Facebook Like
Küsitlus


Reklaamipsühholoogia (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ON REKLAAM ?
  • Kui nt ühisreklaami kandja ?
 
Säutsu twitteris
-Reklaamipsühholoogia on psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sisulistest probleemidest lähtudes.
-Reklaamipsühholoogia - psühholoogia osakusteabe rakendamine reklaami efektiivsuse tõstmiseks
-Reklaamipsühholoogia tegeleb järgmiste mõistetega:
  • Hoiak
  • Taju
  • Mõjustamine
  • Mõtlemine
  • Otsustamine
  • Mälu
  • Tähelepanu
  • Emotsioonid
  • Imidž
Käitumine
-Reklaamipsühholoogia ei ole isoleeritud valdkond -Kõigega, mis puudutab tarbijas e. inimeses eelduste kujundamist kaupade vahetuseks.
-Bränd-
  • Objektiivsed omadused sh toode ning selle füüsikalised omadused ka disain, graafilised /visuaalsed standardid ning eeldatav tarbimisväärtus ;
  • Subjektiivsed omadused sh selle imidž e kujutlus , maine, hoiak selle suhtes, avalik arvamus selle kohta, selle koht/positsioon inimese teadvuses. Kokkuvõtvalt- tootele omistatavad isiksuseomadused ning visualisatsioon.
-Varasemad autorid: Peamiselt tegelesid üld- ja eripsühholoogia seaduspärasuste ülekandmisega reklaamialale:
  • Walter Dill Scott , „The psychology of advertising”, Boston , 1908
  • H. L. Hollingworth, „Advertising and Selling ”, New York , 1913
  • Ch. Von Hartungen, „Psychologie der Reklame”, Stuttgart, 1921
ka
  • Daniel Starch (1883–1979)
Edward Kellogg Strong , Jr. (1884 – 1963
-Peale Teist Maailmasõda Kuni tänaseni on kaks peamist teaduspõhist
lähenemist:
Sotsio- kognitiivne – toetus sotsiaalpsühholoogia ja
kommunikatsiooniteooriatele:
Scott, Hovland, Festinger, Petty, Cacioppo, Berelson,
Lasswell, Lazarsfeld, Parsons, Heider, MacGuire jt
-Psühhoanalüütiline, pertseptuaalne lähenemine
S. Freud ’i, Jung’i töödele
(instinktid, tungid , vajadused, sümbolid ...) ning
Heath , Feldwick, Damasio (emotsioonid)
-Alates 20.saj. 2. poolest-intuitsiooni ja loovust puudutavad teemad,
teemad, mille käsitlemisel toetutakse neurofüsioloogiale,
reklaami efektiivsuse mõõtmise tematika.
-Kas klient maksab selle eest, et tarbija näeb ja teadlikult töötleb reklaami sisu ja mäletab seda v. selle eest, et tarbija tunneb ära kunagi nähtud reklaami...?
Ehk 2 suunda reklaami efektiivsuse mõõtmisel, suunamisel, kavandamisel.
Ülevaade uuringusuundadest ja autoritest.

  • 1923 Starch’s model :
Noticed - Read - Understood - Desired - Action
  • 1925 Strong’s model:
AIDA Attention - Interest - Desire - Action





  • 1953 Karl Hovland’s model
Exposure - Attention - Comprehension - Acceptance - Retention (talletamine),
mäletamine ) - (Behavioral) Change
(Communication and Persuasion , 1953)
Hovland: “uinumisefekt” 1949, sõnumi “allika usaldusväärsus ” kui olulisim tegur
Hoiaku muutmisel/muutumisel 1951
  • 1961 R. J. Lavidge, G. A. Steiner ’i mudel:
teadlik/ tahtlik mõtlemine ( conscious thinking ) -- emotsioonid/tunded---
--hoiaku muutus -- otsus
1957 Festinger’i kognitiivse dissonantsi teooria:
Inimene püüdleb/taotleb tunnetuslikku kooskõla/järjepidevust
(cognitive consistency) ja satub segadusse , kui ebakõlad ilmnevad
tema uskumuste/tõekspidamiste ja reaalstelt kogetu /tajutu vahel. Kui inimene sooritab ostu ja hiljem saab teada, et see kaubamärk on kahtlase
väärtusega, siis ta kas on õnnetu v silub dissonantsi
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


Konto olemas? Logi sisse

Vasakule Paremale
Reklaamipsühholoogia #1 Reklaamipsühholoogia #2 Reklaamipsühholoogia #3 Reklaamipsühholoogia #4 Reklaamipsühholoogia #5 Reklaamipsühholoogia #6 Reklaamipsühholoogia #7 Reklaamipsühholoogia #8 Reklaamipsühholoogia #9 Reklaamipsühholoogia #10 Reklaamipsühholoogia #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-01-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor beowolf Õppematerjali autor

Märksõnad


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

71
docx
Reklaaamipsühholoogia konspekt
20
docx
Reklaamipsühholoogia konspekt
106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED
70
docx
Arengupsühholoogia
68
doc
Kliiniline psühholoogia
6
docx
Reklaamipsühholoogia
12
docx
Reklaamipsühholoogia
62
doc
Reklaami psühholoogia





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun