Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"toetuste" - 505 õppematerjali

toetuste ehk tulusiirete kaudu on seotud majapidamised ja valitsus.
thumbnail
1
doc

Eesti heaolu mudel - Arutlus

Riigi roll ühiskonnakorralduses läbi ajaloo muutunud. Kui agraarühiskonnas oli riigi põhiülesandeks korra ja turvalisuse jagamine siis tööstusühiskonnas ootasid inimesed riigilt rohkem, mis tõi kaasa uue ühiskonnatüübi ­ heaoluriigi kujunemise. Tänapäeval on paljud demokraatlikud riigid ka heaoluriigid, kuid sugugi mitte kõik nendes ei kasuta selleks üht kindlat mudelit. Eesti heaolumudel omab mitmeid erinevaid jooni. Paljude toetuste maksmine toimub sotsiaaldemokraatliku mudeli järgi. Laste- ja sünnitoetused on tagatud igale lapsele sõltumata perekonna sissetulekust. Samuti on värsketele emadele tagatud emapalk ja -puhkus samas kui liberaalse korraldusega USAs puuduvad tasustatud lapsehoolduspuhkus ja sünnitoetused ja toetusi makstakse ainult lastega peredele kelle sissetulek jääb alla vaesuspiiri ja on teinud vaesustesti. Samas Eesti maksusüsteem ei sarnane eriti sotsiaaldemokraatliku korralduse omaga.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
103 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Eurotoetuste vähenemise mõju Eestile

Helena Ajaots EUROTOETUSTE VÄHENEMISE MÕJU EESTILE Essee õppeaines Majanduspoliitika Õppekava TABB Tallinn 2017 Eurotoetuste vähenemise mõju Eestile Aastatel 2014-2020 on Euroopa Liidul on aastateks 2014- 2020 loodud strateegia "Euroopa 2020", millega toetatakse majanduse arengut kõigis liikmesriikides (Tammistu 2016). Alates 2021. aastast muutub eraldatavate toetuste maht, mistõttu väheneb ka Eestile eraldatavate toetuste hulk (Riigikontroll 2017). Tänu eurotoetustele arendatakse põllumajandust, tööhõive- ja sotsiaalvaldkonda, maaelu, merendus- ja kalanduspoliitikat, teadusuuringuid ja innovatsiooni, regionaal- ja linnaarenguid ja pakutakse humanitaarabi (Euroopa Liit 2017). Eurotoetused on abiks paljude valdkondade edendamisel, mistõttu on olulisel kohal küsimus millist negatiivset ning positiivset mõju võivad avaldada alates 2021

Majandus → Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Laste ja perepoliitika

..........6 Peretoetused Eestis ........................................................................................................... 8 Kasutatud kirjandus ........................................................................................................ 13 1 Sissejuhatus Perepoliitika on sotsiaalpoliitika üks olulisemaid valdkondi. Peaaegu kõik arenenud maailma riigid toetavad lapsi kasvatavaid peresid. Samas, toetuste suurus, sihitus ja reeglid, mille järgi toetamine toimub, erinevad oluliselt. Need erinevused peegeldavad enamasti moraalseid, ajaloolisi ja sotsiaalse õigluse arengu eripärasid riigis. Suur osa sotsiaalpoliitikast on seotud perekondade ja pereeluga. Lapsed ja nende perekonnad on sageli keskseks teemaks kaasaja poliitilistes ja poliitikalaadsetes aruteludes paljudes Lääne heaoluühiskondades. Öeldakse, et heaolu ei ole üksnes

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö korraldus
141 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Maaelu arendamise perspektiivid suurenevas Euroopas

kahesust. Tänapäeval eksisteerivad veel lisaks suurtele kasumlikele farmidele ka väiksemad ettevõtjad, kelle tegevus kasumit ei tooda. See ei too aga omakorda mingit kasu kogukonnale. ÜPP ja Maaelu arendamise poliitikad EL-is Maaelu arendamise konseptsioon ei ole hiljutine. 1964. aastal oli fond, mis toetas põllumajandust, jagatud tagatise ning arenduse sektsioonideks, ning sellest arenes Euroopa Põllumajanduse Arenduse- ja Tagatisfond, mille tagatise sektsioon rahastab ÜPP toetuste mehhanisme. Väidetakse, et nende kahe sektsiooni eristamine on muutunud keerukamaks, kuna vajadus maaelu arendamiseks ning keskkonnaalased probleemid on mõlemad kasvanud. Kuna maaelu arendamise meetmete ulatus on laienenud, ei ole see siiski vabanenud oma algsest mõttest toetada põllumajandustegevust. Põllumajanduses on mõiste produktivism, mis tähendab: 1. Tehnoloogiad asendavad inimese,produktiivsus tõuseb 2

Politoloogia → Euroopa liit
14 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Mahepõllumajandus seadus

rikkumise eest. Tegevusala · Mahepõllumajandus on selline keskkonnasäästlik ja looduslikku tasakaalu säilitav põllumajandussaaduse tootmine ning põllumajandussaaduse ja -toote käitlemine, mis vastab käesoleva seaduse ja põllumajandussaaduse tootmist ning põllumajandussaaduse ja -toote käitlemist reguleerivate muude seaduste ning nende alusel kehtestatud õigusaktide nõuetele. "Sepiku" talu otsustab suurte toetuste lootuses üle minna tavaviljeluselt maheviljelusele. Üleminekuaeg elatakse kuidagimööda üle, kuid on selge, et saagid on jäänud liiga väikseks. Ka on nõuetele vastav seeme kallis ning raskesti kättesaadav. Nii külvataksegi osadele põldudele naabrimehe käest saadud kapsaseeme. Et aasta on putukatele (maakirp, kapsaliblikas) eriti soodne, siis lubatud vahenditega nende arvukust kontrolli alla ei saada. Öö varjus pritsitakse põld üle pestitsiididega. Talus toodetud

Ökoloogia → Ökoloogia
39 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Ettevõtluspraktika aruanne

.......................................17 Lisa 3...............................................................................................................................18 2 SISSEJUHATUS Sooritasin praktika .............. Vallavalitsuses sotsiaaltöö vanemspetsialisti juures. Praktikakoht sai valitud eesmärgiga tutvuda kohalikus omavalitsuses sotsiaaltööd korraldava tööga ning täpsemalt töö osaga, mis puudutab toetuste ja teenuste määramist. Kõige olulisemaks eesmärgiks on tutvuda sotsiaaltoetuste määramise, menetlemise ja väljamaksmise süsteemiga läbi STAR-i keskkonna. See on üks põhivaldkondi omavalitsuste töös kus ka järelvalvete korras on avastatud enam puudusi. Teine on töö uute sihtrühmadega. Lastekaitse spetsialisti töös on klientide ring üpris täpselt määratletud ja muude sihtrühmadega ei puutu kokku. Pikaajalised töötud ja puuetega

Majandus → Ettevõtte praktika aruanne
265 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Põllumajanduse areng Eestis

................................................................................................... 4. 2. Kolhooside kadumine................................................................................................... 4 3. Euroopa Liit...................................................................................................................4 4. EL toetused.....................................................................................................................4 4.1. Toetuste eesmärgid........................................................................................................5 4.2. Põllumajandusministeeriumi poolt on välja töötatud ka siseriiklikud toetused:.......... 5 Kokkuvõte .........................................................................................................................6 2

Majandus → Majandusajalugu
110 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Töökeskkonna ohutus

kõrvaldatavate jäätmete kogust miinimumini. Oluline on ka vähendada jäätmete ohtlikkust ning ohtlike ainete sisaldust jäätmetes, see ühtlasi väldib jäätmete käitlemisel õhku, vette ja pinnasesse sattuvate heitkoguste suurenemist. Meetmed (tegevussuunad): · Jäätmekäitluse korraldamise pikaajaline kavandamine. · Seire- ja järelevalvesüsteemi arendamine kontrolli tõhustamiseks jäätmevoogude ja jäätmehoolduse üle. · Soodustuste, toetuste ja regulatsioonide süsteemi arendamine ja rakendamine jäätmetekke vähendamiseks ning jäätmete käitlemise arendamiseks (sh ladestusest tulenevate keskkonnamõjude vähendamiseks ja riskide vältimiseks). · Ühiskonna keskkonnateadlikkuse tõstmiseks jäätmehooldust puudutavate kampaaniate ning teavitustöö läbiviimine nii riigi kui ka kohaliku omavalitsuse tasandil. Vesi Eesmärk: Saavutada pinnavee (sh rannikuvee) ja põhjavee hea seisund ning hoida

Meditsiin → Tööohutus ja tervishoid
106 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Riikliku peretoetuse ja tööõigusliku probleemi analüüs

- - - - Riikliku peretoetuse ja tööõigusliku probleemi analüüs Ainetöö õppeaines ,,Õiguse üldalused ja tööõigus" - 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS Tänapäeval on kindlasti vägagi aktuaalne erinevate toetuste väärtused ja saamise kord, kuna sellises majandusolukorras igakülgne abi kulub leibkonnale ära. Ainetöö esimene osa just kajastabki riiklike peretoetuste regulatsiooni, mis kindlasti teadvustab peredele määratavaid toetusi. Ainetöö teises osas analüüsitakse üht tööõigusliku probleemi, mis on seotud ühe saematerjali tööstuse töötajaga kes süstemaatiliselt rikub sisekorraeeskirja. Ainetöö peamine eesmärk on analüüsida erinevaid seadusi, millest me ei pruugi teadlikud

Õigus → Õigus alused
40 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Meetmed tööpuuduse vähendamiseks 2010 (Riik ja koh. OM)

Riigi ja kohaliku omavalitsuse meetmed tööpuuduse vähendamiseks Kiire reageerimine suurematele koondamistele Koondatavate töötajate nõustamine ning neile uue töö leidmiseks ja töölesaamiseks vajaliku abi osutamine. Tööandjate teavitamine ja nõustamine koondamise läbiviimisel. Töökaotuse riskis töötajate toetamine Töömahu vähenemise tõttu sundpuhkusele saadetud või osalisele tööajale viidud töötajaid ning makseraskustes ettevõtete töötajaid teavitatakse nende õigustest ja võimalustest (koolitused, tööturuteenused ja tööotsingualane nõustamine). Karjääriteenuse arendamine ja karjääriinfotubade avamine Tööturuteenuste ja -toetuste seaduse alusel on karjäärinõustamist võimalik osutada vaid registreeritud töötutele ja tööotsijatele, kes on saanud teate töösuhte lõpetamisest. Samas tuleb töötuse ennetamiseks ja tööpuuduse vähendamiseks karjäärinõustamist laiendada ka töötavatele inimestele. Karjäärinõustamise laiendamiseks ning teenuse kvali...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
29 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ärieetilise konflikti lahendamine

Ebaeetilise konflikti alla kuulub aktsiisi tõus, mis käivitus aastast 2016 ning riigikogu plaan on tõsta aktsiisi protsenti iga aastaga. Analüüs 2016 aastal tõsteti kütuseaktsiisi. See mõjutab pea kõiki eestis kodanike ning tõstab hindasid igas valdkonnas. Enam mõjutab aktsiisi tõus trantspordi firmasi, eraisikuid, kes liiguvad ühistrantporidega ja eraisikuid kes sõidavad igapäevaselt maalt linna autoga. Kütuse aktsiisi tõsu vajadust põhejndatakse toetuste ja miinimum palga tõusuga, et täita augud riigi eelarves. Kui tõstetakse bensiini hinda, ja veel nii järsult, kui valitsusel plaanis, kannatavad eelkõige vaesemad pered. Ühest küljest lubatakse neile toetuste tõusu ja kergemat maksukoormust palkadelt, kuid teisest küljest sööb neile antavast rahast suure osa ära kerkiv kütuseaktsiis ja sellest tulenev hinnatõus. Ei mõelda tagajärgedele mis kaasnevad kütuse hinna tõusuga. Heaks näiteks on

Majandus → Ärieetika
11 allalaadimist
thumbnail
70
docx

SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ

pädeva organi poolt tema pädevuse piires. Pädevusnõude rikkumine toob endaga kaasa 7 õigusakti kehtetuse. ........ valla määrus kehtestati vastavalt Kohaliku Omavalitsuse Korralduse Seaduse § 22 lõike 1 punktile 5 ja sotsiaalhoolekande seaduse § 23 lõikele 1(edaspidi KOVSS) kuulub volikogu ainupädevusse vallaeelarvest toetuste andmise korra kehtestamine. Protseduur. Protseduur ehk menetlus tähendab seda, et õigustloovad aktid võetakse vastu kindlate, üksteisele järgnevate toimingute kaudu. Menetlusnõuete rikkumine toob endaga kaasa õigustloova akti kehtetuse. Protseduur algab õigustloova akti algatamisega, järgneb eelnõu menetlemine, protseduur lõpeb eelnõu vastuvõtmisega. Kohaliku omavalitsuse õigustloovate aktide vastuvõtmise korra sätestab kohaliku

Õigus → Õigus
16 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Töötus on probleem nii inimesele endale kui ka ühiskonnale

kõrgkooli lõpetamist). Ka tööandjate juures on märgata kitsarinnalisust ­ ei soovita palgata töö kaotanud inimest, kuna arvatakse, et nende võimekus tööd teha on mingisugustel põhjustel langenud. Riigile on töötusega toimetulek raske, kuna töökohtade olemasolu sõltub enamasti eraettevõttetest, kelle tegevuse kontrollimine ei kuulu riigi pädevusse. Indiviidi töötus põhjustab riigile mitmeid probleeme: lisakulutused toetuste näol, väiksem maksulaekumine, salakaubandus, võimalikud rahutused, väljaränne. Kõik see mõjutab riigi majandust, kuna riigikassasse laekub vähem makse. See omakorda mõjub halvasti toetuste maksmisele, tervishoiukulutustele ja haridusele. Leian, et töötus on riigi jaoks surnud ringi taoline probleem. Töötuse protsent tuleks hoida võimalikult madal, soodustades uute töökohtade teket nii avalikus kui erasektoris. Nii inimese kui ka riigi tasandil on töötusele mitmeid lahendusi

Ühiskond → Ühiskond
26 allalaadimist
thumbnail
8
doc

TÖÖTUD JA AKTIIVNE TÖÖTURUPOLIITIKA

(13%). Väiksem tööpuudus on Tartu- ja Jõgevamaal (9%). Kõige suurem töötuse määr on keskkooli haridusega inimestel (28,4%), kutsekõrgkooli haridusega on seevastu töötuse määr (2,8%) (statistika 2009). Eraldi on hakatud suuremat tähelepanu osutama riskigruppidele. 01.01.2006.a. jõustunud Tööturuteenuste ja ­toetuste seaduses sätestati rida uusi riskigruppe. Riskirühma kuulumine otseselt ei piira ega loo juurde erilisi eelistingimusi teenuste ja toetuste saamisel, vaid sellise grupi määratlemine on vajalik teenuste paremaks suunamiseks. 4 Joonis 2. Registreeritud isikute osakaal riskigrupis 2.2 Tööturupoliitika Tööpoliitikana laiemas mõttes käsitletakse tööjõu maksustamise, tööseadusandluse, palgapoliitika, kollektiivsete läbirääkimiste, töötervishoiu ja -ohutuse, töötushüvitiste, aktiivse

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
6 allalaadimist
thumbnail
5
doc

EL struktuuritoetused

a. Euroopa Liidu struktuuritoetused Vasta põhjalikult küsimustele. 1. Millised Euroopa Liidu regionaalpoliitika eesmärgid? 2. Mis on struktuuritoetus? 3. Mille jaoks saab toetusi taotleda? 4. Kuidas on toetusi kasutatud? 5. Kuidas toetusprojekti kavandada? 6. Kuidas struktuuritoetust eraldatakse? 7. Millistes valdkondades on võimalik taotleda rahastamist Euroopa Liidu struktuuritoetuste kaudu? 8. Millised võimalused on toetuste saamiseks mittetulundusühingutel (MTÜ)? 9. Millega tegeleb Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutus Innove 10. Kirjelda üht edukat projekti, mida on teotatud Euroopa Liidu struktuuritoetuste kaudu. Vastused 1. Euroopa Liidu regionaalpoliitika eesmärgid: aidata kõikidel piirkondadel saavutada oma kogupotentsiaali. luua piirkondlikul tasandil rohkem konkurentsi ja parandada tööhõivet, investeerides suure kasvupotentsiaaliga piirkondadesse.

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Millisena näen oma osa tulevases Eesti majanduskasvus?

enda (piiratud) eelarvest. Nii tohime kaasfinantseerida vaid Eesti jätkusuutlikku arengut tagavaid investeeringuid ­ näiteks kiirteede asfalteerimisele tuleks eelistada haridust ning innovaatilisust arendavaid projekte. Meil on veel vaja õiget valitsust, kes suudaks ratsionaalseid ja kasulikke otsusi langetada olenemata majandusolukorrast, kuna selle asemel, et iga päev seadusi muuta, tuleb inimesed panna olemasolevaid seadusi mõistma ja täitma. Lihtsustada tuleks ka toetuste jagamist, sest praegu läheb suur osa toetuste rahast bürokraatliku süsteemi ülalpidamiseks ning tihti ei jõua abi abivajajateni. Kokkuvõttes võin öelda nii palju, et omalt poolt saan mitut moodi kaasa aidata, kuid see oleneb kõik sellest kaua läheb ühe või teise asjaga aega. Esialgu võin ju mõelda et kavatsen varsti omada ettevõtet, kus loon palju töökohti ning mis oleks meie riigile kasu toov, kuid

Majandus → Majanduse alused
132 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Eesti rahvastiku vähenemine ja vananemine seab riigi majandusele ning rahandusele järjest suurema surve

Riigieelarve kogutulud aastal 2015 olid riigieelarvega kavandatud summast siiski väiksemad ­ prognoositud ca 8,4 miljardi euro asemel laekus ligi 8 miljardit eurot. Põhjuseks oli eelkõige asjaolu, et Euroopa Liidu toetusi laekus prognoositust üle poole vähem: ligikaudu miljardi euro asemel alla 400 miljoni euro. Kuna Euroopa Komisjon eraldab toetusi tehtud kulude rahastamiseks n-ö tagantjärele Eesti esitatud taotluse alusel, viitab toetuste alalaekumine sellele, et toetuste kasutamine kulges arvatust aeglasemalt. Riigieelarve kulud moodustasid 2015. aastal ca 8,3 miljardit eurot. Oodatust parem maksulaekumine parandas nii keskvalitsuse kui ka kohalike omavalitsuste eelarvetasakaalu. Valitsussektori eelarve oli 2015. aastal ülejäägis 0,1% SKPst ehk 27 miljoni euroga. Sellele aitas peale oodatust parema tulumaksulaekumise kaasa ka Eesti Töötukassa ülejääk, kuna aktiivsetele tööturumeetmetele kulus prognoositust vähem raha.

Geograafia → Geograafia
15 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Majanduslikust keskkonnast tingitud ohutegurid

OHUD • Inimestel pole stabiilset sissetulekut ->  pole raha(pole võimalust tervisest hoolitseda)  ostab odavamad, kuid ebatervislikumad tooted  tervise seisund halveneb  pole võimalust eneseteostamiseks  stress suureneb  motivatsioon langeb  võimalik kriminaaloht STRATEEGIAD OHUTEGURITE VÄHENDAMISEKS • Stabiilne majanduslik kasv • Uute töökohtade loomine • Toetuste suurendamine • Lastega perede toetamine • Ohutus • Kvaliteetne tasuta haridus • Suurendada inimeste teadlikkust tervisest • Tööstustes tervisekvaliteedi suurendamine

Majandus → Majandus
2 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Nimetu

Energeetika Mis on energeetika? Töötleva majanduse haru, mis tegeleb: energiaressurside kaevandamisega energia muundamisega sobivaks energialiigiks edastatamisega inimestele ning tööstustele, mis seda kasutavad. Energialiik-energia-tarbija Probleemid Eestis Süsinikuleke tekitab vajaduse kõrgete taastuvenergia toetuste järele ja takistab uute elektrijaamade rajamist. Elektrijaamade ehitamiseks pole raha Taastumatud energiallikad on ammendumas Saastatus Taastuvenergia allikad pole võimsad. Alternatiiv energia Puit(saepuru,höövilaastud) Turbas Päikeseenergia Tuuleenergia Hüdroenergia Laineenergia Biomassienergia Geotermiline energia Eestis kasutatavad energiallikad Tuuleenergia Hüdroenergia Prügienergia Põlevkivi energia,põlevkiviõli maagaas Iru soojuselektrijaam töötab 1978 aastast

Füüsika → Elektroenergeetika
1 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Uudis majanduse alal

Tööjõu koolitusse süstitakse 350 miljonit Tänavu tuleb Euroopa Sotsiaalfondi kaudu Eestisse kokku 350 miljonit krooni, mis on mõeldud tööjõu kvalifikatsiooni suurendamiseks. Elukestva Õppe Sihtasutuse Innove poolt vahendatavaid ja ühele projektile maksimaalselt 10 miljonit krooni võimaldavaid toetusi saavad taotleda kõik riigiasutused, omavalitsused, ettevõtted ja MTÜd. Novembri jooksul toimuva tänavuse teise, 200 miljoni kroonise rahalise mahuga taotlusvooru raames saab taotleda toetusi tegevustele, mis aitavad inimestel tööturule naasta või töötust vältida. Esimese, 150 miljoni krooni suuruse taotlusvooru suuremad toetustesaajad oli AS Eesti Vanglatööstus 20,7 miljoni krooniga, üle 9 miljoni said toetust ka Tallinna ja Tartu Ülikoolid ning MTÜd Uus Sild ja Eesti Kaugtöö Ühing. Toetuste maksimaalne määr on 90 protsenti, mis teeb taotleja omafinantseeringuks 10 protsenti. Korraldatavatel koolitustel osalevatele inimestele on ette n...

Majandus → Majandus
25 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Töötuskindlustus

Töötuskindlustus on sundkindlustuse liik, mille eesmärgiks on kindlustatule töötuse korral tööotsingute ajaks kaotatud sissetuleku osaline kompenseerimine, tööandjale töölepingute ja teenistussuhete kollektiivse ülesütlemisega seotud kulude osaline hüvitamine ning töötajate nõuete kaitse tööandja maksejõuetuse korral. Käesoleva seaduse mõttes on kindlustatu töötaja, avalik teenistuja, võlaõigusliku lepingu alusel teenust osutav füüsiline isik või Eesti Vabariigi välisesinduses töötava teenistujaga kaasasolev mittetöötav abikaasa, kui nad on maksnud töötuskindlustusmakseid käesolevas seaduses sätestatud alustel ja korras. Õigus töötuskindlustushüvitisele on kindlustatul, kes on töötuna arvele võetud tööturuteenuste ja -toetuste seaduse § 6 kohaselt ja kellel on töötuskindlustusstaazi vähemalt 12 kuud töötuna arvelevõtmisele eelnenud 36 kuu jooksul. Kindlustatul, kellele on makstud töötutoetust tööturuteenuste ja -toetuste seaduse alus...

Õigus → Õigus
25 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Projektijuhtimine

03.2012 Juriidiline staatus: Osaühing Osakapitali suurus: 2500 EUR Projekti finantseerimine Osaühingu registreerimisel 3 osaniku poolt investeeritud summa moodustab firma algkapitali 2500 EUR. Plaan on taotleda erinevate projektide kaudu Euroopa Liidu ning Eesti Vabariigi sotsiaalsfääriga tegelevatest asutustest toetusi. Kõne alla võivad tulla ka eratoetused ja annetused. Projekti finantseerimine toimub läbi erainvestorite ja Euroopa Liidust ning ka Eesti Vabariigist tulnud toetuste kaudu. Taotlev summa on: 319 353 EUR Juhtkond Nimi Tegevusvaldkond; haridus; E-mail Osalus Kim Osanik, IT tehnik/arendaja ja kontaktisik; kõrgharidus 30% Naciscionis omandamisel. E-mail: [email protected] Dmitri Osanik, jurist/raamatupidaja; kõrgharidus omandamisel. E-mail: 30% Gretsev Dmitri@ e-vabaaeg.ee Artjom Guk Osanik, IT tehnik/arendaja ja vabaaja keskuse direktor; 40%

Merendus → Merepraktika
125 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ungari Euroopa Liidus

Eurostati andmetel on 2013 aasta märtsi seisuga töötus langenud 10,6% 8,3%le. Ungari eksport oli 2012. aastal 80,1 mlrd eurot, kasvades eelnenud aastaga võrreldes 0,9%. Ungari eksport on peamiselt suunatud EL liikmesriikide turgudele (70,4%). Suurimad eksporditurud olid 2012. aastal naaberriigid Saksamaa, Rumeenia, Slovakkia ja Austria [6]. Kõigele eelnevale tuginedes julgen väita, et Ungari on Euroopa Liidust suurel määral sõltuv nii oma kaubandussidemete kui ka muude toetuste ja abipakettide kaudu. Kuigi makstavate abirahade ja toetuste suurused ning osatähtsus võrreldes SKPga on kaheldavad, leian siiski Euroopa Liitu kuulumine muutnud Ungari usaldusväärsemaks ning stabiilsemaks riigiks välisinvestoritele ning ühine rahanduspoliitika on soodustanud kaubasuhteid teiste Euroopa Liidu liikmesriikidega. Kuna Ungaril endal puuduvad suured maavarade varud, ning Euroopa jaoks ei ole Ungari olemasolu ning

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Merly Rosenberg III Iseseisev töö

III Iseseisev töö Ettevõtjatele pakutavad toetused: TÖÖ EESMÄRK ­ saada teadmisi toetuste taotlemise võimalustet ettevõtetele. ÕPPEMATERJAL - http://www.eas.ee/et/alustavale-ettevotjale http://www.koostookogu.ee/taotlejale http://www.tootukassa.ee/ http://www.pria.ee/et/toetused Toetuse nimi Toetuse Toetuse suurus Toetuse andja eesmärk/iseloomustus eesmärk:

Majandus → Ettevõtlus
9 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

RIIKLIKUD PERETOETUSED, ISIKUNIME PANEK JA MUUTMINE

omavalitsuse arveldusarvele Eestis või toetuse saaja kulul tema arveldusarvele välisriigis, kui välislepinguga ei ole sätestatud teisiti. Kui peretoetuste saajale makstakse Sotsiaalkindlustusameti kaudu teisi sotsiaalkindlustushüvitisi posti teel kojukandega, rakendatakse peretoetuste väljamaksmisele sama väljamakseviisi. Peretoetuse saaja peab 10 päeva jooksul teatama kirjalikult elukohajärgsele pensioniametile asjaoludest, mis mõjutavad peretoetuste saamist või toetuste suurust, arvates nende asjaolude tekkimise päevast. Kindlasti tuleks pensioniametit teavitada sellistel juhtudel nagu: - kui eestkostel ja perekonnas hooldamisel oleva lapse toetuse saajal lõpeb 7 eestkoste või hooldusleping; - kui üksikvanema lapse toetust saava lapse isadus tuvastatakse; - kui üksikvanema lapse toetust saav laps lapsendatakse;

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Sotsiaalhooldusõigus konspekt

Materjal: Sotsiaalhooldusõiguse üldosa ­ õpik Eestikeelsed konspektid Slaidid, skeemid Seminarid: Reaalsed õiguslikud probleemid, kohtukaasused Eksam: Kaasust ei tule, keegi ei hakka küsima toetuste suurust. Teooria küsimused: nt mis on põhimõisted, põhikontseptsioonid; kui inimene on haige mis toetusi ta võib saada; mis on presidendi pensioni saamise kriteeriumid. SOTSIAALHOOLDUSÕIGUS Sotsiaalkindlustus - rahalised väljamaksed - teenused - kindlustusmaksed Isiku õigus vastavat toetust saada (materiaalsed eeldused, lisanõuded) Hübriidtoetused? Makstakse välja kindlustusfondidest ja kontrollime isiku varalist

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
30 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Veeturismi ja projektijuhtimise projekt

Osakapitali suurus: 2500 EUR PÕHILISED ANDMED PROJEKTI FINANTSEERIMINE Osaühingu registreerimisel 3 osaniku poolt investeeritud summa moodustab firma algkapitali 2500 EUR. Plaan on taotleda erinevate projektide kaudu Euroopa Liidu ning Eesti Vabariigi sotsiaalsfääriga tegelevatest asutustest toetusi. Kõne alla võivad tulla ka eratoetused ja annetused. Projekti finantseerimine toimub läbi erainvestorite ja Euroopa Liidust ning ka Eesti Vabariigist tulnud toetuste kaudu. Taotlev summa on: 320 000 EUR JUHTKOND Nimi Tegevusvaldkond; haridus; E-mail Osalus Anastasia Osanik, Müügiosakonna spetsialist ja kontaktisik; kõrgharidus 40% Piirainen omandamisel. E-mail: [email protected] Robert Osanik, jurist/raamatupidaja; kõrgharidus omandamisel. E-mail: 30% [email protected] Merivälja

Turism → Veeturism ja puhkemajandus
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Taimekasvatuse majapidamiste arv ja põllumajandusmaa suurus

Referaat Taimekasvatuse majapidamised (arv ja põllumajandusmaa suurus) Taimekasvatuse majapidamiste arv on langenud aastatel 2001-2007 ligikaudu 30 000 (täpsemalt 58%) võrra (joonis nr.1). Seda põhiliselt väiksemate majapidamiste arvelt. Peamiseks põhjuseks võib oletada makstavate toetuste suurust. Põllumajandusmaa hektari kohta arvestatuna said äriühingud (v.a suurusgrupp kuni 40 ha) sõltuvalt suurusgrupist 46- 59% võrra rohkem sissetulekuid taludega võrreldes. Arvestuslik netokasum koos toetustega oli maakasutuse poolest väiksemate talude ja äriühingute puhul negatiivne. Joonis nr.1 Kõige rohkem majapidamisi oli 2007.aastal Võru maakonnas. Kõige vähem taimekasvatuse majapidamisi oli Hiiu maakonnas (joonis nr.2).

Põllumajandus → Põllumajandusökonoomika
94 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Korruptsioon ja selle vormid

Korruptsiooni määratlus Korruptsioon on ametiseisundi kuritarvitamine omakasu eesmärgil. Samuti ei pruugi see, mida peetakse korruptsiooniks ühes ühiskonnas, olla sama teises. Siiski tuleb igas ühiskonnas ette tegevusi, mida kultuurilistel põhjustel taunitakse. korruptsiooni peetakse valdavalt avaliku sektori nähtuseks korruptsioon võib vohada ka era või kolmandas sektoris ( näiteks riiklike või Euroopa Liidu toetuste saamisel) Korruptsiooni tagajärjed Tekitab ebavõrdsust Suurendab kaudselt riigil saamata tulude arvelt vaesust Poliitiline ja majanduslik ebatsatbiilsus Kahaneb majanduskav Korruptiivne majanduskeskkond ei soodusta investeeringuid Korruptsioonivormid Korruptsiooni liigitatakse väike ja suurkorruptsiooniks ning bürokraatia ja poliitika korruptsiooniks Korruptsiooniliigid Altkäemaks Häälte ostmine Omasatamine/ kelmus Onupojapoliitika

Ühiskond → Ühiskond
21 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Rail baltic

aastal raudteeühenduse Rail Baltic Eesti valdusettevõtte asutamisdokumendid.  2014. aastal allkirjastati kolme Balti riigi poolt Rail Balticu ühisettevõte RB Rail AS asutamisdokumendid.  Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome transpordiministrid allkirjastasid 2015. aastal Rail Balticu koostööprotokolli.  Rail Balticu juhtkomitee langetas 2015. aastal otsuse eelistatud trassikoridori osas.  2015. aastal heaks kiidetud Euroopa Komisjoni transporditaristu toetuste paketi, mille üheks osaks oli ka Rail Balticu projekt. KRIITIKA  2016. aastal ilmus ajalehes Postimees lugu "Eesti rahva ja maa tuleviku nimel tuleb peatada Rail Balticu rajamine kavandatud kujul. "  Ühtegi rahvaküsitlust ei ole projekti vajalikkuse üle tehtud.  Projekti käigus suurenevad kulud tuleb tasuda toetuse saajal ning hinnang kuludeks on planeerimise perioodil mitmekordistunud. Tänan kuulamst!

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sotsiaaltöö kohalikus omavalitsuses

toetust saada. 4 Puudega inimese sõiduki parkimiskaardi väljastamine – väljastatakse liikumis- ja/või nägemispuudega isikutele sotsiaalkindlustusameti poolt väljastatud puude raskusastme tuvastamise otsuse alusel. Lapsel ja pensioniealisel isikul tuleb täiendavalt juurde esitada ka perearsti tõend parkimiskaardi vajaduse kohta. Sotsiaalhoolekandealastele ja tervist edendavatele tegevustele toetuste eraldamine Toetust saavad taotleda sotsiaalvaldkonnas tegutsevad juriidilised ja füüsilised isikud. Toetuse eesmärgiks on linnaelanike toimetuleku soodustamine ja sotsiaalse turvalisuse suurendamine ning tervisekäitumise edendamine.Toetuse taotlemiseks esitab taotleja vormikohase avalduse Haapsalu Linnavalitsuse sotsiaalosakonnale. Taotluses märgitakse ära tegevuse eesmärk, sihtgrupp, eeldatav tulemus, kasusaajate arv, tegevuse kirjeldus, tegevuse eelarve, omaosalus ja kaasfinantseerijad

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö alused
100 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kõrgharidus - tasuta või tasuline?

üle. Põhisõnum: Tasuta kõrgharidus peab jääma, kuid ilmselt tuleks selle kättesaadavust piirata. Esialgne pealkiri: Kõrgharidus - tasuta või tasuline? Kava: · Sissejuhatus 1. Tasuta kõrghariduse olemus, plussid ja miinused üliõpilase ja riigi seisukohalt. 2. Tasulise kõrghariduse plussid ja miinused. 3. Tasulise kõrghariduse kehtestamise ohud. Uute stipendiumite ja riiklike toetuste vajalikkus. 4. Teised võimalikud lahendusvariandid. 5. Minu arvates sobilik variant. · Kokkuvõte Sissejuhatus · Kõrgharidus on tänapäeva ühiskonna lahutamatu osa, sest just kõrgharidusega inimesed on riiki edasiviiv jõud. Seepärast on riigi ülesandeks välja töötada parim kõrgharidussüsteem, mis tagaks kõrghariduse kvaliteedi ning reguleeriks selle juurdepääsetavust. Riiklikul tasandil jääb oluliseks ka

Kategooriata → Väljendusoskus
127 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kõrgharidus - tasuta või tasuline?

üle. Põhisõnum: Tasuta kõrgharidus peab jääma, kuid ilmselt tuleks selle kättesaadavust piirata. Esialgne pealkiri: Kõrgharidus - tasuta või tasuline? Kava:  Sissejuhatus 1. Tasuta kõrghariduse olemus, plussid ja miinused üliõpilase ja riigi seisukohalt. 2. Tasulise kõrghariduse plussid ja miinused. 3. Tasulise kõrghariduse kehtestamise ohud. Uute stipendiumite ja riiklike toetuste vajalikkus. 4. Teised võimalikud lahendusvariandid. 5. Minu arvates sobilik variant.  Kokkuvõte Sissejuhatus  Kõrgharidus on tänapäeva ühiskonna lahutamatu osa, sest just kõrgharidusega inimesed on riiki edasiviiv jõud. Seepärast on riigi ülesandeks välja töötada parim kõrgharidussüsteem, mis tagaks kõrghariduse kvaliteedi ning reguleeriks selle juurdepääsetavust. Riiklikul tasandil jääb oluliseks ka

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Väljendusoskuse kava

parem pensionisüsteem (vanadekodud kvaliteetsemad) (Näiteks Soomes töötad 5 aastat siis saad Soome pensionit, mis kõrgem), välismaal rohkem võimalusi end tõestada, asjad kättesaadavamad, palgad suuremad. Lapsed on · Lahendused emigreerumise pidurdamiseks ­ Teha kõrgharidus kättesaadavamaks (pakkuda tasuta kõrgharidust - kõrgharidusreform) , luua töökohti, erinevate toetuste suurendamine (näiteks lapsetoetus, stipendiumid). Avaliku sektori palkade tõstmine (näiteks arstid lahkuvad välismaale). Mainiks ära ka president Toomas Hendrik Ilvese suurprojekti ,,Talendid koju". Kokkuvõte: · Kõige rohkem on emigreerumises süüdi riigi poliitilised meetmed. Otsuseid tuleb vastu võtta lähtuvalt inimeste vajadustest ning nõudmistest, et tagada kõrge elukvaliteet

Kategooriata → Väljendusoskus
13 allalaadimist
thumbnail
1
txt

Heaoluriigi arenguetapid ja tulevik

Maailmasja hvingust taastunud. Paraku lks areng teistmoodi 1960.1970. aastatel teenused ja toetused hoopis suurenesid. Lne- Euroopas lks sotsiaalkuludele juba kolmandik vi enam riigieelarvest, pensioni- ja tervisekindlustus oli umbes 90 protsendil elanikest. Heaoluriigist oli saanud niisugune hiskonnakorraldus, mille hvesid ja teenuseid tarbis praktiliselt kogu elanikkond. Kuna maailmamajandus kasvas, siis olid ka riigi tulud suured ning toetuste maksmisega probleeme ei tekkinud. Kik paistis olevat sedavrd hsti, et 1960-70-aastaid hakati kutsuma heaoluriigi kuldajaks. 1980-ndatel aastatel, kui naftahindade tus maailmaturul oli majanduskasvu alla surunud, muutus heaoluprogrammide rahastamine raskemaks. Makse laekus vhem, ent samas oli ttuid ja vaesunud inimesi, kes abi vajasid rohkem. Mitmetes riikides tekkis riigieelarve defitsiit ja hakati rkima heaoluriigi kriisist. Parempoolsed

Ajalugu → Ajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sotsiaaltöö, sotsiaalhoolekanne

Sotsiaalhoolekande ülesanded: -abi osutamine isikule või perekonnale toimetuleku raskuste ennetamiseks, kõrvaldamiseks ja kergendamiseks; -sotsiaalsete erivajadustega isiku turvalisusele, arengule ja ühiskonnas kohanemisele kaasaaitamine. Sotsiaaltöö (hoolekande) põhimõtted: -inimõiguste järgimine; -isiku vastutus enda ja oma perekonnaliikmete toimetuleku eest; -abi andmise kohustus, kui isiku ja perekonna võimalused toimetulekuks ei ole piisavad; -isiku ja perekonna toimetuleku soodustamine. Sotsiaaltöö eetika: on kõlblaste normide kogum, mis korraldab, sätestab, reguleerib hoolekandealast tegevust. Sotsiaaltöö meetodid: -klienditöö(hätta sattunud inimesed); -kogukonnatöö(elukeskkonnale, kus elab ka teisi); -grupitöö(nt AA); -maailmaparandamine Sotsiaaltöötaja rollid&tegevused/sotsiaalteenused: -ärakuulaja/informeerija/konsulteerija; -nõustaja; -vahendaja/suhtekorraldaja; -juhtumikorraldaja(kriminaalhooldaja); -käsutäitja; -advokaat/kl...

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö korraldus
101 allalaadimist
thumbnail
34
xls

2009 Riigi eelarve seadus

5 Tegevuskulud 143 735 236 128 646 551 191 200 14 897 485 0 0 143 735 236 6 Muud kulud 55 300 55 300 0 0 0 0 55 300 Sealhulgas toetuste kaasfinantseerimine 8 742 376 8 742 376 0 0 0 0 8 742 376 5 Tegevuskulud (ü) 3 686 306 3 686 306 0 0 0 0 3 686 306

Majandus → Majandus
38 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ühiskonnaõpetus

Ühiskonnaõpetus 1.Millised on parempoolsed/vasakpoolsed/tsentristlikud partied( + näited parteidest) *Parempoolsed- toetuste ja abirahade mittemaksmine, vaid inimeste motiveerimine, et otsida tööd ja arendadakutseoskusi. Nende arvates peab inimene oma toimetuleku ja käekäigu eest ise vastutama. Loovad palju võimalusi eraettevõtete loomiseks. (Reformierakond, IRL) * Vasakpoolsed- sotsiaalne õiglus ja võrdsus.Lõhed inimeste sissetulekutes ja võimalustes pole eriti suured. (Keskerakond, Sotsiaaldemokraadid) * Tsentristlikud- kõikuvad. Mõnes küsimustes kalduvad vasakpoolsuse, teises aga parempoolsusse

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
67 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas olla noor tänases eestis

Mul küll õnneks pole ja mulle on kõike ostetud ja kõike lubatud, kuid kui need hinnatõusud nii jätkuvad pole paljudel inimestel enam Eestis eriti asja. Õpingute eest paljudes kohtades maksma ei pea ning see on plussiks nii mõnelegi. Need olidki minujaoks tänase Eesti plussid ja miinused, kuigi pigem olen ikka õnnelik, et elan Eestis ja just sellel ajastul. Kindlasti pean tänama ma ka oma vanemaid, nende suurepäraste toetuste ja võimaluste eest mis nemad mulle andnud on ja kindlasti ka oma sõpru. Ma loodan, et lähiajal parandatakse Eestis need suuremad probleemid ära, eriti seoses noortega.

Kirjandus → Kirjandus
69 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Marshalli plaan

aastaga 25%, sealhulgas tööstustoodang 35% ja põllumajandustoodang 10%. Lisaks aitas programm kaasa poliitilise olukorra stabiliseerumisele ning sundis Euroopat hakkama mõtlema liitumisele. See inspireeris Euroopa riike ka ise hiljem arenguriikidele abi andma. Millist kasu sai U.S.A.? USA tagas ise oma toodetele laialdase ekspordituru ja aitas peatada kommunismi levikut.a Pildid 1. Pildil on näha toetuste suurust Marshalli plaanis osalenud riikidele. 2. Marshalli plaani poster. Kokkuvõte · Marshalli plaan oli Ameerika Ühendriikide poolt loodud Euroopa riikide aitamise ja kommunismi pealetungi ennetamise abiprogramm. · Ajavahemikul 1948-1952 said plaanis osalenud Euroopa riigid abi 17 miljardi dollari eest. · Marshalli plaan aitas väga hädas riike ja innustas neid ka teisi riike aitama. · Ameerika Ühendriigid said laiendada oma eksporditurgu.

Ajalugu → Ajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Väljakutsed ja valikud Eesti majandusarengus.

ära. See on küll suur väljakutse, et leida nii palju lisaraha, et maksta teadlastele, arstidele jt piisavalt suurt töötasu, kuid Eesti jätkusuutlikuse jaoks on see tarvilik. Eesti majandusarengus on mitmesuguseid valikuid. Üheks valikuks on näiteks see, kas turgutada majandust võõrkapitaliga ehk soosida Eestis välismaiseid ettevõtteid tegutsema või motiveerida oma kodanikke ise ettevõtlusega tegelema ja uusi töökohti looma. Teisalt on tähtsaks valikukohaks ka riigi poolsete toetuste jagamine. Mõeldes majanduse arendamisele on riigil mõistlik eelkõige investeerida oma rahva haridusse, sest just haritud rahvas viib majandust edasi. Samas on riigil vaja toetada ka kultuuri, sport ja muid valdkondi ning siinkohal ongi oluline läbi mõelda kellele ja kui palju on hetkel toetust otstarbekas jagada.

Majandus → Ettevõtluskeskkond
24 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kõrgharidusreformi poolt ja vastu (kvalitatiivsed meetodid)

Kui tudeng tõesti tuleb vaesest perekonnast, siis see annab talle tõesti kasu. Aga kui ta pole vaene, arvan, et midagi ei muutu, ainult raskem on rikkurite lastel sisse saada, sest enam ei saa kohta osta endale. Kuidas mõjutab kõrgharidusreform töölkäimise motivatsiooni? Kui sa tööl saad rohkem pappi, kui sul kulub halvasti õppimise jaoks, on kõik timm. Siis on ju mõtet rohkem tööl käia. Aga ma arvan, et üldiselt paneb see õpilased vähem tööl käima. Kas toetuste kahekordistamine kaotaks ära vajaduse tööl käia? Kuna hetkel toetused on alla 90 euro, kõik see kogu krempel, siis isegi kui see kahekordistatakse, siis minu arvates ei ole võimalik sellega ära elada. Kõik üür, kommunaalid, igast saast – see võtab juba ise üle 100€ kuus. Merike, 20, tasuta kohal Mil määral oled rahul praeguse kõrgharidussüsteemiga? Ma olen täitsa rahul, ise sain oma eksamitega sisse, aga eks ta natukene tõsi ole, et ikkagi on

Majandus → Majandusteadus
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Avaliku sektori roll majanudses

Turuhäirete puhul on oluline ressursside ümberjaotamine. Tootmistegurid peavad ümber paiknema nendelt aladelt, kus pakkumine ületab nõudmise, nendele aladele, kus nõudmine ületab pakkumise. Valitsusel on seejuures ümberpaiknemist pehmendav roll. Valitsuse kaasabiga on ressurside ümberjaotamine kiirem ja valutum. Näiteks saab riik invensteerida ümberõppimisse ja uute ettevõtete toetamisse. Ümberjaotamine saavutatakse ühtedelt maksude äravõtmise ja teistele toetuste ja abirahade näol juurdeandmise kaudu. See on riigi arengule väga oluline, sest töö kaotanud inimesed ei jää siis abitult tööd otsima kitsenenud tööturul, vaid leiavad rakendust uutel aladel. Riigi sekkumise majandusellu teeb vajalikuks ka välismõjude olemasolu. Välismõjud kujutavad endast tootmise või tarbimise kõrvalmõjusid firmadele ja inimestele, kes pole otseselt selle hüvisega seotud. Välismõjud võivad olla kas positiivsed või negatiivseks, ehk

Majandus → Majandus
48 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Euroopa liidu mõju Eesti majandusele

struktuuri- ja investeerimisfondidest:  Euroopa Regionaalarengu Fondist (ERF)  Euroopa Sotsiaalfondist (ESF)  Ühtekuuluvusfondist (ÜF)  Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfondist (EAFRD)  Euroopa Merendus- ja Kalandusfondist (EMKF) Viis peamist fondi teevad koostööd, et toetada kooskõlas strateegiaga „Euroopa 2020“ majanduse arengut kõigis ELi riikides. Euroopa Liidu toetuste kasutamise aluseks sõlmiti 20. juunil 2014 Eesti ja Euroopa Komisjoni vahel 5 fondi hõlmav partnerluslepe, milles on kokku lepitud:  rahastamisprioriteedid 5  eesmärgid ja oodatavad tulemused  euroraha kasutamise eeltingimused  vahendite administreerimise üldine korraldus.

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Sotsiaaltöö eksami küsimuse vastused

vara järelevalve, laste jagamise ja laste elukoha määramise korraldamine, vanemliku hoolitsuseta laste elu korraldamine, alaealiste ülekuulamine, vanemlike õiguste muutmise korraldamine (hagi koostamine), eksperthinnangute koostamine, lastekodulastele elamispinna muretsemine, perevaidluste, kooli- ja lapsevaheliste vaidluste lahendamine, tööotsingu toetamine, alaealiste komisjonis osalemine, toetuste ja teenuste määramisel osalemine, võrgustikutöös osalemine, lastele ja peredele suunatud teenuste arendamine. 2. Vaesus kui sotsiaalprobleem- Vaesed on inimesed, kelle sissetulek on alla vaesusepiiri; Ühiskonnas tähendab see laste suuremat suremust, suurem risk seaduserikkujaks saada, vaeste lastel kehvem arengukeskkond, suurem tõenäosus et võimed jäävad välja arenemata ja üksikisikuliselt tähendab

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
289 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kuivõrd riiklik maksupoliitika mõjutab majanduselu ning üksikisiku toimetulekut?

suurfirmadega, kes lubavad endale hindade langetamist. Sellel juhul suureneks kindlasti konkurents eri suurfirmade vahel, mis tooks kaasa massipsühhoosi sooduspäevadel. Samuti võib mõnel juhul tekkida monopol, mis tähendaks, et müüja/firma saaks hindasid ise määrata. Kui riik langetaks makse, tähendaks see seda, et riigieelarvet ei pruugi kokku saada. Selleks, et riigil oleks raha, tuleks tulusid tõsta erinevate toetuste vähendamisega. Eesti maksukoormus võrreldes Euroopa Liidu liikmesriikidega on madal. Skandinaavia riikides on maksukoormus märgatavalt kõrgem kui Eestis. See mõjutab suuresti pakutavade hüvede kvaliteeti ja suurust, seetõttu on Põhjamaades kõrgem pensioni-ja palgamäär kui ka kvaliteetne tasuta haridus ja meditsiiniabi. Eesti riigi majanduselu sõltub oluliselt välismajanduse arengust. Enne kõike peaks Eesti panustama ettevõtlusele

Ühiskond → Ühiskond
14 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Suur rahapuudus

saab andekad noored, samas kui neid lapsepõlvest ette valmistanud ja alghariduse pakkunud Eesti jääb ilma. Targad inimesed loovad tuleviku, seega nõustun Kodresega, et doktorikraadi omandajate väljaränne on ülimalt ohtlik ­ kui see jätkub, ootavad Eestit nukrad väljavaated. Siit lahkuvad enamus andekatest inimestest ja allesjäänud ei oska eriti midagi olemasolevast muuta, areng seiskub. Seda saab takistada ainult stipendiumite ja toetuste suurendamisega, ent sellegi jaoks tuleb kusagil raha juurde saada, mis on omaette keeruline valdkond. Rahapuudus on domineeriv probleem, mis pidurdab Eesti paremaksmuutmist. Kui lähitulevikus ei suunata kõrgkoolidesse toetust, siis suureneb tarkade inimeste väljaränne enamgi veel, kuni alles jäävad ainult keskpärased ja allapoole selle. Parandamaks tulevikku, tuleb korrastada olevik, selleks näib olevat kõige parem võimalus eelarve ümberarvestamine, mis kahjuks plaanis pole.

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Metsakultuuride rajamise maksumuse arvutamine 2015. aastal

Metsakultuuride rajamise maksumuse arvutamine 2015. aastal 1 Istutusmaterjali hind eurodes (ostes 10 000…50 000 taime), lisandub käibemaks:  Paljasjuursed taimed:  Männiseemik 0,09 €  Arukase seemik 0,14 €  Kuuseistik 0,20 €  Potitaimed:  Kuuseseemik 0,15 €  Männiseemik 0,12 €  Kaseseemik 0,28 € 2 Metsaseemne hinnad eurodes 1 kg eest (lisandub käibemaks):  Männi puistuseeme 250,00…340,00 € (idanevus 65…100%)  Männi seemlaseeme 310,00…430,00 € (idanevus 65…100%)  Kuuse puistuseeme 160,00…260,00 € (idanevus 60…100%)  Arukase puistuseeme 45,00…95,00 € (idanevus 25…...

Metsandus → Metsakasvatus
20 allalaadimist
thumbnail
4
docx

"Riik ja majandus" - Ãœhiskond KT

Ühishüvis – kaup või teenus, mida tarbib enamik ühiskonna liikmeid tasuta, pakkujaks on riik või kohalik omavalitsus. Erahüvis - eraviisil turu vahendusel pakutav kaup 6. Miks ühishüviseid pakutakse? Aitavad ühtlustada inimeste toimetulekuvõimalusi ja tarbida sotsiaalselt olulisi teenuseid. 7. Millised majanduslikud tegurid mõjutavad üksikisiku majanduslikku olukorda? Maksud, inflatsioon ja tarbijahinnaindeks. 8. Mis meetmeid kasutab riik vaesuse leevendamiseks? - Abirahade ja toetuste maksmine, vältimatute kulude kompenseerimine. - Toimetulekutoetus. - Peretoetused – lastetoetus, vanemahüvitis. - Muud töötuse leevendamise viisid: nt sotsiaalsete töökohtade loomine, täiend- ja ümberõpe, töötutoetus. 9. Selgitage järgmised mõisted: inflatsioon, nominaaltulu, reaaltulu, elukallidus, tarbijahinnaindeks, toimetulekuressursid, sotsiaalhoolekanne, leibkond, toimetulekupiir, toimetulekutoetus.

Ühiskond → Ühiskond
31 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Eesti Vabariik

kas Eesti riigi vanusearv suureneb ka edaspidi? Eesti riiki on kiidetud Europa Liidu poolt, et see on majanduse poole pealt üks väga eeskujulik riik, kuid rahvasuu räägib hoopis teist juttu. Eestis on palju probleeme palkade suuruse ja toetustega. Eestis on võrreldes teiste Euroopa riikidega väga väike palk,mis inimeste arvates ei tasu ära, kuna toiduhinnad ja muud maksmist vajavad maksud on Eestis võrreldes palgaga väga kõrged.Samuti on ka probleeme toetuste maksmisega. Näiteks lastetoetus: Investeerida tuleks just noortesse,kuna nad ongi Eesti tulevik, kuid lastetoetused on naeruväärselt madalad, mida ei anna näiteks Soomega võrreldagi. Eestis on esimese lapse toetus 19,19 eurot ja Soomes on see 100 eurot, mis näitab, et Soomes on see ligikaudu 5 korda kõrgem. Seetõttu lähevad paljud inimesed eestist soome, kuna toetused on palju kõrgemad ja samuti ka tööle, et saada 3 korda kõrgemat palka sama töö eest.

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun