Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on autismispektri häire?
  • Mis on autismispektri häire?
  • MIS ON ERIVAJADUS?
  • Milliste tähelepanekute korral võiks kontrollida lapse kuulmist?
  • Kuidas tegeleda kuulmislangusega väikelapsega kodus?
  • Millistel tingimustel areneb lapse kõne kiiremini?
  • Kuidas suhelda kuulmispuudega inimesega?
  • Kuidas on keskkond kohandatud?
  • Milliste õppevaldkondadega tegeletakse?
  • Milline on õpetaja keelekasutus?
  • Milline on laste aktiivsus ja töötempo?
  • Kuidas arvestatakse laste individuaalsusega?

Lõik failist

Tallinna Ülikool
Haridusteaduste Instituut
Õpetajaharidus ja kasvatusteadused
ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS
Õpipäevik
Juhendaja :
Tallinn 2016
Sisukord
Lugemispäevik 3
a.Logopeedilised jutukesed 3
b.Epilepsiahaige lapse toetamisvõimalused igapäevaelus. 3
c.Erivajadusega laps lasteaias 4
d.Andekas laps lasteaias ja individuaalsed tegevused eriandekatele. 4
e.Mis on autismispektri häire? 5
f.Autistlik laps peres on vanematele nagu viis last korraga 5
g.Kaasavast haridusest ja sobitusrühmadest 6
h.Muusikaline lisategevus erirühma lastele 6
i.Kuulmispuudega laps vajab õigel ajal abi 7
j. Leelo Tiisvelt: erivajadusega laps tavaklassis? Jah, see on normaalne. 7
Loengumaterjalide lühikokkuvõtted 9
Õppefilmide ülevaated 23
a.Kuulmispuudega lapsed. 23
b.Arendusrühma tegevused 23
Lugemispäevik
  • Logopeedilised jutukesed
    Me kõik teame, et mingi oskuse kujunemiseks on vaja seda harjutada . Kõnelemiseks on oluline saavutada nii suulihase hea liikuvus kui ka koordinatsioon . Pati ja Malle jutukesed on mõeldud toetamaks problemaatiliste häälikute õiget hääldusoskust. Vahvaid jutukesi kuulavad lapsed meeleldi, eriti kui jutukeste juurde kaasata mänguasju reaalsete tegelastena. Jutukesi võivad lisaks õpetajatele või logopeedidele kasutada ka lapsevanemad. See annab neile võimaluse emotsionaalset lähedust pakkuvat ja arendavat koostegevusust oma lapsega läbi viia. Jutukeste allosas on juhised, mis selgitavad läbiviidavat tegevust või häälitsust. Jutukeste tekst võimaldab silpe hääldada mitmeid kordi. Sellised kordused kinnistavad hääliku õiget hääldamisoskust. Õpetaja loeb jutukese teksti ning hääldab silbid lapsele õigesti ette. Seejärel hääldab laps neid kas iseseisvalt või koos õpetajaga. Kui laps ei suuda silpe õigesti hääldada, on mõistlik logopeediga nõu pidada.
    http://www.teatoimeta.ee/Logopeedilised_jutukesed_1091.ht m
  • Epilepsiahaige lapse toetamisvõimalused igapäevaelus.
    Üks raskemaid vorme lastel on Lennox – Gastaut sündroom . Need lapsed vajavad erilist hoolt ja järelvalvet. Uurimused on näidanud, et epilepsiaga lapsed on enam hüperaktiivsed, agressiivsed, madala enesehinnanguga ja neil napib sotsiaalseid oskusi.
    Õpetajad on omandanud teadmisi, kuidas nende lastega käituda, kuid nad tunnistavad, et ka nemad tunnevad ebakindlust. Õpetaja ülesandeks on kindlasti aidata lapsel leida oma võimed ja võtta end sellisena nagu ta on. Õpetamise meetodid peavad olema kohandatud lapse võimetele, sinna kuulub ka füüsiline tegevus. Raskusi tekitavad kindlasti erinevad väljasõidud ja matkad, sest epilepsiaga laps peab
    olema sealgi turvatud.
  • Vasakule Paremale
    ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #1 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #2 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #3 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #4 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #5 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #6 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #7 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #8 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #9 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #10 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #11 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #12 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #13 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #14 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #15 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #16 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #17 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #18 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #19 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #20 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #21 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #22 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #23 ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1 #24
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-04-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 104 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor piretkala Õppematerjali autor
    Õpipäevik antud aine kohustuslikust kirjandusest,artiklitest ja loengu materjalidest.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    40
    docx

    Vaimupuue, õpimapp

    ..................................................................................5 1.2.Vaimse alaarengu tasemed................................................................................................6 1.3.Põhjused............................................................................................................................7 1.4.Kui inimesel on vaimupuue..............................................................................................8 2.VAIMUPUUEGA LAPS LASTEAIAS.................................................................................10 2.1.Varajane sekkumine........................................................................................................10 2.2.Arendustegevus...............................................................................................................11 2.3.Individuaalne arenduskava..............................................................................................12 2.4

    Kasvatusteadus
    thumbnail
    8
    docx

    ERIVAJADUSTEGA LAPSED TAVALASTEAIAS

    EESTI KEELE LEKTORAAT Marina Buinitskaja ERIVAJADUSTEGA LAPSED TAVALASTEAIAS artikkel Juhendaja Elena Nõmm Narva 2015 I Sissejuhatus Eesti Vabariigi põhiseadus ja haridusseadused on kehtestanud kõikidele lastele võrdse õiguse saada võimetele vastavat haridust. Samas kõik inimesed erinevad mõningal määral üksteistest, nii ka lapsed. Erivajadustega lastele lasteaias käimise võimaldamiseks on kasutusel kaks viisi: kas kohandada tavalasteaedasi neile sobivamaks, samas säilitades sobivuse ka teistele lastele või siis saata erivajadustega lapsed neile juba sobivasse lasteaiakeskkonda, erirühmadesse ja erilasteaedadesse. Erivajadustega laste(ga) hakkama saamine ja arenguvõimalused tavalasteaedades on aktuaalne teema paljudele peredele ja lasteaia õpetajatele. Erirühmades on

    Sotsiaalpedagoogika
    thumbnail
    18
    docx

    ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

    ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA Erivajadustega laps vanuses 0-8 aastat, arengukeskkonna mõjutegurid. Eripedagoogika kui erinevad metoodikad mitte-eakohase arenguga laste õpetamise jaoks. 0 – 1 a. – imik. 1st on vastsündinu. Kooli tuleb panna kui lapls saab 1 okt seitsmeks. Sekkumine 2.aastast , kuna enne toimub kohandamine keskkonnaga. Tavaline areng : Juhtiv psüühiline protsess 0-4a : taju (uurimiskäitumine, mitmekesised mänguasjad) 5-7a ; mälu (piisab pildimaterjalist) Algklassides : verbaalne mõtlemine

    Psühholoogia
    thumbnail
    10
    pdf

    Imikuiga lapse areng ning kasvamine-lühiülevaade erivajadustest

    Mida kujutab endast lapseas o-ja x-jalgsus? L Normaalselt areneva lapse põlve asendis toimuvad erinevad muutused. Esialgu on vastsündinul o-jalad e genu varum, seda tingib üsasisene asend (lapse jalad on painutatud asendis ning vastu kõhtu). Sealt edasi hakkavad lapse jalad tasapisi sirgenema ning on täiesti sirged umbes 20ndaks elukuuks. Edasi hakkab põlve asend muutuma vastupidiseks, kujunema hakkab x-jalgsus e genu valgum, see saavutab tipu (kuni 15 kraadi) kui laps on 2,5-aastane. Pärast seda sirgenevad põlved järk-järgult, kuni muutuvad sirgeks. Jalad on muutunud sirgeks 4–6-aastaselt. Kui deformatsioon püsib, tuleb last jälgida, et deformatsioon ei progresseeruks. X-jalgade üheks põhjuseks võib olla rahhiit, siis on vaja arsti konsultatsiooni ja ravi. Missugune on mängu olulisus lapse arengul?​ ​Mängu roll Mäng on lapse elus kasvatuse ja arenguvahend, laps õpib peamiselt läbi mängu. Mängul pole väliseid

    Bioloogia
    thumbnail
    10
    doc

    Erivajadusega laps

    TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Erivajadustega laps Referaat Juhendaja: Tallinn 2011 Sisukord Kes on erivajadustega laps? 2 Varajane sekkumine 3 Laste arengu hindamine ja eripärade märkamine 4 Erivajadustega laste arendamise põhimõtted 5 Erivajadustega laste arengu toetamine 6 Erivajadustega laste õpetamise võimalused 7 Kasutatud kirjandus 8 Kes on erivajadustega laps? Erivajadustega lapsed on need, kes erinevad teistest eakaaslastest vaimsete, neuromuskulaarsete või kehaliste omaduste, sensoorsete või kommunikatsioonivõimete, sotsiaalse või emotsionaalse käitumise või liitpuuete poolest sedavõrd, et vajavad eripedagoogilist abi, millega luuakse tingimused nende maksimaalseks arenguks. Nad erinevad eakaaslastest oma võimetelt, kultuuriliselt või sotsiaalselt taustalt või isiksuseomadustelt nii palju, et vajavad oma arengupotensiaali

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    9
    docx

    Lapsehoidja kutseeksami küsimuste vastused kordamiseks

    LAPSE EALE VASTAV TOITUMINE 1. Imiku põhitoit kuni aastaseks saamiseni on rinnapiim. 2. Laps on valmis lisatoitu sööma, siis kui laps hoiab hästi pead, tahab lusikast toitu võtta, istub toe najal ning tahab koos teistega laua ääres süüa. 3. Ühe nädala jooksul võib pakkuda vaid üht lisatoitu korraga. 4. Iga uue lisatoidu pakkumist tuleb alati alustada väikesest, ühe teelusikatäie suurusest kogusest, edaspidi suurendada järk-järgult. 5. Imiku toit ei tohi olla väherasvane või rasvavaba, kuna rasvad on vajalikud

    Lapsehoidja
    thumbnail
    28
    docx

    18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs

    õpivad suhtlema ning muutuvad veidi iseseisvamaks oma vanematest. Väikelapse eas toimub lastel kõneareng, mis toob kaasa maailma tunnetamise ning suhtlemise. Äärmiselt olulisel kohal on perekonna toetus, armastus ja aktsepteerimine. Väikelapse iga kuni eelkooli eani on ka aeg, mil lapsed saavad aimu erivajadustest ning erivajadustega inimestest. Seda soosib vanemate omapoolne sekkumine informatsiooni jagamisega ning erivajadustega lastega võivad kokkupuuted tekkida ka lasteaias või koolis. Oluline on, et vanemad julgustaksid lapsi mängima erivajadustega lastega ning neid ka igapäeva tegevustesse kaasama. (Smart, 2012, lk 237) Lastel, kellele esineb selles eas mahajäämusi või selgeid erivajadusi, on olulisel kohal varajane märkamine. Näiteks peaksid olema pimedate ja kurtide laste vanemad teadlikud erinevatest võimalustest, millist lasteaeda või kooli valida oma lapsele ning mil moel saaks lapsi suhtlemiseks ettevalmistada. Samuti on oluline tagada

    Rehabilitatsiooni teooriad, meetodid ja korraldus
    thumbnail
    9
    pdf

    Liitpuue

    Põhipuue: PCI , teise puudena nägemispuue, liikumispuue või kuulmispuue. 3. Põhipuue: Vaimnupuue, millele lisandub näiteks liikumis-ja nägemispuue. Liitpuue ei ole haigus. Igat liitpuudega last on võimalik arendada nii spetsiaalse koolituse, arendava tegvuse kui ka abivahendite abil (liikumispuude korral). Liitpuudega lapsed on täpselt samasugused lapsed kui tavalised lapsed: omaette isiksused koos oma iseloomu ja nõrkustega, soovide ja rõõmudega. Liitpuudega laps lasteaias ja koolis Liitpuudega lapsed on väga erinevate võimetega. On nii tavakoolis edukalt hakkama saavaid lapsi, kui ka neid, kellel vaid baasoskused eluks. Enamus liitpuudega lapsi on võimelised oma individuaalsel tasemel õppima. Oluline on tugi teistelt inimestelt ning abivahenditelt. Õppetöö planeerimine peaks toimuma koostöös lapse, kodu, kooli ja vajadusel arstide vahel. Kuulmis- ja nägemispuude esinemisel on oluline

    Meditsiin




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun