Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on üldse konflikt?
  • Millised võimalused selleks on?

Lõik failist




KONFLIKTID JA NENDEGA TOIMETULEK
Referaat

Sisukord


Sissejuhatus 3
Mis on konflikt? 4
Kuidas konfliktidega toime tulla? 6
Millised on tunnused, et rühmas on konflikt? 8
Gruppides erinevate konfliktide käsitlemiseks neli teed 9
Mis on konfliktis head? 11
Kuidas konflikti lahendada?  12
Millised strateegiad on meil konfliktidega toime tulemiseks ?  14
Millal on konflikt lahendatud ? 16
Kasutatud materjal: 17

Sissejuhatus


Elus tekib inimestel vahel konflikte, kuid ei osata neid õigesti lahendada. Selleks on vaja teada konflikti lahendamise põhimõtteid. Inimesed peavad teadma, millal ja kuidas kuidagi käituda.
Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Tegelikult aga võib konflikt viia uute paremate lahenduste juurde. Konflikti vältimine, enda tunnete pidev allasurumine- tavaliselt mingit lahendust kaasa ei too ja võib hoopiski põhjustada suuremaid vihapurskeid. Seetõttu tuleks meelespidada, et ka konfliktis on kaks poolt- hea ja halb. Kuna konfliktid on paratamatud, siis tuleks meil õppida nendega võimalikult hästi toime tulema.


Mis on konflikt?


Tänapäeva närvilises ja stressirohkes ühiskonnas kohtame kõikjal
Vasakule Paremale
KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #1 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #2 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #3 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #4 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #5 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #6 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #7 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #8 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #9 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #10 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #11 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #12 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #13 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #14 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #15 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #16 KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK #17
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-01-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 68 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kai Lii Õppematerjali autor
Referaat

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
doc

Suhtlemisõpetus

.......................................................................................7 3.5. Kompromiss........................................................................................................7 KOKKUVÕTE...............................................................................................................9 KASUTATUD ALLIKAD............................................................................................10 SISSEJUHATUS Valisin oma referaadi teemaks konfliktid, kuna tahan rohkem teada saada nende tekkepõhjuste ja tagamaade kohta. Näen enda igapävaelus üpris palju erinevaid konflikte ning tihti olen ka ise osaline suuremates või väiksemates lahkhelides. Teema avaldas minule huvi just seetõttu, et ehk on referaadi koostamise ajal omandatud teadmised mulle edasiseks abiks konfliktide lahendamisel ja nendega toime tulemisel. Usun et valisin enda jaoks õige teema ning referaadi koostamine on minu jaoks pigem

Suhtlemisõpetus
thumbnail
23
doc

Kursusetöö: KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS

Kuidas konflikti ära tunda ja kuidas ta üldse tekib. Siis lähemalt rääkida organisatsioonis olevatest konfliktidest, ja kuidas mõjutab ka konflikt sekretäritööd. Räägime ka kuidas konfliktiga toime tulla ja kuidas seda lahendada. Konfliktidega kokkupuutumisel on üheks põhiküsimuseks, kuidas neid lahendada, kuidas nendega toime tulla. On ilmne, et konfliktide lahendamine on käsitletava valdkonna kõige keerulisem osa. Sellest annavad tunnistust arvukad ja aastaid vinduvad konfliktid inimeste, organisatsioonide, rahvaste ja kultuuride vahel. Olen kirjutanud selle kursusetöö arusaamises, et mõistmine aitab kaasa sihipärasele tegutsemisele. See tähendab, et kirjapandu eesmärk on aidata paremini mõista, mis on ja kuidas toimib konflikt. 3 1. Konflikt Konflikt on kui lahkheli või arusaamatus, mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
9
doc

Konflikt-vajalikud või kahjulikud

Konflikti haaratud inimesed kalduvad kasutama psühholoogilisi kaitsemehhanisme. Kasutatakse agressiooni, enesehaletsust, projekteeritakse vastase isikule negatiivseid omadusi ja püütakse olukorda selliselt ratsionaliseerida, et see muutuks endale vastuvõetavamaks. Need võtted suurendavad küll eneseaustust ja kahandavad psüühilist häiritustunnet, kuid see on saavutatud tegelikkuse moonutamise hinnaga. Konfliktide liigid on eristatavad üsna mitmel alusel: horisontaalsed konfliktid (sama tasandi vastuolud) vs vertikaalsed; * avalikud konfliktid (varjamatud hõõrdumised, vastandumised ja kokkupõrked) vs varjatud konfliktid (kõrvalseisjate ja vahel isegi teise osapoole eest peidetud vimm, vaenutsemine, väljasüümiskatsed ja salasepitsused); * diaadilised, s o kaht isikut puudutavad lahkhelid; * rühmasisesed, s o väikerühma piires kujunenud konfliktikolded; * rühmadevahelised, s o kahe või enama allüksuse vahelised tülid;

Kirjandus
thumbnail
50
docx

Konfliktid ja nende lahendamine

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA12KÕ Maarja Kiisk KONFLIKTID, LAHENDAMISE VÕIMALUSED Õpimapp Õppejõud: Anu Leuska, MA Mõdriku 2014 SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole

Sotsiaalpsühholoogia
thumbnail
4
doc

Toimetulek konfliktidega ja lahendamisvõtted

Toimetulek konfliktidega ja lahendamisvõtted KONFLIKT Konflikt on inimsuhetes tavaline nähtus, sest see kaasneb iga arengu ja muutusega. Konflikt on vältimatu, kui meeskond koondab erinevaid isiksusi, suhtumisi, väärtusi ja vaateid. Tuleb uskuda, et konfliktidega toimetulekul on alati võimalik saavutada seisund, mis rahuldab mõlemaid osapooli. Samuti peab mõista, et igas olukorras on võimalik koostöö, kui mõlemad osapooled seda soovivad. Konflikti osapooltel on võrdne õigus oma arvamusele. Arvamuste paljusus ainult rikastab koostööd ja on tervitatav. Konfliki tekkides tuleb seada eesmärgiks säilitada rahulikkus ja tasakaal. Kannatamatud inimesed käivitavad konfliktid, kannatlikud saavad nendega hakkama. http://www.invicta.ee/

Organisatsioon-a juhtimine
thumbnail
11
doc

Konfliktid

Referaat Juhendaja: K. Altermann Mõdriku 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................................3 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................10 2 SISSEJUHATUS Konfliktid on meie elu paratamatu osa. Olenemata sellest, kas tüli on suur või väike, mõjutab see osalisi igal juhul, tekitades ärritumist ning sageli ka verbaalset või isegi füüsilist vägivalda. Palju oleneb konfliktisituatsioonis osalevate inimeste iseloomust, kultuurilisest taustast ning kasvatusest, kuidas tüli laheneb. Oma töö otsustasin teha sellel teemal, kuna olles ise suhteliselt emotsionaalne

Ajakasutuse juhtimine
thumbnail
34
doc

Konfliktipsühholoogia

1 Konflikti eskalatsioon.........................................................................................21 4.2 Eskalatsiooni põhjused.......................................................................................23 4.3 Eskalatsiooniastmed........................................................................................... 23 4.4 Konfliktitsükkel..................................................................................................25 4.5 Lahendamatud konfliktid................................................................................... 26 5. KONFLIKTIDE LAHENDAMINE.....................................................................26 5.1 Konfliktidiagnostika ja konstruktiivne vastandumine........................................26 5.2 Konfliktikäitumise stiilid....................................................................................28 5.3 Lepitamine konfliktis...................................................................

Psühholoogia
thumbnail
16
rtf

KONFLIKT

isiksustevaheliselt, grupisiseselt, gruppidevaheliselt. KONFLIKTID JAGUNEVAD: * Institutsionaalseteks, millised on põhjustatud püüdest struktureerida tööülesandeid või reeglitest ning regulatsioonidest põhjustatud vastuseisud. Kuigi need tööülesanded ja reeglid on kehtestatud organisatsiooni tulemuste parendamiseks, võivad sellised ettekirjutused viia esilekerkivate probleemideni või konfliktideni personali ja organisatsiooni vahel. o Konfliktid, mis tekivad personaalsetel või sotsiaalsetel põhjustel Võimaliku konflikti tunnetamiseks o Ole põhjalik * Kujutle kuidas Sinu või teiste käitumine võib tekitada konflikte. * Esita küsimusi kes, mis, millal, kus, kuidas, miks - selleks, et määratleda võimalikud konflikti põhjustajad / põhjused o Anna tagasisidet * Tagaside määr, täpsus, aegsus aitab mõista teise inimese vaateid.

Psühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun