Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mängu mõiste (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

  • Mängu mõiste, olemus ja ajalooline areng.
    Mäng (mõiste)- vabatahtlik toiming või tegevus, mida
    sooritatakse teatud kindlaksmääratud aja- ja ruumi piires,
    vabatahtlikult omaks võetud, siduvate reeglite järgi. Eesmärk on
    temas eneses , teda saadavad põnevus, rõõmutunne, teadmine, et ta
    on `teistsugune` `tavalise eluga` võrreldes.
    Olemus ( Huizinga)
    Vaba tegevus, pole tegelik elu, iseloomustab lõpetatus, on loov,
    mängus on kord, pinge, reeglid, sotsiaalne sümboolne.
    Ajalooline areng???
  • Mängu määratlusest ja tunnustest.
    Inimese vaimse arengu kõige tormilisem periood on eelkooliiga . Last
    iseloomustab suur aktiivsus, mis avaldub pidevas tegutsemistahtes ja
    iseseisvuspüüdes. Laps loob endale arusaadava mängumaailma
    matkimaks seda, mida ta ümbritsevas igapäevases elus enda jaoks on
    avastanud. Parimaks viisiks ümbritseva maailmaga tutvumiseks lapse
    jaoks ongi mäng. Seega tuleb vanematel ja õpetajatel luua lihtsalt
    tingimused, et laps saaks mängida. Mängu kaudu omab laps eluks
    vajalikke teadmisi ja kogemusi kergemini. Mäng on tegelikult lapse
    jaoks reaalne elu. Mäng on sünnipärase algega ja emotsionaalse
    tagapõhjaga. Lapse kasvades omandavad üha suurema tähtsuse lapse
    arenguks ka mänguasjad. Lelud on abiks täiskasvanute maailmaga
    tutvumisel, aitavad tundma õppida erinevate esemete omadusi ning
    nende tähtsust inimeste töödes.
    Välised tingimused: suhtlemine täiskasvanuga, mänguasja
    olemasolu, muljed ja teadmisi ümbritsevast maailmast. Inimkonna
    algusest peale on mäng olnud inimelu ja ühiskonna lahutamatu koostisosa , mängu sisu ja vormid on kultuuri olulised elemendid.
  • Vasakule Paremale
    Mängu mõiste #1 Mängu mõiste #2 Mängu mõiste #3 Mängu mõiste #4 Mängu mõiste #5 Mängu mõiste #6 Mängu mõiste #7 Mängu mõiste #8 Mängu mõiste #9 Mängu mõiste #10 Mängu mõiste #11 Mängu mõiste #12 Mängu mõiste #13
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-06-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 258 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor nelly valdmets Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    doc

    Laps ja mäng

    1.Mängu mõiste ja tunnused: Mäng on suhteliselt kerge ära tunda, aga raske defineerida. Mäng on olnud inmelu ja ühiskonna lahutamatu koostisosa. Samuti on mäng tegevus, mis ei ole seotud primaarsete tarvete rahuldamisega, talle on iseloomulik rõõm ja rahulolu. Laste jaoks on mäng aga erilise tähendusega, ta on lste elu lahutamatu koostisosa. Mäng kaunistab ja täiustab meie elu juhul, kui kultuurimõjuväljas tahame elada.Mängus püüdleb mängija nii iseseisvuse kui ka ühenduse järele ning samal ajal on mäng ka eesmärgita, vaba tegevus. Tunnused: Mängul on viis iseloomulikku tunnust: *tinglikkus e. näilisus, st tegevus kus käitumine mängus pole tõeline või reaalne. Mänguline käitumine omandab teistsuguse iseloomu võrreldes igapäevaseeluga. *Sisemine motivatsioon:Mängu ei

    Mäng kultuuri kontekstis
    thumbnail
    20
    docx

    Mäng ja lapse kognitiivne areng

    Lektüür Aino Saar „Laps ja mäng“ Mäng ja lapse kognitiivne areng Mängu ja lapse kognitiivse arengu vahelise seose teemal tehtud uurimusi võib jaotada kolme rühma: korrelatiivsed uurimused, eksperimentaalsed uurimused ja treeningu uurimused.  Korrelatiivsed uurimused püüavad kirjeldamise teel välja selgitada seost mängu ja mitmete vaimsete võimete vahel.  Eksperimentaalse uurimuse eesmärk on selgitada eksperimendi mõju lapse kognitiivsele arengule. Sel juhul uuritakse lapsi nii mängus kui ka muudes tegevuates, seejärel fikseeritakse tulemused. Saadud tulemusi võrreldakse omavahel janende võrdlemise alusel määratakse kindlalks eksperimendi tulemuslikkus.  Treeninguurimused kujutavad endast uurimusi, mille puhul täiskasvanu õpetab lapsi

    Pedagoogika
    thumbnail
    7
    docx

    A.Saar laps ja mäng mänguteooriad - kokkuvõte

    A. Saar Laps ja mäng – mänguteooriad kokkuvõte Aristotelese aegadest peale on nähtud mängus eelkõige pinget maandavat ja hinge puhastavat, meelelahutust ja lõbu pakkuvat tegevust. J. Locke vaatleb mängu kui laste meelelahutuse ja vaba aja veetmise võimalust, kuid samas rõhutades, et mäng pakub lapse jaoks palju arendavat. Samuti pöörab ta tähelepanu mänguasjadele, et neid ei peaks olema palju ja eriti sobivad on laste endi poolt valmistatud mänguasjad. J. Rousseau arvates on mäng looduse poolt kaasa antav meeli ja füüsilisi võimeid arendav tegevus. Lapsele on kasulik nii ujumine, hüppamine, kivide viskamine jms kuid ka meelte arendamist ei tohiks unustada. 18.sajandi lõpus ja 19.sajandi alguses oli mängul eelkõige filosoofiline tähendus

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    19
    doc

    VÕGOTSKI, ELKONINI JA PIAGET`I MÄNGU ARENGU TEOORIA

    ...........................................................................3 1 DANIIL ELKONIN...............................................................................4 1.1. Elulugu.........................................................................................4 1.2. Elkonin mängust..............................................................................4 1.3. Esemeline tegevus............................................................................5 1.4. Mängu arengu aspektid......................................................................5 1.5. Rollimäng......................................................................................6 2 LEV VÕGOTSKI..................................................................................8 2.1 Elulugu.........................................................................................8 2.2 Võgotski mängust.........................................................................

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    8
    docx

    Lapsega koos mängimise roll kaasaegses perekonnas

    1. LAPSEGA KOOSMÄNGIMISE ROLL KAASAEGSES PEREKONNAS Mäng on koolieeliku põhitegevus, mille käigus toimub lapse arenemine. Praegu võib näha seda tendentsi, et suureneb vanemate nõue lapse haridusele, samas kui mängu tajutakse kasutu ajaviitena. 1.1. Mängu ja mänguasja mõiste lapse arengus V. Suhhomlinski väitis, et ei ole ning ka ei või olla täielikku vaimset arengut ilma mänguta. ,,Mäng on suur särav aken, mille kaudu voolab elustavaid ideid lapse maailma. Mäng on elurõõm, milles põleb uudishimu sädemeke" ( 1979, lk 103-104 ). Mäng on täiskasvanute elu peegeldus. Mängudes laps imiteerib täiskasvanuid ning moduleerib sotsiaalkultuurilisi olukordi ja suhteid, kuna mäng on oma olemuselt ja sisult sotsiaalne

    Alternatiivpedagoogika
    thumbnail
    22
    doc

    Mänguteooriad

    MÄNGUTEOORIAD... ...otsivad vastuseid küsimustele: - Millised on mängu iseloomustavad jooned? - Miks laps mängib? - Mis on mäng – kas tegevus, protsess või käitumine? - Kuidas on mäng seotud lapse arenguga? Otsige kirjanduslikest allikatest, internetist jm vastuseid eelpooltoodud küsimustele alljärgnevatest teoreetikutest lähtuvalt. Eesmärk ei ole leida igale küsimusele vastust, vaid pigem tuua välja iga teoreetiku olulisemad seisukohad mängu kohta. NB! Vaadake ka hindamiskriteeriume. Klassikalised mänguteooriad  Aristoteles(383-332 e KR) - tema aegadest peale on mängus nähtud eelkõige pinget maandavat ja hinge puhastavat, meelelahutust ja lõbu pakkuvat tegevust. „ Inimene on oma loomult ühiskondlik olend.“Aristoteles arvad, et muusika õpetus peaks varakult antud olema. Veel arvas ta, et tunnetaine on esmane, siis tunnetamise kogemusest tuleb teadmine.

    Alusharidus
    thumbnail
    11
    doc

    Mänguteooriad

    MÄNGUTEOORIAD... ...otsivad vastuseid küsimustele: - Millised on mängu iseloomustavad jooned? - Miks laps mängib? - Mis on mäng ­ kas tegevus, protsess või käitumine? - Kuidas on mäng seotud lapse arenguga? Otsige kirjanduslikest allikatest, internetist jm vastuseid eelpooltoodud küsimustele alljärgnevatest teoreetikutest lähtuvalt. Eesmärk ei ole leida igale küsimusele vastust, vaid pigem tuua välja iga teoreetiku olulisemad seisukohad mängu kohta. NB! Vaadake ka hindamiskriteeriume. Klassikalised mänguteooriad · Aristoteles(383-332 e KR) - tema aegadest peale on mängus nähtud eelkõige pinget maandavat ja hinge puhastavat, meelelahutust ja lõbu pakkuvat tegevust. ,, Inimene on oma loomult ühiskondlik olend."Aristoteles arvad, et muusika õpetus peaks varakult antud olema. Veel arvas ta, et tunnetaine on esmane, siis tunnetamise kogemusest tuleb teadmine.

    Ajalugu
    thumbnail
    22
    docx

    Mänguteooriad

    Mänguteooriad Aristoteles (383-332 e KR): Aristoteles oli vanakreeka filosoof, Platoni õpilane, Aleksander Suure õpetaja. Ta on Platoni kõrval mõjukaim lääne filosoof. Aristoteles süstematiseeris peaaegu kõik oma aja teadmised ja pani aluse paljudele uutele teadusharudele. Aristotelese on suured teened ka bioloogias, eetikas, riigiõpetuses ja kosmoloogias. Aristotelese ajal peeti mängu hinge puhastavaks, pinget maandavaks ja meelelahutust pakkuvaks tegevuseks. Oma „Poliitikas“ räägib filosoof sõnamängude ja kalambuuride kasulikkusest intellekti arengule. Seega täheldab Aristoteles ühena esimestest mängu praktilist tähtsust psühhofüsioloogilise protsessi seisukohast. Aristoteles arvas, et muusika õpetus on lastele juba varakult oluline. John Locke (1632 – 1704): Inglise filosoof, empirismi peamine

    Filosoofia




    Kommentaarid (3)

    kaidikaidikaidi profiilipilt
    kaidikaidikaidi: Aga viited? Ma just oma tööle erineva allikmaterjali leidmiseks töid alla tõmbangi :/
    11:53 25-02-2015
    Hampel profiilipilt
    Hampel: väga asjalik:)
    23:25 27-12-2014
    kaspar125 profiilipilt
    kaspar125: Väga asjalik
    13:26 07-10-2017



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun