Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tarbimisväärtus" - 49 õppematerjali

tarbimisväärtus – tegelik väärtus Autonoomset, reaalset kunstiteaost iseloomustab see, et me saame vaadata selle koostist ja analüüsida. Kultuuritööstus
thumbnail
24
docx

Tööväärtusteooria tekkimine ning edasiareng

2.3. Karl Marxi tööväärtusteooria Karl Marx lõi XIX sajandi esimesel poolel klassikalisele majandusteooriale toetudes keerulise ja kompleksse tööväärtusteooria. Mõistete abil nagu tarbimis- ja vahetusväärtus, abstraktne töö, üldine inimtöö jne üritas ta seletada, kuidas kaubad väärtuse omandavad, mida tähendab töö, milline on töövahendite, kapitali omanike ja tööjõu vahekord kapitalistlikus tootmisprotsessis jne. Selle teooria järgi on igal kaubal olemas tarbimisväärtus ja vahetusväärtus. Vahetusväärtus esineb kõigepealt kvantitatiivse suhtena, millena tarbimisväärtusi üksteise vastu vahetatakse. Marx kirjutab oma kuulsas näites „ühel Propertiuse köitel ja kaheksal untsil nuusktubakal olla ühesugune vahetusväärtus”, aga nende tarbimisväärtus on sootuks teine. Tarbimisväärtus küll erineb, aga vahetusväärtusena sisaldub neis erinevusteta töö – see on töö, milles töötajate individuaalsus on kustunud. Kaup ei ole

Majandus → Majandusajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ühiskonnaõpetuse kontrolltöö teemad 12. klassile

Ühiskonnaõpetuse kontrolltöö teemad 12. klassile 1. Raha mõiste ja raha funktsioonid. Raha on ekvivalentkaup, mida kasutatakse üldise makse vahendina ja mis on kaupade väärtuste mõõdupuu, see on tekkinud ajaloo jooksul. Funktsioonid: maksevahend, väärtuste mõõdupuu, vara kogumise vahend. 2. Mõisted: väärtus, tarbimisväärtus, hind. Väärtus- see on tajutav meeltega, see teeb kauba vahetuse võimalikuks. Inimtööaeg, mis on vajalik ühe või teise kauba tootmiseks. Tarbimisväärtus- kauba võime rahuldada inimese vajadust, kauba konkreetne külg, saab ise tajuda, vajalik Hind- väärtuse avaldumine konkreetses turu olukorras. Väärtuse väljend rahas ei pea kokku langema. 3. Inflatsioon ja deflatsioon; inflatsiooni liigid (mis on nõudeinflatsioon, mis

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Karpkala ( Cyprinus carpio)

...................................................................................................4 Sigimine .............................................................................................................4-5 Toitumine ............................................................................................................... ......5 1 Kasv, mõõtmed, tarbimisväärtus ..............................................................................5 Kasvatus ............................................................................................................... ....................6 Kasvatamise eesmärk ................................................................................................6

Bioloogia → Kasvatavate kalade bioloogia
23 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Haug

................................................ 5 Levik looduses........................................................................................................................ 6 Sigimine.................................................................................................................................. 7 Toitumine................................................................................................................................7 Kasv, mõõtmed, tarbimisväärtus.............................................................................................7 Kasvatus......................................................................................................................................9 Kasvatamise eesmärk .............................................................................................................9 Kus kasvatatakse maailmas ja Eestis.....................................................................................

Bioloogia → Kasvatavate kalade bioloogia
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Metallid praktikas

:bensiinimahutite, tsisternide, paakide sisepindade korrosioon jne. Nende kaitsmiseks korrosiooni eest oleks vaja, et juba toode oleks tehtud korrosioonikindlatest materjalidest. Samuti on olemas pinnakatted ning on võimalus isoleerida pind. Ka kaitsva plaadikese paigaldamine on levinud. Kaitset aktiivsema metalli ühendamisega põhimetallist esemetele kutsutakse protektorkaitseks. Maakideks nimetatakse mineraale, millel on metallide tööstusliku tootmise seisukohalt nimetamisväärne tarbimisväärtus. Metallurgia on metallide ja nende sulamite tootmist käsitlev tööstusharu.Metallimaakides olevaid lisandeid nimetatakse aheraineks. Enne metallide redutseerimist lisandid eemaldatakse. Maakide ettevalmistust redutseerimiseks nim. maakide rikastamiseks. Et metalle redutseerida, muudetakse sulfiidid ja karbonaadid kõrgel temperatuuril oksiidideks. Sulfsiidsed maagid põletatakse metalloksiidiks ja vääveloksiidiks.Näide:

Keemia → Keemia
16 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Reklaamiteooria

+ kauba konseptsioon tarbija/inimese teadvuses. KAUP e mida me mille vastu vahetame asjad, teenused, asjade ja teenuste kombinatsioon, asi ja reklaam, teenus ja reklaam, asja ja teenuse kombinatsioon ja reklaam, ideed, väärtused, harjumused... aga ka vaid reklaam. *Kaubal on tööväärtus ­ kauba töötmiseks vaja minevaid ressursid,nende väärtus. Lõputult kauba tööväärtust tõsta ei saa kuna inimesed muidu lihtsalt ei ostaks. *Kaubal on tarbimisväärtus ­ VAJADUS loob tarbimisväärtuse. Tarbimisväärtusetõstmiseks võib kaubal olla ka: Lisaväärtusvõi lisandväärtus. Nimelt on kaubale lisatud täiendavaid huvesid(nt lisandväärtus ­ mähkmepakile lisatakse sangad et tarbijal oleks mugav pakki vedada). Kauba 5 taset Põhihõved: millist soovi ja vajadust ta peab ja arvatakse pidavat rahuldama. See on selline kaup,millega turundusinimesed peaksid tööd tegema.Porgand on porgand.

Meedia → Reklaam
32 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Majandus

Turgu reguleerivad nõudus, pakkumine ja turutasakaal. Turutasakaal ­ tekib pakkumise ja nõudluse koosmõjul. See on hind, millega kaupu ja teenuseid tegelikult müüakse ja ostetakse. Nõudlust mõjutavad tegurid: 1. kauba hind 2. tarbija vajadused, soov 3. tarbija ostujõud 4. tulevikuootused 5. teiste kaupade hinnad nõudlus võib kasvada ja kahaneda: 1. asenduskaup on odavam 2. täienduskaup kallineb 3. ilmastikutingimused 4. kauba tarbimisväärtus kahaneb 5. kaup on hooajaline 6. tarbija tulud muutuvad nõudlus võib olla kas jäik või elastne. Jäik nõudlus on kaup või teenus, ilma milleta ei saa elada. Pakkumine tähendab toodete hulka, mida müüjad pakuvad mitmesuguste hindadega kindlal ajal kindlas kohas. Mõjut. Tegurid: 1. toote oma hind muutub 2. turu nõudlus muutub 3. konkurents tugevneb 4. majandusprognoos, mis lubab hinnatõusu või -langust. Tarbija jaoks on parem, kui pakkumine ületab nõudlust

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusteoreetikud

(Wales, 2011) 4.2 Karl Marxi majandusvaated lõplikul kujul Oma majandusvaated nii, nagu need on tuntud tänapäeval, formuleeris Marx pärast 1848. aasta revolutsiooni. Viimase kohta kirjutas ta töö "Klassivõitlus Prantsusmaal 1848.-1850. aastani", kus ta esimest korda kasutab terminit "proletariaadi diktatuur". 1859 kirjutas Marx raamatu "Poliitilise ökonoomia kriitikast", mis ilmus samal aastal. Esimeses peatükis analüüsib autor kaupa, tööd ja väärtust. Marx rõhutab, et kauba tarbimisväärtus ja väärtus on selle kaks vastandlikku faktorit ning väljendavad kaubatootmise vastuolusid. Kauba käsitlemiselt läheb Marx üle töö analüüsimisele. Ta asus seisukohale, et ainult kauba tootmiseks kulutatud töö loob väärtust. Tarbimisväärtusi toodetakse igas ühiskondlik- majanduslikus formatsioonis. Seetõttu esineb ka konkreetne töö igas ühiskonnas. Tarbimisväärtused sisaldavad alati loodusainet. Tarbimisväärtus on inimese ja looduse side.

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Reklaamipsühholoogia

eeldustele ning annetele truuks jääma st neile on omane eneseteostuse vajadus. • Selle vajaduse ilmnemise vorm võib olla vägagi erinev- sport, ideaalne lapsevanem olemine, maalimine, leiutamine, maailma parandamine, imelise aia rajamine, võrratu söögi tegemine .... Sel tasandil on individuaalsed erinevused kõige suuremad Reklaam ei loo uusi vajadusi, pigem manipuleerib inimeste vajaduste rahuldamise viiisidega. Kauba väärtus • Tarbimisväärtus - Toote tasandil peab pakkuma tarbijaile tema praktiliste vajaduste rahuldamist vähemalt konkurentidega võrdsel tasandil. Toode peab olema korras. • Lisandväärtus - tooteväline väärtus; lisatud erisus peab moodustama toote funktsioonidega olemusliku terviku; võib olla nii ratsionaalne/praktiline kui ka emotsionaalne/ebapraktiline. • Kauba lisandväärtuse omadused on need, millele reklaamis tuleks keskenduda.

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
15 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Karpkala referaat

Seetõttu võib karpkalatiigi põhi olla nagu väikeste lohkude ja muhkudega kuppelmaastik. Karpkala sööb nii taimset kui loomset toitu. Suurematel karpidel esineb vahel röövtoidulisust. Söödaks võib karpkalale anda nii teravilja ( eelistatuim on nisu, mais ), hernest jms. ja seda naturaalsel kujul terana, leotamata ja keetmata. Karpkala püütakse väga erinevalt maitsestatud söötadega, alustades meega ja lõpetades kalakonservi või küüslauguga.(Martin, 2009) 1.6 Kasv, mõõtmed, tarbimisväärtus Karpkala kasv sõltub kõige rohkem kasvutingimustest- temperatuud ja toidu hulk. Soodsatel tingimustel kasvab karpkala esimesel aastal 30-40 g, teisel aastal 250-400 g, kolmandal aastal 1500 g raskuseks. Kuna neljandal aastal karpkala kasv aeglustub, on ökonoomne kasvatada neid ainult kolm aastat. Karpkala võib kaaluda kuni 35kilo ja olla seejuures 110- 120cm pikkune. Eestis suurim karpkala kaaluga 18,5 püüti aastal 2010 Vastse-Kuuste järvest. Eelmist rekordit löödi vaid 100 grammiga

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Reklaamipsühholoogia

sooviga seda emotsiooni vältida nt annetab raha või muudab käitumist). Tuleb teada: KORDUSED Sama reklaamiga korduval kokkupuutel kõigepealt meeldivustunne suureneb, siis tekib küllastus, millele järgneb negatiivne tendents – meeldivustunne võib asenduda nt tüdimusega. See, kui ruttu positiivne tendents negatiivsega asendub, sõltub järgmistest teguritest: - Objekti tähtsus inimesele, nt sellele omistatud tarbimisväärtus - Korduvesituste vaheline aeg - Ajavahemike täidetud muude sündmustega - Objekti keerulisus (ambivalentsus, mitmetasandilisus, ...) - Esitatud reklaamiargumentide veenvus - Esteetilisus Enamasti hinnatakse meeldivaks pigem tuntud objekti, seda ka siis, kui varasem kokkupuude objektiga (nt reklaamiga) pole olnud teadvustatud. ÜLLATUS/avastus – sageli seotud huumoriga

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
13 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Reklaamipsühholoogia

sooviga seda emotsiooni vältida nt annetab raha või muudab käitumist). Tuleb teada: KORDUSED Sama reklaamiga korduval kokkupuutel kõigepealt meeldivustunne suureneb, siis tekib küllastus, millele järgneb negatiivne tendents ­ meeldivustunne võib asenduda nt tüdimusega. See, kui ruttu positiivne tendents negatiivsega asendub, sõltub järgmistest teguritest: - Objekti tähtsus inimesele, nt sellele omistatud tarbimisväärtus - Korduvesituste vaheline aeg - Ajavahemike täidetud muude sündmustega - Objekti keerulisus (ambivalentsus, mitmetasandilisus, ...) - Esitatud reklaamiargumentide veenvus - Esteetilisus Enamasti hinnatakse meeldivaks pigem tuntud objekti, seda ka siis, kui varasem kokkupuude objektiga (nt reklaamiga) pole olnud teadvustatud. ÜLLATUS/avastus ­ sageli seotud huumoriga

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ühiskonna konspekt teemal majandus avatud ühiskonnas.

· Täielikku konkurentsi esineb harva · Vajadus toota maksimaalse kasuga sunnib loobuma vähetulusatest kuid sotsiaalselt olulistest tegevustest · Turumajandus põhjustab majanduslikku ebavõrdsust Tegeliku nõudluse kujundavad: · Hind · Tarbija vajadused, soovid, maitse, mood · Ostujõud · Teiste kaupade hinnad Nõudmine võib muutuda : · Asenduskaup odavam · Täienduskaup kallim · Ebasoodsad ilmastikutingimused · Seisva kauba tarbimisväärtus väheneb · Hooajalisus · Reklaami mõju tarbija eelistusele · Inimeste tulude suurenemine/vähenemine Kuidas mõjutab hinnatõus tabijat? · Hädavajalikku kaupa ostab ikka ­ ei mõjuta tarbimist ­ elastne hinnatõus. · Mitte hädavajalikku ei osta ­ mõjutab tarbimist ­ jäik hinnatõus. Kauba kogus turul sõltub: · Toote või teenuse omahind muutub · Hooajalisus · Konkurents tugevneb · Majandusprognoosid Konkurents on vajalik..

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
29 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Looduskaitse mõisted

LOODUSKAITSE MÕISTED Looduskaitsebioloogia (conservation biology) – teadusharu, mis uurib elurikkust ja seda ohustavaid tegureid ning on aluseks praktilisele looduskaitsetööle. Biofiilia (biophilia) – eelsoodumus armastada kõike elusat ja toetada elurikkust. Elurikkus ehk bioloogiline mitmekesisus (biodiversity) – kogu elusa looduse mitmekesisus. Kõigi elusorganismide mitmekesisus eri organisatsioonitasemetel: liigisiseselt (geneetiline mitmekesisus) ja liikidevaheliselt (liikide mitmekesisus), aga ka koosluste ja ökosüsteemide tasemel (koosluste mitmekesisus). Liik: 1.Liigi morfoloogiline definitsioon – ühte tüüpi kuuluvate, teistest morfoloogiliselt, füsioloogiliselt, biokeemiliselt või muude oluliste tunnuste poolest erinevate elusolendite rühm. 2.Liigi bioloogiline definitsioon – elusolendite rühm, kes võivad looduses omavahel ristuda ning saada sigimisvõimelisi järglasi. Biosüstemaatika (biosystematics) – teadus, mis tegeleb eluslo...

Geograafia → Geograafia
5 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kisuts

meduuse ja väikesi kammloomi. [2] Kalakasvatuses toidetakse toitudega, mis tavaliselt sisaldavad 29 ­ 30 protsenti lipiide ja 40 ­ 43 protsenti proteiini, mis aitab efektiivselt lihasmassi kasvatada. Parim tulemus saavutatakse siis, kui on olemas arvutiga juhitav söötmis süsteem, millele on lisatud tagasiside süsteem, et vähendada ületoitmist ja toidu liigsete jääkide tekkimisega. 2.6 Mõõtmed, kasv, tarbimisväärtus Kasvab kuni 84 cm pikkuseks, keskmine pikkus 60 cm. Alaska kisuts on Kamtsatka omast mõnevõrra suurem. [2] Maksimaalne kaal võib ulatuda üle 15 kg. [5] Kisutsi liha on punane, väga maitsev, see sisaldab veeslahustuvadi vitamiine: B1, B2, B12, biotiini (vitamiin H), pantoteenhape (teatakse ka kui B5 vitamiinina), rasvlahustuvaid vitamiine: A, D, E. Põhilised kisutsi kehas leiduvad mikroelemendid on jood, mangaan, vask, tsink, molübdeen. [7]

Bioloogia → Kasvatavate kalade bioloogia
14 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ettevõtluse alused kordamiseks

tulemusi; · majanduslik kasutusaeg -- ajaperiood, mille jooksul on majanduslikult otstarbekas mingit seadet (masinat vm tootmisvahendit) kasutada. Tuleb õigesti hinnata tootmisvahendi majanduslik kasutusaeg ning aastatega toimuv väärtuse vähenemine. Majandusarvestuses on see kulum. Probleemid amortisatsiooni (kulumi) arvestuses: · seadmete jms väärtuse vähenemine nende kasutusaja jooksul on erinev, · tarbimisväärtus väheneb kasutusaja alul tunduvalt aeglasemalt kui lõpul, · turuväärtus langeb järsult kohe pärast masina kasutuselevõttu (kasutatud seadet tahetakse osta märksa odavamalt ka siis, kui selle tarbimisväärtus on praktiliselt esialgsel tasemel), · väärtus väheneb (lisaks kasutamisele jm normaalsetele mõjuritele nagu ilmastik jms) ka tehnilise progressi tulemusel (ilmekaks näide on siin IKT).

Majandus → Ettevõtlus alused
16 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Ettevõtja õiguslikud vormid

Majandusarvestuses on see kulum. Probleemid amortisatsiooni (kulumi) arvestuses: * töö * maatükid * tooraine nende tegevuste põhisisuks · seadmete jms väärtuse vähenemine nende kasutusaja jooksul on erinev, objektiga * hooned * abimater- on otsuste ettevalmistamine · tarbimisväärtus väheneb kasutusaja alul tunduvalt aeglasemalt kui lõpul, vahetult * masinad jalid ja vastuvõtmine seotud * seadmed · turuväärtus langeb järsult kohe pärast masina kasutuselevõttu (kasutatud töö * tööriistad seadet tahetakse osta märksa odavamalt ka siis, kui selle tarbimisväärtus on

Majandus → Ettevõtlus
54 allalaadimist
thumbnail
64
docx

Positsioneerimine

· Tähelepanu · Emotsioonid jne Reklaamipsühholoogia ei ole isoleeritud valdkond- ta on seotud majandusega, juhtimisega, turundusega, rahandusega, logistikaga, kommunikatsiooniga; samuti semiootikaga, lingvistikaga, esteetikaga, disainiga, õigusteadusega jne Reklaamitegevuse peamine fookus tänapäeval on brändiloome. Bränd- objektiivsed omadused sh toode ning selle füüsikalised omadused, ka disain, graafilised/visuaalsed standardid ning eeldatav tarbimisväärtus. Subjektiivsed omadused sh selle imidž ehk kujutlus, maine, hoiak selle suhtes, avalik arvamus selle kohta, selle koht/positsioon inimese teadvuses. Kokkuvõtvalt- tootele omistatavad isiksuseomadused ning visualisatsioon Kuni tänaseni on 2 peamist teaduspõhist lähenemist: Sotsio-kognitiive- toetus sotsiaalpsühholoogiale ja kommunikatsiooniteooriatele Psühhoanalüütiline, pertseptuaalne lähenemine S.Freudi, Jungi töödele Alates 20

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Looduskaitse aluste eksam 2019

Nt püüavad majandusteadlased mõõta, kui palju on valmis inimesed maksma selle eest, et üks või teine liik välja ei sureks. Oska tuua näiteid otsese majandusliku väärtuse, kaudse majandusliku väärtuse, tulevikuväärtuse ja olemasoluväärtuse kohta. Või järgmise jaotuse kohta: tugiteenused, reguleerivad teenused, varustusteenused, kultuuriteenused. Otsene majanduslik väärtus​: ​väärtus kaubana.​ Tarbimisväärtus (küttepuud, jahiloomad). Tootmisväärtus (paakspuu koor – lahtistite põhikomponent). Metsatooted, looduslikud ravimtaimed Kaudne majanduslik väärtus​: mittekasutusväärtus (märgalade isepuhastumisvõime, toitainete sidumine). Tulevikuväärtus​: tulevased tooted – ravimid, geneetiline materjal, bioloogiline teave, toiduallikad, ehitusmaterjalide varud, veevarud Olemasoluväärtus​: elurikkuse kaitse, kohaliku kultuuripärandi säilitamine, ökoloogiliste

Loodus → Looduskaitse alused ja...
26 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Looduskaitse alused eksam 2018

Nt püüavad majandusteadlased mõõta, kui palju on valmis inimesed maksma selle eest, et üks või teine liik välja ei sureks. Oska tuua näiteid otsese majandusliku väärtuse, kaudse majandusliku väärtuse, tulevikuväärtuse ja olemasoluväärtuse kohta. Või järgmise jaotuse kohta: tugiteenused, reguleerivad teenused, varustusteenused, kultuuriteenused. Otsene majanduslik väärtus: väärtus kaubana. Tarbimisväärtus (küttepuud, jahiloomad). Tootmisväärtus (paakspuu koor ­ lahtistite põhikomponent). Metsatooted, looduslikud ravimtaimed Kaudne majanduslik väärtus: mittekasutusväärtus (märgalade isepuhastumisvõime, toitainete sidumine). Tulevikuväärtus: tulevased tooted ­ ravimid, geneetiline materjal, bioloogiline teave, toiduallikad, ehitusmaterjalide varud, veevarud Olemasoluväärtus: elurikkuse kaitse, kohaliku kultuuripärandi säilitamine, ökoloogiliste

Loodus → Looduskaitse alused ja...
20 allalaadimist
thumbnail
44
ppt

Reklaam kui kommunikatsioon

ARMASTUS JA ÜHTEKUULUVUSVAJADUS vajadus tegutseda koos teistega ja kuuluda kellelegi; kaasatundmisvajadus TURVALISUSVAJADUS vajadus tunda end kindlalt, turvaliselt; majanduslik kindlustatus FÜSIOLOOGILISED PÕHIVAJADUSED nälg, janu, puhkus; seksuaalsed vajadused jne. Kauba väärtus · Tarbimisväärtus - Toote tasandil peab pakkuma tarbijaile tema praktiliste vajaduste rahuldamist vähemalt konkurentidega võrdsel tasandil. Toode peab olema korras. · Lisandväärtus - tooteväline väärtus; lisatud erisus peab moodustama toote funktsioonidega olemusliku terviku; võib olla nii ratsionaalne/praktiline kui ka emotsionaalne/ebapraktiline. · Kauba lisandväärtuse omadused on need, millele reklaamis tuleks keskenduda. Veel VAJADUSEST ...

Meedia → Reklaam
53 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Kasvatatavate kalade bioloogia kordamisküsimused

· Geneetilsed; · Embrüoloogilised; · Zoogeograafilised 1 Kalade suursüstemaatilised üksused ja nende evolutsioonilne tagapõhi. Süstemaatilised suurjaotused on väga ebavõrdse esindatusega, mõnes väga eripäeases harus on säilinud vaid üks või paar liiki, teistes esineb sadu liike. Kasvatatavate liikide jaotumine on samuti ebaühtlane. Selles mängivad kaasa ajalugu, traditsioonid ja tarbimisharjumused, millest oleneb kala tarbimisväärtus ja kalade bioloogia iseärasused, millest olenem kui kerge on mõnda liiki kasvatada. 2 Valdav osa kalakasvatuse toodangust annavad kalad, kes kuuluvad seltsidesse: · Lõhelised; · Karpkalalised; · Sägalised; · Ahvenalised. 2. Liigiülesed ja liigisisesed taksonid, zooloogiline nomenklatuur. Mis on selts, sugukond, perekond, liik, alamliik, teisend või vorm. Mida tähistavad kaks või kolma ladinakeelset

Bioloogia → Kasvatavate kalade bioloogia
43 allalaadimist
thumbnail
71
docx

Reklaaamipsühholoogia konspekt

· Kõrgemad vajadused on subjektiivselt vähempakilised. · Mida kõrgemale me rühmades liigume, seda raskem on inimesel aru saada, mida ta tegelikult vajab, see on märkimisväärne psühholoogiline saavutus! (A.M.) · Kõrgemate vajaduste rahuldamist väärtustatakse enam. · Madalamad tasandid sisalduvad kõrgemates. Inimene ei saa ignoreerida madalamaid vajadusi, need pole vaid aktuaalsed. Kauba väärtus · Tarbimisväärtus - Toote tasandil peab pakkuma tarbijaile tema praktiliste vajaduste rahuldamist vähemalt konkurentidega võrdsel tasandil. Toode peab olema korras. · Lisandväärtus - tooteväline väärtus; lisatud erisus peab moodustama toote funktsioonidega olemusliku terviku; võib olla nii ratsionaalne/praktiline kui ka emotsionaalne/ebapraktiline. · Kauba lisandväärtuse omadused on need, millele reklaamis tuleks keskenduda.

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Reklaamiteooria konspekt

Ettevalistusfaas-töögrupi loomine, huvigrupiide analüüs 2. Analüüsifaas-sihtturgude, rühmade, toote/teenuse analüüs 3. Ideede genereerimise faas- Brändi tuuma loomine ning kommunikatsiooni aluste väljatöötamine 4. Teostusfaas- Brändi graafika audit ja graafiliste elementide loomine. Fookusgrupi uuring. Kaup on toode, mida pakutakse ja omandatakse vahetusprotsessis s.t. turul. Kaubal on tööväärtus (Marx) – kauba tootmiseks vaja minevad ressursid, nende väärtus. Kaubal on tarbimisväärtus – VAJADUS loob tarbimisväärtuse Kaubal võib olla ka lisaväärtus. Põhiküsimuseks on inimese suunamine kaubale tarbimisväärtust omistama Kauba 5 taset (Ph. Kotler): Põhihüve(d) - millist soovi ja vajadust ta peab ja arvatakse pidavat rahuldama. Asjastatud kaup - kaup koos vastava kvaliteedi, iseärasuste, disaini, pakendi ja marginimetusega. Loodetud kaup - ostja poolt normaalseks peetavate ja omaks võetavate omaduste ja tunnustega Laiendatud kaup e

Meedia → Reklaam
10 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Looduskaitsebioloogia

Mis on inimasurkonna praegune suurus ? 0,5 miljardi täpsusega. 6.5 mlrd 1Kui suur on inimasurkonna kasvu vahe arenenud ja vähearenenud riikides? 2 , . ( ~ 10 ) 3Kui suur on inimese jalajälg, mida maakera suudab pikemaajalisest taluda? Praegu keskmine jalajälg maailmas? Eesti jalajälg? Aastas 2003 inimese jalajälg, mida maakera on suuteline taluda oli 1,8 glob. ha isilu peale. Maailma keskmine aastas 2003 ~2,2 globaalset ha isiku peale. Eesti oma aastas 2003 ~6,5 g-t ha is. peale. 4Kuidas on määratletud looduskaitsebioloogia kui teadus? 5Looduskaitsebioloogia on interdistsiplinaarne teadus, mis võtab kokku liikide, koosluste ja ökosüsteemide kaitsega tegelevate erialaspetsialistide püüdlused ja kogemused (Primacket al2008). 6 7Looduskaitse bioloogia kolm eesmärki. Looduskaitsebioloogial on kolm eesmärki: dokumenteerida bioloogilise mitmekesisust; uurida inimtegevuse mõju bioloogilisele mitmekesisusele võtted negatiivs...

Loodus → Looduskaitsebioloogia
102 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Köögiviljataimede paljundamine

ettekasvatamine toa aknal ei ole mõistlik tegevus. Tomati, kurgi ja paprika taimi on töö autoril küll õnnestunud toa aknal ette kasvatada kortermaja II korrusel, samas 19 madala maamaja aknal kasvatatud taimed kannatasid ilmselgelt valguse puuduse all ning ei täitnud oma eesmärki. Maitsetaimed on ehk ainukesed, mida tasub kasvatada toas, kuigi autori hinnagul valguse puudust kannatavate taimede tarbimisväärtus on kaheldav. Töö autor hindab kõrgelt Maria Thuni uuringuid biodünaamilise põllumajanduse valdkonnas ja püüab võimalusel edaspidisel köögiviljade paljundamisel arvestada sobivate külviaegade ja külvikordadega. 20 VIIDATUD ALLIKAD 1. Biolan web, Abiinfo, Peenramaa, http://www.biolan.fi/estonia/default3.asp?active_page_id=130, (17.04.2010) 2. Bradley Steven, Paljundamise alused, Maalehe Raamat, 2008, 128 lk 3

Põllumajandus → Põllumajandus
29 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Looduskaitsebioloogia eksami küsimused/vastused

Prisoner’s dilemma erijuht: • Kaks eraldatud süüalust: Kui mõlemad üles tunnistavad – mõlemad 3 aastat Kui kumbki ei tunnista (koostöö) - - üks aasta Kui üks tunnistab üles, siis saab vabaks ja teine 5 aastat .. 7. Milliseid väärtustüüpe võib olla loodusväärtusel? otsene kasutusväärtus; kaudne kasutusväärtus; tulevikuväärtus; olemasoluväärtus 8. Mis on otsene majandusväärtus ja kuidas see jaguneb? otsene majandusväärtus jaguneb 2ks: Tarbimisväärtus – kohapeal tarbitavad väärtused, mida ei müüda edasi Tootmisväärtus on kaupadel, mis saadud loodusest ja müüdud edasi turgudel 9. Mis on kaudne majandusväärtus? Mittekasutusväärtus – keskkonnateenused, mida otseselt ei kasutata ● Ökosüsteemsed teenused ● Mullastiku ja vee kaitse ● Liikidevahelised suhted Ökoturism Haridus ja teaduslik väärtus - info ja hariduse allikas 10. Milles seisneb loodusressursi tulevikuväärtus?

Loodus → Looduskaitsebioloogia
17 allalaadimist
thumbnail
36
docx

McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat

kasutamiseks laiemas sotsiaalses kontekstis .Kom.tehnoloogiate kasutamine sõltub enamasti aja- ja kohatingimustest Trükimeedia: raamat ja raamatukogu .Varasel keskajal ei peetud raamatut veel kommunikatsioonivahendiks .Ajaleht Nii jõudis avaliku sfääri tegevus, milleks oli valitsemine, diplomaatia või äri eesmärkidel aset leidnud .juba pikka aega Ajaleht erineb kultuurilise kommunikatsiooni teistest vormidest: see on orienteeritud üksikisikust lugejale, lähtub reaalsusest, sellel on tarbimisväärtus, seda ei säilitata, see on ilmaliku sisuga ja sobib .uue klassi, linnas äri- ja erialainimeste vajadustega .Ajaleht oli algusest peale kehtiva võimu tegelik ja potentsiaalne vastane, eriti oma enesetunnetuses Üks ajalehe tavalisemaid vorme on parteipoliitiline ajaleht, mille eesmärgiks on aktiviseerida, informeerida või organiseerida. Lehe unikaalsus seisneb lugejate köitmises partei pooldamise alusel,

Meedia → Massikommunikatsiooni ajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Reklaamipsühholoogia konspekt

• Mida kõrgemale me rühmades liigume, seda raskem on inimesel aru saada, mida ta tegelikult vajab, see on märkimisväärne psühholoogiline saavutus! • Kõrgemate vajaduste rahuldamist väärtustatakse enam. • Madalamad tasandid sisalduvad kõrgemates. Inimene ei saa ignoreerida madalamaid vajadusi, need pole vaid aktuaalsed. Reklaam ei loo uusi vajadusi, pigem manipuleerib inimeste vajaduste rahuldamise viisidega. Kauba väärtus • Tarbimisväärtus - toote tasandil peab pakkuma tarbijaile tema praktiliste vajaduste rahuldamist vähemalt konkurentidega võrdsel tasandil. Toode peab olema korras. • Lisandväärtus - tooteväline väärtus; lisatud erisus peab moodustama toote funktsioonidega olemusliku terviku; võib olla nii ratsionaalne/praktiline kui ka emotsionaalne/ebapraktiline. • Kauba lisandväärtuse omadused on need, millele reklaamis tuleks keskenduda.

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
57 allalaadimist
thumbnail
36
doc

MINA JA MAJANDUS

tema poolt kasutatavate hüviste tarbimisomadustele on individuaalne. Tarbimine on hüviste kasutamine vajaduste rahuldamiseks. Inimesed käituvad ostmisel väga erinevalt. Palju oleneb isiksuse tüübist, samuti ostu- olukorrast ja kaubast. Kaupa, mis meie tarbimiseelarvega võrreldes on suhteliselt odav, ostame enamasti kohe ja pikalt kaalumata. Pika-ajalisem ostukäitumine on jälgitav kõrge tarbimisväärtusega kaupade puhul. Seejuures võib kauba tarbimisväärtus konkreetse tarbija jaoks tuleneda nii hinnast kui ka kauba tähendusest selle tarbija jaoks. Tüüpilise tarbija ostukäitumine algab ostusoovi teadvustamisest. Ostusoov teadvustub siis, kui inimene märkab erinevust soovitava (ideaalse) ja tegeliku olukorra vahel. Näiteks märkame keset suve poes imeilusaid saapaid. Kohe meenub meile, et praegused saapad püsivad veel vaevu koos ja vajaksid väljavahetamist. Fakti ennast teadsime ka

Majandus → Majanduse alused
24 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Sissejuhatus majandusteooriasse

SISSEJUHATUS MAJANDUSTEOORIASSE PÕHIMÕISTED 1.LOENG 6.09.2010 Majandusteooriaks nimetatakse majandusteaduse osa, mis tegeleb rahvamajanduse kui terviku toimimise üldiste seaduspärasuste uurimisega. Teadus on inimetegevuse sptsiifiline valdkond, mille ülesanne ona anda tõeseid teadmisi, need ära süstematiseerida ja ära kasutada praktikas. Tõde on õige peegeldus inimteavuses, õige arusaam. See muutub pidevalt, on suhteline. Absoluutsed tõed on üldjuhul primitiivsed. Ühiskonnateaduste probleem ­ absoluutseid tõdesi on väga vähe. Et teada saada, kas asi on õige, tuleb selgeks teha, KUS see asjaolu võib õige olla. Ühiskonnateadused teevad lihtsustatud mudeli. Panna kõige olulisem mudelisse, mitteolulisest abstraheeruda (loobuda). Kas me teame mis on kõige olulisem? Kui midagi olulist jäi mudelist välja, tekib viga. Vea tekkimine on tõenäoline, aga tuleb teha ...

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
15
docx

ckospekt

reklaamipsühholoogia Reputatsioon ­ klientide, investorite, töötajate ja avalikkuse emotsionaalne reaktsioon ettevõtte nime kuuldes. Maine pole midagi rohkemat ega vähemat kui peegeldus sellest, mida peetakse eetiliseks konkreetses ühiskonnas teatud aja jooksul Maine ja imago ei ole toote küljes kinni. Ei ole nende objektiivne omadus. Reputatsiooni ei saa 100% kontrollida, saab aga juhtida. Saab anda endast parima, et suunata oma ettevõtte mainet nö positiivse suunas. Konkreetse ettevõtte või toote puhul n oluline faktor ka collective reputation of the industry st tööstusharu või tootekategooria maine üldiselt. Milleks maine kujundamine? Tänapäeval on mainega tegelemiseks ka nn stakeholder's society kjunemine ja sotsiaalse meedia jõulisus. Maine on konkurentsieelis ­ sellega saab tõdeda, et maine, kui selline, muutub oluliseks siis, kui tekib konkurentsisituatsioon. Maine juhtimisel arvestatakse sidusgruppidega. Reputation Quotient main...

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Looduskaitseteadus

Mõisteid ja kordamisküsimusi 1. Looduskaitsebioloogia: Mõisted: Looduskaitse ­ Looduskaitse on mitmepalgeline mõiste, mis kokkuvõtvalt hõlmab loodusvarade, looduskeskkonna, biodiversiteedi kaitset inimmõju (antropogeensed tegurid) negatiivsete aspektide eest, hooldamist ja võimalusel ka taastamist. Looduskaitsebioloogia ­ teadusharu, mis uurib elurikkust ja seda ohustavaid tegureid ning on aluseks praktilisele looduskaitsetööle. Interdistsiplinaarne teadus, mis võtab kokku liikide, koosluste ja ökosüsteemide kaitsega tegelevate erialaspetsialistide püüdlused ja kogemused. Looduskaitseteadus ­ on veelgi interdistsiplinaarsem kui looduskaitse bioloogia. Tegemist on teadusega (mille rakendus kestab evolutsioonilises ajaskaalas), mis sünteesib erinevate teadusvaldkondade teadmisi (loodusteadused, sotsiaalteadused, majandusteadus) looduskaitseliste küsimuste lahendamiseks. Pakub teadmispõhiseid ja tarku lahendusi inim...

Loodus → Looduskaitseteadus
72 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Populaarkultuuri teooriad

Populaarkultuuri teooriad (Tõnis Kahu) 04.09.2013 *Millest koosneb(millised elemendid)? (kommertsstrukutuuride looming ­ popkultuur) *Millises suhtes on ta ühiskonnaga(kuidas mõjub)? *Milline on popkultuuri ja indiviidi suhe? Levinud kujutlus, et popkultuur pole päris kultuur, alati peetud seda problemaatiliseks. Kultuuri mõiste Kultuur ­ mõiste, keerukust mõistetakse erinevates keeltes erinevat moodi. Sõna tüvi ­ kultiveerima ­ asustama.Ülimalt palju tõlgendamisvõimalusi läbi ajaloo. Esialgne tähendus seotud maaviljelusega. HIljem laienes inimesele(tema harimisele), sealt edasi tervele ühiskonnale. Tsivilisatsioon ­ alguses mõnes mõttes kultuuriga sünonüüm, kuid aja jooksul kujunes välja oluline vahe tegemine. Järjest enam seoti millegi materiaalsega(argise maailmaga), see tuli koos romantismiga (kultuur oli vaimne). Luuletaja Coleridge defineeris nende vahe(civilization ­ cultivation). Kultuuri ja tsivilisatsiooni keeruline suhe!(vai...

Kultuur-Kunst → Kultuur
58 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Operatsioonijuhtimine kordamisküsimused

paremaks, kiiremaks ning odavamaks muutmise kaudu x voog- ehk kulusäästlik tootmine ­ põhisisuks on: o viie S meetodi, täppisajastamise ja kõikehõlmava tulemusliku hoolduse rakendamine o raiskamise vähendamine o pidev muutmine parenemise suunas o süsteemi evitamine terves ettevõttes, kaasates sellesse kõik töötajad o samade ressurssidega rohkem tootmine ehk tootlikkuse kasv. Timmitud tootmise märksõnad on: x väärtus (luuakse tarbimisväärtus, mille ees on klient nõus maksma) x väärtusahel (protsessid, mis loovad väärtust) x voog (protsesside takistusteta tootmine) x tõmme (tootmine käivitud, kui tuleb tellimus, lattu ega ette ei toodeta) x täiuslikkus (alati saab sammhaaval parandada ja täiustada). Viie S-i meetod. Töökorralduse ja töökeskkonna parendamise Jaapani süsteem. Viis S-i: x Seiri ­ selgita välja, sorteeri. Tuleb leida, mis asjad on vajalikud ja mis mitte. x Seiton ­ sea korda

Majandus → Operatsioonijuhtimine
109 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Sotsioloogia II kordamisküsimused

Asjade ümber hakkavad tekkima traditsioonid, käitumisnormid, uskumustesüsteemid ning need mõjutavad tarbija käitumist.????? Üha uued tooted loovad uusi turge ja vajadusi, manipuleerides tarbijatega läbi meedia ja reklaami. 61. tarbimine ja selle seoses maslow püramiidiga? Too näiteid. 62. tarbimine ja suhete materialiseerumine Miller (1998) tarbimisel toimub subjektiivne interpretatsioon, kus toote tähendus kujuneb isiklikul tasandil ja sellest kujuneb välja tarbimisväärtus inimese jaoks. Poes võib tegu olla sümboolse ohverdamisrituaaliga, kus asju ei osteta ainuklt tarbimise pärast, vaid selle tähenduse pärast. Tegu on sümboolselt laetud tegevusega. Nt ostetakse lapsele kommi, sest see näitab armastust. Toimub nö suhete materialiseerimine. 63. tarbimine kui ohverdamine vt. eelmine 64. tarbimine kui meelelahutus shoppingutel käimine, rahulduse ,õnnetunde saamine raha kulutamisest asjadele. Kohvikutes käimine, kino, lõbustuspargid, ööklubid.. 65

Sotsioloogia → Sotsioloogia
132 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Riik. Riigimõiste. Riigi tunnused ja liigid.

riigiametnike turvamine. On neli piirkondlikku politseiprefektuuri. Põhi, lõuna, ida, lääs. Politsei allub siseministeeriumile. Prokuratuur allub Justiitsministeeriumile. MAJANDUS JA RAHAPOLIITIKA PÕHIMÕTTED Raha mõiste ja funktsioonid. Raha ­ eriline kaup, mille abil väljendatakse kõikide teiste kaupade väärtust ja mille abil saab kõiki teisi kaupu vahetada. Funktsioonid: · Üldine väärtuse mõõdupuu. Kaup: 1. Tarbimisväärtus ­ konkreetne külg, meeltega tajutav. Kauba omadus rahuldada inimese mingeid vajadusi. 2. Väärtus ­ kauba abstraktne külg. Antud ainult mõistusele, ainult tajutav. See on kõikide kaupade ühisosa. Väärtus (majandusliku mõistena) ­ on ühiskondlikult vajalik inimkondlik tööaeg, mis on kulunud selle kauba valmistamiseks ja turule toomiseks. Mitte igasugune inimtöö ei loo väärtust, vaid ainult selline, mis on ühiskonna poolt heaks kiidetud

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
239 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

Operatsioonijuhtimine konspekt

paremaks, kiiremaks ning odavamaks muutmise kaudu x voog- ehk kulusäästlik tootmine ­ põhisisuks on: o viie S meetodi, täppisajastamise ja kõikehõlmava tulemusliku hoolduse rakendamine o raiskamise vähendamine o pidev muutmine parenemise suunas o süsteemi evitamine terves ettevõttes, kaasates sellesse kõik töötajad o samade ressurssidega rohkem tootmine ehk tootlikkuse kasv. Timmitud tootmise märksõnad on: x väärtus (luuakse tarbimisväärtus, mille ees on klient nõus maksma) x väärtusahel (protsessid, mis loovad väärtust) x voog (protsesside takistusteta tootmine) x tõmme (tootmine käivitud, kui tuleb tellimus, lattu ega ette ei toodeta) x täiuslikkus (alati saab sammhaaval parandada ja täiustada). Viie S-i meetod. Töökorralduse ja töökeskkonna parendamise Jaapani süsteem. Viis S-i: x Seiri ­ selgita välja, sorteeri. Tuleb leida, mis asjad on vajalikud ja mis mitte. x Seiton ­ sea korda

Majandus → Operatsioonijuhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Panganduse konspekt 2007

tööle ja eraomandile · tänu rahale sai võimalikuks klassiühiskonna tekkimine · laenusuhete areng Hüvise ja raha erinev käitumine vahetusprotsessis. TOOTMISPROTSESS VAHETUS TURUL RARAHArrrrrrr HÜVIS RAHA TARBIMINE RAHA vahetusväärtus HÜVIS tarbimisväärtus RAHA FUNKTSIOONID Raha funktsioonid ­ ühiskondlikud ülesanded, mille täitmist rahalt oodatakse milleks raha leiutati. · vahetuse tööriist (aitab turul olevatel hüvistel vahetada omanikku) · rikkuse säilitamine ­ rikkuse (hüviste) omandamise võimalused · arvestusühiku funktsioon · ümberjaotusfunktsioon (emiteerimiskulud, kaupade kallinemine)* RAHA KVALITEET 2

Majandus → Arendustegevus
149 allalaadimist
thumbnail
52
pdf

Energiasääst kortermajas

pikkusest Seade plommitakse ning seda pole võimalik vigastamata eemaldada. Küttekulu individuaalse arvestussüsteemi 46 toimimiseks tuleb mõõteseadmed paigaldada elamu kõikidele radiaatoritele. Küttekulujaotur mõõdab küttekeha pinna temperatuuri ja võtab arvesse ümbritseva ruumi temperatuuri. Vastavalt küttekeha soojuse väljastusele kujuneb iga konkreetse radiaatori tarbimisväärtus, mis saab kuu lõpus küttekulude jagamise aluseks. Seega erinevalt tavalisest soojusarvestist ei mõõda nimetatud seade soojusenergia tarbimist mitte füüsikalistes ühikutes (nt. MW/h), vaid suhtelistes väärtustes. Seade fikseerib küttekeha temperatuuri vaid ühel väikesel osal selle pinnast. Selleks, et erineva suuruse ja kuluga radiaatoreid omavahel võrreldavaks teha, tuleb küttekeha enne küttekulujaoturi paigaldamist kataloogi järgi ära hinnata. Igale

Füüsika → Füüsika
52 allalaadimist
thumbnail
55
pdf

Vähk ja vähikasvatus

Majanduslikult olulisim neist on punane soovähk Procambarus clarckii (ingl. red swamp crayfish). Kogu maailma üle 110 tuhande tonnisest vähikasvatuse toodangust koosneb 90% sellest vähist. Ameeriklased kasvatavad teda suures koguses Louisiana osariigis, väljaspool Ameerikat on ta kodunenud soojades maades nagu Hiinas ja Hispaanias, kus tal on vähimajanduses suur tähtsus. Ta on jõe- ja signaalvähist väiksem ja saledam ning väga kõva koorikuga. Seetõttu on tema tarbimisväärtus väike, kuid tema eelisteks on kiire kasv soojas kliimas, suur viljakus ja vastupidavus. Ta on kergesti ära tuntav kitsaste ja pikkade lülidega ning üleni mügarate, naastude ning pikkade teravate ogadega kaetud sõrgade poolest. Meie poodides müüdavad keedetud, külmutatud ja pappkarpidesse pakitud vähid ongi enamasti Hiinast, Hispaaniast või Ameerikast imporditud punased soovähid. Nuhtluseks on Euroopas kujunenud Ameerikast pärinev ogapõskne vähk Orconectes limosus (spiny

Merendus → Kalakasvatus ja varude...
41 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Keskkonnakorraldus vastatud

· Vähendada tootmiskulusid · Toote marketing · Sertifitseerimine, standardiseerimine 7 Ökodisaini strateegiat 1.Arengu uus kontsept-dematerialiseerimine, teenuste pakkumine-auto rent, pesuteenused 2. Optimeerimine- printer , faks, koopia, tooted parandatavad, hooldus 3. Materjali optimeerimine-puhtam materjal, taastuv materjal, väiksem energiakulu, teisene materjal, kasutuskõlblikud jäätmed 4. Produkti optimeerimine- vähem energiat, puhtam energia, vähem jäätmeid, tarbimisväärtus 5. Pakkimine, hea transport, logistika 6.Vähenda kasutusea mõju, vähenda energia, kemikaalide kulu, puhtam energia allikas 7. Elutsükli lõpp- taaskasuta materjali, uus disain, ringlusse võtt, osade taaskasutamine KTA uurimisala · Loodusteadused: ökoloogia, termodünaamika, füüsikaseadused, ökosüsteeme ja inimese tervist mõjustavad aspektid · Mikroökonoomika and tehnoloogia: majandussuhted, struktuurid ja tooted, mis kujundavad ettevõtlussüsteeme

Loodus → Keskkonnakorraldus
91 allalaadimist
thumbnail
51
docx

Populaarkultuuri teooriad

Populaarkultuuri teooriad. Loeng 1 2 kohustuslikku raamatut: ,,20 sajandi mõtttevoolud" Kursuse lõpp oktoober, siis eksam!!! (saab ka jaanuaris) Konspekt!! Lääne kultuuri uurime (ameerika) Popkultuur ­ kuidas inimesed kultuuriga koos elavad. NT: Probleemid: töölisklass 20 saj. alguses · Alati on popkultuuris olnud midagi valesti; seda on vaja koguaeg parandada. (ühiskonas on midagi valest, või läheb veel hullemaks) · Suur hulk uuritavast materjalist on tulnud muredest. A. Olulised punktid, mis aitavad määrata teema valdkonda: · Popkultuur nagu mõiste- 1. Popkultuur on kultuur, mida armastavad paljud. See on massidele.Tähtis on enamusekultuuri kontrollida ja disiplineerida, et see ei tungiks piiridest välja ega hakkaks mõjut...

Kultuur-Kunst → Populaarkultuuri teooriad
77 allalaadimist
thumbnail
32
doc

KULTUURITEOORIA

on võimalik kogeda selle algallikast eemal b näeb selles tohutut poliitiliste võimaluste kogumit, eriti masside kunstikäitumises ta ei pea fotot ja filmi iseenesest revolutsiooniliseks, kuid ta näeb aura kadumist see puududat tema kunsti ja kultuurikäsitlust väga suures ulatuses : see ulatub ka bst oluliselt kaugemale (kasvõi näiteks baudrillard'ini) ka b lähtub sellest et kunstiteosel on kasutusväärtus (praktiline väärtus) ja vahetusväärtus (turuväärtus) b : kunstiteose tarbimisväärtus on seotud kunstiteose unikaalsus. unikaalsus on aja ja ruumiga piiratud väärtus, kunstiteos on sündinud mingis ajas ja mingis ruumis : kunstiteose ainukordne eksistenst kohas, kus ta asub. meie oleme harjunud, et suurem osa kunsti on mehaaniliselt reprodutseeritav aga rembranti maali peamine väärtus on selles, et see on ainus selline maal see unikaalsus on seotud religioosse kultusega, millegi pidamisega ainukordseks : pühakute säilmed

Kultuur-Kunst → Kultuur
18 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

Eesmärgid - kulude läbipaistvus Lubatavate - planeerimine ja kontroll tootmiskulude - omahinna kalkuleerimine juhtimine - müügihinna kujundamine või Lähtebaas hinna alampiiri määratlemine Toote tarbimisväärtus ja võimalik müügihind Joonis 4. Sihtkalkuleerimine: kulude juhtimine lähtuvalt klientide soovidest (Weber, Schäffer, 2000, lk 159). Target Cost Management' i (TCM) kolm keskset aspekti: I Turule orienteeritud toote funktsioonide ja hinna määratlus II Sihtkulude kujundamise meetod funktsioonidele ja segmentidele III Tugimeetmete rakendamine sihtkulude süstemaatiliseks tagamiseks

Majandus → Finantsjuhtimine
195 allalaadimist
thumbnail
57
doc

Maksundus (kokkuvõtvalt)

teenuse osutamine on äritegevus või ühekordne majandustegevus) . Kingitus ja annetus on oma olemuselt sarnased, sellepärast käsitleme neid maksustamisel võrdselt. Kingituse ja annetuse puhul puudub määratlus, millises vormis seda antakse. Siit tulenevalt võib kingitus võib olla mitterehaline või rahaline, tasuta töö või teenuse osutamine. Kingituseks või annetuseks ei loeta kulutusi, mida ei saa käsitleda hüvena saaja jaoks (näit õhupall, vimpel, plakat jms) s.t. asjal puudub tarbimisväärtus. Kingituse maksustamine ei olene kingituse tegemise eesmärgist ­ kas heategevus või ärilistest huvidest lähtuvalt ­ kõik kuulub maksustamisele. Kui kinge on reaalselt üle antud, siis loetakse leping kehtivaks ka kirjaliku vormi nõudest mittekinnipidamise korral. Sellisel juhul maksustatakse seda tehingut, mida pooled tegelikult silmas pidasid vastavalt Maksukorralduse seaduse § 84

Majandus → Majandus
266 allalaadimist
thumbnail
72
doc

KALAKASVATUSE eriala kordamisküsimused

i. Kalade suursüstemaatilised üksused, nende evolutsiooniline tagapõhi g. Süstemaatilised suurjaotused on väga ebavõrdse esindatusega, mõnes väga eripärases h. harus (seetõttu suurüksuses) on säilinud vaid üks või paar liiki, teistes esineb sadu liike. i. Kasvatatavate liikide jaotumine on samuti ebaühtlane. Selles mängivad kaasa ajalugu, j. traditsioonid ja tarbimisharjumused millest oleneb kala tarbimisväärtus ja kalade k. bioloogia iseärasused, millest oleneb kui kerge on mõnda liiki kasvatada 28. Liigiülesed ja liigisisesed taksonid, zooloogiline nomenklatuur. a. Liigid koondatakse suurematesse süstemaatilistesse üksustesse, sarnased liigid b. moodustavad perekonna, sarnased perekonnad sugukonna, kuni selleni, et kõik loomad c. kuuluvad loomariiki. Zooloogiline nomeklatuur d. Riik; e. Hõimkond; f. Klass;

Merendus → Kalakaubandus
40 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Õigusfilosoofia ajalugu

,,Tööline töötab kapitalisti kontrolli all, kellele kuulub tema töö. Kapitalist jälgib, et töö toimuks korralikult ja et tootmisvahendeid kasutataks otstarbekalt, niisiis, et ei raisataks toormaterjali ja et hoitaks tööriistu, st et neid kulutatakse ainult niipalju, kui seda nõuab nende kasutamine töös. Teiseks aga: produkt on kapitalisti omand, mitte otsese tootja, töölise oma... Alates hetkest, kus ta astus kapitalisti töökotta, kuulub tema tööjõu tarbimisväärtus, järelikult tööjõu tarbimine, töö, kapitalistile. Ostes tööjõudu, liitis kapitalist ka töö kui elava fermendi produkti loomise teiste, elutute elementidega, mis kuuluvad samuti temale." (Kapital). Kapitalismi olemus: firma töötaja ei tee töö ajal ega töö vahenditega oma asju. Kogu diskursust dikteerib toomistvahendite omaja. Marx: Vahendite "omamine" pole töö, ei pea saama osa tulust. Pole "ettevõtja riski". Aga nt erabussijuht

Õigus → Õigus
633 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Transporditeenuste peamised eripärad: • transporditeenus ei saa eksisteerida väljaspool selle osutamise protsessi, järelikult ei ole võimalik teenust varuda • transporditeenusel on selle tarbijale kindel tarbimisväärtus ainult teatud ajavahemikul ja kindlas suunas • vajadus transporditeenuste järele võib kõikuda suurel määral • transpordi käsutuses ei ole piisavalt võimalusi rahuldada turu nõudlust suurte kõikumiste korral, eriti aga nõudluse tipphetkedel

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun