Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Sissejuhatus Erialasse (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
ERIALA
Puidust kodaratega rattad 2000aastat e.m.a.
Traatkodaratega rattad 1800aastate paiku
1950.aastal asendati autode traatkodaratega rattad metallratastega
1769 .a auruvanker ( Nicolas Cugnot) Max. 5km/h
1790.a jalgratas (M.de Sivrac)
1795.a hoburaudtee (Inglismaal)
1820.a aurusõidukite ehitamine
1845.a õhkrehvid (Robert William Thomson )
1883.a neljarattalist jalgratast meenutav aurusõiduk (auto eelkäija)
1895 .a esimene bensiinimootor
1899.a rajati metallurgia laboratoorium
1910 .a maailma esimene V-8 mootor
1885.a esimene mootorratas ( Gottlieb Daimler)
1890.a esimene auto mille mootor paiknes ees(Rene Panhard ja Emile Levasson)
19.saj algus – Esimesed bussid (sõna buss on tuletatud ladina-keelsest sõnast omnibus-kõigile)
1908.a Henry Ford rajs tehase automudeli T masstootmiseks
1894.a esimene autovõidusõit Pariis- Rouen (max. Kiirus 12km/h)
1955.a Le Mans’i võidusõit (Nõudis 84 inimelu ja vigastatuid üle 100-a)
Maailma pikim teestik - Pan-Ameerika autotee 47000km
Kõige rohkem autoteid – USA, üldpikkus üle 6 miljoni km
Pikim teadaolev liiklusummik – 16.02.1980, Prantsusmaa, 176km
Väikseim auto – Peel P50, Pikkus – 1.34m, laius – 99cm, kõrgus – 1.34m, kaal – 59kg
Kergeim auto – 9.5kg, Max. 25km/h
Pikim auto – pikkus – 30.5m (bassein, hüppelaud, ülisuur vesivoodi)
Pikim mootorratas – pikkus – 7.6m, kaal – 2000kg (Douglas ja Roger Bell)
Väikseim mootorratas – telgede vahe – 10.8cm, istme kõrgus – 9.5cm, tagumise ratta läbimõõt – 2.4cm, esimese ratta läbimõõt 1.9cm (selle rattaga läbiti 1m)
Kiiruserekord maapinnal – 1227.985km/h (helikiirus 1191.6km/h) Nevada (USA) Andy Green
Elektrimootoriga Peugeot 106 – läbis akusid laadimata 208km (Max. 115 km/h)
Masinaelemendid
1881.a – Venemaal ilmusid esimesed õpikud „Masinaelemendid”
1936.a – Tallinna tehnikainstituudis loodi masinaehituse laboratoorium
Detail – toode (masinaelement) mis valmistatakse ühest materjalist
Element – kindlat funktsiooni täitev masina elementaarosa
Sõlm – töötavas tehases elementides koostatud toode, NSV liidus 1971 .a kehastatud standardikohaselt
Agregaat – sõlmedest koostatud unifitseeritud koostisosa , mis masinas kindlat funktsiooni täidab, nt. Automootor
Reeglina toodavad agregaate kitsalt spetsialiseerunud firmad ja nende baasil on võimalik kokku panna erineva otstarbega masinaid.
Masinate tootmisel on iseloomulikud järgmised suundumused:
1) Konstruktsioonis püütakse ära kasutada võimalikult palju standartseid elemente ning unifitseeritud agregaate, mida pakub nii siseriik kui ka rahvusvaheline turg.
2) Tootmisprotsess (eriti koostamistsükkel ) püütakse kokku suruda võimalikult lühikesse aega, vältides suurte varude loomist ladudes .
Ideaalsel juhul saabuvad agregaadid ja sõlmed lõppkonveierile otse tarnijalt , mis eeldab firmade vahel ladusat ja usalduslikku koostööd.
Detaili ei ole mõtet valmistada tervenisti kallist metallist. Säästlikuse põhimõttel kasutatakse neid vaid sellel tööpinnal, mis detaili töövõimed limiteerib.
CIM – Computer Integrated Manufacturing
Detailide ja sõlmede konstrueerimisel võetakse võetakse masstootmist silmas pidades nende kujundamisel arvesse vajadust kasutada montaažil inimtöö asemel roboteid.Autotööstuses on see eriti aktuaalne.
Detailide vahelisi liikumatuid ühendusi nimetatakse liiteiks. Jagunevad lahtivõetavaiks ja kinnisliiteiks.
Lahtivõetavad: 1)keermesliited Kinnised: 1) neetliited
2)liistliited 2) keevisliited
3)hammasliited 3)jooteliited
4)tihvtliited 4) liimliited
5)profiilliited 5)press- ja valtsliited
Võll- Rumm tüüpi liiteid leidub igas masinas.Enamasti on need kujundatud lahtivõetavaina.
Võll ja Rumm on omavahel liistuga ühenduses.
Keevitustehnoloogia arenguga on neetliidete kasutamine oluliselt vähenenud.
Neet koosneb varrest ja algpeast.
Mootori õlitussüsteem
Mootori õlitussüsteemil on kaks põhilist ülesannet:
Vähendada hõõrdumist mootori liikuvate detailide vahel
Teostada mootori üldist sisemist jahutamist ning eemaldada hõõrdesoojus laagritest ja teistelt hõõrdepindadelt.
Kui kasutatav õli oma omadustelt ei vasta laagri kiirus-ja koormusrežiimile, hakkab õlikile paksus vähenema
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Sissejuhatus Erialasse #1 Sissejuhatus Erialasse #2 Sissejuhatus Erialasse #3 Sissejuhatus Erialasse #4 Sissejuhatus Erialasse #5 Sissejuhatus Erialasse #6 Sissejuhatus Erialasse #7 Sissejuhatus Erialasse #8 Sissejuhatus Erialasse #9 Sissejuhatus Erialasse #10 Sissejuhatus Erialasse #11 Sissejuhatus Erialasse #12 Sissejuhatus Erialasse #13 Sissejuhatus Erialasse #14 Sissejuhatus Erialasse #15 Sissejuhatus Erialasse #16 Sissejuhatus Erialasse #17 Sissejuhatus Erialasse #18
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-12-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 93 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Dave Sarnet Õppematerjali autor

Lisainfo

Masinaelemendid, CIM, mootori õlitussüsteem, elektriseadmestik, säästlikus jpm.
masinaelemendid , cim , mootori õlitussüsteem , elektriseadmestik , säästlikus

Mõisted


Kommentaarid (1)

asson profiilipilt
Andres Asson: väga hea materjal!!!!!

soovitan soojalt!!!!!
11:06 20-01-2010


Sarnased materjalid

30
doc
Sissejuhatus autotehnikule
37
odt
Sissejuhatus erialasse
22
docx
Sissejuhatus sotsioloogiasse konspekt
73
docx
Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse
181
doc
A Palu mootorratta raamat
1072
pdf
Logistika õpik
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
252
doc
Rakendusmehaanika



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun