Facebook Like
Küsitlus


Sissejuhatus semiootikasse (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas ma tean seda ?
  • Mida on üldse uuritud, mis märke ?
  • Mis hetkest on ese semiootiline ?
  • Miks osaliselt sellele vastu vaieldakse ?
  • Kui oma teadmise subjektid ?
  • Kui subjektid , kes teostavad võimusuhteid või neile alluvad ?
  • Kui oma tegevuse moraalsed subjektid ?
  • Kuidas oleme saanud selleks, kes me oleme ?
  • Kuidas võiksime olla teistmoodi ?
  • Kuidas võim toimib ?
  • Mida me nimetaksime selleks ?
  • Mille poolest on olulised. ?
 
Säutsu twitteris
Sissejuhatus semiootikasse
Charles Sanders Peirce (1839-1914)
Loogika -teadus üldistest seaduspärasustest, semiootika teine nimetus. Lähtub eetikaprintsiipidest kui sihiteadlik mõtlemine, sõltub fenomenoloogiast ja matemaatikast .
Kolm osa:
Kriitika- klassifitseerib argumente ja määrab nende kehtivuse ja intensiivsuse.
Spekulatiivne grammatika- üldine märgiteooria
Metodeutika- kasutatavad meetodid.
Meeleliste muljete kategoriaalse sünteesi idee võttis Kantilt, kuid ilma apriorismita.
TEADMINE =ÕIGUSTATUD TÕENE USKUMUS .
Kui mul on tõene uskumus, ei tasu seda siiski teadmiseks pidada.
Mul on uskumus, et homme hommikul päike tõuseb.
Ja kui homme tõuseb, saan ma teada, kas minu uskumus on ka tõene.
probleem: see , et ma seda uskusin ja see on tõene, ei ütle mulle veel midagi selle kohta miks see on õigustatud.
Kuidas ma tean seda?
R. DESCARTES -MÕTLEN JÄRELIKULT OLEN-praktiline eristus
kust saada tõsikindlat teadmist?
Absoluutselt kõiges kahtlen
Iseenda olemasolus kahtlemine,.
Kui kahtlemises põhjani välja minna, ei oleks enam võimalik kõneleda.
„Mõtlen, järelikult olen olen olemas.“
I. KANT - lahutus
vimumaailm, mõttemaailm, tähenduste maailm.
objekt KOGEMUS subjekt .
A( iseendas ) M(Kant nimetas neid ARU KTEGOORIATEKS. ( A PRIORI)
KANT: AEG JA RUUM
kui maailmas ringi käija, millal keegi viimati puhat ruumi nägi. Asjad paiknevad ruumis, puhas ruum on võimatu. Ei ole vamalik aduda puhast aega. Me tajume vaid aja kulgu . Meie kogemus põhineb ajal ja ruumil.
kanti murrang selles: mei ei saa uurida asju ja nähtuseid, vaid nende võimalikkuse tingimusi.
need asjad mis teevad meie enda kogemuse võimalikuks. Aga tänu sellele, et need on tingimused jäävad need ise märkamatuks, neid ei saa puhtana kätte, kuid on olulised, et üldse midagi kogeda.
HEGEL-VASTUOLU
PEIRCE. Praktilised tagajärjed on su mõtted.
((Orav ja puu- ringid .))
((((kõik sõltubb defineerimisest.kuidas samida defineerid....))))
PEIRCE MÕISTMISE TEEB RASKEKS, ET TA TAHTIS OLA FENOMENOLOOG JA LOOGIK. SEE TEKITAB SEGADUST.
MÄRGITEOORIA:
Märk on mingi A, mis tähistab mingit fakti või objekti B mingi interpreteeriva mõtte C jaoks.
Märk on autentne Kolmasuse vorm.
Moodustajateks on 3 korrelaati:
1) traadilise suhte Esitis( see kelle jaoks on asi tähenduslik)
2)teine-selle objekt
3) interpretant( tõlgend , mentaalne representatsioon, efekt ,mille märk kutsub esile interpreteerivas subjektis.)
Märk on see, mis tähistab midagi, kellegi jaoks.
See on see, kuidas kogemusest tekib tähendus.
MÄRKIDE TÜPOLOOGIA:
1) märk ise oma olemuselt
2) märrk suhtes objekti
3) märk suhtes interpretanti
IKOON :
Sarnasus: 1 asi sarnaneb teisele: näib, külab, tundub maitseb, lõhnab samamoodi.
Iga kord kui räägid ja kasutad snõna nagu, siis sa räägid ikooniliselt.
tähistatava ja tähistatava vahel on otsene füüsiline või põhjus-tagajärg suhe.
Looduslikud märgid: suits , jalajälg, kaja , maitse jne.
suhe on arbitaarne või konventsionaalne.:: keelemärgid , tähestik, numbrid jne.
IKOON, INDEKS SÜMBOL!!!!- märgi suhe mingisse objekti, mille kohta ta käib, ikoon , sarnassussuhe, ...
KORDAMINE
FERDINAND DE SAUSSURE
-Keel on märgisüsteem abstraktsete reeglite ja konventsioonide süsteem. See on olemas sõltumatult, eelneb keele individuaalsetele kasutajatele.
-Kõne on konkreetsed keelekasutuse juhud.
-Keel+kõne = kõnetegevus .
Tähistaja on 1 kahest märgiosast. See on jagamatu (va. Analüütilistell kaalutlustel .) Lingvistilise märgi mitte-materiaalne vorm.
Tähistatav on teine märgiosa. Ta on samuti jagamatu. See on vaimne mõiste, idee, kontsept, mida tähistaja tähistab. See ei ole referent v objekt füüsikalises maailmas.
Referents -mingi konkreetne puu, meie füüsilises maailmas. Osutab meie füüsilisele kogemusele puudest.(PUU NÄIDE)
Väärtus on relatiivne
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


Konto olemas? Logi sisse

Vasakule Paremale
Sissejuhatus semiootikasse #1 Sissejuhatus semiootikasse #2 Sissejuhatus semiootikasse #3 Sissejuhatus semiootikasse #4 Sissejuhatus semiootikasse #5 Sissejuhatus semiootikasse #6 Sissejuhatus semiootikasse #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-01-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor marialiive Õppematerjali autor

Märksõnad

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

9
docx
Sissejuhatus semiootikasse
35
doc
Sissejuhatus semiootikasse
1
docx
Sissejuhatus semiootikasse
81
docx
Sissejuhatus eetikasse
4
doc
Sissejuhatus semiootikasse
56
doc
Semiootika konspekt ja küsimused
54
doc
Kirjandussemiootika
37
docx
Sissejuhatus filosoofiasse





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun