Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Konfliktid meeskonnas (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kus tekivad organisatsioonis kõige tõenäolisemalt inimestevahelised konfliktid?
  • Kuidas sellele vastata?
  • Kui ta on tulivihane väga Sulle ei meeldi et ma sellest sulle räägin?
  • Kui ta süüdistab mind või Sinu arvates on see ebaõiglane?
  • Kedagi või midagi See on ülekohtune kui ma sulle nii ütlen?
  • Kui ta ennast õigustab Sinu meelest on see pisiasi?
  • Kui tal on piinlik Sa ei teadnud et see mind häirib?
  • Miskit kahju teeb?
  • Kui ta sulgub tunnetesse Sa oled pettunud?

Lõik failist

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
R14KÕ1
KONFLIKTID MEESKONNAS
Referaat
Õppejõud:
Mõdriku
2014
SISUKOR
Sissejuhatus 4
1Konflikti definitsioon 5
2Konfliktide tekkimine 6
2.1Konflikti põhjused 6
2.1.1Konflikti liigid 7
2.2Konflikti tagajärjed 7
3Konfliktide lahendamine 9
3.1Konflikti lahendamise viisid 9
9
Tuntuimaks meetodiks on vaieldamatult vältimine . Nagu termin „vältimine“ ka ütleb, ei soovi konflikti osapooled probleemiga tegeleda. Niisugune meetod on sobivaim olukordades , kus konflikti lahendamine tooks endaga kaasa rohkem konflikte, kui selle lahendamata jätmine ( Alas , Liigand, & Virovere, 2008, lk 95). Teise meetodina on kohaldumine . Selle meetodi rakendamine on võimalik ainult siis, kui vähemalt üks osapool lähtub konflikti puhul mõistusest, mitte emotsioonidest. Samas eksisteerivad ohud, mis on seotud initsiatiivi ja võimu kaotamisega. Kui tegu on eri arenguastmetel olevate isikutega, võib madalamal arengutasemel olev indiviid järeldada, et järeleandja on nõrk, ja ta hakkab otsima võimalusi teise poole üle täieliku võimu saavutamiseks. Kompromissi puhul soovivad mõlemad osapooled tegeleda konflikti lahendamisega ja loobuma selle nimel osaliselt oma heaolust. Selle meetodi rakendamine sobib olukordades, kus arutluse all on olulised küsimused, aega on vähe või konflikti põhjuste lahendamist soovitakse edasi lükata ( Vadi , 1995, lk 86). Neljas meetod oli domineerimine , mis tähendab üleolekut teise konfliktipoole suhtes. Seda meetodit ei tohi rakendada liiga tihti ennekõike seetõttu, et otsuste eest vastutab otsustaja . Kui otsuseid teeb pidevalt üks ja sama isik, siis vastutab ta ka nende eest ja kellegi teisel pole vaja probleemidega tegeleda. Viimase meetodina on koostöömeetod. See tähendab seda, et mõlemad konflikti osapooled on sunnitud ise tegelema konfliktide lahenduste otsimisega. Meetodi tüüpiline rakendamine toimub konflikti osapoolte ühise tööülesande määramise teel. 10
3.1.1Konflikti lahenduse neli sammu 10
Kokkuvõte 12
Kasutatud kirjandus 13
Sissejuhatus 3
1 Konflikti definitsioon 4
2 Konfliktide tekkimine 5
2.1 Konflikti põhjused 5
2.1.1 Konflikti liigid 6
2.2 Konflikti tagajärjed 6
3 Konfliktide lahendamine 8
3.1 Konflikti lahendamise viisid 8
3.1.1 Konflikti lahenduse neli sammu 9
Kokkuvõte 11
Kasutatud kirjandus 12

Sissejuhatus


Vastuolud, lahkhelid ja tülid esinevad inimeste igapäevases elus ja töös vaatamata jõupingutustele neid vältida. Heast meeskonnast võib olla kerge rääkida, kuid elus tuleb ikka aeg-ajalt konflikte ette. Inimesed on erinevad: kuigi kõik võivad tahta häid tulemusi, on igal inimesel mõnevõrra erinev ettekujutlus sellest, mida tähendab hea tulemus.
  • Konflikti definitsioon


    Lacey sõnul võib konflikti defineerida kui võitlust; kokkupõrget;
  • Vasakule Paremale
    Konfliktid meeskonnas #1 Konfliktid meeskonnas #2 Konfliktid meeskonnas #3 Konfliktid meeskonnas #4 Konfliktid meeskonnas #5 Konfliktid meeskonnas #6 Konfliktid meeskonnas #7 Konfliktid meeskonnas #8 Konfliktid meeskonnas #9 Konfliktid meeskonnas #10 Konfliktid meeskonnas #11 Konfliktid meeskonnas #12 Konfliktid meeskonnas #13
    Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
    Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-12-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 22 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor furianus Õppematerjali autor
    Organistasioonilise käitumise kodutöö, kus analüüsin konflikte meeskonnas. Alustan konflikti definitsioonist, seejärel kirjutan konfliktide tekkimisest, põhjustest, liikidest, tagajärgedest. Toon välja ka lahendamise viisid ja lahendamise viis sammu.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    5
    docx

    Konfliktid meeskonnas

    TALLINNA MAJANDUSKOOL Täiskasvanute koolituskeskus Margit Eelmets, Maris Velström, Kristel Luide, Kristin Kutser, Anneli Kõrve, Kaidi Virroja, Maire Nilgo, Berit Palgi KONFLIKTID MEESKONNAS Referaat Juhendaja: Kersti Jakobi Tallinn 2009 Sissejuhatus Vastuolud, lahkhelid ja tülid esinevad inimeste igapäevases elus ja töös vaatamata jõupingutustele neid vältida. Heast meeskonnast võib olla kerge rääkida, kuid elus tuleb ikka aeg-ajalt konflikte ette

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    15
    doc

    Konflikti lahendamise võimalused organisatsioonis

    me seda käsitleme. Ilma vastandile arvamusteta ei toimuks muutusi, arengut ega edasiliikumist. Eriarvamusi võime aga väljendada nii positiivselt kui ka negatiivselt. Konflikti lahendamine ei tähenda mitte selle vältimist ega allasurumist, vaid konflikti ärakasutamist, et saaksime sellest ise kasu ning võimaluse edasi liikuda." ( Lacey, 2002:7). 1.1. Konflikti tunnused, tüübid ja tekkepõhjused Ruth Alas (2001:130) on välja toonud tunnused, mille järgi konflikt ära tunda: · ei jõuta kokkuleppele; · hääle kõrgendamine; · süüdistamine; · nääklemine pisiasjade üle; · pilgete ja solvangute kasutamine; · kolleegi leeridesse ajamine; · pealekaebamine, ässitamine, laim; · vastaspoole olek mõjub ärritavalt; · jäine viisakus; · boikott; · apaatia, loidus, passiivsus. Konfliktis kalduvad inimesed kasutama psühholoogilisi kaitsemehhanisme. Kasutatakse

    Ainetöö
    thumbnail
    50
    docx

    Konfliktid ja nende lahendamine

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA12KÕ Maarja Kiisk KONFLIKTID, LAHENDAMISE VÕIMALUSED Õpimapp Õppejõud: Anu Leuska, MA Mõdriku 2014 SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole

    Sotsiaalpsühholoogia
    thumbnail
    18
    docx

    Konflikt ja tema lahendamise võimalused

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Konflikt ja tema lahendamise võimalused Refereering Sisukor Sissejuhatus....................................................................................................................3 1Mis on konflikt.............................................................................................................4 2Konfliktide liigid..........................................................................................................5 3Konfliktilahendus.........................................................................................................6 Kokkuvõte......................................................................................................................8

    Ühiskond
    thumbnail
    3
    docx

    Konflikt konspekt

    pinge, mis ajendab partnereid üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt ja valdkonnad, kus nende huvid kokku puutuvad. Konflikti vaatlemine vaid erimeelsusena on liiga lihtsustatud. Iga inimese elus ilmneb pidevalt olukordi, kus teised ei jaga temaga sama arvamust, ent ometi ei arene igast lahkarvamusest konflikti. Seega on konfliktil vähemalt veel üks komponent - emotsioonid. Kui emotsiooni situatsioonis ei ilmne, ei arene ka konflikt. Lihtsustatult selgitades tähendab see, et kui ühele osapoolele meeldib Keskerakond ja teisele Reformierakond, siis sedalaadi lahkarvamus ei ole veel konflikt. Konfliktiks areneb see alles siis, kui üks tunneb, et tema arvamus on õigem ning hakkab seda teisele peale suruma ning teine selle peale vihastab. Mis on arusaamatuste taga? Lühidalt öeldes ressursid, millest kõigile ei piisa ning erinevused vajadustes, väärtustes, hoiakutes, huvides või eesmärkides.

    Ajakasutuse juhtimine
    thumbnail
    17
    docx

    KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK

    KONFLIKTID JA NENDEGA TOIMETULEK Referaat Sissejuhatus Elus tekib inimestel vahel konflikte, kuid ei osata neid õigesti lahendada. Selleks on vaja teada konflikti lahendamise põhimõtteid. Inimesed peavad teadma, millal ja kuidas kuidagi käituda. Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Tegelikult aga võib konflikt viia uute paremate lahenduste juurde. Konflikti vältimine, enda tunnete pidev allasurumine- tavaliselt mingit lahendust kaasa ei too ja võib hoopiski põhjustada suuremaid vihapurskeid. Seetõttu tuleks meelespidada, et ka konfliktis on kaks poolt- hea ja halb. Kuna konfliktid on paratamatud, siis tuleks meil õppida nendega võimalikult hästi toime tulema. Mis on konflikt? Tänapäeva närvilises ja stressirohkes ühiskonnas kohtame kõikjal pidevalt erinevaid

    Suhtlemispsühholoogia
    thumbnail
    16
    rtf

    KONFLIKT

    KONFLIKTIDE AVALDUMISE TASANDID....................................Error: Reference source not found Organisatsioonikonfliktid.....................................................................Error: Reference source not found Võimaliku konflikti tunnetamiseks......................................................Error: Reference source not found Väärtuskonfliktide lahendamine väärtuste selgitamise kaudu.........Error: Reference source not found Konstruktiivne konflikt.........................................................................Error: Reference source not found Positiivse konfliktilahendi puhul..........................................................Error: Reference source not found Positiivse konfliktilahendi puhul..........................................................Error: puhul Reference source not found

    Psühholoogia
    thumbnail
    23
    doc

    Kursusetöö: KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS

    ORGANISATSIOONIS Kursusetöö Juhendaja : Anne Muusik Tallinn 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 3 1. Konflikt................................................................................................................................... 4 1.1 Konflikti liigid...................................................................................................................5 1.2 Mis põhjustel konflikt tekib.............................................................................................. 6 1.3 Mis on konfliktis head ? .............................................................

    Organisatsiooniline käitumine




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun