Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt (0)

1 Hindamata
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Mis on olukorra põhjustanud?
  • Mida tahame saavutada?
  • Mida ette võtta?

Lõik failist

Juhtimise alused
EKSAMIKÜSIMUSTE TEEMAD
Sissejuhatus juhtimise
kursusesse

  • Organisatsioon :
    • Org on ühiste eesmärkide nimel tegutsev inimeste grupp. Inimrühm, kellel on kindlad strateegiad, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi nimel.


    • Organisatsiooni koostisosad:
      • Inimesed
      • Varad
        • Materiaalsed = Ettevõtte rahaline ja füüsiline kapital
        • Immateriaalsed = Intellektuaalne kapital
          • Org kapital = Protsessikapital (struktuur, prot­sessid, süsteemid, tööjaotus,­ organisatsiooni­kultuur. Innovatsioonikapital (strateegiad, plaa­nid, projektid , brandid)
          • Suhete kapital = Sidemed tarnijatega, klientide­ga, koostööpartneritega, muude sidusorganisatsi­oo­­ni­­d­ega
          • Inimkapital = Personali teadmised, oskused, komp­etentsus, hoiakud, motivatsioon , võimekus, tervis)
          • Sotsiaalne kapital = Töötajatevahelised suhted, koostöö, osalemine võrgustikes. Ettevõtte maine, mõjukus keskkonnas, usaldatavus
      • Struktuur
      • Tegevused, tehnoloogia


  • Organisatisooni tüübid:

Kasusaajad
Näited
Juhtimisprobleem

Omanikud
Ajaleht, arvutitootja
Kasumi teenimine
MTÜ
Kliendid
Ülikool, haigla
Sihtrühma valimine
Liit
Liikmed
Ühistu, kooperatiiv
Liikmete v. rahuldamine
AÕ A
Rahvas
Politsei, riigikool
Standardiseeritud teenuse pakkumine kõigile
  • Organisatsiooni edukuse eeldused:

      • Lähtub klientide vajadustest ja püüab saavutada toodete kõrget kvaliteeti, madalat omahinda ja toodete õigeaegset tarnijani jõudmist.
      • Pidev areng- loovus , uuendused ja muudatused
      • Jälgib väliskeskkonda, teeb muudatusi ja uuendusi
      • Org edukus sõltub koostööst ja inimeste eesmärkidest:
        • Eesmärkide saavutamine firma kaudu
        • Ettekujutus firma eesmärkidest


  • Juhtimise mõiste:
    • Juhtimine on eesmärkide saavutamine teiste inimeste abil. Protsess, mis võimaldab saavutada org eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu.


  • Juhtimist omandad teooriat ja praktikat ühendades.

  • Juhtimise kui protsessi komponendid:

      • Piiratud ressursside max kasutamine
      • Tasakaal efektiivsuse ja säästlikkuse vahel
      • Koostöö teiste inimestega
      • Org eesmärkide saavutamine


  • Juhtimise põhitegevused:

  • Juhtimistasandid:
      • Tippjuhid (juhatus, juhatuse esimees, tegevdire, asetäitjad)
        • Teg üldine ja põhim suuna­mine ja kooskõlastamine
      • Keskastme juhid
        • Strat lähtuvalt kindlate tegevuskavade väljatöötamine ja tulemuste kokkuvõtmine. Suunamine ja kontrollimine
      • Esmastasandi juhid
        • Üksiktoimingute elluviimine - tehniliste töötajate kontrollimine ja suunamine
  • Juhi rollid ( Minzberg ):

SUHTLUSROLL
INFOGA SEOTUD ROLL
OTSUSTAMISE ROLL
esindaja – esindamine väljaspool, tähelepanuavaldused töötajatele
juhtija - eestvedaja – alluvate motiveerimine
sidepidaja – suhtlemine org.juhtidega, vajalike org.väliste inimestega
info vastuvõtja – suhtlus alluvatega, aruandluse uurimine
infojagaja – korraldab teabeedastuse
kõneleja (info teistele) – info väljaspoole organisatsiooni
uuendaja – probleemidele uued lahenduse
resursside jagaja – strat
läbirääkija – parimate lepingu tingimuste saamine
arusaamatuste lahendaja – tavapäratute probleemide lahendamine
  • Juhtide kompetentsid:

      • suhtlemis
      • kavandamis, administreerimis
      • meeskonnatöö
      • strateegiliste tegevuste
      • globaalse tunnetuse
      • enesejuhtimise


Juhtimisteooria ajalugu
  • Teadusliku juhtimise koolkond (F. Taylor):
    • Rajajateks tööstusorganisatsioonide juhid
    • Keskenduti tootlikkuse tõstmisele, mitte töötajate heaolule
    • Praktiliste kogemuste põhjal tuletati reeglid – nn rusikareeglid
      • Tööd tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod töö tegemiseks
      • Töötaja oskused ja võimed peavad konkreetsele tööle vastama
      • Töötajaid tuleb treenida
      • Töötajate innustamine
      • Tulemuspalk


  • Bürokraatia koolkond (M. Weber ):
    • Org tuleb tööle panna õlitatud masinavärgina. Reeglid selleks:
      • Selge ja range tööjaotus
      • Hierarhia , võimustruktuur
      • Vajalikud on täpsed reeglid, protseduurid, instruktsioonid
      • Töötajaid valitakse kvalifikatsiooni alusel
      • Edutamine staazhi ja edukuse alusel, sellest areneb lojaalsus
      • Impersonaalne suhtlemine
  • Administratiivse juhtimise koolkond (H. Fayol):
    • Keskendus org ja juhtimisele
    • Töötas välja juhi peamised kohustused:


    • Töötas välja 14 juhtimispõhimõtet:
      • Tööjaotus
      • Võimujaotus
      • Distsipliin
      • Korralduste ühtsus
      • Suundade ühtsus
      • Firma huvide prioriteetsus
      • Õiglane hüvitamine
      • Tsentraliseerimine
      • Kindel käsuliin
      • Kord ehk organiseeritus
      • Õiglane kohtlemine
      • Personali stabiilsus
      • Initsiatiiv
      • Koostöövaim


  • Inimsuhete koolkond:
    • Ametiühingud said hakata pidama läbirääkimisi palkade ja töötingimuste suhtes
    • Tööandjad hakkasid aina enam töötajate vajadustega arvestama
    • Inimsuhete teoreetikute + on see, et nad on aidanud arendada tootmise sotsiaalset külge aga – on see, et nad laskusid liiga äärmustesse


    • Mary Parker Follett:
      • Propageeris selliseid väärtusi, nagu professionaalsus , demokraatia ja koostöö.
      • Follett mõistis juhtimise all meeskonnatööd, kus juhi roll on eelkõige alluvatega koostöö tegemine
    • Elton Mayo :
      • Täiustas töötajate tööviljakuse tõstmist
      • Tööviljakusele lisaks töö- ja palgatingimustele avaldab mõju ka töötajatele osutatud tähelepanu, mis motiveerib neid paremini töötama.
      • Mayo määras kindlaks tegurid mis mõjutavad indiviidi tegevust tööprotsessis:
        • grupiprotsessid
        • töötajate individuaalse omadused
        • erinevad juhtimisstiilid
        • juhi suhtlemisvilumused ja -oskused
        • sotsiaalsed suhted
    • Douglas McGregor : X- ja Y -tüüpi juhid:


X
Y
*Inimesed laisad ja võimalusel väldivad töö teg
*Inimesi tuleb suunata, asuvad tööle vaid karistuse kartused
*In väldivad vastutust ja puuduvad ambits. Peam turvalisus
*In on robotid, ple võimelised loominguliseks/loovaks tööks
*Töö on in jaoks loomulik teg
*Inimese suunatus jõupingutustele, on võimeline end ise kontrollima
*Vastutuse võtmise õpetus
*In on võimelised loominguliseks tööks
*Intellektuaalsus kasutatud
  • Süsteemi koolkond (Nadler ja Cohen )
    • Organisatsioon on süsteem, mis saab sisendid keskkonnast ja annab väljundi keskkonda
    • Süsteemi iseloomustavad entroopia , sünergia ja allsüsteemide olemasolu
      • Entroopia – info määramatuse hulk, juht peab seda vähendama
      • Sünergia – tervik on tegelikult suurem kui üksikute osade summa. Kui allüksused töötavad koos, ühinenutena organisatsiooniks, suudavad nad summaarselt rohkem toota kui eraldiseisvatena
      • Allsüsteemid – üksteisest sõltuvad süsteemi osised , kui üks osis ei tööta korralikult ei saa ka teised seda teha
      • Süsteemid jagunevad avatud ja suletud süsteemideks. Suletud süsteemi talitus ei sõltu väliskeskkonnast.
      • Avatud süsteem ei saa töötada autonoomselt, kuna ei suuda toota kõike, mida vajab ja peab seetõttu suhtlema väliskeskkonnaga.
    • Organisatsiooni kui süsteemi olulisemad komponendid:
      • Sisend ( ressursid ) – materjalid, seadmed , info
      • Töötlemisprotsessid – tehnoloogilised protsessid: tootmine ja selle korraldus, juhtimisprotsessid: personali juhtimine
      • Väljund (tulem) – toode ja teenus, kasum ja kahjum , töötajate areng ja nende rahulolu
      • Tagasiside – info tulemuste ja organisatsiooni kohta


  • Situatsiooniline (olukorraline) koolkond (Draft):
    • Kõige tähtsam on ühendada olemasolev, mitte luua midagi uut:
      • Juhile püütakse näidata võimalusi, kuidas olla oma igapäeva töös paindlik.
      • Sjuhtimisstiili määrab sise- ja välikeskkond
    • Teooria plussid: avaneb võimalu ühitada eelnevad teooriad.
    • Teooria miinused: liigselt tuuakse välja rõhuasetust keskkonnale, andmata juhile ja organisatsioonile võimalust sündmusi seestpoolt mõjutada.


  • Õppiv organisatsioon (Senge):
    • Iseloomulik avatus uutele ideedele ning uute teadmiste genereerimine ja levitamine
    • Kõigile töötajatele antakse võimalus toimuvaga kursis olla, leida probleemidele loovaid lahendusi ning otsida võimalusi uute teadmiste ja tegevuste omandamiseks.
    • Õppiv organisatsioon eeldab viie komponendi järgimist:
      • süsteemne mõtlemine;
      • isiklik meisterlikkus ;
      • mõttelised mudelid;
      • ühine visioon ;
      • meeskondlik õppimine.


Organisatsiooni keskkond

  • Makro- ja mikrokeskkond
    • Makrokeskkond koosneb järgmistest paikkonna teguritest:
      • Rahvusvahelised
      • Majanduslikud
      • Sotsiaal-kultuurilised
      • Poliitilised
      • Tehnoloogilised
    • Mikrokeskkonna ehk vahetu keskkonna moodustavad:


  • Organisatsiooni keskkonda iseloomustavad tegurid:
    • Keskkonna keerukuse määr- organisatsiooni erinevad mõjurid, oluline mikrokeskkonna jaoks
    • Keskkonna muutlikuse määr- keskkonnamõjurite muutumine ja püsimine perioodidti.


  • Ärieetika = ettevõtte ühiskondlik vastutus (töötajad, ärimaailm, seadused)

  • Ärieetika printsiibid :
    • Kahju min- heaolu suurendamine (õige tegu on see, mis suurendab heaolu või vähendab ebameeldivust)
    • Õiguste ja kohustuste printsiip – käitu teiste suhtes nii, nagu sooviksid, et teised sinu suhtes käituksid
    • Austuse printsiip – kas inimest on vaadeldud, kui eesmärki, mitte kasutatud kui vahendit
    • Laiendatavuse printsiip – kas sellist lahendit võiks lubada kõigile
    • Enesehuvi printsiip- kuivõrd on kaitstud firma, perekonna, enda huvid


  • Sotsiaalne vastutus juhtimises:
    • Juhtkonna kohustus tegevuses silmas pidada ühiskonna ja org huve.
    • Sotsiaalse vastutuse 5 põhiseisukohta:
      • Vastutus ühiskonna ees
      • Ühiskonna ja ettevõtte koostöö, mida kumbki kummagi jaoks teha saab
      • Ärikasum ei tohi olla ainuke kriteerium otsuste tegemisel, arvestada tuleb ka sotsiaalseid kulusid , pika- ja lühiajalised tagajärjed kekkonnale
      • Osad ettevõtte kulud peaks kandma kliendid, sotsiaalsed kulud kanduvad üle kliendile
      • Ettevõtte kohustus end siduda teatud sotsiaalsete probleemidega, kasu peaks olema mõlemapoolne


  • Ettevõtte sotsiaalse vastutuse arendamise etapid:
    • Majanduslik vastutus
    • Vastutus avalikkuse ees
    • Sotsiaalsetele nõudmistele vastamine
    • Sotsiaalse lähenemisega juhtimine: juht jälgib firma miljööd, keskkonda


  • Organisatsioonikultuur:
    • Org kultuur on väärtuste, normide, hoiakute ja põhimõtete kogum, millest firma lähtub oma igapäevases tegevuses (M. Vadi).
    • Orgkultuur on viis, kuidas me asju teeme. Deal & Kennedy , 1982
    • Tugeva kultuuri tunnused:
      • juhtimine rajaneb selgetele ja arusaadavatele väärtustele
      • juhtkond kulutab palju aega suhtlemisele ja väärtuste selgitamisele
      • väärtused on laialt omaks võetud ja juurdunud
      • väärtused on kirja pandud
      • töötajaid valitakse vastavalt nende väärtushinnangutele
    • Organisatsiooni kultuuri võib jagada:
      • Vaadeldav kultuur, mis on nähtav kõigile. See väljendub viisis, kuidas klientidega suheldakse, kuidas riietutakse ja millise mulje kontori väljanägemine jätab, jne.
      • Süvakultuur, mis on vaadeldava kultuuri aluseks. Süvakultuuri moodustavad põhiväärtused, mis on sageli sõnastatud organisatsiooni ülesannetes ja strateegiates. Väärtusteks võib olla näiteks kõrge töö kvaliteet, uuendusmeelsus, sotsiaalne vastutus, eetiline käitumine, töötajate kaasamine planeerimisse.
Vasakule Paremale
Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #1 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #2 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #3 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #4 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #5 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #6 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #7 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #8 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #9 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #10 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #11 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #12 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #13 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #14 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #15 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #16 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #17 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #18 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #19 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #20 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #21
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-02-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 39 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kerliriisman Õppematerjali autor
Organisatsioon ja juhtimine. Juhi põhitegevused. Juhi peamised rollid ja kompetentsid.

Juhtimisteooria ajalugu
Teadusliku juhtimise koolkond. Bürokraatia koolkond. Administratiivse juhtimise koolkond. Inimsuhete koolkond. Süsteemi koolkond. Situatsiooniline koolkond. Õppiv organisatsioon.

Organisatsiooni keskkond
Makro- ja mikrokeskkond. Organisatsiooni keskkonda iseloomustavad tegurid. Ärieetika. Sotsiaalne vastutus juhtimises. Organisatsioonikultuur. Kultuuridimensioonid Hofstede järgi.

Planeerimine ja otsustamine
Planeerimise tasandid. Strateegiline planeerimine. Strateegiline juhtimine. Porteri äriharusisene konkurentsijõudude mudel. Strateegia 3 tasandit. Korporatiivse tasandi strateegiad. Porteri äritasandi strateegiad. Funktsionaalsed strateegiad. Juhtimine eesmärkide kaudu. Otsustamine ja otsuste liigid.

Organiseerimine
Organisatsiooni ülesehitus ja tööjaotus. Organisatsiooni struktuuri loomine ja struktuuritüübid. Funktsionaalne struktuur. Divisjoniline struktuur (asukoha järgi, tarbijate järgi, toodete järgi). Maatriksstruktuur. Virtuaalne struktuur. Organisatsiooni elutsükkel. Juhtimisulatus. Detsentraliseerimine ja tsentraliseerimine. Delegeerimine. Personalijuhtimise põhiülesanded: planeerimine, töö analüüs, värbamine, valik, arendamine, hindamine, töö tasustamine.

Eestvedamine, motiveerimine ja meeskonnatöö
Juht ja liider. Liidriomadused ja –käitumine, juhtimisstiilid. Situatsioonist lähtuv juhtimisstiilide käsitlus. Võimu allikad. Motivatsiooni olemus, sisemised ja välised motivaatorid. Peamised motivatsiooniteooriad (Maslow, Herzberg, McClelland, võrdsuse teooria). Meeskonnatöö. Eeldused tulemuslikuks meeskonnatööks. Rollid meeskonnas. Meeskonna arengustaadiumid.

Kontrollimine
Kontrollimise eesmärgid ja liigid. Kontrollimisele esitatavad nõuded

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
doc

Mõisted

Juhtimise alused mõisted 1.Juht (tasandite järgi, valdkondade järgi) Juhtimistasandite järgi jagunevad juhid: · Tippjuhid (juhatus, juhatuse esimees, tegevdirektorid ja asetäitjad ) Ülesanne on firma tegevuse üldine ja põhimõtteline suunamine ja kooskõlastamine, see on eeskätt juhtide tegevuse suunamine. · Keskastme juhid Ülesanne on tegelda strateegiast lähtuvate kindlate tegevuskavade väljatöötamine ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega

Juhtimise alused
thumbnail
17
doc

Valmistumine eksamiks

o Teadmised juhtimisest tähendab, et me kõik peame õppima mõtlema nagu juhid Juhtimise mõiste: o 3 põhilist lähenemisviisi Lähtumine objektist (keda juhitakse) Lähtumine juhtimisprotsessist Lähtumine juhtimismeetodist o Juhtimine on eesmärgipärane protsess, kus juhtimisorgan mõjutab juhtimisobjekti. o Juhtimine peab olema kellegi või millegi teenistuses ­ ta ei ole eesmärk omaette. o Juhtimisteadus analüüsib ja üldistab juhtimise praktilist kogemust ja töötab selle põhjal välja praktilised soovitused juhtimise kõikide vormide ja tahkude täiustamiseks ja juhtimise efektiivsemaks muutmiseks. Juhtimisfunktsioonid: 1. Planeerimine 2. Korraldamine 3. Juhendamine 4. Hindamine ja kontrollimine 5. Eesmärkide püstitamine ja nende teoks tegemine Korraldamine jaguneb: o Organiseerimine o Mehitamine o Siirmine (deleg-ne) o Kooskõlastamine o Suhtlemine o Otsustamine

Juhtimise alused
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused eksamiks

o Esmastasandi juhid ­ juhendada üksiktoimingute elluviimist ja neid kontrollida. (eestvedamine) Valdkonniti: finants-,turundus-, personali-, operatsiooni-, haldus- ja muud juhid Juhtide rollid ­ o Suhtlusroll ­ esindada organisatsiooni, alluvate motiveerimine, sidepidaja o Inforoll ­ vastuvõtja, jagaja, kõneleja o Otsustusroll ­ uuendaja, strateegiliste otsuste tegemine, arusaamatuste lahendaja, läbirääkija Juhtimisteooria areng: o Teadusliku juhtimise koolkond ­ Friederic Taylor, rusikareeglid, mida peaks täitma, et edukalt toime tulla. ( Leida teaduslikult parim meetod, inimese oskused on tööle vastavad, treening ja koostöö, innustamine ja osalemine, juhtkonna ja töölise roll) o Bürokraatia koolkond ­ Max Weber, organisatsioon peab töötama nagu õlitatud masinavärk (selge tööjaotus, hierarhia, reeglid ja protseduurid, reeglite sõltumatus isikust, tulemuste hindamise alusel edutamissüsteem)

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
30
docx

ORGANISATSIOONI JUHTIMINE

Tehniliste täitjate suunamine ja kontrollimine.  Juhtide jaotus juhtimisvaldkondade järgi o Finantsjuhid o Turundusjuhid o Tootmisjuhid o Personalijuhid o Kvaliteedijuhid o Haldusjuhid o Jne 6. Milliste oskuste poolest erinevad teooria kohaselt suurettevõtte ja väikefirmajuht ning esmatasandi ja tippjuht? 7. Millised olid teadusliku juhtimise koolkonna põhiideed, kes olid koolkonna rajajateks? 1.1Teaduslik juhtimine F. Taylor - lõi nn teadusliku juhtimise koolkonna. Puutus tihedalt kokku juhtimise, töökorralduse ja tootmise efektiivsuse küsimustega. Teadusliku juhtimise neli põhiprintsiipi:  Töö tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toimetulekuks.  Töötaja oskused ja võimed peavad olema talle antud tööle

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
23
docx

Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 1. Organisatsioon - kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsess on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad.

Juhtimine
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

JUHTIMISE ALUSED TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid Juhtimine on: · Üks huvitavamaid inimtegevusi · ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega. · seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga. · huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng. · Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda. Juhtimise ülesanne:

Juhtimise alused
thumbnail
40
docx

Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused

inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. 2. Organisatsiooni edukuse eeldused Org peab andma tulemusi, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Neli koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus, ainelised ja rahalised varad. Org peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 3. Juhtimise kui protsessi mõiste Inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine, otsustamine, delegeerimine, koordineerimine, mehitamine, suhtlemine)

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
16
docx

JUHTIMISE KT1 KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA 2016/17

Tehniliste täitjate suunamine ja kontrollimine. 6. Milliste oskuste poolest erinevad teooria kohaselt suurettevõtte ja väiksfirmajuht ning esmatasandi ja tippjuht?  Väikefirmajuht peab omama ülevaadet kõige firmas toimuva kohta ning palju tööd ise ära tegema.  Suurfirmajuhil on palju alluvaid juhte, kes selle töö tema eest ära teevad.  Esmatasandi juhid peavad ellu viima tipptaseme juhtide seatud eesmärke. 7. Millised olid teadusliku juhtimise koolkonna põhiideed, kes olid koolkonna rajajateks? Teadusliku juhtimise koolkonna rajajaks oli F. Taylor. Tema 4 printsiipi: 1. Töö tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toimetulekuks. 2. Töötaja oskused ja võimed peavad olema talle antud tööle vastavad, seega tuleb töötajaid hoolega valida, treenida ja arendada. 3. Tööliste ja juhtkonna vahel peab olema koostöö. 4. Tööliste ja juhtkonna vahel olgu konkreetne tööjaotus

Juhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun