Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Operatsioonijuhtimine konspekt (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui suured on kapitalikulud tootmise ja hangete puhul?
  • Millised on muutuv- ja püsikulud hangete puhul?
  • Millised on tootmise ja hangete jääktulud?
  • Milline on otsuse mõju personalile?
  • Milline on otsuse mõju ökoloogiale?
  • Kui palju peab olema teeninduskanaleid punkte?
  • KES on kliendid?
  • MIS on kliendi vajadused?
  • KUIDAS neid vajadusi rahuldada?
  • Kus me praegu oleme võrreldes teistega?
  • Kus me tahaksime olla?
  • Mida peame tegema et sinna jõuda?
  • Mida ja kuidas siis ikkagi mõõta?

Lõik failist

1. Tootmis(teenindus)süsteem ja operatsioonijuhtimise meetodid 
 
1.1. Tootmis(teenindus)süsteem, selle  sisendid , väljundid ja mõjurid 
Operatsioonisüsteem – organisatsiooni kogu tootmis- või teenindustegevuse süsteem. 
Väljund – eesmärk, kuhu peame jõudma. Väljunditeks on tooted ja teenused. 
Sisend  – ressurss. Näiteks: 

kapital  

materjal  

tööjõud 

energia 

tooraine
Mõjuriteks on näiteks: 

teave  väliskeskkonnast  –  teave  toote  või  teenuse  kohta,  ressursside  maksumus,   tehnoloogia  
arengusuunad , valitsuse normatiivaktid jne. 

teave sisekeskkonnast – organisatsiooni eesmärgid, poliitika, arengusuunad jne. 

teave süsteemi seisundi kohta. 
Erinevus tootmis- ja teenindussüsteemi vahel 
Ehe toode on käega katsutav, seda võib varuda, transportida, osta ja hiljem kasutada. Teenus seevastu ei ole 
käega  katsetav  nagu   tarbekaup ,  teenuse  tootmine  ja  tarbimine  toimub  üheaegselt,  teenus  ei  ole  asi,  vaid 
tegevus. 
Kui  teenindusettevõtteid  lähemalt  vaadata,  siis  näeme,  et  enamikul  juhtudel  on  neis  ühendatud  teenuse 
osutamine ja toote valmistamine. Toote valmistamine protsess on tagaplaanil ja harilikult me seda ei näe. Te 
ostate  lennupileti  ja  käsitlete  ostuprotsessi  kui  teenust.  Kuid  selleks,  et  lennuk  lendaks,  peab  ta  läbima 
plaanipärase hoolduse, mis on tööstuslik protsess. 
 
1.2. Tootmis(teenindus)süsteemi toimimise uurimise võimalused (lähenemised) 
Tootmise kitsaskohtade analüüs
 – vastab küsimusele „Mida kujutab endast optimaalne  tootmisprogramm ?“. 

Kui  tootmises  ei  ole  kitsaskohta,  siis  saab  toodangut  valmistada  soovitavas  koguses.  Kuid  seda  on 
otstarbekas  teha  vaid  siis,  kui  jääktulu  väärtus  (ühiku  realiseerimistulu  –  ühiku  muutuvkulu)  on 
positiivne. 

Kui tootmises on kitsaskoht, tuleb arvutada jääktulu  suhtarv  iga tootegrupi jaoks (jääktulu suhtarv = ühiku 
jääktulu absoluutne suurus/ühiku valmistamise aeg). Väikseima jääktulu suhtarvuga toode jäetakse välja. 
ABC-analüüs  –  kasutatakse  tootmise  võtmemomentide  ja  prioriteetide  määramiseks.  Praktika  näitab,  et  5-
20%  tootmisprotsessi  sisendeist  annavad  75-80%  tulemustest.  Ülejäänud  sisendid  annavad  ainult  5-20% 
kogutulemusest. See tähendab, et väikestel naturaalsetel suurustel on suur rahaline väärtus. Tootmisjuht peab 
neid  teadma  ja  ABC-analüüs  võimaldab  neid  leida.  Juhtkonna  ülesandeks  on  ülesannete,  protsesside, 
materjalide,  tootegruppide  prioriteetide  määramine.  Ülesandeid  jagatakse  A,  B  ja  C  ülesanneteks,  lähtudes 
tähtsuse ja tähtajalisuse kriteeriumidest. Sellest klassifikatsioonist jäävad välja ülesanded, mis ei ole tähtsad 
ega tähtajalised.  
Tootmise alternatiivide analüüs – vastab küsimusele „Kas toota mõni toote koosseisu kuuluv  komponent  ise 
või osta  tarnijalt ?“. Kasutatakse järgmisi hindamismeetodeid: 
Sisu 
Meetod 
Uute  eesmärkide  püstitamine,  olemasolevate 
Kas otsus on kooskõlas ettevõtte eesmärkidega? 
Vasakule Paremale
Operatsioonijuhtimine konspekt #1 Operatsioonijuhtimine konspekt #2 Operatsioonijuhtimine konspekt #3 Operatsioonijuhtimine konspekt #4 Operatsioonijuhtimine konspekt #5 Operatsioonijuhtimine konspekt #6 Operatsioonijuhtimine konspekt #7 Operatsioonijuhtimine konspekt #8 Operatsioonijuhtimine konspekt #9 Operatsioonijuhtimine konspekt #10 Operatsioonijuhtimine konspekt #11 Operatsioonijuhtimine konspekt #12 Operatsioonijuhtimine konspekt #13 Operatsioonijuhtimine konspekt #14 Operatsioonijuhtimine konspekt #15 Operatsioonijuhtimine konspekt #16 Operatsioonijuhtimine konspekt #17 Operatsioonijuhtimine konspekt #18 Operatsioonijuhtimine konspekt #19 Operatsioonijuhtimine konspekt #20 Operatsioonijuhtimine konspekt #21 Operatsioonijuhtimine konspekt #22 Operatsioonijuhtimine konspekt #23 Operatsioonijuhtimine konspekt #24 Operatsioonijuhtimine konspekt #25
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-09-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 123 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mlp22 Õppematerjali autor
Operatsioonijuhtimine konspekt

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
20
pdf

Operatsioonijuhtimine kordamisküsimused

x leida optimaalne seos inimese, seadme ja tootmisr�tmi vahel x kasutada rikkeid ennetavat seadmete hoolduss�steemi x kasutada mitmefunktsioonilisi t��lisi, mis v�imaldab t��j�udu paindlikumalt rakendada x saavutada toodangu k�rge ja stabiilne kvaliteeditase, et v�hendada kvaliteedikulusid ja stabiliseerida tootmisr�tmi x saavutada s�steemisisene koost�� x kasutada usaldatavaid tarnijaid x v�tta kasutusele tootmiss�steem, kus iga operatsioon v�tab eelnenud operatsioonilt pooltooteid vajalikus mahus ja �igel ajal x t�statatud probleemid peavad leidma kiire lahenduse x pidevalt t�iustada s�steemi ja t�sta t��tajate kvalifikatsiooni. S�steemi rakendamise tulemusena v�henevad tootmissisesed ja �v�lised varud ning laopinnad, l�heneb tootmists�kkel, tootmine kulgeb sujuvamalt ning tootmisv�imsusi kasutatakse t�husamalt, paraneb toodangu kvaliteet ja v�henevad kvaliteedikulud, v�heneb vajadus abit��liste j�rele.

Operatsioonijuhtimine
thumbnail
24
pdf

Analüüsimeetodid äriuuringutes loengukonspekt

1. KVANTITATIIVSED JA KVALITATIIVSED ANAL��SI MEETODID 1.1. Anal��tiliste mudelite liigitamine, erip�ra ja kasutusv�imalused �rikorralduses 1. Sihip�rase kasutuse j�rgi: teoreetilis-anal��tilised mudelid (teooria mudelid, kirjeldused, pigem doktorit��), rakenduslikud mudelid (kvantitatiivset laadi, ei v�lista eelnevat teoreetilist k�sitlust) 2. Tasandi ja problemaatika j�rgi: makromudelid (regioon); mikromudelid (ettev�te v�i selle allosa); problemaatikamudelid (rahandus, logistika v muu valdkond) 3. Matemaatiliste seoste j�rgi: funktsionaalsed (determineeritud) mudelid; stohhastilised (juhuslikkust arvestavad); lineaarsed mudelid; mittelineaarsed; aditiivsed ja multiplikatiivsed 4. Aja arvestamise j�rgi: staatilised mudelid (konkreetse hetke sisu); d�naamilised mudelid. Staatilisest v�ib tekitada d�naamilise kui lisada aegrida 5. Kasutatavate m��t�hikute j�rgi: naturaalsed mudelid (t��koha tasand); v��rtuselised; segamudelid; standardiseeritud (stan

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
2
doc

Operatsioonijuhtimine

� 1. Ratsionaalne otsustusprotsess �2. Simulatsioon (modelleerimine) Modelleerimine on laiem m�iste kui simulatsioon. 4. Asukoha valimine. 1.1. Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid Modelleerimine � mudelite koostamine ja uurimine(anal��s). Mudel on t��vahend. 4.1.Asukoha valimise strateegiad ja etapid Asukohavaliku ees seistakse siis, kui tootmine Otsustamise-tegutsemisviisi leidmine, probleemi lahendamise protsess ja tegevuse tulemus. Simulatsioon � tegelikku olukorra modelleerimine, protsesside matkimine, immiteerimine, ei mahu olemasolevatesse raamidesse v�i on mujal tootmiskulud v�iksemad. Strateegiad: Kolm aspekti: probleemi lahendamiseks vajalike tegutsemisvariantide ettevalmistamine, �ppimine l�bi tegutsemise. Mudelid:1.materiaalsed(f��silised)ehk ainelised , 2.m�ttelised 1)uue asukoha valimine

Operatsioonisüsteemid
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Avatud ülikool KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING MJJV.09.029 Koostanud professor Toomas Haldma Loengukonspekt ärijuhtimise magistriõppele finantsjuhtimise eriaines TARTU 2015 SISUKORD 1. ETTEVÕTTESISESE ARVESTUSE ROLL JA ARENGUD ............................3 1.1. Strateegiliste nõuete kasv juhtimisele ...............................................................3 1.2. Ettevõtte aruandluse arengusuunad ...................................................................4 1.3. Ettevõttesisese planeerimis- ja aruandlussüsteemi kujundamise vajadused .....6 1.4. Juhtimisarvestuse praktikat mõjutavad tegurid .................................................8 1.4. Ettevõtte kuluarvestuse süsteemi eesmärgid ja komponendid ..........................8 2. ETTEVÕTTE KULUARVESTUSE SÜSTEEM .................................................. 11 2.1.

Finantsjuhtimine
thumbnail
17
doc

Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused

K�simused ja vastused 1. Ratsionaalne otsustusprotsess Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid ning etapid. Otsustamise all m�istame tegutsemisviisi leidmist, probleemi lahendamise protsessi ennast ja tegevuse tulemust. M�iste sisaldab omavahel seotud aspekti. Esiteks, otsustamine on tegevus, mis toimub juhtimiss�steemis ja on seotud probleemi lahendamiseks vajalike tegutsemisvariantide ettevalmistamise, leidmise, soodsaima variandi v�ljavalimise ja rakendamise otsusega. Seega on tegemist juhtimisaparaadi t��ga ja juhtimisprotsessi teatud etapiga. Teiseks, otsustamine on juhtimisaparaadi tegutsemisviis juhitava s�steemi m�jutamiseks. Selles m�ttes on otsustamine kavandatavate tegevuste kirjeldus. Kolmandaks, otsustamine on juhi praktiline tegevus juhtimiss�steemis. Juhtimisotsuste vastuv�tmise protsessi elemendid on: Probleemsituatsioon Aeg Ressursid Eesm�rgid Juhitavad tegurid (neist formuleeruvad tegevuste alter

Operatsioonijuhtimine
thumbnail
102
pptx

Kvaliteedijuhtimise olemus

4. KVALITEEDIJUHTIMI SE OLEMUS KVALITEEDIJUHTIMINE Kvaliteedijuhtimine on ettevõtte eesmärkide saavutamine läbi protsessikeskse juhtimise, mille tulemusena kindlustatakse toodete ja teenuste pidev kvaliteeditaseme paranemine. Kvaliteedijuhtimine sisaldab kõiki juhtimisalaseid tegevusi, mis määravad kvaliteedipoliitika, eesmärgid ja kohustused ning teostavad need kvaliteedisüsteemi raames kvaliteediplaneerimise, kvaliteediohje, kvaliteeditagamise ja kvaliteediparenduse abil. Kvaliteedijuhtimine on kõigi juhtimistasandite kohustus ja selle teostamine hõlmab organisatsiooni kõiki töötajaid. Kvaliteedi juhtimine Kvaliteedijuhtimine on seotud sellega, kuidas juhtida sisendit nii, et saada soovitud väljund/tulemus planeerimine sisend protsess väljund ootus tagasiside/õppimine Kvaliteedisilmus KVALITEEDIPROBLEEMIDEGA TULEB TEGELEDA JUBA KLIENTIDE NÕUETE KINDLAKSTEGEMISE PROTSESSI

Majandus
thumbnail
2
pdf

Analüürimeetodid äriuuringutes eksam koos vastustega variant 2

1. PRGOGNOSTIKA MEETODID a) Faktij�rgsed meetodid x Statistilised meetodid o Prognoositav n�itaja aegrea alusel: ekstrapolatsioon; paindlikud funktsioonid; autoregressiivsed mudelid; eksponenttasandamine; splain meetod; harmooniliste kaalude v�te; Box-Jenkinsi mudelid. o Mitmeteguriline prognoos: regressioonmudel; faktoranal��si mudelid; Markovi ahelmudel. x Analoogiameetodid: ajaloolise analoogia meetod, matemaatilise analoogia meetod x Ennetava informatsiooni meetodid: patentmeetod, publikatsioonide meetod b) Eksperthinnangute meetodid: individuaalsed ja kollektiivsed c) Kompleksmeetodid: eesm�rkide s�steem (puu) meetod, stsenaariumide, s�steemanal��s, siht (kompleks) programm-meetod. 2. DETERMINEERITUD LIHTANAL��SI MEETODID Otsev�rdlused Teatud n�itaja v�i tema tegurite, samuti ka nende d�naamika kasvuprotsentide v�rdlemine, mida v�ljendab vastavate n�itajate erinevuse koefitsient: K=yi/yj, kus yi on vastava n�itaja tase antud objektil v�i subjektil, yj on sama n

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
2
pdf

Analüürimeetodid äriuuringutes eksam V1

Eksam Variant 1 1. SWOT ANAL��S I etapp: SWOT-anal��sis kirjeldatakse (ettev�tte) sisemisi tugevusi (strengths) ja n�rkusi (weaknesses) ning v�liskeskkonna pakutavaid v�imalusi (opportunities) ja ohte (threats). See on vahend sise-ja v�liskeskkonna anal��side tulemuste kokkuv�tteks, mis annab �levaate (ettev�tte) konkurentsiolukorrast. Meetodit v�ib seostada strateegiate ja tegevuskavadega. Esialgu kvalitatiivsed n�itajad. N�itajad v�ib panna pingeritta ja anda neile kaalud. Alati oluline m�rkida, kas kollektiivselt v�i individuaalselt tehtud ja millal tehtud. Meetmed, abin�ud, tegevusplaan. II etapp: TOWS anal��s - Tuleb leida, kuidas v�liseid v�imalusi �ra kasutada n�rkuste kompenseerimiseks. Kuidas ettev�tte tugevusi �ra kasutada, et v�lisohte kompenseerida. Mida teha olukorras k

Analüüsimeetodid äriuuringutes




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun