Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"lelu" - 56 õppematerjali

lelu

Kasutaja: lelu

Faile: 0
thumbnail
5
doc

Meedia mõju pereelule

Näiteks võib tuua näite, kus väike poiss näeb reklaami, kus reklaamitakse mõnda lahedat uut mänguasja ja reklaamis õeldakse, et see on oleams juba väga paljudel lastel või nüeb mõnda reklaami, kus mingit maiust süües muutud superkangelaseks siis tahab poiss kindlasti saada poest telerist nähtud uut lelu või maiustust. Kohe haaratakse kompvek või mänguasi ning tormatakse ema juurde, kes ei pruugi seda erinevatel põhjustel osta. Nad kas teavad, et lelu ple vajalik või maiustus ei ole tervislik või ei ole tal lihtsalt sel hetkel raha, et seda osta. Sel juhul võib tekkida sellest tüli ja peres oleks seisund pingeline. Aga on ka emasi, kes sel juhul selle mänguasja või maiuse ostavad. Ka sellest võib tulle tüli, kuna näiteks isale ei või meelidida,...

Ühiskond
138 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Olla nagu kõik või jääda iseendaks

Loos räägiti, kuidas lapsed ennast lõikusid, et endale tähelepanu saada, kuid enda näitamiseks ei pea endale füüsiliselt ega ka vaimselt liiga tegema, vaid saab ka teisiti. Eksponeerides ennast parimast küljest, mis on igal indiviidil olemas, kuid vajab veidi utsitamist, et seda esile tuua. Iga inimene vajab mängukanni, kuid pikapeale neist tüdinetakse ning otsitakse endale uut lelu , millega ennast lõbustada. Nii mõnigi meist on vahel mõelnud, et tahaks olla teistsugune, sest miski meie olemuses on selline, mis meile ei meeldi, kuid on paratamatult osake meist. Ühiskond mõjutab meie väärtushinnanguid ning käitumisviise, kuid ühe inimese mõju avalikkusele võib olla suurem, kui maailma mõju ühele indiviidile....

Kirjandus
711 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Lühike ülevaade Artur Alliksaare luuleloomingust ja elust.

On ainult hetk, milles viibime praegu. Mis kord on alanud, lõppu sel pole. Kestma jääb kaunis, kestma jääb kole. Ei ole süngeid, ei naljakaid aegu. Võrdsed on hetked, kõik nad on praegu. Elul on tung kanda edasi elu, jällegi Kronos et saaks mõne lelu . Ei ole möödund või tulevaid aegu. On ainult nüüd ja on ainult praegu. Säilib, mis sattunud hetkede sattu. Ainus silmapilk teistest ei kattu. Ei ole mõttetult elatud aegu. Mõte ei pruugigi selguda praegu. Vähemalt, rohkemat olla ei võinuks....

Kirjandus
80 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Artur Alliksaare luule

Veel meeltes tuksub ärevust ja ruttu, kuid sadamad on mattund tuhmi uttu, ja laev ei jõuagi vist pärale ... Aeg Ei ole paremaid, halvemaid aegu. On ainult hetk, milles viibime praegu. Mis kord on alanud, lõppu sel pole. Kestma jääb kaunis, kestma jääb kole. Ei ole süngeid, ei naljakaid aegu. Võrdsed on hetked, kõik nad on praegu. Elul on tung kanda edasi elu, jällegi Kronos et saaks mõne lelu . Ei ole möödund või tulevaid aegu. On ainult nüüd ja on ainult praegu. Säilib, mis sattunud hetkede sattu. Ainuski silmapilk teisest ei kattu. Ei ole mõttetult elatud aegu. Mõte ei pruugigi selguda praegu. Vähemat, rohkemat olla ei võinuks. Parajal määral saab elu meilt lõivuks. Ei ole kaduvaid, kõduvaid aegu. Alles jääb hetk, milles asume praegu. Aeg, mis on tekkinud, enam ei haju,...

Kirjandus
142 allalaadimist
thumbnail
28
doc

0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine+

Iseseisvale käimisele eelneb küllalt pikk periood, mille vältel laps õpib jalgadele tõusma, seisma mingist toest hoides, toeta seisma ja lõpuks kõndima ilma toeta. Kuna laps juba oskab roomata, siis puudub tal ruumis liikumiseks käimisvajadus (Tiko 2006:18-19). Haaramisliigutuste areng algab 2-3. elukuul. Algul ei taba käsi eset või ei suuda laps veel haarata. Alles 4,5-5-kuuselt tabavad, haaravad ja hoiavad lapsed rippuvat lelu ja 6-kuuselt 10 võivad ta kätte saada ka ühe käega. Esemete haaramine ja hoidmine kujuneb 7.-8. elukuul ja täiustub aasta lõpuni (Tiko 2006:19). Edaspidi hakkab laps tmanipuleerima kahe esemega korraga ning omandatud liigutusi ühelt esemelt teisele üle kandma. Kui arengu alguses on liigutus suunatud esemele, siis aasta lõpuks juba tulemuse saavutamisele ja saadud tulemuse kinnistumisele (Tiko 2006:20). 1...

Arenguõpetus
381 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Maailmakirjandus

SÜMBOLISM Sümbolism valitses luules paralleelselt realismiga proosakirjanduses. Luulest levis sümbolism teistesse kunstivooludesse. Luuletajad hakkasid teadlikult hoiduma isiklikkusest, oma tunnete ja mõtete otsesest rõhutamisest. Selle asemel edastasid nad oma mõtteid viimistletud kujundite e sümbolite abil. Kirjutati väga metafoorselt ja sugestiivselt. Sümbolite ühesugust mõistmist ei taotletudki. Taheti säilitada hämarat üldmuljet, neutraalsust ja ebaisiklikkust. Põhimõte "kunst kunsti pärast" ­ kunsti eesmärgiks pole maailma parandada, ta peab piirduma iseendaga, nii vastanduti romantikutele. Sümbolid vihjasid tihti elu mõttetusele, surmale, irratsionaalsetele jõududele, mille mängukanniks inimene on (dekadentlik e mandunud kirjandus ja kunst). Laiemalt võeti kasutusele vabavärss. Sümbolism sai alguse Prantsusmaal ja Belgias, muutus üleeuroopaliseks 1880. aastatest, täielikult valitses Euro...

Kirjandus
224 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Arc de Triomphe

Ta halas ja itkes ja anus, et kalju tema juurde tuleks; ta armastas ja hellitas teda ja õõnestas teda seejuures aegamisi, kuni see ühel heal päeval enam vastu ei pidanud, kokku varises ja laine embusse vajus." /---/ ,,Ja siis?" küsis Joan. ,,Ja ühtäkki ei olnud enam kaljut, kellega mängelda, keda armastada, kellele kurta. Oli vaid kivikamakas merepõhjas, voogudesse uppunud lelu . Ja laine oli pettunud, tundis, et teda on petetud ja otsis endale uue kalju." ,,Ja siis?" Joan vaatas talle umbusklikult otsa. ,,Mida see siis ütleb? Kalju oleks pidanud jääma kaljuks." ,,Seda ütlevad lained alatasa. Aga kõik liikuv on alati tugevam sellest, mis ei liigu. Vesi on tugevam kui kalju."" Lk 189,,,,Armastus ei ole tiik, kus sa alati oma peegelpilti näha võid, Joan. Armastusel on tõusud ja mõõnad. Ja laevavrakid ja lainete alla mattunud linnad ja polüübid ja tormid ja...

Eesti keel
126 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Artur Alliksaar - Eesti luuletaja ja tõlkija

Ei ole paremaid, halvemaid aegu. On ainult hetk, milles viibime praegu. Mis kord on alanud, lõppu sel pole. Kestma jääb kaunis, kestma jääb kole. 5. Ei ole süngeid, ei naljakaid aegu. Võrdsed on hetked, kõik nad on praegu. Elul on tung kanda edasi elu, jällegi Kronos et saaks mõne lelu . Ei ole möödund või tulevaid aegu. On ainult nüüd ja on ainult praegu. Säilib, mis sattunud hetkede sattu. Ainus silmapilk teistest ei kattu. Ei ole mõttetult elatud aegu. Mõte ei pruugigi selguda praegu. Vähemalt, rohkemat olla ei võinuks. Parajal määral saab elu meilt lõivuks. Ei ole kaduvaid, kõduvaid aegu. Alles jääb hetk, milles asume praegu. Aeg, mis on tekkinud, enam ei haju,...

Kirjandus
93 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Tammsaare ja Gailit elulugu

H.Tammsaare A.H. Tammsaare on eesti tähtsaim proosaklassik, romaanizanri novaator ja kriitilis-realistliku romaani meisterlikem viljeleja eesti kirjanduses. Ta alustas loomingulist tegevust, siis kui E.Vilde oli tema võimete tipul. A.H.Tammsaare äratas tähelepanu juba oma esimeste jutustustega, kuid siiski võttis loominguline eneseleidmine ja meisterlikkuseni jõudmin tal paar aastakümmet aega. Loomingu paremikuga kuulub Tammsaare maailmakirjandusse. Tema demokraatlikud ja humanistlikud teosed on pidevalt eesti kultuurielust saanud implusse edasiseks arenduks, eriti palju on aga andnud tema teosed ainet eesti teatrikunstile. Ikka ja jälle leiame me mõnest teatri mängukavast jälle ja jälle lavastatud Tammsaare teoseid.A.H.Tammsaare on eesti armastatuim proosakirjanik. A.H. Tammsaare (kodanikunimega Anton Hansen) sündis 30. jaanuaril 1878. aastal Järavamaal, Albu vallas, üksikul väljamäel Põhja-Tammsaa...

Kirjandus
49 allalaadimist
thumbnail
102
doc

Mängud

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendõppe osakond LÕE-1 Ave Hüüs MÄNG Portfoolio Juhendaja: Kaire Kollom Tallinn 2009 Sisukord Sisukord.................................................................................................................................. 2 Mängud alates sünnist:......................................................................................................... 10 KALLI-KALLI...................................................................................................................... 10 HOIDEKEEL...................................................................................................................... 10 RAHUSTAV MUUSIKA...................................................................................................... 10 TII-TAA TILLUK...

Mäng
353 allalaadimist
thumbnail
57
doc

Hiir rätsepaks

Nüüd aga võrratut helki pillud kuldnarmaste telki. Sätendav tulestik loodi hõbedast helmeste rüppe. Helk aga kustub liig ruttu, kiiresti põlevad tuled. Ehted kui laenatud suled langevad võlude uttu mööduva peopäeva järel. Kas sinul kahju ei ole päevist sääl metsade kojas, kus sinu juured jõid ojast? Kas sinul igatsust pole mulla ja sambliku järel? Võib aga olla -- su elu täitub me silmade särast, ohverdad end meie pärast. Meile sa oled vaid lelu mõningaks ilusaks päevaks. Poiste laul Ikka julge poiste meel, käime ühes võiduteel! Takistused olgu suured, meid viib vaprus võidule. Uhkelt paisub poiste rind, meis on ikka hoog ja ind! Nõnda poisid vapral sammul uljalt käivad oma teed. Tulgu kaasa, kes on mees, valla maailm meie ees! Meie laul ja uljas tuju võidab kõikjal südameid. Kaluri poeg ,,Ema, ema, kas sa kuuled, täna jälle laul'vad tuuled!" ,,Kuulen, laps! See tormi kisa. Kus on mehed...

Kirjandus
33 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Laps ja mäng

Mängu mõiste ja tunnused: Mäng on suhteliselt kerge ära tunda, aga raske defineerida. Mäng on olnud inmelu ja ühiskonna lahutamatu koostisosa. Samuti on mäng tegevus, mis ei ole seotud primaarsete tarvete rahuldamisega, talle on iseloomulik rõõm ja rahulolu. Laste jaoks on mäng aga erilise tähendusega, ta on lste elu lahutamatu koostisosa. Mäng kaunistab ja täiustab meie elu juhul, kui kultuurimõjuväljas tahame elada.Mängus püüdleb mängija nii iseseisvuse kui ka ühenduse järele ning samal ajal on mäng ka eesmärgita, vaba tegevus. Tunnused: Mängul on viis iseloomulikku tunnust: *tinglikkus e. näilisus, st tegevus kus käitumine mängus pole tõeline või reaalne. Mänguline käitumine omandab teistsuguse iseloomu võrreldes igapäevaseeluga. *Sisemine motivatsioon:Mängu ei põhjusta ei kehalisedvajadused, välised reeglid ega ühiskondlik surve. Mäng lähtub individist, tema vabast soovist ja vabast valikust niiviisi tegutseda. *Protsess ja tulemu...

Mäng kultuuri kontekstis
356 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Mängu mõiste

Mängu mõiste, olemus ja ajalooline areng. Mäng (mõiste)- vabatahtlik toiming või tegevus, mida sooritatakse teatud kindlaksmääratud aja- ja ruumi piires, vabatahtlikult omaks võetud, siduvate reeglite järgi. Eesmärk on temas eneses, teda saadavad põnevus, rõõmutunne, teadmine, et ta on `teistsugune` `tavalise eluga` võrreldes. Olemus ( Huizinga) Vaba tegevus, pole tegelik elu, iseloomustab lõpetatus, on loov, mängus on kord, pinge, reeglid, sotsiaalne sümboolne. Ajalooline areng??? 2. Mängu määratlusest ja tunnustest. Inimese vaimse arengu kõige tormilisem periood on eelkooliiga. Last iseloomustab suur aktiivsus, mis avaldub pidevas tegutsemistahtes ja iseseisvuspüüdes. Laps loob endale arusaadava mängumaailma matkimaks seda, mida ta ümbritsevas igapäevases elus enda jaoks on avastanud. Parimaks viisiks ümbritseva maailmaga tutvumiseks lapse jaoks ongi mäng. Seega tuleb vanematel ja õpetajatel luua lihtsalt tingimused,...

Arengupsühholoogia
256 allalaadimist
thumbnail
46
doc

LASTE JA VANEMATE SUHTED PEREKONNAS

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool III ST I KÕ Kaidi Toropov LASTE JA VANEMATE SUHTED PEREKONNAS Õpimapp Aineõpetaja: Anu Leuska Mõdriku 2009 1 SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS...........................................................................................................................................................4 1. VANEMAROLLI TÄHTSUS..................................................................................................................................5 1.1 Vanemaks olemine...

Perepsühholoogia
210 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Lapse areng 0 kuud -1 aasta

kuu Istub veidi ilma toeta Püüab häälitsedes endale tähelepanu Hakkab kasutama pöialt ja nimetissõrme väikeste asjade võtmiseks Võib veidi aega üksi mängida Eelistab teatud inimesi ja mänguasju teistele Oskab ise kätega toitu suhu panna Protesteerib, kui võtad talt lelu ära Püüab eemalolevat lelu kätte saada 8. kuu Mööblile toetudes võib seista (sealjuures võib laps varbaid rullida) Laps võib end toe najal põlvili või püsti tõmmata, oskamata tagasi tulla Oskab roomata Eristab hääletoone Hoiab mänguasju mõlemas käes, lööb neid omavahel kokku Tekib pintsetthaare Vaatab teisi lapsi mängimas, aga tahab neid pigem jälgida, kui nendega suhelda Võib võõrastada Võib aru saada keelust ,,ei"...

Lapse areng, jälgimine ja...
55 allalaadimist
thumbnail
0
docx

A.dumas Kolm musketäri terve raamat

Alexandre Dumas _ «Kolm musketäri» EESSÕNA, milles selgitatakse, et is- ja os-lõpuliste nimedega kangelastel, kelledest meil on au oma lugejatele jutustada, ei ole midagi ühist mütoloogiaga. Umbes aasta tagasi, kogudes kuninglikus raamatukogus materjali «Louis XIV ajaloo» jaoks, sattusin ma juhuslikult «Härra d'Artagnani memuaaridele», mis oli trükitud -- nagu suurem osa selle ajajärgu töid, kus autorid püüdsid kõnelda tõtt nii, et nad ei satuks selle eest pikemaks või lühemaks ajaks Bastille'sse -- Pierre Rouge'i juures Amsterdamis. Pealkiri võlus mind: võtsin memuaarid koju kaasa, muidugi raamatukoguhoidja loal, ja lugesin nad ühe hingetõmbega läbi. Mul ei ole kavatsust hakata analüüsima seda huvitavat teost, piirduksin ainult tema soovitamisega neile lugejatele, kes tahavad saada pilti ajastust. Nad leiavad sealt meistrikäega joonistatud portreid, ja kuigi need visandid on enamuses tehtud kasarmuustele ja kõrtsiseintele, võib neis si...

Kirjandus
123 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ergonoomiline analüüs arvutiga töötades

Kui teie büroos või kodus on kokku kuhjatud vanu ja kasutuid asju, siis takistavad need energia liikumist ning tekitavad hiinlaste arvates ruumisviibijale depressiooni. Koristamine on üks võimalus, mis vabastab seisvat energiat ja tõstab tuju.[5] Feng Shui ja Ergonoomika erinevus ongi see, kus üks on vaimne ja teine siis n.ö füüsiline. Feng Shui siis rõhub vaimsele poolele. Mida kõike inimene ette kujutab, et laud õieti panna, lauapeale lemmik lelu jne. Valgus, puhtus, peeglite asetus, see kõik on vaimseks heaoluks. KASUTATUD KIRJANDUS 1. WWW [URL] http://www.naistemaailm.ee/artikkel.php?id=6182 2. WWW [URL] www.pelgulinna.tln.edu.ee/pelgukool/.../ERGONOOMIKA.doc 3. WWW [URL] http://www.4home.ee/Article.aspx?id=13&ret=1779...

Rahvatervis
73 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Beebi mänguasjad (referaat)

* arendavust ( kõige paremad on need asjad, millega tegeledes õpib laps midagi uut ). Esimestel eluaastatel on väikese ilmakodaniku põhitegevuseks ümbritseva maailma tundmaõppimine. Paarikuune laps hakkab juba mänguasjade vastu huvi ilmutama. Paraku pole ta aga veel valmis neid ise kätte haarama. Laps tutvuks küll meeleldi esimeste leludega , kuid keegi peaks olema nii kena, et pistab mänguasja lapsele pihku. Lelu ise võiks olla selline, et laps sellest kinni saab haarata ja siis uurida. Eriti head on pehmed (näiteks riidest õmmeldud, pehmest kummist vormitud vms.) või vähemalt sangakesega asjad. Pehmus on oluline ka sellepärast, et laps võib koordineerimatult vehkides asjaga endale valusasti haiget teha. Igas vanuses lastele on põnevamad sellised mänguasjad, mis mängides laste tegevusele kuidagi reageerivad, näiteks teevad häält. Esimestest leludest on sellisteks igasugused...

Perekonnaõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Lapse areng

I. Clarke; C. Dawson; D. Bredehoft ,,Millal saab küllalt?" On olemas kolme liiki järelandlikkust: · Mõistest liiga palju ja küllalt mittearusaamine · Ülehoolitsemine oVanemad hoolitsevad üle tehes liiga palju, hellitades ning pöörates neile üleliia tähelepanu. Sellega panevad vanemad lapse mõtlema ainult iseendale ning ei lase lapsel õppida vajalikke tegevusi · Leebe kasvatus oVanematel puuduvad reeglid või nad ei nõua olemasolevate reeglite täitmist. Liigne järelandlikkus on üheks lapse hooletussejätmise vormiks. See ei lase lapsel täita oma arenguülesandeid ega õppida elus toimetulekuks vajalikke oskusi. See võib hilisemas elus põhjustada palju probleeme, näiteks...

Lapse areng
260 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Artur Alliksaare elulugu, luule näited

On ainult hetk, milles viibime praegu. Mis kord on alanud, lõppu sel pole. Kestma jääb kaunis, kestma jääb kole. Ei ole süngeid, ei naljakaid aegu. Võrdsed on hetked, kõik nad on praegu. Elul on tung kanda edasi elu, jällegi Kronos, et saaks mõne lelu . Ei ole möödunud või tulevaid aegu. On ainult nüüd ja on ainult praegu. Säilib, mis sattunud hetkede sattu. Ainus silmapilk teistest ei kattu. Ei ole mõttetult elatud aegu. Mõtle ei pruugigi selguda praegu. Vähemalt, rohkemat olla ei võinuks....

Kirjandus
15 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun