Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Meditsiin

Meditsiiniteadus käesoleval ajal ka lihtsalt arstiteadus on teadusharu, mis uurib ja rakendab inimese tervise kaitse ja tugevdamise, haiguste, nende diagnoosimise, ennetamise, profülaktika ja ravi ning eluea pikendamisega seonduvat
Kategooriad
Faile
Aktiviseerivad tegevused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
27
Anatoomia - Tallinna Ülikool
60
Anatoomia - Tallinna Tehnikaülikool
11
Anatoomia - Kutsekool
2
Anatoomia - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
6
Anatoomia -
1
Anatoomia - Tartu Ülikool
5
Anatoomia - Akadeemiline
3
Anatoomia ja füsioloogia - Tartu Ülikool
60
Anestesioloogia. -
1
Arstiteadus - Tartu Ülikool
48
Biomeditsiin - Tallinna Tehnikaülikool
9
Elu ja töökekskkond -
2
Elukestev õpe - Keskkool
2
Enamlevinud haigused - Tallinna Ülikool
2
Epidemioloogia - Tartu Ülikool
3
Esmaabi - Tallinna Tehnikaülikool
39
Esmaabi - Kutsekool
12
Esmaabi - Eesti Hotelli ja Turismikõrgkool
4
Esmaabi - Akadeemiline
1
Farmaatsiakorraldus -
6
Farmakoloogia - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
39
Farmakoteraapia -
1
Farmokogenoomika - Akadeemiline
1
Füsioloogia - Eesti Maaülikool
31
Füsioloogia - Tartu Ülikool
11
Füsioloogia - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
6
Füsioloogia - Tallinna Ülikool
1
Füsioterapeut - Kutsekool
4
Geriaatria - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
9
Gerontoloogia - Tallinna Ülikool
2
Haige laps -
1
Hoolduseabivahendid - Kutsekool
3
Hügieen - Kutsekool
14
Immunoloogia i - Tallinna Tehnikaülikool
10
Inimese anatoomia ja füsioloogia - Tallinna Ülikool
22
Inimese anatoomia ja füsioloogia - Tartu Ülikool
1
Keemilised ohutegurid - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
3
Kinesioloogia - Tartu Ülikool
4
Kirurgia - Eesti Maaülikool
7
Kirurgia - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
3
Kliiniline psühholoogia - Tartu Ülikool
2
Kõrvahaigused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
4
Massaa? - Kutsekool
4
Meditsiin - Keskkool
298
Meditsiin - Kutsekool
11
Meditsiin - Akadeemiline
10
Meditsiini ajalugu - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
6
Meditsiinijäätmete käitlemine -
1
Meditsiiniteadus - Põhikool
9
Mikroobifüsioloogia - Tallinna Tehnikaülikool
4
Molekulaardiagnostika - Tallinna Tehnikaülikool
3
Naha-suguhaigused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
7
Nahahaigused - Tartu Ülikool
8
Naistehaigused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
4
Nakkushaigused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
9
Narkoloogia - Tartu Ülikool
3
Narkootikumid - Keskkool
5
Neuroloogia -
2
Normaalne ja patoloogiline anatoomia ja füsioloogia - Tartu Ülikool
44
Nägemismeel - Keskkool
1
Närvihaigused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
5
Ohutustehnika - Kutsekool
5
Ohuõpetus - Kutsekool
27
Optomeetria - Kutsekool
11
Patoloogia - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
24
Patoloogia - Kutsekool
2
Pediaatria - Tallinna Pedagoogiline Seminar
2
Pediaatria - Akadeemiline
2
Pediaatria ja terviseõpetus - Tallinna Pedagoogiline Seminar
5
Pereõendus -
1
Pervasiivsed arenguhäired - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
3
Rahva tervis - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
14
Rahvatervis - Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
18
Rehabilitatsiooni teooriad, meetodid ja korraldus - Tallinna Ülikool
3
Reumatoloogia -
1
Riski- ja ohuõpetus - Tallinna Tehnikaülikool
46
Rühiõpetus - Kutsekool
3
Silmahaigused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
5
Sise- ja närvihaigused -
5
Sisehaigeõendus - Tallinna Ülikool
4
Sisehaigused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
22
Spordimeditsiin - Tartu Ülikool
2
Suguhaigused -
2
Taastusravi - Tallinna Ülikool
1
Taastusravi alused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
3
Tervis - Kutsekool
19
Tervis ja heaolu - Tallinna Ülikool
11
Tervise edendus - Kutsekool
3
Tervisedendus, pediaatria, lastekaitse - Tallinna Ülikool
5
Tervisekasvatus - Tartu Ülikool
5
Terviseõpetus - Põhikool
92
Terviseõpetus - Tallinna Pedagoogiline Seminar
18
Terviseõpetus - Keskkool
37
Terviseõpetus - Tartu Ülikooli Pärnu Kolledž
1
Terviseõpetus - Akadeemiline
22
Tervishoid - Tallinna Ülikool
7
Tervishoid - Kutsekool
2
Tervislik elulaad - Tartu Ülikool
5
Toitumisõpetus -
1
Tööohutus - Eesti Hotelli ja Turismikõrgkool
5
Tööohutus - Eesti Maaülikool
2
Tööohutus - Kutsekool
8
Tööohutus ja tervishoid - Keskkool
9
Tööohutus ja tervishoid - Kutsekool
69
Tööohutus- ja tervishoid - Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
6
Töötervishoid ja -ohutus - Tallinna Tehnikakõrgkool
5
Töötervishoid ja tööohutus - Kutsekool
5
Veterinaarmeditsiin -
1
alternatiivsed ravimeetodid -
2
Õendus - Keskkool
87
Õenduse alused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
57


Kategooria meditsiin populaarseimad õppematerjalid

Med.ajalugu konspekt 1. Inimene kui dualistlik olend. Inimene kui dualistlik olend on meditsiiniantropoloogia keskne idee, mis seisneb selles, et inimene, olles psühhofüsioloogiline olend, ühendab endas füüsilise (kehalise) ning vaimse poole. Viimast on olemasolevate teaduslike meetoditega paraku raske mõõta (ja mõista). Lisaks loodusteaduste valdkonda kuuluvatele omadustele iseloomustaks inimese veel intiimsus, vaimsus, hirmud, (ajalooline) kogemus, ühiskondlik tunnetus jms. Inimene ei ole meditsiini objekt, vaid subjekt. 2. Mõistete „tõbi“ ja „haigust“ (haigeolek) erinevus Haigus Tõbi - Psühhofüsioloogiline struktuur või - kindlakstehtav, erinevates inimestes funktsiooni hälve, mis põhjustab samu sümptomeid põhjustav haigus. ajutist või püsivat kahju (haigus ja - pühendatud Põhja-Eesti murretele s
Füüsikaline osa ! I variant 1. Ahelreaktsioonid, toimumise etapid. ! Ahelreaktsioonid koosnevad kahest või enamast üksteisele järgnevast ja omavahel seotud lihtreaktsioonist. Ahelreaktsioon - ühe aktiivse osakese tekkimisega esilekutsutud rida perioodiliselt korduvaid elementaarakte. Aktiivne osake võib olla, näiteks, vaba radikaal või aatom. Võimalikud tekkepõhjused: keemiline mehaanika (põrked), radioaktiivne kiirgus, valguskvandi mõju. Ahelreaktsioonid on väga kiired ning tihti lõpevad plahvatusega, kuna kiirus kasvab laviinitaoliselt. Näiteks: ! Ahelreaktsioonis võivad osaleda ka mitmed lisandid: aktivaatorid (ained, mis ise kergesti lagunedes soodustavad ahelreaktsiooni) ja inhibiitorid (ained, mis pidurdavad reaktsiooni). Eristatakse hargnemata ahelaga (elementaaraktis tekib üks aktiivne osake) ja hargnenud ahelaga (elementaaraktis tekib 2 või enam aktiivset osakest) reaktsioone. ! 2. Ensüümkatalüüs. ! En
Tallinna Tervishoiu Kõrgkool kutseõppe osakond Hok11 Ljubov Borissova JÄÄTMETE KÄITLUS Refereraat Õppejõud: Milvi Moks Tallinn 2014 1 SISUKORD 1. TERVISHOIUJÄÄTMETE KÄITLEMINE...................................................................3 2. TERMINID JA MÕISTED.............................................................................................3 3. OLMEJÄÄTMED...........................................................................................................4 4. TAASKASUTATAVAD JÄÄTMED...............................................................................4 5. HAIGLAJÄÄTMED.........................................................................................................5 6. MUUD OHTLIKUD JÄÄTMED...................................................................................6 7. RAVIMIJÄÄTMED....................................
Alternative medicine Alternative medicine is defined as therapeutic practices which are not  currently considered a part of conventional medical practice. Alternative  therapies include folk medicine, herbal medicine, homeopathy, acupuncture,  massage, color and music therapy and several other therapies. Acupuncture is an ancient Chinese therapy that involves inserting  needles into the skin at specific points of the body. These points are believed  to be energy channels and related to the internal organs. Aromatherapy is the method of healing using very concentrated  essential oils that are often highly aromatic and extracted from plants. There  ­are several tehniques used in aromatherapy. Massage is the most familiar  method of treatment. Essential oils are able to penetrate through skin and are  taken into the body, 
Milline neist ei ole haige uurimise objektiivne uurimismeetod? Valige
Ensüüm lüsosüümi avastamine 1923 ning antibiootikum penitsilliini avastamine hallitusseenest pintselhallikust 1928 Alexander Fleming (6. august 1881 Lochfield, Šotimaa – 11. märts 1955 London) oli šoti bioloog ja farmakoloog. Tema tuntumad saavutused olid ensüüm lüsosüümi avastamine 1923 ning antibiootikum penitsilliini avastamine hallitusseenest pintselhallikust 1928, mille eest ta pälvis 1945 Howard Walter Florey ja Ernst Boris Chainiga Nobeli füsioloogia- või meditsiiniauhinna. Pärast Esimest maailmasõda uuris Fleming innukalt antibakteriaalseid vahendeid, sest ta oli näinud paljusid sõdureid suremas haavanakkusest põhjustatud sepsisesse. Kahjuks halvasid antiseptikumid patsientide immunoloogilise kaitse veel tõhusamalt kui bakterid. 1922 tegi Fleming olulise avastuse, avastas lüsosüümi. Töötades mõningate bakteritega, Flemingul nina tilkus, kukutades mõned limapiisad petri tassi
Pilet 1 1) Füüsiline tervis on seotud inimese kehaliste näitajatega nagu näiteks kuidas ja kui hästi meie organism toimib; kas valutab kuskilt; kaua seedib toit seedesüsteemis; millised reaktsioonid tekivad erinevatele toitainetele; kuidas ainevahetusjäägid eemalduvad jne. Või näiteks tugi-liikumiselundkonna arendamisel tõuseb lihaste jõud, nende hapnikutarbivus ja sellega kiireneb ka inimese ainevahetus. Füüsilist tervist saab tugevdada tervisliku eluviisiga : ? 1. kehalise liikumisega, ? 2. tasakaalustatud toitumisega, ? 3. õige töö ja puhkerežiimiga, ? 4. positiivse eluhoiaku ja mõtlemisega, ? 5. alkoholi, nikotiini jm. narkootiliste ainete vältimisega, ? 6. kord nädalas saunas käimisega Vaimne tervis on seotud inimese närvisüsteemi ja psüühikaga. See on võime : ? 1. tajuda ja mõista reaalsust, ? 2. õppida juurde uusi asju, ? 3. teadvustada iseennast, ? 4. hakkama saada pingelises olukorras jn
probleeme, mis kerkivad esile meditsiinis. ? Jaotatud kolmeks: kliiniline, rahvatervise ja meditsiiniliste uuringute eetika ? Kliiniline eetika- arsti-patsiendi suhe ning eesmärgiks võimalikult tõhus toimetulek patsiendi terviseprobleemidega. ? Rahvatervise eetika- eesmärgiks on sobivate ühiskondlike tingimuste loomine iga ühiskonnaliikme tervise säilitamiseks ja edendamiseks ? Meditsiiniliste uuringute eetika- kliiniline meditsiin kui ka rahvatervis arenevad eeskätt tänu intensiivsest teaduslikust uurimistööst saadavale informatsioonile Meditsiinieetika areng ? Alates 20. sajandi keskpaigast on meditsiinieetikas hakatud eriliselt silmas pidama patsientide autonoomiat. ? Meditsiini enda tormiline areng – avarduvad võimalused toovad kaasa uusi eetilisi pingeolukordi. ? Eetiliste küsimuste allikaks erinevad reproduktiivsed tehnoloogiad nagu katseklaasiviljastamine.
tulla kasuks ja osutuda isegi efektiivsemaks, kui patsient tunneb ennast niimodi paremini/rahulikumana. Minu jaoks on humanismi üheks suurimaiks aspektiks ka võrdsustamine ja mitte haletsemine. Seda nii haiglapersonali suhtes patsienti, kui ka sõprade-tuttavate poolest. Patsiendi minapilt peab jääma terveks füüsilise haiguse korral, kui ka see saab kannatada on tervenemine kordades raskem. 2) Eesti meditsiin on väga arenenud. Nii spetsialiseerituse ja vahendite tasemel kui ka inimlikkuse poole pealt. Koolides õpetatakse, et kõige tähtsamaks aspektiks patsiendi ravis on tema rahulolu ja tervis. Ainuke puudus mida hetkel oskan näha on eutanaasia võimaluse olemasolu puudumine. Ravimatuid voodihaiged, kelle ainukeseks privileegiks on silmade pilgutamine ja hingamine, on meil palju. Lisaks inimesi, kelle
avastamist hakati Harvey ideid vereringlusest tõsiselt võtma. Haiglaeelse erakorralise meditsiiniabi (kiirabi) ajalugu Varaseim teadaolev erakorralist meditsiiniabi kirjeldav tekst Erakorralist meditsiiniabi on antud ajast kui inimesi üldse ravima hakati. Seejuures ei saa aga kuni 20 saj keskpaigani vaadelda erakorralist meditsiiniabi (sh kiirabi) eraldi meditsiiniharuna. Erakorraline meditsiini tunnustati omaette kliinilise erialana alles 1960 aastatest. Erakorraline meditsiin on lähedalt seotud sõjameditsiiniga ning sellest valdkonnast kandunud tsiviiltervishoidu. Tervishoiu aluspõhimõtete (diagnoos, haiguse ennetamine jmt) kasutuselevõtu saab omistada Vana- Egiptlastele. Ka on vanim teadaolev meditsiiniabi käsitlev dokument, Kahun' i günekoloogiline papüürus, pärit Vana- Egiptusest. Tegemist on ligikaudu aastast 1800 ema pärineva meditsiinlise traktaadiga
Humanism meditsiinis. 1. Minu arvates, humanism meditsiinis t
Argumentide v
- 8 aastane mees kõhuhaavaga, kahvatu, teadvuseta, sooled kõhust väljas. Pulsi randmelt ei tunne, hingamissagedus 11x`. Määra esmase triaazi kategooria T1 - Millised on ajupitsumise tunnused? Laiad valgusele mittereageerivad pupillid, kõrgenenud vererõhk, bradükardia - Milline järgnevatest väidetest on vale? Kaelakrae tuleb asetada läbiva kaelatraumaga patsiendile, kellel ei esine neuroloogilist defitsiiti - Seletamatu hemorraagilise šoki puhul kahtlusta: Intraabdominaalset verejooksu - Peale arteriaalse žguti paigaldamist Kirjutan üles žguti paigaldamise kellaaja 24h süsteemis - Milline vigastus on iseloomulik pea ees maandumisel? Lülisamba kaelaosa vigastus - 45 aastane mees, kaebab valu selja piirkonnas ja jalgu liigutada ei saa. Pulss 75x`, hingamissagedus 14x`. Määra esmase triaazi kategooria T2 - Hüpotensiivse kannatanu stabiliseerimine vigastuse tekkimise hetkest alates ei tohi kesta üle... 1 tunni - II astme põletuse tu
inglise keeles


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun