Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused (11)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
KORDAMISKÜSIMUSED EKSAMIKS
  • Organisatsiooni tegevust mõjutavad sisekeskkonna ja väliskeskkonna tegurid (organisatsiooni mudel)
    • Väliskeskkond – hõlmab kõik seda, mis asetseb väljaspool org. piire ja mis organisatsiooni otseselt või kaudselt mõjutab. Mikrokeskkond , makrokeskkond. Organisatsiooni huvigrupid – inimesed või nende grupid, kes mõjutavad või keda mõjutab org. eesmärkide saavutamine.
    • Kultuur ehk organisatsiooni sisekeskkond – väärtuste, arusaamade ja mõtlemisviiside kogum, mida org. liikmed jagavad ja aktsepteerivad ning õpetavad uutele liikmetele .
    • Eesmärk ehk org. sisuline mõte – tulemused milleni organisatsioon tahab jõuda. Oluline nende teadmine kõigi töötajate poolt. Oluline on esmalt tähelepanu pöörata keskkonna tingimustele ja alles seejärel määrata org. missioon ning sellest tulenevad eesmärgid ja tegevussuunad. Plaanid jaotuvad: pikaajalised e. strateegilised plaanid – millistes tegevusvaldkondades org jätkab oma põhitegevust. Vahepealse kestusega e taktikalised plaanid (1-2 aastat) lühiajalised e operatiivplaanid – suunatud konkreetsele tegevusperioodile. Eesmärgid peavad olema konkreetselt sõnastatud, mõõdetavad, realistlikud ja ajastatud.
    • Inimesed – kujundavad organisatsiooni sotsiaalse süsteemi. Oluline arvestada: inimeste teadmised ja oskused; tegelikkuse tajumine ja väärtused + hoiakud. Org. sõltub seal töötavatest inimestest. Kui töötaja tuleb tööle, sõlmivad org. ja töötaja omavahel psühholoogilise lepingu, milles kumbki pool kohustub andma ühise eesmägi nimel teatud panuse.
    • Tehnoloogia – eesmärgi saavutamiseks kasutatavad vahendid (materiaalne külg)
    • Struktuur – määratlev inimeste jaotumise org. hierarhias , rollid ja rollisuhted. Org struktuur peaks lähtuma org eesmärkidest. See millist org. struktuuri kasutada, sõltub org. küpsusastmest ja keskkonnast. Oluline on, et struktuur sobiks kokku situatsiooniliste faktoritega (suurus, vanus, tehnoloogia) ja koskkonnateguritega.

  • Huvigruppide olemus, kahepoolse panustamise mudel.
    Ootused on oluline selgeks rääkida, kes kellelt mida ootab.
    Töötajapoolne panus: jõupingutus, võimed, oskused ja kompetentsid , lojaalsus, aeg, loovus ja uuenduslikus.
    Org. poolne panus: töötasu, soodustused, turvatunne , karjäärivõimalused, staatus, tuntus.
  • Missioon ja visioon .
    Missioon – on org. eksisteerimise põhjus ning ta kirjeldab väärtusi, püüdlusi, kliente ja turuosa, kellele tegevuse tulem on suunatud.
    Visioon – ideaal, mille poole org püüdleb. Visioon kirjeldab tegevuskeskkonda pikemas perspektiivis ja oma org. kohta selles.
    Strateegia – tegevuskava, millele tuginedes saavutatakse eesmärk.
  • Kõrge ja laia organisatsioonistruktuuri eelised ja puudused.
    Juhtimisulatuseks (lai/ kitsas ) nimetatakse ühe ülemuse alluvuses olevate nende inimeste arvu, kes talle otseselt peavad aru andma.
  • Organisatsiooni põhikarakteristikud (sh struktuuri elementide sisu ja olemus)
    Struktuuri täpsemaks kirjeldamiseks kasutatakse kolme elementi: komplitseeritus, formaliseeritus ja tsentraliseeritus.
    Eristuvus/komplitseeritus – näitab, millised võrdsus- ja alluvussuhted toimivad ülesande täitmisel. Mida komplitseeritum on org. seda olulisemaks muutub tegevuste koordineerimine ja juhtimise efektiivsus. Komplitseeritus hõlmab eristumise kolme vormi: horisontaalset, vertikaalset ja ruumilist.
  • Horisontaalne eristuvus – näitab, millised liikmed asuvad võrdsel positsioonil ja jagavad võrdselt vastutust ning otsustamisõigust. Kaks liiki horisontaalset eristuvust on lai spetsialiseeritus ja kitsas spetsialiseeritus. Spetsialiseeritus näitab, mil määral on ülesanne osadeks jaotatud ja inimeste vahel ära jagatud. Seega inimene tegeleb vaid kitsa osaga tehnoloogilisest protsessist.
  • Vertikaalne eristuvus – näitab võimu ja vastutuse erinevusi, organisatsiooni hierarhias. Vertikaalse eristuvuse määra alusel jagatakse org. kõrgeteks organisatsioonideks (palju horisontaaltasandeid) ning madalateks organisatsioonideks.
  • Ruumiline eristuvus – näitab kuivõrd on org. osad füüsiliselt (geograafiliselt) eristatud. Ruumiliselt eristunud allüksustega org. on suur tähtusus vahenditel ja võtete.
    Formaliseeritus ja standardiseeritus – töö, tegevuse ja käitumise reguleeritus, mis tagatakse dokumentide ja eeskirjadega. Selle abil püütakse muuta erinevate inimeste tegevus sarnaseks, teatud nõuetele vastavaks. Formaliseeritust vajatakse seda enam, mida kitsam on spetsialiseerituse aste. See võimaldab vähendada juhtide ja töötajate otsese suhtlemise intensiivsust, kuna reeglid määravad, kuidas erinevates situatsioonides käituda e otsuseid langetada.
    Standardiseerituse eesmärk on samuti kontrolli tagamine. Standardiseerimine on normatiivide väljatöötamine, millega tegevusi, tulemusi või oskusi võrrelda.
    Tsentraliseeritus – näitab, mil määral on formaalne otsustusõigus organisatsioonis koondunud ühe inimese, üksuse või tasandi kätte. Suuresti mõjutavad aga detsentraliseerimist juhtide isiklikud arusaamad ja käitumismustrid, ka kultuurinormid.
  • Organisatsioonikäitumise piirteadused.
    Organisatsioonikäitumine on õpetus käitumise seaduspärasuste rakendamisest org.-s, nende seostamine org. struktuuri, tehnoloogia ja väliskeskkonnaga. Org. käitumine on teadus organisatsiooniliikmete tegevusest, hoiakutest, väärtustest ning käitumisreeglitest. Org. käitumist on defineeritud ka kui teadust, mis uurib indiviide, gruppide ja struktuuride käitumise mõju organisatsioonidele. Org. käitumine tegeleb peamiselt sisekeskkonna uurimise ja kirjeldamisega.
  • Modernistlik ja postmodernistlik organisatsioonikäsitlus
    Modernistlik lähenemine – Org. peab suutma konkureerida
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #1 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #2 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #3 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #4 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #5 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #6 Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-05-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 603 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 11 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kyts1 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mõisted


    Kommentaarid (11)

    belladonnakillz profiilipilt
    belladonnakillz: teeme esmaspäeval eksami ära ;) või mis ?
    18:49 22-05-2009
    reinap profiilipilt
    reinap: Materjal on väga asjalik ja kokkuvõtlik.
    12:37 24-10-2012
    paberrostsai profiilipilt
    paberrostsai: materjal on põhjalik ja arusaadav !
    10:49 06-05-2010


    Sarnased materjalid

    10
    docx
    Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused
    8
    doc
    Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused
    29
    docx
    Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele
    8
    docx
    Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused
    40
    docx
    Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused
    28
    docx
    ORGANISATSIOONIKÄITUMISE EKSAMIKÜSIMUSED 2015
    10
    docx
    Organisatsioonikäitumine I KT kordamisküsimused
    34
    docx
    Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun