bioloogiast , pääseb ühiskondlikus plaanis siiski
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Naiselikkuse stereotüübid #1 Naiselikkuse stereotüübid #2 Naiselikkuse stereotüübid #3 Naiselikkuse stereotüübid #4 Naiselikkuse stereotüübid #5 Naiselikkuse stereotüübid #6 Naiselikkuse stereotüübid #7 Naiselikkuse stereotüübid #8 Naiselikkuse stereotüübid #9 Naiselikkuse stereotüübid #10 Naiselikkuse stereotüübid #11 Naiselikkuse stereotüübid #12 Naiselikkuse stereotüübid #13 Naiselikkuse stereotüübid #14 Naiselikkuse stereotüübid #15 Naiselikkuse stereotüübid #16 Naiselikkuse stereotüübid #17 Naiselikkuse stereotüübid #18 Naiselikkuse stereotüübid #19 Naiselikkuse stereotüübid #20
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 20 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-11-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 49 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor lakristy88 Õppematerjali autor

Lisainfo

referaat

Märksõnad

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

16
docx
Reimani isiksusetüübid
198
doc
SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
50
doc
Psühholoogia eksami materjal
343
pdf
Maailmataju uusversioon
178
docx
ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA
320
doc
Majanduspoliitika
107
docx
Õigusdeaduskonna sissejuhatus psühholoogiasse





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun