Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
TARTU ÜLIKOOL
Pärnu kolledž
Sotsiaaltöö korralduse osakond
xxxxxxxxx
AÜSRx
18- kuu kuni 5- aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs
Referaat
Juhendaja : Dagmar Narusson
Pärnu 2016

SISSEJUHATUS

Suurem osa erivajadusi ilmnevad varajases lapsepõlves. Paljude puuete puhul arenevad lapsed mingi ajani normaalselt ja just kindlas vanuses hakkavad tekkima tagasilöögid ja spetsiifilised tunnused, mis annavad märku puude olemasolust.
Antud töö eesmärk on uurida ja kirjeldada varajases lapsepõlves kõige sagedasemaid haigusi ning puudeid ja erivajadusi.
Väikelapse ning eelkooliiga on aeg, mil inimene hakkab oma keha üle kontrolli omama ning seda keskkonnas kasutama. See on aeg, mil lapsed saavad aru soo erinevustest, õpivad suhtlema ning muutuvad veidi iseseisvamaks oma vanematest .
Väikelapse eas toimub lastel kõneareng , mis toob kaasa maailma tunnetamise ning suhtlemise. Äärmiselt olulisel kohal on perekonna toetus, armastus ja aktsepteerimine. Väikelapse iga kuni eelkooli eani on ka aeg, mil lapsed saavad aimu erivajadustest ning erivajadustega inimestest. Seda soosib vanemate omapoolne sekkumine informatsiooni jagamisega ning erivajadustega lastega võivad kokkupuuted tekkida ka lasteaias või koolis. Oluline on, et vanemad julgustaksid lapsi mängima erivajadustega lastega ning neid ka igapäeva tegevustesse kaasama. ( Smart , 2012, lk 237)
Lastel, kellele esineb selles eas mahajäämusi või selgeid erivajadusi, on olulisel kohal varajane märkamine. Näiteks peaksid olema pimedate ja kurtide laste vanemad teadlikud erinevatest võimalustest, millist lasteaeda või kooli valida oma lapsele ning mil moel saaks lapsi suhtlemiseks ettevalmistada. Samuti on oluline tagada erivajadustega lastele võimalus professionaalsele teenusele. Õige ning mitmekülgne abi saab alguse siiski perekonnast. (Smart, 2012, lk 238)
Väikelapse east kuni eelkoolieani on ka periood, mil areneb kujutlus oma kehast. See on justkui vaimne ja emotsionaalne pilt isikul enda kehast. See pilt pole realistlik vaid pigem emotsionaalne hinnang, mis on seotud hetke trendidega. (Smart, 2012, lk 239)
Olulisel kohal nimetatud arenguetapis on ka mäng. Mäng aitab lapsel muutuda oma valikutes iseseisvamaks. Mäng võimaldab lastel mõista kogemusi ja toimunut neid ümbritsevas keskkonnas. Fantaasiatesse ulatuval mängul võib olla ka stressi maandav mõju, sest lapsed loovad fantaasia , milles nemad on justkui kangelased. Samuti aitab mäng mõista sotsiaalseid rolle ning luua sotsiaalset tunnetust, mis omakorda aitab lapsel mõista, et lubatud on tegutsemine, väljendamine ning meeleavaldus . (Smart, 2012, lk 241)
Enesekontrolli osaks on impulsside kontrollimine, eesmärgistatud tegutsemine, emotsioonide avastamine ja väljendamine, käitumise kontrollimine, ja ahvatlustega hakkama saamine. Väikelapsed võivad hakkata selles eas ka oma tegevustega ning sõnadega teistele probleeme ning kannatusi tekitama. Oluline on, et lapsevanemad, perekonnaliikmed ning õpetajad seda märkaksid ning ka sekkuksid. (Smart, 2012, lk 241)
Ajutraumad
Ajutraumad võivad juhtuda igas eas, kuid eelkõige juhtub seda lastega. Tihti on trauma põhjuseks väärkohtlemine , kukkumine, autoõnnetused ja mängu käigus juhtunud õnnetused. Ajutraumad võivad olla kas aju sisesed või välised. Suur osa traumadest ei vaja õnneks arstide sekkumist ning saavad lahenduse muul viisil, teine osa saab abi ja lahenduse arstide sekkumise läbi, kas külastustena või statsionaarselt haiglas olemisega. Kahjuks üks osa kannatanuid ka hukkub. (Smart, 2012, lk-d 242-243)
Haigushood
Haigushood on ebanormaalsed elektrilised laengud ajus. Avastatud on enam kui 150 erinevat haigushoogu, kuid sageli on põhjus täpsustamata. Esineb selliseid haigushooge, millega ei kaasne lisaks erivajadusi või kognitiivseid häireid, kuid on ka neid, mis toovad kaasa lisa hulga erivajadusi. Vastupanuna haigushoogudele, kasutatakse erinevaid medikamente, mis tagaks isiku turvalisuse. Ravi võib olla keeruline, sest haigushood tekivad enamasti episooditi ning ettearvamatult ning võivad olla eluohtlikud. (Smart, 2012, lk 244)
Lapseea nakkused
Lapseea haigustest võib välja tuua meningiidi ja entsefaliidi, mis mõjutavalt lapse närvisüsteemi. Meningiit avaldub, kui vastav bakter siseneb ajukelmesse. Ensefaliit on põletik ajus ja selgroos, mille põhjuseks on viirus või bakteriaalne infektsioon, mille edasikandjaks on vereringe .
Sümptomid on mõlema
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #1 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #2 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #3 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #4 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #5 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #6 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #7 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #8 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #9 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #10 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #11 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #12 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #13 18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs #14
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-07-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Hack Bla2 Õppematerjali autor

Lisainfo

Väikelapse ning eelkooliiga on aeg, mil inimene hakkab oma keha üle kontrolli omama ning seda keskkonnas kasutama. See on aeg, mil lapsed saavad aru soo erinevustest, õpivad suhtlema ning muutuvad veidi iseseisvamaks oma vanematest.
Väikelapse eas toimub lastel kõneareng, mis toob kaasa maailma tunnetamise ning suhtlemise. Äärmiselt olulisel kohal on perekonna toetus, armastus ja aktsepteerimine. Väikelapse iga kuni eelkooli eani on ka aeg, mil lapsed saavad aimu erivajadustest ning erivajadustega inimestest. Seda soosib vanemate omapoolne sekkumine informatsiooni jagamisega ning erivajadustega lastega võivad kokkupuuted tekkida ka lasteaias või koolis. Oluline on, et vanemad julgustaksid lapsi mängima erivajadustega lastega ning neid ka igapäeva tegevustesse kaasama. (Smart, 2012, lk 237)

Märksõnad


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
524
doc
Arengupsühholoogia
109
doc
Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte
52
pdf
Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused
352
pdf
Andekusest ja andekatest lastest
148
docx
NEUROPSÜHHOLOOGIA
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
343
pdf
Maailmataju uusversioon





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun