Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"mäng" - 501 õppematerjali

thumbnail
3
docx

Mäng

Paha tuju jaoks ukse ees taba. Rõõmus meel aga sisse saab vabalt, naer nagu varss tema sabas. On ükskoht, kus igav ei hakka. On ükskoht, kus mängud ei lakka, ainult voodis ollakse vakka. Siin ei tuntagi üksindust. Siin on sõprus ja siin on lust! Tule, lasteaed ootab sind just! (Ira Lember) Sissejuhatuses võiks välja tuua üldise, et mäng on lapsele tema töö; igapäevane tegevus, mille kaudu ta õpib tundma end ja ümbritsevat maailma jne...Laps jäljendab läbi mängides (sõnastust võiks muuta) erinevaid olukordi, emotsioone, situatsioone. Laps suhtleb mängides rühmakaaslastega, seepärast vajab ta ka mängu enda arenguks. Mis seos sel on ­ sõnasta täpsemalt... Läbi mängu õpib laps erinevates olukordades toime tulema. Väga tähtis on, et täiskasvanu suunaks oma last mängima...

Mäng
55 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Mäng

Mäng Lapse elus on väga tähtsal kohal mäng. Terve lapsepõlve veedab ta enamasti mängides. Juba väga väikestele lastele pannakse näiteks voodi külge rippuma mänguasjad, et laps saaks nendega mängida. Isegi laulusõnad ütlevad, et mäng on väikese inimese töö. Kuid kas on õige seda ikka päris tööks nimetad? Nagu meile eelkoolipedagoogikas õpetati, siis mängu ei tohiks kutsuda väikese inimese tööks. See on pigem vahend, mille kaudu laps areneb. Mängul on tohutult tähtis osa lapse arengus. See mõjutab nii emotsionaalset, sotsiaalset kui ka füüsilist arengut. Tähtis on, et täiskasvanu suunaks lapse mängu. Ei tohiks sellesse küll liialt sekkuda, kuid juhendama ja suunama peaks ikka....

Mäng
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mäng ja lapse areng eksami teemad.

Inimene asi suhtlus. Ettekujutus rollist on ebatäpne ja üldine II – sotsiaalne rollimäng 5 – 7 eluaastal. Rollikõne, spetsiifiline hääl Inimene- inimene suhtlus. 6. EHITUSMÄNG – laps kasutab mitmesuguseid materjale vahendeid ja esemeid. Loomine või konstrueerimine ( torn, maja, auto). Sageli põimunud sümbol ja rollimänguga. 7. REEGLIMÄNG – Mäng kus on kindlad reeglid ja täpne mängu käik. Eeldab teatud sotsiaalset küpsust. Osaleb vähemalt kaks mängijat, on seotud konkreetse esemega. Olemas peavad olema mänguasjad, esemed, mängureeglid, mänguvõimed ja valmisolek, mängija isiksus tervikuna. 4. Mäng ja õppimine – joonis lapse õppimine. Mäng ja valdkonnad: MINA JA KESKKOND Last suunatakse läbi mängu märkama, kogema ja maailma uurima, küsimusi küsima, ming ise vastuseid leidma...

Mäng ja laps
61 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Laps ja mäng

Mängu mõiste ja tunnused: Mäng on suhteliselt kerge ära tunda, aga raske defineerida. Mäng on olnud inmelu ja ühiskonna lahutamatu koostisosa. Samuti on mäng tegevus, mis ei ole seotud primaarsete tarvete rahuldamisega, talle on iseloomulik rõõm ja rahulolu. Laste jaoks on mäng aga erilise tähendusega, ta on lste elu lahutamatu koostisosa. Mäng kaunistab ja täiustab meie elu juhul, kui kultuurimõjuväljas tahame elada.Mängus püüdleb mängija nii iseseisvuse kui ka ühenduse järele ning samal ajal on mäng ka eesmärgita, vaba tegevus. Tunnused: Mängul on viis iseloomulikku tunnust: *tinglikkus e. näilisus, st tegevus kus käitumine mängus pole tõeline või reaalne. Mänguline käitumine omandab teistsuguse iseloomu võrreldes igapäevaseeluga. *Sisemine motivatsioon:Mängu ei...

Mäng kultuuri kontekstis
356 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Mäng ja lapse areng

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduste Instituut Triin Kevade Mäng ja lapse areng Referaat Tallinn 2010 Mäng ja lapse areng Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus.................................................................................................................................3 Mis on mäng?..............................................................................................................................4 Mängulise käitumise tunnused...

Lapse areng
393 allalaadimist
thumbnail
7
xlsm

Informaatika II VBA mäng

Anna treening Nimi Rühm Kood Juhendaja Kersti Antoi Nupud: Algseis- mesilane, Anna lähevad algpositsioonidele ning päike hakkab pöörlema Kohale- Anna liigub maa pealt starti ning mesilane lendab taevas START!- Anna alustab on treeningut jooksurajal Muutuja: Kiirus-kkk Kasutamine: Mängu eesmärgiks on mängu peategelase Anna jooksukiirust arendada enne suur võistlust. Mängu alguseks tul Seejärle vajutades nupule Kohale, liigub Anna jooksuraja kõrval oleval maa pealt starijoonele.Enne treeningu alu Mäng lõppeb, kui Anna on ületanud finisi. Algseis Set anna = Shapes("anna") Set mesilane = Shapes("mesilane") Set päike = Shapes("päike") Set maa = Shapes("maa") Set taevas = Shapes("taevas") anna.Rotation = 0 anna.Left = 0 mesilane.Rotation = 2 mesilane.Left = 2...

Informaatika ll
151 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mäng arengupsühholoogia vaatenurgast

Mäng - Kindel definitsioon puudub o Mängul on funktsionaalne eesmärk eluks ette valmistada o Mäng on lihtsalt käitumisviis - Iseloomustab see, et mäng motiveerib kui tegevus ise. - Mängu võimaluste puudumine pidurdab arengut - Seda oskavad kõik lapsed, tänapäeval pigem mureks see, et täiskasvanud ei oska enam mängida. - Reaalsus mänguga ei seo. Mängus puudub reaalne aeg, koht ja isik. Mäng loob teise reaalsuse. - Mäng võimaldab regresseeruda ning tundeid paigutada, konflikte lahendada. - Mängus ületab laps oma tegeliku vanust ja igapäeva tegevust ( Võgotski) - Esimene mäng on iseenda keha ja häälega. Tasapisi hakkab imiku mäng ülekandumine teisele isikule nt emale - Mäng muutub suhtlusvahendiks ­ psühhomotoorsed mängud - Kõnearengu seisukohal on mäng väga oluline - Mäng muutub vastavalt arengule keerulisemaks ja mitmekesisemaks...

Arengupsühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Karl Ristikivi - Kahekordne mäng

Tal oli härra Buhlile pakkuda üks aega nõudev töö. Tegemist oli siis ajaloolise uurimis tööga, millest oli mõõdas 250 aastat. Täpsemalt tahtis krahv Tolnai oma mainet heastada. Mõrv toimus Viinis ja krahv Tolnai esiisa jäi selles süüdi ning nüüd oli vaja ta esiisa süütust tõestada. Krahv Tolnai rääkis ka kahevõitlusest, mis peaks mingi aeg toimuma, aga seda tõde oli vaja enne selle toimumist. Kahevõitlused olid nende maal keelatud. Härra Buhl hakkas järgmisel päeval seda vaikselt uurima, aga midagi selle mõrva kohta leida oli väga keeruline. Ajaloo raamatutes polnud sellest midagi juttu. Ainukeseks allikaks oli Christian Buhli päevik. Üks õhtu käis Jens Buhli otsimas üks naisterahvas, kelle nimi oli Irina Orlova. Härra Buhli polnud sel ajal kodus ja Irina Orlova lubas järgmine pave tagasi tulle. Jättil Buhlile ka ki...

Kirjandus
102 allalaadimist
thumbnail
10
xlsm

Informaatika II Graafika vba mäng

Harjutus M Informaatika II Tallinna Tehnikaülikool Tudeng: EAEI-21 Õppejõud: Kristina Murtazin Algus Vali komponent: leib Lisa Eemalda Serveeri leib sai või pasteet sulatatud juust kurk sink juust Mängu idee on teha selline võileib, mis jukule meeldiks, Juku maitseb toitu ja annab punkte. Alustamiseks tuleb vajutada nuppu "Algus", seejärel tuleb valida menüüst asju, mida tahad võileivale panna. Nupp "Lisa" lisab valitud komponendi, nupp "Eemalda" võtab selle ära. Kui arvad, et võileib on valmis vajuta nuppu "Serveeri", Kraps viib toidu Jukule. Juku sööb ja annab punkte. J ...

Informaatika 2
254 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Aus mäng ja väärtused spordis

Spordis on ka need väga olulised, et see saaks üldse toimida. Väärtust peab hoidma. Ausus näitab inimest heast küljest ja seda, kuidas ta oskab ennast mõista ning ka hinnata, ja spordis on vägagi oluline. Iga sportlane peab olema spordis aus ning arvestama teistega. Ei tohiks valetada ning mängida süütukest mõnes tegevuses, näiteks mina seda ei kasutanud, mina nii ei käitunud ja muud. See, kui sportlane on aus ning arvestab teistega, armastavad ka tema fännid teda pööraselt, aga seda ei tohiks muidugi halbadel eesmärkidel ära kasutada. Mitte kunagi ei tohi kasutada dopinguaineid või muid illegaalseid vahendeid. Ausus ja enda mitte petmine on spordis oluline. Ega karjäär pole ka perfektne, midagi võib ikka juhtuda. Nagu juhtus meie suusataja, Andrus Veerpaluga. Tal avastati dopinguproovis sed...

Kirjandus
33 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Kuldvillaku mäng

B klass Janne Kristi Palits Arvutiõpetus-Bioloogia MÄNG Kuldvillak Juhendaja: õpetaja Tiina Nõges Tallinn 2010 Mängu mängimise juhend Teemad läbitakse järgmises järjekorras: · Selgroogsed · Selgrootud · Taimed Kui on teema 100-punktine tase positiivselt läbitud, siis liigutakse teema 200-punktilisele tasemele ning sealt positiivse tulemuse saamisel järgmise teema 100-punktilisele tasemele jne. Selgroog- Selgroo- Taimed sed tud 100 100 100 200 200 200 Selgroog- Selgroo- Taimed sed tud 100 100 100 200 200 200 Selgroog- Selgroo- Taimed sed tud 100 100 100 200 200 200 Selgroog- Selgroo- Taimed sed tud 100 100 100 200 200 200 Selgroog- Selgroo- Taimed sed tud 100 10...

Bioloogia
12 allalaadimist
thumbnail
4
doc

ALIASE MÄNG

ALIASE MÄNG (SÕNASELETUSMÄNG) EESTI KEEL 3. KLASSILE · Lõika papist või tugevast paberist mängukaardid . · Lõika mäng lahti ja kleebi alustele. · PRÜGIKORV · PARK · KOTKAS · SÜSTAL · NULL · PUDIPÕLL · KORISTAJA · NIIT · LÕVI · KUULUJUTT · KANALA · TELEVIISOR · PESA · RÖÖVEL · LIIVARAND · LAUALAMP · VIISAKAS · SÕRMUS · MAAL · LAPS...

Eesti keel
24 allalaadimist
thumbnail
6
xlsm

VBA - MÄNG PALL

Välja koordinaate kasutatakse selleks, et pall liiguks vastavalat välja piiridele. Algseisu seadistamisel liigutatakse välja koordinaatide abil pall uuesti välja keskele. STSENAARIUM Mängu põhimõte seisneb selles, et kasutaja seadistab liguri abil endale sobiva palli liikumiste arvu. Lisaks saab kasutaja soovi korral seadistada palli liikumise juhuslikkust. Mäng algab nupuga mängi ja siis hakkab pall liikuma vastavalt etteantud väärtustele. Liikumiste lõppedes näeb kasutaja palli liikumisteks kulunud aega ja samuti selleks kulunud kogu teepikkust. Soovi korral saab edaspidi kasutaja juhuslikkust suurenda ning võrrelda tulemusi. paus(). Liigu just etteantud välja protseduur bil. Paus protseduuri miste vahele. ujundid. Lehel on ollitavad. Teised use kuvamiseks. Palli palli liikumise uri abil. Kaks rdinaate kasutatakse su seadistamisel...

Informaatika
12 allalaadimist
thumbnail
9
xlsm

Mäng Allveelaevade häving - Informaatika II kodutöö Graafika

Tallinna Inform Ülesanne Üliõpilane Õppejõud Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Graafika Õppemärkmik Õpperühm Allveel Mängus allveelaevade häving s eesmärgiks on hävitada oma võimalik. Allveelaeva hävitamise mis kokkupuutes allveelaeva Mängija reguleerida on mängua mida ületades jääb mäng seism pomme oled teele lasknud ja vajutades nupule "Alusta mäng nuppu "Tuld" ja mängu saab iga Allveelaevade häving gus allveelaevade häving saab mängija oma käsutusse sõjalaeva ja smärgiks on hävitada oma territoriaalvetes nii palju allveelaevu kui alik. Allveelaeva hävitamiseks on laev varustatud süvaveepommidega, s kokkupuutes allveelaevaga plahvatavad ja hävitavad allveelaeva. ija reguleerida on mänguaeg ja maksimaalne kasutatav pommide arv, ületades jääb mäng seisma. Mäng näitab sulle jooksvat aega, palju sa...

Informaatika ll
26 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Aadama mäng

,,Aadama mäng " (,,Kirik ja teater") Valeria Larina "Kirik ja teater: müsteeriumist farsini" (2007) Sisaldab põhiliselt prantsuse keskaegse teatri klassikalisi tekste (enamus neist on esmakordselt eesti keelde tõlgitud): Aadama mäng (keskaegne liturgiline draama) Miraakel Theophileist (keskaegne miraakel) Farss isand Pathelinist (Keskaegne farss); ja ulatuslikku ülevaadet keskaegsest teatrist. "Aadama mäng" (Le Jeu d'Adam) · "Aadama mäng" (Le Jeu d'Adam) on prantsuse müsteerium (liturgiline draama) · Autor on teadmata, aga teda laadina keele oskus näitas, et ta teab kiriku tasemel. · Näidend on piibli lugusi baasil. · Näidend on teada koopiana ühes inglise-normanni käsikirjas. Ta arvatakse pärinevat 12...

Teatriajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Matemaatiline mäng

Vahendid: Paberist numbripall, klotsid, ettevalmistatud laud, sedelid numbritega 1-5 Mängu kirjeldus: Õpetaja on varasemalt ettevalmistanud numbripalli. (Selleks on valgele paberile kirjutatud numbrid 1 kuni 5 ja need on kortsutatud üheks suureks palliks). Numbritega lehti on nii palju, et iga laps saaks harutada endale palli küljest ühe numbrilehe. Lapsed istuvad koos õpetajaga põrandal ringis. Mängu alguses on pall õpetaja käes. Õpetaja hakkab palli lastele veeretama salmi saatel. ,, Veere veere pallike, leia üles lapsuke" . See laps kes saab palli võtab palli küljest lahti ühe lehe, vaatab mis number seal kirjas on, ütleb selle kõvasti välja ja veeretab palli edasi järgmisele lapsele. Seda tehakse nii kaua, kuni kõik lapsed on oma numbrid kätte saanud. Edasi tõustakse püsti, õpeta...

Alusharidus
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Aus mäng spordis ja elus

Aus mäng spordis ja elus Aus mäng on olümpia- ja üldse spordiideaal, mis hõlmab ausust nii meeskonnakaaslaste kui konkurentide vastu ja kehtestatud võistlusreeglitest kinnipidamist. Nii on minu arvates ja elus, et inimesed peaksid olema oma pere, tuttavate ja sõprade vastu ausad ning austama end ümbritsevat. Aus mäng ei ole ainult võistleja õigus ja kohustus, see on ka treenerite, ametiisikute ja teiste spordiga seotud isikute panus sporti. Kõigil peaks olema võrdne võimalus võita. Nii on ka elus, inimese ausus hakkab peale perekonnast ja teda ümbritsevatest inimestest. Elu hakkab peale nullist ning kõik läheb nii nagu ise oled oma elu elanud, nagu ka spordis on elus kõigil võrdsed võimalused n.ö. elus läbi lüüa....

Kehaline kasvatus
56 allalaadimist
thumbnail
11
xls

Vba mäng

Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Töö Graafika Üliõpilane Valter Sard Õppemärkmik Õppejõud Jüri Vilipõld Õpperühm ülikool tuut 82709 MATB24 prots Lenda(J,S,M,P,K,R,Z) xe = x0 + x F(x) ye = y0 - y Algasend() pyya() tagasi() Rahvas() korv() Rahvas() Sub paus(pp) protseduur aja jaoks T - aeg Sub algasend() protseduur määrab objektide algasendid, peale seda kui tulemus on kirjas J - juku (püüdja) S - viskaja M - maa P - pall K - korv R - rahvas (pealtvaatajad) Z - post Sub liiguta() protseduur viib püüdja kauguse korvist vastavusse sisestud numbriga töölehelt J - püüdja K - korv Sub pyya() protseduur, mis töötab kui püüdja palli kätte saab, kuvab töölehele kirje, et pall on käes J -...

Informaatika 2
335 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Interaktiivne mäng

Interaktiivne mäng Kes on Eesti rahandusminister? Jürgen Ligi Laine Jänes Rein Lang Vale vastus Õige vastus Mis on Rumeenia pealinn? Budapest Bukarest Bratislava Vale vastus Mitu liikmesriiki on Euroopa Liidus? 24 28 27 Vale vastus Õige vastus Kes neist on Eesti Vabariigi president? Vale vastus Õige vastus Mis aastal toimus esimene üldlaulupidu? 1861 1863 1869 Vale vastus Õige vastus Millist isikut on kujutatud kümne kroonisel? A.H. Tammsaare Lydia Koidula Jakob Hurt Vale vastus Õige vastus Mitme aastaselt saab kandideerida presidendi kohale? 40.a 41.a 50.a Vale vastus Õige vastus Milline valimissüsteem on Eestis? Proportsionaaln · e · Majoritaar · Personaalne Vale vastus Õige vastus Milline regionaalne julgeolekuorgan on Eesti jaoks...

Informaatika
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Jää ja Tule laul, Troonide mäng

Jää ja Tule laul Troonide mäng G.R.R:Martin Raamatu peategelased on erinevad suguvõsad, kes pretendeerivad raudtroonile, kui Seitsme Kuningriigi kuningas Robert Baratheon, kelle vapimärgiks on hirv, hirvesarved sureb. Enne oma surma, kutsub ta Lõunasse Kuningalinna oma vana sõbra ja truu võitluskaaslase Eddard Starki, kes on abielus Catlyn Tullyga Vetevoolt Kuninga Käeks. Nad elavad Eddardi kojas, Põhjas, Talitundrus mis on külm ja kõle paik...

Kirjandus
32 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun