Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"emor" - 75 õppematerjali

emor - i jõukusgruppide lõikes suurenesid kulutused ühe pereliikme kohta kaupadele ja teenustele (vastavalt tegelikule ostukorvile) 1993. aastal kõige vaesemates peredes 40% võrra.
thumbnail
5
doc

Teeninduse mõju tarbijaostukäitumisele

Annika Põldkivi AK08 TEENINDAJA MÕJU TARBIJAOSTUKÄITUMISELE Teenindusel on tänapäeval üks peamisi konkurentsieeliseid. Enamasti määrab teenindus, kas tarbija ostab kaupa või mitte. On teada, et inimene valib ostukoha sõltuvalt hinnast, kuid jääb püsikliendiks läbi teeninduse. Emori korraldatud uuringu kohaselt on Eesti Teeninduse Indeks 2009. aastal kõikide hinnangute koondtulemusena 4-pallisel hinnanguskaalal 3,33 (võrdluseks: 2008. aastal oli indeks 3,23 ning 2007. aastal 3,11). Üldise taseme tõusu taga on eelkõige telefoniteeninduse kvaliteeditaseme paranemine, täpsemalt kõrgemad hinnangud teenindajate müügioskustele, neist eriti kliendi soovi mõistmisele, selle täpsustamisele. Erinevused teenindajate teenindus- ja müügioskustele antud hinnetes on vähenenud ka teiste teeni...

Majandus → Ärijuhtimine
39 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Miniuurimistöö - Interneti kasutamine

kasutab kodus veebi. (Emor) Eestis kasutavad Internetti igas vanuses elanikud, aga kõige enam on sellega kokku puutunud 15-19-aastased elanikud. Eesti 6-74-aastastest elanikest kasutab internetti 54% ehk ligi 648 000 inimest. Vanemaealiste hulgas on internetikasutajaid vähe stabiilselt juba mitmeid aastaid, kuigi ka see näitab tõusutrendi, sest 50-59-aastaste hulgas tuleb internetikasutajaid juurde aasta lõikes kõige rohkem. (Puhja Gümnaasium) TNS Emor kogub igakuiselt Gallup e-Ratings uuringu raames 15-74-aastastelt internetikasutajatelt infot 48 veebilehe külastamise kohta. Vanusegrupis 6-14-aastat uuritakse kaks korda aastas 18 veebilehe kasutamist. Viimases korraldatud uuringus vaadeldi esmakordselt 12 veebilehe kasutamise infot mõlemas sihtrühmas kokkuvõetuna. (Emor) Ülekaalukalt on Eesti populaarseim veebileht Neti, mida külastab iga päev keskmiselt 40% ehk ca 262 000 6-74-aastast internetikasutajat

Informaatika → Arvuti õpetus
69 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Turunduse arengu põhietapid(ajalugu ja trendid)

Turunduskulud suurenesid veelgi enam. Vanasid turundusmudeleid korrigeeriti ja hakati pakkuma uusi. Esile kerkisid sotsiaalne turundus ja suhtlusturundus. Klientidele läheneti individuaalselt. Rõhku hakati panema püsiklientide hoidmisele, kliendisuhete arendamisele ja koostööle klientidega. (Vihalem, 2003:20) 2. TURUNDUSE ARENG JA PÕHIETAPID EESTIS Kui lääne-maailma turunduse areng kestis ligi sajandi, siis Eesti turundus koos tarbijatega on sama arengu läbi teinud vaid dekaadiga (TNS Emor, 15.02.2001). 2.1. Julgete otsuste ja avantüüride aeg: 1989-1992 Iseseisvuse ­ja kroonieelsel ajal võis turundust pidada omamoodi avantüüriks, kuna erasektori majandustegevust reguleerinud seadused olid puudulikud. Tänu sellele võis turunduslikult hea idee osutuda seadusevastaseks. See aga ei soodustanud pikaajalisi strateegilisi investeeringuid. Sellele perioodile oli iseloomulikuks rahuldamata nõudlus. Kiirustati tarbima ja lihtsalt kulutama

Majandus → Turunduse alused
28 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Küberrünnakud

küberrünnak. Rünnakutelaine sai sai alguse 19.septembril. Küberrünnakutega muudeti mõnede salvestiga ühendatud turvakaamerate pilt nö mustaks ja piirati ligipääs seadmetele. Tootjafirma tegi kõigile seadmetele tarkvarauuenduse, mis seadmeid taoliste rünnakute eest kaitseb. 27.juuni 2017 toimus ulatuslik rahvusvaheline küberrünnak, mille tagajärjel olid suletud kõik Ehituse ABC kauplused, samuti oli häiritud Kantar Emori töö. Kantar Emor teatas pressiteate vahendusel, et WPP firmasid küberrünnak, mille tõttu sulges WPP võrku kuuluv Kantar Emor oma arvutisüsteemid. Emori e-teenuste kasutamine oli häiritud. Rünnak siiski vaibus ning kõik sai korda. 8.september 2017 toimus USA hiiglaslik küberrünnak. Küberrünnakus saadi kätte 143 miljoni inimese andmed: nimed, sotsiaalkindlustuse numbrid, sünni kuupäevad, aadressid ja juhilubade numbrid. Lisaks saadi kätte 209 000 inimese krediitkaartide numbrid. Tegemist on

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Nimetu

........4 2. TASKURAHA KASUTAMINE SAKU GÜMNAASIUMIS .....................................................5 2.1 Taskuraha kasutamine 7. klassis.............................................................................................6 2.2 Taskuraha kasutamine 9. klassides ........................................................................................8 2.3 Taskuraha kasutamine gümnaasiumiklassides..................................................................... 10 3. TNS EMOR UURINGU ''LASTE TASKURAHATEEMALISTE KIRJUTISTE SISUANALÜÜS 2011'' SISU.......................................................................................................13 3.1 TNS Emor uuringu tulemused..............................................................................................14 4. SAKU GÜMNAASIUMI ÕPILASTE TASKURAHA KASUTAMISE VÕRDLUS TNS EMOR UURINGU TULEMUSTEGA...........................................................................................16

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
32
docx

LÄHTE ÜHISGÜMNAASIUMI ÕPILASTE ETV, TV3 JA KANAL 2 TARBIMISE HARJUMUSED

tõsielulisi show'sid, välismaiseid põnevussarju ja üldhuvisaateid. (Rannu, 2010) 11 4. TNS EMORI ANDMED KESKMISE EESTLASE TELEMEEDIA TARBIMISE HARJUMUSTE KOHTA 2014. AASTA SEPTEMBRIKUUST DETSEMBRIKUUNI Septembris 2014 vaatasid Eesti elanikud televiisorit keskmiselt 3 tundi ja 19 minutit päevas. Kõige enam vaadati telekanalit Kanal 2 (17,6%), seejärel ETV (16,8%) ja TV3 (12,1%). (TNS Emor, 2014) 12 Viis kõige vaadatumat saadet Eestis olid ,,Pilvede all" (Kanal 2), ,,Õnne 13" (ETV), ,,Pealtnägija" (ETV), ,,Kodutunne" (Kanal 2) ja ,,Naabriplika" (Kanal 2). Alljärgnev tabel annab ülevaate viiest kõige vaadatumast saatest ja vaatajate arvust septembrikuus. (TNS Emor, 2014) Tabel 1. Vaadatumad saated 2014. aasta septembrikuus Saated Vaatajate arv saateminuti

Meedia → Meedia
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

E-valimised - kas mugav digitaalne alternatiiv tavahääletusele või ebaturvaline ja häälte võltsimist võimaldav lahendus

E-valimised – kas mugav digitaalne alternatiiv tavahääletusele või ebaturvaline ja häälte võltsimist võimaldav lahendus? Eesti on esimene riik maailmas, kus võeti üleriigilistel valimistel kasutusele e-hääletamine. E-hääle andmiseks on vajalik kas ID-kaart või mobiil-ID, vastava tarkvara ning internetiühendusega seade. 92% Eesti elanikest on internetikasutajad (Kantar Emor, 2018), mis tähendab, et e-hääletamine on suurele enamusele ligipääsetav. Elektroonilise hääletamise statistikad näitavad aasta-aastalt üldist kasvutrendi e-hääletajate arvu osas. Valimiskomisjon nimetab e-valimisi turvalisteks (Koppel, 2020). Samas on ka neid, kes e-hääletamise turvalisuses kahtlevad ja leiavad, et süsteem võimaldab häälte võltsimist. Etteheiteid e- hääletuse turvalisuse kohta on oluline kontrollida, sest hääletustulemustest sõltub, kes esindab

Varia → arvutiõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kommunikatsioon ühiskonnas.

Massikommunikatsioon- massisuhtlus; informatsiooni ühiskondlik korraldus, mille käigus tehniliste vahenditega levitatakse teavet laiadele rahvahulkadele. Massimeediumid- massikommunikatsioonivahendid. Interaktiivne kommunikatsioon- suhtlusviis, mille puhul infotarbijal on võimalik valida infot Ja selle alusel reageerida/vastata, avaldada arvamust saadud teabe kohta; (peamine vahend internet) Tuntumad Eesti sotsioloogiafirmad on EMOR ja Saar Poll. Massikommunikatsioon demokraatlikus ja mittedemokraatlikus ühiskonnas: Demokraatlik ühiskond 1. Ajakirjandus on vaba. 2. lubatudKasutada tohib teiste riikide massiteabekanaleid. 3. Infoallikaid on palju. 4. Teabe eest vastutab väljaandja. 5. Võimu ja ametnike tegevus on avalik. 6. Valitsuse ja poliitika kritiseerimin Mittedemokraatlik ühiskond 7. Ajakirjandust kontrollib võimupartei. 8. Lubatud on 1-2 infoallikat. 9. Teave läbib eeltsensuuri.

Ühiskond → Ühiskond
39 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Referaat "Interneti levik Eestis"

jaanuari seisuga)................................................... 3 Suuremad interneti teenusepakkujad Eestis.........................................................................4 Üle Eesti...........................................................................................................................4 Interneti kasutatavus Eesti elanike hulgas........................................................................... 5 Joonis 2. Arvuti ja interneti kasutamine Eestis. TNS Emor, 2007.......................................6 Kokkuvõte............................................................................................................................7 SISSEJUHATUS Internet on saanud tänapäeva infomaailma lahutamatuks osaks. Alates selle loomisest 60ndatel aastatel USAs on infotehnoloogia maailm läbi teinud tohutuid hüppeid, arvutid on muutunud sadu ja tuhandeid kordi kiiremaks, andmeside kiirused on kasvanud vähemalt samades suurusjärkudes.

Informaatika → Arvuti õpetus
20 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Ekspress Grupp - referaat

TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Ettevõttemajanduse instituut EKSPRESS GRUPP Referaat Tartu 2011 SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 1.Tutvustus..................................................................................................................................3 2. Tähtsamad sündmused............................................................................................................4 3.Ülesehitus.................................................................................................................................5 4. Konkurentsieelised..................................................................................................................6 5. Strateegia.......................................................................................................

Majandus → Majandus
52 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Ühiskonna sektorid ja valdkonnad

- Eesti Pank - Politsei- ja Piirivalveamet - Värska Vallavalitsus - Põlva maavalitsus - ülikoolid: Tartu, Tallinna Ülikool - riigi- ja munitsipaalkoolid: Värska Gümnaasium - Eesti Rahvusringhääling ERR II sektor ERASEKTOR (kõik eraomanduses olevad ettevõtte; tulu saamis eesmärk..) Siia kuuluvad näiteks: - pangad: Swedbank, Ühispank - AS-d - OÜ-d - EMOR - Saar Poll (küsitlusfirmad) III sektor MITTTULUNDUSSEKTOR (ei tegele tulu saamis eesmärgil) Siia kuuluvad näiteks: - korteriühistud - spordiseltsid ja -klubid - ametiühingud - SA-d - MTÜ-d ( MTÜ Setu Riders) - seltsid - looduskaitseühing jm.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Eesti teeninduse areng

Valdavalt Tallinnas, Tartus ja Pärnus asuvate tärni-hotellide kõrval on oma nisi leidnud veekogude äärsed motellid ja turismitalud. Pakutakse ka kalastus- ja jahindusturismi. Valdavalt Lääne- ja Põhja-Eesti rannikul asuvates tervisekeskustes ja sanatooriumides eelistavad puhata ja terveneda peamiselt välismaalased, Eesti kohaliku palgatasemega võrreldes on sääraste raviasutuste hinnad suhteliselt kõrged. Eesti Teeninduse Indeks 2008: veebiteenindus on saanud võrdseks TNS Emor kaardistas Eesti asutuste-ettevõtete teenindustaset juba kuuendat korda. Eesti Teeninduse Indeksi uuringu käigus kaardistatavate ettevõtete arv on iga aastaga kasvanud ning sel aastal tehti uuringu käigus kokku 1053 külastust ja teeninduskontakti, mille käigus kaasati 16 teenindusvaldkonda ning 60 erinevat teenindusettevõtet. Kokku tehti ETI raames 435 külastust teeninduskohtadesse, 318 kõnet infotelefonidele ning saadeti 300 e-kirja. Eesti Teeninduse Indeks 2008

Majandus → Teenindus
27 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Artikkel "Väärtuste ja huvide vahel"

Artikkel ,,Väärtuste ja huvide vahel" 1.Tugineb Eurobaromeetri korraldatud väärtuste uuringule. 1)"Vaid veidi üle poole(54%) arvab, et me oleme üksteisele väärtustelt lähedased, aga kolmandik ei jaga seda seisukohta." Kui juba inimesi on vähe, kes arvavad, et me oleme väärtustelt lähedased siis ongi raske rääkida ühiste väärtuste liidust . 2)"Kasvav sisseränne, mis toob juurde erineva tausta ja kultuuriga inimesi, kes tahavad küll osa saada euroopalikust heaolust, aga pole mitte alati nõus jagama samu põhimõtteid." 2.Euroopa liidule omased väärtused seavad kõige tähtsamaks inimõigused, aga ka rahu, mis on tihedalt kannul.Demokraatia on arvatud kolmandale kohale, millest vaid 34% seavad selle tähtsaks ja viimasele kohale on asetatud seaduslikkus 22%-ga. Personaalsetest olulisemaiks väärtuseks on arvatud rahu, aga ka inimõiguseid peetakse tähtsaks. Sarnasus on see, et demokraatiat tähtsustatakse mõlema puhul vähe, jäävad 20-30% piiress...

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Alkoholi reklaamid tuleks keelustada

haigustest. Alkoholi tarvitamise negatiivset külge näeme oma meediakanalites igal päeval. Rahvusvahelised uurimused kinnitavad, et alkoholireklaam suurendab alkoholi tarvitamist alaealiste seas. Ning nagu me kõik teame, on alkoholi tarbimine alaealiste seas väga laialt levinud probleem. Alkoholi reklaam raadios, televisioonis ja välimeedias on juba täna Eestis osaliselt keelustatud. Näiteks ei tohi alkoholireklaami näidata teles ja raadios kella 7st kuni kella 21ni. TNS Emor uuris, kui palju alaealised tegelikult alkoholi reklaami näevad. Ning uurimusest tuli välja, et alaealised vaatavad telet kõige rohkem ajavahemikus 19.30-23. Kõige rohkem on neid teleri ees vahetult pärast kella 21, kui alkoholireklaami võib juba näidata. Seega ei too see täit võimalikku kasu. OECD riikides teostatud uuringute andmetel näitab et alkoholireklaami täielik keelamine võib selle tarbimist vähendada ligi 30%. Liiklusõnnetuste arv on kange alkoholi reklaami

Sotsioloogia → Kõneõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Ühiskonna sektorid ja valdkonnad

munitsipaalkoolid Värska Gümnaasium; Eesti Rahvusringhääling ERR. Poliitikas on suhete aluseks võim, majanduses kasu (tulu). Tänapäeval on majandus enamjaolt eraettevõtete pärusmaa, mistõttu räägitakse sageli erasektorist, mille moodustavad kõik eraomanduses olevad ettevõtted. Kuna majanduse eesmärgiks on saada tulu, siis kasutatakse ka mõistet tulundussektor. Erasektori e. II sektori hulka kuuluvad näiteks pangad: Swedbank, Ühispank, AS-d, OÜ-d, EMOR, Saar Poll (küsitlusfirmad). Tegevus, mis on loomult sotsiaalne ehk ühiskondlik ja pole suunatud kasumi saamisele ega võimu teostamisele, kuulub mittetulundussektorisse. Sageli kasutatakse niisugusel puhul ka terminit kodanikuühiskond. Kodanikuühiskonnaks nimetatakse avaliku elu sektorit, mis hõlmab mittepoliitilisi kodanikuorganisatsioone ja –ühendusi. Nende eesmärgiks on edendada kohalikku elu ja tugevdada inimeste ühtekuuluvustunnet

Ühiskond → Ühiskond
16 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Religioossed suundumused Eestis 2014

Religioossed suundumused Eestis 2014 (RSE 2014) Lea Altnurme TNS Emor Kristlus I RSE 2014 80 70 60 50 40 30 eestlased 20 muu rahvus 10 0 Kristlus II RSE 2014 70 60 50 40 30 eestlased 20 muu rahvus 10 0 Peidukristlus RSE 2014 90 80 70 60 50 40 30 20 10 eestlased 0 muu rahvus Vikaarkristlus EUU 2010 70 60 50 40 30 20 10 0 eestlased Kristlikud põhimõtted

Ühiskond → Ühistegevuse alused
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Haridus - kas kohustus või võimalus?

Haridus ­ kas kohustus või võimalus? Hariduseks nimetatakse teadmiste, oskuste ja vilimuste omandamise protsessi ning selle tulemust. Kuigi kogu gümnaasiumi vältel kui ka kõrgkoolis sama eriala õppides peaksid kõik õpilased sarnased teadmised omandama, see nii siiski ei ole. Inimesed õpivad erinevatel eesmärkidel ­ kui üks peab seda tegevust pealesunnitud kohustuseks, siis mõni teine aga suurepäraseks võimaluseks end elukestvalt täiendada. Haritud ühiskond vajab haritud kodanikke. Võib jääda mulje, et riik sunnib lapsi õppima. Näiteks Eestis on küll koolikohustuse täitmine ette nähtud vaid põhikooli lõpuni, kuid levinud on arvamus, et õpilane peab tingimata jätkama õpinguid nii gümnaasiumis kui ka kõrgkoolis. Selle tulemusena tekib palju kodanikke, kes jätavad õpingud pooleli või saades kätte lõputunnistuse, ei oma vastavaid teadmisi. Nad peavad hariduse omandamist lihtsalt kohustuseks kas oma vanemate võ...

Eesti keel → Eesti keel
276 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tasemetöö ühiskonnaõpetuses

2. tehnika areneb, inimest pole nii palju enam vaja 3. kolhoosid likvideeriti Kas eesti põllumajandust peaks toetama, miks? Jah, sest sellisel moel säiliksid talud ja inimesed saaksid tööd. Riigikogu võtab vastu riigieelarve. Vallavolikogu ehk kohalik omavalitsus võtab vastu vallaeelarve. Vallavolikogu esindab selle valla elakine huve, otsuses on seotud oma vallaga. Kuidas selgub avalik arvamus? Sotsioloogiliste küsimuste käigus Tuntumad sotsioloogiafirmad on Saar Poll ja EMOR Otsesed ja kaudsed maksud tarbijana 1. Käibemaks 2. Aktsiisimaks 3. Pakendimaks Kes neist määratakse ametisse ja kui vanalt? Riigikogu liige valitakse, 21 a EV peaminister määratakse EV president valitakse, 40 a Riigikohtu esimees määratakse Europarlamendi liige valitakse, 21 a Negatiivsed tagajärjed välismaale tööle minnes inimese ja riigi seisukohalt 1. Tööjõud väheneb 2

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
54 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Infohalduse praktiline töö nr 2

aga kassisilma sündroom. TEA e- entsüklopeedia ei ole päris see, mida ma ootaksin. Kuna olen registreerimata kasutaja, siis ei oska hinnata sobivust äriinfo allikana. 5. Tutvuge järgmiste turu-uuringute firmade kodulehekülgedega ning leidke, millised on ettevõtete uurimisvaldkonnad? · SAAR POLL- täisteenust pakkuv sotsiaal- ja turuuringute firma, http://www.saarpoll.ee/ · TNS Emor - Eesti juhtiv turundusuuringute ja konsultatsioonide täisteenuse pakkuja, http://www.emor.ee/ · GFK Custom Research Baltic ­ (GfK Custom Research Baltic is one of the leading market and social research companies in Latvia, Lithuania and Estonia) GFK Custom Research Baltic on üks juhtivamaid sotsiaal- ja turuuuringuid pakkuv firma Lätis, Leedus ja Eestis. http://www.gfk.com/gfkbaltic/index.en.html 6

Informaatika → Informaatika
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Inimeste kooselu vorm

tarbijailt aktiivsust-teavet peab otsima, looma, edastama. Sellepärast nimetatakse suhtlemist arvuti vahedusel interaktiivseks kommunikatsiooniks. Demokraatlik ja mittedemokraatlik ühiskond erinevad ka selle poolest, kuivõrd võimukandjaid huvitab, mida arvab rahvas mingist olulisest sotsiaalsest või poliitilisest probleemist. Korraldatakse sotsioloogilisi küsitlusi, mille tulemusel saadaksegi teada inimeste avalik arvamus Tuntumad Eesti sotsioloogiafirmad on EMOR ja Saar Poll Kommukatsioon täidab riigi igapäevaelus mitmeid ülesandeid, teabe levitamine on vait üks neist. Massiteabevahendite ülesanne on harida rahvast ning informeerida inimesi riigis ja maailmas toimuvast. Kommunikatsiooni arengutase mõjutab majandust. Kommunikatsioon seob riigi ühtseks tervikuks. Rahvastiku jaotus teatud tunnuste alusel moodustab ühiskonna sotsiaalse struktuuri Rahva muutumist sündide ja surmade ning rahvastikurände tagajärjel nim rahvastiku iibeks.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
30 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Mängufilmid Kanal 2, Kanal 11, TV3 ja TV6 ekraanil ühe nädala jooksul

ee, kust on võimalik kiiresti ja mugavalt saada vajalik info kätte. Kandnud filmid ja nende kellaajad tabelisse, otsisin IMDB'st (The Internet Movie Database) filmide zanrid ning lisasin need tabelisse. Edasi jätkasin diagrammide loomisega Excelis. Kui diagrammid valmis olid, alustasin uurimistöö kirjutamist ning teoreetilise materjali kogumist. Uurimistöös kasutasin kahte peamist meetodit: andmete kogumist ja nende töötlemist. 1 TNS Emor, Teleauditooriumi ülevaade märtsikuus 2011, http://www.emor.ee/teleauditooriumi-ulevaade-martsikuus-2011/ (04.05.2011) 3 1. FILMIZANRID Sõna ,,zanr" on eesti keelde tulnud prantsuskeelsest sõnast genre ning tähendab tüüpi, liiki, klassi või sorti, algselt pärineb ,,zanr" ladina keelest. Filmide liigitamine sai alguse Hollywoodis 1935. aastal Siis ei liigitatud ilme lähtuvalt sisust,

Kategooriata → Uurimustöö
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Helkur

Tere. Kavatsen kõneleda jalakäijate ohutusest liikluses ning eelkõige helkuri kandmisest. Meie kõigi kohus on seista iseenda ja oma laste ohutuse eest. Nõudes poest helkurit, hakkavad ka kaupmehed maaletootjatelt helkurit nõudma ning kaob nõiaring, et ühed ei tea ja teised ei saa või ei oska. Helkur ei ole ju midagi rasket ega väga silmatorkavat, et seda häbi oleks kanda. Kuid pimedas on see kindlasti silmatorkav ja võib päästa mitmeid elusid. Samas on inimestel kaasasündinud kalduvus ennast hoida või hävitada, mõtelda või tegutseda mõtlematult, kalduvus vigadest õppida või teha üha samu vigu. Millega mõõta kellegi elu väärtust? Kas väärtuslik on ainult selline elu, kui inimene aktiivselt tegutseb ja toimetab, kui ta suudab enesega ise toime tulla ning ei vaja igapäevaselt kaasinimeste abi ja toetust? Või on väärtused vabadus, õppimine, lõputud võimalused... Perekond, raha ja materiaalsed väärtused,või just emotsionaalsed väärt...

Kategooriata → Väitlus
103 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Statistika konspekt

STATISTIKA Statistika rakendusalad: 1) Statistikaamet 2) Laohoidjad 3) Sadamajuht 4) Majandusteadlased 5) Bioloogid 6) Kalandusteadlased 7) Sotsioloogid 8) Astroloogid 9) Kosmoloogid 10) Õppekeskuse spetsialist 11) Kokk 12) Üliõpilane ise Statistika piirangud: 1) Statistilised meetotid võivad vaid osaliselt mõjutada ja suunata spetsiaalsete seisukohtade kujunemist ja otsuste langetamist. (EMOR; Saar-Poll) 2) Statistika aitab kiita või laita hüpoteese teatud usaldavuse piires. 3) Statistika sobib massnähtuste hindamisel ainult küllaldase infoandmete olemasolul. (Representatiivne valik) 4) Tegelikkuses on olukordi, mida statistiliste näitajatega ei saagi väljendada. (nt tunded) Statistika meetodid transpordis: Statistiline ühik transpordis on ettevõtte kui juriidiline isik vastavalt tema põhitegevusalale Eesti ettevõtteregistris. Ettevõtte põhitegevusala määratakse tegevusalade klassifikaatori järgi. Trans...

Matemaatika → Statistika
66 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Catweesi Turuuuring

mõõtmisel, millest tooks kindlasti välja : iga-aastased uute autode müügieesmärgid (siin jaotatakse veel eraldi eesmärgid müügikampaaniatele), kasutatud autode müügieesmärgid, teenindusekülastatavuse kasv (siin hinnatakse eraldi uute klientide hulka, kes varem Catweesis teeninduses käinud), külastatavus/tehtud pakkumiste arv/pakkumiste vormistamine müügiks. Lisaks otsestele müüginumbritele tellib ettevõte iga-aastaselt EMOR vahendus automüüjate tuntuse uuringut mida viikse läbi automüüjate hulgas ja mis annab otsese indikatsiooni, kas ettevõtte panus enda kui kasvava ja areneva Honda edasimüüja töösse on piisab ja jääb ka tarbjatele silma. Küsitlus viiakse läbi kord aastas, novembri kuu lõpus. ,,Automüüjate tuntuse uuringu tutvustus" Sihtrühm ­ Eesti elanikud vanuses 15-74 aastat. Uuringu käigus kaardistati ka

Majandus → Turundus
80 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Turunduseuuringute läbiviimise käik ja tulemuste kasutamine

Turu uuringu lõppstaadiumis minnakse taas probleemi tekkepõhjuse juurde tagasi. Tulemuste esitamisel on tihti ettetulevaks veaks see, et pööratakse suuremat tähelepanu faktidele, jättes järeldused ja ettepanekud tagaplaanile. Et parem ülevaade tekiks, soovitatakse lisaks kirjalikule aruandele esitada tulemustest ka lühike suusõnaline ülevaade ning vastata tekkinud küsimustele. 2. TURU UURINGU TULEMUSTE KASUTAMINE Turu uuringu näitena toob autor välja TNS Emor i läbiviidud kliendirahulolu-uuringu Eesti suuremate pankade toodete ja teenuste osas 2012 aasta lõpus. Küsitluses osales enam kui 1050 eraisikut ja 550 ettevõtet üle Eesti. Uuringu eesmärgiks tuli välja selgitada, kuidas on kliendid rahul pankade toodete ja teenustega. 3 Tulemused olid kõige positiivsemad SEB Panga jaoks. SEB Pank oli küsitletute arvates kõige sõbralikumate töötajatega, usaldusväärseim ning lühikeste ooteaegadega võrreldes teiste pankadega.

Majandus → Turunduse alused
21 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kas ülikool või kutseõppeasutus

Kas ülikool või kutseõppeasutus Austatud siinviibijad! Tahaksin teile avaldada oma mõtteid õppimisvõimaluste ja nende praktilise kasutamise võimaluste üle edaspidises elus. Viimasel ajal on hakatud diskuteerima teemal, kas ülikool või kutseõppeasutus. Meie vanemate kooli lõpetamise ajal läksid kõik paremad õpilased iseenesest mõistetavalt gümnaasiumi ja seejärel ülikooli. Ainult eriti kehvad õppijad asusid õppima kutsekooli. Ja tulemused on praegu meie ühiskonnas näha. Nüüd aga on seisukohad muutunud. Meie riigis on praegu väga palju kõrgharidusega inimesi, kes peale ülikooli lähvad tööle paremal juhul panga telleriks, halvemal Iirimaale seeni korjama või kanu kitkuma. Samas on puudu spetsialistidest. Niivõrd erudeeritud inimesi, kes ei oska praktilist ja vajalikku tööd teha, on liiga palju. Tööturg vajab 25% akadeemilise, 25% rakendkõrgharidusliku ja 50% kutseharidusliku ettevalmistusega töötajaid. Eestlastel ...

Eesti keel → Eesti keel
79 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Finantsvahendus

tegelikke vajadusi. Inflatsiooni mõõtmiseks puudub ühtne metoodika ning seetõttu on ka väga erinevad inflatsioonitaseme hinnangud. EL’i astumisel on inflatsiooni norm 3% Normaalne on inflatsioonitase kuni 30% Väga kõrge inflatsioon on 100+ protsenti Hüperinflatsiooni tase on 600% Kalopeetiv inflatsioon on väga kiire arenguga Hüplev ehk kõikuv inflatsioon on kõige hullem Uuringuid koostavad: emor, rahandusministeerium, eesti pank Emor annab kõige suurema tulemuse 3%, Eesti pank annab kõige väiksema tulemuse 1%, rahandusministeerium 2% Raha väärtuse ehk tema ostujõu muutumist iseloomustatakse vastavate indeksite kasutamisega, tavaliselt uuritakse seda, palju on arvestusperioodil koostatud ostukorvi maksumus muutunud mingi varasema perioodi suhtes Hinnaindeks on suhte arv, mis näitab valikulise kaupade komplekti hinna muutumist mingi perioodi jooksul

Majandus → Finantsvahendus
51 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

EESTI PIIMATÖÖSTUSE RAHVUSVAHELISTUMISE OHUD JA VÕIMALUSED PIIMAÜHISTU E-PIIM NÄITEL

Arengumaades kasvab kõigi piimatoodete tarbimine 2021. aastaks ligi 30%. Suurenenud tarbimise taga on suurenev rahvastik, ning kasvavad sissetulekud. Arengumaade piimatoodete tootmine kasvab pidevalt ja seda peamiselt Hiina ja India toodangu kasvu arvelt. Aastaks 2021 peaks olema arengumaade piimatootmise osakaal 10 koguni 70% maailma piimatoodangust. Maailma piimatoodangu kasvuks aastaks 2021 prognoositakse 2%. (TNS Emor 2014) 6. Esitage arengualternatiivi valik (koos põhjendusega) ja prognoosige ettevõtte (majandusharu) edasist arengut. Kuna Eestis toodetakse piima rohkem kui me ise tarbida suudame, siis ligikaudu 40% piimatoodetest eksporditakse. Seetõttu on Eesti piimatööstuse areng tihedalt seotud EL ja kogu maailmaturul toimuvaga. Selleks, et tihedas rahvusvahelises konkurentsis ellu jääda tuleks piimatoodete tootmisel pöörata suurt tähelepanu konkurentsivõimelise

Varia → Kategoriseerimata
10 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eesti astumine Euroopa Liitu - probleemid ja väljavaated

Maikuus ei pooldanud Eesti kuulumist Euroopa Liitu 8% kodanikest. Detsembri vastav näitaja oli 16 protsenti. Koos toetuse kasvuga Euroopa Liidule on veidi tõusnud ka toetus Euroopa ühisrahale. Kui 2006. aastal jäi toetus vahemikku 40-43 protsenti, siis 2007. aasta mais toetas euro kasutuselevõttu Eestis 47 protsenti ja vastu oli 40 protsenti küsitletutest. Esmakordselt on euro toetajaid Eestis rohkem kui selle vastaseid. Emor uuris ka seda, kuivõrd oli Eesti avalikkus kursis Euroopa Liidule aluse pannud Rooma lepingute 50. aastapäeva tähistamisega. Sellest, et Eestis juubelit tähistati, oli kuulnud 32 protsenti elanikest. Uuring viidi läbi telefoni teel tehtava Omnibuss-küsitluse raames ajavahemikul 1.-3. mai ja 15.-17. mai. Küsitleti 1001 15-74-aastast Eesti elanikku. Nendest 800 vastajat olid valimisealised Eesti Vabariigi kodanikud. Uuringu tellis Riigikantselei.

Politoloogia → Euroopa liidu üldkursus
194 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Estraveli turundusplaan

võimalus väärtuslike andmete kogumiseks. Lisaks on võimalik küsida täpsustavad küsimusi, et selgitada välja kliendi võimalik huvi Estraveli toodete ja teenuste vastu. Kliendid tuleks määratleda võimalike eelistuste järgi. Kampaaniate käigus saab nii informatsiooni saata just kindlale sihtgrupile. Estravel AS ettevõttes korraldatakse turuuuringuid teadlikult ja regulaarselt. Lihtsamaid küsitlusi ja teste teeb ettevõte ise, põhjalikumad uuringud tellitakse TNS Emor uuringufirmalt. Koostöö uuringufirmaga algab ülesande püstitusest, konkreetse meetodi oskab reeglina välja pakkuda uuringufirma. Tavaliselt leiatakse uuringu tulemustest positiivseid momente ja samas ka fakte, mille kallal tuleks edaspidi tööd teha. Paljud mahukad tarbijauuringud või mingi osa nendest on kasutatavad mitte ainult täna- homme, vaid ka aasta või kauemgi. Varasemate tarbijauuringute juurde tullakse ka

Turism → Turismiturundus
348 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Eesti poliitiline kultuur

id=66943812 Hämmal, J., Kivirähk, J, Lauristin, M. ja Võõrmann, R. (2007). Maailmavaade ja toetus erakondadele. Eesti Inimarengu Aruanne 2006. Kasutatud 08.03.2015. http://www.kogu.ee/public/trykised/EIA06_est.pdf Jakobson, M., Kalev, L. ja Saarts, T. (2008). Eesti poliitiline kultuur: alusväärtused. Riigikogu Toimetised. Kasutatud 08.03.2015. http://www.riigikogu.ee/rito/index.php?id=13601 Kook, U. (2013). Emor: kohalikud valimised võidab üle-eestiliselt Keskerakond. ERR. Kasutatud 09.03.2015. http://uudised.err.ee/v/eesti/e666d687-edf3-41c8-b254-6d9e04e36efc Lauristin, M., Tallo, I. ja Vihalemm, P. (1997). Poliitilise kultuuri areng Eestis. Kasutatud 08.03.2015. http://www.urban.ee/pdf/15/U15-1-ee.pdf Reiljan, A. ja Pettai, V. (2012). Rahva usaldus Riigikogu vastu 1995-2012. Riigikogu Toimetised. Kasutatud 08.03.2015. http://www.riigikogu.ee/rito/index.php?id=16253 Riigikogu liikmed arvudes

Meedia → Poliitiline kommunikatsioon
38 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Müügipersonali hindamise keerukus - eseee

http://en.wikipedia.org/wiki/Mystery_Shopping (20.09.2012) Vikipeedia Vaba entsüklopeedia [WWW] - http://et.wikipedia.org/wiki/Hindamine (20.09.2012) Youtube [WWW] - http://www.youtube.com/watch?v=hXhRxIjWz5w (20.09.2012) Lisaks tutvusin järgnevate firmade kodulehtedega, kes tegelevad müügipersonali hindamisega: 1) Dive Eesti OÜ (http://www.dive.ee/et/teenused/testost1.html) 2) Teeninduskavaliteedi Instituut - Vision Up OÜ (http://tki.ee/) 3) TNS Emor (http://www.emor.ee/index.php?op=search&query=testost) 4) Turu-uuringute AS (http://www.turu-uuringute.eu/)

Majandus → Majandus
29 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Kaasaegne turundus - referaat

Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor Kaasaegne turundus 2012/2013 Referaat Koostaja: Juhendaja: Aet Kull Viljandi 2013 Mis on üldse turundus? Turundus on tegevuste süsteem, mille eesmärgiks on viia kokku ostjate soovid ja vajadused ning müüja eesmärgid. Turundust on erinevates allikates kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist (või loomist!) ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja (või nad arvavad, et on vaja), aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turundust võib käsitleda ettevõtte keskse äriprotsessina, kus turundus tähendab toote arendamise, hinnastamise, jaotuskanalite ja reklaamitegevuse planeerimise ehk turundusmeetmestiku...

Majandus → Turundus
67 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

MIS ON REKLAAM?

MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum ­ üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus ` ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. L.Priimägi (2007). Reklaam & imagoloogia, mõistevara ... on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada mingit auditooriumi (Wells, Burnett, Moriarty). ... teave, ...

Meedia → Reklaam
29 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ülevaade Eestis ilmuvatest ajalehtedest

Ajaleht on perioodiline väljaanne, mille sisuks on uudised, artiklid, reklaamid. Ajalehed ilmuvad traditsiooniliselt paberkandjal, paljud ajalehed ilmuvad tänapäeval ka internetis. On ka teistest materjalidest (näiteks plastmassist) ajalehti. Päevalehed ilmuvad iga päev, lisaks eriväljaanded, õhtused väljaanded jmt. Mõnikord nimetatakse päevalehtedeks ka 4­6 korda nädalas või isegi harvem ilmuvaid ajalehti. Eesti Ajalehtede Liidu definitsiooni järgi on päevaleht vähemalt neli korda nädalas ilmuv ajaleht. Eesti suuremad päevalehed on Postimees, Õhtuleht ja Eesti Päevaleht (ilmuvad 6 korda nädalas). Nädalalehed ilmuvad iga nädal. Eesti suuremad nädalalehed on Maaleht ja Eesti Ekspress. Kollane ajaleht on kõnekeelne väljend ajalehe kohta, mis peamiselt pühendub sensatsioonidele, skandaalidele ja meelelahutusele. Esimene eestikeelne ajaleht oli Tarto maa rahva Näddali-Leht, mille esimene number ilmus 13. m...

Meedia → Meedia
16 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Integreeritud turunduskommunikatsiooni olemus ja eesmärk

MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia õppesuund Personalijuhtimise eriala Lailo Halilova, Liis Peet INTEGREERITUD TURUNDUSKOMMUNIKATSIOONI OLEMUS JA EESMÄRK Referaat Integreeritud turunduskommunikatsiooni olemus ja eesmärk -2- Tallinn, 2008 SISSEJUHATUS Moodsa maailma turundus on mõjutatud ,,postmodernismist", mis tähendab, et kaob järjepidevus, olukordi pole võimalik ette ennustada, protsesside kontrollimine keeruline, kommunikatsiooniväli on kompleksne, vastuoluline. Turundus planeerib, kavandab, seab eesmärke, analüüsib, kontrollib, et tarbijateni jõuda. (K. Kerem). Oluliseks nähtuseks meediakeskkonnas on see, et aina enam ettevõtteid hakkab rakendama integreeritud turunduskommunikatsi...

Majandus → Turunduse alused
194 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Alkoholi tarbimine Euroopas

European Alcohol Policy Alliance, EUROCARE), mis edendab alkoholist tuleneva kahju ennetamist ja piiramist teavitamise, võrkude rajamise ja koostöö abil kogu Euroopas (7). Alkoholiga seotud andmeid kogub ka Euroopa Alkoholimonitooringute Keskus (A European Alcohol Monitoring Centre, EUCAM), uuringuid viivad läbi nii kohalikud riiklikud kui ka ühiskondlikud organisatsioonid (Eestis näiteks Eesti Konjunktuuriinstituut, AS Emor jt). 3. ALKOHOLI TARBIMISE AJALUGU Inimesed on tuttavad alkoholiga ja selle mõjudega juba tuhandeid aastaid. Alkoholi on kerge toota ja see on olnud laiemalt kasutusel kui teised meeleolule, tajumisele ja käitumisele mõjuvad ained, mida on kasutatud meelelahutuslikel või rituaalsetel eesmärkidel (3). Alkohoolseid jooke kasutati sageli ka meditsiinis ­ tava, mis jätkus kaasaegse arstiteaduse arenemisel ja ka kahekümnenda sajandi alguses. Seadused alkoholi

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
9
doc

HIV

loodud koalitsioon ,,Ettevõtted HIV vastu". Samuti pakub Terve Eesti kõigile tööandjatele nii era- kui avalikus sektoris HIV-alaseid koolitusi ja ennetusprogrammi, millega praeguseks on jõutud juba 8500 inimese töökohta ja 22 organisatsiooni üle Eesti. Täna allkirjastatakse liitumislepingud ettevõtete koalitsiooni uute liikmetega. Koalitsioon ,,Ettevõtted HIV vastu" asutati 2007. aasta novembris ja selle asutajaliikmeteks on Terve Eesti SA, Hansapank, Eesti Ehitus, Statoil, TNS Emor ja Hill & Knowlton. Koalitsiooni eesmärgiks on kaasata HIV ennetusse Eesti ettevõtete ressursse, eesmärgiga ära hoida HIV ulatuslik levik tööealise elanikkonna seas. Taoline ettevõtmine ­ ennetus tööandjate kaudu ­ on mujal maailmas enda tõhusust tõestanud. Eestis kuni 15 000 HIV positiivset Terve Eesti sihtasutus on sotsiaalne ettevõte, mille eesmärgiks on tuua erasektor aktiivse osalisena rahvatervise probleemide lahendamisse Eestis ning arendada töökohapõhist

Meditsiin → Terviseõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Mis on Internet?

aastal. Tollal tekki- nud väikesed Interneti "saarekesed" Tallinnas KBFI-s ja Tartus Tõraveres, laienesid aga tormiliselt, tempoga umbes 3-4 korda aastas. Tänaseks on Eestis Internetti ühendatud aga juba üle 25000 tuhande arvuti. Võrgu kasutajate arvu ei tea täpselt aga keegi. Arvatavasti on see serverite arvust mõnikümmend korda suurem, sest näiteks ülikoolides kasutab ühte serverit sageli kümneid ja sadu inimesi. Joonis: Arvuti ja interneti kasutamine Eestis. Allikas :TNS Emor e-seire märts-mai 2007. 13 14

Informaatika → Informaatika
9 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Fookusgrupp

võimalik rühmaintervjuu läbi viia efektiivselt ja kõige tulemuslikumalt. · KASUTATUD ALLIKAD 1. Bearden/Ingram/LaForge. Marketing Principles and Perspectives Fifth Edition. New York 2007. 2. Faktum & Ariko. http://www.faktum-ariko.ee/21 3. Management Help. Basics of Conducting Focus Groups. http://managementhelp.org/businessresearch/focus-groups.htm 4. Rajaleidja. http://www.rajaleidja.ee/fookusgrupp-2/ 5. Sirkel, R. Turundusuuring. Tallinn: Ilo, 2001. 6. TNS Emor. http://www.emor.ee/kvalitatiivuuringud 7. Vihalemm, A. Marketing ­ Turg, Toode, Tarbija. Tallinn: Külim, 1997. 8. Vihalemm, A. Turundusuuring. Tallinn: Külim, 2001. ·

Muu → Ainetöö
33 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Soolised erinevused karistamise, selle raskusastme määramisel

Naiste puhul ilmnes, et kui ei ole lapsi, on väitega nõusolijaid 38%, kui aga lapsi on kaks ja rohkem, siis juba iga teine. Samalaadsed vahed ilmnevad ka meeste grupis. Vanem ja laps suhetes on 42% mehinaisi ühesugusel seisukohal, et lapse füüsiline korralekutsumine on mõnikord paratamatu. Seejuures nende hulgas, kelle peres on lapsi, on lapse füüsilise karistamise aktsepteerijate osakaal suurem kui nende hulgas, kellel peres lapsi pole. 2000. aastal viis AS Emor läbi uuringu kampaania ,,Ära löö last" raames, et hinnata hoiakuid laste kehalisse karistamisse . Lapse löömisse suhtus taunivalt 55% inimestest. Uuringus ilmnes oluline erinevus naiste ja meeste suhtumises karistamisse . Naised on veendunumad karistamise efektiivsuses, 13% naisi pooldas täielikult väidet, et ilma vitsata last inimeseks ei kasvata. Erinevused ilmnesid ka eestlaste ja muulaste suhtumises laste karistamisse. Kui 49%

Psühholoogia → Psühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vigastuste ennetamine

kandmise nõuet. Liiklusõnnetuste preventsiooni strateegiad. Mootorsõidukitega surmade arvu kahanemine toimus tänu ohututele autodele ja teedele, aga sotsiaalsed programmid ja interventsioon, suunatud käitumise muutmisele, aitasid selle kahanemisele kaasa. 2003. aastal toimusid Eestis liikluskampaaniad: "Turvavöö kaitseb!" - turvavöö ja lapse turvavarustuse kasutamine autosõidul. Kampaania oli jätkuks kolmele eelneval aastal toimunule. Kampaaniajärgselt AS EMOR poolt läbiviidud küsitlusuuring andis turvavöö kasutamise määraks autojuhtidel 82% (aastane kasv 4%). Küsitleti 1000 inimest. "Enne sebrat hoog maha!" - jalakäijate ohutuse suurendamiseks reguleeirmata ülekäiguradadel. Küsitlusuuringu järgi 68% vastanutest leidis, et kampaania mõjutas autojuhtide käitumist vöötrajal positiivselt. "Sõida kaine peaga!" - joobes juhtimise vähendamiseks. Kampaania viidi parraleelselt

Psühholoogia → Psüholoogia
83 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Tarbijakäitumine eksam konspekt

Pimeostjaks on tavaliselt treenitud mitteklient, kelle ülesanne on ostuprotsessis hinnata teenindaja tegevust. Hinnatavad komponendid on näiteks millal teenindaja märkab klienti, silmside olemasolu, teenindaja välimus, teenindamise kiirus, müügitehnikad jms. Kriteeriumid on ka erinevad vastavalt hinnatavale teenusele. Kelner restoranis ja supermarketi kassapidaja näiteks on ju väga erinevad ametid. 3.3. Teeninduse hindamine Eesti teeninduse ideks (ETI) - Viib läbi TNS Emor, esimene mõõtmine toimus augustis 2005. Sellega mõõdetakse teeninduskvaliteedi taset Eesti ettevõtetes ja antakse koondhinnang. Esimene ETI koostati 20. Eesti suurema teenindusettevõtte või -asutuse hulgas. Kaasatud olid telekommunikatsiooni-, turismi ja laevatranspordi, panganduse, kaubanduse ja avaliku sektori asutused ja ettevõtted. 2007. aasta uuringus oli üle 60 ettevõtte ja/või asutuse, 2009 oli 32, 2010 oli 39 ettevõtet, 2011. oli 36 ettevõtet, 2012 oli 32 ettevõtet

Majandus → Tarbijakäitumine
222 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Eesti Vabariik Aastal 1991-1994

2% majanduslikult aktiivsest elanikkonnast). Arvestades Eesti ametliku tööhõivestatistika praegusi võimalusi võib suure tõenäosusega väita, et mõlemad näitajad olid tegelikult mõnevõrra suuremad. Palkade tase kõikus aasta jooksul tugevasti. Nominaalpalgad kasvasid tarbijahinnaindeksist kiiremini.Keskmine arvestuslik kuupalk oli novembris 1210 krooni (151 DEM) ja detsembris ligi 1306 krooni (163 DEM). Eratarbimine Turu- ja arvamusuuringute keskuse EMOR pereuuringute andmetel on perede kogutarbimine jooksvates hindades 1993. aastal 1992. a. võrreldes 77% kasvanud ja moodustas keskmiselt 566 krooni pereliikme kohta kuus. Kogutarbimine püsihindades kahanes 10%. Soodne tendents on sealjuures tarbimise kasvutempo. Alates augustist (v.a. oktoober) ületas 1993.a. tarbimine (püsihindades) 1992. aasta taseme. Võrreldes 1993.a. kogutarbimise struktuuri eelmise aasta teise poolaasta (pärast krooni kehtestamist) tarbimisstruktuuriga pôhiliste

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Allergia erinevad vormid

1. Mis on allergia? Allergia ehk ülitundlikkuse all mõistetakse organismi ebatavalist reageerimist kas mingile välisele või organismis olevale tegurile (ainele). Inimorganism püüab mitmesuguste välisteguritega kokku puutudes nendega kohaneda ning samal ajal säilitada organismis sisekeskkonna ühtsust. Selleks toimuvad organismis keerukad kaitsereaktsioonid, milles osalevad nahk ja limaskestad, paljude elundite ja kudede rakud, veri, närvi- ja sisenõristussüsteem. Nende reaktsioonide tulemusena töötatakse organismis välja kaitsekehad - antikehad, mis tagavad organismi vastupanu kahjulikele teguritele. Mõnel inimesel on selline loomulik reageerimismehhanism häiritud ja nende organismis kulgevad kaitsereaktsloonid teisiti, mille mõjul kujuneb välja ülitundlikkus. Ülitundlikkuse puhul reageerib organism ebatavaliselt tugevasti teatud tegurite (ainete) toimele, puutudes nendega korduvalt kokku. Sellist reaktsiooni nimetatakse ülitundlikkus ...

Bioloogia → Bioloogia
76 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Tervislik toitumine ja toitumishäired eestlaste seas

Üks põhilisi probleeme, millele tuleks tähelepanu pöörata on kasuliku rasva hulk igapäevases menüüs. Eestlane tarbib rohkelt loomset valku, mis sisaldab endas küllastunud rasvu. Samuti avaldus, et ei sööda piisavalt palju kala, et saada kätte vajalik kogus omega-3 rasvhappeid. Selle alternatiivina on mõeldav kasutada salatite maitsestamisel rohkem õli või aineid, mis sisaldavad lisatud omega-3 ja -6 rasvhappeid. vi Hiljutine EMOR 'i uuring näitab, et inimese toitumisharjumused sõltuvad ka sissetulekust. Samuti mõjutavad toitumisharjumusi uued toidud, mis hiljuti Eesti toiduturule on tekkinud. Tartu Ülikooli meditsiinilise biokeemia professor Mihkel Zimler kinnitas, et eestlased on üks parema toitumisharjumustega rahvas kogu maailmas. Tema sõnul ei anna eestlasi näiteks ameeriklastega võrreldagi, ning nentis samas, et kurb asjaolu on see, et globaliseerumise käigus tuuakse välismaised pseudoprobleemid meie maale

Meditsiin → Terviseõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Nimetu

Relationship Management Approach. 2. Perens, A 1998. Teenuse margeting. Tallinn 1. Maxima poekett [http://www.maxima.ee/ettevottest/kes-me-oleme/missioon-ja- visioon/] 18.03.2011 2. Parasuraman A , Zeithaml V., Berry L 1988.Servqual: a Multiple Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality. 3. Parasuraman A, Zeithaml V, Berry L, 1994.Alternative Scales for Measuring Service Quality. 4. TNS Emor, Ostumüsteeriumist ehk mystery shoppingust [http://www.emor.ee/ostumusteeriumist-ehk-mystery-shoppingust/] 18.03.2011 18 Lisa 1. Külastusprotokoll 1-ei 2-ei 3- pigem ei 4- ei oska 5- pigem 6- 7- nõustun nõustu nõustu nõustu öelda nõustun nõustun täielikult üldse I osa 1a

Varia → Kategoriseerimata
31 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Tarbija ostukäitumine

B2 Kesktarbijakiht 33-50% kogukulust C1 Madalam 20-33% kogukulust kesktarbijakiht C2 Madalam tarbijakiht Vähem kui 20% kogukulust Eesti tarbijate ostujõu ja ostude struktuuri muutusi on alates 1992. aastast jälginud turu- uuringufirma EMOR. Tarbijate andmebaasi alusel, mida igakuiselt täiendatakse, on koostatud mudel, kus elanikkond (täpsemini leibkonnad2) jaotatakse kuude ostujõu kihti sõltuvalt nende finantsvabadusest ehk esmatarvilikest kulutustest (eluase, põhitoiduained ja igapäevased tööstuskaubad) ülejääva raha osakaalu järgi ühes kuus (vt. tabel 3). Kultuurilised mõjurid Kultuur on tarbija vajaduste ja käitumise kujundamise kõige laiema kandepinnaga mõjur.

Majandus → Tarbijakäitumine
47 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Konspekt

Aineprogramm Dokument, elukäik ja omadused DOKUMENDIHALDUS Organisatsiooni kultuur ­ asjaajamiskultuur Dokumendihalduse õiguslik keskkond Asjaajamiskord ja dokumentide loetelu Dokumendid (elemendid, plangid, liigid, loomine) 2008/2009 Dokumendiringlus, dokumentide menetlemine Dokumentide hoidmine, säilitamine, hävita...

Infoteadus → Dokumendihaldus
416 allalaadimist
thumbnail
11
doc

"Sissejuhatus sotsioloogiasse" loeng: töö, klassid, kihistumine

marksistlikuks. 4. Kihtidesse jaotamine ühe teguri najal, nt. sissetulekud; ametid. Sissetulekute järgi võib inimesi jagada kategooriatesse väga mitmel viisil, kustkohast täpselt skaala tükideks tehakse on suvaline. Kvalitatiivset vahet ei ole. Amet on väga tavaline jaotamise alus, kuna selle kohta on kerge hankida informatsiooni; samas ütleb amet üsna palju inimese terviksituatsiooni kohta. # Nt. küsimus turuuuringuettevõtte EMOR ankeedist: Millisel ametikohal Te töötate? asutuse/ettevõtte tippjuht..................... 1 keskastme juht..................................... 2 tippspetsialist (ametikohale vastava kõrgharidusega) 3 keskastme spetsialist, abispetsialist .... 4 ametnik, kontoritöötaja, isiku-/klienditeenindaja, kaitse-/päästeteenistuses .................... 5 oskustööline, seadmeoperaator, sõidukijuht 6 lihttööline.............................................. 7

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsioloogiasse
71 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun