Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"sortimendist" - 42 õppematerjali

thumbnail
22
docx

„Jogurtite sortiment erinevate tunnuste alustel“

TALLINNA TEENINDUSKOOL MK13-TE2 „Jogurtite sortiment erinevate tunnuste alustel“ Referaat Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2014 Sisukord 1.Mis on jogurt?..............................................................................3 2.Jogurti väärtuslikkus....................................................................3 3.„Elusjogurt“................................................................................. 4 4.Elusbakterite võlujõud.................................................................5 5.Biojogurt...................................................................................... 5 6.Idekaart „Jogurtid“......................................................................6 7.Tootjad ja tooted.........................................................................6 7.1Valio....................................................................................... 6 7.1.1...

Toit → toiduainete sensoorse...
7 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ABC analüüs- viinerite müük

27% Nõo Lihatööstus AS Analüüsi tulemusel selgus, et kõige enam käivet andvad hankijad on Rakvere Lihakombinaat (52 %) ja AS Tallegg (27%). A ja B gruppi kuuluvad viinerid annavad kõige suurema osa käibest ja need viinerid peavad jääma kaupluse sortimenti. Kuna viinerite sortiment on väga suur ja killustatud, siis tuleks väljaarvamised teha C gruppi kuuluvatest viineri sortidest. Kõiki C grupi tooteid sortimendist välja ei jätaks, kuna A ja B grupi toodete hulgas ei ole pakkuda samalaadseid asendustooteid. Cgrupist ei läheks väljaarvamisele Rakvere Lihakombinaadi Juustuviiner 290 g pakendis, kuna saadaval peab olema ka väiksemas pakendis juustuviinerid. A grupis on juustuviiner saada ainult 500 g pakendis. Lisaks sellele on Rakvere Lihakombinaat AS ka enim käivet andev hankija. Samuti jätaks sortimenti alles ka Atria Eesti AS´i Tikuwiineri. Samuti pole pakkuda

Majandus → Kaubandus
22 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

AS Kalev / esitlus

Vene keisri õukond. 1921 Kondiitriäri saab nimeks Kawe. 1948 1. aprillist sai Kawe uueks nimeks kondiitritoote vabrik Kalev. (Punanekompu, Kalev) 2006 aastal tähistas Kalev oma 200at sünnipäeva! Kondiitri ja pagari tooted. Et laiendada oma tootevelikut, sisenes AS Kalev läbi oma tütarettevõttjate 2004. aastal pagari ja kondiitriturule. Kalev pakub oma klientidele laias valikus pagari ja jahukondiitritooteid, mille sortimendist võib leida suure valiku erinevaid: laivasaia ning magussaiade ja pirkukate tooteid erinevale maitsele. Kalevil on veel rikkalikus valikus : · Torte ja kooke · Küpsiseid · Jahusegusid Tooted Leib ­ sai on eestlaste jaoks läbi aega lahutamatu osa toidulaual. Kaupluste letit täituvad üha enam uute ja uute toodtetega, kuid Kalev kasutab traditsioonilisi viise tegemaks

Muu → Ainetöö
17 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Vanade värvitud pindade ettevalmistus värvimiseks, alküüdvärvid ja akrüülvärvid

KORROSTOP või KORROSTOP PLUS. Vana värvitüübi määramine ja värvimine Üldreegli järgi kasutatakse hooldusvärvimisel sama tüüpi värvi, millega pind oli varem värvitud. Lateksvärvi kiht on elastne, pinnalt eemaldatud värvikile tükike ei murdu painutamisel, vana värvipind praguneb puukiuga samas suunas, eemaldatud värvikile põletamisel võib tunda plastmaterjali põlemise lõhna. Hooldusvärvimiseks sobib ainult sama tüüpi värv Vivacolor sortimendist näiteks vesialuseline puitfassaadivärv VILLA AKVA. Puitpinda värvi alati pintsliga, sest nii tungib värv (või peits) sügavamale puitu, nakkub paremini aluspinnaga ja annab puidule parima kaitse välismõjude eest. Pintselda 23 lauda korraga, alustades ülalt ja liikudes piki puidukiudu. Ole tähelepanelik ja hoolikas voodrilaudade ja prusside otsapindade värvimisel, sest puidu ristlõikepinnad on niiskuskahjustustele kõige vastuvõtlikumad. Värvi

Ehitus → Maalritööd
27 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Küsimustik: "Kas sa sööd õigesti?"

küsimustele ükshaaval. Pärast iga küsimuse hoolikat lugemist valige üks kolmest (kahest) vastusest, mis on teile tüüpiline. Valitud vastuste arv summeeritakse ja võetakse punktide arv. 1. Mitu korda päevas sa sööd? 1. 3-5 korda 2. 1-2 korda 3. 7-8 korda nii palju kui ma tahan. 2. Kas olete hommikusööki kodus enne koolist lahkumist? 1. Jah, iga päev 2. Mõnikord ei ole mul aega 3. Mul ei ole hommikusööki. 3. Mida valite rikkalikku hommikusööki Rootsi lauas olevast sortimendist? 1. Saiake koos morsiga 2. taignas küpsetatud vorsti 3. Kreekerid või kartuli krõpsud 4. Kas sööd õhtul? 1. Klaas keefirist või piimast 2. piimapuder või tee küpsisega (võileib), 3. liha (vorsti) koos makaroonidega 5. Kas sööd värskeid köögivilju? 1. alati, pidevalt 2. harva maitsvatest salatidest 3. Mulle ei meeldi üldse 6. Kui tihti sööte oma lauas puuvilju? 1. iga päev 2. 2 - 3 korda nädalas 3. harva. 7. Kas sööte sibulaid, küüslauku, peterselli, tilli? 1

Toit → Toitumine
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Globaliseerumise mõju Eesti majandusele

nii suur inflatsioon. Suureks mureks on saanud ka kodumaiste ja välismaiste toodete vaheline eelistamine. Välismaised kaubad on tihtipeale palju odavamad, kui kodumaised, sest Eestis on toimumas ettevõtete vähenemine ning toorained on siin palju kallimad, kui välismaal ja seetõttu ongi kodumaised tooted kallimad. Kodumaised tootjad saavad pakkuda ainult väikest osa tänapäeva üha laienevast tootmisvahendite ja tarbeesemete sortimendist, teised vajalikud kaubad tuleb importida välisriikidest. Minu arvates on globaliseerumine Eesti majandusele olnud pigem hea mõjuga, kui halvaga, sest seeläbi paraneb suuresti Eesti eluolu ja majandus ning tuleb ka rohkem välisinvesteeringuid, mis omakorda suurendab Eesti ettevõtluse võimalusi. Globaliseerumisel on ka suur mõju infotehnoloogiale, mis on väga tähtis, et see oleks võimalikult lihtne ja kiire. Kuid siiski ei saa öelda, et see oleks ainult hea

Geograafia → Geograafia
36 allalaadimist
thumbnail
2
docx

GMO ehk geneetiliselt muundatud organism

geenitehnoloogia kasutamisele vastupidavaks muudetud, Eestis ei esine. Amflora kartuli osas on taotlus meil samuti ebatõenäoline, kuna tegemist on kõrgendatud tärklisesisaldusega maisiga, mida kasvatatakse spetsiaalsete lepingute alusel tööstuslikuks tärklise töötlemiseks. Müügil on Eestis GMOsid sisaldavaid toiduõlisid, margariine ja sojatooteid, kuid GMO sisaldusega tooteid on leitud ka maisitoodete ja küpsiste sortimendist. Mina isiklikult GMO poolt ei ole, kuna eelistan naturaalset ja eriti kodumaist toitu. Väldin ka igasugu värvainetega toidu sissesöömist. Loodan, et GMO levimine maailmas pidurdub, et mina ega minu pere sellega oluliselt kokku puutuma ei peaks.

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

TARBIJAKÄITUMINE

Selveri hüpermarketites on lisaks toidu- ja esmatarbekaupadele müügil ka laiendatud valik tööstuskaupu. Kõikides Selverites on esindatud ka Selveri Köögi tooted. Selver paigaldas enamikesse keti kauplustesse lahtised juustuletid. Uutes juustulettides on suurem sortiment, juustusortide arv varieerub vastavalt letipinna suurusele 20-st 95 sordini. Seni olid Selverites juustud müügil selveriletis ning enamike kaupluste sortimendist puudusid hõrgud delikatessjuustud. Avatud juustulett annab rohkem valikuvõimalusi ostja saab ise otsustada, kui suures koguses ta juustu ostab. Lisaks on nüüd võimalik küsida soovitusi ja nõu erinevate juustusortide ning nende kasutuse kohta koolituse läbinud juustuleti teenindajatelt. Uuenenud valikus on 12 riigi toodangut erinevaid toorjuuste, hallitusjuuste, poolkõvasid ning kõvasid juuste. Selleks, et ostjal oleks lihtsam valikut teha, tuleb hinnasildile info toote päritolumaa ja

Psühholoogia → Tarbijakäitumine
96 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Praktika aruanne ( Selver )

klaasipuhastusvahendid, üldpuhastusvahendid, vedelseebid ja dushigeelid. 6 2. PRAKTIKAL TEOSTATUD TÖÖD 1.1. Planogrammi tegemine Planogrammi tehakse riiulil olevatele asjadele. Tooted pannakse vastavalt kuidas planogrammis ette on nähtud. Planogrammis on kirjas mitu toodet võib üksteise taha ja kõrvale paigutada. Siis tuleb ka välja mis toode läheb sortimendist välja ja milline tuleb asemele. 1.2. Picolingiga EAN-i koodi kontrollimine Picolingiga võetakse punase laseri avil toodetelt EAN-i koode mis järel pannakse need arvutisse ja siis saab kontrollida kas toodetel on ees õiged müügihinnad. 1.3. Kauba vastuvõtt Esmalt peab saabuva kauba mahalaadima; Pakendid avama kvaliteedi kontrolliks; Saatedokumentidele vastavust kontrollima; Kaubad registreerima infosüsteemis; Kaubad lattu paigutama;

Muu → Praktika aruanne
356 allalaadimist
thumbnail
5
doc

CM vaatlusaruanne

1.) Miinuseks on poolikute euroaluste küllus saalis ja eriti vahekäigus. Kampaaniate raames soovitakse pakkuda erinevaid tooteid, kui tihti takistavad väljapanekud klientide liikumist ja alkoholi osakonnas on päris suur oht midagi ära lõhkuda. (Seda eriti talvel, kohmakate talveriietega). Tuleks loobuda aluste paigutamisest kitsasse vahekäiku müügi eesmärgil. Tuleks üle vaadata veiniriiul, nimelt tundus tolmukorda hinnates, et mõned veinid kohe üldse ei liigu. Soovitav oleks need sortimendist välja arvata. (Kui tõesti on klient, kes soovib seda veini korra aastas osta, siis vast oleks talle võimalik tellida see pudel veini. Samas on Eestis väga edukalt toimiv ka veinide e-kaubandus, mis on usaldusväärne ja pakub tihti odavamat hinda kui Selveri kett.) Joonis 1 Selveri alkoholi osakond Joonis 2 Alkoholi väljapanek Selveris

Muu → Ainetöö
52 allalaadimist
thumbnail
62
doc

Keeduvorstide liha sisaldus

näriliste söödakastid. Söödakaste kontrollitakse pidevalt ning vajadusel lisatakse mürki. Samas ei saa kunagi kindel olla, et mõned rotid siiski liha- anumate juurde ei pääse. Seda enam, et lihatööstusi on väga palju, ning kontrollid pidevalt kõikjale ei jõua. 29 10.JÄRELDUSED Uurimustöö jaoks valisin Lasnamäe Prisma keeduvorstide sortimendist 7 erinevat tootjat. Võrdlesin kõigi vorstide koostisaineid, kõige rohkem lihasisaldust. Järeldustena võin öelda, et kõige suurema lihasisaldusega keeduvorst on Rakvere Lihakombinaadi poolt toodetud Lihakas Lastevorst, mille lihasisaldus on lausa 75%. 58% sellest on sealiha ning 17% kuulub veiselihale. Nüüdsest hakkan kindlasti ostma Rakvere poolt toodetud Lastevorsti „Lihakas“. Minu jaoks on oluline, et toode sisaldaks võimalikult palju liha, mitte kondimassi.

Tehnoloogia → Loomsed toormed
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kaupade käitlemine kaupluses

kauplustes, kus sortiment suur ja pinda napib. 20. Vertikaalne väljapanek - inimese pilk liigub horisontaalselt vasakult paremale otsides konkreetset kaupa või värvi. Et ta võimalikult palju kaupu tähele paneks, paigutatakse sama kaup vertikaalselt esiküljega ülevalt alla ja erinevad kaubad vasakult paremale. Selline paigutus loob kaubast korrastatud vertikaalsed "ribad", pakkudes ostjale silmade kõrgusel vasakult paremale kogu valikut väljapandud sortimendist. 21. Kombineeritud väljapanekut kasutatakse jookide ning tööstuskaupade väljapanekul. 22. Seda kasutatakse siis, kui soovitakse näidata kaupade kokkusobitamise võimalusi ja ideid. Selline väljapanek julgustab ka ostma erinevaid kokkusobivaid kaupu. 23. Värvi ja suuruse meetod ning kombineeritud väljapanek. 24. Mahul põhinev väljapanek: ostjat meelitatakse ostma muljega, et "suur kogus kaupa müügisaalis = odav hind"

Majandus → Müügitöö alused
161 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Mokatubakas

Kuressaare Gümnaasium SNUS ehk MOKATUBAKAS Autorid : Ron Nõmm ja Steven Nepper Juhendaja: Sijre Kereme Kuressaare 2010/2011 SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 2 1.SNUS ehk MOKATUBAKAS.................................................................................................4 1.1Ajalugu...............................................................................................................................4 1.2Kultuur............................................................................................................................... 5 1.3 Sortiment..........................................................

Muu → Teadus tööde alused (tta)
72 allalaadimist
thumbnail
37
doc

Müügitöö põhivarad

(näiteks 65%), kaubaartiklite arvus aga suhteliselt väike (näiteks 15%). B-gruppi kuuluvad kaubad, mille osatähtsus nii kaubakäibes kui kaubaartiklite arvus on ühesugune (näiteks 20%). C-gruppi kuuluvad vastupidi, kõige madalama nõudlusega arvukad kaubaartiklid (65%), mille osatähtsus kaubakäibes on väike (15%). Seega koondatakse olulised kaubad grupiks A, keskmised grupiks B ja väheolulised grupiks C. On loomulik, et grupi C liikmete hulgast otsitaksegi kandidaate sortimendist väljaarvamiseks. Sortimendi kitsendamine C- gruppi kuuluvate kaubaartiklite arvel tagab reeglina kiirema käibe ja suurema kasumi. Hoopis tõhusam on asendada mitteminevad kaubad parematega, pühendada rohkem aega ja energiat perspektiivsematele, atraktiivsematele kaupadele. Oluline on rõhutada, et ABC-analüüsist ei piisa lõppotsuse langetamiseks, sest uuritud pole vastavate gruppide osa kuludes. Täienduseks võib lisada, et ABC-analüüsi üheks modifikatsiooniks on Pareto printsiip ehk

Õigus → Müügiõpetus ja...
157 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Praktikaaruanne Aardla Hulgiladu

1993 avati Tartu Kaupmees 1995 avati Kadaka Kaupmees 1996 avati Kivilinna Kaupmees ja Pärnu Kaupmees 1999 lisandusid Kaupmees Gruppi Rakvere ja Jõhvi Kaupmees 2002-2006 tegutses Kaupmees ka Valgas 2005 avati Narva Kaupmees Lisaks omab Kaupmees ka oma keskladu kuna maaletoodavate kaupade arv on aasta aastalt jõudsalt kasvamas. Aastal 2012 kuulub Kaupmees Gruppi 7 kauplusladu ja oleme sellega loonud kogu Eestit hõlmava teenindusvõrgu. Täna võib Kaupmehe sortimendist leida kuni 13 000 nimetust toidu- ja esmatarbekaupa. Kaupmehes on ligi 300 töötajat, kellest paljud on töötanud Kaupmehes 15 aastat ja kauemgi. 1.2 Põhiväärtused Partnerlus Meie partneriteks on nii meie kliendid kui ka tarnijad. Tahame valitud partneritega teha tihedat koostööd win-win põhimõttel. Praktilisus Me ei ole kinni vanas, kuid kasutame oskuslikult oma pikaajalist kogemust oma partnerite paremaks teenindamiseks

Muu → Ainetöö
45 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kaupluse müügitöö analüüs

TALLINNA TEENINDUSKOOL Hanna Seeder MK13-TE1 KAUPLUSE MÜÜGITÖÖ ANALÜÜS Töökohapõhine ülesanne Juhendaja koolis: õp. Tiia Kirss Juhendaja töökohal: Monika Borovikova Tallinn 2014 Sisukord Hanna Seeder Kaupluse müügitöö analüüs 1Sissejuhatus................................................................................................. 3 2Kaupluse üldandmed.................................................................................... 3 3Juhtimisstruktuur.......................................................................................... 4 4Klienditeenindus........................................................................................... 5 5Sortiment.........

Majandus → Müügitöö alused
41 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Toidukaupade pakendamine ja säilitamine

................................................................................................................. SALATILISED Lehtsalatid: Tammelehe salat-lehed meenutavad punase tamme lehti, väga õrn ja kergesti närtsiv, kasutatakse nagu tavalist aedsalatit. Jääsalat e.peasalat-sarnaneb välimuselt kapsapeale, kuid lehe serv on enamasti kähar, säilib 00C lähedasel temp. 3-4 nädalat, toiduks tarvitatakse peamiselt toorelt. Rooma salat-lehed pikad, kitsad ja küllaltki paksud, olenevalt sortimendist tumerohelised või ­punased. PUUVILJAD 8 Seemneviljalised............................................................................................ Luuviljalised................................................................................................ ............................................................................................................... ...

Toit → Toiduainete ja toitumisõpetuse...
67 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Praktikaaruanne laomajanduse aines

parkima kuid on ka olemas veel suurem parkla veidi majast eemal. 2.1 Pakutavad tooted ja teenused Ettevõte kus käisin praktikal tegeleb soya ubadest erinevate soya toodete valmistamisega. Enamus tooteid on samad, kuid on ka mõningad uued tooteartiklid nagu näiteks mesimagusad tofupallid ja paneeritud tofukuubikud köömnetega. Enam ei toodeta tomatimajoneesi ja seesami ja päevalille seemnetega võiet. Praegu toimuvad katsetused ka soja kohukese valmimiseks. Nimekiri Sortimendist.(LISA 7) 1)Soya naturaalne majonees 2) Soya kreemid (astelpaju-, sidruni- ja kakao kreem) 3)Soya tofukuubikud(Prantsuse- ja itaalia marinaadis ja paneeritud tofukuubikud köömnetega) 4)Soya tofupallid(Kalamaitselised ja naturaalsed ja mesimagusad tofupallid) 5)Soya jogurid*(astelpaju-,naturaalne- ja maasika jogurid*) 4 6)Soya võided( Tilli,peterselli ja küüslaaugu võie) 7)Soja Kodujuustud( Tilli, peterselli- ja naturaalne kodujuust) 8) Pehme tofu

Logistika → Laomajandus
251 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Müügikorraldus – Teenindus-ja müügioskuste süvendamine

kaupluses leidusid vaid mõned tooted : 1) Kaeraküpsised 2) Mooniküpsised 3) Soolased kreekerid HRUSTIK 4) Soolased kreekerid NEZNÕI 5) Sefiir ­ Sokolaadis 6) Valge sefiir 4 Lisaks Ukraina küpsistele leidus kaupluses veel palju erinevaid sorte kompvekke, mis samamoodi pärit Ukrainast nagu küpsisedki, kuid tarnijaks oli NOIRES HA OÜ ning toodete valikus mõningad tooted kogu sortimendist: 1) Koore-karamelli iiris 2) karamell ,,Vähike" 3) karamell ,,Segu" 4) karamell ,,Puuvilja lõigud" 5) Moosikaramell 6) karamell ,, Piimatilk" 7) sufleekomm ,,Cremona" 8) Jahimehe sokolaadikomm 9) LUX assortii 10) Trühvel ,,Soleil" 11) Konfetto segu 12) Barokko sokolaadi segu AS Pere müügipunkt pakkus lisaks väike kauplusele kohapealset kohvi teenust, mis eeldas, et kliendid said maiustada, kergelt kõhtu täita ning tarbida OÜ Vendori poolt

Õigus → Müügiõpetus ja...
180 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Kaupluse müügitöökorraldus

(kulude juhtimine) Teatud kindel segment Fokuseerimine · Konkurentsistrateegia eesmärk kohanduda atraktiivsust määravate konkurentsireeglitega ja, ideaaljuhul, muuta neid reegleid firma kasuks. · Millised spetsiaalsed elemendid osutavad strateegias õigeteks, sõltub täielikult firma filosoofiast, eesmärkide seadmisest, sortimendist, finantsvõimalustest, oskusteabest ning samuti personalist.

Ehitus → Müüritööd
76 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Majanduse globaliseerumine ja selle mõju Eesti majandusele

väljastatud valuutades. Kodumaine vs välismaine Veel üheks mureküsimuseks võib lugeda välismaise kauba eelistamine kodumaisele ja sellest tulenevalt kodumaiste ettevõtete vähenemine ja kadu ringlusest. Väikese riigina peab Eesti paratamatult tihedalt integreeruma maailma majandusse. Kodumaised tootjad saavad pakkuda ainult väikest osa tänapäeva üha laienevast tootmisvahendite ja tarbeesemete sortimendist, teised vajalikud kaubad tuleb importida välisriikidest. Spetsialiseerumise süvenemine, mis on ka maailmamajanduse üldine arengutendents, peab riigi müügi- ja ostuturgudel laienema. (Reiljan, 1995) Sotsiaalne diferentseeritus ja Eesti rahvuskultuurilise identiteedi nõrgenemine Globaliseerumine põhjustab ka elanikkonna tulude diferentseerumist ja sellest tulenevalt sotsiaalseid pingeid ühiskonnas. Põhimõtteliselt rikkam kiht aina rikastub ja samas vaesem

Ökoloogia → Ökoloogia
219 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Praktika aruanne tööstuskauba kauplusest (sportland)

· Püsikliendi allahindlused(SPO), markeeritakse spetsiaalse turundusosakonna poolt tellitud markeerimislindiga. Normaalhinnaga kaubad valge markeerimislindiga ning allahinnatud kaubad punase markeerimislindiga. Kaupade müügisaali paigutamine ja grupeerimise põhimõtted · Kaupade väljapanek peab olema kliendile selge, piiritletud, kaupade väljapanekul lähtutakse selle sortimendist ja väljapaneku ülevaatlikkusest ning arvestatakse kaupade ümbruse lubatavust ja esteetilist külge · Suurused paigutada kasvamise järjekorras(XS,S,M,L,XL,XXL,XXXL)- kõige väiksem suurus peab olema kõige ees · Naiste, meeste ja lastekaubad peavad olema üksteisest selgelt eristatud · Uudiskaubad ja kaubad püsiklientidele paigutatakse klientidele kõige paremini nähtavatele müügikohtadele

Muu → Praktika aruanne
585 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kategooria plaani koostamine

Kategooriaplaani rakendamisel teevad kõik osapooled koostööd. Koostatakse kategooria äriplaan. Plaani elluviimiseks on vajalik tihe meeskonnatöö, koostatakse ajagraafik erinevate etappide elluviimiseks ning määratakse ka vastutusalad. Kampaania plaan ja tegevuskava on koostatud lähtudes konkurentidest ning analüüsi tulemustest. Kavandatavad tegevused ja muutused ning ettepanekud: Luua sortimenti omamärgi tooted, esmalt kuivtoit ja konserv. Sortimendist välja jätta madala ringluskiirusega kaubad. Sortimenti lisada tooted, mis on veidi kõrgema hinnaklassiga ja suunatud nõudlikumale tarbijale. Näiteks lisada sortimenti tooted, mis on spetsiaalselt valmistatud tiinele või imetavale lemmikule, tundliku seedesüsteemiga ning allergia probleemi all kannatavale loomale. Kampaaniatesse lisada rohkem soodushinnaga tooteid. Igas ETK poolt korraldatavas müügikampaanias võiks olla vähemalt üks soodushinnaga kuivtoit

Muu → ostu-müügi juhtimine
105 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Tööruumi planeerimine

(Töötervishoiu ja tööohutuse seadus)  Hoone (vesi, kanalisatsioon, elekter, kommunikatsioon) (kehtib ka toiduseadus) Hoone peab olema projekteeritud ja ehitatud hea ehitustava ning ehitamist ja ehitusprojekti käsitlevate õigusaktide kohaselt ega või tekitada ohtu inimese elule, tervisele või varale või keskkonnale. (ehitusseadus) Pagaritöökoja ruumide koosseis määratakse olenevalt tootmisprogrammi mahust ja väljastatava toodangu sortimendist. Tehnoloogilise protsessi organiseerimiseks peavad suurtes pagaritöökodades olema järgmised ruumid:  tootmisruumid - ettevalmistus-, küpsetus-, ja viimistlusosakonna organiseerimiseks  laoruumid - tooraine, taara ja valmistoodangu säilitamiseks  ekspeditsiooniruum - tellimuste vastuvõtmiseks ja tellijatele väljastamise organiseerimiseks  administratiiv- ja majandusruumid  tehnilised ruumid

Õigus → Ehitusõigus
11 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Paberi tootmise tehnoloogilised protsessid

Paberipuit ei tohi sisaldada: põlenud puitu, tahma, plastikut, metalli, kemikaale, kive ega muid võõrkehi. http://www.hmpk.ee/kokkuost/paberipuu-palk/paberipuu-nouded.html Kokkuvedu põllumajandustraktoritele mõeldud haagistel Suuremahulisema metsatöö tegemiseks on mõttekas osta tõstukiga metsaveokäru, mis on mõeldud ainult sortimendina metsamaterjali kokkuveoks. Kandejõu poolest on võimalik valida haagist 4-12 tonnini, olenevalt sortimendist on koorma maht 3-10 m2 ja noole ulatus 5-8,5 meetrit. Vedavate ratastega haagised on kallimad tavalistest metsaveohaagistest, kuid neil on oluliselt parem läbivus- ja veovõime. Vedu kantakse traktorilt haagisele hüdrauliliselt, mehhaaniliselt või hüdromehaaniliselt. Nii metsuri- kui masinlõikuse puhul peavad olema sisse raiutud kokkuveoteed. Nende planeerimisel tuleb arvestada langi reljeefiga ning valida kokkuveoteede suunad selliselt, et oleks

Muu → Suurtootmise tehnoloogilised...
3 allalaadimist
thumbnail
10
doc

TURUNDUSE ALUSED eksami teemade loetelu 2010

turundustegevus peab tagama kauba pakkumise tarbija jaoks sobilikus kohas, luues sellega ostmise kohamugavuse. Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine ei toimu üldjuhul samaaegselt, vaid teatud ajalise intervalliga. Koguselõhe: tootjatele on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes, tarbijad seevastu eelistavad väiksemaid koguseid. Valikulõhe: üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist. Infolõhe: tootjad sageli ei tea, kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Sama-laadne info puudub ka tarbijatel. Väärtuslõhe: kaupade väärtus tootjate silmis sõltub tehtud kulutustest ja konkurentide turuhindadest. Omandiõiguslõhe: tootjad käsutavad suuri kaubakoguseid, mida nad ise ei kasuta, tarbijatel on aga raha või vahetuskaup, mida nad samuti ise ei kasuta. 5. Turundustegevuse 5 osategevust. Turunduse planeerimine: ülevalt alla, alt üles,

Majandus → Turunduse alused
81 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Rakendusstatistika AGT-1 Word fail

praakide esinemisel nende tõenäosuste ja sõltuvuse teistest faktoritest määramisel. Jaotusseadused tulevad välja näiteks hälbeid tekitavates süstemaatilistes vigades, kus esinevad ühtlane jaotus ja kolmnurkjaotus, ning juhuslikes vigades, kus esineb normaaljaotus. Näide Farmi Piimatööstus on 8 aasta jooksul vähendanud oma toodetes leiduvat lisatud suhkrut. Siiski, lõpmatuseni suhkru sisaldust vähendada ei saa, sest nii ei meeldi inimestele toodete maitse. Oma sortimendist on nad vähese suhkrusisalduse pärast pidanud eemaldama apelsinijogurti, sest kliendid on kurtnud hapu maitse üle. Samas, suhkru sisalduse liigne suurendamine tooks samasuguse pahameele nagu suhkru puudumine ja inimesed taas toodet ei ostaks. Seos suhkru sisalduse ja inimeste tarbimise tõenäosuse vahel on normaaljaotusega. Mingist piirist, kus suhkru sisaldus on tootes liiga väike ja inimesed toodet üldse ei osta,

Matemaatika → Rakendusstatistika
3 allalaadimist
thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

turundustegevus peab tagama kauba pakkumise tarbija jaoks sobilikus kohas, luues sellega ostmise kohamugavuse. Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine ei toimu üldjuhul samaaegselt, vaid teatud ajalise intervalliga. Koguselõhe: tootjatele on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes, tarbijad seevastu eelistavad väiksemaid koguseid. Valikulõhe: üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist. Infolõhe: tootjad sageli ei tea, kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Sama-laadne info puudub ka tarbijatel. Väärtuslõhe: kaupade väärtus tootjate silmis sõltub tehtud kulutustest ja konkurentide turuhindadest. Omandiõiguslõhe: tootjad käsutavad suuri kaubakoguseid, mida nad ise ei kasuta, tarbijatel on aga raha või vahetuskaup, mida nad samuti ise ei kasuta. 5. Turundustegevuse 5 osategevust. Turunduse planeerimine: ülevalt alla, alt üles,

Majandus → Turundus
199 allalaadimist
thumbnail
19
odt

TÖÖKORRALDUSE PRAKTIKA aruanne

Kui kokk teab millal ja millises mahus ta tööoperatsiooni sooritab, siis on ka töö kvaliteet parem. See kehtib ka teiste Treegeri kohviku töötajate kohta. 5. Kuidas kondiiter valmistab eritellimusel torte? Eritellimusel tortide valmistamisel tuleb otsida vastavasisuline pilt, mis tuleb suurendada vastavalt tordi suurusele. Kondiiter peab selle pildi järgi võimalikult täpselt valmistama selle toote, vastavalt kliendi soovile. Kvaliteet olenebki tellitud kauba sortimendist. 6. Millest oleneb klienditeenindaja ja baaridaami töökvaliteet? Peale meeldiva teenindamise on väga tähtsad korras laudlinad, suur kaubavalik, lauainventar, kiire reageerimisvõime. Paide kultuurikeskuse kohvikus on iga päev mingi eripära ürituste näol, mis töötajate igapäevast tööprotsessi muudab. Seoses sellega tuleb töötajal tööprotsessis ümber orienteeruda. Tööde maatriks on organisatsioonis teostavate tegevuste loetelu koos sooritamise kvaliteedi

Majandus → Töö-ja palgakorraldus
370 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

ostmise ajamugavuse.  Koguselõhe: tootjale on kasulik valmistada ja müüa toodet suurtes kogustes (hulgipakendites), tarbijad seevastu eelistavad väiksemaid koguseid (jaepakendid). Turundustegevus peab tagama kauba ümberpakendamise (või selle täiendava töötlemise) ja looma selle abil ostmise kogusemugavuse.  Valikulõhe: üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, samas kui tarbijad eelistavad teha valikuid laiast sortimendist. Turundustegevus peab erinevate tootjate kaupade kombineerimisega looma mitmekesise sortimendi, tekitades sellega valikumugavuse.  Infolõhe: tootjad sageli ei tea, kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Tarbjatel aga puudub info erinevate pakkumisvõimaluste kohta. Turundustegevus peab juurutama infosüsteemi, mis võimaldaks teabe liikumist mõlemas suunas. Sellega saavutatakse ostmiseks vajalik infomugavus.

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Eesti kaubabrändid

koosneb Laima kontsern ka täna. Laima ühendab endas kolme nõukogude perioodil tuntud ja kasutatud kaubamärki: Uzvara, Staburadze ja Laima. Seega saame rääkida juba pea 135 aastasest tootmis- ja müügikogemusest. Tänu kvaliteetsele toodangule võime kohata Laima tooteid USA-s, Saksamaal, Inglismaal, Israelis, Venemaal, Rootsis, Soomes ja loomulikult kõigis kolmes balti vabariigis. Tänapäeval on Laima kogumahtudelt Baltikumi suurim maiustuste tootja. Laima sortimendist leiab shokolaaditahvleid, erinevate täidistega shokolaadikompvekke, karamelle, sefiiri, marmelaade, küpsiseid, vahvleid, vahvlitorte ja martsipani. Laima maiustused on tuntud kõrge kvaliteedi ja unikaalse maitse poolest. Ka tänase päevani on tootmises näiteks kompvek Serenaad, mille retsept pärineb muutumatuna aastast 1937. Laima maiustuste tootjat esindab Eestis NP Foods Eesti. Suurima populaarsuse on Eesti

Majandus → Tööstuskaup
59 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Turunduse alused

Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse. 3. Koguselõhe. Tootjale on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes (pakendid), tarbijatel on seevastu eelistatavad väiksemad kogused (jaepakendid). Turundustegevus peab tagama kauba ümberpakendamise ja looma selle abil ostmise kogusemugavuse. 4. Valikulõhe. Üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist. Turundustegevus peab erinevate tootjate kaupade kombineerimisega looma mitmekesiseid sortimente tekitades sellega valikumugavuse. 5. Infolõhe. Tootjad sageli ei tea kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Samalaadne info puudub ka tarbijatel. Turundustegevus peab juurutama süsteemi, mis võimaldaks teabe liikumise mõlemas suunas. Sellega saavutatakse ostmiseks vajalik infomugavus. 6. Väärtuslõhe. Kaupade väärtus tootjate silmis sõltub tehtud kulutustest ja

Majandus → Turunduse alused
345 allalaadimist
thumbnail
21
odt

Lõpueksami baasainete märksõnad- vastused

tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse. 3. Koguselõhe. Tootjale on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes (pakendid), tarbijatel on seevastu eelistatavad väiksemad kogused (jaepakendid). Turundustegevus peab tagama kauba ümberpakendamise ja looma selle abil ostmise kogusemugavuse. 4. Valikulõhe. Üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist. Turundustegevus peab erinevate tootjate kaupade kombineerimisega looma mitmekesiseid sortimente tekitades sellega valikumugavuse. 5. Infolõhe. Tootjad sageli ei tea kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Samalaadne info puudub ka tarbijatel. Turundustegevus peab juurutama süsteemi, mis võimaldaks teabe liikumise mõlemas suunas. Sellega saavutatakse ostmiseks vajalik infomugavus. 6. Väärtuslõhe

Majandus → Ettevõtlus
203 allalaadimist
thumbnail
74
docx

Ärilogistika konspekt

…).Aluseks on Pareto 80:20 printsiip – väiksem osa põhjuseid või sisendeid annab suure osa tagajärgedest või väljunditest. Näiteks logistikas võib sageli olla, et: – 20% kaubasortimendist annab 80% varude väärtusest (ja/või varude kuludest) – 20% klientidest annab 80% ettevõtte käibest või kasumist – 20% tarnijatest tarnib 80% tarnitavatest kaupadest – 20% müüdavast sortimendist annab 80% käibest – 80% tellimustest täidetakse ainult 20% tootesortimendist jne • 80:20 on ainult printsiip, tegelik suhe võib olla 70/20, 95/10 … ABC analüüsi eesmärgiks on jaotada uuritav valdkond (kas tooteartiklid, kliendid, tarnijad) rühmadeks, et seeläbi kohaldada rühmadele erinevaid lähenemisviise vastavalt nende suhtelisele tähtsusele. A rühm on kõige tähtsam – sinna kuulub vähe elemente (~20%) aga annab kõige rohkem kasu või muud olulisust (~80%)

Logistika → Ärilogistika
89 allalaadimist
thumbnail
60
docx

ÕPIMAPP

kvaliteedi ning ohutuse hea jälgitavuse.(Ibid) 2.2 Põnn kaubamärk 1966.aastal valmis uus tootmishoone ja toodi Ungarist esimene imikutoitude liin ja alustati imikutoodete tootmist 11 tootenimetusega, millest tänaseni on tootmises: hõrk õunapüree, mannaga kõrvitsapüree ja porgandimehu. Toodeti esimesed lastekonservid Eestis.Imikutoitude kaubamärk PÕNN on turul 2004 aastast ja hõlmab umbes 10% kogu Salvesti sortimendist. Eesti imikutoitude turul on kaubamärk teisel kohal. ( http://www.ponn.ee/ettevottest/lastetoitude-ajalugu) Põnni põhiväärtused: - Kõrge kvaliteet, mille tagab pikaajaline kogemus -Kaasaegne tootmistehnoloogia -Tooraine, mis on rangelt kontrollitud -Eestis kasvatatud köögiviljad -Pikaajalised ja kindlad tarnijad -Kergesti valmistatavad ja maitsvad Alates novembrist, 2014 on kauplustes harjumuspäraste klaaspurkide Salvest Põnn

Toit → Toidukaubaõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks

kasvu põhjal ...) Aluseks on Pareto 80:20 printsiip ­ väiksem osa põhjuseid või sisendeid annab suure osa tagajärgedest või väljunditest. Näiteks logistikas võib sageli olla, et: 20% kaubasortimendist annab 80% varude väärtusest (ja/või varude kuludest) 20% klientidest annab 80% ettevõtte käibest või kasumist 20% tarnijatest tarnib 80% tarnitavatest kaupadest 20% müüdavast sortimendist annab 80% käibest 80% tellimustest täidetakse ainult 20% tootesortimendist jne 80:20 on ainult printsiip, tegelik suhe võib olla 70/20, 95/10 ... ABC analüüsi eesmärgiks on jaotada uuritav valdkond (kas tooteartiklid, kliendid, tarnijad) rühmadeks, et seeläbi kohaldada rühmadele erinevaid lähenemisviise vastavalt nende suhtelisele tähtsusele. A rühm on kõige tähtsam ­ sinna kuulub vähe elemente (~20%) aga annab kõige rohkem kasu

Logistika → Ärilogistika
58 allalaadimist
thumbnail
82
odt

Ehitusviimistleja eksamipiletite küsimused ja vastused.

Eksamipilet Nr.1 1. Erinevate aluspindade ettevalmistamine krohvimiseks. Enne krohvimistööde algust peab ruum olema ette valmistatud - üleliigsed asjad ruumist eemaldatud, mittekrohvitavad pinnad kaetakse kinni (aknad, uksed, plekkdetailid). Põrandale panna kaitsekile või ehituspapp. Aluspind peab olema puhas, ühtlase niiskusega, stabiilne ja mitte külmunud. Pinnad puhastatakse tolmust ja lahtistest osakestest. Kui pind pole piisavalt niiske, tuleb seda niisutada. Kui aluspinnal esineb teraselemente, tuleb need eelnevalt töödelda korrosioonikaitse vahendiga. Aluspindade ettevalmistamiseks vajalikud tööriistad on hari või tolmuimeja, millega eemaldada tolm pindadelt; pintsel, juhul kui vaja teraselemente töödelda korrosioonikaitse vahendiga. Kõrgemal asuvate pindade krohvimiseks on vajalik telling. Töö tegija peab olema varustatud kinnaste, tööriiete/jalanõude, respiraatori, vajadusel kaitseprillide...

Ehitus → Ehitus
409 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Saetööstus

1. Metsade kasutamine puiduvarumiseks 1918 kuni 1944. Eesti riigimetsanduse algaastail tehtud raiete ulatuse ja iseloomu määras erakorraline majandusolukord, eeskätt küttekriis. 5. detsembril 1918.a. moodustati raiete organiseerimiseks ja teostamiseks Tööstus- ja Kaubandusministeeriumi juures Kütteainete Komitee, mis sai õiguse rekvireerida nii ülestöötatud materjale (ettevõtetelt ja eraisikutelt siiski vaid tasu eest) kui ka metsi raieks. Maakondades loodi kohalikud küttekomiteed. Küttekomitee raievõimsus oli esialgu tagasihoidlik, mistõttu sõjaväele küttepuitu varuma pandi ka teisi riigiasutusi, omavalitsusi ja eraettevõtjaid. 1919.a. loodi metsavalitsuse süsteemis riigi metsatööstus asutuste ja elanike varustamiseks metsamaterjalidega, aga ka puiduhindade reguleerimiseks ja raietel metsamajanduse huvide arvestamiseks. Samal aastal töötati juba 14 metskonnas ja raiuti kokku 32 400 m3 puitu, sellest küttepuitu 21 600 m3 (Riigi ..., 19...

Metsandus → Puiduteadus
18 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

ajamugavuse. · Koguselõhe. Tootjatele on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes (hulgipakendites), tarbijad seevastu eelistavad väiksemaid koguseid (jaepakendeid). Turundus-tegevus peab tagama kauba ümberpakendamise (või täiendava töötlemise) ja looma selle abil ostmise kogusemugavuse. · Valikulõhe. Üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist. Turundustegevus peab erinevate tootjate kaupade kombineerimisega looma mitmekesiseid sortimente, tekitades sellega valikumugavuse. · Infolõhe. Tootjad sageli ei tea, kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Samalaadne info puudub ka tarbijatel. Turundustegevus peab juurutama infosüsteemi, mis võimaldaks teabe liikumise mõlemas suunas. Sellega saavutatakse ostmiseks vajalik infomugavus. · Väärtuslõhe

Majandus → Turundus
430 allalaadimist
thumbnail
55
docx

ÕPIME LOGISTIKA EKSAMIKS

põhjal …) • Aluseks on Pareto 80:20 printsiip – väiksem osa põhjuseid või sisendeid annab suure osa tagajärgedest või väljunditest. Näiteks logistikas võib sageli olla, et: – 20% kaubasortimendist annab 80% varude väärtusest (ja/või varude kuludest) – 20% klientidest annab 80% ettevõtte käibest või kasumist – 20% tarnijatest tarnib 80% tarnitavatest kaupadest – 20% müüdavast sortimendist annab 80% käibest – 80% tellimustest täidetakse ainult 20% tootesortimendist jne • 80:20 on ainult printsiip, tegelik suhe võib olla 70/20, 95/10 … • ABC analüüsi eesmärgiks on jaotada uuritav valdkond (kas tooteartiklid, kliendid, tarnijad) rühmadeks, et seeläbi kohaldada rühmadele erinevaid lähenemisviise vastavalt nende suhtelisele tähtsusele. • A rühm on kõige tähtsam – sinna kuulub vähe elemente (~20%) aga annab kõige

Logistika → Baaslogistika
132 allalaadimist
thumbnail
105
doc

Lõpueksam: 2008 õppekava alusel Majanduse alused

ajalise intervalliga. Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse; Koguselõhe- tootjale on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes, tarbijad seevastu eelistavad väiksemaid koguseid. Turundustegevus peab tagama kauba ümberpakkimise ja looma selle abil ostmise kogusemugavuse; Valikulõhe- üksiktootja suudab harilikult pakkuda kitsast kaubasortimenti, tarbijad eelistavad teha valikuid aga laiast sortimendist. Turundustegevus peab erinevate tootjate kaupade kombineerimisega looma mitmekesiseid sortimente tekitades sellega valikumugavuse; Infolõhe- tootjad sageli ei tea kes, kus, millal ja kui palju nende tooteid vajab. Samalaadne info puudub ka tarbijatel. Turundustegevus peab juurutama süsteemi, mis võimaldaks teabe liikumise mõlemas suunas. Sellega saavutatakse ostmiseks vajalik infomugavus;

Majandus → Majanduse alused
158 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Ostuprotsess sisaldab kõiki toiminguid, mida vajatakse materjalide, valmistoodete ja tee- nuste hankimisel. Olulised valdkonnad on seejuures nõudluse prognoositeabe hankimine, telli- muste tegemine, tarnete jälgimine, vastuvõtt, ladustamine ja arveldamine. Ostuprotsessi etapid sõltuvad toote sortimendist, toodete omadustest, tellimustest ja lepingutest. Ostuprotsess koosneb järgmistest etappidest ja põhitegevustest: • ostuvajaduse tuvastamine • ostukriteeriumide määratlemine • võimalike tarnekanalite otsing

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun