Loeng 1 Suhtekorralduse eesmärgid, funktsioonid. Suhtekorraldus kui elukutse. Suhtekorralduse seos personalitööga. Suhtekorraldus Eestis. Kommunikatsioon. Kommunikatsiooni sihtgrupid. Kommunikatsiooni protsess. Sõnumist arusaamine ja vastuvõtmine. Organisatsiooni sisemine- ja väline kommunikatsioon Suhtekorralduse alaliigid. Suhtekorraldus versus ajakirjandus, turundus ja reklaam. Imago ja maine. Organisatsiooni maine. Tööandja maine. Tööandja turundus. Maine mõju organisatsiooni edukusele. Õppekirjandus Kommunikatsiooni käsiraamat. Äripäeva Kirjastus Internet: http://ksrmt.aripaev.ee/ Üheaegselt saab internetis lugeda käsiraamatut 2 inimest: · Kasutaja 1> kasutajanimi: MainoriKõrgkool parool: DCY3T6u7 Kasutaja 2> Mainor Q0h18EOO
SUHTEKORRALDUSFIRMADE HILL&KNOWLTON NING RULL&RUMM TEENUSTE VÕRDLUS Analüütiline lühiülevaade Otsustasin võrrelda Hill & Knowltoni suhtekorraldusfirmat Rull & Rumm suhtekorraldusfirmaga, kuna R&R on tegutsenud juba aastast 1997 ning Ivo Rull töötas enne R&R asutamist Hill & Knowltonis ning sooviks analüüsi tulemusel märgata või just leida erinevusi, mida Rull on varasemast firmast enda organisatsiooni üle toonud. Rull & Rumm Tutvudes R & R kodulehega jääb esmalt silma mõnus kujundus ning roheline värv, mis teadaolevalt tekitab enamikes inimestes heaolutunnet. Slogan ,,Maine kiidab tegijaid'' kutsub selle firma teenuseid kasutama. Firmast endast leiab kodulehelt vaid kaks lauset, milledeks on: ,, Suhtekorraldusfirma Rull & Rumm asutati 1997. aasta oktoobris Ivo Rulli ja Hannes Rummi poolt. Praktiliselt kogu oma tegutsemisaja vältel on Rull & Rumm tegutsenud Ivo Rulli ainuomanduses.''.Selline lühika firma iseloomustus ei tekita usa...
Nimi: ___________ 1. Suhtekorralduse eesmärk on... organisatsiooni eesmärkide saavutamine. 2. Loetlege informatsiooni edastamise võimalusi (vähemalt viis võimalust) siseajaleht, intranet, koosolekud, üritused, teatetahvlid 3. Kommunikatsioonimudel KONTEKST SAATJA ------ TEADE ------ VASTUVÕTJA KONTAKT 4. Pressiteade on suunatud: ajakirjanikele 5. Nimetage organisatsiooni (ettevõtte) sisekommunikatsiooni korraldamise võimalusi: --------------------- 6. Organisatsiooni kommunikatsioonid võib jagada: informeeriv kommunikatsioon autokommunikatsioon motiveeriv kommunikatsioon tunnustuskommunikatsioon
Informatsiooni talletamine ja töötlemine Emotsionaalse ja industriaalse intelligentsi toetamine Firma suhted ametiühingutega Sisemine turundus Töötajate suhted piirkonna org-dega Töötajate rahulolu uuringud Firmasisese kommunikatsioonistrateegia loomine ja elluviimine Firmakultuuri (tegutsemistava) sõnastamine Töötajate lojaalsuse suurendamine Organisatsiooni sisene suhtekorraldus 11.1 Eesmärgid: · Suurendada töötajate motivatsiooni, rahulolu ja organisatsioonilojaalsust · Vähendada info abil töötajate ebakindlust Lisaväärtus ettevõttele = sisekommunikatsiooni põimimine väliskommunikatsiooni ja ettevõtte põhitegevusega
1. Mis on kommunikatsioon? Kommunikatsioon on ühe- või kahesuunaline informatsiooni edastamise protsess. Kommunikatsiooniprotsessi käigus edastatakse sõnum saatjalt vastuvõtjale. Kommunikatsioon hõlmab saatja, sõnumi ja vastuvõtja vahelist vastastikkust toimet. Ühesuunalist kommunikatsiooni võib nimetada ka informeerimiseks. Informeerimise puhul edastatakse teave sihtgrupile tagasisidet eeldamata. (Ülemus ütleb, et kollektiiviga liitus uus kolleeg.) Kahesuunaline kommunikatsioon on dialoog, mis nõuab informatsiooni edastajalt enam planeerimist, kavandamist ja info vastuvõtjaga arvestamist. Kahesuunaline kommunikatsioon kätkeb endas informatsiooni mõistmist, vahetamist, jagamist, suhtlemist, sotsiaalset käitumist ning vastastikust mõjutamist. 2. Kommunikatsioonimudel (Minu teada on kõige populaarsem Berlo komm.mudel googelda seda ja saad kohe aru :) ) 3. Mida tähendavad...
Avalikud suhted Suhtekorralduse kujunemislugu Mis on suhtekorraldus? · Suhtekorraldus on kogu organisatsiooni suhtlemisprotsessi organiseerimine ja juhtimine eesmärgiga saavutada hea arusaamine ning side organisatsiooni ja kindlate sihtgruppide vahel; see on kindel planeeritud ja pidev jõupingutus rajada ning säilitada head tahet ja vastastikust mõistmist organisatsiooni ning tema sihtgruppide vahel (F. Seitel, 1996) · 1923.a. oli suhtekorralduse isa E.Bernays (1891-1995) defineeritud suhtekorraldust
Suhtekorralduse konspekt 28.Märts 2014 Sissejuhatus: - Suhtekorraldus saab eksisteerida ainult demokraatlikus ühiskonnas - Suhtekorralduse popkultuur on oluline ehk kultuur, mis meid ümbritseb - Suhtekorraldus on vaimselt raske töö - Suhtekorraldus on juhtumis funktsioon, mis rajab ja hoiab vastastikku kasulikke suhteid organisatsiooni ja nende sihtgruppide vahel, millest sõltub organisatsiooni edu või läbikukkumine. Cutlip et al 2000 - Avatud suhted - Suhtekorraldus - Kommunikatsioon - Suhtekorraldus on strateegiline kommunikatsiooni protsess, mis rajab mõlemapoolselt kasulikke suhteid organisatsioonis ja avalikkuse vahel. PRSA 2012
Vanderbilt, J.P. Morgan, Rockefeller, Frick “The public be damned!” Mudarookijad Kriitikud, ajakirjanikud !!!!!Suhtekorralduse algus: Esiteks kasutasid firmad reklaami Seejärel palkasid publitsistid. Need nähti kiirelt läbi Uus meetod – avalikud suhted Esimest korda kasutatud 1897 Year Book of Railway Literature Pressiteade, hilised 1800ndad Esmakasutajad suured raudteefirmad Vorm välja arendatud Esimene suhtekorraldusfirma 1900 Moodne suhtekorraldus !!! Ivy Ledbetter Lee (1877-1934) Wall Street reporter, sai suhtekorraldusnõustajaks 1904 Tuntuimad kliendid - Pennsylvania Railroad, Rockefelleri perekond Moto: ‘the public be informed’ Firmad peavad rääkima oma lugu ausalt, täpselt ja avatult, et võita avalikkuse arusaamist ja toetust Ludlow massimõrv, Colorado, 1913 Soovitas avatust, korraldas kaevanduse külastust, avalikustas heategevust Edward Bernays Kommunikatsioonikunst sotsiaalteadustes
Etikett suhtekorralduses Suhtekorraldaja ja advokaat Eetika ja kutseeetika Eetilised konfliktid Konfidentsiaalsus Lojaalsus Reeglid on suhtlemise lihtsustamiseks ja ... ... rikkumiseks Sõnumi detailid Iga detail on tõlgendatav sõnumina Ülikonna asemel jämedakoeline kampsun või treenitud keha Asjad laual ja riiulil Keha asend Sõnavara Pressiteade Kellele saadad? Millest pressiteade räägib? Esitle ennast Anna teada, kust saab lisainfot Märgi ära, kes on teate koostanud Pressikonverents Aja valimine Koha valimine Esinejad Materjalid Lisaküsimused Intervjuud Intervjuu Vali kohta ja tausta Vali riietust Vali keha asendit Suhtle ajakirjanikuga, kuid räägi vaatajale Ole alati valmis pildistamiseks Kaalu hoolega, kellega koos pil...
PROPAGANDA Propaganda on mõne idee propageerimine. Avalikke suhteid eristab propagandast: · Eetikanormide olemasolu, mis keelavad valetamise · Hoolimine avalikkuse huvidest · Valmisolek dialoogiks,kompromissideks,läbirääkimisteks Propaganda on ühepoolne ja suletud, avalikes suhetes on suur tähtsus avatusel ja dialoogil. SISEMINE JA VÄLINE SUHTEKORRALDUS Väiksemas organisatsioonis tegeleb tegevjuht ise avalike suhete korraldamisega: organiseerib presentatsioone,peab lõunaid kohalike omavalitsuste juhtidega, korraldab sponsorlust.Suuremas organisatsioonis on selleks eraldi inimene. Ettevõtte sisese suhtekorralduse eeliseks on, et avalike suhete korraldajad organisatsiooni töötajana on kursis organisatsiooni ja selle kultuuriga
SK(public relations)- rakenduslik sots teadus, o- sotsioloogia haru, milles panus ka süsteemiteooria, organisats Cutlip- Sk sots funkts on täidetud, kui ignorantsus, sundimine ja järelandmatus on asendatud teadmiste, teooria, kommu, psühholoogia, sotspsü, mänguteooria jt valdkonnad. kompromissi ja kohandumisega. Sk peab reag ühiskonna vajadustele. Aitab anal, tõlgend avalikku arvamust; annab nõu juhtkonnale; aitab arendada olemasolevaid orgsiseseid Grunig ja Hunt- 4 mudelit kommu ja sk analüüsimiseks (kasut mesotasandil- o- tasand). SK kui kommu projekte; uurib, juhendab, hindab organis teostatavaid programme; planeerib ja aitab kaasa avalikkuse juhtim organis ja tema sihtgr vahel. 1984. hoiakuid organis soodsas suunas. Grunig- meisterlikkuse teooria- tänane üldteoori...
Kontrolltöö kordamisküsimused / Avatud Ülikool. 1. Mida nimetatakse turunduseks? Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate (ostjate) vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetus-protsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu. 2. Mida mõistame turunduses vajaduse all? Vajadus on inimese poolt tunnetatav puuduseseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilisteks (toit, rõivad, soojus, turvalisus), sotsiaalseteks (suhtlus, ühtekuuluvus) ja individuaalseteks (teadmised, eneseväljendus). 3. Mida mõistame turunduses soovi all? Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objekti...
1)Ettevõtte juhtkonnal pole seni olnud 1. Milline on suhtluskorralduse kogemusi suhtekorraldusprogrammide põhifunktsioon? läbiviimisel Suhtekorralduse põhifunktsioon on 2)Organisatsioon asub kaugel informeerida, esitada oma seisukohti kommunikatsiooni ja ja sellega muuta kellegi suhtumist või finantskeskustest käitumist. 3)Ettevõttel on väga palju kontakte 2. Mida tähendab indentiteet?. 4)Kõrgetasemelist suhtekorraldust See kuidas tahetakse näha oma vajatakse vaid lühiajaliselt organisatsiooni ise 5)Eesmärkide saavutamiseks on 3. Mida tähendab 33330 mudel? vajalik erapooletu hinnang väljastpoolt Artikli lugejaskonna määratlemisel on 15.Millest algab kampaania tuntud "30330" mudel. ...
• Suurettevõtted pidasid tollal kõige tähtsamaks kasumi teenimist. Suhtekorralduse algus: • Esialgu kasutasid firmad reklaami. • Hiljem palgati publitsistid, kes nähti rahva poolt kiirelt läbi. • Tekkis uus meetod - avalikud suhted. • Pressiteade - tekkis 1800. aastatel (esmased kasutajad raudteefirmad) • Esimene suhtekorraldusfirma - aastal 1900 Suhtekorraldus Eestis: • Modernne suhtekorraldus tekkis taasiseseisvusperioodil. • Tekkisid propagandakäsiraamatud • 1934 loodi Eesti Riiklik Propagandatalitus Suhtekorralduse algsed tegevusalad: • Sotsiaalteemad: karsklus, heategevus, propagada • Riiklike & rahvuslike väärtuste propageerimine !2 • Eesti tutvustamine välismaal • Valimisvõitlus 4
Finantsaruannetest saab infot ettevõtte tulude ja kulude, rahavoogude, müügimahu, investeeringute jt näitajate kohta. Aruannete põhjal saab hinnata, kui tõhus on olnud ettevõtte juhtimine, milline on ettevõtte hetkeseis ning kavandada tuleviku tegevusi. · Võõrkeeled ja ärikorraldus Globaliseeruvas maailmas on üha rohkem välissuhtlusega seotud ettevõtteid, kus hea võõrkeelte oskus on hinnas. · Turundus ja suhtekorraldus Turundus on väga lai valdkond ja omades sellealast väljaõpet, on karjääri- ja töövõimalused väga erinevad ja suured. Alustades kohalike ettevõtete arendamisega ja lõpetades isegi näiteks maailmakuulsate brändide turunduskampaaniatega. Turunduse eriala lõpetajad leiavad end enamasti omandatut rakendamas organisatsioonide turundusküsimuste lahendamisel. Nii Eestis, teistes Euroopa riikides või ka mujal maailmas.
MAINORI KÕRGKOOL Juhtimise Instituut Personalijuhtimise eriala PRESSITEADE Kodutöö Pärnu 2010 suhtekorraldus 1. Ettevõttel on otstarbekas avalikkust teavitada ,,Hea teeninduse kuu kiida teenindajat!!, kuna muidu need inimesed, kes ei külasta postiasutust regulaarselt vaid võib-olla korra kuus, ei saagi teada, et selline kampaania olemas on. Nad vüivad tunda, et nende hääl ei olegi oluline ja järgmisel korral nad ka kaasa selles ei löö. Samuti võivad teised ettevõtted sellest õppida ja ka hakata tegema selliseid kampaaniaid. 2. Meediaväljaanded. Raadio · Raadio Elmar. Kuna enamus vanemaid inimesi kuulab seda raadiot, siis on võimalus suurem, et nad seda kuulevad ja ka kiidavad oma lemmik teenindajat. · Vikerraadio. Sama põhjendus, mis raadio Elmarilgi. · Sky Plus. Kuna seda raadiot kuulavad nii noorem põlvkond kui ka neist van...
võimendab sõnumit ja tekib sünergiaefekt; · protsess on tsirkulaarne, tarbijainfot kasutatakse uute kommunikatsiooniplaanide koostamiseks. (H. Noormets). Kommunikatsiooni sünergia: kolm erinevat integratsiooniaspekti- järjepidevus/kooskõla, interaktiivsus, missioon. (K.Kerem) TURUNDUSKOMMUNIKATSIOONI SÕNUMI INTEGREERIMINE Sageli ostetakse kommunikatsiooniteenuseid väljastpoolt: reklaamikampaania tellitakse reklaamiagentuurilt, suhtekorraldus PR firmast, üritus üritusturundajatelt jne. D. E. Schultz on öelnud, et agentuur üksinda ei ole võimeline täitma integreerija rolli. Turundaja peab eri Integreeritud turunduskommunikatsiooni olemus ja eesmärk -6- agentuurid oma strateegia kohaselt tööle panema. Kuid teisalt on väidetud, et agentuuridel on integreerimisel väga suur kaal. (1: lk 189). Tarbija saab
välimus, interaktsioon müüjaga. Ajafaktor ajasruve ja stress, ajasruve ja erinevad tooted ja teenused. Ostukontekst ehk põhjus miks toode ostetakse, kas endale või kingituseks, kasutamise situatsioon. Psühholoogiline seisund nälg, janu, uni ja tuju. 21. Mis on ja kuidas ettevõtte promotsioonitegevuses kasutada: Facebook? Instagram? Otseturundus? Youtube? Kodulehekülg? Suhtekorraldus? Jms. Facebook? Mõiste: Veebipõhine suhtlusvõrgustik. (Teenusel on üle miljardi aktiivse kasutaja) Kuidas kasutada: Suhtluskeskkonna kasutajad saavad lisada sõpru, saata neile sõnumeid ja uuendada oma isiklikke veebilehti, et teha reklaami, teavitades oma sõpru enda jaoks olulistest sündmustest, huvipakkuvatest toodetest/teenusest ja jagada pilte. Lisaks saavad kasutajad liituda gruppidega, mis on korraldatud asukohapõhiselt, nt linna, elukoha,
retoorika on väga oluline suhtekorraldajatele(esimesena pani kirja mingi retoorikavärgi aristoteles). retoorika üks oluline osa on kirjutada kõnesid propaganda suhtekorralduse algus: algu kasutasid inimesed reklaame.. kuid inimesed ei võtnud väga vedu. seejärel palgati ajakirjanikke kes nt hakkasid kirjutama et kui hea see seep on kuid ka sellest nähti läbi. uus meetod: avalikud suhted 19 saj lõpus ilmusid pressiteated esimene suhtekorraldusfirma on loodud 1900 aastal Moodne suhtekorraldus Ivy Ledbetter Lee. oli algselt ajakirjanik, sealt edasi sai temast PR. töötas raudtee firmade jaoks, oli Rockefelleri perekonna suhtekorraldaja. Motoks the public be informed(firmad peavad rääkima ise enda lugu võimalikult ausalt ja avatult) Edward Bernays. nn suhtekorralduse isa. temalt on pärit mitmed juhtumid mis on väga tähtsad PR ajaloos, üheks on nt Torches of freedom(naistele suunatud suitsetamise propageerimise kampaania). Kasutas palju Freudi psühhoanalüütikat
Emotsionaalne inteligentsus - miks osad inimesed on edukamad kui teised? Emotsionaalne inteligentsus ehk emotsionaalne andekus ehk tundetarkus (EQ) (see ei ole IQ) on mõiste mis hõlmab: * võimet oma tundmusi tajuda,mõista,juhtida ja väljendada *empaatiavõime on teiste inimeste (hingeelu) mõistmine *enesevalitsemine ja eneseregulatsioon on sihtide ja eesmärkide seadmine ja visadus eesmärkide saavutamisel ja takistusete ületamisel EQ (emotsionaalne inteligentsus) mõiste propageerija on Daniel Goleman. Garuso ja Salovey toovad esile kuus eestvedamise ja juhtimise valdkonda mida saab parandada emotsionaalse inteligentsuse jõuga: 1) Efektiivsete meeskondade loomine 2) Efektiivne planeerimine ja otsustamine 3) Inimeste motiveerimine 4) Visiooni edastamine 5) Muutuste esilekutsumine 6) Efektiivsete inimvaheliste suhete loomine Oma emotsioonide juhtimine - enesekontroll,kohanemi...
26. Mis on promotsioon? Promotsioon on müügiedendusvõtetest koosnev turundusvaldkond, mis mõjutab tarbija käitumist vahetult toote või teenuse hinna ja väärtuse suhte muutmise kaudu või lojaalsusprogrammide abil. 27. Mis on reklaam? Reklaam on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada mingit auditooriumi (Wells, Burnett, Moriarty). 28. Mis on suhtekorraldus? Suhtekorraldus on planeeritav ja pidev tegevus loomaks ja säilitamaks häid suhteid ja vastastikust mõistmist organisatsiooni ja tema sihtrühmade vahel. 29. Millised on promotsiooni vormid? Müügitoetuskampaaniad Reklaam Suhtekorraldus Otseturundus Isiklik müük 30. Turundusuuringute roll ja olulisus turunduses Turundusuuring on informatsioonil põhinev funktsioon, mis seob tarbijat, klienti ja üldsust turundajaga. Rolliks on erineva informatsiooni süstemaatiline ja oblektiivne
Liina Murd HJ-21 2015 Sissejuhatus huvijuhi erialasse (TÜ VKA) HUVIJUHI ÜLESANDED HUVIJUHI TEGEVUSED Suhtekorraldus (suhtlemine) ja koostöö teiste valdkonna Suhtlemine klassijuhatajate ja lastevanematega. Teiste koolide spetsialistidega huvijuhtide/esindajatega suhtlemine ning ning nendega koostöö tegemine Noorte juhendamine ja suunamine ÕOV tegevustes osalemine (sageli ka tegevuste koordineerimine), ...
kujundada ja säilitada positiivne suhtumine omavalitsusasutustesse teavitada võimalikke investoreid kujundada töötajate sisesuhtlus soodustada elanike osalemist otsustamisel kujundada tagasiside andmise kord elanikele · Kommunikatsioon MTÜs 6.7.4 Eesmärgid: informatsiooni levitamine finantstoetuse saamine uute liikmete värbamine PR põhitüübid: esmase mulje suhtekorraldus (Front Door PR)- telefon, ooteruum, veeb teenindussuhtekorraldus (Maintenance PR) - info ja kaasabi laienduslik suhtekorraldus (Outreach PR) - uued toetajad ja sidemed koostööalane suhtekorraldus (Collaborative PR) - teiste gruppide ja org-dega · Kohalikud suhted 6.2 Asukohas oluline tööandja Kehra Paberivabrik, Narvas Kreenholmi Manufaktuur 3 Oluline asukoha Identiteedile Tartu Ülikool
arhitektuuri. 15) Nimeta turundusmeetmestiku osad ja kirjelda igaühe sisulist olemust. Turunduse tööriistaks on instrumentide kogum mida nimetatakse turundusmeetmestikuks või ka 4p-ks. Toode(product)- sisaldab sortimenti, kvaliteedi, disaini, brändinimi Hind (price)- sisaldab baashinda, allahindlust, makseperioodi Jaotus (place)- Jaotuskanalid, asukoht, transport Edustus (promotion)- müügiedendus, reklaam, suhtekorraldus, otseturundus Kriitikute arvates ei peegelda klassikaline turundusmeetmestik piisavalt tarbijate huve, seetõttu toodi välja 4c Lahendus tarbijale(customer solution) Kulu tarbija jaoks (customer cost) Mugavus(convenience) Kommunikatsioon(communication) 16) Mida sisaldab ,,turunduse 4-P-d"? Product Customer value Price Cost to the Customer Place Convenience Promotion Communication
Eesti keele KT vastused 1. Maailmas on umbes 6000-7000 keelt. 2. Keelte arvu ei saa täpselt öelda, sest Maailmas on murrad ja murrakud, mida nimetatakse vahel ka keelteks. Maailmas on olemas avastamata keeli. Keeled hääbuvad pidevalt ning ei suudeta kindlaks teha millal ja kui palju. 3. Keele ülesanded: Infovahetus Suhtekorraldus Identiteediväljendus Mainekujundus Maailmatunnetus 4. Keele jätkusuutlikust mõjutavad: Põlvkondlik ülekanne Kõnelejate arv Staatus (nt. riigikeel) Geograafiline asend 5. Lingua franca- suur ja pestiizikas keel, mille taga on kultuuriline/poliitiline võim. 6. 1525.aastal ilmus esimene eesti keelne raamat (katekismus), mis ei ole säilinud. 1535.aastal ilmus esimene säilinud eesti keelne raamat (katekismus). 1739
toodete või teenuste esitlus, kus tellija on identifitseeritav. Isiklik müük - müügipersonali poolt läbiviidud toote tutvustus, eesmärgiks luua kliendisuhe ja müük Müügitoetus (müügistimuleerimine) - lühiajaline tegevus, millega püütakse mõjutada tarbijaid tooteid või teenuseid ostma Suhtekorraldus - ühiskonnaga heade suhete loomine avalikkuse positiivse tähelepanu kaudu, mis saavutatakse info levitamise ja sündmuste korraldamisega. Ka kätkeb suhtekorraldus ettevõtte identiteedi loomist ning kriisikommunikatsiooni - negatiivse ja kahjustava info käsitlemist. Integreeritud turunduskommunikatsioon - selle kontseptsiooni kohaselt ettevõtted integreerivad ja kooskõlastavad oma kommunikatsiooni, et edastada selget, järjepidavat ja kaasahaaravat sõnumit ettevõttest endast ja tema toodetest.
olemust. 1. Toode (toote variatsioonid, kvaliteet, disain, iseärasused, kaubamärk, pakend, suurus, teenused, garantii, tagastus) 2. Hind (hinnakirja hind, allahindlused, lisatasud, makseperiood, krediiditingimused, garantiitingimused) 3. Distributsioon ehk jaotus ehk turustus (koht, kättesaadavus, ulatus, sortiment, asukohad, laod, transport) 4. Promotsioon ehk müügitoetus (müügitoetuskampaaniad, reklaam, suhtekorraldus, otseturundus, müük) 16. Mida sisaldab „turunduse 4-P-d“? 1. Product 2. Price 3. Place 4. Promotion 17. Mida nimetatakse toodete diferentseerimiseks? Diferentseerimise tegurid. Toote diferentseerimiseks nimetatakse seda, kui ettevõte püüdleb selle poole, et tema pakkumine oleks teistest erinev ehk diferentseeritud. Eriti on seda vaja tarbekaupade puhul (piim, kohv jne.). Ehk leida see n-ö X-faktor, miks tarbija peaks
Sotsiaalne turundus keskendub ühiskondlikult olulisele teemale, täpsemalt ühiskonna liikmete teadlikkusele mingil olulisel teemal. Traditsioonilise turunduse keskmes on toode. Inimesi ei mõjutata midagi ostma, vaid midagi mõistma, ja enamgi veel, midagi tegema, näiteks: inimesi mõjutatakse loobuma suitsetamisest, säästma keskkonda, märkama ja takistama perevägivalda. 2 tähtsat lähenemist sotsiaalturunduse kontekstis Suhtekorraldus peab olema sotsiaalsete vajaduste, mitte kellegi erihuvide kohane. Tegutsemise aluseks peab olema arusaam professionaalsest suhtekorraldusest kui sümmeetrilisest, dialoogil põhinevast kommunikatsioonist, mis saab toimuda vaid eetiliselt ja sotsiaalselt vastutustundlikult. Sotsiaalkampaania puhul ei ole alati võimalik teha selget vahet, kus lõppeb turundus ja algab suhtekorraldus.
põlgus, vastumeelsus viha, trots solvumine, kadedus mure Emotsiooni avaldumine: kehalised muutused subjektiivne läbielamine emotsiooni hinnanguline komponent Oma emotsioonide väljendamist peetakse tervislikuks ja kasulikuks. Emotsionaalne intelligentsus Võime ära tunda teiste emotsioone Võime ära tunda iseenda emotsioone Võime reguleerida, juhtida iseenda emotsioone Suhete hoidmine ja juhtimine- suhtekorraldus LUGEMIST!! Daniel Goleman Populaarteaduslik raamat "Emotional intelligence" (1996) Golemani raamatu järgi algasidki emotsionaalse kirjaoskamatuse likvideerimise kursused. Patricia Lewis ,,Kuidas juhtida oma emotsioone" (2001) Lawrence E. Shapiro Ph.D ,,Kuidas kasvatada lapses emotsionaalset intelligentsust" (2002) Aino Lunge Emotsioonide psühholoogia (1980) Emotsioonid ja füüsiline heaolu Erinevaid seoseid:
möödapääsmatu nõudlus, kui turul on vähe konkurente või tegu on esmatarbekaubaga. Müügiprotsessi paremaks korraldamiseks tasub analüüsida juba toimunud müügi statistikat ja korraldada protsessivaatlusi. Turu-uuringud peaksid muu hulgas täpsustama, mida ja kuidas klient ostab. Klienditeeninduse käigus toimub korduvmüügi kindlustamine. Eduks on oluline hoida klienti pikaajalises suhtes. 18. Reklaam on tasuline meedia kaudu edastatav sõnum kliendile mõju avaldamiseks. 19. Suhtekorraldus on avalike suhete juhtimine, mille tulemusena toimub maine või arvamuse kujunemine. Kokkuvõte: Elatustaseme tõusuks on vajalik suurenev tootlikkus. Tootlikkus on toodete ja teenuste hulk, mida töötajad on võimelised teatud perioodi jooksul tootma. Tootlikkust suurendab töötajate teadmiste ja oskuste parandamine parema hariduse ja väljaõppe abil. Seda suurendavad investeeringud ettevõtte tootmisvahenditesse. Tootlikkuse suurendamiseks vajatakse häid ja haritud juhte
Kasum kvaliteedilt Müügikontseptsioon: 1. Firma 2. Tooted 3. Müük ja reklaam 4. Kasum käibe kasvult Turunduskontseptsioon: 1. Turg 2. Tarbija vajadused 3. Juhitud turundus (4P mudel) 4. Kasum kliendi rahulolult Suhteturunduse kontseptsioon: 1. Klient 2. Kliendivajaduste tundmine 3. Turundus vastavalt kliendile 4. Kasum kliendi säilitamiselt Sotsiaalse turunduse kontseptsioon: 1. Ühiskond 2. Tarbija ja ühiskonna vajadused 3. 4P mudel, suhtekorraldus ja ühiskondlik vastutus 4. Kasum rahulolult ja eelistustelt Väärtuspõhise turunduse kontseptsioon: 1. Omanik, aktsionär 2. Väärtuse loomine 3. Turundus varade loomiseks ja juhtimiseks 4. Tulevaste rahavoogude genereerimine ja tagamine Terviklik turunduse kontseptsioon: 1. Turunduskeskkond 2. Turundustegevuste integreeritus 3. Turundusprogrammide efektiivsem kasutus 4. Kasum turundusprotsesside integreeritusest
Keele püsimise tagab keelehoid Martin Ehala Kirjakeele kasutust ja arengut suunavad ning toetavad tegevused jagatakse nelja põhirühma: keele arendamine, keele kaitse ja järelevalve, keelealane suhtekorraldus ja keeleõpe. Kõiki neid tegevusi tervikuna võiks nimetada keelehoiuks, tagab keele püsimise aga on vastandiks keele hääbumisele. Autori arvates on need neli ülalmainitud valdkonda olulised iga keele puhul. Mina arvan sama sellepärast, et kui neid nimetatakse keelehoiuks, siis järelduks see, et keelehoiuga tegelevad ka suured ja elujõulised keeled. Need tegevusvaldkonnad on suuremal või vähemal määral esindatud igas keeleruumis.
esitamine ja kasvav värvikasutus. 11. Kuidas ohustab avalikku sääri suhtekorraldajate ja poliitiliste mainemeistrite loodud avalikkus? Aina jõulisemalt ja süstemaatilisemalt kujundavad avalikku arvamust meedias kommunikatsioonispetsialistid, kelle huvides on seda kindlalt suunata, ning aina vähem ajakirjanikud, kelle ülesanne oleks teema mitmekülgne kajastamine ja erinevate vaatepunktide väljatoomine. 12. Millega tegeleb suhtekorraldus? Edastab meediale pressiteateid. 13. Kes on ja millega tegeleb kampaaniameister? Juhivad infot või edastavad sõnumeid maksimaalse edu saavutamise eesmärgil.
promotsiooni vormide kaudu. · Reklaam (advertising). Igasugune makstud, mitteisiklik ideede, toodete või teenuste esitlus, kus tellija on identifitseeritav. · Isiklik müük (personal selling). Müügipersonali poolt läbiviidud toote tutvustus, eesmärgiks luua kliendisuhe ja müük. · Müügitoetus (sales promotion). Lühiajaline tegevus, millega püütakse mõjutada tarbijaid tooteid või teenuseid ostma. · Suhtekorraldus (publik relation). Ühiskonnaga heade suhete loomine avalikkuse positiivse tähelepanu kaudu, mis saavutatakse info levitamise ja sündmuste korraldamisega. Ka kätkeb suhtekorraldus ettevõtte identiteedi loomist ning kriisikommunikatsiooni negatiivse ja kahjustava info käsitlemist. · Otseturundus (direct marketing). Suhtlemine hoolikalt valitud individuaalsete klientidega, et saavutada kohene tegutsemine ning arendada pikaajalist kliendisuhet.
Sõnumid, mis võimaldavad kõiki veenda, kui uuendusliku ja hooliva firmaga on tegemist. Eraldi on loodud erinevaid sõnumeid, mis on määratud spetsiaalselt igale peamisele huvigrupile. Uute toodete või teenuste turule toomisel pakub investoritele huvi, kas see mõjutab ka aktsiate hinda. Meedia ja üldsuse huvi võib olla koondunud sellele, kuidas ettevõtte tegevus keskkonda mõjutab. Igale sihtgrupile tuleb jagada infot, mis lähtub tema huvidest. Strateegiline suhtekorraldus eeldab tõsist uurimistööd, plaanimist ja arutelu. Kuidas sihte saavutada? Kuidas saad soovitud sõnumid peamistele sihtgruppidele edastada? Eesmärke aitab saavutada, kui paned kirja mitu võimalust. Otsusta, millised neist ellu viia ja koosta ajakava. Tööülesanded tuleb ära jagada, kes millise töö eest vastutab. Tuleb leida infokanal, mis on kooskõlas sihtgrupi ja sõnumiga. Plaanide elluviimisega tegelevate
Sissejuhatus majandusse IX Tootmine ja turundus 10ml 2018 Tootmise klipid https://www.youtube.com/watch?v=0m67O1Em7dY https://www.youtube.com/watch?v=VHn1zogeyO4 Tootmine · Tootmise peamine küsimus tootlikkus: · Efektiivsus (efficiency) mida toota · Tõhusus (effectiveness) kuidas toota · Tootlikkust mõõdetakse ajaühikus toodetud väärtuste hulgaga · Tunnis toodetud pudelid · Päevas toodetud autod · Sekundis saadetud infohulk Tootmine · Tootmist mõjutavad tegurid: · Töötajate teadmised ja oskused kvalifitseeritud tööjõud · Tootmisvahendite kvaliteet ja hulk investeeringud · Tehnoloogia ajakohasus, innovatiivsus · Juhtimine kaasaegsed juhtimisvõtted, management vs leadership · Keskkond ressursside saadavus, keskkonnakaitse · Poliitika seadused, kulud Tootmine Tootlikkus ja kulud · Kulud jagunevad suures piires kaheks: · Püsikulud masinad, seadmed, hooned ·...
lugematuid pressiteateid, korraldades sponsorprogramme ja koostades brosüüre, mõtlemata, kellele need tegelikult suunatud on ning kuidas tahetakse adressaadi suhtumist mõjutada või mida temalt oodatakse. Kogu "inimkonnaga" korraga rääkimine ei anna tavaliselt tulemusi. Organisatsiooni sihtgrupid võib üldjoontes jaotada kaheks: organisatsioonisisesed ja -välised. Nagu siinses käsiraamatus korduvalt rõhutatud, ei ole suhtekorraldus ainult organisatsioonist välja suunduv tegevus. Ta on kahes tähenduses kommunikatsioon sissepoole: suhtlus organisatsiooni liikmetega (st sisemiste sihtgruppidega) ning info kogumine väliskeskkonnast, sisemiste otsuste hõlbustamiseks. Organisatsiooni edu seisukohalt on sisene suhtlus väliste sihtgruppidega heade suhete loomise ja hoidmise teenistuses. Entusiastlik, oma firmast lugu pidav ning hästi informeeritud kollektiiv on
a, 3 kuud Rakvere Kooliteater näitlejameisterlikkus, loov eneseväljendus, alates 1980. a, 10 aastat Teenistuskäik 03.2001 CVOnline Eesti OÜ Turundusjuht. Uute sisuliste toodete väljatöötamine ja arendamine, reklaamikampaaniate ja ürituste korraldamine, suhtlemine meediakanalitega, partnerite otsimine, suhtekorraldus, materjalide tootmine (pakkumised, artiklid, kliendikirjad jms), kogu CVOnline'i kodulehe sisulise poole haldamine, karjäärimaterjalide tootmine, sh kujundamine 09.199902.2001 AS Regio Tallinna Regio Kaardipoe juhataja. Kartograafia osakonna müügi juhtimine, reklaamikampaaniate korraldamine, tootearendus 07.199607.1999 OÜ Argande
Reklaamid on väga väljendusrikkad Reklaame võib kasutada selleks, et luua pikaajalist toote kuvandit või siis selleks, et saavutada kiiret läbimüüki Miinused Mittepersonaalne ning seega kindlasti mitte nii veenev kui näiteks ettevõtte müügipersonal Reklaam on ühesuunaline kommunikatsioon Reklaam on väga kallis Reklaam on tarbijate arvates tüütu 27. Suhtekorraldus on üldsuse mõjutamine, positiivse suhtumise loomine (maine kujundamine), visuaalse identiteedi loomine, negatiivsete kuulujuttude elimineerimine jms. Ettevõttesisese suhtekorralduse eesmärgiks on motiveeritud ja lojaalse töötajaskonna kujundamine ja selle tegutsemiseks vajaliku mikrokliima ning töökultuuri loomine. Ettevõtteväline suhtekorraldus orienteerub ettevõtte ja ühiskonna vastastikkuse heatahtlikkuse kujundamisele ja usalduse suurendamisele. Suhtekorraldus 12
Turundus 6 Triinu Kask Mainori Kõrgkool 2009.05.18 Uurimustöö juhend J Ettekanne : 1. ja 8. juunil Reaalselt eksisteeriv äriettevõte(piisavalt suur, min ~5) Aega ettekandeks ca 15 min. Uurimise eelduseks turundusmõistete ja peamiste turundusideede valdamine Kasutada illustratsioone(pildid, diagrammid, skeemid jne) Slaidid esitada 6 kaupa lehel Ei soovita a la transpordi ettevõtet. Uurimustöö juhend 2 Transpordi klassikalist turundustegevust eriti pole. Tekst, mida räägin nt kõnekaartidel Kasutada rohkelt illustratsioone Kuidas infot saada? Ettevõtte koduleht Usutlused töötajatega(juht, turundusjuht jne) Ettevõtte dokumentatsioon(äriplaan, turundusplaan, rahataotlused(EAS), Meedias ilmunud materjalid (reklaamid, artikklid jms.) Sissejuhatus Logo Nimetus Miks valisin, põhjendus Leidmise kirjeldus Info saamine, kuidas sain Mida sain, kust sain, kellelt, kuidas küsisin, mi...
Ettevõtted kes siiski on enne alustamist end sellel teemal harinud teavad, et Eestis on reaalne kasumit teenima hakata alles umbes ühe aasta möödudes, mitte enne. Kolmandaks kuid mitte vähem tähtsamaks on võtta hästi läbi mõeldud ja kõikide võimalike võimalustega arvestatud riskide võtmine. Mingitel hetkedel, teatud klientidega vms tuleb igal ettevõttel võtta riske, olgu see siis suur hästi läbi mõeldud ja avalik suhtekorraldus agentuur või mõni väiksem mitte tulundusühing. Kõikides vähegi arenemis soovidega firmades tuleb mingi hetk riske võtta, kuid riske võttes tuleb kõik läbi mõelda viimse detailini, valmis peab olema riske võttes plaan A, plaan B, plaan C ja isegi plaan D. Hetkel meie ühiskonnas kahjuks ei ole väga kuulda välja poole firmat, milliseid riske on võetud ja mis on olnud nende tulemuseks, kas siis põrumine või ülim läbi löömine.
Tallinna Ülikool Suhtekorraldus Sander Mets Hirmu apellatsioonid sotsiaal reklaamkampaaniates 21. sajandil Referaat Juhendaja: Arko Olesk Tallinn 2016 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 2 Hirm kui tähelepanu köide...................................................................................... 3
Õpilasfirmad kui praktiline tegevus õppetöö osana Epp Vodja JA Eesti Euroopa trend ettevõtlusõpe ja ettevõtlikkusõpe (entrepreneurship) JA Eesti Eestis JA Eesti Majandusõpe Ettevõtlusõpe Ettevõtlikkusõpe Programmide eesmärk Elus parem toimetulek Ettevõtlus kui eluperspektiiv võimalus nii andekatele kui vähem andekatele Ettevõtlusõpe Hõlmab ettevõtlikkuse arendamist ja ettevõtlusteadmiste andmist. Euroopa Komisjoni ekspertrühm aastal 2005 "Õpilasettevõtted on üks parimaid meetodeid ja kindlasti väga tõhus vahend ettevõtlusvaimu edendamiseks koolis." õppekava Ettevõtlikkuse õpetamine läbiva teemana JA Eesti Seitse sammu Isiklik majandus Rahvusvaheline majandus · Ettevõtlusõpe valikainena põhikoolis · Tegutsev ettevõte · Minifirma · Creatlon Majandus- ja ettevõtlusõpe gümnaasiumis Eestis õ...
vastupidi 25. Integreeritud turunduskommunikatsioon Integreeritud turunduskommunikatsiooni kontseptsiooni kohaselt ettevõtted integreerivad ja kooskõlastavad oma kommunikatsiooni, et edastada selget, järjepidevat ja kaasahaaravat sõnumit ettevõttest endast ja tema toodetest 26. Mis on promotsioon? 27. Mis on reklaam? Reklaam igasugune makstud, mitteisiklik ideede, toodete või teenuste esitlus, kus tellija on identifitseeritav 28. Mis on suhtekorraldus? Ühiskonnaga heade suhete loomine avalikkuse positiivse tähelepanu kaudu, mis saavutatakse info levitamise ja sündmuste korraldamisega. Ka kätkeb suhtekorraldus ettevõtte identideedi loomist ning kriisikommunikatsiooni negatiivse ja kahjustava info käsitlemist. 29. Millised on promotsiooni vormid? Reklaam igasugune makstud, mitteisiklik ideede, toodete või teenuste esitlus, kus tellija on identifitseeritav
1. MÕISTED turunduskommunikatsiooni etapid toetusmeetmestik reklaam AIDAS-mudel Tõukestrateegia- Tõukestrateegia on toetuse suunamine vahendajatele (hulgi- ja jaekaubandusele). Toetustegevuseks siin isiklik müük ja müügi soodustamine. Tõmbestrateegia - suunatud a) Turustuskanalite liikmete ergutamisele b) Kauba turult ära tõmbamisele c) Vahendajate ostunõudluse ergutamisele suhtekorraldus (PR) (erinevad tegevused) Avaliku arvamuse ennetamine, analüüsimine, tõlgendamine; organisatsiooni juhtkonna nõustamine mitmel alal (meediasuhted, finantssuhted, suhted töötajatega, suhted ametivõimudega); organisatsioonisisese suhtekorralduse arendamine, teostamine ja planeerimine; organisatsioonis teostavate programmide ja avalikkusega suhtlemise uurimine, juhendamine ja hindamine, et saavutada viimase arusaam organisatsiooni eesmärkidest;
Isiklik müük on kauba vahetu esitlemine ühele või mitmele ostjale ostu väljakutsumise eesmärgiga. Müügi soodustamine on tarbijate mõjutamine vahetu ostuimpulsi väljakutsumiseks mitmesuguste stiimulite abil. Suhetekorraldus on positiivse informatsiooni levitamine ettevõtte ja tema toodete kohta võimalikult mittetasustatavas vormis. 13.Reklaam, Isiklik müük, müügi soodustamine ja suhtekorraldus. Reklaam teavitab kauba müügiloleku, tutvustab ja propageerib tooteid, müügiedendus annab ostustiimuli. Reklaam on kindla isiku või organisatsiooni tellitud tasuline toodete, teenuste või organisatsioonide tutvustamine ning esiletõstmine. Reklaami jaotatakse massreklaamiks ja sihtreklaamiks. Massreklaami korral mõjutatakse suurt hulka potensiaalseid kliente ning selleks kasutatakse erinevai meediakanaleid ning reklaamikandjaid (n: ajalehed, TV, raadio)
Ressursid - Kõige üldisemas mõistes tähistatakse sõnaga ressurss kõikmõeldavaid vahendeid ja tagavarasid, mida on võimalik kasutada. Segmentimine - Turu segmentimine on tarbijate rühmitamine vastavalt nende vajadustele, tunnustele ja käitumisele. Streik - Streik on töötajate korraldatud tööseisak. Streigi põhjuseks võib olla töötajate rahulolematus töö eest saadava palga või töötingimustega, või ka soov mõjutada riigi üldisemaid poliitilisi otsuseid. Suhtekorraldus - Suhtekorraldus on inimese, organisatsiooni, asutuse või ettevõtte suhete korraldus meedia ja avalikkusega eesmärgiga mõjutada selle mainet ja kajastust. Suhtekorralduse sünonüümid on avalikkussuhted, mis on toortõlge ingliskeelsest terminist public relations(lühendina PR), ja avalike suhete korraldus Tooted -Toode on üks turunduse põhimõistetest. Inimesed rahuldavad oma vajadusi ja soove toodete abil.
Emotsioonid Argo Kruusmaa Ranno Rentik Sissejuhatus Emotsioon on organismi seisund, millega kaasnevad märgatavad kehalised muutused (hingamises, pulsis, näo verevarustuses jne.), mida subjektiivselt tajutakse mingi tundmusena, mille nimetamiseks on keeles oma sõna ja mis tõukab mingil viisil tegutsema. Emotsioonide olemasolule põhineb valedetektori tööpõhimõte. Ajalugu Üks esimesi katseid täpsustada inimese emotsionaalseid protsesse on leitud juba AntiikKreeka filosoofi Empedoklese (492 432 eKr) kirjutistest. Tema arvates taanduvad kõik nähtused neljale algomadusele soe/külm ja kuiv/märg. Ajalugu Emotsioonide esimene põhjalikum analüüs on kirja pandud raamatus ''Nikomachose eetika'', milles Aristoteles arutleb emotsioonide rollist seoses vooruste ja pahedega. Tema arvates peaks inimene vältima oma tunnetes äärmusi ja püsima nö keskteel. Ajalu...
- OTSUSTUSROLLID: uuendaja, ressursside jagaja, läbirääkija Juhtimis alused - Tlü - OSKUSED: tehnilised, suhtlusalased, kotseptuaalsed Mida nõutakse juhtidelt? Emotsionaalne intelligentsus - Eneseteadvus - Emotsioonide juhtimine - Enesemotivatsioon - Empaatia - Suhtekorraldus - Maksimaalne efektiivsus vajab vastastikku sõltuvust. Selle valivad tõeliselt vabad. Karismaatiline liider - Loob visiooni - Tekitab missioonitunde - Annab väärtused inspireerib - Julgustab - Intelligentne probleemidelahendaja - Isikliult tähelepanelik Juhtimisteooriate areng 1 - 1911 Frederic Taylor ,,The Principles of Scientific Manangement" Teaduslikud juhtimise alused: 1) Leida teaduslikult parim meetod
Niisugust meetodit nimetatakse ka lisandväärtuse hinnakujunduseks. See hinnakujundusmeetod töötabki vaid siis, kui ettevõtte tootel on tugev lisandväärtus tarbija jaoks, näiteks maine või mõni eriline omadus (Volvo kui turvaline auto). 38. Promotsiooni võtete kompleks Promotsioon - moodus, kuidas ettevõtted püüavad saavutada oma reklaami- ja turunduseesmärke. Promotsiooni vormideks on: Reklaam, isiklik müük, müügitoetus, suhtekorraldus ning otseturundus. Promotsioon on müügi edendusvõtetest koosnev turundusvaldkond, mis mõjutab tarbija käitumist vahetult toote või teenuse hinna ja väärtuse suhte muutmise kaudu või lojaalsusprogrammide abil. Optimaalne promotsioonimix sõltub tootest, turust, ettevõttest ja paju ettevõte sinna raha paneb Igal promotsiooni vormil on spetsiifilised tööriistad. Nt reklaam hõlmab trükiseid, raadiot ja televisiooni ning väliseid reklaamikandjaid. Isiklik müük