Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kaubamärk" - 488 õppematerjali

kaubamärk on tähis, mida ettevõtja kasutab oma kauba või teenuse tähistamiseks, et eristada oma kaupa või teenust teiste ettevõtjate poolt pakutavatest kaupadest/teenustest. Kaubamärk annab selle omanikule teatud ainuõigused kaubamärgina registreeritud tähistamise kasutamisel ning õigusi keelata selle kasutamist teistel isikutel.
thumbnail
13
doc

Kaubamärk ja bränd

raskemaks. 3 Kaubamärk ja bränd. Kaubamärgi vaidlused 2. KAUBAMÄRK Kaubamärgina võib registreerida graafiliselt kujutatavat tähelist sõnalist, numbrilist, kujutislikku või ruumilist tähist või tähistekombinatsiooni, mis eristab ühe füüsilise või juriidilise isiku kaupu või teenuseid teiste omadest (Kaubamärgi seadus § 3).Patendiametis registreeritud kaubamärk on juriidiliselt kaitstud, s.t. seda ei tohi oma kaupade või teenuste tähistamiseks kasutada teised tootjad või teenindajad. Inglise keeles on kaubamärk trade mark. Mark on toote kvaliteeti iseloomustav liik, sort vms, ka toote firma-, kaubanimetus vms. Tehniliselt on tegemist kaubamärgiga, mis hõlmab nime, logot, sageli ka tunnuslauset (moto) ja pakendi kujundus, kuid sisuliselt tähendab kindlate omaduste ja kvaliteediga toote/kauba tagamist ostjale. Inglise keeles brand.

Majandus → Turunduse alused
211 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Eesti kaubamärgid

SUVA tooted on väga kvaliteetsed ning silmatorkava disainiga. Need omadused on eeliseks konkurentide ees. (AS Suva koduleht: http://www.suva.ee/) 1.2 Kaubamärgi väljapanek Kaubamärk on üle Eesti kättesaadav hästi varustatud kauplustes, SUVA vabrikupoes ning ettevõtte e-poes. Tooted on eksponeeritud vastavalt kasutajale ja toodete sarjadele. Eraldi on väljapanekud sarjadele ETNO, SUVA+, EESTIMAA. 1.3 Oma arvamus kaubamärgist SUVA kaubamärk on disainitud väga lihtsana, värvideks must-valge, mis teeb märgi arusaadavaks ning on kohe teada, millega tegu. 2 KAUBAMÄRK LINETTE Linette lugu algas 1940. aasta detsembris, mil ettevõtlikud inimesed panid oma varad ja teadmised kokku ning otsustasid moodustada artelli Võit. Esialgu keskenduti naiste, meeste ja laste kergete rõivaste tootmisele, 1956. aastal spetsialiseeruti aga naiste aluspesu valmistamisele. 1993

Majandus → Kaubandus ökonoomika
82 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Esitlus: TEKSTIILITÖÖSTUS

Aastal 200 oli eestis 180 tekstiilitööstuse ettevõtet. Järgnevad kaks aastat ettevõtete arv vähenes 160ni. Seejärel 2003a. Jälle tõusis 10 võrra. Peale seda on ettevõtete arv jätkuvalt kasvanud. Aastal 2000 oli töötajate arv pea 9000 kuigi ettevõtteid ainult 180 võrreldes aastaga 2007 on see märkimisväärne, kuna 2007 aastal oli ettevõtteid 255 kuid töötajaid ainult 7413. Kreenholmi Manufaktuur Joonis 1 ­ Kreenholmi Manufaktuuri kaubamärk Kreenholmi Manufaktuur on 1857. aastal Eestimaa kubermangus Joala mõisas Kreenholmi saarel rajatud tekstiilitöötlusettevõte, mis tänapäeval asub IdaViru maakonnas Narva linnas aadressil Joala tänav 20 ja tegutseb Kreenholmi Valduse aktsiaseltsi (Krenholm Holding LTD) nime all. Nõukogude ajal kandis vabrik nimetust V.I. Lenini nimeline "Kreenholmi Manufaktuur". Vabriku toodang teenis 1900. aasta Pariisi maailmanäitusel Grand Prix'. Baltika Grupp

Geograafia → Geograafia
60 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Kaubamärgi väärtus

......................................................................3 2. KAUBAMÄRGI KAITSMINE JA VÄÄRTUS...............................................................................5 2.1. Kaubamärgi kaitsmine...............................................................................................................5 2.2. Kaubamärgi väärtus...................................................................................................................5 2.3. Kõige tulusam kaubamärk.........................................................................................................6 3. ÜLESANNE.....................................................................................................................................7 3.1. Logod.........................................................................................................................................7 3.2. Küsimused.............................................................................

Majandus → Kaubandus
11 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Müügitöö alused

Kaubamärk on sõna, fraas, sümbol või kujundus või nende kombinatsioon, mis identifitseerib ja eristab kellegi kaupade või teenuste allikat teiste omadest. Kaubamärgiks võib olla erinimetus, toodet iseloomustav kujutis, eripakend jne. Reklamib toodet, kaupa, nii sise kui välisturul Kaubamärki reguleerib kaubamärgi seadus. Teenindusmärk Kaubamärk esineb tavaliselt tootel või tema pakendil, teenindusmärk aga teenuste reklaammaterjalides Teenindusmärk on sama mis kaubamärk, kuid ta identifitseerib ja eristab pigem teenuste või kaupade allikat, mille abil eristatakse samaliigilist kaupa tootjate järgi. Kaubamärgiga koos kasutatakse kahte rahvusvahelist hoiatustähist r või tm Eesti kaubamärgiseaduses ei ole täpsustatud milline see tähis on. Hoiatustähise paigutus on ülaindeksina vahetult kaubamärgi järel. Mark ­ tootel olevad tootja antavad ja toote äratundmist kergendavad tunnused, mis jagunevad margi nimetuseks ja margi märgiks.

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
55
doc

Geograafilise tähise ja kaubamärgi õiguslik analüüs ning võrdlus.

Sekretäri-ja ametnikutöö osakond Kaja Pihla Geograafilise tähise ja kaubamärgi õiguslik analüüs ning võrdlus. Lõputöö Juhendaja: Toomas Seppel Tallinn 2006 Sisukord Sissejuhatus 4-5 1.Geograafiline tähis ja kaubamärk kui intellektuaalse omandi liigid. 6 1.1 Intellektuaalne omand 6- 7 1.2 Tööstusomand 7 1.3 Rahvusvahelised institutsioonid ja lepingud. 7-8 2. Geograafilise tähise ja kaubamärgi õiguslik regulatsioon 9 2.1 Geograafiline tähis 9

Ametid → Sekretäritöö
16 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Kaubamärgiomaniku ainuõigus versus paralleelimport

SISUKORD SISSEJUHATUS Antud referaadi eesmärgiks on uurida Euroopa Liidu direktiivide, Euroopa Kohtu lahendite, siseriiklike õigusaktide ning õiguskirjanduse abil, mis on kaubamärk, kuidas selle omanikuks saada ning millised on kaubamärgi omaniku õigused ja kuidas neid kaitstakse. Lisaks sellele uurida lähemalt, mis on Euroopa Ühenduse kaubamärk, mis on selle vahe tavalise kaubamärgiga ning millised on selle Euroopa Ühenduse kaubamärgiomaniku õigused ja kuidas neid kaitstakse. Teiseks eesmärgiks on vaadelda lähemalt paralleelimporti, millal ammenduvad kaubamärgiomaniku ainuõigused, mis paralleelimpordi üldse võimalikuks teeb. Uuritakse, millised on paralleelkaubanduse põhimõtted ning miks Euroopa Liidu õigus seda toetab ja soodustab.

Õigus → Intellektuaalse omandi...
23 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Intellektuaalomandi õigus

tööstusdisainilahendusele, geograafilisele tähisele ja mikrolülituse topoloogiale (kujundite üldiste omaduste uurimine). Autoriõigusest ja autoriõigusega kaasnevatest õigustest erinevalt ei teki tööstusomandi õigused üldjuhul automaatselt, vaid nende omandamiseks tuleb läbida registreerimisprotseduur vastavates riiklikes asutustes. Eestis -> Patendiamet tööstusomandi liikidest leiab praktikas kõige enam kasutamist kaubamärk. Kaubamärk on tähis, mida ettevõtja kasutab oma kauba või teenuse tähistamiseks, et eristada oma kaupa või teenust teiste ettevõtjate poolt pakutavatest kaupadest/teenustest. Kaubamärk annab selle omanikule teatud ainuõigused kaubamärgina registreeritud tähistamise kasutamisel ning õigusi keelata selle kasutamist teistel isikutel. Oluline on, et õiguskaitse antakse üksnes kauba/teenuse turustamisel kasutatavale tähisele, ning

Õigus → Õigus
153 allalaadimist
thumbnail
3
docx

TÜ aine "Tööstusomand" loengud-seminarid

Kohtumised: 18.03.2018 22.04.2018 - kaubamärgid 20.05.2018 ­ patendid jms 50% kordadest peab kohal olema (st min 2x kohal, 1x puudumine) Kodutööd: 1. 40% Essee (2-3 teema vahel valida ­ saab teada 22.04.2018 teemad) 2. 30% Kaasus 1 3. 30% Kaasus 2 2019.a jaanuariks tuleb üle võtta uus kaubamärgi direktiiv. Muutused ÕISis ,,uus kaubamargidirektiiv.pptx" failis olemas. KAUBAMÄRK 1 Mis on kaubamärk? Tähis, mis aitab eristada ühe tootja/teenusepakkuja kaupa teiste omast Miks me kaitseme kaubamärke? - Tarbija ei satuks eksitusse (päritolufunktsioon e eristusfunktsioon) - Toodete ja teenuste kvaliteedi tagamine (kvaliteedifunktsioon) - Annab tarbijale infot, et oskaks kiiremini ise otsustada - Teenusepakkuja/tootja kaitsmine (nn goodwill kaitsmine) - Reklaami sümbolina kasutus Kaubamärkide kaitse Eestis

Õigus → Tööstusomand
3 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Intellektuaalne omandiõiguse eksam

Kuidas mõista territoriaalsuse põhimõtet, rahvuslikku reziimi ja enamsoodustusreziimi? Territoriaalsuse põhimõte tähenadb seda, et tuleb kaitsta ainult selliste riikide autoreid, kes on Eestiga ühe ja sama rahvusvahelise lepingu liikmed. Rahvusliku reziimi käsitleb Berni konventsioon Art.5 lg 1, 3 (kuuluvad riigis rahvusautoritega samad õigused) Autoriõiguste tekkimine ja Berni konventsioon. Kaubamärgiõiguse küsimused Rahvusvaheline kaubamärk. Tähis, mis võimaldab eristada ühe ettevõtja kaupa või teenust teise ettevõtja samaliigilisest kaubast või teenusest. Kaubamärgi registreerimine ühekorraga kogu maailmas ei ole võimalik, kuid on loodud mitu rahvusvahelist süsteemi, mis muudavad lihtsamaks kaubamärgi kaitsmise rohkem kui ühes riigis. Territoriaalsuse põhimõte. Kaubamärgi õiguskaitse on territoriaalne ja kehtib üksnes riigis või piirkonnas, kus kaubamärgile on õiguskaitse omandatud. Rahvuslike õiguste kogum.

Õigus → Intellektuaalse omandi...
161 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Elektrikaupade märgistus

Energiatõhusus on ökonoomsuse näitaja Kasutatakse klasse A-st kuni G-ni Energiamärgistusega peavad olema varustatud järgmised tooted: Pesumasinad ja kuivatid Nõudepesumasinad Elektriahjud Elektrilambid Õhukonditsioneerid Veekuumutid ja kuumaveesalvestid Vedel- ja gaasiköetavad kuumaveekatlad Luminofoorlampide liiteseadised Sirje Mets 2 Külmikud I Tootja nimi ja kaubamärk. II Tootja mudelitähis. III Seadme energiatõhusus. IV Seadmele omistatud Euroopa Liidu keskkonnamärk. V Kilovatt-tundides (kWh ) aastas esitatud energiatarve (s.o 24 tunni energiakulu × 365 päeva). VI Kõigi lumehelbega tähistamata kambrite (töötemperatuur > ­6°C) kasulike ruumalade summa. VII Kõigi vähemalt ühe lumehelbega tähistatud sügavkülmkambrite (töötemperatuur < ­6°C) kasulike ruumalade summa. VIII Sügavkülmkambrite lumehelbe-klassifikatsioon.

Elektroonika → Elektroonika
15 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Intellektuuaalomandi õigus KT

müügiks ettevalmistaja või teenuse osutaja, selliste isikute või tarbijate ühendus või kauba teenuste pärioluriigi pädev ametiasutus. Registeerimis taotlus esitatakse Patendiameti vastuvõtuosakonnale. Registeerimistaotlus võib sisaldada ainult ühte geograafilist tähist. 7. Kaubamärgi mõiste ja õiguse tekkimine Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa ja teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest. Kaitstav kaubamärk peab olema graafiliselt kujutatav. Õiguskaitse saab: 1) kaubamärk, mis on üldtuntud Eestis tööstusomandi kaitse tähenduses. 2) kaubamärk, mille kohta on tehtud registreering registris (edaspidi registreeritud kaubamärk); 3) kaubamärk, mille kohta on tehtud Eestis kehtiv registreering Büroo rahvusvahelises registris Madridi protokolli alusel. 8. Absoluutsed ja suhtelised õiguskaitset välistavad asjaolud Absolutsed õiguskaitset välistavad asjaolud Õiguskaitset ei saa tähis:

Õigus → Intellektuaalse omandi...
39 allalaadimist
thumbnail
14
doc

TURUNDUS ja MÜÜK

vastupidavuse, sortimendi laiuse jms alusel. 8. Loetle positsioonistrateegiaid. Toote diferentseerija Kuludeliider Nishiturustaja 9. Mis on mark (brand name)? Mark ehk brand name on sõna, täht või sõnade kombinatsioon. Ntks IBM, 3M, Post-its Marginimi on margi keeleline tunnus, see osa mida saab suuliselt väljendada. Margimärk on margi graafiline tunnus ehk mingi sümbol, värvikombinatsioon vms. 10. Mis on kaubamärk (trademark)? Kaubamärk on vastavas kasutusõigust andvas organisatsioonis registreeritud mark. Kaubamärk võib olla marginimi või margisümbol või mõlemad. 11. Mis on kaubamärgi eesmärk ning mis tagab selle edukuse? Kaubamärgi eesmärk on lojaalsuse loomine läbi väärtuste ja lubaduste, mida kaubamärk endaga seob ja mida selle kaubamärgi toode või teenus peaks edasi andma ja mis tunne tarbijal peaks tekkima seda kasutades ehk kaubamärk on

Majandus → Turundus
76 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Oliver Kruuda

tervislikke tooteid, pakkudes nendega elujõudu ja rahulolu igas eas inimestele. Tere tootenimekirjas on kokku üle 250 kõrge kvaliteediga toote. Tuntumad kaubamärgid, mille all tooteid müüakse on Tere, Hellus, Haps, Merevaik, Emma, Kohuke, Black Mama ja Mumuu. Lisaks oma toodetele turustab Tere Eestis ka Joya sojajooke. Kõigi toodete valmistamine on kooskõlas riiklike õigusaktidega, ISO 22000:2005 standardiga ning hea tootmistava nõuetega. Tere kaubamärk loodi enam kui kümme aastat tagasi - aastal 1996. Tere oli uue aja kõige esimene piima kaubamärk. Täna on see tuntuim ja eelistatuim piima kaubamärk Eestis. 19. juunil 2006 muudeti ka ettevõtte juriidiline nimi selle tuntuima kaubamärgi järgi Tallinna Piimatööstusest Tere AS-iks.

Majandus → Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Kodupoed

Esitlus Müügitöö alused Koostajad: Liina Treisalt Mare Vilbach Hanna Seeder Kodupoed o Kett loodi 2008. aastal. o Ühine kaubamärk ja reklaamikampaaniad 2009. aastast. o Koondab enda alla väikekaupmeeste nn. külapoed. o Kodupoodide ketti kuulub 30 väikekauplust üle Eesti. Kauplused o Harjumaal (11) o Lääne-Virumaal (1) o Pärnumaal (6) o Raplamaal (1) o Saaremaal (5) o Valgamaal (1) o Viljandimaal (2) Meierei pood Raasikul Missioon ja visioon o Visioon: Koos on kergem! o Missioon: Olla eelistatud ostukoht kodukandi elanikele

Majandus → Müügitöö alused
12 allalaadimist
thumbnail
96
doc

Toidukaubaõpetus

........5 1.3 Kaubamärgi ajalugu maailmas...................................................................................6 1.4 Kaubamärgi ajalugu Eestis.........................................................................................8 1.5 Kaubamärgi kaitse......................................................................................................9 2 KAUBAMÄRK RAKVERE..........................................................................................10 1 Kaubamärk Rakvere ajalooline areng.........................................................................11 2.1 Kaubamärk Rakvere saavutused ja tunnustamine....................................................13 2.2 Kaubamärk Rakvere Tootevalik...............................................................................14 2.2.1 Võileivapealsed lihatooted:...............................................................................14 2.2.2 Roavalmistus tooted:.....................

Majandus → Kaubandus
20 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Majanduse alused. Tootmine ja Turundus

Sissejuhatus majandusse IX Tootmine ja turundus 10ml 2018 Tootmise klipid https://www.youtube.com/watch?v=0m67O1Em7dY https://www.youtube.com/watch?v=VHn1zogeyO4 Tootmine · Tootmise peamine küsimus tootlikkus: · Efektiivsus (efficiency) ­ mida toota · Tõhusus (effectiveness) ­ kuidas toota · Tootlikkust mõõdetakse ajaühikus toodetud väärtuste hulgaga · Tunnis toodetud pudelid · Päevas toodetud autod · Sekundis saadetud infohulk Tootmine · Tootmist mõjutavad tegurid: · Töötajate teadmised ja oskused ­ kvalifitseeritud tööjõud · Tootmisvahendite kvaliteet ja hulk ­ investeeringud · Tehnoloogia ­ ajakohasus, innovatiivsus · Juhtimine ­ kaasaegsed juhtimisvõtted, management vs leadership · Keskkond ­ ressursside saadavus, keskkonnakaitse · Poliitika ­ seadused, kulud Tootmine Tootlikkus ja kulud · Kulud jagunevad suures piires kaheks: · Püsikulud ­ masinad, seadmed, hooned ·...

Majandus → Majandus alused
2 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Eesti kaubamärgid

SISSEJUHATUS ,,Toode on midagi, mida tehakse vabrikus. Mark on midagi, mida ostab klient. Toodet saab kopeerida konkurendi pealt. Mark on ajatu." J.Walter Thomson (Tonndorf.2004) Kui mark on registreeritud ja seega seadusega kaitstud siis, nimetatakse seda kaubamärgiks. Ühiskonna , tehnika ja tehnoloogia areng on viinud selleni, et konkurendid turundavad väga sarnaseid tooteid ja teenuseid. Kaubamärk on toote kõige eristatavam külg ja ainuke tunnus, mida konkurent ei tohi järele teha. Ilma kaubamärgita ei suudaks firma oma tooteid eristada.(Turunduse alused 2003) Siin on kümme kaubamärki, mis ma välja valisin referaadi jaoks juhuslikkuse alusel. 1.PUHAS KODU- ORTO KODUKEEMIA Pärast asutamist 1932. aastal Eesti Vabariigi pealinnas Tallinnas oli "Orto" ülesandeks vastata kohaliku turu nõudmistele. Arendati nelja tootesuunda: tarbekeemia

Majandus → Kaubandus ökonoomika
76 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Müügujuhtimine

keerukate, tundmatute toodete korral 2) piiratud ­ läbitakse etapid lühema aja jooksul, vajatakse vähem infot, on iseloomulik tuttava tootesarja mõne tundmatu brändi korral 3) harjumuslik ­ jäetakse mõni etapp vahele , kulutatakse ostule vähem aega on tunnuslik tuntud brändi ostmisele Tarbija ostuotsuse protsess 1) vajaduse määratlemine 2) info kogumine 3) alternatiivide võrdlemine 4) ostmine 5) ostu järgne käitumine 6) 4. Kaubamärk ja tootemark Kui kaubaturul hakkas tekkima samaliigiliste kaupade tootmise ja müümise konkurents, tekkis vajadus eristada oma kaupa teistest samalaadsetest kaupadest. Selleks eristuse sümboliks kujunes ajalooliselt kaubamärk (trademark). Juba 19. sajandil, mil kehtestati esimesed kaubamärgiseadused (Prantsusmaal 1857, USAs 1881, Suurbritannias 1883, Soomes 1889 jne), oli saanud rahvusvaheliseks tavaks märgistada kvaliteetsed tooted kaubamärgiga.

Majandus → Majandus
156 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Turundus ja müük

Vähem maksad, sama palju saad- inimestele meeldib soodsamalt osta nt hulgikaubandus, e-kaubandus Palju vähem maksad, vähem saad- inimesed ei taha maksta asjade eest, mida ei vajata nt lisateenused Säästumarketis, Ryan Air Vähem maksad, rohkem saad- näiteks ostad Rimis toitu, ning saad kaasa mingisugust nänni lastele või mingisuguseid kleebiseid 9) Mis on mark (brand name) Mark on sõna, täht või sõnade kombinatsioon nt IBM 10) Mis on kaubamärk (trademark) Kaubamärk on graafiliselt kujutatav tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa või teenust teise isiku identsest või samasse valdkonda kuuluvast kaubast või teenusest. 11) Mis on kaubamärgi eesmärk ning mis tagab selle edukuse? Tarbijas lojaalsuse loomine läbi väärtuste ja lubaduste, mida kaubamärk endaga seob ja mida selle kaubamärgi alla turustatav toode või teenus peaks edasi andma ja mida tarbija peab ka tundma - kaubamärk on

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rahvusvahelised ettevõtted tööleht

tööjõuga maadesse ning müügitöös kasutatakse massikommunikatsioonivahendeid ( autod, telerid, külmikud, koduelektroonika ) 3. Brändi ­ tarbekaupade masstootmine ­ müügieduks on vaja meediareklaami ( sigaretid, karastusjoogid, hambapasta, hügieenitarbed ) Rahvusvaheliste firmade paiknemine Peakorterid koonduvad suurlinnadesse , et olla lähemal finantsinstitutsioonidele. New York, London, Tokyo , Pariis. Rahvusvahelisi firmasid iseloomustab kaubamärk ­ märk, mis eristab ühe ettevõtte tooteid teiste ettevõtete toodetest ­ eesmärk teha tootele reklaami ja tutvustada NB: kaubamärk bränd Kaubamärgi liigid: SÕNALINE Coca Cola, Canon TÄHISMÄRK MNG, ISC, H&M, D&G KUJUTISMÄRK , , KOMBINEERITUD 1 RUUMILINE Margitoode ehk bränd ­ kaubamärk, millele tarbijad on andnud lisaväärtust tarbija ootab kvaliteeti

Geograafia → Geograafia
92 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tööstusomand

1. Patendi õiguskaitse kehtib... c. maksimaalselt 20 aastat, patenditaotluse ja patendi jõushoidmiseks tuleb iga kehtivusaasta eest tasuda riigilõiv 2. Patentsuse registreerimise kriteeriumid on: a. Leiutisel on leiutustase b. Leiutis on uus d. Leiutis on tööstuslikult kasutatav 3. Registreeritud kaubamärk... a. Annab omanikule ainuõiguse kaubamärki kasutada registreeritud kaupade ja teenuste osas 4. Litsents on... b. luba leiutise või muu tööstusomandi objekti kasutamiseks, mis vormistatakse juriidiliselt litsentside ost-müük litsentsilepinguga. Litsentsilepingud erinevad sisu ja ulatuse poolest (eristatakse näiteks lihtlitsentsi, ainulitsentsi, täislitsentsi, ristlitsentsi. all-litsentsi, sundlitsentsi) 5. Kaitstud geograafiline tähis annab selle kasutamiseks ainuõiguse selle

Õigus → Õigus
8 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Konkurentsi analüüs

Nende tooted on valmistatud parimast lihast, parimate spetsialistide poolt ja parima tehnoloogia abil. ülevaade võrdlusaspektidest: Nüüd ma tahaksin kirjutada sellest, mida ma kavatsen võrrelda. · Nende koduleheküljed · Nende ajalugu ja arendamine · Kaubamärgid · Tütarettevõtte Analüüs: AS Rakvere Lihakombinaat: AS Nõo Lihatööstus: KAUBAMÄRGID: On olemas 6 KAUBAMÄRGID: On olemas ainult kaubamärke, Rakvere kaubamärk, Valla üks kaubamärk. Nõo Lihavürst on AS on laia sortimendiga kaubamärk, Järlepa Nõo Lihatööstuse kaubamärk. "Vürst" nime kannavadki linnulihast valmistatud seostub hea ja kallima toidu valikuga, tooted, mida iseloomustab kõige paremini küllusliku söömaajaga ja peenema lause: "Palju liha, vähe rasva". 2001.aastal maitsega.Mängulisus jätkub logol turule toodud Kerge lihatooted on mängukaardi stiilis illustreeritud lõbusa

Majandus → Turunduse alused
64 allalaadimist
thumbnail
6
xlsx

Juhtimisarvestuse eksami kordamine

asetäitja 7,500 € aastas üldkulud 75,000 € juht 15,000 € aastas müügijuht 8,000 € aastas sekretär 6,000 € aastas raamatupidaja 7,000 € aastas kontoriruum 1,000 € kuus muudüldhaldus kulud 500 € kuus juhtimistasu 1,000 € aastas kaubamärk 1,000 € aastas tegevusmaht 10,000 müügihind 95 € muutuvkulud püsikulud kaudsed otsesed tootmis hoone x x x seade 1 x x x seade 2 x x x põhimat x x x

Majandus → Juhtimisarvestus
80 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Sissejuhatus majandusse XI osa - Konkurents

XI osa Konkurents Viimsi Kool 10ml 2018 Konkurentsiamet http://www.konkurentsiamet.ee/?lang=ee https://www.riigiteataja.ee/akt/13316160?leiaKehtiv Konkurents ettevõtluses · Konkurentsi mõiste ja olemus · Konkurentsivormid ja nende tunnused · Täieliku konkurentsi positiivsed ja negatiivsed omadused · Monopoli positiivsed ja negatiivsed omadused · Kõlvatu konkurents · Patent, kasulik mudel, tööstusdisainilahendus, kaubamärk Konkurents ettevõtluses Konkurents (competition) on ettevõtete (müüjate) võitlus tarbijate (ostjate) pärast. Ka tarbijad (ostjad) võitlevad ettevõtete (müüjate) pärast! Konkurents ettevõtluses Konkurentsi iseloomustamisel ja liigitamisel lähtutakse turu (struktuuri) neljast olulisest tunnusest: · ettevõtete arv · ettevõtete poolt pakutava kauba või teenuse eripära · uute ettevõtete võimalused turule sisenemiseks

Majandus → Konkurents
3 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Kaubarühma analüüs

Deluxi tehas laieneb 2700 ruutmeetrise pinnani, et pakkuda Sulle võimalikult sobivaid logistilisi lahendusi. Tallinnas, esinduspoes ja peakontoris, tegeletakse pidevalt uute toodete arendamise ja disainiga. Deluxi eesmärk on pidevalt arendada vastupandamatuid vooditooteid tervele maailmale. 1.1.3 Krenholm - Tekikott 150 x 210 cm, satiin Materjal: satään, 100 % puuvill. Soovitame tooted enne kasutuselevõtmist läbi pesta, tumedaid toone pesta eraldi. Kaubamärk: Kreenholmi Manufaktuur OÜ- põhineb eesti - Linum Group Baltic OU ja rootsi - Markisol АВ (www.markisol.com) kapitalil ja toodanguks on linaste, puuvillaste ja segukangaste lõplik viimistlus. Firma "Markisol ", mis toodab rulookardinaid rootsis ja poolas."Linum Group Baltic ", kes esindab vene firma "Vologda Textil" huvisid, mis toodab erinevaid kangaid. Kreenholmi Manufaktuur on unikaalsed võimalused toota kangaid laiusega kuni 320 cm ja kaaluga kuni 650 gr/m2

Majandus → Kaubandus
3 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Kauplus

Kaupluse esitlus. PTA Koostaja: Christie Kitsing 306 MRA Ettevõttest PTA kaubamärgi ajalugu ulatub Põhjamaades aastasse 1978 Pea 30 aastase ajalooga kaubamärk on mõeldud eelkõige kvaliteeti, naturaalsust ja stiilsust hindavale edukale ja iseseisvale kaasaegsele naisele. Ambitsioonika ja iseteadlikuna huvitab teda rõivas, mis eksponeeriks parimal viisil tema stiilitunnetust ja enesekindlat tarbimiskultuuri. PTA kollektsioonide tugevuseks on rõivaste istuvus, materjalide kvaliteet ja mõistlik hinnatase. PTA kollektsioonide ideeks on pakkuda täiuslikku rõivavalikut naisele äris ­ formaalsest

Õigus → Müügiõpetus ja...
13 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Intellektuaalne omand (Eksam)

1)• Kasuliku mudeli leiutisel on leiutustase, kui leiutis ei tulene endastmõistetavalt tehnika tasemest (KasMS § 7 lg 3). Leiutis ei tohi olla vastuolus avaliku korra ja moraalidega, tegemiste i tohi olla diagnoosimeetodiga, mida kasutatakse looma haiguste raviks (ka inimeste raviks). 4. Midagi leiutise tehnilise väliskuju poole kohta seoses disaini ja kaubamärgiga - Ühenduse kaubamärgimääruse kohaselt annab ühenduse kaubamärk omanikule selle kasutamise ainuõiguse. Omanikul on õigus takistada kõikidel kolmandatel isikutel kasutada kaubandustegevuse käigus ilma tema loata kõiki tähiseid, kui identsuse võisarnasuse tõttu ühenduse kaubamärgiga ning identsuse või sarnasuse tõttu ühenduse kaubamärgi ja tähisega kaitstud kaupade või teenustega on tõenäoline, et avalikkus võib need omavahel segi ajada;

Õigus → Intellektuaalne omand ja...
77 allalaadimist
thumbnail
49
ppt

Turundus

Kaubamärk Ettevõtted eristavad oma toodet ja teenust teiste omadest kasutades tootele nime andmist, mida nimetakse kaubamärgiks.  Kaubamärk (inglise keeles trade mark) on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa või teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest. Kaubamärk võib olla: Sõna väljend kujutis tähe- ja numbriühend või nende kombinatsioon Kaubamärgi registreerimine Patendiametis registreeritud kaubamärk on juriidiliselt kaitstud, s.t. seda ei tohi oma kaupade või teenuste tähistamiseks kasutada teised tootjad või teenindajad. http://www.epa.ee/ Bränd sisaldab endas lisaks kaubamärgile veel tootega seonduvaid kasusid ja lubadust. Funktsionaalse kasu alla käib toode või teenus kõigi oma omaduste ja eelnimetatud funktsionaalsete väärtustega. (“Suurepärane hind!”, “parim valik”, “kindel kvaliteet”) Lisaväärtuse all võib mõista kõiki

Majandus → Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Äriühingu asutamine: Porfoolio

registreerima majandustegevuse registris, esitades vastavad taotlused nii Tallinna kui Tartu omavalitsusüksustele. 2. Kaubamärgi valik ja kontroll Oma teenuste ja toodete eristamiseks konkurentide omast on teil kasulik registreerida Patendiametis ka kaubamärgid, kuid see ei ole kohustuslik. Kaubamärgid peavad olema selgelt erinevad ja eristatavad teistest sama valdkonna kaubamärkidest. Seda, kas teie poolt soovitav kaubamärk on registreerimiseks vaba, saate kontrollida Patendiameti andmebaasist. Kaubamärgi registreerimine annab märgile õiguskaitse, millega saate märgi kasutamise ainuõigused. Kaubamärgi kaitsmisel tuleb teil määrata, millisesse rahvusvaheliselt määratud kauba- või teenuseklassi teie kaubamärk kuulub. Registreerimise protsessid Eestis ja välismaal on erinevad. Lisaks ärinimele on igal ettevõttel õigus registreerida enda nimele ka kaubamärke, mis aitavad

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ettevõtte AS Tere analüüs

Seega on kindlasti olemas asendustoode, mis kustutab janu ilma, et peaksid piima jooma. 5) Otsesed konkurendid ­ Arvan, et kõik sarnase alaga ettevõtted ( nt. Alma jne ) on Tere-le suureks konkurentsiks, kuid siiski mõlematel pooltel on omad tarbijad ning kõigil läheb oma ettevõttega sujuvalt. On siiski vist võrdset tarbijaid, kuna kumbi pole turult välja langenud. Ärimudeli analüüs Tere kaubamärk loodi enam kui kümme aastat tagasi - aastal 1996. Tere oli uue aja kõige esimene piima kaubamärk. Täna on see tuntuim ja eelistatuim piima kaubamärk Eestis. 19. juunil 2006 muudeti ka ettevõtte juriidiline nimi selle tuntuima kaubamärgi järgi Tallinna Piimatööstusest Tere AS-iks. Jaeturu uuringute andmetel (Nielsen detsember-jaanuar 2008) on Tere turuosa 44% (mahus). Väärtustatakse kõrgelt kodumaist toorpiima ja traditsioone, olles samas innovatiivsed ja uutele suundadele avatud

Majandus → Majandus
330 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ÕPIMAPP Kaubamärk

..................................17 KASUTATUD KIRJANDUS.......................................................................................18 SISSEJUHATUS Õpimapp on jaotatud neljaks suureks peatükiks ning nende alapeatükkideks. Esimene peatükk käsitleb kaubamärgi üldist mõistet, annab ülevaate selle ajaloost ning miks on vaja kaubamärki kaitsta. Teine peatükk räägib kaumabärgist Balti Veski AS Veski Mati. Peatükis on kirjutatud Veski Mati ajaloost, milliseid tooteid antud kaubamärk teeb/müüb ning olulisest mehest nimega Jaan Puhk. Kolmas peatükk on keskendunud ühele kaubakategooriale, milleks valisin kakao. On välja toodud kakao ajalugu, kuidas see tooraine meieni jõudis, lisatud illustreerivad pildid, kirjutatud kakao valmistamis- ja töötlemisviisist ning jagatud huvitavaid fakte maailmast. Oma töös kasutasin mitmeid allikaid, enamus nendeks olid internetiallikad, mis tegid töö tunduvalt mugavamaks. Kasutasin ka ühte raamatut ,,Maailma toiduainete

Muu → Ainetöö
11 allalaadimist
thumbnail
17
rtf

10 EESTI KAUBAMÄRKI

................................... 6.3 Tooted............................................................................................................................... 7 TERE AS.................................................................................................................................. 7.1 Ettevõte............................................................................................................................. 7.2 Tere kaubamärk................................................................................................................. 7.3 Tooted............................................................................................................................... 8 PREMIA.................................................................................................................................. 8.1 Ettevõte.....................................................................

Toit → Toidukaubandus
74 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kontrolltöö globaliseerumine

15. Rahvusvaheline firma. Rahvusvaheline firma ehk hargmaine ettevõte on ettevõte (ehk korporatsioon) või kontsern, mis tegutseb rohkem kui ühes riigis. Rahvusvaheline firma võib laiemas tähenduses käsitada ettevõtteid või kontserne, millel on võim kordineerida ja kontrollida tehinguid rohkem kui ühes riigis asuvates ettevõtetes, isegi kui valitseva mõjuga ettevõte kontrollitavaid ettevõtteid ei oma. 16. Selgita kaubamärgi mõistet Kaubamärk on tähis, mis võimaldab eristada ühe ettevõtja kaupa või teenust teise ettevõtja samaliigilisest kaubast või teenusest. Kaubamärk võib olla sõna, väljend, kujutis, tähe- ja numbriühend või nende kombinatsioon. Kaubamärk võib olla ka näiteks heli- või lõhnamärk. Kaubamärgile saab taotleda õiguskaitset teatud kaupade ja/või teenuste tähistamiseks selle registreerimise teel. Kaubamärke ei patenteerita, vaid registreeritakse

Geograafia → Globaliseeruv maailm
98 allalaadimist
thumbnail
60
docx

ÕPIMAPP

...................................................................................6 2SALVEST.....................................................................................................................8 1Ajalugu.....................................................................................................................8 2.1Ettevõtte tutvustus.................................................................................................9 2.2Põnn kaubamärk..................................................................................................10 2.3Tooted..................................................................................................................11 2.4Eritoit...................................................................................................................13 2.5Märgistamise nõuded...........................................................................................14 2

Toit → Toidukaubaõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
13
docx

TÖÖSTUSOMAND

põllumajandustootmisele ja maapõuevarade kaevandamisele ning kõigile toodetele ­ nii toodetavatele kui ka looduslikele, näiteks: veinid, teravili, tubakatooted, puuviljad, kariloomad, mineraalid, mineraalveed, õlu, lilled, jahu1. Seega ei ole võimalik määratleda täpset tööstusomandi definitsiooni. Tööstusomandit võib pidada õiguste kogumiks, mis kaasneb tööstusomandi objektiga. Tööstusomandi objektideks on kaubamärk, patent, kasulik mudel, tööstusdisanilahendus, geograafiline tähis ja mikrolülituse topoloogia. 1.1 Kaubamärk Kaubamärgiks on lühidalt öeldes kaubal või pakendil olev sõna, fraas, sümblol, kujunudus või siis nende kombinatsioon, mille abil eristatakse samaliigilist kaupa tootjate järgi ning mis identifitseerib ja eristab teenuste allikat2. Kaubamärk on seega tähis, millega on võimalik

Õigus → Intellektuaalse omandi...
54 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Eesti kaubamärgid

................10 9. Tere ..................................................................................................................................................... 11 9.1 Tere missioon.................................................................................................................................12 9.2 Tooted............................................................................................................................................ 12 9.3 Tere kaubamärk..............................................................................................................................12 10. Balbiino .............................................................................................................................................12 KOKKUVÕTE.........................................................................................................................................14 kasutatud kirjandus..............................................

Majandus → Kaubandus ökonoomika
142 allalaadimist
thumbnail
6
odp

Sikke

Hugo Treffneri Gümnaasium Oliver Issak 10B Oliver Issak 10B Mis on YOLO? ● Akronüüm ● "you only live once" ● Aubrey Drake Graham "The Motto" (2011) Ajalugu ● Samuel Richardson (1747) ● 1837 ● Šotimaa minister 1858 ● Joe E. Lewis ● 2004 T-särk ● USA kaubamärk

Turism → Eestimaa tundmine
1 allalaadimist
thumbnail
3
odt

„EESTI KUNSTISKEENEDE ARHEOLOOGIA JA TULEVIK“

Enamasti inimesed ikkagi tunnevad kaubamärgi ära ning teavad enamvähem ära, mida logode taga olevad firmad müüvad. Kas toiduaineid või majapidamisvahendeid või midagi kolmandat. Seepärast ehk ongi väga veider näha kui tuntud sokolaadibatoonide ning muude maiustuste tootja ,,Snickers" on järsku tootma hakanud kassitoitu. Mulle meeldiski see näitus väga just selle mõtte pärast. See näitas, kui lihtne on tavalist inimest eksitada tänu nii lihtsale asjale nagu seda on kaubamärk. Kui see meile teada-tuntud kaubamärk ilmub mingi täiesti teistsuguse toote peal, siis see võib olla üsnagi sokeeriv. Ka mind valdas esmaselt selline tunne, sest kui ikkagi näha ,,Coca-Cola" logo ketsupipudeli peal, siis võib alguses ehmatada küll. Kuid seejärel sain aru, et isegi mind, kes toidupoes logodest enamasti mööda vaatab, mõjutas see tugevalt. Ausalt öeldes, ei oskagi öelda kas ostaks, kui poes oleks tõesti müügil ,,Pedigree" logoga hommikuhelbed

Kultuur-Kunst → Kunst
7 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Kaubamärkide referaat

Referaat Õppejõud: Liina Maasik Mõdriku 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS Teema "Kaubamärgid ja toiduainetööstused Eestis" on tänapäeval väga aktuaalne. Praegu on palju erinevaid organisatsioone, mis pakuvad teenuseid ning tooteid, peaaegu kõigil on olemas oma käubamärk. Kaubamärke kasutatakse äriisukute toodetud kaubade ja teenuste individualiseerimiseks, st kaubamärk eristab üht firmat, kaupa või teenust teistest, ja on olemas praegusel turul. Kaasaegse konkurentsi tingimustes kaitseb kaubamärgi registreerimine ebaseadusliku kasutamise ja kopeerimise vastu. Kaubamärk on omandiõigus ja ettevõtte mittemateriaalne vara. Kaubamärgi omanik võib lubada või takistada kaubamärgi kasutamist teiste isikute poolt. Tuntud kaubamärk suurendab kasumit, tõstab mainet ning seeläbi suurendab müügikäivet.

Toit → Toidukaubandus
111 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Brändi juhtimine eksam konspekt

x pikendab toote elutsüklit, hoiab kokku turundaja kulusid x annab tootele lisaväärtust, tarbijale ühtlase kvaliteedi ja selge sõnumi x mõjutab positiivselt tarbija ostu- ja tarbimisprotsessi ning kujundab tarbimisharjumusi x kasvatab lojaalset tarbijaskonda x paneb tarbija ostma kindlat brändi analoogide hulgast x väldib tarbijalt teise võtmist kui soovitud bränd ei ole müügil x kahandab tarbija hinnatundlikkust ning laseb tal maksta hinnalisa. 2) Kaubamärk on osa brändist. Eesti kaubamärgiseaduses on kaubamärk defineeritud järgmiselt: kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa või teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest. Kaubamärgiks võib olla: x sõnamärk (sõnad, loosungid, tähtede ja numbrite kombinatsioonid jm) x kujutismärk (logod) x kombineeritud märgid (tekstiga logo) x ruumilised märgid (pakendid, taara jm toodete väliskuju) x värvimärgid x helimärgid

Majandus → Brändi juhtimine
138 allalaadimist
thumbnail
6
docx

BRÄND

nt Apple. Brändi, ettevõtte, organisatsiooni taju Ratsionaalne infotöötlus: hinnangudm arvamused, mainefaktorite tulem BRAND NAME ­ KAUBAMÄRK NB! KAUBAMÄRK ON VAID MÄRK Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa ja teenust teise isiku samaliigsest kaubast või teenusest. NB kaubamärgiseadus! Kaubamärgiks olekut tähistab registreid, TM, R Registreeritud kaubamärgi omanik võib pöörduda kohtusse, kui kaubamärki hakkab kasutama keegi teine. Kaitstav kaubamärk peab olema graafiliselt kujutatav. KAUBAMÄRGIKS VÕIB OLLA: * sõna või sõnad *kujuised(nt sünad, sümbolid) *etikett *ruumiline kujund jne Mitte-brändid mille puhul toode rahuldab vaid konkreetseid, peamiselt konkreetseid, peamiselt alama astme vajadusi, mida nt eesti kontekstis veel vanemad iimesed mäletavad NVSL ajast. Referents brändid ­ brändi tunnused nende peamine funktsioon on tagada eristumine, äratundmine. Tagada kvaliteedi

Meedia → Reklaam
32 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Õigusõpetus Infotehnoloogidele eksami kordamisküsimuste vastused 2016K

· Vabavara on üldsusele tasuta kasutamiseks. Kaitstud autoriõigustega kuid võib levitada va ärieesmärkidel. · Vabatarkvara kasutajal on õigus käivitada programmi suvalisel eesmärgil, õigus uurida kuidas programm töötab ja kohandada programmi vastavalt oma vajadustele, õigus programmi koopiat vabalt levitada, õigus programmi muuta või parandada ning tulemust levitada. Õigust vabatarkvara kasutamiseks pole alati võimalik omandada tasuta. 23. Mis on kaubamärk ja selle kasutamise eesmärk (kaubamärgi funktsioonid)? Kaubamärk on tähis, millega on võimalik · eristada ühe isiku kaupa või teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest. · tarbijal määrata toote päritolu · tarbijal määrata toote kvaliteet · toodet teklaamida · tootele nimi anda · kaitsta tootjat, investeeringuid 24. Traditsioonilised kaubamärgid vs. mittetraditsioonilised kaubamärgid. traditsioonilised: · sõnalised · kujunduslikud · <-kombineeritud

Õigus → Õigusõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turunduse ja müügijuhtimise alused harjutustest 3: 25 küsimust ja vastust

Küsimus 6 Üldjuhul teenus ... a. on materiaalne b. on ladustatav c. osutatakse ja turustatakse üheaegselt d. läheb kliendi omandusse Küsimus 7 Millise toote elutsükli etapiga on tegemist, kui on teada, et sel ajal saab oluliseks tarbimise kasvatamine läbi olemasoleva tarbija, andes neile järjest uusi põhjuseid lisatarbimiseks. a. toote küpsus b. toote langus c. toote kasv d. toote arendamine Küsimus 8 Millist liiki kaubamärk on Apple hammustatud õun? a. lõhnamärk b. sõnamärk c. ruumiline kaubamärk d. kujutusmärk Küsimus 9 Milline alljärgnevatest ei kuulu konkurentsistrateegiate hulka: a. kululiidri strateegia b. diferentseerimise strateegia c. innovatsiooni strateegia d. fookuse strateegia Küsimus 10 Milleks kasutatakse SWOT-analüüsi? a. Ettevõtte senise tegevuse hindamiseks ning väliste võimaluste ja ohtude analüüsimiseks. b

Majandus → Turunduse ja müügijuhtimise...
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

GEOGRAAFIA - KERGETÖÖSTUS

KERGETÖÖSTUS: 1)TEKSTIILITÖÖSTUS -kanga kudumine ja viimistlemine -trikotaaztoodete valmistamine 2)RÕIVATÖÖSTUS -moekollektsioonide loomine ja õmblemine 3)NAHA- ja JALATSITÖÖSTUS -jalatsite ja mitmesuguste nahktoodete valmistamine KERGETÖÖSTUSE ARENG 1765 ­ ketrusmasin 1785 ­ aurumasin 1803 ­ kudumispink 20 saj ­ keemilised kiud Lõuna riigid ­masstootmine, odav tööjõud Põhja riigid ­ kvaliteete moetoodang, kallid tellimustööd, kaubamärk, naha ja jalatsitööstus EL import Hiinast -Tekstiilid 27,8% -Rõivad 42,6% EL tekstiilide tootmine jaotub kolme põhikategooriasse -41% rõivad -33% kodutekstiilid -26% tehnilised ja tööstuslikud tekstiilid Tootlikuse tase on konkurentsivõime ja jätkusuutlikuse võtmetegur: -Odava töötunni müügile ei saa äri rajada kusagil Euroopas. -Hiina ja Indiaga konkureerimine tähendab pankrotti. -Pole võimalik toota ja müüa kasumlikult tooteid, millega oldi edukad 10 a tagasi.

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Bändi slaidshow(paramore)

· Paramore on tuntud väga energilise lavashow poolest. Zac Farro (trummid) Jeremy Davis (basskitarr) Josh Farro (kitarr) Hayley Williams (vokaal) · Täisnimi : Hayley Nichole Williams · Hüüdnimed : Spongebob, Sponge, Hayles · Vanus : 19 · Sünnipäev : Detsember 27, 1988 · Pikkus : 153 cm. · Silmad : Roheline · Kodulinn : Franklin, Tennessee · Sünnikoht : Meridian, Mississippi · Kaubamärk : Erk Punased Juuksed Jeremy Davis · Täisnimi : Jeremy Clayton Davis · Hüüdnimi : Schzimmy deenie. Lace. Worm. Pemmie · Vanus : 22 · Sünnipäev : Veebruar 8, 1985 · Tähtkuju : Jäär · Pikkus : 179 cm. · Silmad : Pähkelpruunid · Kodulinn : Franklin, TN · Sünnikoht : North Little Rock, AR Josh Farro · Täisnimi : Joshua Neil Farro · Hüüdnimi : Josh · Vanus : 20 · Sünnipäev : September 29, 1987 · Tähtkuju : Kaalud · Pikkus : 174 cm

Muusika → Muusika
3 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse alused, eksamiküsimused

Toote väljatöötamist võib jagada järgmisteks etappideks:a) idee otsing b) ideede valik c) kontseptsiooni kujundamine ja katsetamine d) tasuvusanalüüs e) toote kujundamine f) turu proovimine g) turul juurutamine 10. Pakendi ülesanded Toote jaoks võib pakend olla: ebaoluline või oluline. Pakendid jagatakse: primaarne pakend, sekundaarne pakend, transpordipakend Pakendamise funktsioonid: 1. Kaitse 2. Informeerimine 3. Müügi soodustamine 11. Kaubamärk Kaubamärk on üldreeglina kas sõna, fraas, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon, mille eesmärgiks on eristada ühe ettevõtte tooted teiste ettevõtete samaliigilistest toodetest või teenustest ning reklaamida neid. Kaubamärk kindlustab oma valdajale monopoolse kasutamise õiguse, Seda juhul kui kaubamärk on registreeritud. 12. Bärnd. Olemus, funktsioon Bränd on kontseptsioon, märk, kujutlus, mis sisaldab ratsionaalseid ja emotsionaalseid kasusid. 13

Majandus → Ärijuhtimine
117 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kodu koht - HALJALA

algas 7. augustil 1975. Esimesel aastal toodeti 6400 hl õlut, teisel 50 690 hl. 2. juulil 1991 reorganiseeriti Viru kolhoosi õlletehas ASiks Viru Õlu, juhatuse esimeheks sai Viru kolhoosi senine esimees Toomas Varek (tegevdirektori ametis kuni 1996). 28. juulil 1992 ostis aktsiate kontrollpaki Taani karastusjoogitootja Harboes Bryggeri AS. Harboele kuulub alates 2008. aastast ka Pärnu õlletehases kaks aastat varem kasutusele võetud kaubamärk H.F.Puls, mida samuti turustab Viru Õlu.2000. aastal oli ASi Viru Õlu turuosa 7%, 2003. aastal 10,2%, 2005. aastal 13% ja 2007. aastal 9,0%. Toodang oli 2005. aastal 164 100 hl, 2007. aastal 115 400 hl. Sortiment Algselt toodeti Viru õlletehases vaid Ziguli õlut, hiljem lisandusid Ziguli eripruul, Riia, Moskva ja Kuldne oder. 1990. aasta juulis alustati esimese tumeda õllega Viru. 1991. aasta kevadel hakati tootma heledat õlut Toolse, 1992

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kevlar, nomex ja nailon

Gümnaasium Füüsika referaat Kevlar, Nomex, Nailon 2008 Kevlar Kevlar on tugeva ja kerge sünteetilise kiudaine, aramiidi, registreeritud kaubamärk. Ta on ligi 5 korda terasest tugevam. Kevlar on kollaka värvusega ning raskesti lõigatav. Kevlar töötati välja Ameerika ettevõttes Dupoint 1965. aastal. 1970-ndate alguses alustati aga selle kaubanduslikku tootmist. Kasutudalad Algupäraselt töötati seda materjali välja autokummide tugevdamiseks, kuid sellel otsatarbel kasutatakse seda ka praegu. Lisaks sellele kasutatakse kevlarit tugevdava kiudainena kombineeritud materjalides, mis muutuvad kevlari kasutamise tulemusena kergeteks ja

Füüsika → Füüsika
52 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Reklaamiõpetuse eksam

Nt. Sony, Philips,Kanal 2 - Kujutlusmärgid - esindusfunktsioon on kujutlusel - Kombineeritud märgid - hübriid kahes eelnenust, esindusfunktsioon on nii sõnal kui pildil. Nt: Kalevil - Ruumilised kujundid - kolmemõõtmeline tekst või kujundus. - Helimärgid - kindlad meloodiad, mida lastakse radios või teles. - Liikuvad mrgid- märgid, mille tekst või kujundus ajas muutub. - Lõhnamärgid. 18. Kuidas toimub kaubamärkide õiguslik kaitsmine? Registreeritud kaubamärk annab selle omanikule märgi kasutamise ainuõiguse ja kaitseb teda ebaausa konkurendi eest, olles samal ajal ka omaladne visiitkaart ja reklaam. Turul ringlevate sadade samaliigiliste kaupade hulgast valikut tehes lähtub ostja sagely talle tuntud või ülituntud hea mainega kaubamärgist, sest see äratab usaldust. Tootele tunnustust koguda ja seda reklaamida võib ka registreerimata mark, ent õiguskaitset pakub vaid patendiametis riiklikus kaubamärkide registries registreeritud kaubamärk

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkond
45 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun