Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"asperger" - 13 õppematerjali

thumbnail
44
docx

Rehabilitatsiooniprogrammi vorm koos vormi täitmise juhendiga

Rehabilitatsiooniprogrammi vorm koos vormi täitmise juhendiga Arvutipõhine COGPACK treening Aspergeri sündroomiga lastel ___________________________________________________________________________ 2015 Dokumendi ülesehitus ja struktuur tugineb UEMSi (ingl European Union of Medical Specialists) rehabilitatsiooni sektsiooni akrediteeringu ankeedile, mis on läbinud kaheaastase proovietapi. Lisainfo http://www.euro-prm.org/ Struktuuri on kohandatud Eesti oludele ESF programmi „Töölesaamist toetavate rehabilitatsiooniprogrammide pakkumine 2010-2013“ raames esitatud rehabilitatsiooniprogrammide kirjelduste alusel. Programmi vormi struktuur tuleneb UEMSi ankeedist. JUHEND VORMI TÄITMISEKS Käesolev vorm on töödokument, mis kannab mitut ülesannet:  annab rehabilitatsiooniprogrammist ülevaate ja tagab, et on edastatud kogu info, mis on vajalik rehabilitats...

Sotsioloogia → Sotsioloogia
24 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Aspergeri sündroom

ASPERGERI SÜNDROOM Ajaloost Hans Asperger oli Viinis lastearst ja ilmutas varakult huvi niisuguste laste vastu, kelle areng kuidagi normist kõrvale kaldus. Tema kliinikus oli domineeriv pedagoogiline ravi meetod, eelkõige sotsiaalsete suhtlemisraskuste ja käitumishälvetega noorte ravis. 1944.a. avaldas ta uurimuse autistlikust isiksusehäirest, teadmata, et 1943.a. oli Kanner samuti välja andnud artikli autistlikest häiretest. Tagantjärele on teada, et Kanner kirjeldas lapsi,

Meditsiin → Pervasiivsed arenguhäired
144 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Psüholoogia kordamiseks

38. Bloomi taksonoomia ja õppimise eesmärgid. 1.Teadmine (algpunkt, millega peab lõpuks jõudma loovuse ja kriitilis emõtlemiseni)--- 2.Arusaamine-- 3.Rakendus (et ema ikka raha annaks)-- 4.Analüüs (kuidas rakendad seda, mis on nõrgad küljed)-- 4.1 SÜNTEES (loov mõtlemine) ja 4.2 HINDAMINE (kriitiline mõtlemine) 39. Baarsi arusaam teadvusest. Teadvus nagu teater, globaalne integratsioon (desintegratsioon: Asperger, skisofreenia) 40. Une rütmid ja faasid. REM: non-REM: Lihaste paralüüs Lihased võivad veel tõmmelda Kiired EEG lained Aeglased EEG lained (peaaju elektrilised lained) Kiired silmaliigutused Silmaliigutute puudumine Erektsioon Suguelundid rahulikud Unenäod 5 staadiumit: 1. 4-5% light sleep, deltalained 2

Psühholoogia → Psüholoogia
92 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

­ Raske alla 20 ­ Diferentseerimata · Sageli geneetiline komponent (peres veel) · Kaasnevad teised häired · Enne 18 eluaastat Pervasiivsed arenguhäired · Esimesed kirjeldused juba XIX saj. algul · 1943 a. Kanneri sündroom (USA) ­ early infantile autism ­ kontakti puudumine, endassetõmbumine -rigiidsus ­ ebaharilik tegevus/liigutused -mälu, ruumitaju ­ kõnetus (ebatavaline kõne) -pilkkontakt · 1944 a. Asperger (Austria) ­ Aspergeri sündroom ­ sobimatu käitumine -hea sõnavara, monotoonne kõne ­ piiratud huvid -kehv motoorika ­ IQ variatsioonid -kesine intuitsioon · 70ndad ­ emotsioonihäire - lapseea skisofreenia · 1977a kui eraldi haigus (RHK ­ 8) Omane ­ Sotsiaalse retsiprooksuse häire ­ Kommunikatsiooni häire ­ Käitumise ja huvide piiratus ­ Kaasuvad häired · Algus 30-36 elukuul

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
602 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Perekonna ökoloogia ja eetika loeng

Sünnijärgsed: *aju-infektsioonid (bakteriaalne meningiit) *erinevad peavigastused *toitumishäired, puudulik toituminepuudus *hüljatus *tõsine alastimuleeritus (suures osas sõltuvad hooldusest, lapsevanematest!) TEGELIKULT LAPS POLE MILLESKI SÜÜDI Ajutalitluse või aju struktuuri neurobioloogiline hälve, mis seostub taju, mälu, mõtlemise ja kõnega. Downi sündroom Autism- emotsionaalse ja sotsiaalse arengu häire (avaldub tihti koos vaimupuudega, aga võib ka mitte; asperger, üldiselt normaalne intellekt, kuid füüsiline kohmakus; suhtelmishäired, korraldustele-normidele mitte alistumine), puuduv empaatiavõime ja egotsentrilisus Emotsionaalsed ja käitumishäired või –raskused. Vanuse- , kultuuri või eetilistest normidest oluliselt erinev. Tal on: *ärevushäired * afektiivsed hälbed *aktiivsuse ja tähelepanuhäired *käitumis ja kohanemishälbed ja häired *skisofreenia

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Teaduslik revolutsioon

People like us, who believe in physics, know that the distinction between past, present, and future is only a stubbornly persistent illusion. Aspergeri sündroom ehk 'autism' Isaac Newton ja Albert Einstein olid geeniused, kuid võisid briti teadlaste hinnangul kannatada ka autismi ehk Aspergeri sündroomi all. Seisund, mida esmakordselt kirjeldas Viini arst Hans Asperger 1944. aastal, on vaimne häire, mis väljendub suhtlusraskustes ja kinnismõtetes. Õppimisvõimet ja intellekti see ei kahjusta ning tegelikkuses on paljud autistid iseäranis andekad Ammu surnud inimesele ei ole küll võimalik kindlat diagnoosi panna, kuid Simon BaronCohen Cambridge'i ülikoolist ja Ioan James Oxfordist püüdsid Einsteini ja Newtoni käitumist ja isiksuseomadusi uurides autismi

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
53
odt

Nimetu

· FAKTIDEGA VASTUOLUS OLEV MÕTLEMINE ­ mitmed teadlased pakkusid välja, et laste arusaam mõtte maailmast põhineb nende kujutlusvõime arengul. Üks teadlastest aga arvas, et lapsed suudavad teiste mõttemaailmast aru saada, ilma et nad ilmtingimata mõistaks, et teistel on mentaalseid kujutlusi. Kas auteistlikud lapsed ei mõista teiste inimeste mõtteid? · Esimesena kirjeldasid auteismi Kanner ja Asperger, kes mõlemad kasutasid terminit auteism tähendamaks puuet, mida nad kirjeldasid laste juures, kellel harilikult, aga mitte alati oli madal IQ tase. Kanner kirjeldas nähtud laste juures kahte põhilist joont, üheks oli auteistlik üksindus, mis viitas laste oskamatusele teistega suhelda. Teiseks jooneks on stabiilsuse soon, sest lapsed sageli vihastavad oma ümbruses või rutiinis toimunud muutuste pärast.

Varia → Kategoriseerimata
84 allalaadimist
thumbnail
58
docx

Neuropsühholoogia

Neuropsühholoogia I LOENG – SISSEJUHATUS, NÄRVISÜSTEEMI ÜLESEHITUS JA TÖÖPÕHIMÕTTED Avatud ja valikvastused, õpiväljundite küsimused! Aju peamised osad ja nende funktsioonid - Väikeaju – koordinatsioon, liigutuste sujuvus - Mandelkeha ehk amügdala – hirm - Preforntaalkoor – lühimälu, planeerimine, tähelepanu - Hüpotalamus – homöostaas (temperatuur, janu jne) - Hipokampus – ruumiline mälu, õppimine - Mõhnkeha – ühendab kahte ajupoolkera - Kuklasagar – nägemispiirkond Neuropsühholoogia kujunemine - 1700 esimesed kirjalikud märkmed närvisüsteemist - Aristotelese mentalism – mittemateriaalne psyche vastutab mõtete, tunnete ja käitumise eest - Descartes 17. saj. - Dualism, organism kui masin, ajutüves asuv käbinääre hinge asukohaks - Loomadel pole hinge ja lastel tekib alles 7. elueaks, vaimse häirega inimesed on hinge ära kaotanud. - Neuropsühholoogid on materialistid – hing, vaim, meel ja keha on erine...

Psühholoogia → Psühhomeetria
16 allalaadimist
thumbnail
78
docx

Neuropsühholoogia

Loeng 1  Neuropsühholoogia alustalad: aju hüpotees – idee, et käitumise allikas on aju neuroni hüpotees – idee, et ajustruktuuri ja funktsiooni ühikuks on neuronid. Aju funktsionaalsed ühikud on neuronid  Aju hierarhiline ülesehitus ja seos evolutsiooniga. Vanemates ajuosades, nagu ajutüvi, asuvad eluspüsimiseks kriitilisemad funktsioonid Prefontar Cortex Cerebral Cortex Limbic System Cerebellum Brain Stem  Närvisüsteemi osad, nende omavahelised suhted 1. Kesknärvisüsteem; ST: peaaju, seljaaju; FN: intergratsiooni ja kontrollikeskus 2. Perfeerne/Somaatiline NS; ST: kraniaal- ja seljaaju närvid; FN: kommunikatsioonikanal KNS ja ülejäänud keha vahel Sensoorne e aferentne NS; ST: somaatilised ja vistseraalsed sensoorsed närvikiud; FN juhib impulsid retseptoritelt KNS-i Motoorne e eferentne NS; ST:motoorsed närvikiud FN: juhib impulsid KNS-st efektoritele (lihastesse ja näärmetesse Somaatiline e tahtlik (sig...

Psühholoogia → Psüholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Neuropsühholoogia kordamisküsimused

Põhjused: pärilikkus, keskkond, ajukahjustus, entsefaliit, allergiad. Aju arengus viivis mis vanusega kahaneb. - Autismi spektri häired – ei kasva välja, imelikud tunnused juba beebidel. Tunnused: sotsiaalse suhtluse ja vastastikuse mõjutamisega raskused, kujutlusvõimega raskused, sensoorne ülitundlikkus, rutiinilembus, erilised huvid, õpiraskused, vb agressiivne või kohmakas. - ASD – kergem asperger. Aastaselt pea normaalsest suurem – neuronaalse arengu häired. - Retti sündroom – tüdrukutel ainult sest poistel surmav. Pea kasv peatub, kõne kadu, sotsiaalsed ja mängulised oskused kaovad, käte stereotüüpsed pesemisliigutused, tahtlikud liigutused rasked, motoorika progresseeruv halvenemine, hüperventilatsioon, skolioos, epileptilised hood, vaimne puudulikkus - Fragiilse X sündroom – vaimset mahajäämust põhjustav haigus, pigem poistel

Psühholoogia → Bioloogiline Psühholoogia
58 allalaadimist
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

kasv pidurdub. - Ilmnevad väänlevad käeliigutused, oskamatus toitu närida, põie- ja pärasoole tegevust kontrollida. - Kontakteerumise raskused, mänguoskuste arenematus. - Motoorse arengu pidurdumine, skolioos, lihaste hüpotoonilisus ja koordinatsiooniraskused. Epilepsia. - Alati tekib raske intellektipuue. - On kirjeldatud üksnes tüdrukutel. Harv esinemissagedus. Aspergeri sündroom 1944 a, Hans Asperger kirjeldas kui ,,autistlikke psühhopaate". Nt filmist ,,Vihmamees" - Erineb lapse autismist selle poolest, et ei kaasne kõne- ja kognitiivse tegevuse valdkondade mahajäämust. - Vaimne võimekus on keskmine või üle keskmise. - Poistel esineb 8 korda sagedamini. - Omapärased indiviidid, kes võivad olla kitsas valdkonnas väga võimekad, kuid kohmakad ja saamatud iseseisvaks toimetulekuks. Saadud teadmisi loovalt kasutada on raske. DSM (American Psychiatric Association)

Pedagoogika → Eripedagoogika
276 allalaadimist
thumbnail
190
pdf

Kriminaalse käitumise vallandaja: keskkond või geneetika

Kuressaare Gümnaasium KRIMINAALSE KÄITUMISE VALLANDAJA KESKKOND VÕI GENEETIKA Uurimistöö Koostaja: Johanna Randmets Klass: 10A Juhendajad: Sirje Kereme ja Maidu Varik Kuressaare 2013 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................ 4 1. KRIMINAALNE KÄITUMINE ............................................................................................ 6 1.1 Kriminaalne käitumine ..................................................................................................... 6 1.2 Kriminaal .......................................................................................................................... 6 1.3 Kriminaalne isiksus ................................................

Psühholoogia → Käitumine ja etikett
27 allalaadimist
thumbnail
49
docx

SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA SELLE PRAKTILISI VÄLJAKUTSEID EESTIS

Tartu: OÜ Vali Press, 35-39. 39. Liivak, S. (2004). Hüperaktiivse õpilase õpetamise meetodid õpisituatsioonis. Bakalaureusetöö, TÜ pedagoogika osakond. 40. Little, L. (2003). Maternal perceptions of the importance of needs and resources for children with Asperger syndrome and nonverbal learning disorders. Focus on Autism and other Developmental Disabilities, 18(4), 257-266. 41. Lucker, J., R., & Molloy, A., T. (1995). Resources for working with children with attention- deficient/hyperactivity disorder (ADHDj. Elementary

Sotsioloogia → Sotsioloogia
166 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun