Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"teadmistele" - 627 õppematerjali

teadmistele - oskustele. Kutsekvalifikatsioon on vajalik ametijuhendite koostamisel ja töötajate kvalifikatsiooni määratlemisel, lisaks veel koolitusvajaduse selgitamiseks ja kutsetunnistuste rahvusvaelisel võrdlemisel.
thumbnail
17
doc

Suhtlemispsühholoogia

SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ÜLDKURSUSE LOENGUTE MATERJALID SUHTLEMISE OLEMUS, PROTSESSID, FUNKTSIOONID Kursuse eesmärk: anda teadmisi suhtlemispsühholoogiast, mõista iseenda kui suhtleja iseärasusi, seostada õpitu tulevase erialase tegevuse vajadustega. Seostub teistest ainetest sotsioloogia, juhtimispsühholoogia, ka filosoofiaga. Gümnaasiumis õpitust toetub psühholoogiaalastele teadmistele ja perekonnaõpetusele. Suhtlemise definitsioon Käesolevas kursuses defineeritakse suhtlemist kui inimestevahelist infovahetusprotsessi, mille käigus toimub partnerite vastastikune tajumine, vastastikune mõjutamine ja suhete loomine. Lisaks eeltoodule esineb ka teisi suhtlemise määratlusi sõltuvalt sellest, milliseid aspekte inimese käitumises tähtsustatakse. Kursuses pöörame peatähelepanu suhtlemise järgmistele allstruktuuridele: 1) teabevahetus ehk kommunikatsioon

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
152 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Ravimtaimed - töölehed

4-7 aastastele Tööjuhend Töölehed on mõeldud 4-7 aastastele lastele ravimtaimede teema kinnistamiseks. Neid on võimalik kasutada pärast vastava teema läbimist teadmiste kinnistamiseks. Lehti on võimalik kasutada eraldi või koos vastavalt laste vanusele ja teadmistele. Töölehtede täitmisel on soovitav jätta vastavate ravimtaimede värvilised pildid nii, et lapsed neid näeksid. Esimese ülesande pildid tuleks õpetajal endal ära värvida. Kui on võimalus kasutada värvilist printerit, siis kasutada lk. 7 olevat esimest ülesannet. Teised pildid töös saavad lapsed ise ära värvida. Töölehed on integreeritud kasutades loodusõpetust, keelt ja kõne, matemaatikat, kunsti ja peenmotoorikat. Töölehe eesmärgid:

Pedagoogika → Elu mitmekesisus
59 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Joodi referaat

.................................................................10 KASUTATUD KIRJANDUS........................................................................................11 2 Sissejuhatus Referaadi uurimisallikaks valisin keemilise mittemetalli ­ joodi. Olen varem kuulnud, et joodi kasutatakse meditsiinis, kuid samas on tal ka mingil määral inimese tervisele ohtlik toime. Tahan saada oma varasematele teadmistele kinnitust ja joodi kohta täpsemat teavet. 3 1. Üldiseloomustus Jood paikneb perioodilisustabelis VII-A rühmas 5. perioodis. Kuna jood on mittemetall, siis tema metallilisi omadusi perioodilisustabelis paiknemise järgi analüüsida ei saa. I -mittemetall Aatomnumber: 53 Aatommass: 126,9045 Klassifikatsioon: halogeenid, p-elemendid 1.1. Aatomi ehitus · Elektronvalem: 1s2 2s2p6 3s2p6d10 4s2p6d10 5s2p5

Keemia → Keemia
25 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Impressionism

IMPRESSIONISM Mille järgi hakati uut suunda ­ impressionismi, nimetama? Realistid muutsid lõplikult reegliks kaasaegse elu kujutamise põhimõtte. Impressionismi võib vaadelda realismi edasiarendusena. Kui realist Courbet maalis ainult seda, mida nägi, siis 1860-ndail aastail hakkasid mõned noored prantsuse kunstnikud seda põhimõtet rakendama rangemalt kui Courbet ise. 1874. aastal jõudsid need kunstnikud esimese grupinäituseni. Näitusel eksponeeritud Claude Monet´ töö ,,Impressioon. Tõusev päike." (impressioon = mulje) mis andis kriitikutele põhjuse nimetada seda kunstnikerühma pilkavalt impressionistideks. Kunstnikud aga leidsid selle nimetuse endile sobiva olevat, sest oma nägemismulje kujutamist pidasid nad esmatähtsaks. Järgmisel rühmanäitusel nimetasid nad juba ise end impressionistideks. Aastani 1886 toimus veel seitse impressionistide näitust, selleks ajaks oli rühmitus lagunenud. 1880. ­ 1890. aastatel jõudis impressionism ka te...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Laopidaja kutsestandard

ausust. Laopidaja III kutsekvalifikatsiooni taotlemisel on nõutav haridustase keskharidus. Lisaoskused ja -teadmised Tootetundmise alused Jaekaubandus Isikuomadused ja võimed 1) ausus 2) korrektsus 3) täpsus 4) füüsilise koormuse ja pinge taluvus KEHTIVUSAEG Kutsestandard kehtib 4 aastat. Vastavalt vajadusele võib standardit muuta enne standardi kehtivusaja lõppu. KUTSEOSKUSNÕUDED Üldoskused ja -teadmised ­ tegevusvaldkondi läbivad nõuded üldistele oskustele ja teadmistele. Põhioskused ja -teadmised ­ kutsealal tegutsemiseks vajalikud nõuded oskustele ja teadmistele. Erioskused ja -teadmised ­ nõuded oskustele ja teadmistele, mis on seotud spetsialiseerumisega. Lisaoskused ja -teadmised ­ soovituslikud oskused ja teadmised, mis toetavad ja laiendavad kutseoskusi või seonduvad lisakvalifikatsiooniga. Isikuomadused ja võimed ­ nõuded kutsealal töötamiseks eeldatavatele isiku- ja isiksuslikele omadustele ja füüsilistele võimetele.

Logistika → Laomajandus
24 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Müürsepa kutsestandardid

ESF programm ,,Kutsete süsteemi arendamine" 5 6 KEHTIVUSAEG Kutsestandard kehtib 4 aastat. Vastavalt vajadusele võib standardit muuta enne standardi kehtivusaja lõppu. 6 ESF programm ,,Kutsete süsteemi arendamine" Lisa A KUTSEKVALIFIKATSIOONI SÜSTEEMI TERMINID Kutsestandard ­ dokument, mis määrab kindlaks kutsekvalifikatsioonist tulenevad nõuded teadmistele, oskustele, vilumustele, kogemustele, väärtushinnangutele ja isikuomadustele. Kutsekvalifikatsioon ­ antud kutsealal nõutav kompetentsuse tase, mida tunnustatakse kas reguleeritud, ajalooliselt või rahvusvaheliselt kujunenud nõuete alusel. I tase ­ töötaja täidab tööülesandeid ühesuguses olukorras, on omandanud kutsealased oskused ja teadmised enamasti kutsealasel väljaõppel, võib vajada juhendamist töö käigus, vastutab oma tööülesannete täitmise eest;

Ehitus → Üldehitus
43 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Blaise Pascal

pedagoogika. Jesuiidid järgisid pääsmise mõisted, kuid lühendasid seda tunduvalt. Pascal oli jesuiitide vastane puht seepärast, et jesuiitidel muutus religioon kõlblusetuse külvajaks. Tõe nimel tohib vanadele vastu rääkida, olgu nende autorieet nii suur kui tahes. Erinevalt loomadest on inimene loodud igaviku jaoks ega tohi karta õigustada oma määratlust. Kui iga järgnev põlvkond ei tohi lisada midagi uut eelmiste põlvkondade teadmistele ja kogemustele, siis oleks progress teadustes võimatu. Need keda me kutsume vanadeks, olid tegelikult ja moodustasid inimkonna lapsepõlve, aga et me oleme nende teadmistele lisanud järgnevate sajandite kogemuse, seepärast oleme hoopis meie need, kellest võib leida vanaduse, mida me austame teistes. Pascal teoloogias ei pooldanud uuendusi, teadustes pooldas. ''südame'' pädevusse kuulub inimeses kõik see, mis jääb väljaspoole tema mõistust, loogikat, ja teadvust. Südamel on

Teoloogia → Religioon
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mis annab hariduse - kool või...?

Mis annab hariduse- kool või ...? Haridust on vaja selleks, et elus hakkama saada. Seda peaks teadma igaüks. Haritud inimesel on muutuvas ühiskonnas kergem hakkama saada, sest ta mõistab ümbritsevat tänu oma teadmistele ja laiale silmaringile. Kuid mis on see, mis annab meile hariduse? Esimesed teadmised omandab laps juba varajases lapsepõlvast. Peamiselt õpib ta vaatlemise teel, kuid kindlasti ka oma kogemustest. Haridust hakkab ta saama siis, kui ta läheb kooli.Kuid lisaks õpitud teadmistele omandab laps koolis ka teisi oskusi- näiteks suhtlemist teistega, enda eest seismist, hakkama saamist võõrastes olukordades. Niisiis on kool see, mis annab meile hariduse. Kuid kas ta annab ka harituse?

Kirjandus → Kirjandus
161 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Riigi roll majanduskasvus

Riigi roll majanduskasvus Klassikalised anglosaksi tavad majandusteaduses ­ milles keskendutakse eelkõige vahetuskaubandusele ja turustamisele, mitte aga tootmisele ja teadmistele ­ ei suuda süstemaatiliselt neid majandusarengu laiemaid küsimusi haarata ning tuuakse sisse riigi rolli käsitlus mittetasakaalustatud majandusteaduse alternatiivsetes tavades. ,,Renessansiriik" VS ,,loomulik harmoonia" Aastal 1338 lõpetas Ambrogio Lorenzetti Siena raekojas oma freskod "Hea ja halvavalitsuse allegooria". ('Hea ja halva valitsuse allegooria' esindab optimistlikku renessansiaja vaatepunkti inimese piiramatust potentsiaalist oma olukorda parandada. Nemad mõistsid

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

OÜ Kaardimüük

Teie avaldust lugedes märkasin veel, et asukohaks on Tallinna vanalinn, mida olen suurepäraselt tundma õppinud. Arvan, et müüja peab olema positiivne, sotsiaalne, hea väljendusvõimega ning laia silmaringiga. Leian, et minus on kõik eelmainitud omadused olemas. Usun, et teie poolt pakutav ametikoht on minule hea väljakutse seetõttu, et tegemist on minu jaoks senisest erinevate toodete, ning pisut teistsuguste klientidega. Arvan, et tänu minu oskustele ja teadmistele suudan positiivselt mõjutada teie ettevõtte tulemusi. Olen meeleldi nõus vastama tekkivatele küsimustele teile sobival ajal. Lugupidamisega Marit Mesi 12. märts 2021 MMesi

Eesti keel → 7. klassi ajalugu
0 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Lennundusinsener

1. kandidaadi viimase 5 aasta täiendõppe punktide kogusumma olema vähemalt 120 TP. 2. kandidaadi viimase 5 aasta täiendõppe punktide kogusumma täiendkoolituse kaudu olema vähemalt 80 TP. 3. vähemalt 75% koolitusel saadud punktide mahust ja punktide kogumahust olema omandatud erialal või siduserialal, millel kutset või selle pikendamist taotletakse. KUTSEKVALIFIKATSIOONI SÜSTEEMI TERMINID Kutsestandard - dokument, mis määrab kindlaks kutsekvalifikatsioonist tulenevad nõuded teadmistele, oskustele, vilumustele, kogemustele, väärtushinnangutele ja isikuomadustele. Kutsekvalifikatsioon - antud kutsealal nõutav kompetentsuse tase, mida tunnustatakse kas reguleeritud, ajalooliselt või rahvusvaheliselt kujunenud nõuete alusel. I tase - töötaja täidab tööülesandeid ühesuguses olukorras, on omandanud kutsealased oskused ja teadmised enamasti kutsealasel väljaõppel, võib vajada juhendamist töö käigus, vastutab oma tööülesannete täitmise eest;

Kategooriata → Uurimistöö
44 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Filosoofia esimene vahearvestus

FILOSOOFIA VAHEARVESTUS I OSA Mulle sobivad mitmed erinevad teksti tõlgendamise tehnikad nagu näiteks olulise allajoonimine, mõttekäikude lihtsustav ümbersõnastamine ja jooniste, mõisteskeemide tegemine. Proovinud olen erinevaid viise. Nagu igale inimesele omane, siis mis mõnele sobib, see teisele inimesele jällegi ei pruugi sobida. Samas proovin hakata kasutama rohkem jooniste tegemist, et tekst oleks veel arusaadavam ja lühidalt ära mõtestada tähtsaim. 1a.) Oskasin eelnevalt olulise allajoonimist, mõttekäikude lihtsustavat ümbersõnastamist ja jooniste tegemist. 1b.) Juurde õppisin lühikokkuvõtte kirjutamise ning hermeneutilise ringi tehnika. II OSA Struktueeritud kokkuvõte Karl Raimund Popperi tekstis „Teadmised ilma autoriteedita“ on autoril teksti teemaks valitud teadmiste käsitlus ning nende olemasolu. Uurimisprobleemiks on seega ka püstitatud teemast lähtuv küsimus, et millel põhineb inimeste teadmiste allikas, kuskohast n...

Filosoofia → Filosoofia
44 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Reklaami analüüs - e24

Neljast reklaamist kolm asusid lehe ülaosas ning neid märkas kohe kui lehele siseneda. Kolmas reklaam oli lehe põhjas ja libises lehe allapoole minemisel kaasa, olles nii kogu aeg nähtaval. Kõik reklaamid olid liikuvate piltide ja kirjadega. Nad olid väga atraktiivse välimusega ja vilkusid pidevalt, nii et oli raske neid mitte märgara. Kaks reklaami koosnesid nii piltidest kui tekstist, ülejäänud kaks koosnesid ainult tekstist. Reklaamides rõhuti usaldusväärsusele, teadmistele, kogumestele ja mugavusele. Neud tunnuseid nägi erinevates reklaamides ning ühes reklaamis neid kõiki korraga ei esinenud. Püüti jääda vüimalikult lihtsaks ja tuua esile firma nimi. Kõik lehel olevad reklaamid olid väga professionaalsed ja teenisid oma eesmärki. Nad olid pilku püüdvad ja nähtaval kohal. Üks reklaamidest oli küll liiga pealetükkiv, kui see eest jäi te kõige paremini meelde.

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Välisturule sisenemine

riskide Eksportimine Litsentsimine korral jaotamine Juurdepääs Täieli- kohaliku kult Ühisettevõtted + - partneri omata- - teadmistele vad Kogemuskõ- + Allük- Väikesed kulud Kontrolli vera ja sused ja riskid tootmi- kaotamine Kogemuskõvera- ja Poliitiline asukohaefektide

Majandus → Majanduspoliitika
55 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Praktikaaruanne

4.3. Hinnang praktika kohta Hinnangus kirjeldatakse nii positiivsed kui ka negatiivsed momendid ja oma ettepanekud järgmiste alalõikude kohta: · Koolipoolne korraldus (dokumentatsioon, juhendamine jm.). · Ettevõttepoolne korraldus (juhendamine, sissejuhatav etapp, erialane töö, lisaülesanded, kindlustamine isikukaitsevahenditega jms.). · Hinnang õppekeskkonnas omandatud teadmistele ja praktilistele oskustele. 5. Kokkuvõte · Hinnang praktikale töökeskkonnas (omandatud oskused ja kvalifikatsiooni osad). 6. Lisad: Praktikapäevik, illustreerivad materjalid (skeemid, joonised, juhendid jm.), võimalusel ettevõtet tutvustavad materjalid. 2

Informaatika → Informaatika
124 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saladuslik saar

Smith oli põhjaameeriklane,kõhn,kondine,hallinevate juuste ja tihedate vurrudega,leegitsevate silmadega. Cyrus Smith oli elukutselt insener ja esmajärguline teadlane, ta oli 45 aastane.Ta oli leidliku vaimu ja osavate kätega mees. Kuna Smith oli nii teoinimene kui ka mõtleja, ei valmistanud miski talle raskusi. Ta oli suurepärase iseloomuga, igasuguses olukorras säilitas ta enesevalitsuse. Cyrus Smith oli oma reisikaaslastele suureks abiks, tänu tema suurtele teadmistele ja käteosavusele said merehädalised päris hästi hakkama üksikul saarel. Kolm kõrvaltegelast ja iseloomustus: Gidion Spilett oli pikka kasvu, 40 aastane, ta kandis punakavardjundiga põskhabet.Ta pilk oli rahulik, terav ja kõike märkav.Ta oli harjunud hetkega haarama kõike vaatevälja üksikasju.Spilett oli tugeva kehaehitusega. Ta oli juba 10 aastat ,,New ­York Heraldi''reporter, kes ei kohkunud millegi ees, kui oli vaja saada täpset informatsiooni. Ka

Kirjandus → Kirjandus
159 allalaadimist
thumbnail
2
odt

ÕPETAMINE JA JUHENDAMINE

ÕPETAJA ROLL Väga oluline lähtuda aspektist, et õpetaja ei ole ainuke tark inimene, ning õpetada tuginedes õppija teadmistele. Seos õppestrateegiaga Oluline kasutada erinevaid meetodeid, kuna õppijate oskused, kogemused, teadmised on erineval tasemel. Õpetaja peab omama kannatlikust, olema ``kuulaja rollis``, olema hea diskuteerija. Kuid peamiseks ülesanneks on õpetejal osata suunata õppijat. NB! Mitte hoida totaalse kontrolli all! Õpetamise protsess peab olema suunatud õppija vajadustele, ning tekitama temas tahtmise ja julguse abi ja nõu küsima

Pedagoogika → Pedagoogika
26 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Telekommunikatisoooni mõõtesüsteemi-praktikum 2.aruanne

Tööst saime teada et sweep funktsiooni kasutatakse sagedusala uurimiseks. PC ostsilloskoop annab meile paremad võimalused signaali analüüsimiseks kui tavaline ostsilloskoop, kuna kõik tegevused on meil hiirekliki kaugusel. Lisaks on hea resulotsiooniga arvutiekraanilt parem lugemeid vaadata. Samuti on PC ostsilloskoop mõõtmetelt kompaksem kui tavaline ostsilloskoop. Näeme, et valge müra on ühtlaselt jaotunud kõigil sagedustel. Sinc signaali kuju vastas varasematele teadmistele matemaatika vallas ning kinnitust sai, et tema spekter on perioodiline.

Informaatika → Telekommunikatsiooni...
9 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Imeline Teadus vs. Horisont - kanali analüüs

infoküllane. Sirvides ’’Imelise Teaduse’’ sisukorda, siis paljastub sealt vastava numbri valdkondlik jagunemine: põhiartiklid ja –lood (otsese liigituseta), lugejate kirjad ja kommentaarid (Kirjuta meile), fotograafia (Täistabamus), uurimistulemused ja avastused maailmast (Avastused), lugejate küsimustele vastamine (Küsi meilt), uudistooted ja nutividinad (Nutikad asjad), loogikale ja teadmistele põhinevad testid (Testid), uudised Eesti teadusmaailmast (Ole Kursis) ning järgmise numbri tutvustus (Uus number). Visates pilgu peale sisukorrale, saab teada, et artikli põhiteemadeks on tuumasüntees, liustike sulamine ning Egiptuse vaarao Senebkay haua leidmine, kõrvalisteks teemadeks võib lugeda geeniuurijate töö bakteritega jamobiiltelefoni laadimine kõndimise pealt.

Meedia → Meedia
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Konstruktivistlik õpikäsitlus

Konstruktivistlik õpikäsitlus Konstruktivistlik õppimine põhineb õppija enda aktiivsusel eluliste probleemide lahendamisel. Õppija hangib oma uued teadmised ise, toetudes teema erinevatele vaatenurkadele ning oma isiklikele teadmistele ja kogemustele. Saadud uued teadmised seostatakse varemõpituga. Lahenduskäike ja niinimetatud ,,õigeid vastuseid" võib olla mitu. Konstruktivism seab omapoolsed nõuded nii õpetajale kui õpikeskkonnale, kus õppimine aset leiab.Õpetaja roll on olla toetaja, juhendaja, mentor, mitte teadmiste ainuvaldaja ja esitaja. Õpetaja peab julgustama õppija kriitilise mõtlemise arengut; aitama õppijal arendada analüüsimise ja sünteesimise oskusi

Pedagoogika → Pedagoogika alused
74 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Minu unistuste õppeasutus

Minu unistuste õppeasutus See ülikool ei oleks liiga suur, ega ka liiga väike. See asuks kusagil linna lähedal, kuhu saaks kergelt bussiga. Õpilasi poleks ülemäära palju, ning kõik õpilased oleksid seal tänu enda teadmistele ning suurele tahtejõule. Asukohast ning kooli välimusest oleneb palju, kui kool ikka asub kusagil kesklinna kõrghoone kahekümne neljandal korrusel, siis ei tekitaks see minust mingit õppimistahet. Kool peaks olema hubane, inspireeriv, veidi vana ja kulunud hoone kusagil kesklinna autode mürast eemal. Õppejõud oleksid kogenenud, kuid uuendustele avatud inimesed, kes teeks oma tööd hingega, mitte puhtalt raha teenimis eesmärgil. Nad peaksid olema üsnagi karmid, ausad ja järjekindlad

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Raamatukogunduse kestvad väärtused

· teha raamatukogu võimalused ja programmid kõigile kättesaadavaks Ratsionalsim: · korraldada raamatukoguteenuseid ratsionaalselt · rakendada ratsionalismi ja teadulikku metoodikat raamatukogu kõigi protseduuride ja programmide puhul Kirjaoskus ja õpetatus: · ergutada kirjaoskust ja armastust raamatutarkuse vastu · ergutdaa elukestvat harivat lugemist · teha raamatukogust kirjaoskuse õpetamise keskus Erapooletu juurdepääs salvestatud teadmistele ja informatsioonile: · kindlustada igaühele erapooletu juurdepääs kõigile raamatukoguressurssidele ja -programmidele · ületada juurdepääsu tehnoloogilised ja rahalised barjäärid Privaatsus: · tagada raamatukogu kasutusandmete konfidentsiaalsus · vältida tehnoloogilist invasiooni raamatukogu kasutamisel Demokraatia: · anda oma osa demokraatliku ühiskonna väärtuste alalhoidmiseks

Kirjandus → Kirjandus ja ühiskond
0 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kooli mitu nägu

Lahti mõtestades väljendit „kooli mitu nägu“ võib aru saada, et jutt on kooli mitmekülgsusest, millest võib omakorda võib teema jagada kaheks osaks: kooli head ja halvad küljed. Nagu öeldakse, et pole head ilma halvata, ei ole ka koolis kõik alati perfektne. Kas siis on asi eakaaslastes, eraelus, koolimajas, motivatsioonis või milles iganes. Esimesena tooksin välja halvad küljed, et hiljem lõpetada heaga. Pidevalt räägitakse koolikiusamisest ning sellest, et lapsed karvadad kooli minna, kuna koolikaaslased teevad neile ülekohut. Kes narrivad ja kiusavad, kes aga osutab lausa füüsilist vägivalda, on ju kõike ette tulnud. Tihti, võib öelda, et isegi liiga tihti on koolivägivald lõppenud ka lapse/õpetaja surmaga. Selle koha pealt on Eesti küll vaoshoitud, kuid ka siin on selliseid asju ette tulnud. Enamjaolt juhtuvad sellised asjad välismaal. Kuid alati ei ole õpilased need, kes teisi õpilasi kiusavad, vaid on tulnud ette ka juhtumeid, ku...

Eesti keel → Praktiline eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Ajaloo tasemetöö 2004 6 klass

4 punkti olümpiamängud ­ ___________________________________________________ akropol ­ __________________________________________________________ 3 Õpetajale 8. Loe tekst läbi. Vasta küsimustele. Toetu katkendile ja oma teadmistele. 6 punkti Trooja ehk Ilion asus Väike-Aasia rannikul. Sõjakäigust selle linna vastu võtsid osa paljud kreeka hõimud eesotsas oma juhtidega. Linn oli ligipääsmatu. Ta asus kõrgel künkal ja oli ümbritsetud kivimüüriga. Kreeklased vedasid oma puust laevad kalda- le, ehitasid sinna laagri ja piirasid 10 aastat Troojat. Väike-Aasia rannikul, ühel künkal mere lähedal, alustati arheoloogilisi välja- kaevamisi

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

AJALOO eksam 2002

.......................................................................................................... * Radioola — plaadimängijaga raadio. 2 RIIGIEKSAM III OSA. FAKTITEADMISTEL PÕHINEVAD ÜLESANDED 2.2. Nimetage inimeste igapäevaelu ja olme kirjeldamiseks Nõukogude Liidus neli iseloomu- likku joont. Tuginege allikatele ja oma teadmistele. Põhjendage oma valikut. (4 p) Näited peavad olema seotud erinevate märksõnade või igapäevaelu valdkondadega. Punkti annab näide koos põhjendusega. Märksõnad: elamispind, avatus maailmale, raha ostujõud, töötasu, kultuuri tarbimine, vaba aja veetmise võimalused jt. I iseloomulik joon 1p ..............................................

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Käsundusleping

1 Leping jõustub _______ 20__ ja kehtib kuni _______ 20__ / ülesannete täitmiseni. 3.2 Pooled juhinduvad Lepingu korralisel ja erakorralisel ülesütlemisel võlaõigusseaduse §-des 630 ja 631 sätestatust. 4. Käsundisaaja kohustused 4.1 Käsundisaaja peab Käsundi täitmisel tegutsema Käsundiandjale lojaalselt ja Käsundi laadist tuleneva vajaliku hoolsusega. 4.2 Käsundisaaja peab täitma Käsundi isiklikult vastavalt oma teadmistele ja võimetele Käsundiandja jaoks parima kasuga ning ära hoidma kahju tekkimise Käsundiandja varale, samuti toimima oma valdkonna ettevõtjate poolt üldiselt tunnustatud kutseoskuste tasemel. 4.3 Käsundisaaja peab Käsundi täitmisel järgima Käsundiandja juhiseid. Kui Käsundisaaja soovib Käsundiandja juhistest kõrvale kalduda, peab ta sellest Käsundiandjale teatama ja tema otsuse ära ootama, välja arvatud juhul, kui

Õigus → Õigus
33 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Haridus

minevikust, rikastab meie maailma ning tänapäeva. Nende tuhandete aastate jooksul, mil me oleme arenenud ning vilunud, on olnud väga palju erinevaid arusaamu haridusest ning selle vajalikkusest, kuid see on siiski suutnud säilitada oma väärtuse. Haridus on vajalik kõigile, see on meie elu üks tähtsaim osa. Ilma hariduseta ei suudaks me edasi areneda. Teadmised on need, mis meid mööda aega edasi kannavad, teadmised minevikust, olevikust ning tänu neile teadmistele paremad oskused näha ette tulevikku. Tulevik on ainus, mille nimel me elame, kui kaoks haridus tekiks taandareng ning kaoks tulevik.

Geograafia → Geograafia
120 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Konstruktivistlik õppimiskäsitlus

Konstruktivistlik õppimiskäsitlus Konstruktlivistlik õppimiskäsitlus on selline, mis põhineb õppija enese aktiivsusel reaaleluliste probleemida lahendamisel. See õppimiskäsitlus ütleb, et teadmisi ei saa õpilastele valmiskujul anda. Õppija seob oma uued teadmised ise kokku, toetudes enda varasematele kogemustele ja teadmistele. Uued teadmised seab ta ühte süsteemi varemõpituga. Teadmised, mis õppijal kujunevad, on paindlikud ja elulähedased. Neid saab kergesti kasutada uutes situatsioonides, probleemide lahendamisel, aruteludes ning edasises õppimises. Õpetaja roll konstruktivistliku õppimiskäsitluse juures on olla toetaja, juhendaja, mentor, mitte teadmiste ainuvaldaja ja esitaja. Õpetaja peab julgustama õppijat mõtlema kriitiliselt ning aitama tal arendada analüüsimise oskusi

Pedagoogika → Sissejuhatus...
112 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Haridus

meile jäänud minevikust, rikastab meie maailma ning tänapäeva. Nende tuhandete aastate jooksul, mil me oleme arenenud ning vilunud, on olnud väga palju erinevaid arusaamu haridusest ning selle vajalikkusest, kuid see on siiski suutnud säilitada oma väärtuse. Haridus on vajalik kõigile, see on meie elu üks tähtsaim osa. Ilma hariduseta ei suudaks me edasi areneda. Teadmised on need, mis meid mööda aega edasi kannavad, teadmised minevikust, olevikust ning tänu neile teadmistele paremad oskused näha ette tulevikku. Tulevik on ainus, mille nimel me elame, kui kaoks haridus tekiks taandareng ning kaoks tulevik.

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kreeklased ja Mükeene ajajärk

Kuulus valitseja Minos Agamemnon Erinevus nr 1 Rahulik Sõjakas Erinevus nr 2 Kindlustamata lossid Lossidel on müür Erinevus nr 3 Kreetalased Kreeklased ● Mis võiks olla mõlema kultuuri sarnasus? Vastus: Mõlema kultuuri keskusteks olid lossid. Knossose loss Mükeene loss Trooja sõda Vastamisel toetu enda teadmistele, võid kasutada ka interneti abi. ● Kus asus Trooja linn ja mis riik seal tänapäeval asub? Vastus: Trooja linn asus Illioses, tänapäeva Türgis. ● Miks puhkes Trooja sõda? Võid toetuda eeposele, mis sõda kirjeldab. Vastus: Sõda puhkes, sest Trooja prints Paris röövis Sparta kuninganna Helena. ● Millal sõda toimus? Vastus: 13.saj või 12.saj eKr ● Kuidas sõda lõppes? Vastus: Trooja hävitati, Kreeka võitis. ● Nimeta Kreeka kangelasi, kes osalesid sõjas?

Ajalugu → 10.klassi ajalugu
0 allalaadimist
thumbnail
2
docx

1. septembri kõne

Kui teil tekib hirm, või ei tea mida teha, küsige julgelt õpetajate või teiste õpilaste käest. Ka vanematest klassidest. Kool ei ole ainult koht, kus õpitakse. Kool on üks suur pere, kus kõik aitavad üksteist ja on teineteisele sellel pikal teel toeks. Koolis käies muutute Te rohkem iseseisvaks. Kasvab ka teie vastutus. Kuid sellel raskel teekonnal leiate omale eluaegsed sõbrad, kes on teiega koos igal sammul. Kellele saate ise toeks ja abiks olla. Koolist saate lisaks üldistele teadmistele ka palju elutarkust. Saate ennast proovile panna rühmatöödes, erinevates võistlustes. Vanemates klassides saate ka klassiõhtut korraldada ja loomulikut jõulupidu. Võtke aktiivselt osa koolielust ja sellega kaasnevatest üritustest. Olge alati seltsivad, kaaslaste vastu heatahtlikud ja abivalmid. Ärge kartke riskida ning eksida. Vigadest õpitakse kõige paremini ja nende parandamiseks on teil aega palju

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Ametijuhend

kasutatavatest töövahenditest, -seadmetest, vajalikest teadmistest ja oskustest ning seostest teiste ametikohtadega.Organisatsioonis võib olla kasutusel ühtne ametijuhendi vorm. Sageli ootavad personalijuhid töökohustuste nimekirja ja kujundavad ametijuhendi lõplikult organisatsioonis kasutatavale ühtsele vormile. Ametijuhendi koostisosad on: ametikoha asend organisatsiooni struktuuris; alluvussuhted; tööülesanded; nõuded teadmistele, oskustele ja võimetele; vajalik haridustase ja töökogemus; nõuded füüsilise vormi kohta; töökeskkonna kirjeldus ... Ametijuhend vaadatakse üle regulaarselt/perioodiliselt, et olla kindel, kas ametijuhend peegeldab täpselt, mida töötaja teeb ja vastab ootustele töötaja töötulemustest. Ametijuhendi koostamisel on võtmeroll vahetul juhil. Personalitööd tegeval töötajal reeglina ei ole täielikku informatsiooni töö kõigist nüanssidest.

Ametid → Ametijuhend
32 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kriisipsühholoogiaalase artikli refereering

Muidugi peab esmalt välja koolitama abi osutajad ning alles siis saab edasi liikuda abivajajateni. Kuna aga tegemist on üsna uue kriisiabi mudeliga, eriti kooli valdkonnas, leian, et lõplikku hinnangut sellele on siinkohal veel vara anda. Samas, nagu juba mainitud, tunnen ma siin võimalikku tulemuslikkust. Uuringu lõpuks leidis mudel endale hulga toetajaid, kes tajusid sellel olevat olulist mõju lastele ning noortele ja tundsid kursuseid nende teadmistele palju juurde andnud olevat. Samuti leidus ka vastaspool, kelle meelest pole CISM tegelikult sellele sihtrühmale suunatud ning pakub vaid raamistikku, ei muud. (Morrisson: 771-772) 3 Kokkuvõte Vastakate ning üsna väheste uurimistulemuste tõttu vajab CISM mudel kindlasti veel katsetamist ning vaatlust. (Morrisson: 773) Ma ei oska otseselt tuua välja punkte, kuidas saaksin CISM mudelit oma tulevases töös ära

Psühholoogia → Psühholoogia
24 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Sügis teeb toredaid asju

Sügis teeb toredaid asju Sooja suve ja külma talve vahele jääb sügis, mis üllatab meid vahel varajase lume, lakkamatu vihma või lihtsalt värvilise iluga. See aastaaeg võidab paljude südamed just oma olemuse ja tegudega. Vapustavad värvid, maitsvad puuviljad, ettearvamatud ilmastikuolud, koolitee algus- kõik nad iseloomustavad sügist, kuid mida toredat sügis teeb? Sügis teeb toredaid asju. Ta täidab meie päevad värvidega, mida me muul ajal ei näe. Kõik aasad, niidud, metsad, pargid ja hoovid katab ta värvidega. Muidu rohelist kuube kandud lehed on nüüd kollased, punased ja kuldsed. Sügis teeb toredaid asju tuues puu otsas olevatele viljadele mõnusalt valminud pale. Punaseks saavad õunad, kirsid, alöötsad, tikrid ja sõstrad. Kollaka väljanägemisega on maitsvad pirnid ja viinamarjad ning ega lillakad ploomidki oma kirkusega alla jää. Kodudes valmivad mahlad, moosid ja hoidised. Kõik see selleks, et jahedate talvepäevade vahele tükikese ...

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kõne: rebaste ristimine

Siin on olemas kõik eeldused, et omandada teadmisi ja kogemusi, millest seniajani teil aimugi polnud. Kui arvasite, et keemia võrrand, füüsika katse või ajaloo kontrolltöö on hirmsaim kogemus, mis teiega päevajooksul juhtuda saab, siis pole te ilmselt veel meie söökla toitu maitsnud. Aga asjast, uue karjääri eduks tuleb teil järgida kolme lihtsat reeglit: Esiteks – käi koolis. Ja soovitavalt samal ajal, kui õpetajad ja kaasõpilased; Teiseks – ole avatud. Ja eeskätt uutele teadmistele ning väljakutsetele; Kolmandaks – tee tööd. Sinu töö on õppida ja täita etteantud ülesandeid. Ära karda eksida ja sealjuures kurvastada, eksimine on inimlik ja loomulik, kes ei eksi see ei õpi ja ainult idioot pidi kogu aeg õnnelik olema. Ära karda küsida, kes ei küsi, see ei saa teada, aga kuula ka vastuseid, sest üks loll pidi suutma rohkem küsida, kui kümme tarka vastata. Loomulikult ära unusta selle kõige juures ka olla lihtsalt gümnasist.

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Võõrkelte valdamine kui eelis tööturul

ees selge eelise! Töötajaid, kes valdavad erinevaid võõrkeeli, kutsutakse suurema tõenäosusega välisreisidele ning kaasatakse rahvusvahelistesse projektidesse. Iga uue võõrkeele õppimine aitab kaasa ka sinu analüütilistele ja tõlgendamisoskustele. Samuti on ka teaduslikult tõestatud, et võõrkeelte õpe aitab kaasa ka matemaatiliste oskuste progressile. Seega, lisaks sellele, et saad selgeks uue võõrkeele, tõuseb ka sinu üleüldine intelligents! Anna oma teadmistele ja tulevikuperspektiividele võimalus ning ole täieõiguslik maailmakodanik läbi keeleõppe! Vene emakeelega noortel, kes valdavad heal tasemel ka eesti ja inglise keelt, on kooli lõpetamise järel ameti leidmisel nähtav eelis. Eesti noorte vene keele oskus halveneb, samal ajal kui noored venelased mõistavad eesti ja inglise keelt üha paremini. Tööturul on nõudlus eelkõige kõigi kolme keele heade valdajate järele ja selline noor leiab töö võrdlemisi lihtsa vaevaga.

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Praktiline eesti keel: sügise mitu nägu

Sügise mitu nägu Sügis teeb toredaid asju Sooja suve ja külma talve vahele jääb sügis, mis üllatab meid vahel varajase lume, lakkamatu vihma või lihtsalt värvilise iluga. See aastaaeg võidab paljude südamed just oma olemuse ja tegudega. Vapustavad värvid, maitsvad puuviljad, ettearvamatud ilmastikuolud, koolitee algus- kõik nad iseloomustavad sügist, kuid mida toredat sügis teeb? Sügis teeb toredaid asju. Ta täidab meie päevad värvidega, mida me muul ajal ei näe. Kõik aasad, niidud, metsad, pargid ja hoovid katab ta värvidega. Muidu rohelist kuube kandud lehed on nüüd kollased, punased ja kuldsed. Sügis teeb toredaid asju tuues puu otsas olevatele viljadele mõnusalt valminud pale. Punaseks saavad õunad, kirsid, alöötsad, tikrid ja sõstrad. Kollaka väljanägemisega on maitsvad pirnid ja viinamarjad ning ega lillakad ploomidki oma kirkusega alla jää. Kodudes valmivad mahlad, moosid ja hoidised. Kõik see selleks, et jahedate talvepäevade va...

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

AJALOO eksam 2002 II OSA ÜLESANDED

EKSAMITÖÖ KOOD A E 0 0 2 2 II OSA. TÖÖ ALLIKATEGA (30 punkti) KÜSIMUSTE LEHT Allikad asuvad II OSA allikate lehel. 1. TÖÖ PILDIGA (10 p) 1.1. Keda riigijuhtidest on karikatuuril kujutatud? Mis riike nad esindasid? (2 p) 2p Isik Riik 1 ...

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

REISIJATEVEDU tööleht

maksimaalset vastavalt käesoleva nädala teoreetilistes materjalides MOODLE keskkonnas käsitletud liini iseloomutsavate näitajate ja lisanäitajate abil. Vastuse kirjutamise koht: Vihje 2: Ülesanne 2 Vihje 1: konspekt Tuginedes teadmistele Eesti transpordi olukorrast hetkel, täida lüngad alljärgnevas MOODLE keskkonnas tekstis: Nõudlus e koormuse jaotus peaks olema võimalikult ühtlane. nõudluse e sõitjate arvu jaotust liinil väljendab koormusgraafik. See saadakse liini põiklõike loenduse tulemusena: loendatakse sisenejad-väljujad ja arvutatakse sõidukite täituvused peatuste vahel). Kui liini teatud ulatuses on väga madal koormus ja teatud osas järsult suurem, siis

Logistika → Logistika
20 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Väärikalt läbi elu

Isegi meie valitsuse ministritel on tulnud kokkupuuteid mitmete erinevate skandaalidega ja paljud neist ei ole suutnud säilitada oma väärikust ja taganeda oma ametipostilt vaid on jäänud endale kindlaks , vaatamata sellele ,et oleks väärikas taganeda . Väärikus saab alguse meie lapsepõlvest, see on üks osa isiksuse kujunemisel ja lapse kasvamisel. Sellele aitab kaasa kool ja vanemate suunamine. Kui last ümbritsevad armastavad vanemad, kes käituvad ise väärikalt ja kool kus lisaks teadmistele pannakse rõhku ka käitumisele siis on suurem võimalus, et lapsest kasvab väärikas ja emotsionaalselt intellligentne kodanik. Väärikuse ja headusega jõuab inimene siin elus palju kaugemale kui kurjuse ja vihaga. Mida varem me sellest aru saame, seda parem meile endile, kuna aeg möödub kiiresti ja öeldut, ning tehtut ei saa muuta. Peame lugu nii teistest kui endist ja väärtustame seda, mis on meile antud.

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kumb on andunud maailmale rohkem kas Kreeka või Rooma?

Kumb on andunud maailmale rohkem kas Kreeka või Rooma? Selles pole kahtlustki, et Vana-rooma ja Vana-kreeka on maailmale palju andnud. Need kaks, suurt riiki on meie teadmistele aluse pannud. Roomlaste ning kreeklaste saavutusi leiame kõikidelt elualadelt. Aga kumb on meile rohkem andnud? Suurimaid saavutusi kreeklastel võib lugeda teaduses ja filosoofias, on ju nemad, kes panid sellele kõigele aluse.Hellenid olid esimesed, kes hakkasid seletama ning arutlema loodus- ja ühiskkonnanähtuste üle. Nad panid aluse filosoofiale, matemaatikale, kirjandusele, meditsiinile, ajaloole. Roomlastel, sellised saavutused puuduvad, nemad võttsid kõik üle kreeklastelt.

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Nutiühiskonna head ja vead

autos, igal pool meie ümber. Tänapäeva noortele on nutitelefon nagu kehaosa ja selle kasutamine tuleb täiesti loomulikult. Näiteks kui palutakse õpilasel tõlkida mõni sõna ei haara üksgi õpilane kohe sõnastikku vaid võtab telefonist lahti oma lemmik tõlkimis programmi. Kui ema küsib kuidas sõbral läheb haaratakse lihtsalt telefon ja küsitakse Facebooki kaudu järgi. Nuti seadmed teevad kõik kiireks ja mugavaks. Pidev interneti ühendus annab meile ligi pääsu piiramatutele teadmistele peaaegu hetkeliselt, muidugi, kui levi on... ja akut... ja internetipakett. See annab meile võimaluse olla koguaeg ühenduses oma perekonna ja sõpradega, saada infot erinevate ürituste kohta, juhiseid punktist A punkti B jõudmiseks ja palju muud. Tänu nutiseadmetele on terve ühiskond koguaeg omavahel ühenduses. Nutisedamed on tihti ka meelelahutus viis ja ilma nendeta sureks paljud meist vit igavusse. Tänapäeval on nutiseadmed asendamatud ja hariduse omandamisel

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Võimalusterohke tulevik peitub inimeses endas.

Võimalusterohke tulevik peitub inimeses endas. Võimalusterohke tulevik peitub inimeses endas. Kas see väide ikka vastab tõele. On inimesi, kes on nõus selle väitega ja on ka neid, kes arvavad, et see on täiesti võimatu. Mina aga võin vabalt väita, et tulevik on valikuterohke ainult osadele inimestele ja osadele mitte. Osadele on nende tulevik juba ettemääratud. Tulevik on väga võimalusterohke inimestele, kes teevad oma tuleviku heaks kõik, mis võimalik. Käivad koolis, õivad palju ja saavad häid indeid. Inimesed, kellel on hea suhtlemisoskus ja saavad kõigiga hästi läbi. Imiesed, kes tegelevad väga paljude kooliväliste tegevustega (õpilasesindus, erinevad trennid, näite-ja muusikaringid jne), inimesed, kellel on head vanemad, kellel on kontakte tähtsate inimestega tähtsates asutustes ja koolides. Lühidalt õeldes on väga võimalusterohke tulevik vaid ideaalsetel inimestel. Aga samas, kui on inimesel olemas kõik varemnimetatud om...

Ühiskond → Ühiskond
54 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Muistse Egiptuse panus maailma ajalukku

asusid templite lähedal ja õpilasteks oli mingi protsent elanikkonnast. Kiri tekkis umbes 5000 aastat tagasi. Kuna hieroglüüfid meenutavad väliselt piltkirja ja kirja põhimõte oli üsna keeruline ja nõudis suurt hulka märke(ligi tuhat hieroglüüfi), siis oli neid raske mõista. Kirjaoskus oli Egiptuses privileeg, mis sai osaks ainult paarile protsendile kogu elanikkonnast. Kirjaoskus on andnud väga suure panuse tänapäeva haridusse. Tänu Egiptuse suurepärastele teadmistele ja oskustele arstiteaduse valdkonnas, nende kirjaoskusele ja nende väljaarenenud ehituskunstile on Egiptuse panus maailma ajalukku minu arust tähelepanuväärne.

Ajalugu → Ajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kirjandi kirjutamise skeem 400-sõnaline kirjand

lahendust probleemile pole NB! *Kokkuvõte peab loogiliselt tulenema arutlusest *Ei tohi olla esitatud mõtete loetelu *Ei tohi püstitada uusi väiteid *Ei tohi lõppeda üleskutsega *Väldi „Kokkuvõtteks tahan öelda..“ ja „Need olidki minu mõtted“ Lisaks *Kui midagi väidad, esita endale küsimus „miks“ ning proovi sellele kirjalikult vastata *Too väidetele tõeseid näiteid, mis viitaksid su mitmekülgsetele teadmistele. *Ära tee pikemat kui 15-sõnalist lauset, mõte läheb kaduma *Tee ühemõttelised ja selged laused, et ka võõras lugeja sinu teksist aru saaks *Kasuta võimalikult vähe asesõnu *Ära kasuta sina-vormi, meie-vormi *Ära kasuta väljendeid hetkel (pigem: käesoleval ajal), koheselt (pigem: kohe), igapäevasel (pigem: iga päev); leian, et; arvan, et, vanasti (kuna oli vanasti? 20a tagasi? 100a tagasi?) *Väldi tühisõnu (ju, ka, ometi, isegi)

Kirjandus → Kirjandus
114 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Fabian Gottlieb von Bellingshausen

admiral. Ta sündis 20. septembril 1778. a. Saaremaal Lahetaguse mõisas.Ta oli kolmas poeg. Kui pereisa suri, siis raske majandusliku olukorra tõttu saatis ema pojad õppima sõjaväe koolidesse. 1789. aastal, 10-aastasena määrati Bellinghausen eliitsesse Kroonlinna Mereväe Kadettikorpusse. Aastatel 1797-1803 töötas ta Tallinnas Balti laevastiku Reveli eskaadris mitmanina. Järgnes teenistus Tallinna sõjalaevade eskaadris. 1803.-06. a. Tänu oma teadmistele ja ees-kujulikule teenistusele äratas ta laevastiku komandöri viitseadmiral Hanõkovi tähelepanu. Tänu sellele võttis osa A. J. von Kresensterni juhitud esimesest Vene ümbermaailmasõidust kartograafina. Ta sai oma tööga väga hästi hakkama, ta täpsustas ja joonistas hästi kaarte. Tema nime Bellinghausen sai Krusensterni avastatud neem Sahhalini saare lõunaosas.Tubli töö ekspeditsiooni kartograafina tõi Bellingshausenile kaptenleitnandi aukraadi.

Geograafia → Geograafia
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Nimetu

asjatundlikuk ning kaitsepõhimõtete alaseks diskusiooniks. See on Eesti üsna levinud ka teistelt aladel ja kahetsusväärselt ei kuulata neid, kes on vastavalt haritud. Diskussioon teemal, kas professionaalne armee või ajateenistus, on väikesele riigile kohatu. Ajast-aega on ajalugu tõestanud, et väikest riiki on kaitsnud kogu rahva kaitse tahe ja patriotism, mis tungineb üldisele mobilisatsiooni valmidusele ning omakorda kaitseväes omandatud alg teadmistele. Palgaarmee on suurte ja rikaste riikide kallis lõbu. Militaarvaldkonna tippspetsialiste kolonelleitnant Leo Kunnas paneb asjad paika sõjaväelise otsekohesusega: "Täispalgalise armee tegemine Eestile ei ole sõjaliselt relevantne, see pole majanduslikult võimalik ning see ei ole ka sotsiaalselt ja demograafiliselt saavutatav." Läti on selle sammu astunud tänu poliitikute survel ja nii nagu on kirjutatud, et Läti kahetseb seda. Nõustun järgnevaga: Isamaaliidu esimees

Varia → Kategoriseerimata
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

MUINASAEG

· läänenaabritel(rootsi, taani) katsed eesti alistada ja rahvas ristida vägi - muinasusu põhimõiste, millega tähistati nii looduslikes objektides, elusolendeis kui ka sõnades sisalduvat erilist jõudu või energiat hing - muinasusu põhimõiste, millega tähistati mittemateriaalset alget, mis oli vajalik keha elus hoidmiseks ja mis kandis ka elusolendi isikupära tark/nõid - inimene, kellel oli muistses ühiskonnas kõrge positsioon täna oma ravitsemisoskusele ja suurtele teadmistele looduse ja maagia vallas ohverdamine - maagiline toiming, millega loodeti saavutada jumalate heatahtlikus ennustamine - maagiline toiming, mida sooritades püüti ette näha tulevikku

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Uuring Kodune rõivaste pesemine ja hooldus

.....................................4 4.Haridustase........................................................................................................................................5 5.Pesu pesemine...................................................................................................................................7 6.Pesu triikimine.................................................................................................................................15 7.hinnang oma teadmistele.................................................................................................................17 8.Kokkuvõte.......................................................................................................................................19 9.Lisad................................................................................................................................................20 Valitud on teema “Kodune rõivaste pesemine ja hooldus”

Muu → Uurimismeetodid
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Artikkel õpetab

Artikkel õpetab Loetakse vajadusest, sest elu sundus on saanud meile vajalikuks. Loetakse sellepärast, et näha, kuulda ja teada saada. Me oleme täitmatud, meile pole iialgi millestki küll. Me ei taha ainult seda, mis on, vaid ka seda, mida veel pole. Mida me eelkõige otsime ajakirjandusest ja mis meid enim paelub? Millised emotsioonid tekivad ajakirjanduse kaudu maailmaga ühenduses olles? Millist rolli mängib artikli pealkiri ajalehes? Artikkel mitte ainult ei jaga meile infot maailmas toimuva kohta, vaid iga kirjutis annab juurde meile uusi teadmisi ja suunab meie mõtlemist. Sageli on kirjutiste pealkirjad sõnastatud väga intrigeerivalt, aga hakates kirjatööd süvenenult lugema, ei suuda me leida pealkirja seotust kirja pandud tekstiga. Poes ajaleheriiulist möödudes naelutab meie tähelepanu kõige enam see kirjutis, millel on sokeeriv kaanelugu. Nädal tagasi vapustas kogu ühiskonda...

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun