Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"kehtestava" - 58 õppematerjali

thumbnail
11
docx

Enesekehtestamine

Antud referaadis käsitlen enesekehtestamist. Kirjutan lahti enesekehtestamise liigid ja enesekehtestamise mina-sõnumi. Defineerin enesekehtestamis mõistet ja käsitlen enesekehtestamise eesmärke. Lõpus võtan teema kokku ja annan hinnangu käsitletule. 1 KUIDAS DEFINEERIDA ENESEKEHTESTAMIST? Kehtestamine koosneb kahest olulisest komponendist: kehtestamise mitteverbaalsed komponendid (silmside, näoväljendused, füüsiline distants, kehaasend, hääletoon, kuulamine) ja kehtestava käitumise verbaalsed komponendid ehk edastatav sõnumi sisu (käitumise kirjeldamine, tunnete väljendamine, negatiivse tagajärje kirjeldamine). Kehtestava käitumise puhul on eesmärk õppida valikuid langetama, mitte igas situatsioonis end kehtestama. On olukordi, kus alistuv käitumine on igal juhul eelistatud, sama on agressiivse käitumisega. Ennastkehtestav inimene käitub targalt ja kaalutletult. Tema tegevus ning selle võimalikud tagajärjed/tulemused on läbimõeldud

Psühholoogia → Psühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
7
docx

KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK KOOLIS

Kehtestamine on oma õiguste eest seismine viisil, mis ei riku teiste õigusi, olles sealjuures mitte agressiivne ja mitte alistuv. See on käitumisviis, mis tuleneb uskumusest, et meie vajadused, soovid, tunded, väärtused on sama tähtsad kui teiste omad ja teiste vajadused, soovid, tunded ja väärtused on sama tähtsad kui meie omad. Kehtestavat käitumist iseloomustab nii sisemine kui ka välimine enesekindlus. Kehtestava käitumise tehnikad on õpitavad kui indiviid tahab neid õppida (tahab oma käitumisviise muuta) ­ selle kaudu võib toimuda ka teatav muutus isiksuses. Kehtestamine toimub alati täiskasvanu tasandilt, korraldusi andtakse täiskasvanu tasandilt. Kehtestavale stiilile on iseloomulik: - otsekohesus; - enesekindlus; - enda ja teistega arvestamine; - kehakeel; - kriitikataluvus. Kehtestavat käitumist väljendavad mitteverbaalsed toimimisviisid on:

Pedagoogika → Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Enesekehtestamine

suurema osa. Ja kuna ma olen suhteliselt häbelik, on mul raske ennast kehestada seda nii igapäevaelus kui ka valitud erialal. Tagasihoidlikkus pole siin kohal voorus, vaid takistav faktor, mis segab mul ennast avada suhtlemises. Tulevasena kaubandustöötajana pean ennast jälgima, millist kehtestamisviisi kasutan, et ei tekitaks kliendis ebamugavust. Kaubandustöölisena ei tohiks olla liiga agresiivne ega liiga kehtestav, oleneb muidugi olukorrast. Samuti käib kehtestava käitumise alla ei ütlemine. Mul on raske õelda ei oma sugulastele, tuttavatele ja sõpradele. Seda on vaja rakendada, kuna mõnikord ma lihtsalt ei jõua kõike teha. 1. KEHTESTAMISE OLEMUS Termini "kehtestamine" selgituseks saab öelda, et enne möödunud sajandi 70-ndail aastaid kirjeldati eesti keeles suhtlemises enese huvide eest kindlat seismist sõnade "enese maksmapanek" kaudu. Seitsmekümnendate keskel leidsid Eesti

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
132 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Referaat Enesekehtestamine

Kehtestamine käitumisviisina tähendab seega teise inimese aktsepteerimist enesega võrdse indiviidina. See on idee ,,mina olen oluline ja sina oled oluline" väljendumine praktilises käitumises. Kehtestamine kui käitumine toetub eneseväärikusele: eneseaustusele, sallivusele ja eneseusaldusele. Kehtestamine tähendab enesekindlat ja asjalikku enese huvide eest seismist (Krips 2003) Maarja Vadi ütleb tsiteerides Barry Reec`i ja Rhonda Brandti, et kehtestava käitumise kirjeldamiseks tuleb mõista kolme käitumisalternatiivi: passiivne ­ oma soove, mõtteid, tundeid mahasuruv või eitav, alluv ja konflikte vältiv; agressiivne ­ domineeriv, oma huve ja vajadusi peale suruv, ennast esiletõstev, isegi pealetükkiv; kehtestav ­ endast lugupidav, enda vajadusi rahuldav koos teiste vajaduste arvestamisega (Vadi, 1995, lk 137) 1.2 Alistuv käitumine Alistuv käitumine on toimimisviis, mille kaudu loovutatakse oma õigused ja huvid teistele

Psühholoogia → Enesejuhtimine
30 allalaadimist
thumbnail
26
doc

ENESEKEHTESTAMINE MINU JAOKS

2 Alistuv käitumine............................................................................... 4 2.3 Agressiivne käitumine........................................................................6 2.4 Kehtestav käitumine...........................................................................7 2.5 Kehtestamisoskus on arendatav.........................................................8 2.6 Miks inimesed ei oska kehtestavalt käituda?......................................9 2.7 Kehtestava käitumise 12 eritunnust.................................................10 3.KOKKUVÕTE............................................................................................ 12 4.KASUTATUD KIRJANDUS.......................................................................13 2 1. SISSEJUHATUS Valisin teema „ Enesekehtestamine“ isiklikust huvist antud teema vastu. Inimesele on

Psühholoogia → Enesejuhtimine
16 allalaadimist
thumbnail
9
docx

SUHTLEMINE JA TAGASISIDE HARIDUSORGANISATSIOONIS

Vanema tasandi suhtlemises tunneb ära sellest, et suhtleja ,,näitab välja"et ta on teisest üle s. o kõrgemal Täiskasvanu tasandi suhtlemises tunneb ära sellest, et suhtlemispartneriga käitutakse kui võrdsega Täiskasvanu Tasandilt: · antakse korraldusi · antakse negatiivset tagasisidet · räägitakse "tõsistest" asjadest Lapse tasand võib väljenduda suhtlemises kahel viisil: Võrdne laps Sõltuv laps Enesesse suhtumise baashoiakute seostest agressiivse, alistuva ja kehtestava käitumisega Kehtestav käitumine väljendab kehtestaja õigusi, olles mitte agressiivne ja mitte alistuv Õiguste eest seismisel saab olla alistuv, agressiivne või kehtestav Kehtestav käitumine ­ väline enesekindlus ­ sisemine enesekindlus Enesesse suhtumise positiivsed baashoiakud: ENESEARMASTUS SALLIVUS ENESEUSALDUS Kehtestav käitumine Kehtestava käitumise korral seisab inimene kindlalt enese või teis(t)e õiguste eest Kehtestava käitumise mitteverbaalne osa

Pedagoogika → Eripedagoogika
109 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mida õppisin suhtlemispraktikumis?

Essee Esmalt võin öelda, et kursuse läbides olen kindlasti ennast paremini tundma õppinud ja samuti oma käitumist õppinud analüüsima. Olen jälgima hakanud ka teiste käitumismaneere ja need võivad paljugi paljastada inimese olemust. Kõige enam olen hakanud jälgima inimeste käitumist ­ on see siis agressiivne, alistuv või kehtestav. Minu tutvusringkonnas olevad inimesed on enamasti kehtestava iseloomuga, samas tuleb ka ette üksikuid eksemplare täiesti alistuvast iseloomust, läbinisti agressiivseid inimesi aga õnneks mitte. Teatud situatsioonides võib iseloom muutuda ning vastavalt enda heaolule minna kas agressiivseks või alistuvaks. Agressiivseks enamasti kaitstes enda huve ja arvamusi ning alistuvaks juhul, kui inimene saab sellest ise tulevikus kasu või kui on tegemist endast kõrgemal positsioonil oleva inimesega

Psühholoogia → Psühholoogia
66 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Enesekehtestamise referaat

Vastasel korral on suur tõenäosus, et keeldumine põhjustab vaid segadust ja ebamäärasust. Sarnane olukord kehtib ka püüdliku ja üliviisaka ei-ütlemise puhul. Lakoonilisust ja ühesõnalisust võidakse aga tõlgendada vaenulikkusena.Vajadusel on otstarbekas kasutada keeldumisel ka konkreetseid põhjendusi. Oskus selgelt väljenduda ­ nii kehakeeles kui sõnades. Kindel hoiak ja sirge selg. Mina-sõnumite edastamine. Kehtestava käitumise üheks põhialuseks on adekvaatne, olukorrast lähtuv mõtlemine, mis on abiks oma soovide kohasele, teisi ja ennast arvestavale käitumisele. Mitteverbaalsed suhtlemise vahendid lisavad suhtlemisse värvi, võimaldavad rõhutada kontekstis olulist, tugevdavad ja aitavad reguleerida kontakti, reguleerida suhtlemise tempot ja annavad suurema osa meid huvitavast informatsioonist. Tavaelus toimib mitteverbaalne suhtlemine tahtmatult

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
72 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Suhtlusstiilid

Sõnu ilmestavad hääletoon, kehakeel ja paljud muud tegurid. Suhtlemisstiile on üritatud seletada ammustest aegadest, mistõttu on tekkinud erinevaid inimeste jaotamisi vastavalt nende käitumisstiilile ­ on loodud palju erinevaid mudeleid ja teooriaid. Inimkäitumises eristatakse enamasti kolme põhilist käitumisstiili. Käitumisstiil sõltub inimese isiksuslikust eripärast, kuid ka erinevatest olukordadest ja situatsioonidest. Suhtlemisstiile jaotatakse alistuva, agressiivse ja kehtestava käitumisena. Alistuvalt käitudes seab inimene teiste soovid, huvid ja tahtmised enda omadest olulisemaks. Teised on tähtsamad! Selline inimene on ebakindel ja kõigega nõus. Tema jaoks on raske väljendada oma mõtteid, tundeid ja soove. Ta on harjunud teiste vajadusi enda omadest olulisemaks pidama. Kui ta midagi söendab öelda, siis saadavad tema arvamust vabandused:" Ma pole mingi asjatundja...Ma pole selles kindel... Ma ei tohiks seda öelda

Ühiskond → Ühiskond
41 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

KONFLIKT

tähtaja möödudes kontrollida, kas lahendus on võimalik ja kas osapooled tulevad sellega toime KÄITUMINE KONFLIKTSETES SITUATSIOONIDES o PASSIIVNE käitumine ­ pidurdatud, oma soove, mõtteid tundeid mahasuruv või eitav, alluv ja konflikte vältiv o AGRESSIIVNE käitumine ­ domineeriv, oma huve ja vajadusi peale suruv, ennast esiletõstev isegi pealetükkiv käitumine o KEHTESTAV KÄITUMINE - on enda ja teiste huve arvestav. Kehtestava käitumise puhul väljendatakse omaenese ideid ja tundmusi ning seistakse oma õiguste eest, tehes seda viisil, mis aitab teistel sedasama teha. KEHTESTAVA KÄITUMISE 3 ETAPPI * PARTNERI MÄRKAMINE * OMA SEISUKOHTADE VÄLJENDAMINE * PARTNEREID ÜHENDAVA MÕTTE VÕI TEGEVUSE VÄLJENDAMINE KEHTESTAVA KÄITUMISE PÕHIMÕTTEID: o kasutage neutraalset, mitte purustavat keelt

Psühholoogia → Psühholoogia
414 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Teenindusprotsess

NÄHA PÕHJUSEID Maha tegemine 2. KONKURENTSI AUSTAMINE 3. DEFITSIIT ON NORM Defitsiit likvideeritakse 4. EI TAHETA VASTUTADA 5. USALDAMATUS 5. USALDUSE DELEGEERIMINE Kohustust ei peeta vajalikuks 6 KOHUSTUS ON NORM Ebavõrdne kohtlemine 7. VÕRDNE KOHTLEMINE sallimatus 8.TOLERANTSUS Klienditeenindus põhineb kaupade ja teenuse pakkumisele läbi kehtestava, isiksust arvestava käitumise. Kaupade ja teenuste vaheline erinevus seisneb järgnevas: 1) materiaalsed - mittemateriaalsed 2) homegeensed - heterogeensed 3) saavad muutuda omandiks ­ ei saa muutuda omadiks Teenindusprotsess on erinevate teenindustoimingute kompleks, millega saavutatakse soovitud tulemus. Teenindusprotsessi võib käsitleda ka kui ostja-müüja suhet. Teenindusprotsess põhineb äriideel ja teeninduskontseptsioonil Kes osalevad teenindusprotsessis?

Majandus → Klienditeenindus
105 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Verbaalne ja mitteverbaalne suhtlemine

edastatava sisust, emotsioonist ja meeleolust Zargooni kasutamine Alandlik ja vabandav hääletoon ­ õigustatud vs teadlik manipuleerimine? Suheldes inimene kasutab 7% häält. Suheldes kasutab inimene 38 % sõnu. Verbaalne suhtlemine Oskus selgelt väljenduda ­ nii sõnades kui kehakeeles. Sirge selg ja kindel hoiak. Mina-sõnumite edastamine, kusjuures sõnumeid edastatakse pigem vormis ,,ma tean", mitte ,,ma arvan". Kehtestava käitumise üheks põhialuseks on adekvaatne, olukorrast lähtuv mõtlemine, mis on abiks oma soovide kohasele, teisi ja ennast arvestavale käitumisele. Lõpp

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
78 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Tõhusa eneseväljenduse reeglid, Minakontseptsioon, Kehtestav käitumine, kehtestamistehnikad, Suhtlemisstiilid

o Kas see eesmärk on üldse saavutatav? o Kas see eesmärk on üldse arukas? o Kas omatakse üldse õigust sellist asja oodata? Kehtestamine kui käitumisviis on eneseväärikuse hoidmise vahend, mitte aga teise isiksuse muutmine. See tähendab, ma olen enese eest seisnud! KEHTESTAMISTEHNIKAD Kehtestav mõtteviis aitab konstrueerida igal indiviidil ise oma käitumist selliseks, mis võimaldab oma huvide eest seista, olemata seejuures alistuv või agressiivne. See aga ei tähenda kehtestava mudeli loomist ilmtingimata, vaid ennekõike oma tunnetega toime tulekut, teiste inimestega arvestamist ning selget eneseväljendamist oma eesmärkide saavutamiseks. Kehtestav sõnum vajab kindlat esitust, kõhklev ja ebalev selleks ei sobi. Kehtestava sõnumi korral on: sirge poos, julge silmavaade, kindel hääletoon Käitumise hinnanguvaba kirjeldamine Kui suhtlemispartner on käitunud viisil, kus teise huve ja õigusi on riivatud või eiratud, siis

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
55 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Käitumine

Avameelselt ja ausalt arutatakse läbi erimeelsuste põhjused, vastastikku antakse võimalus avaldada oma seisukohti ja kuulatakse ära teise poole arvamused. Koostööle suunatud strateegia sobib juhtudel, kui on piisavalt aega, kui mõlemad osapooled tahavad tõesti 'võitja - võitja" lahendust ja kui tulemus on väga tähtis. Inimese käitumine konflikti lahendamisel võib olla passiivne, agressiivne või kehtestav. Lahendusele suunatud kehtestava käitumise käigus väljendab inimene oma tundeid, mõtteid, soove ja vajadusi teisele poolele, paludes muuta olukorda ja anda ausat tagasisidet. Sellise käitumisviisi omandanud inimesed on otsekohesed, ausad ja väljendusrikkad. Nad tunnevad end rahulike ja kindlatena, peavad endast lugu ja lasevad teistel tunda nende väärtust. Kehtestava käitumise vastandiks on agressiivne käitumine, mille käigus püütakse

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Organisatsioonikäitumine 1 KR

Organisatsioonikäitumine I kr Tõene Koostööle orienteeritud meeskonna üheks iseloomustavaks teguriks on tugev ja tõhus juhtimine/eestvedamine. Meeskonnatöö keskne eesmärk on loovuse stimuleerimine, mis suurendab väljapakutavate ideede hulka ja ergutab uutmoodi mõtlemist. Läbipõlemine on psühhofüüsiline väsimusseisund, mille ilminguteks on pidev väsimustunne, ükskõiksus, masendus ning nendega kaasnev tegutsemisvõime vähenemine. Edukas sõnum koosneb järgnevatest komponentidest: sisu komponent, “mina” komponent, suhte komponent, mõju komponent. Üheks omavahelise suhtlemise takistuseks organisatsioonis võib olla kultuuri mõju, st eri kultuuridest pärit inimesed kalduvad etnotsentrismi. Kehtestav käitumine võimaldab väljendada oma mõtteid, tundeid soove ja vajadusi teisele osapoolele vastuvõetavalt. Tuginedes Milton Rockeach´i väärtussüsteemile inimese üheks lõppväärtuseks võib olla nauding. Hoiak on üldine ja suhteliselt püsiv hinn...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
3 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Suhtlemise mitmekesisus

omavastutusele. Samu põhimõtteid arvestades on Eestis välja töötatud karjääriinfo vahendamise teenusstandard, millel põhinevad soovitused heaks infoteeninduseks. Vahendatud suhtlemine: Kas käitud allaheitlikult, agressiivselt või ennastkehtestavalt? Kehtestamine tähendab kindlalt enese huvide eest seismist, aga samas ka suhtlemispartneritega arvestamist. Kehtestades väljendame me teistele inimestele oma tundeid, arvamusi ja seisukohti. Kehtestava käitumise mõistmiseks on hea teada kolme erinevat käitumisviisi oma eesmärkide saavutamisel ja teistega suhtlemisel. Allaheitlikule käitumisele on omane oma õiguste ja huvide loovutamine teistele. Tehakse seda, mida teised tahavad, kuigi ise sooviks midagi muud. Agressiivse käitumise puhul kahjustatakse teiste huve ja rikutakse nende õigusi. Agressiivsuse tagajärjeks võib olla teiste hingeline, vaimne või füüsiline kahjustamine.

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
45 allalaadimist
thumbnail
30
pptx

Konformsus, kehtestav, alistuv, agressiivne käitumine

“Ma tean, et see arvamus on sulle oluline, kuid ma leian, et …”  Eskaleeruv – samm-sammult “kasvav/tugevnev”* kehtestamine “Ei, ma ei soovi osta.”, “Ma juba ütlesin, et ma ei soovi osta”, “Ma olen juba mitu korda … . ”  juhul, kui kokkuleppest ei peeta kinni (viidatakse kokkuleppele)  Mina-sõnumeid kasutav – objektiivne olukorra kirjeldus ja selle mõju isiku tunnetele, elule jne. Kehtestava sõnumi sisu Suhte säilimisele aitavad kaasa sõnumi sisus esinevad komponendid nagu tänu avaldamine, selgitamine, vabandamine, katse leida kompromissi, empaatia väljendamine. Kolme tüüpi sisu: - käitumise kirjeldamine - käitumise kirjeldamine koos rahulolematuse väljendamisega - lisaks esitatakse soov/nõue Mina-sõnumid (I-language) – Mul on …, Ma arvan, et …. Täpne sõnum - Mul on kõht tühi, ma ei suuda keskenduda.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Eestlaste suhtlemisstiilid ja nende väljendumine suhtlemissituatsioonides

selgitamiseks pole aega.2 Kehtestav stiil Kehtestav käitumine annab võimaluse kaitsta oma õigusi ja personaalset ruumi ilma teist ahistamata ja teise inimese üle domineerimata. Kehtestavat stiili kasutav inimene on võimeline otse välja ütlema, mida tunneb, mida mõtleb, suudab otsekohe ei öelda. Üldiselt on ta valmis kompromissideks, kuid mitte oma õiguste kulul. Kõnes kasutab komplimente ja tunneb sinu arvamuse vastu huvi. Kehahoiak on tasakaalus ja sirge. Kehtestava suhtlusstiili kasutamine oleks õige pea et igas olukorras. Situatsioonid igapäeva elust Püüame leida erinevaid olukordi, kus eestlane käitub sarnaselt. 700-aastane orjapõli ja lähiminevikust nõukogude liidu valitsemise stiil on mõjutanud eestlaste suhtumist valitsusaparaati. Enamus olukordades loobudakse dialoogist riigipeadega. Kui teema ei puuduta sind siis ei ole põhjust ka tähelepanu pöörata. Ja kui ollakse

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
134 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eneseanalüüs suhtlemispraktikumis

Esiteks, olen hakanud jälgima teiste käitumisviisi, teiseks, nagu eespool lauses juba mainisin, olen hakanud tundma ennast paremini ja oskan end analüüsida. Kõige enam olen hakanud jälgima inimeste käitumist. Suhtlemispraktikumis õppisin, et on olemas kolm käitumismaneeri: alistuv, kehtestav ja agressiivne käitumine. Minu tutvusringkonnas on kõik kolm käitumisviisi esindatud. Sõbrad on mul muidugi kõik kehtestava käitumisviisiga. Kehtestav käitumine on selline käitumine, mille abil väljendatakse oma vajadusi, mõtteid ja tundeid ning seistakse oma õiguste eest viisil, mis aitab partneril teha sama. Läbinisti agressiivseid inimesi ma õnneks ei tea, küll aga alistuvaid küll. Õppisin, et inimestel võib käitumine teatud olukordades muutuda, näiteks kui inimene kaitseb oma huve, võib ta muutuda liiga agressiivseks, alistuvaks aga

Psühholoogia → Psühholoogia
523 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Personali juhtimine ja organisatsiooni käitumine

domineerida oma probleemide lahendamisel. 1. Passiivne käitumine on pidurdatud, oma soove, mõtteid, tundeid mahasuruv või eitav, alluv ja konflikte vältiv. Passiivselt käituv inimene laseb teistel domineerida ning ignoreerib oma vajadusi. 2. Agressiivne käitumine on domineeriv, oma huve ja vajadusi peale suruv, ennast esiletõstev, isegi pealetükkiv. Agressiivselt käituv inimene ei hooli teistest, nende tunnetest ega õigustest. Agressiivne on passiivse käitumisviisi vastand. 3. Kehtestava käitumise puhul väljendab inimene omaenese ideid ja tundmusi ning seisab oma õiguste eest, tehes seda viisil, mis aitab teistel sedasama teha. ORGANISATSIOONI KÄITUMINE. M. VADI 55 Konfliktses olukorras reageerivad inimesed sageli agressiivselt ehk ründavalt või passiivselt ehk taanduvalt. need käitumisviisid panevad partnerit samal moel vastama ning seetõttu võib konflikt osutuda destruktiivseks

Majandus → Majandus
107 allalaadimist
thumbnail
323
doc

Aktiivõppe meetodid I-III TööLEHED

.............................................................225 IDEEKAART..........................................................................................226 JALGRATTUR.......................................................................................227 Merlecons ja Ko OÜ 2 KAAL......................................................................................................229 KEHTESTAVA KÄITUMISE TUNNUSED.......................................231 KEHTESTAV KÄITUMINE.................................................................235 KOLLANE VÕI PUNANE?.................................................................238 KOMISJON.............................................................................................239 KORSTEN...............................................................................................240 KRÜPTOGRAMM...........................

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
20 allalaadimist
thumbnail
50
docx

Konfliktid ja nende lahendamine

huvidele. See on parim meetod, sest töö käigus toimub mõlema areng, mis võib olla abiks järgnevate konfliktide lahendamisel. (Kaldoja. A, 2011) Joonis 1. Konfliktide lahendamise strateegiad Thomas Kilmanni mudeli järgi (Organisatsioon ja juhtimine, 2012) 8 Inimese käitumine konflikti lahendamisel võib olla passiivne, agressiivne või kehtestav. Lahendusele suunatud kehtestava käitumise käigus väljendab inimene oma tundeid, mõtteid, soove ja vajadusi teisele poolele, paludes muuta olukorda ja anda ausat tagasisidet. Sellise käitumisviisi omandanud inimesed on otsekohesed, ausad ja väljendusrikkad. Nad tunnevad end rahulike ja kindlatena, peavad endast lugu ja lasevad teistel tunda nende väärtust. Kehtestava käitumise vastandiks on agressiivne käitumine, mille käigus püütakse

Psühholoogia → Sotsiaalpsühholoogia
52 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Mina suhtlejana

ei loe, eriti see, mida teised arvavad või soovivad. Sellise suhtlemismudeliga inimesed ei meeldi eriti kellelegi, kuna nad on liiga isekad ja võtavad kogu vastutuse, mistõttu neil pole häid suhteid, nad kuhjavad hirmu ja samas enesekontroll aina väheneb enda üle. Agressiivselt suhtlevatel inimestel suureneb süütunne ja tervis halveneb. Kehtestavad inimesed on 50% agressiivsed ja 50% alistuvad, ehk siis täpselt natuke üht ja natuke teist. Kehtestava inimese tunnusteks on vastutuse jagamine, teiste ära kuulamine, adekvaatsus, usaldavus jms. Sellised inimesed meeldivad paljudele, kuna ei suru oma tahet teistele peale, käituvad vastavalt olukorrale, austavad teiste isikupära ning pole kergesti haavatavad ega mõjutatavad ja jagavad vastutust. Selleks, et suhltemine sujuks ja et ei tekiks ebamugavustunnet suhtluskaaslasega, on tähtis osa ka äraütlemisel. Selleks, et hoida jutt üheti mõistetavana ja lihtsana, ei tohiks hakata

Psühholoogia → Suhtlemine
32 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Käitumisviisid

tahad vastata eitavalt sulle esitatud palvele. Kehtestav käitumine ­ käitumisviis, mis võimaldab kaitsta oma õigusi ja personaalset ruumi ilma teist ahistamata ja tema üle domineerimata. o Toetub faktidele o On teadlik oma ja teise tunnetest o Oskab esitada oma soove selgelt ja lugupidamisega Kui agressiivne käituja lähtub vaid enda huvidest, jättes kaaslase omad tähelepanuta ning alistuv käituja vastupidi, jätab enda vajadused tagaplaanile ning tõstab esile partneri omad, siis kehtestava käitumise puhul valitseb tasakaal: selline suhtleja arvestab nii iseenda kui ka teistega. Ja kuigi märksõna ,,kehtestamine" ja ,,ennastkehtestav käitumine" loob mõtteis tihti sildu pigem agressiivse käitumisega seonduvate sõnadega nagu ,,isekus", ,,jõud", ,,tahe", ,,läbisurumine" jmt, on enesekehtestamise rõhk kindlasti sellel, et oma vajaduste eest seistakse samal ajal partneri omi kahjustamata. Põhihoiak on lugupidamine enda ja teiste vastu, sügav uskumus, et teised on sama palju

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
69 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Organisatsioonikäitumine Kontroltöö küsimused

parem, aga ei arvesta, et võib nende tundeid riivata. 23. Kuidas käitub ja suhtleb „kehtestava stiiliga“ inimene? Sõnastage eluline/konkreetne näide.  Kehtestav käitumine võimaldab inimesel väljendada oma mõtteid, soove ja vajadusi teistele vastuvõetavalt.  Kehtestav inimene väljendab oma mõtteid vahetult kuid taktitundeliselt. Kehtestav käitumine on abivahendiks “ei” ütlemise situatsioonis. Mõned kehtestava käitumise põhimõtted: 1. Kasutage neutraalset, mitte purustavat keelt. 2. Olge teiste suhtes avatud. 3. Astuge ebameeldivatele olukordadele kohe vastu või vähemalt niipea kui võimalik. 4. Veenduge, et teie mitteverbaalne suhtlemine oleks kooskõlas sõnadega. 5. Olge tagasisides täpne. 6. Ärge ajage tühja juttu ega segage sõnumit “täitesõnadega”. 7. Ärge laske enda ja teiste hinda alla - Nt: Näiteks öelda töötajale, et tema tehtud töö kvaliteet on halb, aga

Majandus → Organisatsioonikäitumine
3 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Loodusretke juhi 10 käsku ja keeldu

moel (see vist peaks olema kukeseen) ­ sel juhul ei võeta teda tõsiselt. Sellised fraasid nagu: ,,See pole mulle üldsegi nii tähtis" või ,, aga tee nii, nagu sa ise tahad" ei ole enesekindla isiksuse kõnepruugis. Mitteverbaalsed signaalid: õlakehitus, silmside puudumine, ülemäära mahe hääletoon, kahtlev kõnemaneer jt. on tihti seotud hoopis alistuva käitumisega. Oluline on meeles pidada, et terve kehtestav sõnum peab mahtuma ühte lausesse! Kehtestava sõnumi edastamiseks või kasutada järgmist valemit: ,,Kui sa....jääd grupist maha [kirjelda käitumist hinnanguvabalt, ära süüdista], tunnen ma.... muret[avalda oma tunded], sest....sa võid teelt kõrvale kalduda ja eksida [selgita, mis mõju sellel su elule on]. Pea kõik elusolendid kaitsevad oma territooriumi, kasutades kas võitluse või põgenemise taktikat. Suhtlemisel pole tähtis mitte ainult see, mida me ütleme, vaid see, kuidas me ütleme! Viited: http://rygitugi.blogspot

Loodus → Matkamise alused
8 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Mõjustamise eksam

Sotsiaalne mõju Mõjustamine: - protsess, mis kutsub esile muutuseid käitumises, emotsioonides, teadmistes; teadlik/mitte teadlik mõjustamine. Inimene -> kalduvus nõustuda, olla teiste poolt mõjutatud ­ psühholoogilised vajadused (nt. teistele meeldida, soov õigesti mõelda); suhted kui ressurss (kuuluvuse olulisus). Mõjustamine kui motivatsiooniseisundi loomine Vajadus à motivatsioon kui pingeseisund à eesmärgi suunas liikumine Abraham Maslow vajaduste hierarhia: A. Füsioloogilised vajadused (nt. toidu-, joogi-, seksuaalvajadused) B. Turvalisuse vajadused (ohu vältimine) C. Sotsiaalsed vajadused (nt kuuluvusvajadus) A. Kiindumus/armastus, evolutsiooniline perspektiiv, sotsiaalsed normid ja karistus D. Tunnustusvajadused (väärikustunde, tunnustamise vajadus) E. Eneseaktualiseerimisvajadus (eneseteostus) F. Sotsiaalne mõjustamine avaldub allumises (võim),...

Psühholoogia → Psühholoogia
24 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Enesekehtestamine

1. ENESEKEHTESTAMINE Elus tuleb tihti ette olukordi, kus on tarvis end jõu või nõuga maksma panna ­ oma huve ja väärikust kaitsta. Kedagi veenda, mingi ettepanek läbi suruda, kellegi nõue või pealesunnitud kohustus tagasi lükata jne. Mida toimekam, ärksam ja ettevõtlikum inimene, seda enam tuleb tal äri- või ametiasjade ajamisel oma isiksuse mõjujõud mängu panna ning valmis olla ka teiste isikute vastuseisuga toime tulema (Kidron, 2001). Väljapaistva ameerika psühholoogi H. Murray järgi on paljud inimlikud tarbed seotud täisväärse eneseteostamisega suhtlemisel. Paarikümne põhilise inimvajaduse hulgas on nii sõprussidemete loomise kui iseseisvuse, jonni ja enesekaitse, abistamise ja abistatuse, keeldumise ja osavõtlikkuse ilmutamise tarbed. Konkreetne olukord tingib ühe või teise vajaduse esiletuleku määra. Niisiis ootame ja loodame abi, lähedust ja mõistvust, kuid samas püüame kas või jonni varal jääda iseendaks, säilitada oma sõlt...

Ametid → Sekretäritöö
21 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Organisatsioonikäitumine

Organisatsioonikäitumine I KT 1. Millised on organisatsioonikäitumise uurimismeetodid? Vaatlused; juhtumite (situatsioonide) analüüsid; küsitlused; eriuurimused; eksperimentaalsed uurimused; laboratoorsed eksperimendid; intervjuud. 2. Mida väidab isiksusjoonte teooria? Inimestel on mõned kaasasündinud isiksuseomadused, mis kujundavad isiksuse ja seeläbi ka käitumise. 3. Kirjeldage erinevaid temperamenditüüpe. Melanhoolik ­ Tujukas, ärev, pessimistlik, tagasihoidlik, ebasotsiaalne, vaikne, rigiidne (neurootiline, introvertne) Koleerik ­ Agressiivne, tujukas, impulsiivne, optimistlik, aktiivne, paigalpüsimatu, muutlik (neurootiline, ekstravertne) Flegmaatik ­ Passiivne, ettevaatlik, mõtlik, rahulik, kontrollitud, usaldusväärne, stabiilne (introvertne, emotsionaalselt stabiilne) Sangviinik ­ Sotsiaalne, jutukas, muretu, liider...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
7 allalaadimist
thumbnail
10
docx

KEHTESTAMINE

.. puudulik suhtlemisoskus. Enamik inimesi eelistaks põhimõtteliselt olla meelekindel ja mõjukas ning samas teisi arvestav ja õiglane. Agressiivset käitumist eristab kehtestavast järgimine tunnusjoon: esimese puhul püütakse oma tahtmine läbi suruda teise huve eirates, teisel korral kaitstakse enda huve ilma teise huve kahjustamata (igatahes nendega arvestades). R. Rakose järgi räägib kehtestav isik valjemini kui allaheitlik, ent mitte nõnda valjult kui agressiivne. 1.2 Kehtestava käitumise 12 tunnust R. Albertile ja M. Emmonsile (1990), J. Hayesile (2002) ning R. Boltonile (2002) toetudes võime öelda, et kehtestav käitumine on: 1. ennast väljendav ­ inimene ütleb välja oma arvamuse, väljendab iseenda vaateid, 2. otsekohene, mitte põiklev ­ keerutamata ja hämamata tullakse välja oma ettepanekuga, kommenteeritakse või kritiseeritakse kedagi, 3. teeskluseta ­ väljendatakse oma tegelikke tundeid ja mõtteid, 4

Õigus → Õigus
12 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Juhtimine

1.Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on protsess, milles mõjutatakse ja toetatakse inimest eesmärkide saavutamise nimel töötama. Kolm olulist elementi eestvedamises on mõjutus/toetus, vabatahtlik pingutus ja eesmärgi saavutamine. Eestvedamine on tähtis osa juhtimisest, kuid see ei ole kogu juhtimine. 2.Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht on tihtipeale inimene, kes omab teistest kõrgemat positsiooni ning kes on ametisse võetud selleks, et teised teda järgiksid. Tal on kindel nägemus eesmärkidest ja nõuab ka meeskonna liikmetelt nende saavutamist. Ometi jääb paljudel juhtidel puudu liidri omadustest ning oskusest hoida oma meeskond motiveeritud ja pühendunud. Liider on seevastu meeskonnamängija. Teda järgitakse vabatahtlikult, hoolimata tema positsioonist. Ta on inimene, kellel on visioon ja nägemus paremast tulevikust, võimalustest ning mis peamine – ta ise usub nende saavutamisesse. Liider teab ka seda, et suuri eesm...

Majandus → Juhtimine
19 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Taasleitud käitumine

Tõhusa ja positiivse distsiplineermise elemendid hõlmavad tasakaalu ennetustöö, korrigeerimise, julgustamise, toeamise, parandamise ja taastamise vahel. Raamatus on kirjeldatud strateegiaid, mis aitavad positiivset õhustikku luua ilma oma viha selgelt väljendamata ning last tahtlikult halvustamata. Korraldusi tuleks esitada alustades lühidal, teraval, tähelepanu nõudvalt toonil, misjärel seda langetatakse ja esitatakse tegelik korraldus kindla, kehtestava hääletooni ja kehahoiakuga. Enesekehtestamise võime ei tugine ainult isikuomadustel, see on oskus ning seda on võimalik õppida. Distsiplineermise juures on väga tähtis keelekasuuse korrigeerimine. Õpetaja peaks aru saama, et mida vähem ta kasutab ,,ära tee" seda kuulekamad lapsed on. Neile meeldib palju rohkem kui räägid nendega positiivses toonis ehk ,,tee" viisi mööda. Vahtevahel on piisav lihtne ja kindel ,,lõpeta" sõnum.

Pedagoogika → Lapse areng
179 allalaadimist
thumbnail
28
docx

ORGANISATSIOONIKÄITUMISE EKSAMIKÜSIMUSED 2015

Avameelselt ja ausalt arutatakse läbi erimeelsuste põhjused, vastastikku antakse võimalus avaldada oma seisukohti ja kuulatakse ära teise poole arvamused. Koostööle suunatud strateegia sobib juhtudel, kui on piisavalt aega, kui mõlemad osapooled tahavad tõesti 'võitja - võitja" lahendust ja kui tulemus on väga tähtis. Inimese käitumine konflikti lahendamisel võib olla passiivne, agressiivne või kehtestav. Lahendusele suunatud kehtestava käitumise käigus väljendab inimene oma tundeid, mõtteid, soove ja vajadusi teisele poolele, paludes muuta olukorda ja anda ausat tagasisidet. Sellise käitumisviisi omandanud inimesed on otsekohesed, ausad ja väljendusrikkad. Nad tunnevad end rahulike ja kindlatena, peavad endast lugu ja lasevad teistel tunda nende väärtust. Kehtestava käitumise vastandiks on agressiivne käitumine, mille käigus püütakse

Sotsioloogia → Organisatsioonikäitumine
85 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Organisatsioonikäitumine I KT kordamisküsimused

KORDAMISEKS kevad 2018 Kontrolltöö nr 1 1. Millised on organisatsioonikäitumise uurimismeetodid? ­ Vaatlused, juhtumite (situatsioonide) analüüsid, küsitlused, eriuurimused, eksperimentaalsed uurimused, laboratoorsed eksperimendid, intervjuud 2. Mida väidab isiksusjoonte teooria? ­ Väidab, et inimestel on mõned kaasasündinud isiksuseomadused, mis kujundavad isiksuse ja seeläbi ka käitumise. 3. Kirjeldage erinevaid temperamenditüüpe ­ Flegmaatik ­ stabiilne introvert; rahulik, tasakaalukas, kannatlik, ei lähe kergelt närvi, mõtlik, truu ja ustav, passiivne, hoolikas Sangviinik ­ stabiilne ekstravert; entusiastlik, sotsiaalne, aktiivne, meeldiv, elav, muretu, mugav, avatud Melanhoolik ­ neurootiline introvert; analüütiline, vaikne, seltsimatu, tujutu, pessimistlik, rahulik, jäik, kaine, kartlik Koleerik ­ neurootiline ekstravert; agressiivne, aktiivne, optimistlik, rahutu, ärrituv, tujukas, impulsiivne, tundlik 4. Selgitage sisemise kon...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
11 allalaadimist
thumbnail
13
docx

II KT kordamisküsimused vastustega

TMO3171 KORDAMISEKS KONTROLLTÖÖ NR 2 1. Selgitage kontrollimise kui juhtimistegevuse olemust ja vajadust organisatsiooni tegevuses. Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See võib olla kulutuste võrdlemine eelarvega, valmis ehituse võrdlemine projektiga jne. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine. Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel: o kohanemiseks mikro- ja makrokeskkonna muutustega; o vigade kuhjumise vältimiseks; o kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle: o omahinna minimiseerimiseks. Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust 2. Millised seosed on kontrollimise ja planeerimise kui juhtimistegevuste vahel? Xxx 3. Mida nimetat...

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Suhtlemispsühholoogia

Suhtlemispsühholoogia Suhtlemine - protsess (dünaamika), mis leiab aset mitme inimese vahel ja sõltub suhtlejate vahelistest (mineviku) interaktsioonidest, indiviidide omadustest, eesmärkidest (tulevikku suunatud). Suhe ­ kestvad interaktsioonid ajas; varasemate interaktsioonide poolt mõjutatud interaktsioonide jada omavahel tuttavate inimeste vahel, kusjuures interaktsioonid on mõjutatud tulevikuootuste poolt - afektiivne, kognitiivne, käitumuslik komponent - sotsiaalne kontekst · Suhe ja verbaalne element (suhe avaldub sõnumite vahetamises) · Käitumisel arvestatakse teatud määral teise isiku käitumisega · Iga interaktsioon mõjutatud mineviku ja tulevikuootuste poolt (nt. eesmärgid) · Interaktsiooni sisu kujundavad mõlemad osalejad · Erinevad interaktsioonid (nt tegevusvaldkondades) omavahel seotud Interaktsioone mõjutavad tegurid - isikug...

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
38 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Suhtlemispsühholoogia

Suhtlemispsühholoogia Suhtlemine – protsess (dünaamika), mis leiab aset mitme inimese vahel ja sõltub suhtlejate vahelistest interaktsioonidest jne. Suhe – kestvad interaktsioonid ajas; on mõjutatud tulevikuootuste poolt. ● Üksteisevaheline mõjustamine, tajumine. ● Kaugsuhe – kui interaktsioonid on püsivad siis on see siiski suhe, mis sest kui igapäevaselt kokkupuudet pole. Paarisuhe/sõprussuhe – omavaheliselt paika pandud normid (mis on ok, mis mitte; millist käitumist oodatakse). Kui töökaaslasega, kellega jagatakse tööruumi siis võib tekkida ka sõprussuhte-laadi asi, kuid see võib viia rollide konfliktini. Suhtlemisel kannab vahepeal hääletoon suuremat osa kui sõnum ise. Paralingvist communication – the tone of voice, the awakening of the word. Interaktsiooni mõjutavad tegurid: ● Isikuga seotud tegurid (nt hoiakud, teadmised, suhtlemisoskus jne) ● Suhtlemis...

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Klienditeenindus ja teeeninduskultuur

· Kehtestav käitumine · Seistakse oma soovide, huvide, vajaduste ja · Agressiivne e domineeriv käitumine õiguste eest viisil, mis võimaldab teistel · Alistuv e passiivne käitumine teha sedasama · Eirav e passiiv ­ agressiivne käitumine 73 74 Kehtestavalt käituv teenindaja Kehtestava käitumise tunnused · seisab oma õiguste eest · Enesest ja oma tööst lugupidamine · ei kahjusta kliendi huve ja õigusi · Siiras soov kliendile heameelt valmistada · väljendub ausalt ja avatult · Positiivne suhtumine klientidesse klientidesse, · väljendab arusaamist kliendi olukorrast ja kolleegidesse, oma organisatsiooni ja

Majandus → Klienditeenindus
176 allalaadimist
thumbnail
113
ppt

Klienditeenindus ja teeninduskultuur

73 Kehtestav käitumine · Seistakse oma soovide, huvide, vajaduste ja õiguste eest viisil, mis võimaldab teistel teha sedasama 74 Kehtestavalt käituv teenindaja · seisab oma õiguste eest · ei kahjusta kliendi huve ja õigusi · väljendub ausalt ja avatult · väljendab arusaamist kliendi olukorrast ja soovidest 75 Kehtestava käitumise tunnused · Enesest ja oma tööst lugupidamine · Siiras soov kliendile heameelt valmistada · Positiivne suhtumine klientidesse, kolleegidesse, oma organisatsiooni ja iseendasse 76 Agressiivne käitumine · Teenindaja seisab oma huvide eest viisil, mis kahjustab nii kliendi kui organisatsiooni õigusi ja huve (kurjalt ükskõiksus või sobimatu teenuse kaelamäärimine) 77

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
93 allalaadimist
thumbnail
113
ppt

Klienditeenindus ja teeninduskultuur

73 Kehtestav käitumine · Seistakse oma soovide, huvide, vajaduste ja õiguste eest viisil, mis võimaldab teistel teha sedasama 74 Kehtestavalt käituv teenindaja · seisab oma õiguste eest · ei kahjusta kliendi huve ja õigusi · väljendub ausalt ja avatult · väljendab arusaamist kliendi olukorrast ja soovidest 75 Kehtestava käitumise tunnused · Enesest ja oma tööst lugupidamine · Siiras soov kliendile heameelt valmistada · Positiivne suhtumine klientidesse, kolleegidesse, oma organisatsiooni ja iseendasse 76 Agressiivne käitumine · Teenindaja seisab oma huvide eest viisil, mis kahjustab nii kliendi kui organisatsiooni õigusi ja huve (kurjalt ükskõiksus või sobimatu teenuse kaelamäärimine) 77

Majandus → Klienditeenindus
32 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Tehniline dokumentatsioon

5. Koostöö probleemi lahendamine on lõpliku lahenduse leidmine mudeli "võitja ­ võitja" järgi. Mõlemad osapooled püüavad arvestada ja rahuldada teise poole huvisid. Kõik need strateegiad võivad sobida ettekavatsetud võidu või kaotuse saavutamiseks. Kehtestav käitumine selle käigus väljendab inimene oma tundeid, mõtteid, soove ja vajadusi teisele poolele, paludes muuta olukorda ja anda ausat tagasisidet. Kehtestava käitumise vastandiks on agressiivne käitumine, mille käigus püütakse pealetükkivalt esile tõsta iseennast ja maksma panna oma huve ja vajadusi, teist poolt aga maha suruda, nende tunnetest ja õigustest hoolimata. Peale kehtestava ja agressiivse käitumise esineb ka passiivne käitumine, mille puhul inimene surub maha oma tundeid ja soove, et vältida konflikte. Ta laseb teistel domineerida ja püüab neis esile kutsuda kaastunnet

Tehnoloogia → Tehniline dokumentatsioon
39 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Pedagoogiline suhtlemine

ebasoodsal viisil nn must mäng, milles rikutakse teie õigusi. KEHTESTAMISTEHNIKAD Kehtestav käitumine vastuolude korral on lõppkokkuvõttes tulemuslikum kui agressiivne käitumine, kuna inimene, kelle peale on häält tõstetud või keda ähvardatud, jätab selle meelde ja sellege rikutakse ära suhted. Kehtestamine tähendab kindlalt enese huvide eest seisvat ning samas suhtluspartnerit arvestavat käitumisviisi. Kehtestava käitumise puhul arvestatakse teistega, loobumata seejuures oma huvidest, õigustest ja vajadustest. KK võib toetuda eespool baasilistele isiksuse hoiakutele, nagu enesearmastus, sallivus, eneseusaldus. · Lorr&More : 1) sotsiaalne kehtestamine, 2)õigusi kaitsev, 3)direktiivne, 4)kehtestamine sõltumatuse saavutamisel. Tubbs&Moss ­ kehtestamisprintsiipid: 1. Su ei õnnestu muuta teise inimese isiksust. 2. Inimesed ei loe sinu mõtteid. 3

Pedagoogika → Pedagoogiline suhtlemine
114 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Organisatsioonikäitumine I kontrolltöö (2018)

1. Millised on organisatsioonikäitumise uurimismeetodid? Vaatlus ja osalusvaatlus Juhtumite kirjeldus ja analüüs Küsitlus Eksperiment ja laboratoorne eksperiment Intervjuu Hindamiskeskus ja eksperthinnangud 2. Mida väidab isiksusjoonte teooria? Isiksusjoonte teooria väidab, et inimestel on mõned kaasasündinud isiksuseomadused, mis kujundavad isiksuse ja seeläbi ka käitumise. Edukatel liidritel on teatud omadused. Need omadused teevad inimesest hea liidri igas olukorras. 3. Kirjeldage erinevaid temperamenditüüpe. Hippokratese ajast ­ neli temperamenditüüpi (kehamahla teooria) Flegmaatik ­ stabiilne introvert Sangviinik ­ stabiilne ekstravert Melanhoolik ­ neurootiline introvert Koleerik - neurootiline ekstravert Eysenck (1973) ­ kirjeldas kahte isiksuse põhidimensiooni: ekstravertsus-introvertsus ja neurootilisus-stabiilsus. 4. Selgitage sisemise kontrollkeskme erinevust välisest k...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
31 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Organisatsioonikäitumine - KT1 vastused (2019)

ORGANISATSIOONIKÄITUMINE (KT I) 1. Millised on organisatsioonikäitumise uurimismeetodid? • Vaatlus ja osalusvaatlus • Juhtumite kirjeldus ja analüüs • Küsitlus • Eksperiment ja laboratoorne eksperiment • Intervjuu • Hindamiskeskus ja eksperthinnangud 2. Mida väidab isiksusjoonte teooria? Isiksusjoonte teooria väidab, et inimestel on mõned kaasasündinud isiksuseomadused, mis kujundavad isiksuse ja seeläbi ka käitumise. Edukatel liidritel on teatud omadused. Need omadused teevad inimesest hea liidri igas olukorras. 3. Kirjeldage erinevaid temperamenditüüpe. Hippokratese ajast – neli temperamenditüüpi (kehamahla teooria) • Flegmaatik – stabiilne introvert • Sangviinik – stabiilne ekstravert • Melanhoolik – neurootiline introvert • Koleerik - neurootiline ekstravert Eysenck (1973) – kirjeldas kahte isiksuse põhidimensiooni: ekstravertsus-introvertsus ja neurootilisus-sta...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
44 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele

Võitlev konfliktis osaleja tahab domineerida. 100. Tasandamine ­ lastakse domineerida teiste poolte soovidel, et säilitada näiline harmoonia. 101. Kompromiss ­ osapooled on valmis mingist osast oma nõudmistes loobuma. 102. Konsensus - mõlemad osapooled saavutavad üksmeele. 103. Probleemi lahendamine ­ püütakse leida tegelikku, osapooli rahuldavat lahendust ning arutletakse erimeelsuste põhjuste üle 9. Selgitage kehtestava käitumise olemust. 104. Kehtestav käitumine võimaldab inimesel väljendada oma mõtteid, soove ja vajadusi teistele vastuvõetavalt. 105. Kolm käitumisalternatiivi: - Passiivne käitumine - Agressiivne käitumine - Kehtestav käitumine 106. Kehtestav inimene väljendab oma mõtteid vahetult kuid taktitundeliselt. 107. Kehtestav käitumine on abivahendiks "ei" ütlemise situatsioonis. 108. Kehtestava käitumise põhimõtted:

Majandus → Organisatsioonikäitumine
64 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Suhtlemispsühholoogia konspekt

kehtestamine. Teiste verbaalne konfronteerimine võib olla efektiivne või ebaefektiivne. Üks efektiivsemaid moodusi konfronteerumiseks on kolmeosaline kehtestav sõnum oma mittesüüdistavas vormis  esitatud käitumise kirjelduse - oma soovi tuleb väga täpselt ja erapooletult kirjeldada. Käitumist tuleb kirjeldada täpsete sõnadega, piirduda tuleb ainult käitumise kirjeldamisega (ei mingeid oletusi, motiive, hoiakuid jne). Kehtestava sõnumi puhul on see, mis ütlemata jääb, sama oluline kui see, mida öeldakse. Terve kehtestav sõnum peab mahtuma ühte lausesse.  tunnete avaldamise – kuidas kehtestaja enda teise käitumise tõttu tunneb. Primaarse tunde asendamine sekundaarse tundega – kui aetakse kaks tunnet segamini (nt tuntakse hirmu, aga väljendavad viha).  käitumise mõju selgitamisega – mis mõju teise käitumine sõnumi saatjale avaldab.

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
55 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Organisatsiooni juhtimine KT2

TMO3171 KORDAMISEKS KONTROLLTÖÖ NR 2 1. Selgitage kontrollimise kui juhtimistegevuse olemust ja vajadust organisatsiooni tegevuses. Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkid saavutamine. Kontroll on organisatsioonile vajalik järgmistel põhjustel: • kohanemiseks mikro- ja makrokeskkonna muutustega; • vigade kuhjumise vältimiseks; • kontrolli omamiseks keeruka organisatsiooni üle: • omahinna minimiseerimiseks. Kontrollitakse inimesi, finantse, tööoperatsioone ja organisatsiooni tulemuslikkust. 2. Millised seosed on kontrollimise ja planeerimise kui juhtimistegevuste vahel? Kontrolli ei saa teostada ilma mitmesuguse kestusega plaanide olemasoluta, sest neis plaanides püstitatud eesmärkidele tuginedes määratakse kindlaks kontrolli standardid. (Plaanide koostamisele järgnevad otseselt kontrolli protsessi kuuluvad tegevused: • Andmete (info) kogumin...

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
14 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Humanistlik suund kunstiteraapias

11 Humanistlik Käsitlus Kunstiteraapiates Josef E. Garai Humanistlik käsitlus kunstiteraapiatest eeldab postulaati oletustele, mis on vastavuses põhilistele filosoofilistele uskumustele ja väljakujunenud humanismi praktikatele. Selline postulaat on selgelt välja toodud Charlotte Bühleri poolt (1971) ja kõlab järgmiselt: (1) Inimest tuleb vaadelda tervikuna. (2) Inimese elu tuleb vaadelda tervikuna, st võtta arvesse arenguetappide kõik faasid sünnist surmani. (3) Individuatsioon ja enese täiustamine on olulisemad kui ümbritsevaga kohanemine ja pinge puudus, sest nad aitavad tagada elu mõtestatust ja tugevdada identiteeti. (4) Elus on kolm põhilist tungi: naudinguvajadus, mida iseloomustab isiklik rahuldus seksist, armastusest ja ego tunnustusest; vajadus kuuluda kuhugi ja leida turvalisustunne läbi enese mugavdumisega ühiskonn...

Kategooriata → Kunstiteraapia
22 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Organisatsioonikäitumise eksamiküsimused

pikaajaline ning on suunatud ühele või mitmele inimesele, kes selle tõttu on abitus ja kaitsetus positsioonis. See on emotsionaalse kahju tekitamine, mis mõjutab ohvri vaimset ja füüsilist tervist. Esinemise sageduseks on vähemalt kord nädalas pika perioodi vältel (6 kuud). Ohvri seisukohast: Ohvriks langeb tavaliselt: · Väljapaistev isiksus · Väheste sotsiaalsete võimete/oskustega isiksus · Mitte kehtestava käitumisega isiksus · Väga kõrge saavutusvajadusega isiksus · ***Ohvrite hulgas on ülekaalus koolis, ülikoolis, haiglas, lasteaedades ja usuorganisatsioonides töötavad inimesed Kiusaja seisukohast: · Kiusaja kiusab, et oma enesehinnangut kaitsta, tal on sotsiaalsuse puudus ja tema käitumine on mikro-poliitiliselt motiveeritud. Kiusamine väljendub: · Ignoreerimine, vältimine, isoleerimine · Pahatahtlik kuulujutt · Avalik alandamine

Majandus → Majandus
93 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Arenguteooriad, Lektüür, Anti Kidron

korral aga sõitleme. Enesejuhendamine. Inimene hakkab ise endale elulises küsimuses nõustajaks. Tuleb olla leebelt nõudlik, võimalust müüda humoorikas. Eneseohjamine on positiivse ja negatiivse enesehinnangu kaudu oma käitumise üldine suunamine ja konkreetne kujundamine. Kehtestamine Osalt tänu just Bandura töödele on tänapäeva sotsiaal.ja suhtlemispsühholoogias keskse koha saavutanud nn kehtestava käitumise temaatika. Kehtestamise pähimõtted Oma huvide kaitsmine, oma ootuste väljaütlemine, teiste huvide tunnustamine, tolerantsus teiste ootuste väljendamise suhtes, iseenda isikupära väljendamine, teiste spontaansuse aktsepteerimine, võit+võit+põhimõte. Enesekaristamine Bandura järgi tekib ülemääramine enesenuhtlus järgmiste asjaolude toimel: Inimene satub vastuollu oma sisemiste normidega, inimene on kasvatusega omandanud järgmise

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
32 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun