Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Konfliktid ja nende lahendamine (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis põhjustel konflikt tekib ?
  • Millal on konflikt lahendatud?
  • Kuidas lahendada konflikte?
  • Mis on üldse konflikt?
  • MIS ON KONFLIKT ?
  • Mis põhjustel konflikt tekib ?
  • Millal on konflikt lahendatud?
  • Kuidas lahendada konflikte?
  • Mis on üldse konflikt?
  • MIS ON KONFLIKT ?
  • Mis põhjustel konflikt tekib ?
  • Kui oluline selle konflikti sisu sulle on?
  • Kui oluline see suhe sulle on?
  • Kui tugev on partner ja kui kaua võib konflikt kesta?
  • Kuidas sellele vastata?
  • Millal on konflikt lahendatud?
  • Mida minu reaktsioonid hinnangud ja arusaamad räägivad minust endast?
  • Mida uut sain teada enda kohta?
  • Millises teadvuse seisundis see toimub?
  • Kuidas lahendada konflikte?
  • Kuidas lahendada konflikte?
  • Kuidas konflikte töökohal ära hoida?
  • Mis on lõpuks osutunud kasulikeks?
  • Mis võib olla konflikti põhjuseks tööl?
  • Kuidas ettevõttes neid piiratud ressursse jagatakse - inimesi raha ruumi varustust jne?
  • Kellel on õigus tööd ja otsustamist antud valdkonnas suunata?
  • Mis on üldse konflikt?
  • Mis on üldse konflikt?
  • Kus jookseb piir eriarvamuse ja konflikti vahel?

Lõik failist

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
JA12KÕ
Maarja Kiisk
KONFLIKTID, LAHENDAMISE VÕIMALUSED
Õpimapp
Õppejõud: Anu Leuska , MA
Mõdriku
2014
SISUKOR
Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud . Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on need kõige levinumad lahenduse stiilid, viisid ja reeglid. Millised on konflikti lahendamise ohud. Lõpetuseks annan täpsema ülevaate, et kuidas konflikt on lahendatud ja omapoolse hinnangu. Samuti lisasin õpimappi mõned artiklid, mis minu meelest on väga head ja haakuvad hästi teemaga . 2
1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ? 4
1.2 Konflikti tunnused 4
1.3 Konfliktide tüübid 4
1.4 Konflikti liigid 4
1.Infokonfliktid 5
2.Väärtuskonfliktid 5
Kõige raskemini lahendatavad, kui ei leita ühiseid väärtusi. Väärtuskonfliktide ennetamiseks on tähtis õppida olema tolerantne ehk salliv teistsuguste arvamuste, huvide, õiguste ja vajaduste suhtes. 5
3.Eesmärgikonfliktid 5
4.Vajaduste konfliktid 5
2.1 Konflikti lahendamise viisid 6
2.2 Konflikti lahendamise viis stiili 6
7
2.3 Konflikti lahenduse neli sammu 8
1.Probleemi tunnistamine ja omaksvõtmine 8
2.Probleemi analüüs 8
3.Lahenduste otsimine 8
4.Lahendusele keskendumine 9
Annab kiirema tulemuse ja üldse tulemuse, kui minevikus sorida. (Kõvamees. H, 2011) 9
2.4 Konflikti lahendamise reeglid 9
2.5 Ohud konflikti lahendamise teel 9
2.6 Millal on konflikt lahendatud? 10
Meie panemegi sinu meeskonna tööle! 15
Kuidas lahendada konflikte? 15
Konflikti lahendamine 20
Mis on üldse konflikt? 23
SISSEJUHATUS...........................................................................................................3
1. MIS ON KONFLIKT ?.............................................................................................4
1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ? ……………………………………………….....4
1.2 Konflikti tunnused ……………………………………………………………...4
1.3 Konfliktide tüübid ………………………………………………………….......5
1.4 Konflikti liigid ………………………………………………………………....5
2. KONFLIKTI LAHENDAMINE…………………………………… …………......6
2.1 Konflikti lahendamise viisid …………………………………………………...6
2.2 Konflikti lahendamise viis stiili ………………………………………………..7
2.3 Konflikti lahenduse neli sammu ……………………………………………….9
2.4 Konflikti lahendamise reeglid ……………………………………………….…10
2.5 Ohud konflikti lahendamise teel ……………………………………………….10
2.6 Millal on konflikt lahendatud?............................................................................10
3. KONFLIKTIDE LAHENDAMISE ETAPID ……………………………………11
KOKKUVÕTE ……………………………………………………………………….13
KASUTATUD

Vasakule Paremale
Konfliktid ja nende lahendamine #1 Konfliktid ja nende lahendamine #2 Konfliktid ja nende lahendamine #3 Konfliktid ja nende lahendamine #4 Konfliktid ja nende lahendamine #5 Konfliktid ja nende lahendamine #6 Konfliktid ja nende lahendamine #7 Konfliktid ja nende lahendamine #8 Konfliktid ja nende lahendamine #9 Konfliktid ja nende lahendamine #10 Konfliktid ja nende lahendamine #11 Konfliktid ja nende lahendamine #12 Konfliktid ja nende lahendamine #13 Konfliktid ja nende lahendamine #14 Konfliktid ja nende lahendamine #15 Konfliktid ja nende lahendamine #16 Konfliktid ja nende lahendamine #17 Konfliktid ja nende lahendamine #18 Konfliktid ja nende lahendamine #19 Konfliktid ja nende lahendamine #20 Konfliktid ja nende lahendamine #21 Konfliktid ja nende lahendamine #22 Konfliktid ja nende lahendamine #23 Konfliktid ja nende lahendamine #24 Konfliktid ja nende lahendamine #25
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 53 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor liblikas24 Õppematerjali autor
Mis on konflikt? Konflikti tunnused, tüübid, liigid. Konflikti lahendamise viisid, lahendamise viis stiili, lahenduse 4 sammu, konflikti lahendamise reeglid. Konfliktide lahendamise etapid.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
docx

Konfliktid meeskonnas

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool R14KÕ1 KONFLIKTID MEESKONNAS Referaat Õppejõud: Mõdriku 2014 SISUKOR SISSEJUHATUS............................................................................................................4 1KONFLIKTI DEFINITSIOON....................................................................................5 2KONFLIKTIDE TEKKIMINE....................................................................................6 2

Meeskonnatöö
thumbnail
18
docx

Konflikt ja tema lahendamise võimalused

Kuna see teema huvitab mind isiklikult, sest tänapäeva elu on inimestel täis raskusi ja pingeid. Nad ümbritsevad meid igal pool ja praktiliselt iga päev ja seega mõjutavad meie igapäeva tegemisi. Nii tööl kui kodus. 1 MIS ON KONFLIKT Konflikt (ld keeles conflictus) on lahkheli või arusaamatus, mille tulemusena tekib pinge, mis paneb osapooli üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt ja valdkonnad, kus nende huvid kokku puutuvad. Ehk võib öelda kui kahel inimesel on erinevad arvamused, seisukohad, huvid, eesmärgid, siis võib nende vahel tekkida konflikt, kus igaüks üritab läbilüja oma versiooni, et jääda võitjaks. (Konflikt kui väljakutse, 2011) Konflikti ei saa pidada ei halvaks sündmuseks ega heaks, kõik sõltub situatsioonist, kuna see võib viia nii positiivse kui ka negatiivse lahenduseni. Kui tekkib konflikti

Ühiskond
thumbnail
11
doc

Konfliktid

Referaat Juhendaja: K. Altermann Mõdriku 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................................3 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................10 2 SISSEJUHATUS Konfliktid on meie elu paratamatu osa. Olenemata sellest, kas tüli on suur või väike, mõjutab see osalisi igal juhul, tekitades ärritumist ning sageli ka verbaalset või isegi füüsilist vägivalda. Palju oleneb konfliktisituatsioonis osalevate inimeste iseloomust, kultuurilisest taustast ning kasvatusest, kuidas tüli laheneb. Oma töö otsustasin teha sellel teemal, kuna olles ise suhteliselt emotsionaalne

Ajakasutuse juhtimine
thumbnail
34
doc

Konfliktipsühholoogia

TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL TALLINN COLLEGE OF ENGINEERING KONFLIKTID, KAEBUSED JA PROBLEEMID NING NENDE LAHENDAMINE REFERAAT Õppeaines: SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA JA KLIENDITEENINDUS Tallinn 2009 SISUKORD TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL...................................................................1 SISUKORD....................................................................................................................2 SISSEJUHATUS........................................................................................................3 1

Psühholoogia
thumbnail
19
doc

Konflikti lahendamine

KONFLIKTI LAHENDAMINE 1 4. OSA. KONFLIKTIDE LAHENDAMINE Käesolev osa käsitleb konfliktide lahendamist kolmest vaatenurgast. Need vaatenurgad ei välist üksteist, küll aga tegelevad konfliktiga mõnevõraa erinevalt. Esimest võib nimetada kõrvaltvaataja perspektiiviks. Teine vaatenurk on konfliktis osaleja oma. Kolmas vaatenurk on lepitaja oma (Lehtsaar, 207). 4.1 KONFLIKTIDIAGNOSTIKA JA KONSTRUKTIIVNE VASTANDUMINE Selles peatükis tuleb juttu kahes omavahel seotud valdkonnast. Esiteks sellest, kuidas

Psühholoogia
thumbnail
15
doc

Konflikti lahendamise võimalused organisatsioonis

seisukohti, tuuakse välja tugevused, nõrkused ja antakse omapoolne hinnang. Konfliktide lahendamise võimalused organisatsioonis 5 1. KONFLIKTI OLEMUS Lihtsalt ja mõistetavalt on defineerinud konflikti olemust Ruth Alas (2001:130) märkides, et ,,konflikti võib defineerida kui töötajate vahelistes suhetes esinevat vastuolu, mis takistab konflikti osapooltel oma vajaduste ja huvide rahuldamist, tekitades nende vahel emotsionaalselt traumeeriva olukorra. See on lahkheli, mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema. Niisuguseid olukordi tunnetavad konfliktis osalejad arusaamatustena, millega võib kaasneda ebamugavustunne." ,,Konflikt ei ole iseenesest hea ega halb, see on lihtsalt elu tõsiasi. Oluline on see, kuidas me seda käsitleme. Ilma vastandile arvamusteta ei toimuks muutusi, arengut ega edasiliikumist

Ainetöö
thumbnail
17
docx

KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK

teada konflikti lahendamise põhimõtteid. Inimesed peavad teadma, millal ja kuidas kuidagi käituda. Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Tegelikult aga võib konflikt viia uute paremate lahenduste juurde. Konflikti vältimine, enda tunnete pidev allasurumine- tavaliselt mingit lahendust kaasa ei too ja võib hoopiski põhjustada suuremaid vihapurskeid. Seetõttu tuleks meelespidada, et ka konfliktis on kaks poolt- hea ja halb. Kuna konfliktid on paratamatud, siis tuleks meil õppida nendega võimalikult hästi toime tulema. Mis on konflikt? Tänapäeva närvilises ja stressirohkes ühiskonnas kohtame kõikjal pidevalt erinevaid konfliktsituatsioone, olgu need siis kliendi ja teenindaja, vanema ja lapse, kolleegide või sõprade-tuttavate vahel tekkinud. Mis on üldse konflikt? Seda võib defineerida kui verbaalset või füüsilist kokkupõrget kahe üksiku indiviidi või inimgrupi vahel. Tavaliselt peetakse

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
23
doc

Kursusetöö: KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS

.................................................................................. 11 3. Konflikt sekretäritöös...........................................................................................................15 3.1 Konflikt algab väikestest asjadest.................................................................................. 15 3.2 Suhtlemine kliendiga......................................................................................................16 4. Konflikti lahendamine..........................................................................................................18 4.1 Strateegiad konfliktiga toimetulekuks............................................................................19 Inimene on mures nii enda kui ka teiste ja üldise tuleviku pärast(on järeleandlik, kuid ajapikku kogunenud pinge võib olla plahvatuslikult vabanenud).........................................21

Organisatsiooniline käitumine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun