Lääne-
Viru rakenduskõrgkool
Ettevõtluse ja
majandusarvestuse õppetööl
KAtegooria
plaani koostamine
Rühmatöö
Õppejõud: Liina Maasik , MA
Mõdriku
2014
ja meelehea pakkumist, soovitatakse praktikas kasutada ostulepingute eest vastutavate isikute korralist ametialast rotatsiooni, mis hoiab ära korruptiivsete sidemete kujunemise lepingute sõlmijate ja pakkujate vahel. Kaubanduspraktikas (2001) täpsustatakse sisseostutegevust järgmiselt: ostuettepanekute kontroll, kontaktid agentidega, pakkumiste väljakuulutamine ja analüüs, valik kindla lepingu või vabaturutehingu vahel, ostutellimuste kohaletoimetuse ajakava koostamine, läbirääkimised lepingute sõlmimiseks, lepingute juriidiliste tingimuste kontroll, tellimine, saadetiste kohaletoimetamise jälgimine, kauba vastuvõtu kontroll, arvete kontroll, kirjavahetus hankijatega, hangete kohaldamine muutunud tingimustele, mitmesugused hinnangulised kuluprognoosid, jäätmete likvideerimine, kahepoolsete sidemete pidamine hankijatega. Järelevalve ja kontroll nii kontroll kui revisjon. Kontroll tähendab eelkõige lepingu täitmise kontrolli
Tartu Kutsehariduskeskus Eestis tegutsevate kaubanduskettide iseloomustus Referaat Koostaja:Klaarika Leppik 2008 Sisukord lk 2 Sissejuhatus lk 3 ETK lk 4-7 Põlva Tarbjate Ühistu lk 8-10 Selver lk 11-14 Comarket lk 15 Rimi ja säästumarket lk 16 Prisma Peremarket lk 17-20 Maxima lk 21-22 Ektoni hulgikaubandus lk 23 Õiglase kaubanduse ajalugu lk 24 Kokkuvõtte lk 25 Kasutatud kirjandus lk 26 2 Kuigi Eesti majanduskasv on viimase 5-6 aasta jooksul olnud väga kiire, on Eesti Lääne-Euroopaga võrreldes siiski umbes poole vaesem. Eesti elanike sissetulek on umbes pool Lääne-Euroopa keskmisest, kuigi majanduskasv viimastel aastatel on olnud väga kiire ja
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Liina Maasik, MA Mõdriku SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................4 1KAUBAMÄRK.................................................................................................................5 1.1Ajalooline taust ja areng.............................................................................................5 1.2Kaubamärgi kaitse.......................................................................................................7 2KAUBAMÄRK LEIBUR..................................................................................................8
nõudlus, mis tööstusharu tasemel on mitteelastne, 4) järsud nõudluse muutused, eriti tootmisahela alglülides, 5) jaotuskanalid lühikesed. Põhilise ostuotsuse langetamise situatsioonid: 1) muutumatu kordusost, 2) modifitseeritud kordusost, 3) ost uute ülesannete lahendamiseks. Ärituru ostuprotsess: 1) vajaduse (probleemi) tunnetamine, 2) vajamineva toote (materjali) üldiste omaduste ja koguse määratlemine, 3) vastavate spetsifikatsioonide koostamine, 4) võimalike hankijate otsimine ja hindamine, 5) ettepanekute hindamine ja analüüs, 6) hankijate valik, 7) hangete korra reglementeerimine, 8) hanke edukuse tagasiside (hinnang). 14. Sihtturundus. Turu segmenteerimine: segmenteeri-mise definitsioon. Segmenteerimise kriteeriumid (demo-graafilised, geograafilised, psühhograafilised ja käitu-muslikud). Turu segmenteerimine tähendab: sarnaste vajadustega, sarnaste võimalustega ja turunduskompleksi ärritajatele
XXXXXXX SAUE LINNA AIANDUSTEEMALISE KAUPLUSE VAJALIKKUS Rakendusliku kõrghariduse lõputöö Õppekava Ettevõtlus ja elamusmajandus, peaeriala elamusteenuste juhtimine Juhendaja: 2020 Olen koostanud töö iseseisvalt. Töö koostamisel kasutatud kõikidele teiste autorite töödele, olulistele seisukohtadele ja andmetele on viidatud. XXXXXXXXX ……………………………………………………………... (allkiri, kuupäev) Üliõpilase kood: XXXXXXXXX Üliõpilase e-posti aadress: [email protected] Juhendaja XXXXXXX Töö vastab lõputööle esitatud nõuetele …………………………………………………………..… (allkiri, kuupäev) Kaitsmiskomisjoni esimees: Lubatud kaitsmisele ………………………………………………………….
INTERAKTIIVNE TURUNDUS Põhimõisted: ● Vahetus, tehing (exchange, transaction) Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud toode teiselt subjektilt hüvituse vastu. Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks. Eristatakse nelja vahetuse vormi: Turu vahetus Suhte vahetus Ümber jagav vahetus Vastastikune vahetus ● Turu vahetus (market exchange) Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud. Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata. ● Suhte vahetus (relationship exchange) Pikaajaline orienteeritus. Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. ● Ümber jagav vahetus (redistribution) Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena. Üksuse li
Sõltuvalt vastastikmõjust ettevõttega eristatakse kolme huvigruppide rühma: 1. esimese rühma moodustavad huvigrupid, kelle huvid langevad kokku ettevõtte huvidega (aktsionärid, töötajad, pangad, börs jne); 2. teise rühma kuuluvad huvigrupid, kellest ettevõte on huvitatud, kuid kes ise vahetult ettevõtte käekäigust huvitatud ei ole (ajalehtede toimetused, telejaamad, elanikkonna erinevad kihid jne); 3. kolmanda kategooria moodustavad huvigrupid, kes on ettevõtte tegevustest huvitatud, ettevõte aga nende tegevusest eriti huvitatud ei ole (riiklikud ja kohalikud võimuorganid, ühiskondlikel alustel funktsioneerivad ühingud jne). 2.1. Turu analüüs / Turu-uuring Selleks, et teha strateegilisi otsuseid turu või selle dünaamika kohta on vajalik koostada turuanalüüs. Üks turuanalüüsi peamisi eesmärke on turu aktiivsuse ja tulukuse määramine nii praeguste kui ka tulevaste turul osalejate jaoks
tähenduse. 6. Vastuvõtja: võtab saadetud sõnumi vastu 7. Reaktsioon: vastuvõtja reaktsioon saadud sõnumile. 8. Tagasiside: tegevus, kus sõnumi saaja vastab sõnumi saatjale. 9. Müra: protsessi vahel toimuvad plaanivälised moonutused. Planeerimise etapid: 1) sihtgrupi määramine - kellele tahetakse sõnum saata? 2) turunduskommunikatsiooni eesmärkide piiritlemine - eesmärk kliendi suunamine ostuni 3) Sõnumi koostamine - Pärast turunduskommunikatsiooni eesmärkide piiritlemist tuleb koostada võimalikult tõhus sõnum. Sõnum peab tekitama huvi, äratama soovi ja panema tegutsema. 4) sõnumi saatmise kanali valimine - kaks võimalust personaalne või massikommunikatsioon 5)Tagasiside kogumine, et mõõta promotsiooni tulemust - pärast tagasisidet hakkab kõik otsast peale. Müügitoetuste eelarve kujundamine: võimaluste piires, % käibest,
Kõik kommentaarid