Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"operatiivsed" - 80 õppematerjali

operatiivsed – kuni aastased, kitsa tegevusalaga, nendega tegelevad esmatasandijuhid.
thumbnail
7
pptx

Eesmärgid

Nõuded eesmärkidele. SMART reegel. Specific ­ konkreetne Measurable ­ mõõdetav Agreed ­ kokkuleppeline Realistic ­ realistlik Timed - ajastatud Eesmärkide liigitamine Organisatsioonide eesmärke jagatakse kolmeks sõltumata sellest, kas tegu on avalike või eraorganisatsioonidega. Organisatsiooni eesmärgid Sisulised Süsteemilised Individuaalsed Ametlikud Operatiivsed Organisatsiooni eesmärgid: 1. Sisulised eesmärgid - on käegakatsutavad. Neid jagatakse kaheks: 1.1 Ametlikud eesmärgid - on loojate või juhtkonna poolt määratletud vastavalt missioonile ja strateegiale. Levitatakse väljaspoole organisatsiooni. 1.2 Operatiiveesmärgid ­ põhinevad konkreetsetel funktsioonidel. Näitavad mida organisatsioon tegelikult soovib. 2. Süsteemi eesmärgid ­on vajalikud arengu ja kasvu tagamiseks või organisatsiooni

Majandus → Juhtimise alused
52 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Juhtimise alused

 Planeerimisel vähenevad kattuvad ja asjatud tegevused. Kui tegevuskava ja lõpptulemus on selge, saab ebaefektiivsus ilmnähtavaks ning saab parandatud või kõrvaldatud.  Planeerimine annab standardid kontrollimiseks. Kontrollimisel me võrdleme tegelikku saavutust eesmärkidega, saame määrata kindlaks kõrvalekalded ja võtta kasutusele vajalikud korrigeerivad abinõud. Strateegilised ja operatiivsed plaanid Plaanid, mis kehtivad kogu organisatsiooni kohta, kehtestavad organisatsiooni üldised eesmärgid ja püüavad organisatsiooni määratleda oma keskkonna suhtes, on strateegilised plaanid. Plaanid, mis kirjeldavad detaile, kuidas üldisi eesmärke saavutada, on operatiivsed plaanid. Operatiivsed plaanid kehtivad lühema ajaperioodi kohta. Näiteks kuu-, nädala- ja päevaplaanid on peaaegu alati operatiivsed.

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Juhtimise alused

Nähes eesootavaid muutusi, oskavad juhid neid arvesse võtta ja väljatöötada vajalikke abinõusid. Et kõrvaldada imnenud ebaefektiivsus, peavad nii tegevuskava kui ka lõpptulemus olem aväga selged. Planeerimine võimadab suuremat kontrolli. Selle raames saab võrrelda eesmärki ja tegelikku saavutust. Sealt tulevad koheselt välja kõikvõimalikud kõrvalekalded ning nende korrastamiseks kasutada vajalikke abinõusid. On kaht liiki plaane: strateegilised ja operatiivsed. Stareegilisteks plaanideks loetakse plaane, mis kentivad organistatsiooni kohta tervikuna. Nende abil määratletakse organisatsioon keskonna suhtes ning pannakse paika üldised eesmärgid. Samas, operatiivsed plaanid kujutavad endast, täpseid kirjeldavaid detaile, mis annavad mõista, kuidas eesmärke saavutada. Operatiivdes plaanid oma üldiselt lühiajalised (mõned kuud), strateegilised aga pikaajalised (üle kolme aasta). Igas olukorras ei saa kasutada üht plaani. Planeerimist võivad

Majandus → Juhtimise alused
5 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Ettevõtlus ja majandus

sisalda numbreid, kirjeldab ideaale, on suunanäitajaks, on ettevõttespetsiifiiline, see on loodud paljude inimeste poolt, on teadvustatud tervele meeskonnale ehk siis avalik. Visioon peab aitama ettevõtjal keskenduda olulisele, mis viib pikaajalise eesmärgi realiseerimisele ning aitab mitte killustuda igapäevatoimingutes. Organisatsiooni missioonist ja visioonist saavad alguse ka organisatsiooni eesmärgid. On olemas strateegilised eesmärgid, taktikalised eesmärgid ning operatiivsed eesmärgid.Strateegilised eesmärgid on üldisemad kui taktikalised ja operatiivtasandi eesmärgid ning peaksid näitama eelkõige muutusi üldise positsiooni ja valdkonna arengu osas. Üldiselt soovitakse saavutada uut seisundit mitte numbrilisi näitajaid. Visioonini jõutakse läbi üldisete ehk strateegiliste eesmärkide. Strateegilised eesmärgid on visiooni täpsustavad sihid ning ütlevad, kus me tahame olla teatud aja pärast. Eesmärgid väljendavad

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Planeerimine

Planeerimine Planeerimine on keskkonna määramatusega toimetuleku protsess, mille käigus määratakse kindlaks organisatsiooni tegevussuunad ja eesmärgid tulevikus. Planeerimine võimaldab ette näha protsessi eesmärkide seadmisest nende saavutamiseni välja. Mida keerukam ja suurem on eesmärk, seda väljakutserohkem ja pikem on tee selle saavutamiseni. Planeerimise mõju teistele juhtimisülesannetele Plaanid ----------------------------- planeerimine annab suuna kõigile juhtimisülesannetele organisatsiooni personali- infovahetus eestvedamine kontrollimine kavandamine juhtimine ja motiveerimine Planeerimise tasandid Operatiivplaan ­ detailne, suhteliselt vähe määramatust, alla ühe aasta, esmatasandi juhid Taktikaline plaan ­ mõningane detailsus mõningane määramatus, mõnest kuust kahe aastani, keskastme juh...

Majandus → Juhtimise alused
29 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Juhtimise etapid

Kui tegevuskava ja lõpptulemus on selge, saab ebaefektiivsus ilmnähtavaks ning saab parandatud või kõrvaldatud. 4. Planeerimine annab standardid kontrollimiseks. Kui me pole kindlad, mida me püüame saavutada, kuidas me saame siis kindlaks teha, kas me selle saavutasime? Kontrollimisel me võrdleme tegelikku saavutust eesmärkidega, saame määrata kindlaks kõrvalekalded ja võtta kasutusele vajalikud korrigeerivad abinõud. Strateegilised ja operatiivsed plaanid Plaanid, mis kehtivad kogu organisatsiooni kohta, kehtestavad organisatsiooni üldised eesmärgid ja püüavad organisatsiooni määratleda oma keskkonna suhtes, on strateegilised plaanid. Plaanid, mis kirjeldavad detaile, kuidas üldisi eesmärke saavutada, on operatiivsed plaanid. Operatiivsed plaanid kehtivad lühema ajaperioodi kohta. Näiteks kuu-, nädala- ja päevaplaanid on peaaegu alati operatiivsed

Majandus → Juhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Hotelli vastuvõtt ja konverentsikorraldus

 Rikskikindlustus mitteilmumisele  Välja töötada kindlad protseduurid, kuidas sellistel puhkudel toimida Mis on Night Auditi peamised toimingud ja funktsioonid?  Kinnitab/salvestab/puhastab hotellis elavate ja mitte-klientide arvetele tehtud sisestused  Vahetab süsteemis kuupäeva  Postitab toa hinnad kliendi arvetele  Määrab tubade staatused  Kontrollib krediidilimiidid  Kosstab operatiivsed ja majandusnäitajate raportid  Koostab statistilised raportid Telefonietikett.  Kõne vastuvõtmine  Kujutluse loomine  Meeleolu  Positiivsete sõnade ja fraaside kasutamine  Kõne lõpetamine Kuidas lahendada kliendi kaebusi professionaalselt?  Apologize  Be understanding  Correct(korrigeerida probleem kiiresti)  Discuss  Explain  Follow-up(hoida end kursis probleemi lahenduskäiguga)

Turism → Hotellimajandus
10 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Üks üllatuslikuim inimese aru omadus on mälu.

Välisobjektist mälu sattub hetkeliselt lühiaegsele. Lühiagne mälu on iseloomustatud väga lühikese hoidmisega pärast ühekorralise, väga lühiagse tajumusega ja aeglase taastusega. Mõned inimese käitumise omadused on seotud lühikese lühiagse mälu mahaga. Psühholoogid, seal hulgas on ka G. Miller tõendasid, et lühiagse mälu maht moodustab 7 (+ -)2 elementi ja määratakse informatsiooni ühengu järgu, mis me oleme jõukohane täpselt taastada mõni kümne sekundi jooksul. Operatiivsed ühingud olenevad inimeste oskumisest taastada informatsiooni, informatsiooni meeldejäätmise meetmest, näiteks rütmiliselt organiseeritud järgnevus aitab jätta rohkem informatsiooni hulka. Selline mäluvorm erineb hetkelisest. Esiteks, hoidmise mehhanismi poolest, teiseks aga teise informatsiooni teisenduse poolest, kolmandaks teise maha poolest ja, lõpuks, tese informatsiooni hoidmise ajapikenduse poolest. Lühiaegse mälu roll seisneb üldistuses, skeemisatsioonis, informatsiooni

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
6
docx

TOOTMISE PLANEERIMINE JA ETAPID

Seetõttu tuleb tootmist asjatundlikult korraldada. (Riives, Lavin, 2014, lk 39). Planeerimine hõlmab endas mitmeid tegevusi, näiteks: väliskeskkonna olukorda, faktorianalüüsi ja prognoosimist; eesmärkide saavutamise alternatiivide formuleerimist, hindamist ja optimeerimist strateegilise turunduse staadiumis; plaanide koostamist ja täideviimist. Plaanid võivad olla probleemsed, komplekssed, lokaalsed, strateegilised, taktikalised või operatiivsed. Planeerimine on eriti keerukas, kui ettevõte asub aktiivse innovatsiooni staadiumis, kus toimuvad kiired muutused määramatuse olukorras. (Kabral, 2003, lk 173) Planeerimisülesanneteks tootmissüsteemis on: 1. firma tulevikku suunatud optimaalse strateegia valimine, 2. firma püsiva arengu ja toimimise tagamine, 3. uue innovaatilise toodangu portfelli moodustamine, 4. innovaatilise tegevuse eesmärkide struktureerimine, 5. plaanide täitmise komplekssuse tagamine,

Logistika → Baaslogistika
18 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Trükiste tootmine

suuremates trükikodades. 4 Proovitrükk kõlastused ja montaaz Selleks et vältida võimalikke vigu trükisel (disain, küljendus, tekst jne.), on soovitatav kontrollida üle proovitrükk, mis prinditakse otse failist enne trükiplaadi valmistamist. Plaadiväljastajate kasutuselevõtmine viis trükitsehhis vajaduseni võtta kasutusele operatiivsed proovitrükiseadmed. Need pidid andma ülevaate sellest, kas plaadile ülekantu vastab trükise maketile. Poognamontaaž on kujutise paigutuse tegemine trükiplaadile vastavalt trükimasina tehnilistele parameetritele ja järeltöötluse vajadustele. Montaaži võib teha käsitsi või spetsiaalseid programme kasutades. Trükkivormide valmistamine Trükiplaadiks on nn lito-alumiiniumleht, kuhu on elektrokee - milisel meetodil kantud trükkimiseks vajalikud kihid

Meedia → Meedia
5 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Juhtimise alused, I KT

kõrvaldatud. 4. Planeerimine annab standardid kontrollimiseks. Kui me pole kindlad, mida me püüame saavutada, kuidas me saame siis kindlaks teha, kas me selle saavutasime? Kontrollimisel me võrdleme tegelikku saavutust eesmärkidega, saame määrata kindlaks kõrvalekalded ja võtta kasutusele vajalikud korrigeerivad abinõud. 8. Plaanide liigid · Pikaajalised ehk strateegilised plaanid · Vahepealse kestusega ehk taktikalised plaanid · Lühiajalised ehk operatiivsed plaanid Strateegiline planeerimine Strateegia määrab organisatsiooni põhieesmärgid ja peamised teed nende saavutamiseks, andes organisatsioonile kindla tegevussuuna. Strateegilisel planeerimisel peavad eesmärkidel olema järgmised omadused: Mõõdetavus, arusaadavus, motiveerivus, reaalsus, saavutatavus, paindlikkus, sobivus. Strateegiliselt planeeritakse keskkonna kontekstis. Kui keskkond jätta tähelepanuta, pole võimalik koostada toimivat plaani

Majandus → Juhtimis alused ja...
98 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Juhtimise alused KT kordamisküsimused

Juhtimise alused Kontrolltöö kordamisküsimused TEEMA: Sissejuhatus juhtimisse 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? Tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides. Vähemal määral kaastöötajate ja juhendajagha suheldes ning erialastest teadmistest ja täiendkoolitustest. 2) Kes on juht? Juht on inimene, kellel on vähemalt 1 alluv 3) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 4) Nimeta neli sagedamini välja toodud juhtimise ülesannet · Planeerimine ( eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede määratlemine) · organiseerimine (kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaksmääramine); · eestvedamine (inimeste motiveerimine vajalike tööde tegemiseks); · kontrollimine (saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega). 5) Kirjelda H. Mintzbergi juhi rolle kirjeldavat mudelit. Suhtlusrollid ­ ...

Majandus → Juhtimine
66 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

Personalijuhtimise kontekst ja personalitöö korraldamine

I Personalijuhtimise kontekst ja personalitöö korraldamine Maria Kütt 20. veebruar 2014, TLÜ definitsioonidest Personalijuhtimine (Human Resource Management) on inimressursi rakendamine organisatsiooni eesmärkide saavutamise huvides (Mondy, 1999) Personalijuhtimine (HRM) on strateegiline ja järjepidev lähenemine organisatsiooni kõige väärtuslikuma vara ­ inimeste, kes annavad oma individuaalse ja kollektiivse panuse organisatsiooni eesmärkide saavutamisesse ­ juhtimisele (Armstrong, 2006) Ressurss või personal või... inimvara (peopleware) ­ täiendus tark- ja riistvarale (software ja hardware); teatud tüüpi varandus, mida tuleb võimalikult tootlikkult rakendada inimressurss (human resource) ­ üks organisatsiooni tegevuseks vajalikest ressurssidest (inimesed, tehnoloogia, aeg, raha) inimkapital (human capital) ­ vastand füüsilisele kapitalile personal (personnel) ­ vi...

Ühiskond → T??keskkonna ohutus
31 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ülevaade Tartu trükitööstusest

reklaamiagentuurid ja disainibürood nii Eestis kui ka väljaspool Eestit. Põhilisteks toodeteks on ajalehed, ajakirjad, kataloogid, kliendilehed ja suuremahulised reklaamtrükised. Kroonpressi trükikoda kasutab ofseti tehnoloogiat, mis on ajalehtede ja ajakirjade trükil vast üks enamlevinumaid, samuti on Kroonpressis kasutatav tehnoloogia ja seadmed kiire ja suure jõudlusega, mis peavadki tänapäeva kiiresti muutuvas infohulgas olema kiired ja operatiivsed. Ofseti trükitehnoloogia kaasajal põhineb trummeltrüki masinatel, milles on eelnevalt ettevalmistatud trükiplaadid. Need on oma keemilistelt omadustelt erineva vedeliku nakkuvusega- trükivärv sisaldab õlilaadseid ühendeid, mis nakkuvad trükkiplaadil trükitava mustripildiga ja need kohad kuhu ei ole trüki jälge, seda niisutatakse veega. Sellelt trükiplaadilt antakse järgnevalt trükivärv üle elastsele ofset kummile , mis omakorda edastab

Kultuur-Kunst → Kultuur
11 allalaadimist
thumbnail
10
doc

ETTEVÕTTE JUHTIMISE ÜLDKURSUS

Organiseerimine Kontrollimine Mehitamine 19. Planeerimisfunktsioon Seotud eesmärkide püstitamise, poliitika formuleerimise ja protseduuride kehtestamisega. Planeerida on vaja selleks, et: - Anda tegevusele eesmärgipärane suund ja vähendada segadust - Anda kontrolliks vajalik standard Plaanide liigid: - Pikaajalised e. strateegilised plaanid - Vahepealse kestusega e. taktikalised plaanid - Lühiajalised e. operatiivsed plaanid 20. Organiseerimisfunktsioon Planeerimise käigus fikseeritakse eesmärgid. Organiseerimise käigus määratakse nende eesmärkide saavutamise teed. Otsustatakse kuidas kõige paremini rühmitada organisatsiooni elemente, s.o. ressursse ja tegevusi. Kui strateegias määratakse mida teha, siis organiseerimine määrab kuidas teha. Organiseerimine seisneb: - ülesannete grupeerimises - töökohtade kavandamises

Majandus → Ettevõtlus
27 allalaadimist
thumbnail
9
docx

KULUARVESTUS TOOTMISETTEVÕTETES

võimest reageerida ja kohaneda nii ettevõtet ümbritsevas keskkonnas toimuvate kui ka ettevõttesiseselt aset leidvate muutustega (Haldma, 2005, lk1). 1.1 Võimalikud eesmärgid Esimene samm kuluarvestuse süsteemi loomisel on täpsustada ettevõtte eesmärgid. Eesmärgi all mõistetakse tulemust, milleni soovitakse välja jõuda. Ajaliselt jaotatakse eesmärgid alljärgnevalt: strateegilised ehk pikaajalised eesmärgid, taktikalised ehk keskmise pikkusega, operatiivsed ehk lühiajalised eesmärgid. Pikaajalised eesmärgid püstitatakse pikemaks perioodiks kui viis aastat. Taktikalisi eesmärke seostatakse eeskätt sellega, millised on eesmärgid ühes või teises äritegevuse valdkonnas. Lühiajalised eesmärgid, mis tulenevad strateegilistest ja taktikalistest eesmärkidest, püstitatakse kuni üheks aastaks ja need täpsustavad ja detailiseerivad erinevaid strateegilisi ja taktikalisi eesmärke (Haldma, Karu, 1999, lk 14-15). 1

Majandus → Äriökonoomika
27 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimispsühholoogia. Organisatsioon

Juhtimise kvaliteedist sõltub organisatsiooni tulevik. Juhtimistegevus on suunatud sellele, et organisatsioon oleks efektiivne. Samal ajal on ressursid, mida kasutatakse ­ inimesed, raha, seadmed ­ piiratud ja seetõttu tuleb neid kasutada säästlikult. Planeerimine on protsess, mis hõlmab organisatsiooni eesmärkide püstitamist ning strateegia ja tegevuskavade väljatöötamist. Plaanide liigid on pikaajalised ehk strateegilised plaanid, taktikalised plaanid, lühiajalised ehk operatiivsed plaanid. Organiseerimine on protsess, millises määratakse kindlaks, millised tööülesanded tuleb teha, kes need teeb, kuidas on ülesanded rühmitatud, kes annab kellele aru ja millisel tasandil tehakse otsused. Tulemuseks on organisatsiooni struktuur. Eestvedamine kujutab endast töötajate motiveerimist koostöös pingutama organisatsiooni eesmärkide saavutamise nimel. Kui juhid motiveerivad alluvaid, suunavad teiste tegevust,

Psühholoogia → Juhtimispsühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Administratiivne juhtimine

ja tegevuskavade väljatöötamist. Planeerimine on seotud eesmärkide püstitamise, poliitika formuleerimise ja protseduuride kehtestamisega. Planeerida on vaja selleks, et anda tegevusele eesmärgipärane suund ja vähendada segadust ning anda kontrolliks vajalik standard. Plaanide liigid: - pikaajalised e. strateegilised plaanid,- vahepealse kestusega e. taktikalised plaanid,- lühiajalised e. operatiivsed plaanid. Strateegia määrab organisatsiooni põhieesmärgid ja peamised teed nende saavutamiseks, andes organisatsioonile kindla tegevussuuna. Kui strateegia keskendub ressurssidele, keskkonnale ja missioonile, siis taktika keskendub inimestele ja tegevustele. Operatiivplaanid koostatakse lähtudes taktikalistest plaanidest ja on suunatud operatiivsete eesmärkide saavutamisele.  Organiseerimine, millega määratakse ülesanded ja võimusuhted. Selle

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Majandusinfosusteemid KT

36. Millega tegeleb DHP tarkvarateenus, peamised funktsioonid? Dokumendihaldus 37. Millega tegeleb Grupivara tarkvarateenus, peamised funktsioonid? Kaugtöö, grupivara, intranet 38. Mille poolest erinevad strateegilised- ja operatiivinfosüsteemid? Operatiivsed süsteemid tegelevad äritegevust kirjeldava informatsiooni kogumise, säilitamise ja analüüsiga, nagu näiteks tellimuste ja arvete haldamise, raamatupidamise ja laoarvestuse süsteemid. Operatiivsed süsteemid on orienteeritud andmehõivele ja andmete terviklikkuse tagamisele reaalajas. Strateegiliste süsteemide protsessid on tavaliselt vähemstruktuursed; neis osalevad kvalitatiivsed andmed, vastandina operatiivsetes süsteemides liikuvatele kvantitatiivsetele andmetele. Kui operatiivsetes süsteemides on andmeobjektidel kindlalt fikseeritud struktuur, siis strateegilistes süsteemides liikuvad andmed sisalduvad tavaliselt küllalt määramatu

Informaatika → Majandusinfosüsteemid
60 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vene sõjaväe poolt saastatud piirkonnad

Meltsiveski veehaaret. (Mati Salu; Madis Metsur) 5 Jääkreostuse likvideerimistööd Senised tööd on olnud sihipärased, ette võib heita tööde killustatust ja katkemist mõnel objektil. Kõige otstarbekam on hüljatud ohtlike jäätmete ja vedelkütuse jääkide koristamine. Väga oluline on avariide kiire likvideerimine ja operatiivsed puhastustööd Päästeteenistuse poolt. Pinnase- ja põhjaveereostuse avariijärgsete operatiivsete puhastustööde tegemiseks süsteem puudub. Reeglina püütakse reostunud alade kasutuselevõttu elutsoonina vältida. Pinnase puhastamise lihtsaim meetod on reostunud pinnase äravedu ja käitlemine selleks spetsialiseerunud ettevõttes. Sageli levinud meetodiks on ka reostunud ala lokaliseerimine - veekindel katmine või piiramine dreenidega.

Loodus → Keskkonnaökoloogia
22 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Juhtimise alused konspekt

Tegevused ja tegevussfäär, mis eristab organisatsiooni teistest - klient, turuosa.) Strateegilised eesmärgid (kuhu tahab organisatsioon tervikuna jõuda kaugemas tulevikus ja seejärel lähemas tulevikus) Taktikalised eesmärgid Operatiivsed eesmärgid Joonis 9 – Organisatsiooni eesmärkide hierarhia (tipp on kõige aluseks) Eesmärgid peavad olema SMART  Saavutatavad  Mõõdetavad  Ajaliselt määratud  Realistlikud  Täpsed TAKTIKALINE PLANEERIMINE Taktikaliseid plaane tehakse strateegiliste plaanide eri osade täitmiseks. Strateegiline plaan keskendub ressursile, keskkonnale ja missioonile. Taktika keskendub inimesele ja tegevusele. Taktika on strateegiast konkreetsem

Majandus → Juhtimise alused
59 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Laoprogrammid

äritarkvara lahendusi pakkuvasse kontserni PBS. HÄT Systemsi meeskond on moodustatud Hansa Äritarkvara meeskonna baasil, kellel on pikaajaline kogemus ettevõtete majandusinfosüsteemide juurutamisel EDISOFT SYSTEMS Tegevusalad: - RAHVUSVAHELINE KODEERIMISSTANDARD - Logistikatarkvara - EDI-teenus (Electronic Data Interchange) EDI tehnoloogia juurutamine annab kindlad operatiivsed ja strateegilised eelised. Esimesed nendest parandavad äridokumentide töötlemisprotseduuri (tellimused, arved, hinnakirjad, laoseis, jne.). Teised - nn. strateegilised - suurendavad teie firma atraktiivsust koostöös teiste firmadega (tarnijad, ostjad), andes teie firmale konkurentsieelise turul nt. tänu uuele logistikasusteemile, mis on uutele tehnoloogiatele avatud nagu VMI (Vendor Managed Inventory). HW HANSARAAMA Tegevusalad:

Logistika → Logistika
79 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Juhtimise kordamisküsimused ja vastused

Juhtimise kontrolltöö kordamisküsimused 1. Organisatsiooni olemus, koostisosad ja eesmärgid Inimeste rühm, mis töötab ühiste eesmärkide nimel. Sotsiaalsed süsteemid Sotsiaalse süsteemina käsitlemine tähendab seda, et organisatsioonides toimuv tegevus allub psühholoogia ja sotsioloogia seaduspärasustele. Inimestel on psühholoogilised vajadused, sotsiaalsed rollid ja staatus. Nende käitumist mõjutavad nii nende sisemised vajadused kui ka rühm, kuhu nad kuuluvad. Vastastikune huvi Vastastikune huvi tähendab seda, et organisatsioon vajab inimesi ja inimesed organisatsiooni. Inimesed näevad organisatsioonis oma eesmärkide saavutamise vahendit, organisatsioon vajab aga inimesi oma eesmärkide saavutamiseks. Vastastikuse huvi tulemuseks on mõlemapoolne kasu. Organisatsioon on edukam, kuna tegutsetakse efektiivsemalt. Paraneb toodangu kvaliteet, teeninduskultuur, vähenevad kulud. Sellest on omakorda kasu kog...

Majandus → Juhtimine
43 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Ariplaani koostamine (juhend)

1.7 Piirangud (kitsendused) · Olulisimad piiravad ja/või kitsendavad asjaolud (nt olemasolevad siduvad lepingud jms). 1.8 Sõltuvused · Olulised sise- ja välistegurid, mis mõjutavad projekti teostamist (sh nt teised käimasolevad (konkureerivad) projektid/programmid) 1.9 Strateegilised kasud · Strateegilised ja ka operatiivsed kasud ja kuidas need seonduvad võtme-eesmärkidega. 1.10 Strateegilised riskid · Olulised välised ja ka sisesed ja riskitegurid 1.11 Kriitilised edutegurid · Kriitilised tegurid, mis tagavad projekti edukuse, soovitavalt ka edukuse hindamise kriteeriumid 2 Valikute hindamine ... ehk majanduslik põhjendus 2

Majandus → Äriplaan
147 allalaadimist
thumbnail
22
doc

ETTEVÕTTE JA PERSONALI JUHTIMINE

9. Juhi funktsioonid 1. Planeerimine: - Seotud eesmärkide püstitamise, poliitika formuleerimise ja protseduuride kehtestamisega. Planeerida on vaja selleks, et: - Anda tegevusele eesmärgipärane suund ja vähendada segadust - Anda kontrolliks vajalik standard Plaanide liigid: - Pikaajalised e. strateegilised plaanid - Vahepealse kestusega e. taktikalised plaanid - Lühiajalised e. operatiivsed plaanid 2. Eestvedamine: Kujutab endast töötajate motiveerimist koostöös pingutama organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks. 3. Organiseerimine: Planeerimise käigus fikseeritakse eesmärgid. Organiseerimise käigus määratakse nende eesmärkide saavutamise teed. Otsustatakse kuidas kõige paremini rühmitada organisatsiooni elemente, s.o. ressursse ja tegevusi. Kui strateegias määratakse mida teha, siis organiseerimine

Majandus → Juhtimise alused
69 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Juhtimine

3. Vaheneb topelt tegevus ja "tuhi too" 4. Kontrolli voimalus. 21. Kuidas plaanid jaotuvad kavandatavate ajavahemike ja juhtimistasandite jargi? 1. Strateegilised (pikaajalised) ­ 5-10a. Tegeleb tippjuhtkond. Sisaldavad prioriteete ja meetmeid, mis on vajalikud strateegiliste eesmarkide saavutamiseks. 2. Taktikalised - monest kuust paari aastani. On konkreetsemad. Haaravad mingit osa organisatsioonist voi tegevusvaldkonna. Tegelevad keskastmejuhid. 3. Operatiivsed (luhiajalised) ­ kuni 1 a. Kitsas tegevusala. Tapsustatakse uldeesmarkide saavutamise teid. Tegelevad esmatasandijuhid. 22. Selgitage moistet ,,eesmark". Selgitage SMART mudelit. Eesmark ­ mingi kindel lopptulemus, mida tahetakse saavutada. Spetsiifiline ­ arusaadav ja tulemusele suunatud Moodetav ­ saan hasti aru, kas olen eesmargini joudnud Ajastatud ­ tean, millal tahan eesmargini jouda Realistlik ­ saavutatav ega jaa vaid unistuseks

Inimeseõpetus → Demokraatia, inimese õigused,...
1 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine

Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine 1. Organisatsiooni definitsioon ­ Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni kuulub vähemalt kaks inimest, kellest üks on juht ja teine alluv. 2. Juhtimise definitsioon ­ Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused ­ Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule. Organisatsioon peab arvestama väliskeskonda ja vastavalt tegema muudatusi ning uuendusi. 4. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna tegurid ­ Makrokeskond, mida ei ole võimalik mõjutada ­ rahvusvahelised, majanduslikud, sotsiaal-kultuurilised, poliitilised, õiguslikud ja tehnoloogilised tegurid. Mikrokeskond, mida organisatsioon saab ise mõjutada ­ konkurendid, kliendid, tarnijad, regulaatorid, strateegilised liitlased. Sisekeskond koosneb: töötajad...

Majandus → Juhtimine
214 allalaadimist
thumbnail
98
pdf

Sissejuhatus kontrollingusse

• funktsionaalsetes valdkondades • toodete osas • projektide osas Ettevõtte kõikidel tasanditel Т.KARM 21 STRATEEGILINE JA OPERATIIVNE KONTROLLING Tüüp Strateegiline K. Operatiivne K. Tunnus Orientatsioon Keskkond ja Ettevõte: protsesside ettevõte ratsionaalsus Planeerimise Strateegiline Taktikalised ja tasemed planeerimine operatiivsed plaanid Mõõdikud SWOT Tulud/kulud Eesmärgid Eksistentsi Ökonoomsus, kasum, tagamine rentaablus Kasumi potentsiaal Т.KARM 22 Töötaja, kelle eesmärgiks on kontrollingu süsteemi loomine ja selle toimimise tagamine, kes integreerib protsesside: • PLANEERIMISE, • INFORMATSIOONILISE KINDLUSTUSE (TARKVARA), • KONTROLLI,

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Juhtimine kordamisküsimuste vastused 2017 I kontrolltöö

KORDAMISKÜSIMUSED – KONTROLLTÖÖ nr 1 1. Mida nimetatakse organisatsiooniks, millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni kuulub vähemalt kaks inimest, kellest üks on juht ja teine alluv. 2. Mis on organisatsiooni edukude eelduseks? Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule. Organisatsioon peab arvestama väliskeskonda ja vastavalt tegema muudatusi ning uuendusi. 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 4. Millised on peamised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud? • Planeerimine (eesmärkide püstitamine [poliitika formuleerimine ja protseduuride kehtestamine]) • Organiseerimine (organisatsiooni kujundamine. Selle käigus toimub kohustuste, õiguste ja vastuste kindlaksmääramine. Tulemuseks on organisatsiooni struktuur) • Ees...

Majandus → Majandusõpetus
54 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

Juhtimine TTÜ: Kontrolltöö nr 1 kordamisküsimused

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISKÜSIMUSED ­ KONTROLLTÖÖ nr 1 1. Millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioonil on psühholoogiline tähendus igale tema liikmele Organisatsiooni iseloomustab koordineeritus, inimeste tegevus on organiseeritud ja struktureeritud Organisatsiooni tegevus on eesmärgistatud, on suunatud teatud tulemuse saavutamiseks 2. Mis on organisatsiooni edukude eelduseks? Oranisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine Neli põhilist koosstisosa:inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad Peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks: loovus, uuenudsed, muudatused Peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine on prots...

Majandus → Juhtimine
59 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ettevõtluse KORDAMISKÜSIMUSED

töötajaid (Kreegimäe, 2003) 18. Juhtimisfunktsioonid Planeerimine - Seotud eesmärkide püstitamise, poliitika formuleerimise ja protseduuride kehtestamisega. Planeerida on vaja selleks, et: Anda tegevusele eesmärgipärane suund ja vähendada segadust ja anda kontrolliks vajalik standard. Plaanide liigid: - Pikaajalised e. strateegilised plaanid, - Vahepealse kestusega e. taktikalised plaanid,- Lühiajalised e. operatiivsed plaanid, Eestvedamine - Kujutab endast töötajate motiveerimist koostöös pingutama organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks. Organiseerimine - Planeerimise käigus fikseeritakse eesmärgid. Organiseerimise käigus määratakse nende eesmärkide saavutamise teed. Otsustatakse kuidas kõige paremini rühmitada organisatsiooni elemente, s.o. ressursse ja tegevusi. Kui strateegias määratakse mida teha, siis organiseerimine määrab kuidas teha.

Majandus → Ettevõtlus
31 allalaadimist
thumbnail
10
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS – KONTROLLTÖÖ nr 1

Kavandamine on alati seotud tuleviku tegevuste kindlaksmääramisega ja kujundamisega. 46. Kuidas plaanid jaotuvad kavandatavate ajavahemike ja juhtimistasandite järgi? 1. Strateegilised (pikaajalised) ­ 5-10a. Tegeleb tippjuhtkond. Sisaldavad prioriteete ja meetmeid, mis on vajalikud strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. 2. Taktikalised - mõnest kuust paari aastani. On konkreetsemad. Haaravad mingit osa organisatsioonist või tegevusvaldkonna. Tegelevad keskastmejuhid. 3. Operatiivsed (lühiajalised) ­ kuni 1 a. Kitsas tegevusala. Täpsustatakse üldeesmärkide saavutamise teid. Tegelevad esmatasandijuhid. 47. Selgitage Gantti graafiku toimimise põhimõtet? Joonistage näide. Gantti graafiku toimimise pohimote- Graafik voimaldab plaane koostada ja nende taitmist kontrollida. Vertikaalteljel on konkreetsed ulesanded. Horisontaalteljel on aeg konkreetse ulesande taitmiseks. 48. Mida nimetatakse eesmärgiks? Eesmärk ­ mingi kindel lõpptulemus, mida tahetakse saavutada

Haldus → Haldusjuhtimine
1 allalaadimist
thumbnail
16
docx

JUHTIMISE KT1 KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA 2016/17

1. Mida nimetatakse organisatsiooniks, millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Mis on organisatsiooni edukuse eelduseks?  Kindel eesmärk  Oma nišš tööturul  Hea juhtkong ning tiim  Pidev areng  Märksõnad: loovus, uuendused ja muudatused 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine- inimeste tegevuste sihtpärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. 4. Millised on peamised juhtimistegevused ja kuidas need on omavahel seotud?  Kavandamine (plaanimine) – organisatsiooni eesmärkide saavutamise meetodite kindlaksmääramine.  Organiseerimine – ametikohtade moodustamine, töömahu määramine ja selle jaotamine.  Eestvedamine – võime mõjutada inimeste tegevust eesmärkide saavutamiseks.  Kontrollimine – saadud tulemuste võrdlem...

Majandus → Juhtimine
35 allalaadimist
thumbnail
4
docx

JUHTIMINE KONTROLLTÖÖ NR 1

44. Kuidas plaanid jaotuvad kavandatavate ajavahemike ja juhtimisstandardite järgi? Strateegilised (pikaajailsed 5-10a) ­ tegeleb tippjuhtkond, sisaldavad prioriteete ja meetmeid mis on vajalikud strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. Taktikalised (mõni kuu ­paar aastat) ­ tegelevad keskastmejuhid, konkreetsemad, haaravad mingit osa organisatsioonist või tegevusvaldkonnast. Operatiivsed (lühiajalised kuni 1a) ­ esmatasandijuhid, kitsas tegevusala, täpsustatakse üldeesmärkide saavutamise teid. 45. Selgitage Gantti graafiku toimimise põhimõtet. Joonistage näide. Gantti graafik võimaldab graafiliselt plane koostada ja nende täitmist kontrollida. Vertikaalteljel ­ konkreetsed ülesanded ja horisontaalteljel aeg konkreetse ülesande täitmiseks 46. Eesmärk on mingi kindel lõpptulemus mida tahetakse saavutada. Kavatsus aga ka tegevuse juhtmõte. NT:

Majandus → Ärijuhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Rahandus ja pangandus konspekt

Rahandus ja pangandus 22.03 Essee teemad: 1) raha ja rikkuse erinevad tahud ( raha kui rikkuse mõõdupuu) 2) Kes eesti rahandus tegelastest või pankuritest on mulle sümpaatne ja miks? 3) Euro kasutusele võtu võlud ja valud 4) kontsentratsioon ja rahvusvahelistumine finants vahenduses selle + - ja - - sed 5) kulutamise säästmise ja andmise vahekord ja nende tegevuste järjekord ( indiviidi või riigi tasandil) 2-3 lehekülge A4 formaadis. Argumenteeritust ja põhjendatust hindab. TÄHTAEG: 12.04 Grupid: 1. Äripangad ja muud krediidi asutused Eestis (hoiulaenu ühistud ja laenukontorid.) 2. Kindlustus firmad Eestis 3. Varahaldus firmad ( investeerimisühingud ja muud väärtpaberi vahendajad) 4. Keskpangad ja rahasüsteemid ( Euroopa Liidu raha ja panga poliitika) 5. Raha asutuste koostöö partnerid ja järeleval...

Majandus → Rahandus ja pangandus
66 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Juhtimine

Strateegiline planeerimine Strateegia määrab organisatsiooni põhieesmärgid ja peamised teed nende saavutamiseks, andes organisatsioonile kindla tegevussuuna, eeldusel et eesmärgid on mõõdetavad, arusaadavad ning reaalsed (Miller, Catt, Carlson, 1996: 152). Strateegilistest eesmärkidest lähtub, kuhu tahab organisatsioon tervikuna jõuda kaugemas tulevikus ja seejärel lähemas perspektiivis. Järgmised eesmärgitasandid on seotud vastavate plaaniliikidega: need on taktikalised ja operatiivsed eesmärgid. Kui keskkond jätta tähelepanuta, pole võimalik koostada toimivat plaani. Planeerimise vältimatu koostisosa ongi keskkonna analüüs. Sellest lähtuvalt määratakse missioon ja tegevussuunad, hinnatakse olemasolevat olukorda ja tuletatakse vastavad tegevusplaanid. Missioon kirjeldab organisatsiooni väärtusi, püüdlusi ja olemasolu põhjusi. Missiooni sõnastuses peavad sisalduma tegevussfäär ja tegevused, mis eristavad organisatsiooni

Majandus → Juhtimine
72 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Tee ehitustööde korraldus eksamimaterjali lühikonspekt

M. Koppel ,,Teeehituskorraldus" Tallinn 1994 J. Sutt ,,Ehituskorraldus" Tallinn 2001 A. Meister ,,Võrkmeetoditest ja nende rakendamise võimalustest teedemajandites" Tallinn 1968 Tee projekteerimise normid ja nõuded. Tallinn 2000.a. Teede Tehnokeskus. Teeseadus ja TSM Määrused Tallinn 2005.a. Teede Tehnokeskus A. Lukjanov ,,Juhtimise alused" Algkursus.Tallinn 2000.a. 1. Eesti Teedevõrgu olem (2012. a. 1.01 seisuga). Kokku - 58768km maanteid, nendest riigi maanteid - 16469km Riigimaanteed -9,8% põhimaanteed 1607km -14,6% tugimaanteed 2403km -75,6% kõrvalmaanteed 12458km -0,3% rambid 74km Kogu maanteevõrgu tihedus on 1313km 1000km2, riigimaanteede tihedus 380km 1000km2 kohta. 2. Ehituskorralduse eesmärk Anda terviklik ülevaate kavandatud ehitustegevuse tsüklite (faaside) kulgemise järjekorrast ja omavahelistest seostest ning tagama välja kujun...

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
24 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Hematoloogia - Õendussekkumised

absorbeerivate retseptoritele (Allen 2017: 4). Etioloogiliseks faktoriks on kapärilikud defektid, mis avalduvad kassasündinud cubam retseptori disfunktsioonis, harva esineva veresringleva transcobalamini II (TCII) puudulikuses (Briani 2013: 4525). Veel põhjuseks on soolestiku mikrofloora ülemäärane kasv, kuna need organismid tarbivad kobalamiini elutalitluse toetamiseks. Teoreetiliselt nissugune olukord on tekkinud vähenenud mao hapelisuse, divertikuloosi või juba mainutd sedeelundkonna operatiivsed sekkumise korral (Allen 2017: 6). Kolmandaks, esineb B12 vitamiini defitsiid seoses mitmete ravimite manustamisega. Näidieseks on anesteetilise toimega lämmastikoksiid on võimeline inaktiveerida B12 ko- ensümaatilist vormi. IF ja soolhape sekretsiooni ning transenterotsütaarsed mehhanismid võivad pärssida mõned pikaajaliselt manustatud antibiootikumid, H2 retseptorite antagomistid ja omeprasool ning järelikult kaasneb kobalamiini malabsorptsioon.

Meditsiin → Õendus
34 allalaadimist
thumbnail
13
docx

JUHTIMISE KONTROLLTÖÖ nr 1

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS ­ KONTROLLTÖÖ nr 1 1. Mida nimetatakse organisatsiooniks, millised on organisatsiooni tunnused? Organisatsioon-inimrühm, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel. (Alas,2008) Tunnused: Organisatsioon on sotsiaalset identiteeti omav grupp, mis tähendab , et org-l on psühholoogiline tähendus igale tema liikmele. Org-i iseloomustab koordineeritus, inimeste tegevus on organiseeritud ja struktureeritud. Org-i tegevus on eesmärgistatud, on suunatud teatud tulemuse saavutamiseks. 2. Mis on organisatsiooni edukuse eelduseks? Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad. Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Organisatsioon peab jälgima ja arvestama väl...

Majandus → Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Valmistumine eksamiks

saavutamise Miks uurida protsessi lähemalt? · Et täiendada otsustaja oskusi ja seega otsuste taset · Näidata, missugused probleemid kerkivad siis, kui otsustamine on mitme inimese vahel ära jaotatud · Näidata, et mõningad juhi poolt vastuvõetud otsustusteisendid nõuavad juhilt nende hindamiseks kõrget erialast professionaalsust Otsuste liigid: tegevusalased, strateegilised, taktikalised, operatiivsed, lihtsad, keerulised. Otsustuskäik: 1. Probleemi kindlaksmääramine · Küsimuse tuuma väljaselgitamine · Diagnoosimine e. Olukorra õigesti hindamine selle põhitunnuste järgi · Põhjused, miks ei saavutata soovitud tulemust · Probleemi hindamine organisatsiooni üldiste taotluste seisukohalt · Probleemi määratlus ei ole kunagi lõplik 2. Põhiküsimuste selgitamine · Probleemi oluliste külgede ja tema lahendamise käiku mõjutavate tegurite

Majandus → Juhtimise alused
278 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused

Strateegia määrab organisatsiooni põhieesmärgid ja peamised teed nende saavutamiseks, andes organisatsioonile kindla tegevussuuna, eeldusel et eesmärgid on mõõdetavad, arusaadavad ning reaalsed (Miller, Catt, Carlson, 1996: 152). Strateegilistest eesmärkidest lähtub, kuhu tahab organisatsioon tervikuna jõuda kaugemas tulevikus ja seejärel lähemas perspektiivis. Järgmised eesmärgitasandid on seotud vastavate plaaniliikidega: need on taktikalised ja operatiivsed eesmärgid. Kui keskkond jätta tähelepanuta, pole võimalik koostada toimivat plaani. Planeerimise vältimatu koostisosa ongi keskkonna analüüs. Sellest lähtuvalt määratakse missioon ja tegevussuunad, hinnatakse olemasolevat olukorda ja tuletatakse vastavad tegevusplaanid. Taktikaline ja operatiivne planeerimine 6) Mis on missioon? · Missioon kirjeldab organisatsiooni väärtusi, püüdlusi ja olemasolu põhjusi. Missiooni sõnastuses peavad

Majandus → Juhtimine
74 allalaadimist
thumbnail
11
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS – KONTROLLTÖÖ nr 1

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS ­ KONTROLLTOO nr 1 1. Mida nimetatakse organisatsiooniks, millised on organisatsiooni tunnused? Igapäevases tähenduses on organisatsioon kahe või enama inimese kogum, mis toimib sihipäraselt ühise sõnastatud eesmärgi nimel. Organisatsioonil on psühholoogiline tähendus igale tema liikmele Organisatsiooni iseloomustab koordineeritus, inimeste tegevus on organiseeritud ja struktureeritud Organisatsiooni tegevus on eesmärgistatud, on suunatud teatud tulemuse saavutamiseks 2. Mis on organisatsiooni edukuse eelduseks? Oranisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine Neli põhilist koosstisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad Peab olema suunatud pidevale arengule, märksõnadeks: loovus, uuendused, muudatused Peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda, tegemaks muudatusi ja ...

Majandus → Juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Kartograafia eksamiküsimused

*teaduslikud teatmekaardid - lähedased topograafiliselekaardile ja kõige suurema infohulgaga), * mere navigatsiooni ja lootsikaardid – üsna täpsed vee osas, maismaaosa on vähem üksikasjalik, *õppekaardid – enamasti suht ebatäpsed, *katastrikaardid – peavad olema üsna täpsed, enamastu kahemõttelised (buumiaegse maareformi ajal pääse(sid)vad mõõtmise juurde suvalised isikud) *projekti- ja operatiivkaardid – käsikirjalised kaardid, kus käsitsi kantud projekti ja operatiivsed andmed(tänapäeval juba digitaalsed) Eristatakse väiksemamõõtmelisi ülevaatekaarte ja mõõtkavades 1:5 000...1:1 000 000 topograafilisi kaarte, kusjuures suuremas mõõtkavas kui 1:5 000 kaarte nimetatakse topograafilisteks plaanideks. 40. Kaardi üldistamise põhiolemus ja põhifaktorid. Valiku tsensuse ja normi mõiste. (õpik lk 161- 173) Geograafiliste kaartide puhul nimetatakse üldistamiseks objektide valikut ja kontuuride üldistamist vastavalt mõõtkavale

Geograafia → Kaardiõpetus
26 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt

Juhtimise alused EKSAMIKÜSIMUSTE TEEMAD Sissejuhatus juhtimise kursusesse Organisatsioon: o Org on ühiste eesmärkide nimel tegutsev inimeste grupp. Inimrühm, kellel on kindlad strateegiad, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi nimel. o Organisatsiooni koostisosad: Inimesed Varad Materiaalsed = Ettevõtte rahaline ja füüsiline kapital Immateriaalsed = Intellektuaalne kapital o Org kapital = Protsessikapital (struktuur, prot- sessid, süsteemid, tööjaotus, organisatsiooni- kultuur. Innovatsioonikapital (strateegiad, plaa- nid, projektid, brandid) o Suhete kapital = Sidemed tarnijatega, ...

Sotsioloogia → Organisatsioon ja juhtimine
39 allalaadimist
thumbnail
18
doc

JUHTIMISE EKSAMIKÜSIMUSTE VASTUSED

uue tsükli, millel on sama loogika. 44. Millised on planeerimise tasandid? · Pikaajalised plaanid(strateegilised plaanid) ­ 5-10 aastat. Tegeleb tippjuhtkond. Sisaldab prioriteete ja samme, mis on vajalikud strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. · Vahepealse kestusega plaanid(taktikalised plaanid) - mõni kuu kuni paar aastat. Tegelevad keskastmejuhid. Eesmärk on täita vastav osa strateegilisest plaanist. · Lühiajalised( operatiivsed plaanid) ­ vähem kui aasta. Tegelevad madalama tasandi juhid. Iga üksik plan haarab väikese arvu tegevusi. 45. Mida kujutab endast juhtimine eesmärkide kaudu (MBO)? See kujutab endast juhtimisviisi, kus organisatsioonis on ülesanded püstitatud nii, et tulemused on mõõdetavad. Iga töötaja tööpanus on suunatud ettevõtte kui terviku eesmärkide saavutamisele ja iga juht teab täpselt oma ülesandeid. Kehtib Pareto printsiip ja juht keskendub 20%-le ehk võtmeülesannetele.

Varia → Kategoriseerimata
68 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused

Küsimused ja vastused 1. Ratsionaalne otsustusprotsess Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid ning etapid. Otsustamise all mõistame tegutsemisviisi leidmist, probleemi lahendamise protsessi ennast ja tegevuse tulemust. Mõiste sisaldab omavahel seotud aspekti. Esiteks, otsustamine on tegevus, mis toimub juhtimissüsteemis ja on seotud probleemi lahendamiseks vajalike tegutsemisvariantide ettevalmistamise, leidmise, soodsaima variandi väljavalimise ja rakendamise otsusega. Seega on tegemist juhtimisaparaadi tööga ja juhtimisprotsessi teatud etapiga. Teiseks, otsustamine on juhtimisaparaadi tegutsemisviis juhitava süsteemi mõjutamiseks. Selles mõttes on otsustamine kavandatavate tegevuste kirjeldus. Kolmandaks, otsustamine on juhi praktiline tegevus juhtimissüsteemis. Juhtimisotsuste vastuvõtmise protsessi elemendid on: Probleemsituatsioon Aeg Ressursid Eesmärgid Juhi...

Majandus → Operatsioonijuhtimine
51 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Finantsjuhtimise kordamisküsimused

1. Pikaajalised ehk strateegilised plaanid – 1-5(10) aasta pikkust perioodi haarav kogu ettevõtte pikaajaliste eesmärkide määratlemine. 2. Lühiajalised ehk keskmise pikkusega ehk taktikalised plaanid – 6 kuu kuni 2 aasta pikkused plaanid, mis on seotud allüksuste poolse ressursside juhtimisega. 4Ms (men, materials, machines and money). Lähtuvad strateegilistest plaanidest ja tõlgivad need operatiivjuhtide „keelde“. 3. Lühiajalised ehk operatiivsed plaanid – 1 nädala kuni 1 aasta pikkused plaanid sellest, kuidas konkreetseid ülesandeid olemasolevate ressurssidega saab täita. Nendega pannakse paika konkreetsed tootmise, turunduse, finants- ja juhtimise plaanid (kõige detailsemad). 3. Milleks on vaja ettevõtte valitsemise süsteemi? Ettevõtte valitsemise süsteem – printsiipide, poliitikate, protseduuride ja selgelt defineeritud

Majandus → Finantsjuhtimine
38 allalaadimist
thumbnail
19
doc

IVC-raamat

IVC-Raamat Ekraani ülaosas paikneb Peamenüü riba. Peamenüü sisaldab käskude nimestiku, mille abil teostatakse mitmesuguseid toiminguid või avatakse uusi aknaid. Fail ­ programmis täidetavad operatsioonid (Dokumendid), pearaamatu ülevaatus (Pearaamat), ettevõtte põhilised andmed (Ettevõtte andmed) Parandamine ­ operatsioonid on seotud andmete sisestamisega, muutmisega, kustutamisega ja otsimisega. Registrid ­ teatmike info Aruanded - Koondaruanded Haldus ­ teenus on avatud ainult administraatorile. Menüü sisaldab kahte punkti: Kataloogid è Kasutajad. Esimeses punktis näidatakse ära mapp kus asub andmebaas. Teises on kasutajate nimekiri. Andmebaasi administraator määrab paroolid ja andmetele juurdepääsutasemed igale kasutajale. Kolmandas teostatakse andmebaaside struktuuride moodustamine ja dokumentide häälestamist. Aknad ­ üheaegselt avatud akende (operatsioonide) nimekiri. Abiteave ­ sisaldab täielikku instruktsiooni, igast aknast kl...

Informaatika → Arvutiteenindus
74 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhtimise kontrolltöö kokkuvõte

tegevusjoonega Tagajärgede avaldumise ettepoole nihkumise ulatuse järgi liigitatakse otsused: · Strateegilised otsused ­ on põhilise tähtsusega ning ulatusliku ja pikaajalise mõjuga; need määravad kindlaks ettevõtte seosed ümbritseva keskkonnaga · Taktikalised otsused ­ nendega täpsustatakse nii strateegilistes otsustes kindlaksmääratut kui ka pannakse paika muutunud olukorrast tulenevad uued sihid ja tegutsemisviisid · Operatiivsed otsused ­ on seotud ülesannete täitmisega ning nende mõju on lühiajaline · Tähtsusetud otsused ­ mõjutavad ainult üksikuid inimesi, on odavad rakendada ning mõjutavad ettevõtte tegevust ainult lühikest aega · Tähtsad otsused ­ mõjutavad paljusid inimesi ja allüksusi, nõuavad evitamiseks suurt hulka raha ning toimivad pikka aega, avaldavad suurt mõju ka otsustaja seisundile ja teenistuskäigule

Majandus → Juhtimine
54 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Statistika testid

14. Mille poolest erinevad aegrea sesoonsed muutused ja tsüklilised muutused? Sesoonsed muutused on perioodiga aasta või vähem, tsükliliste muutuste periood on aastast pikem.. 15. Suuruse X väärtused muutuvad perioodiliselt ümber trendi perioodiga 4 aastat. Järelikult esineb tsüklilisus. 16. Mida tähendab "adaptiivne prognoosimine"? Prognoositud väärtus sõltub eelmise prognoosi veast.. 17. Sea vastavusse prognoosi pikkus ja selle liik. a. Lühiajalised prognoosid ­ operatiivsed b. Keskmise pikkusega prognoosid ­ taktikalised c. Pikaajalised prognoosid ­ strateegilised

Majandus → Majandusstatistika
113 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun