Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Uurimistöö teemal: Vastupidavustreening (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on vastupidavus ?
  • Milline peaks välja nägema vastupidavus treening ?
 
Säutsu twitteris
Tallinna Arte Gümnaasium
Vastupidavustreening
Uurimistöö
Autorid: Mattias Raime ja MarkusEslon
Juhendaja : Kristo Sepp
Tallinn 2013
Sisukord:
1) Tiitelleht. Lk 1
              2) Resümee eesti ja võõrkeeles (inglise keel). Lk 2-3
3) Sisukord
              4) Sissejuhatus.
              5) Mis on vastupidavus?
              6) vastupidavuse metoodika.
              7) vastupidavus treeningu energeetilised alused ja spetsiifika.
              8) aeroobse treeningu kasutegur jõutreeningule.
              9) vastupidavus skeemid .
              10) vastupidavus testimine.
2
Resümee
Käesolevas uurimistöös käsitletakse vastupidavustreeningut järgmistest aspektidest: mis on vastupidavus ning mis on vastupidavustreening. Lisaks sellele uuriti milline ülesehitus on vastupidavustreeningul ning kuidas sellist treeningut läbi viia.
Töö autoreid huvitas kõige rohkem antud uurimistööga seonduvalt võimalus, teada saada palju huvitavaid ja uusi harjutusi mis on väga head ning mida on võimalik oma treeningutel rakendada. Lisaks saime me teada mida vastupidavus inimese organismis arendab ja mida ta hoiab korras. Uurimistöö tegemiseks uuriti materjali internetist ning loeti vastavt sporditeemalist kirjandust ja teisi meedia väljaandeid.
Meie eesmärgiks oli uurida välja mis tähendab termin vastupidavus ning milline on üks vastupidavustreening, mida see sisaldab ning milline on selle treeningu ülesehitus. Vastupidavustreeningu osas tõime välja mõningaid harjutusi mis aitavad arendada sportlase vastupidavust ning ning millejaoks on need harjutused mõeldud.
Kokkuvõtteks võib öelda et see töö täiendas meie enda teadmisi mis tulevad meile spordis väga kasuks ja et vastupidavust peaksid treenima ka harrastussportlased mitte ainult tipus olevad sportlased .
3
Summary
In our research program , we are investigating endurance training. We examined how endurance training takes place and how it’s carried out. We chose this topic because we participate in sporting activities ourselves and this new knowledge can contribute to our development in our own personal lives, as well as it helps and contributes to the work we do in the coaching program which we are currently studying. What was most interesting about this topic was that we learned a lot of new and useful exercises which we can implement into our workout routines and carry them out ourselves. Added to this, we learned what durability develops in our organism and what makes it function properly. Our sources include the internet as well as sport /health books which taught us specific exercises as well as other useful information which can be used in our study .
Our goal was to investigate the term resistance training and how what it consists of. We found certain exercises which help develop a person ’s endurance and what the exercises are used for. We are satisfied with our research and found out what we were set to find out in the first place. As a conclusion , we could say that this study further developed our perception of endurance training which will be of use in our futures. Lastly, not only professional athletes must train their endurance but even those who perform sporting activities recreationally.
3
Sissejuhatus
Meie uurimistöö teemaks on vastupidvustreening. Me käsitleme oma uurimistöös vastupidavust ning selle treenimist. Teema valisime sellepärast, sest tegeleme mõlemad spordiga ning need teadmised tulevaid meile endile kasuks. Meie uurimistöö on suunatud sportlastele kes tahavad saada rohkem teada vastupidavusest ning selle treenimisest. See informatsioon aitab tal teada saada milleks on talle kasulik hea vastupidavus, milliste harjutustega saab treenida vastupidavust ning milliseid külgi ta omal vastupidavust arendades paremaks saab. Töö eesmärgiks oli ennast täiendada teadmistega vastupidavuse ning selle treenimisega, et seda rakendada tulevikus enda treenerikarjääris. Meile on tulnud kasuks see materjal mille oleme läbi töödanud ning saime sellest tööst täiendust enda teadmistele . Töö on üles ehitatud internetst ja raamatutest leitud materjali põhjal. Kasutanud oleme nii eesti kui ka inglise keelset materjali.
4
Mis on vastupidavus?
Vastupidavus on oskus säilitada vajalikku töö intensiivuse taset pikema aja vältel, see on vajalik nendel spordilaladel, kus töö kestab üks minut või rohkem nagu näiteks: pikamaa jooks , jalgpall, korvpall , sõudmine, suusatamine .
Peamine kasu vastupidavuse arendamisel on võime säilitada väsimusele vastupanu, mis tekib raskete treeningute ja võistluste käigus. Sportlik tulemus sõltub 70% ulatuses sportlase indiviidi pärilikust lihaste koostisest. Teiseks faktoriks, mis kujundab välja vastupidavuse näitjaid, on psühholoogiline häälestatus: tahtejõud, motivatsioon ning soov võita. Hea vastupidavus treeningutel on ka suureks plussiks ka lihtsalt harrastussportlasele, sest treening :
  • Tugevdab luustikku
  • Parandab meie vereringeelundkonna tööd ning alandab vererõhku
  • Põletab rasva
  • Leevendab stressi ja parandab meeleolu
  • Vähendab diabeedi tekkimise ohtu
  • Tugevdab südant
  • Kiirendab ainevahetust

Vastupidavustreening tagab samuti ka korraliku taastumise trennist, tõstab psüühilist taluvustaset, vähendab depressiooni, parandab peaaju verevarustust ning aitab unehäirete vastu. Tugevat vastupidavust läheb vaja põhimõtteliselt igal spordialal. Spordialad kus on tähtis kiirus jõuavad sportlased varem tippu kui vastupidavus aladel, sest kiirust on võimalik varem efektiivselt arendada. Tähtsad on ka muidu geneetilised alused. Ka vastupidavusel on oma ettenähtud reeglid. Aeroobse vastupidavuse aluseks on aeroobse ja anaeroobse läve vastupidavus. Aeroobset vastupidavust on võimalik hakata treenima juba noores eas 11-12 aastaselt, see on aeg kus toimub sportlase võimete esimene suurem areng. Sellist vastupidavust on võimalik treenida 20 aastat ehk kuni 32. eluaastani. Peale seda enam vastupidavus eriti ei arene, kuid hoiab treeningutega samat taset.
5
Vastupidavuse arenduse metoodika
Vastupidavustreeningu paremaks sooritamiseks peavad selged olema organismi
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #1 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #2 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #3 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #4 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #5 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #6 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #7 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #8 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #9 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #10 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #11 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #12 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #13 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #14 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #15 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #16 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #17 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #18 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #19 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #20 Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening #21
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-06-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 58 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor vitupea Õppematerjali autor

Lisainfo

Minu uurimistöö

Märksõnad

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (1)

Suteluu profiilipilt
Suteluu: mingi ajupiider oled ve? Õpi kirjutama!
20:04 05-05-2014


Sarnased materjalid

248
pdf
Akadeemilise sõudmise üldised alused
139
pdf
Spordi üldained 1 tase
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
343
pdf
Maailmataju uusversioon
40
doc
Uurimistöö rasedusest
106
pdf
Murdmaasuusataja treeningprotsess ja sauna kasutamine taastumisvahendina
1072
pdf
Logistika õpik





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun