Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Konfliktid ja nende lahendamine (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis põhjustel konflikt tekib ?
  • Millal on konflikt lahendatud ?
  • Kuidas lahendada konflikte ?
  • Mis on üldse konflikt ?
  • MIS ON KONFLIKT ?
  • Mis põhjustel konflikt tekib ?
  • Millal on konflikt lahendatud ?
  • Kuidas lahendada konflikte ?
  • Mis on üldse konflikt ?
  • MIS ON KONFLIKT ?
  • Mis põhjustel konflikt tekib ?
  • Kui oluline selle konflikti sisu sulle on ?
  • Kui oluline see suhe sulle on ?
  • Kui tugev on partner ja kui kaua võib konflikt kesta ?
  • Kuidas sellele vastata ?
  • Millal on konflikt lahendatud ?
  • Mida minu reaktsioonid, hinnangud ja arusaamad räägivad minust endast ?
  • Mida uut sain teada enda kohta ?
  • Millises teadvuse seisundis see toimub ?
  • Kuidas lahendada konflikte ?
  • Kuidas lahendada konflikte ?
  • Kuidas konflikte töökohal ära hoida ?
  • Mis on lõpuks osutunud kasulikeks ?
  • Mis võib olla konflikti põhjuseks tööl ?
  • Kuidas ettevõttes neid piiratud ressursse jagatakse - inimesi, raha, ruumi, varustust jne ?
  • Kellel on õigus tööd ja otsustamist antud valdkonnas suunata ?
  • Mis on üldse konflikt ?
  • Mis on üldse konflikt ?
  • Kus jookseb piir eriarvamuse ja konflikti vahel ?
 
Säutsu twitteris
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
JA12KÕ
Maarja Kiisk
KONFLIKTID, LAHENDAMISE VÕIMALUSED
Õpimapp
Õppejõud: Anu Leuska , MA
Mõdriku
2014
SISUKOR
Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud . Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on need kõige levinumad lahenduse stiilid, viisid ja reeglid. Millised on konflikti lahendamise ohud. Lõpetuseks annan täpsema ülevaate, et kuidas konflikt on lahendatud ja omapoolse hinnangu. Samuti lisasin õpimappi mõned artiklid, mis minu meelest on väga head ja haakuvad hästi teemaga . 2
1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ? 4
1.2 Konflikti tunnused 4
1.3 Konfliktide tüübid 4
1.4 Konflikti liigid 4
1.Infokonfliktid 5
2.Väärtuskonfliktid 5
Kõige raskemini lahendatavad, kui ei leita ühiseid väärtusi. Väärtuskonfliktide ennetamiseks on tähtis õppida olema tolerantne ehk salliv teistsuguste arvamuste, huvide, õiguste ja vajaduste suhtes. 5
3.Eesmärgikonfliktid 5
4.Vajaduste konfliktid 5
2.1 Konflikti lahendamise viisid 6
2.2 Konflikti lahendamise viis stiili 6
7
2.3 Konflikti lahenduse neli sammu 8
1.Probleemi tunnistamine ja omaksvõtmine 8
2.Probleemi analüüs 8
3.Lahenduste otsimine 8
4.Lahendusele keskendumine 9
Annab kiirema tulemuse ja üldse tulemuse, kui minevikus sorida. (Kõvamees. H, 2011) 9
2.4 Konflikti lahendamise reeglid 9
2.5 Ohud konflikti lahendamise teel 9
2.6 Millal on konflikt lahendatud? 10
Meie panemegi sinu meeskonna tööle! 15
Kuidas lahendada konflikte? 15
Konflikti lahendamine 20
Mis on üldse konflikt? 23
SISSEJUHATUS...........................................................................................................3
1. MIS ON KONFLIKT ?.............................................................................................4
1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ? ……………………………………………….....4
1.2 Konflikti tunnused ……………………………………………………………...4
1.3 Konfliktide tüübid ………………………………………………………….......5
1.4 Konflikti liigid ………………………………………………………………....5
2. KONFLIKTI LAHENDAMINE…………………………………… …………......6
2.1 Konflikti lahendamise viisid …………………………………………………...6
2.2 Konflikti lahendamise viis stiili ………………………………………………..7
2.3 Konflikti lahenduse neli sammu ……………………………………………….9
2.4 Konflikti lahendamise reeglid ……………………………………………….…10
2.5 Ohud konflikti lahendamise teel ……………………………………………….10
2.6 Millal on konflikt lahendatud?............................................................................10
3. KONFLIKTIDE LAHENDAMISE ETAPID ……………………………………11
KOKKUVÕTE ……………………………………………………………………….13
KASUTATUD KIRJANDUS 14
LISAD 15
Lisa 1. Kuidas lahendada konflikte?
Lisa 2. Konstruktiivne konflikti lahendamine
Lisa 3. Konflikti lahendamine
Lisa 4. Mis on üldse konflikt?

SISSEJUHATUS


Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on need kõige levinumad lahenduse stiilid, viisid ja reeglid. Millised on konflikti lahendamise ohud. Lõpetuseks annan täpsema ülevaate, et kuidas konflikt on lahendatud ja omapoolse hinnangu. Samuti lisasin õpimappi mõned artiklid, mis minu meelest on väga head ja haakuvad hästi teemaga.

1. MIS ON KONFLIKT ?


Konflikt on lahkheli või arusaamatus , mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt, kus avaldatakse omi seisukohti, arvamusi, huvisid või eesmärke. Püütakse üksteist nende realiseerimisel võita. Tavategevuses ei ole probleemiks mitte konflikt ise, vaid selle käsitamise viis. Konflikt on võimalus. Kui vaatleme konflikti kui võimalust, siis võime teda näha kui probleemi, mis vajab lahendamist. Konflikt iseenesest ei ole hea ega halb ning võib viia nii negatiivsete kui ka positiivsete tagajärgedeni. Siit tulenevalt on peamiseks, millele tähelepanu pöörata, konflikti lahendamine.( Lehtsaar . T, 2002)

1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ?


  • Erinevast informeeritusest- konflikti osapoolte erinevast informeeritusest, mis viib erinevate seisukohtadeni ning arvamusteni
  • Erinevatest hinnangutest ja tõlgendamisest
  • Erinevatest eesmärkidest-
  • Erinev kasvatus, raske lapsepõlv
  • Erinevad poliitilised ja usulised vaated
  • Teisele kahju tekitamise eesmärgil kasutatakse pilkeid ja solvanguid
  • Kokkuleppeni mittejõudmine
  • Loogika või arusaama viga- teine ei käitu vastavalt ootustele ( Randmann . L)

    1.2 Konflikti tunnused


  • Kõrgendatakse häält
  • Süüdistatakse teisi
  • Nägeletakse pisiasjade pärast
  • Teisele kahju tekitamise eesmärgil kasutatakse pilkeid ja solvanguid
  • Püütakse rühma liikmeid leeridesse jagada, intrigeerida, kaevata, ässitada,
  • Vastaspoole kohalolek mõjub ärritavalt
  • Jäine viisakus
  • Apaatia , üldine loidus, passiivsus (Randmann. L)

    1.3 Konfliktide tüübid


  • Akuutsed konfliktid- enamasti kordumatud, ootamatud, uued, puuduvad olemasolevad lahendused.
  • Kroonilised konfliktid- pidevad , korduvad, enamasti peegeldavad struktuuri
    vigu.
  • Latentsed konfliktid- konflikt võib pikka aega kulgeda varjatult enne kui muutub nähtavaks, kuid võivad jääda varjatuiks, neid suruvad alla sotsiaalsed struktuurid . Põhjust ja tagajärge on kerge segamini ajada. (Randmann. L)


    1.4 Konflikti liigid


    Konflikte liigitatakse sisemised ja välimised konfliktid.
    Konflikte võib liigitada ka tekkepõhjuste järgi:
  • Infokonfliktid
    Puudub konkreetne info edastamise süsteem. Või on konflikti osapooltel erinev informatsioon.
  • Väärtuskonfliktid
    Kõige raskemini lahendatavad, kui ei leita ühiseid väärtusi. Väärtuskonfliktide ennetamiseks on tähtis õppida olema tolerantne ehk salliv teistsuguste arvamuste, huvide, õiguste ja vajaduste suhtes.
  • Eesmärgikonfliktid
    Konflikti osapooltel on erinevad eesmärgid ja isiklikud ootused, mille vahelised vastuolud viivad vastandlike seisukohtadeni. Eesmärgikonfliktide lahendamise tüüpilisemaks võtteks on läbirääkimine.
  • Vajaduste konfliktid
    Teadvustamine , et indiviididel on erinevad vajadused, aitab ära hoida halvustavat suhtumist inimesse, klienti. ( Randmann. L)



    2. KONFLIKTI LAHENDAMINE


    Enne, kui asud konflikti lahendama , esita endale mõned küsimused ja mõtle:
  • Kas vastuolu kõrvaldamine on üldse võimalik?
  • Kui oluline selle konflikti sisu sulle on?
  • Kui oluline see suhe sulle on?
  • Kas olete konflikti astumiseks sobivas seisundis?
  • Kui tugev on partner ja kui kaua võib konflikt kesta?

    2.1 Konflikti lahendamise viisid


    Kaks dimensiooni : keskendumine suhetele ja keskendumine isiklikele eesmärkidele.
  • Võit-kaotus stiil
    Keskendutakse isiklikele
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Konfliktid ja nende lahendamine #1 Konfliktid ja nende lahendamine #2 Konfliktid ja nende lahendamine #3 Konfliktid ja nende lahendamine #4 Konfliktid ja nende lahendamine #5 Konfliktid ja nende lahendamine #6 Konfliktid ja nende lahendamine #7 Konfliktid ja nende lahendamine #8 Konfliktid ja nende lahendamine #9 Konfliktid ja nende lahendamine #10 Konfliktid ja nende lahendamine #11 Konfliktid ja nende lahendamine #12 Konfliktid ja nende lahendamine #13 Konfliktid ja nende lahendamine #14 Konfliktid ja nende lahendamine #15 Konfliktid ja nende lahendamine #16 Konfliktid ja nende lahendamine #17 Konfliktid ja nende lahendamine #18 Konfliktid ja nende lahendamine #19 Konfliktid ja nende lahendamine #20 Konfliktid ja nende lahendamine #21 Konfliktid ja nende lahendamine #22 Konfliktid ja nende lahendamine #23 Konfliktid ja nende lahendamine #24 Konfliktid ja nende lahendamine #25
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-03-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 21 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor liblikas24 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mis on konflikt? Konflikti tunnused, tüübid, liigid. Konflikti lahendamise viisid, lahendamise viis stiili, lahenduse 4 sammu, konflikti lahendamise reeglid. Konfliktide lahendamise etapid.
    konflikti lahendamine , kompromiss , partner , vältimine

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    19
    doc
    Konflikti lahendamine
    83
    doc
    Õiguse sotsioloogia
    990
    pdf
    Maailmataju ehk maailmapilt 2015
    130
    rtf
    Amundsoni raamat
    133
    pdf
    Suhtlemispsühholoogia - Sotsiaalpsühholoogia 1
    18
    docx
    Konflikt ja tema lahendamise võimalused
    106
    pdf
    PSÜHHOLOOGIA ALUSED
    352
    pdf
    Andekusest ja andekatest lastest





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun