Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Erivajadustega laste psühholoogia alused (TÜ baka eksami kordamisküsimused) (0)

1 Hindamata
Punktid
Vasakule Paremale
Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #1 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #2 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #3 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #4 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #5 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #6 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #7 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #8 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #9 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #10 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #11 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #12 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #13 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #14 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #15 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #16 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #17 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #18 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #19 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #20 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #21 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #22 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #23 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #24 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #25 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #26 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #27 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #28 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #29 Erivajadustega laste psühholoogia alused-TÜ baka eksami kordamisküsimused #30
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 30 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2022-02-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor JohannaLiis13 Õppematerjali autor
Tartu Ülikooli eripedagoogika bakalaureuse eksami kordamisküsimused.
* Erivajaduste psühholoogia aines, ülesanded ja uurimismeetodid.
Erivajaduste liigitus.
Tunnetusprotsesside areng (sh aisting, taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine).
* Kõne ja intellekti seosed.
Kõnepuuded.
* Kognitiivse arengu eripäradega lapsed: andekus, intellektipuue (vaimne alaareng), õpivilumuste spetsiifilised häired.
* Emotsionaalne ja sotsiaalne areng.
Emotsionaalsete ja käitumishäiretega lapsed.
* Autismispektri häirega (pervasiivsete arenguhäiretega) lapsed.
* Meelepuuetega lapsed: kuulmispuue ja nägemispuue.
* Kehapuuetega lapsed.
* Pedagoogilise sekkumise kavandamine.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

1. Erivajaduste psühholoogia aines ja ülesanded. Seosed naaberteadustega, eriti arengupsühholoogiaga. Hariduslike erivajaduste määratlus. Erivajaduste psühholoogia on psühholoogia haru, mis uurib hälbinud arenguga laste, noorukite ja täiskasvanute psüühikat. Hälbima ­ kõrvale kalduma keskmisest eakohasest arengust, võib olla ka positiivne. Mida väiksemad lapsed, seda suuremad muutused arengus. Teooriast saab üldised teadmised, kuid tuleb olla valmis praktikas ümber häälestuda. EV psühholoogia ülesanded: o Õppida orienteeruma erinevate arenguhälvete olemuses (lapse peas toimuv, peidetud), nende põhjustes ja ilmingutes (väliselt näha);

Eripedagoogika
thumbnail
22
docx

Erivajadustega laste psühholoogia alused

Erivajaduste psühholoogia aines ja ülesanded, erivajaduste liigid Erivajaduste psühholoogia on psühholoogia haru, mis uurib hälbinud arenguga laste, noorukite ja täiskasvanute psüühikat. Hälbinud- kõrvalekalle tavalisest (keskmisest) arengust, võib olla nii positiivses kui ka negatiivses suunas Kursuse käigus pööratakse rohkem tähelepanu lastele (0-puberteediiga), kuna mida väiksemad on lapsed, seda suuremad muutused arengus aset leiavad ja seda olulisem on nende muutustega kursis olla. Erivajaduste psühholoogia näol on tegemist teadusharuga, teadmised sellest on tulnud uuringute kaudu

Eripedagoogika
thumbnail
18
docx

Õpiraskuste psühholoogia

AINE KOOD SHHI.03.009 ÕPIVÄLJUNDID Aine läbinud üliõpilane - on kursis õpiraskuste tänapäevaste käsitlustega; - on kursisõpiraskuste psühholoogilise olemuse ja käitumuslike väljendustega; - on kursis tunnetusprotsesside arengu erisustega õpiraskustega lastel; - on kursis õpiraskustega laste emotsionaalse ja sotsiaalse arengu erisustega; - tunneb õpiraskustega laste arendamise põhimõtteid. ÕPPEMATERJALID World Health Organization (1999). F81 Õpivilumuste spetsiifilised häired. Raamatus RHK-10 V peatükk. Tartu: Tartu Ülikool. Lk 234243. World Health Organization (1999). F82 Motoorika spetsiifiline

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
26
docx

Õpiraskuste psühholoogia konspekt

õpiraskused" - tavakäsitlus nii spetsialistide kui üldine arvamus. VAP: NSVL- lisaaasta ning teine programm, aga üldised eesmärgid samad. Justkui kasvaks laps probleemist välja. Ületatav aga siis, kui lapse probleem on vähe väljendunud ja rakendatakse õiget metoodikat. Eesti seadused  “PGS” o klassid õpiraskustega lastele o õpiabirühmad  “HEV õpilaste klassides ja rühmades õppe ja kasvatuse korraldamise alused ning õpilaste klassi või rühma vastuvõtmise või üleviimise, klassist või rühmast väljaarvamise ning ühe õpilase õpetamisele keskendatud õppe rakendamise tingimused ja kord”  “Põhikooli riiklik õppekava” o I kooliastmes: ÕR-te äratundmine ja abi pakkumine o II kooliastmes: ÕR-tega lastele abi pakkumine  “Pedagoogide kvalifikatsiooninõuded”

Eripedagoogika
thumbnail
36
doc

Erivajadustega õppija

kuulmislangusega isikul kõnet paremini mõista. Toetamine Koostöö Õpilase eripäraga arvestamine Suultlugemise lihtsustamine Taustamüra ja selle vähendamine Klassisisene taustamüra Klassiväline taustamüra Kaja Kuulmislangusega õpilast toetavad õpetamisstrateegiad Hooliv õhkkond Sobiv keelekasutus Sobiv sõnavara LASTE TSEREBRAALPARALÜÜS Tekivad püsiva ajukahjustusega. Tagajärjeks on eelkõige füüsiline puue. 0,1 ­ 0,2 % võivad olla tseerebraalparalüüsiga. Mõisted Paralysis cerebralis infantilis (ld. k.) Cerebral palsy (ingl. k.) Laste tserebraalparalüüs (PCI) Tekkepõhjused Sünnieelsed põhjused hüpoksia ­ hapnikuvaegus lootel ema alkoholitarbimine nakkushaigused ­ tsütomegaloviirus; herpes, HIV Sünniaegsed ja -järgsed riskifaktoriteks sünnitrauma,

Pedagoogika
thumbnail
78
doc

Õpiraskuste psühholoogia

Vastutav õppejõud: Kaili Palts Kordamisküsimused eripedagoogika bakalaureuseeksamiks (2013) ÕPIRASKUSTE PSÜHHOLOOGIA (SHHI 03.009) 1. Õpiraskuste käsitlused. Esimene definitsioon aastast 1968.  National Advisory Committee of Handicapped Children (USA): "Children with SLD exhibit a disorder in one or more of the basic psychological processes involved in understanding or in using spoken or written language

Eripedagoogika
thumbnail
38
docx

Arengupsühholoogia eksamiks kordamine

Arengupsühholoogia Kuldvillak:  Nii nimetatakse kõnest arusaamist: retseptiivne kõne  Nii nimetatakse u. 4. elukuul tekkivat täis- ja kaashäälikute kombineerimist: lalisemine  Need on eesti laste esimesed sõnad: emme, aitäh, nämm-nämm  Selles vanuses hakkab laps kasutama kahesõnalisi lausungeid: 2aastaselt  Chomsky lõi selle kõne omandamise teooria: kõneorgani teooria  Dekontekstualiseeritud kõne viitab sellele: rääkimine asjadest, mida ei ole siin ja praegu  See on kuulsaim lapse kiindumusstiili mõõdik: võõra situatsiooni katse  Seda kasvatusstiili iseloomustab kõrge nõudlikkus ja madal soojus: autoritaarne kasvatusstiil

Arengupsühholoogia
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

Lapseea häirete etiloogia Lapseea häirete põhjused Pole ühtset põhjust · Orgaanilised · Füüsilised haigused/kahjustused · Temperament · Keskkond Häirete epidemioloogia ·Käitumishäired > emotsionaalsed probleemid ·Psühholoogilised probleemid P > T ·Emotsionaalsed probleemid T > P ·T käitumishäirete ja depressiooni esinemise sagedus vanusega ·Phäirete levik 10. Ja 20. Eluaasta vahel järk ärgult vaibub (v.a depressioon) Cohen jt (1993), Laste ja noorukite...(2006) Vanus ja arenguhäired Tõusud: 6-7-a (kooliminek), 9-10-a, 14-15-a ·Vastsündinu ja imikuiga ­ raske eristada somaatilistest ·Väikelapsed ­ seotud kommunikatsiooniga ·Eelkooliiga ­ emotsioonid, arenguhäired ·Koolilapsed ­ käitumine ja õpivilumus, emotsioonid ·Noorukid ­ emotsioonid, isiksus, käitumishäired, ainete tarvitamine jne. Soolised erinevused ·Poiste probleemid on seotud noorema eaga

Arengupsühholoogia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun