Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"rühmatöö" - 230 õppematerjali

rühmatöö on minu jaoks produktiivne Ma naudin jututubasid Poliitikas osalemine on tähtis Tele ja raadio jutusaated/vestlussaated on nauditavad Ma olen “meeskonnamängija” Mulle ei meeldi üksi töötada Klubid/ringid ja klassiväline tegevus on toredad Ma osutan tähelepanu sotsiaalsetele probleemidele ja põhjustele SUMMA (Sektsioon 5)
thumbnail
9
doc

4.klassi matemaatika II poolaasta töökava.

21. nädal 1. Kordamine. tähe arvväärtus, peastarvutamine, õpik lk 28­32 *oskab leida puuduvat Tunnikontroll 13.veeb- 2.­5. Mitmesuguseid ajaühikud suuline küsitlus, tv lk 10 tegurit, jagajat, jagatavat nr 14 17.veeb. ülesandeid. kirjalik arvutamine, lisaülesannete *oskab korrutada ja jagada rühmatöö, paaristöö, kogu miljoni piires Kontrolltöö iseseisev töö, ,,Nüüd on minu nr 8 nuputamisülesanded, kord" matemaatilised mängud 22. nädal 1.­5

Matemaatika → Matemaatika
72 allalaadimist
thumbnail
1
doc

ETTEVÕTLUS JA ÄRIPLAANI LOENGU PROTOKOLL.

Kivioja,Tiit Kivisaar,Selina Neero,Tarmo Nukka,Reelika Nurmsaar ja Kelly Õun. Puudusid:Tiina Klemets,Kaisa Murumäe,Gunter Väärt ja Maris Iila. Päevakord: 1.Sissejuhatus õpingutesse. 2.Rühmatöö tutvustus. 1.Päevakorrapunkt. KUULATI: Liivika Ivanova tutvustas ennest ja ettevõtluse õppekava. OTSUSTATI: 1.Võtta informatsioon teadmiseks. 2.Päevakorrapunkt. KUULATI: Liivika Ivanova andis juhtnööre rühmatöö koostamiseks,seletas rühmatöö olemust,töö sisu. OTSUSTATI: 1.Võtta teadmiseks head soovitused ja rakendada neid tehtavas töös. Liivika Ivanova Margit Hirv Juhataja Protokollija

Muu → Ettevõtluse alused
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Aktiivõpe ja aktiivõppe meetodid

esitamiseks seminari, kus kantakse ette oma töö ning kuulajad esitavad selle kohta küsimusi, arvamusi. Samuti saab kasutada videoseminari mitme kooli vahel. AKTIIVÕPPE MEETODID · Ajurünnak Ainurünnaku eesmärk on hoida aju "vabalt hingavana", et leida võimalikult palju ideid. Üks esimene ja kõige kindlam reegel on hoida tagasi kriitikaga. · Paaristöö Paaristöö võiks eelneda rühmatööle, sest see on rühmatöö lihtsaim vorm. Õpilasel on julgem avaldada oma mõtteid paarilisele kui suures rühmas ja ka üht kaaslast ning tema mõtteid on lihtsam aktsepteerida kui suure rühma omi. Õpilased võiks saada valida ise paarilise. Uurimused on ka näidanud, et pole soovitav panna panna kokku õpilasi, kes ei saa omavahel läbi. Paremaid tulemusi saavutavad paarid, mis koosnevad sõpradest (Issroff, 1998). Paaristöö liigid: Mõlematel õpilastel on üks ja sama ülesanne ning nad lahendavad seda koos

Ühiskond → Ühiskond
37 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Õppe kavandamine tunnikonspekt

Räägime sellest, kuidas ennast selleks. Piaget' kognitiivset käsitlust tõlgendab. Räägime ka kahest äärmuslikust suunast õppimise kognitiivses käsitluses ja lõpuks teeme rühmatöö. Kes soovib, võib endale tähtsamad asjad üles kirjutada, aga vajadusel võin esitluse ka üles laadida. Rühmatöös edukalt hakkasaamiseks soovitan siiski midagi üles märkida.

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
122 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Ühisturundus 1. loeng

ÜHISTURUNDUS Anna Sirinskaja ÕPPETÖÖ KORRALDUS 8 tundi loenguid, 1 tund ­ tagasiside tund ja 1 tund ­ test Arvestus koosneb järgnevatest komponentidest: 50% tunni- ja kodutöö 50% arvestustöö HINDAMINE Arvestuse saamiseks on vajalik saada 51 punkti 100-st võimalikust. Loengutest osavõtt annab maksimaalselt 20 punkti. Rühmatöö annab maksimaalselt 30 punkti. Arvestustöö annab maksimaalselt 50 punkti. Arvestustöö kirjutamiseks on aega 45 minutit, arvestus on testi kujul. Arvestust on võimalik sooritada ainult kohapeal. Järelarvestustöö toimub kokkulepitud ajal. MIS ON ÜHISTURUNDUS? ÜHISTURUNDUS ON Sümbioosturundus, mille töötavad välja 2 või enam ettevõtet, et kasutada ära ühiselt uusi võimalusi ja saada neist ühtviisi kasu. (Majandusleksikon) Erinevate ettevõtjate ühine turundustegevus, mis on suunatud individuaalsete eesmärkide saavutamisele. (EAS'i koduleht) Inglise keeles ­ co-marketing EESMÄRGID · kliendibaasi suurendamine ·...

Majandus → Turundus
13 allalaadimist
thumbnail
8
doc

7. klassi kirjanduse õpik “Labürint I”

Inimese elulugu kui biograafia Tv lk 8-9, H 1-4; kogemusega, arutelu, identiteet kirjandusteos 5-6 loovad ülesanded III 1 Inimese elu kui Inimese eksistents, Õ lk 16-17 Arutlus, diskussioon, Väärtused ja küsimärk mina ise, Tv lk 10-11, H 1- rühmatöö, kõlblus põhiväärtused 3 loovkirjutamine. 1 Elulugudest saab Elulugu, intervjuu Õ lk 18-19 Funktsionaalne lugemine, II osa, pt 31, lk Kultuuriline ajalugu Tv lk 12-13, H 1- võrdlus, intrvjueerimine, 22, intervjuu identiteet,

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal

sündmuste seotust rahvusvahelise olukorraga. Analüüsitakse Eesti Vabariigi võimalusi ja valikuid Teise maailmasõja eel ning ajal. Õpitakse tundma ajalooliste isikute elu ja tegevust. Suunatakse õpilasi ise informatsiooni otsima, erinevaid infokanaleid kasutama. Õpitakse tundma Eesti Vabariigi ajaloo põhisisu ning arengu põhijooni. Õpitakse tundma üldisi muudatusi nii maailma kui ka eesti kultuuri arengus. Õpilased koostavad esitlusi individuaalselt või rühmatöö tutvustamiseks IKT vahendeid kasutades. Ajalooalane uurimistöö võib olla elusolevate vanema põlvkonna esindajate või sugulaste elukäigu uurimine, seoste loomine õpitud lähiajaloo, pereloo ja kodukoha ajaloo vahel. Õpikeskkond 1. Ajalooatlas, kontuurkaardid, seinakaardid, skeemid ja tabelid. 2. Illustratiivne pildimaterjal, fotod, kroonikafilmid, näiteks filmid ,,Detsembrikuumus", ,,Nimed marmortahvlil". 3

Ajalugu → Ajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
4
doc

INGLISE KEELE TÖÖPLAAN 6. KLASSILE

töövihikuga. Unit 4. Lugemis- ja teksti lugemine ja tõlkimine paarislugemine, arutlus, kuulamisoskuse arenemine tunnikontroll sõnavara kohta ideekaart, iseseisev töö õpiku ja töövihikuga. Unit 5. Unit 1-4 materjali teksti lugemine ja tõlkimine vastastikune õpetamine, arutlus, kordamine kontrolltööks KONTROLLTÖÖ sõnavara rühmatöö, õpetaja selgitus, ja grammatika kohta. töö õpiku ja töövihikuga. Unit 6. Meeldetuletus kuidas teksti lugemine ja tõlkimine õpetaja selgitus, näitlikustamine, kirjutada / öelda kuupäevi. tööleht paaristöö, töölehed, iseseisev Teadmised Inglismaa töö õpiku ja töövihikuga. ajaloost (viikingid) Unit 7

Keeled → Inglise keel
30 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Diferentseeritud lähenemine töötajaskonna planeerimisele kui võimalus tasakaalustada tööjõu nõudlust ja pakkumist

suurimaid korrektiive, kui lähtuda "talent-on-demand" lähenemisest Küsimused arutlemiseks · Missuguseid otsuseid sisaldab "make or buy" valiku tegemine personali planeerimise kontekstis? · Kas vea hind on kõrgem üle- või alaplaneerimisel ("overshooting, undershooting") ja miks? · Missugused on võimalused parandada töötajate arendamisse panustatud investeeringute tasuvust ja vähendada seega planeerimise vigade hinda? Rühmatööd Rühmatöö 1 Hinnata konkreetse ettevõtte/organisatsiooni kontekstis ametikohtade väärtust ning unikaalsust , leida nende koht Lepaki ja Snelli inimkapitali väärtuse diferentseerimise maatriksis ning pakkuda välja plaanid, millele on oluline keskenduda erineva väärtusega ametikohtade puhul Ametikohtade väärtus ja personaliplaanid Kõrge Inimkapitali unikaalsus

Majandus → Töö- ja palgakorraldus
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Organisatsiooniline käitumine Variant B

3.Eksisteerib suhteliselt püsiv grupi struktuur ­ kindlad rollid ja reeglid ning normid 4.Inimesed tajuvad ja tunnistavad end grupina Grupp (meeskond) on inimühendus, kus töötajad on regulaarses koostegevuses ja vastastikuses sõltuvuses ühe või enama eesmärgi saavutamiseks. 14.Kirjeldage meeskonnatöö juhtimise põhimõtteid Diktaatorlus. Üks rühma liikmetest dikteerib lõpptulemuse ilma teiste mõjutusteta. Maksimaalseks tulemuseks saab olla 50%. Rühmatöö tulemuseks võib olla ka nõrgim tulemus ­ 20%. Kompromiss. Otsitakse keskmist tulemust. Kompromiss on tähtis kui eesmärgiks on rühma kooshoidmine, konsensus ja sobitamine väliste tõhuseesmärkide asemel. Integratiivne meeskonnatöö (integreeriv rühmatöö) Kogutakse kogulahenduse leidmiseks kõik rühma ressursid. Meetod eeldab teiste poolt esitatud ettepanekutest arusaamist, erimeelsustega leppimist

Muu → Organisatsiooniline käitumine
17 allalaadimist
thumbnail
47
docx

ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS

omadused. ja üldistamine 3) Arutelu: sõnajalgtaimede tähtsus looduses ja inimese elus. 5. Paljasseemnetaimede 1) Rühmatöö sik-sak Geograafia: Keskkond ja Õppevahendid: välisehituse põhijooned meetod: Eestis kaardi lugemine jätkusuutlik areng: näidised okaspuude ja tähtsus looduses looduslikult Loodusõpetus: kujundada arusaama käbidest; infoallikad

Bioloogia → Bioloogia
51 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Koolitervis. Eesti rahva tervis

osakaal ning vigastuste tase noorte seas on endiselt kõrge. Eesti kooliõpilaste tervis 2 · on vähenenud noorukite kehaline aktiivsus ja suurenenud tasakaalustamata toitumine ning kehakaal, mis viib suure tõenäosusega mitmete terviseprobleemide tekkimiseni täiseas. · mida madalam on inimese hariduslik tase, seda halvemad on tema tervisenäitajad ning lühem keskmine eluiga. TERVISEKALENDER 2012 http://www.terviseinfo.ee/ Sündmused ja koolitused! Rühmatöö küsimused: 1. Koosta terviserikkujate tähestik! 2. Loetle kõik erinevad üliõpilasi mõjutavad tervisemõjurid, püüa need rühmitada! 3. Miks me vajame tervise kontseptsioone? 4. Kuidas mõistad majanduslikku kapitali ja sotsiaalset kapitali ning tervisekapitali? Rühmatöö küsimused: 1. Millised on olulisemate poliitiliste otsuste mõjud rahvastiku tervisele? 2. Milline on demokraatia mõju tervisele? 3. Milline on korruptsiooni tervisemõju? 4

Meditsiin → Terviseõpetus
6 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Diaporamath

DIAPORAMATH Rühmatöö. Kujund projekteeritakse mõne sekundi jooksul ekraanile. Rühm vaatab joonist märkmeid tegemata, kuid on lubatud mõttevahetus ja kokkuleppimine, kes mida jätab meelde. Seejärel tehakse piiratud aja jooksul kujundi võimalikult täpne joonis ja tuuakse õpetajale. kerge kerge kerge keskmine keskmine raske keskmine keskmine raske raske raske

Matemaatika → Matemaatika
3 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

EESTI KAUBANDUSE ARENG 19saj

EESTI KAUBANDUSE ARENG 19. SAJANDIL Sissejuhatus • Rühmatöö teemaks on „ Kaubanduse areng 19. sajandil”. Referaadis kirjeldatakse Eesti kaubanduslikku olukorda 19. sajandil. Samuti tutvustatakse 19. sajandi Eesti tuntumaid tööstuslinnasid ning ka tegureid, mis lihtsustasid kaubanduse arengut Eestis • Rühmatöös tuuakse välja Eestis 19. sajandil enim levinud tööstusharud, mõisate ja talupoegade olukorra. Eesti kaubanduse arengut, raudteede ja mereteede kasutamist. Orienteerumist välisturgudele ja kasumimajanduse tekkimist

Majandus → Majandus
63 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kuidas vähendada sotsiaalset looderdamist?

oleks parem moodustada väiksemad grupid (4-5 liiget) (Jones, K. 2013).Viimane tagab omakorda rühma suurema kohesiivsuse, st meeskonnaliikmete omavahelise meeldivuse ja pühendumise, mis on tõestanud vähendama sotsiaalset looderdamist. Samuti tuleks anda rühmadele suurem valikuvabadus töö planeerimisel ja teostamisel, mis tagaks liikmete kõrgema motivatsiooni. Nii suureneb võimalus, et liikmed leiavad isikliku seotuse vastava tööülesandega või, et mõni rühmatöö teema hakkab neid rohkem huvitama. Kui ülesande tähendus on liikmete jaoks suurem, väheneb ka võimalus, et nad hakkavad sotsiaalselt looderdama. Kindlasti on oluline panna paika selged eesmärgid ja ootused, nii et kõik liikmed saaksid nendest üheselt aru ja seega oleksid valmis nende nimel kollektiivselt pingutama. Nii on võimalik tagada ka kõrgema motivatsiooni rühmatöös õnnestuda. Hart, Karau, Stasson ja Kerr (2000) leidsid, et

Psühholoogia → Psühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Põllumajandusmaastikud kahe riigi põlumajandus võrdlus

Põllumajandusmaastikud kahe riigi põlumajandus võrdlus: Holland ja Vietnam • Rühmatöö • Holland asub Belgia ja Saksamaa vahel.Põllud on väga suured, maju asub piirkonnas hõredalt, põlde on palju. Põllud on enamjaolt pikad ristküliku kujuga.Talud paiknevad üksteistest eraldi. • Kasvatatakse enamjaolt kartuleid ja lambaid, kartulid kasvavad põldudel ja lambad taludes. • Holland on madalmaa, sealne kliima on parasvöötmeline, soojade ja pilviste suvedega. Sageli sajab vihma. Teed on väga sirged ja sõidetavad :D :D :D :D :D :D

Põllumajandus → Põllumajandus
3 allalaadimist
thumbnail
26
docx

RÜHMA- JA MEESKONNATÖÖ

märksa efektiivsem kui individuaalne tegevus. Lõppotsus on parem, sest rühmaliikmetel on üheskoos rohkem informatsiooni ja kogemusi kui üksikotsustajal. Rühmaotsustamine aitab igaühel paremini mõista teiste liikmete seisukohti ja nende osa ühises ettevõtmises. Ühise otsustamise puhul aktsepteerivad osalejad vastuvõetud otsust ja on enam motiveeritud selle ellurakendamisest. Rühmaotsustamine arendab liikmete loovat mõtlemist ja võimaldab laiendada nende arenguperspektiivi. Rühmatöö korral pingutatakse enam, sest kohal viibivad ka teised inimesed. Rühmaotsustamise tehnikad Kui rühma liikmed kohtuvad näost näkku ja suhtlevad üksteisega, tekitavad nad grupimõtlemise potentsiaali. Nad võivad olla tsensorid endale ja avaldada teistele survet nõustumiseks. Neli võimalust muuta rühmaotsustamised loovamaks, on: Ajurünnak. Ideede genereerimise protsess, milles julgustatakse alternatiivide pakkumist, samas välditakse kriitikat

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Globaliseeruv maailm

Globaliseeruv maailm 1.Loodulik - kultuurilised regioonid. Regioonialused looduslikud olud Euroopa (parasvööde ning kristlikud alused) 1.Hommikumaad e Põhja - Aafrika. 2.Vahemeremaad 3.Põhja - Ameerika 4.Ladina - Ameerika 5.Kariibi regioon 6.Sise - Aasia 7.Lõuna - Aasia 8.Ida - Aasia 9.Kagu - Aasia 10.Kagu - Lõuna 2.Maailmaharidus www.maailmakool.ee Mis on maailmaharidus? Ülemaailmsed projektid, sõpruskoolid, et aidata arengumaid. Et näidata, globaalseid probleeme ja toimuvat meie ümber. 3. Globaliseerumine ehk üleilmastumine erinevates valdkondades. Miks on globaliseerumine hea? 1. Vähenevad rahvuste ja uskude vahelised tülid. 2. Õpitakse tundma erinevaid kultuure ja infot. 3. Kaupade, teenuste kiirem liikumine, odavam 4. Mitmekesisemad kaubad. 5. Transpordikulud vähenevad. 6.Rahvusvahelised ettevõtted ehk hargmaised ettevõtted. 7. Kiirem ja odavam kommunikatsioon. 8. Teaduslikkus globaalprobleemidest. 9. Rahvusvaheline turi...

Geograafia → Geograafia
10 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ÕPPEMEETODID TÄISKASVANUKOOLITUSES JA NENDE MÕJU ÕPPIMISELE.

) 5) Juhedaja oskused protsessi juhtida. Kuna õppemeetod on vahend eesmärkide saavutamiseks, algab meetodi valimine õppija vajadustest lähtuva eesmärgi püstitamisest. Eesmärgid peaksid peegeldama põhilist nihet, mida tulemuslikkuse korral oleks vaja saavutada õppija käitumises, teadmistes, arvamustes mõtteviisis, hoiakutes jne. Erinevat tüüpi õppijatele sobivad erinevad õppemeetodid 1) Aktiivne, keskkonnast sõltuv: rühmatöö, kaksikomando, juhtumi analüüs. 2) Passiivne, keskkonnast sõltuv õppija: loeng, seletus, juhedamine. 3) Passiivne, keskkonnast sõltumatu õppija: iseseisev töö juhendi alusel, töö tekstiraamatuga. 4) Aktiivne, kekkonnast, sõltumatu õppija: uurimine, ise avastamine, projekti koostamine ja teostus. Kõige paremaid tulemusi õppimisel annavad minu arvates aktiivõppemeetodid (olen neid

Pedagoogika → Andragoogika
161 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Rühmatöö loeng 4

Rühmatöö 6 Märkige joonisele argumendi muut ja 5 funktsiooni muut, kui x1 = 1 ja x2 = 2 4 y = -3x 2 + 2 x + 5 3 Leidke funktsiooni muudu üldavaldis. 2 1 Arvutage funktsiooni muut kohal 1 kui 2 1 0 1 2 3 4 5 6 x = 1 1 2 Kas tulemus ühtib joonisel kujutatuga? 3 4 5 Arvutage funktsiooni muut kohal 0 kui x = 1 Leidke mõlemal juhul suhe y x Mida see suhe ...

Matemaatika → Matemaatika
14 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Meeskonnatöö ja rühmatöö (PowerPoint)

Meeskonnatöö Jõgeva NK ja KT Meeskonnatöö või rühmatöö? · Meeskond - Ühised eesmärgid - Koostöö nende saavutamiseks. · Rühmatöö - Koostöö rühmades mingi ülesande lahendamiseks Jõgeva NK ja KT Rühmatööd Kasutatakse Kui on vaja üldisi hinnanguid ja arvamusi teatud küsimuste kohta 1 Kui on vaja kaasata suuremat hulka inimesi (huvigrupist) 2 Koolitusel 3 Kui on vaja kujundada ühiseid arusaamu (tekitada ühismälu) 4 Kui on vaja tekitada vastutust sama asja eest kõigil grupiliikmetel 5 Kui on vaja leida ja lahendada probleeme 6

Psühholoogia → Meeskonnatöö
64 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Elsa Rikandi Laureaat

aastal Elsa Rikandi nimelise kultuuripreemia laureaat.  Ta on töötanud rahvatantsuõpetajana 35 aastat.  Ta õppis Tartu Riiklikus Ülikoolis rakendusmatemaatikat ja lõpetas ka sel erialal kuid otsustas siiski rahvatantsu õpetamise kasuks.  Tantsijad iseloomustavad Erika Põlendiku kui ausat, otsekohest ja nõudlikku inimest.  Tema tantsurühmad on ikka kõrgema kategooria saavutanud ja tantsupidudel osalenud  Rahvatants on ka rühmatöö, kus tähtis on igaüks isiklikult, aga tulemus sünnib koostöös – ka seda õpetab Erik  Ta ütles ka ,et ‘’Tunnustus on meeldiv ja näitab, et ka rahvakultuuri vallas tegutsejaid märgatakse.“.

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Funktsiooni tuletis - loeng 5

Funktsiooni tuletis Rühmatöö Sirgjoonelise liikumise teepikkus s (meetites) sõltub liikumise ajast t (sekundites) järgmiselt: s = 0,3t 2 + t Leida funktsiooni muut. Mida võimaldab see valem arvutada? Leitud valemi abil arvutada ajavahemikul 3 t 5 läbitud teepikkus. Leida funktsiooni muudu ja argumendi muudu suhe. Mida võimaldab see valem arvutada? Leitud valemi abil arvutada keskmine kiirus lõigus 3 t 5 s Leida piirväärtus lim Mida võimaldab see valem arvutada? t 0 t Leitud valemi abil arvutada hetkeline kiirus momendil t = 5 2 Diferentsiaalarvutuse rajajad Isaac Newton Gottfried Wilhelm Leibniz 1643-1727 1646-1716 3 Liikumise kiirus Punkti liikumise seadus: s = f (t) 0 (t = 0) Ajamo...

Matemaatika → Algebra I
51 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Facebook määrab, kas sa saad tööle või jäädki mõne lolluse tõttu tööandjate uksi kulutama

TÄISMAHUS: Facebook määrab, kas sa saad tööle või jäädki mõne lolluse tõttu tööandjate uksi kulutama I. Evokatsioon 1. Teksitmõistmine (4 punkti) Täida teksti põhjal tabel. Milline info sotsiaalvõrgustikes tekitab tööandjates positiivse ja milline negatiivse mulje? Tee saadud informatsiooni põhjal oma mõteteskokkuvõte ja kirjuta järeldus. Positiivne mulje Negatiivne mulje 1) Vähe pilte 1) mitte eeskujulikud peopildid 2) Korrektne keelekasutus 2) Üleliia paljastavad pildid 3) Pildid huvidest 3) Liiga sagedased postitused 4) Sotsiaalselt ja ühiskondlikult olulised teemad 4) Halva mainega tutvused ajajoonel 5) Poliitiliste eelduste avaldamine Järeldus: Mida vähem teavet isiku kohta on avaldatud, seda parem üldkuvand inimesest. II. Tähenduse m...

Eesti keel → Meedia ja mõjutamine
4 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Logistika erialane kogumaterjal

Logistika eriala Teema Lugemine Rääkimine Kirjutamine Grammatika Sõnavara Kauba Transpordiliigid Transpordi- Transpordi- Keskvõrre. Transpordi- transportimine (küsimustele liikide liikide eelised ja Keskvõrdega liikide vastamine, võrdlemine puudused (tabeli lausete nimetused. väidete (paaristöö). täitmine). konstruktsioo- Sõnade hindamine). Sobiva Teemast nid. tähenduste transpordiliigi kokkuvõtte otsimine tekstist. valimine tegemine. Mõistete (rühmatöö). ...

Logistika → Logistika
201 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Koolituskava

Koolituskava. TÖÖSTRESS - MIS, KUIDAS, MIDA...? Koolituse maht: 8 tundi (1 ak. tund 45 min.) Sihtgrupp: Keskastmejuhid äriettevõtetes Eesmärk: Teemad mida kaheksa tunni jooksul puudutame on väljakutseks, et saaks töötada mõnuga ja elada rahuldustpakkuvat elu. Koolitus ühendab endas tööstressi ja eneseabistamise teemasid. Kaardistatakse võimalused töötamiseks ülepingeta, antakse baasteadmised ja oskused efektiivseks toimetulekuks. Teemad: Üleväsimuse tunnused Töötamine ja erinevad meeleseisundid. Kaos ja kontroll. Põhivajaduste rahuldamine Erinevad rollid ja inimsuhted. Ennetus ja toimetulek. Koolituse läbinu teab: kuidas lahendada juhtumianalüüsi, tunneb üleväsimuse tunnuseid ja oskab sellega toime tulla ning oskab toime tulla kaose ja kontrolliga. Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, erinevad harjutused (individuaalne, paaris ­ja r...

Ergonoomika → Ergonoomika
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kasvatus- kunst või teadus?

Õpilased ei puutu rühmatööd tehes niivõrd kokku õpetjaga, kes neile selle ülesande annab ja juhendab, kuivõrd oma rühmakaaslastega. Õpilased, kes töötavad ühise eesmärgi nimel aitavavad üksteist, vahetavad infot ja kontrollivad üksteise töö tulemusi. Sellisel koostööl on õpilastele kasvatuslikud mõjud, kus nad õpivad üksteisega arvestama ja tajuma vastutustunnet oma rühma ja kogu klassi ees. Rühmatöö on üks õppetegevuse vormidest, millel on oma teaduslik külg, kuid samas töö läbiviimine võib olla vägagi kunstipärane. Õppetöö peaks toimuma õpetaja juhtimise ja õpilase tegevuse ühtsuses. Eesmärgipäraseks muudab arengu kasvatus, kasvatjapoolne juhtimine. (Liimets, 1998) Tahes tahtmata ei ole õppimist ilma kasvatuseta ja kasvatust ilma õppimiseta. Seetõttu ei saa me rääkida õpetajast kui ainult teadmiste andjast, vaid ta on ka kasvataja

Pedagoogika → Pedagoogika alused
39 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Emadepäeva minikontsert

II Põhiosa 2 min. Moodustada kaks töörühma. Õpilased moodustavad rühmad, et Uue osa õppimine. koostada emadepäeva minikontserdi * peab tagama Juhendada kava koostamist arvuti abil kava arvutis. Rühmatöö, planeerimise õpetusliku eesmärgi harjutamine täitumise 13. min. Tahvlile skeem: järjekorra nr. planeeritav aeg, pealkiri, Kava mustandite koostamine kes esinevad. rühmatööna Iseseisev grupitöö,

Eesti keel → Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti keele aruanne

See seminar oli üliõpilastele. Hommikul, kell 10-10.15 oli osavõtjate registreerimine, hiljem oli loetud kokkuvõte koolides korraldatud ankeetküsitluse tulemustest. Projektijuht oli Rein Sokk. Korraldatud ankeetküsitluse teemad olid: õpilaste toitumine kodus ja koolis, õpilaste sportlikud harjumused, keskkond eluviisi mõjutajana. Kell 12-13 oli lõuna, kus menüüs oli esitatud ainult kodumaine liha ning puu-ja juurviljad. Väga tervislik lõuna terviseseminaril! Pärast toimus ka rühmatöö teemal "Kuidas propageerida õpilaste hulgas tervislikke eluviise". Seminari ajal me tegime järelduse, et kõige parem on propageerida tervislikke eluviise kooliajalehe, kooli kodulehekülje Interneti kaudu. Niisama on võimalik korraldada temaatilisi puhkeõhtuid ja teha kohtumisi kriisikeskuse spetsialistidega. Kell 19.00 oli huvitav näidispuhkeõhtu, mille loosung oli "Õpime meeleolukalt aega veetma", seal me mängisime mälumänge, vaatasime videofilme, tutvusime tervislike

Eesti keel → Eesti keel mitte-eesti...
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Palavik rühmatöö

Palavik rühmatöö 1. Palaviku etioloogia – Palavik on organismi vastureaktsioon, et valmis seada organismi vastupanujõude võitluseks etioloogilise faktori kahjustava toime vastu. Põhiliselt on selleks mikroob. Palaviku tekkepõhjused on: * infektsioon – mikroobide endo- ja eksotoksiinid * põletikulised reaktsioonid * võõrvalgud * kirurgiliste operatsioonide järgselt * keemilised ained-adrenaliin, kofeiin, kokaiin, atropiin, keedusool, destilleeritud vesi * neurogeenne palavik – tekib peaaju mitmesuguste protsesside korral, mis toimivad otseselt hüpotalamuse piirkonda 2. Miks palavik võib olla kasulik? - Kõrgel temperatuuril suureneb rakkude töö- ja kaitsevõime, suureneb adrenaliini ja noradrenaliili produktsioon, mis kõik stimuleerib südame ja siseorganite tööd. Suureneb ka ensüümide aktiivsus, mistõttu paraneb ainevahetus ja organism v...

Meditsiin → Meditsiin
96 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Jämesool

TÕ11 Rühmatöö Tatjana Dudkina Maria Kasirova Vivika Silberg Marika Parts Galina Datsjo Jämesool on seedekanali lõpposa Jaguneb kolmeks osaks umbsool käärsool pärasool Jämesoole anatoomia Umbsool (caecum või cecum) jämesoole algusosa paikneb paremal alakõhus 7 cm pikkune umbsoole alguses paikneb ussripik Käärsool ehk Koolon (colon) umbsoole järgnev jämesoole osa jaguneb neljaks: ülenev käärsool, ristikäärsool , alanev käärsool sigmakäärsool Käärsoole ehitus Käärsoole sein koosneb kolmest kestast limaskest lihaskest serooskest Pärasool (rectum) on seedekanali lõpposa enne pärakut paikneb pärasoole venoospõimik sisemise pärakusulgur tahtele mitte alluv välimine pärakusulgur tahtele alluv Jämesoole põhifunktsioonid 1) lõplik seedimine ja imendumine 2) bakteriaalne käärimine 3) väljaheite moodustumine ja defekatsioon. Lõ...

Bioloogia → Bioloogia
17 allalaadimist
thumbnail
59
ppt

Uurimustöö kirjutamine

· On rakenduslik uurimistöö, mille koostamisel kasutatakse kirjeldavat analüüsimeetodit, mille puhul võrreldakse tööorganisatsiooni olukorda teoreetilises õppetöös käsitletuga. Üliõpilane peab tegema järeldusi praktikal kogetud olukorra kohta. Kursusetöö · On rakendusliku iseloomuga töö, mis näitab tegija oskust kasutada oma teadmisi tulevase elukutsega seotud praktiliste probleemide lahendamisel. Rühmatöö 1 · Mida mõistetakse teaduse all? · Mis eristab (teaduslikku) uurimistööd praktilisest kainest mõistusest? · Mis eristab kirjalikku uurimistööd muudest kirjatükkidest? Teadustöö etapid · 1. Uurimisteema valimine · 2.Probleemi esitamine · 3.Töö kava kirjandus 4.Uurimismetoodika · 5.Andmed · 6.Valim 7.Analüüs Teadustöö etapid

Kategooriata → Uurimustöö metoodika
445 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mis motiveerib mind õppima

Kümnes klass sai ilusti lõpetatud ja paistab, et ka üheteistkümnendagagi saab hakkama. See annab jõudu ja kindlust edasi pürgimiseks. Õppimine ei tohi muututa aga liiga üksluiseks ja igavaks. Selle peletamiseks on hea viis teha rühmatöid, kuna grupitööd on tavaliselt teistsuguse ülesehitusega kui harilikud tööd on see heaks vahelduseks, saab rakendada teisi oskusi kui muidu tavapärases õppetöös. Kui rühmas on inimesed keda sa tead ja tead et nendega saab arvestada võib rühmatöö olla väga edukas ja viljakam kui õpilase tavapärane töö. Arvan, et kõik rohkem motiveerib see, et kui sa tead, et oled võimeline midagi tegema ja tehtu eest ootab sind ka preemia. Ning tegemise käigus saad positiivset vastukaja (kooli puhul häid hindeid), siis see hoiab sind edasi teel, et saavutada lõpp eesmärk. (Peale keskkooli ülikooli ja hiljem saada heale töökohale.)

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
97 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ise tehtud juhtimise tööleht

täitmiseks vajalikud tagatised. 2) Täida lüngad kasutades sulgudes olevaid sõnu! ( arusaadavad, eesmärk , püsiv, rollid, staatus , lojaalsus, riietus, tegutsemine , tunnuseks, probleemid, juht, ´´meie tunne`` , efektiivus, dünaamiline, heakskiidetud ). _Juht_ võib olla erinevate rühmade liidriks. Rühma _eesmärk____ on seotud juhtimisalaste probleemide lahendamisega või alaliste töö-ülesannete täitmisega. Tõhusa rühmatöö _tunnuseks_ on eesmärkide ühtsus. Selle tagamiseks peavad rühma ees-märgid olema liikmetele __arusaadava ja nende poolt _heakskiidetud_ Kui eesmärgid ei ühti, tekivad _probleemid__, mille tagajärjeks on __efektiivsuse _langus. Rühm ei ole __püsiv_, vaid _dünaamiline_ . Rühmaliikmeid mõjutavad rühma eesmärk, rühmanormid ,__rollid_ , _staatus_, rühma suurus, _`´meie tunne`_. Enamikus organisatsioonides võib eristada kolme liiki norme: _tegutsemine_ , _riietus_, _lojaalsus_ .

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Org.eksam

Õiguste ja võimu delegeerimine on osaluse suurendamise eelduseks, mille tulemusena suureneb alluvate eneseusaldus ja nad tegutsevad edukamalt. Paljud juhid aga kardavad seose sellega oma õiguste vähenemist = vähenevat võimu. Osaluse vastu on ka mõned juhid, kes ei suuda kohaneda tänapäevaste juhtimise põhimõtetega. Nad võivad karta oma võimu vähenemist, staatuse langust. Mõned juhid pole piisavalt treenitud kõrgema astme juhtimises osalemiseks või puuduvad neil rühmatöö kogemused. OSALUSPROGRAMMID: 1. konsulteeriv juhtimine- individuaalne osalus. Juht ei pruugi töötaja arvamust arvesse võtta, see on osaluse võimalus. Informaalne, lühike, tagasihoidliku mõjuga 2. soovitusprogrammid ­ ka ratsionaliseerimise ettepanekud: töötajatel palutakse teha ettepanekuid töö parandamiseks. Eesmärk ­ hoida kokku kulusid ja saada materiaalset hüvitust. Kaasatakse väike osa töötajatest. 3

Sotsioloogia → Organisatsioonikäitumine
486 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Meedia ja Mõjutamine - töökava

oma tõekspidamiste üle muste kajastamisel  mõistab ajalehe kujundust mõjuta- Teksti vastuvõtt vaid ja määravaid printsiipe  rühmatöö: visuaalse ja tekstilise info võrdlemine 11. Reklaam 1 reklaam, kom- Õ lk 56–59, reklaame Teksti vastuvõtt Õpilane mertsreklaam, sisaldavad ajalehed  reklaami ja ajakirjandusliku teksti eris-  analüüsib trükireklaami ülesehitust

Meedia → Meedia
13 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Väljendusoskuse esitlus

Rühmatöö ,,Ettekanne" Olga Dalton 104493IAPB Janar Aia 104079IAPB Indrek Eesalu 104081IAPB Urmas Kaarn 104436IAPB Risto Nuut 106925IAPB Kannibalism Ilmselt seostub paljudel teemaga taoline pilt... Stizostedion vitreum Koha sugulane Elab Põhja-Ameerika järvedes On kannibal Kannibalide ahel Kannibalismi kohtab sageli loomariigis Kannibalism tähendab liigikaaslase söömist. Inimsöömise tähenduses kasutatakse sõna kannibalism kultuurantropoloogias. Kannibalism on loomariigis väga laialt levinud ning eristatakse mitut liiki. Naiskannibalism Esineb paljudel putukatel, näiteks ämblikel Naisisend tapab meesisendi kohe pärast paaritumist ära, et tal oleks raseduse ajal millestki toituda Punaselgne ämblik Must leseämbli...

Kategooriata → Väljendusoskus
25 allalaadimist
thumbnail
4
docx

ESPAK GRUPI TEENINDUSSTANDARD

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL JA17KÕ Mairi Gansen, Kaie Soomuste, Geidi Müür ESPAK GRUPI TEENINDUSSTANDARD Rühmatöö Õppejõud: Liina Maasik, MA Mõdriku 2018 Espak Grupi põhilisteks tegevusaladeks on ehitus- ja sisustusmaterjalide ning kodukaupade jae- ja hulgimüük, ehitustegevus, lainepapist pakendi, puidutoodete ja puitmaterjalide ning mööbli tootmine. Espak Grupi eesmärgiks on pakkuda oma klientidele võimalikult täiuslikku ja kvaliteetset kaubavalikut ja teenindust (Espak Eesti ehitusmaterjalikaupluste kett, 2018).

Inimeseõpetus → Klienditeetindus
51 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Heino Liimets

rikastamine.  Kasvatus on kasvandiku ja kasvataja vaheline vastastikune toime, mis loob soodsad tingimused õpilase isiksuse juhtimiseks. 2  Kogu elutegevust tuleb uurida inimese arengu kontekstis.  Pedagoogika on integratiivne teadus, mis põhineb psühholoogial, sotsioloogial, füsioloogial ja teistel teadmisvaldkondadel.  Rühmatöö kontseptsiooni välja töötamine, mis on suunatud iga õpilase isiksuse arengule. Ta püüdis orienteerida õpetajat isiksuslikule lähenemisele.  Töötas välja integraalse didaktika kontseptsiooni. Ainult intellektuaalsele arengule orienteeritud didaktikateooria ei peegelda tervikliku isiksuse kujunemise protsessi täielikult. Ainult õppetegevus loob tingimused ellu lülitumist võimaldavate integraalsete isiksuseomaduste kujunemiseks (A.Liimets 1998).

Varia → Kategoriseerimata
26 allalaadimist
thumbnail
33
ppt

Uurimistoo alused 2012 - Alusdokumendid

· Teema: Lihtsustatud õppetekstist arusaamine 9.klassi bioloogiaõpiku näitel · Eesmärk ­ välja selgitada ja võrrelda õpilaste arusaamist õpiku tekstist (tõlge) ja parandatud tekstist, kasutades selleks 9.kl bioloogiaõpikut · Ülesanne ­ lihtsustada õppeteksti ning viia läbi võrdlevad uurimused mõlema teksti osas · Hüpotees ­ lihtsustatud tekst aitab õpilastel teksti sisust paremini aru saada kui õpikutekst (tõlge) Rühmatöö 1. Vali Jüri Gümnaasiumi uurimistööde teemade hulgast välja üks kvantitatiivse uurimistöö teema 2. Püstita eesmärgid 3. Püstita ülesanded 4. Püstita hüpotees(id) · Individuaalteemad Soorollide muutumine läbi aegade Paarisuhte kestvust mõjutavad tegurid Paarisuhtega rahulolu mõjutavad tegurid Seksuaalkäitumine noorukite hulgas Lapsevanema rolli muutumine läbi aegade Lapse arengut mõjutavad tegurid Lapsevanemate kasvatusstiilid

Kategooriata → Uurimistöö alused
11 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Maailma majandus kahe sõja vahel 20.sajandil

Maailmamajandus kahe sõja vahel USA oli ainus sõjast kasusaaja sest: 1. Suurbritannia tootmine jääb USA omale alla 2. USA tarnib sõjatehnikat ja annab laene 3. USA muutub Euroopa võlausaldajaks 4. Saksamaa majanduses toimuvad segased ajad Hüperinflatsioon on raha väärtuse hüppeline kahanemine. See tekib, sest kõikides riikides püütakse majandust kiiresti jalule aidata. Riik hakkab raha juurde trükkima ning ettevõtetele laene andma. Saksamaal oli kõige kriitilisem aasta 1923. Kahanes enim keskklassi jõukus, sest inimeste säästud kadusid. Inflatsioon ulatus 1923. aasta oktoobris 30000%. Otsustati, et katteta raha enam ei trükita ning raha seotakse kinnisvara ja maaga. Saksamaa: Hitler saab võidutseda, Prantsusmaale ja Suurbritanniale oli vaja maksta võlga ning ka sõda kaotati. Majanduse õitseng: Leiutati esimene elektriline pesumasin, tolmuimeja. Ford sai käima autotööstuse. 24.okroober 1929 toimus tohutu börsikrahh ning lang...

Ajalugu → Ajalugu
67 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mäeküla piimamees

Rühmatöö E. Vilde ,'Mäeküla piimamees'' VI moodul: 1. Leidke teose teema (millest Vilde kirjutab) ja sõnastage see mõne lausega. E. Vilde kirjutas raamatu talupojast, kes materiaalse heaolu nimel on suuteline ohverdama oma abikaasa keha, au ja väärikuse, ning mõisnikust, kes muidu naist ei saa/leia, kui raha/varanduse eest. 2. Püüdke sõnastada teose idee ­ mida kirjanik soovib oma lugejatele öelda. Kõik on müügiks. Inimene (mees) märkab alles siis mis tal oli, kui see enam ainuüksi talle ei kuulu. 3. Sõnastage teose probleemistik ­ millised on erinevate tegelaste probleemid ja kuidas kirjanik need lahendab? Millised probleemid tulenevad ajast ja sotsiaalsetest oludest? Tõnu probleemid : · Tõnu tahab iga hinna eest rikastuda ­ mõisnik pakub selleks vahetuskaupa (naine piimatalu vastu) · Tõnu probleem on Mari plaaniga nõusse saada ­ mari ei suutnud pidevale ...

Kirjandus → Kirjandus
284 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vitamiinid rühmatöö

RühmaTÖÖ Vitamiinid on väga erineva struktuuriga orgaaniliste bioaktiivsete biomolekulide rühmad ja asendamatud mikrotoitained, mis on mikrokogustes igapäevaselt vajalikud enamiku organismide pea kõikide füsioloogiliste protsesside toimimiseks. Vitamiinide rühma kuuluvate ainete hulgas ei ole valgud, rasvad, süsivesikud, vesi, mineraalid, elektrolüüdid ja soolad. Mitmed vitamiinid osalevad teatavate kudede ja elundite struktuuri kujundamisel, nii näiteks kujundab D-vitamiin luustumisprotsessi ja saadakse päikesest. D-vitamiin C27H44O Vitamiinid ei asenda muid looduslikke asendamatuid toitaineid. Vitamiinide täielik puudumine (ka bioaktiivsuse minetanuna) toidus või organismi kestev vitamiinivaegus võib põhjustada näiteks hüpovitaminoosi ja avitaminoosi ning vitamiiniliigsus hüpervitaminoosi. Hormoonid on bioloogiliselt aktiivsed ühendid, mida toodetakse spetsiifiliste kudede ja rakkude poolt ja tran...

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Soomusloomad

Soomusloomad Imetajate rühmatöö. Materjalid : Pildimaterjal + tekst ja internet + võrdluseks õpik lk. 68-71. Organiseerige rühma peale tööd, jagage rühma peale , kes otsib pilti, kes mis küsimusele vastust. Ainult nii jõuate ühe variandi valmis. ( Sinivaal, koaala, nokkloom, sipelgasiil, kukkurkurat, suur- sipelgaõgija) 1. Kes see loom on? See on teie rühma ja ka töö pealkiri. 2.Kopeerige antud leht arvutisse. Leia 4 põhjendust, miks ta kuulub imetajate hulka. Ja

Bioloogia → Bioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Callista Roy

Rühmatöö TÕ11 Sr. Callista Roy Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Eluloolised andmed Sündis 14.10.1939. aastal Los Angeleses. Esimene töökoht oli kohalikus haiglas õe abina. Alustas oma õpinguid Mont Saint Mary Colledzis. On professor ja õendusteoreetik William F. Connel-i kolledzis Bostonis. Omab magistrikraadi õenduses (1966), magistri- ja doktorikraadi sotsioloogias, doktorikraadi neuroloogilises õenduses. 1963. a ­ bakalaureuse kraad õenduses 1966.a ­ magistri- ja doktorikraad sotsioloogia alal Teostas uuringuid neuroloogilises õenduses Ta oli enam kui 40 aastat Sisters of Saint Joseph of Carondeleti liige. Roy õendusmudel on süsteemteooriatel põhinev adaptatsioonimudel, mis esitati 1970. aastal. See mudel keskendub pidevatele vastastikustele ...

Meditsiin → Õendus
109 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Romantism

poolõega b) lahutatud naine jälitas teda c) haigestus ja pidi sõitma ravile Itaaliasse 10.Byron suri a) Sveitsis b) Kreekas c) Inglismaal Valmis töö salvestada õpetaja arvutisse. Selline kustutamise variant vähenaeb mahakirjutamise võimalust. NB! Õigeid variante võib olla rohkem kui üks. II Teisi romantilisi luuletajaid 1. Näidata Heine, Petöfi ja Mickiewiczi portreid CD-lt Microsoft Encarta Encyclopedia 2000 2. Rühmatöö 1. rühm ­ H. Heine a) Esitada ülevaade Heine elust ja loomingust õpiku lk 58-65 järgi b) Iseloomustada Heine luulet "Maailmakirjanduse lugemiku " lk 391- 399 põhjal 2. rühm ­ S. Petöfi a) Esitada ülevaade S. Petöfi elust ja loomingust õpiku lk 56-58 järgi b) Iseloomusta tema luulet "Maailmakirjanduse lugemiku" lk500- 503 põhjal 3. rühm ­ A. Mickiewicz

Kirjandus → Kirjandus
87 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Objekt-orienteeritud arenduse näide

EESTI INFOTEHNOLOOGIA KOLLEDZ OBJEKT-ORIENTEERITUD ARENDUSE NÄIDE Rühmatöö aines ,,Infosüsteemide analüüs ja projekteerimine" Autorid: Julia Aasmaa Katarina Neff Aleksandra Bodrova Juhendaja: Andres Mulin Tallinn 2014 Tasuline parkla Kirjeldus Tasuline parkla (nagu sadamas või lennujaama juures). Parkla sissesõidu ja väljasõidu reguleerivad tõkkepuud

Infoteadus → Infosüsteemid ja nende...
4 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Adidas vs Nike situatsiooniülesanne

Kasuks oleks tulnud turu-uuringuid jalanõude kvaliteedi kohta, sest klientide rahulolu on põhiline. Samuti tuleb alati silm peal hoida konkurentidel. Mitteprogrammeeritavatest otsustest tuleb mõelda, kuidas kujundada organisatsiooni ümber, et selle tegevus oleks efektiivsem (lk 59). Ettevõttele tuleb kasuks kui neil on olemas oma turundus-strateegiad, sest tooted, hinnad, konkurendid ja muud tingimused muutuvad pidevalt. Rühmatööl on väga oluline osa probleemi lahendusel (lk 63). Rühmatöö eelised on, et rühmal on rohkem informatsiooni ja kogemusi. Rühm suudab luua rohkem ja paremaid lahendusi, sest sinna kuuluvad erinevad spetsialistid. Adidas oleks pidanud rühmatöö vorme kasutama ettevõtte tähtsate otsuste langetamisel, et kuulda võtta mitmeid erinevaid arvamusi, kuidas tooteid paremini täiustada ning samuti kuulma arvamusi uuele turule mineku suhtes. Rühmana tuleks otsustada ka siis, kui probleem on väga keerukas, selle lahendamiseks on vaja palju

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
40 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Heino Liimets

VEEL MÕNINGAID LIIMETSA VAATEID Kui õpilastele jäetakse liiga palju kodutöid, siis vähendab see oluliselt õpilase võimalusi suhelda oma eakaaslastega ja tegeleda huvialaga! Positiivse suhtumise kujundamine on oluliseks normaalse õppeprotsessi eelduseks! Kui klassi õpimotivatsioon on nõrgenenud, tuleb õpetajal tunda huvi selle põhjuste vastu ja leida lahendusi. Õpetaja on õpilaste suur abistaja! Rühmatöö oluline tunnus on see, et rühm töötab kui organiseeritud tervik! Koostöö muudab suhtumise asjalikumaks ja kaalutletumaks, vähenevad puhtemotsionaalsed suhtumised! MOTIVATSIOON JA SELLE TAASTAMINE Negatiivne suhtumine ja sellest positiivse kujundamine on oluliseks õppeprotsessi eelduseks. Selle ülesande täitmiseks on soovitav järgida järgmiseid tegevusreegleid: õpetaja peab välja selgitama iga õpilase suhtumise antud õppeainesse

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
64 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Organisatsiooni mõiste. Organisatsioonikäitumine

Ühtsustunne „meie“ – hakatakse rühmaga samastuma. Kes rühma ei kuulu, on „nemad“. Rühmanormid – rühmaliikmete poolt heaks kiidetud käitumisnormid. Rühmarollid – rühmasisesed ametlikud rollid. Rühma arenguastmed: rühmad läbivad oma arengus viis etappi - eelnev aeg, rühma moodustamine, võimuvõitlus, rühmanormide kujunemine, täisjõul tegutsemine, tegevuse katkemine 24.Rühmatöö eelised ja puudused. Grupimõtlemine. Rühmatöö eelised: 1. Rühmal on suurem võime kontrollida erinevaid arvamusi ja soovitusi, jätta kõrvale ebaõiged variandid. 2. Lõppotsus on parem, kuna liikmetel on koos rohkem infot ja kogemusi. 3. Rühmaotsustamine aitab paremini mõista teiste seisukohti 4. Ühise otsustamise puhul aktsepteerivad osalejad vastuvõetud otsust ja on rohkem motiveeritud selle ellurakendamisest. Osalejad pühenduvad

Majandus → Organisatsioonikäitumine
13 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun