Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"taktikad" - 56 õppematerjali

thumbnail
20
pptx

Mahemajandus- mahepõllu umbrohu tõrje

vastupanu arengut näiteks umbrohu seemete kogumise, hilinenud külvi, suurenenud külvinormide ja mullaharimisega.  Siiani on pigem keskendutud herbitsiidide kasutamisele koos kultiveerimise, umbrohtu tõrjuvatele kattekultuuridega ja multšimisega.  Mahepõllumajanduses aga kemikaale põllu harimiseks kasutada ei lubata ja seega on oluline arendada meetoode, mis ei sisaldaks kemikaalide kasutamist. Mitte keemiliste umbrohutõrjevahendite rakendamise taktikad  Maaharimise süsteemi põhiküsimus on maksimeerida umbrohutõrje taktikaid, mida saaks efektiivselt ja paindlikult rakendada ning mis sobiksid paljude erinevate tingimustega.  Rakendamise süsteem hõlmab taktikaid, mis nii öelda manipuleerivad pinnasega ja taimestiku ruumilise planeeringuga.  Üldiselt liigitatakse need taktikad kolmeks: paljas (bare - eemaldatakse kõik umbrohi), multš (mulch-lubab vähest mulla

Põllumajandus → Põllumajandus
10 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Rahvusvaheline majandus ja rahandus

Töötunnid kokku 2 tundi 6 tundi Miks on tootlikkus väga tähtis? Elastustase sõltub tootlikkusest Palgad sõltuvad toolikkusest Milliseid kaubanduspiiranguid seatakse riikide vahel? Tollimaksud-riigipiiri Tollimaksud ületamisel impordilt võetavad maksud. Tulutollid Kaitsetollid Kvoodid-piirangud, Kvoodid mis on pandud välismaalt sisse toodavatele kaupadele. Muud taktikad Ekspordisoodustus Dumping Seadusandlikud bürokraatiamenetlused-valitsuse bürokraatiamenetlused korraldused ja määrused, mis teevad kaupade impordi sihilikult keeruliseks. Miks on riikide vahel kaubaduspiirangud? Riigikaitse seisukohalt oluliste majandusharude kaitse Vastloodud majandusharude kaitse Piirangud mitmekesistavad majandust Kaitse odava välistööjõu konkurentsi eest Omatoodetele kehtestatud piirangutele samaga vastamine.

Majandus → Majandus
92 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Fantaasia maailmad ja rollimängud

. Üks versioon RPG-st on MMORPG ehk Massively Multiplayer online role-playing games, mis on kombinatsioon RPG-st ja MMOG-st, kus on väga palju mängureid, kes suhtlevad üksteisega onlines virtuaalsesmaailmas. Siis on ka olemas Action RPG-d, kus võitlused toimuvad reaal- ajas; Strategy RPG-d, kus on vaja nutikust, et võita vastane; Adventure RPG-d, kus tegevuselemendid on kombineeritud "asjade" ja spetsiaalsete relvadega, mida karakter korjab oma teel; Tactical RPG, kus ülistatakse taktikad enne strateegiat. Mäng tiirleb ümber "kuninga", kes peab oma sõdurid juhatama lahingusse. Seda kutsutakse ka varaseks RTS-iks. Jaapanis kutsutakse neid simulatsiooni RPG-deks. Siis leidub ka tekstipõhiseid RPG-sid ehk MUD(Multi-User Dungeons), kus mängur saab peas mõelda maailma peale. Seal kujutatakse kaarte ja menüüd kasutades ASCII-d. MUD-id on huvitavad just sellepärast, et mängur ise peas saab luua karakteri ning süzee. MUD-id olid

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
24
ppt

Suhtlemine

Suhtlemine Õppejõud: Inga Uueküla Üliõpilased:Svetlana Olsh Agressiivne ehk domineeriv käitumine Agressiivsus vaimne füüsiline (kaudne ja otsene) Agressiivsuse teooriad Instinktidel põhinevad agressiivsuse käsitlused Frustratsioon kui agressiivsuse tekitaja Sotsiaalse õppimise käsitlus Näteks: Väike laps on läbi Laps teeb teiste oma kogemuste käitumist jälgides õppinud, et järeldusi selle kohta, agressiivselt kuidas teatud käitudes situatsioonides oleks õnnestub õigem tegutseda. tal saada kõik, mis ta tahab. Faktorid, mis võivad suurendada agressiivsuse käitumise tõenäosust  Uimastavad ained(alkohol,ravimid,narkootikumid)  Psühhootiline seisund(häiritud tegelikkuse tunnetus, nä...

Psühholoogia → Psühholoogia
101 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kategooriajuhtimine

kiire reageerimine. Jaekaubanduses peaksid tootjad ja jaemüüjad tegema koostööd parima tootevaliku tegemisel ning toodete kõige mõjuvama riiulite paiknemise määramisel. Kategooria juhtimisel on välja töödeldud kaheksa astmeline mudel, mis on välja arendatud jaekaubanduses. Kõige pealt toimub kategooria määratlemine, siis kategooria roll, väärtustamine ja sihtgruppide defineerimine, strateegia, taktikad, plaani juurutamine ja ülevaade, kategooria tulemuskaardid ning viimaseks märkused mudeli kohta. Kogu tulemus saavutatakse alles nelja kuni viie aasta jooksul. Kaubakategooriate juhtimise põhilised taktikalised elemendid kaupluses, mille abil saavad jaekaupmehed ellu viia juhtimise plaane ning samas ka mõjutada ostjate oste. Põhilised on hinnakujundus, toodete paigutus ja promotsioon. Üks põhiline kaubakategooria juhtimise juures on konkurents. Konkurentsieelise

Majandus → Juhtimine
44 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kontrolltöö keskaeg nr 1

ratsaväele, vastutasuks teenistuse eest, maatükke.Karl Martelli poeg Pippin lühike sai 751. aastal kuningatiitli, kuna ta läks Itaaliasse paavsti langobardide eest kaitsma. Tänu tema vallutustele tekkis kirikuriik. Pani aluse Karolingide dünastiale.Frangi riigi hiilgeaeg saabus Karl Suure valitsemisajal. Ta laiendas riiki ja sooritas 50 edukat sõjareke. Alistas Pürenee ps. põhjaosa, araablased edelas, kirdes saksid, kagus avaarid, lõunas langobardid. Kasutas põletatud maa taktikad. 800. a lahendas paavsti tüli ning ta krooniti Rooma keisriks.Frangi riik jagati Verdun'i kokkuleppega Karl Suure pojapoegade vahel kolmeks:Idast kujunes välja Saksamaa Lõunast Prantsusmaa Lõuna lagunes. 3.Feodaalkord: senjööri ja vasalli suhted. Laiemas tähenduses feodaal ühiskond, mida iseloomustavad vasalliteet, mõisamajandus, pärisorjus, seisuslik ühiskond ja katoliku kirik. Feodaalkord kujunes välja Frangi riigis, tänu Karl Martelli ratsaväele, kellele ta jagas teenistuseks

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Suhtlemistõkked

" Sellised küsimused sünnitavad tavaliselt kaitsereaktsioone ja vastupanu. Nõu andmine - nõuandmisega alahindame teise inimese intelligentsust ning oskusi hakkama saada. Tavaliselt nõuandjale jutustatakse ka tavaliselt vaid jäämäe tipp, mistõttu ei tea nõuandja pinna alla jäävatest tunnetest, raskustest ega muudest teguritest midagi. III kategooria on teise murede vältimine. Siia alla kuuluvad kõrvalepõikamine, loogiline argumenteerimine ning rahustamine- need taktikad on tuntud võime poolest vestlus rappa ajada. Kõrvalepõikamine - paljud inimesed ei taha rääkida õrnusest, vihast, tülidest, surmast, haigustest, lahutustest ja tabudest. Kui teema hakkab puudutama neid teemasid, viivad nad ruttu jutu mujale, et vältida neid teemasid. Loogiline argumenteerimine - loogikal on oluline roll kuid kui teine inimene kannatab stressi käes või inimeste vahel on riid olnud, võib loogiliste lahenduste pakkumine hoopis vihale ajada.

Psühholoogia → Suhtlemise alused
119 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kategooria plaani koostamine

Sellise hinnapoliitika puhul ei suudeta kuidagi prognoosida klientide ostukäitumist. Ükski kaupleja ei taha üleliigse kaubavaru alla oma raha kinni panna. Antud juhul on aga kaupleja sunnitud tasuma kauba eest enne, kui see on maha müüdud, mis omakorda toob kaasa negatiivne rahavoo. Sortimendistrateegia elluviimiseks on vaja mõista seoseid kategoorias pakutava kaupade arvu ja kliendi poolt vaadatud sortimendi vahel. (Maasik, 2012). Kategooria taktikad on tööriistad, mille abil on võimalik arendada kategooria juhtimise aspekte. Sortiment, hinnakujundus, reklaam, turustamine ja tarneahela juhtimine muudavad kõik tarbijate kategooriataju, mõjutavad kategooria käitumist ning kaupluse mainet. Loomulikult on sortiment kliendi jaoks kõige olulisem osa, selle laius ja sügavus, aga selle kujunemine ja valik põhineb kaupleja otsustel. Kliendil praktiliselt puudub siin kaasarääkimiseks suur võimalus. Sobiliku taktika

Muu → ostu-müügi juhtimine
105 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Psühholoogia protsess - Mälu

spordivõistlus jääb hästi meelde, kuid hilisemad sarnased sündmused mitte? See on kõige esimene sellelaadne situatsioon ning siis jääb hästi meelde, et hiljem sarnases olukorras omandatud informatsiooni kasutada. 15) Millised tegurid mõjutavad info meeldejätmist? Kuidas on seda uuritud? Mida teha selleks, et suurt hulka materjali (näiteks eksamiks valmistumisel) efektiivsemalt omandada? Millised taktikad on suure tõenäosusega küllaltki kasutud (lühiajalise kasuga)? Materjali kordamine. Ei tohi hakata õppima alles enne eksamit vaid peab pikema ajajooksul materjali omandama. Materjali seostamine varajaste teadmistega Ebaefektiivne on oluliste asjade allajoonimine, mehaaniline kordamine või lugemine. 16) Kas see, kui miski ei meenu, annab alust väita, et seda ei ole mälus olemas? Miks? Ei pruugi seda tähendada. Lihtsalt antud kontekstis ja antud küsitlusviisi korral

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
188 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Rahvusvaheline majandus, kaubandus ja rahandus

-Tollimaksud-riigipiiri ületamisel impordilt võetavad maksud. Tulutollid (võetakse raha hankimiseks, on suhteliselt väikesed võrreldes kauba hinnaga) Kaitsetollid (kaitsevad kodumaist tootjat välismaise konkurentsi eest, et ostetekse kodumaist toodet, et välismaine toode oleks kallim) -Kvoodid-piirangud, mis on pandud välismaalt sisse toodavatele kaupadele. (piiravad väliskonkurentsi) -Muud taktikad Ekspordisoodustus (toetus, mida riik maksab eksportijatele, et nad saaksid müüa oma tooteid välimaal madalama hinnaga kui kodumaal, see on legaalne) Dumping (eksportijat müüvad tooteid välismaal alla oma keskmiste kulude, alla omahinna) -Seadusandlikud bürokraatiamenetlused-valitsuse korraldused ja määrused, mis teevad kaupade impordi sihilikult keeruliseks. 9. Miks on riikide vahel kaubandupiirangud?

Majandus → Majandus
84 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Administratiivne juhtimine

peavad olema õiglased ja arukad. Avalikku teenistust reguleerib Eesti Vabariigis avaliku teenistuse seadus, mis seab avalikele teenistujatele teiste töötajatega võrreldes rangemad nõudmised ning samas pakub neile ka täiendavaid sotsiaalseid garantiisid. Avalike organisatsioonide puhul on raske piiritleda missiooni, strateegiat ja taktikaid. Nende puhul ei sõltu missioon poliitilistest eelistustest, küll aga strateegia ja taktikad. Missioon on midagi jäävat, justkui mingi tee, mida mööda käiakse. Kui kiiresti, millisel teepoolel, selle määravad ära eesmärgid ja strateegia. Seoses maailma globaliseerumisega ja väliskeskkonna komplekssemaks muutumisega peab ka avalik sektor olema valmis pidevateks ja ootamatuteks muudatusteks. Pidevalt tuleb käia kaasas ümbritsevas keskkonnas toimuvate muutustega ning arvestada nende mõjuga. Kuigi riigiametniku töö on suhteliselt täpselt

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning "Suhtlemisoskused"

5) Sõnum peab kuulajat toetama. See, mis jäi õigel hetkel väljendamata, antakse hiljem edasi kaudsel või passivsel- agressiivsel moel. Mõned näpunäited: 1) Ärge esitage küsimusi, kui teil on teha avaldus. 2) Kandke hoolt, et kehakeel ja sõnum ühilduksid. 3) Vältige topeltsõnumeid. 4) Öelge välja, mida te tahate ja tunnete. 5) Tehke tähelepanekutel ja mõtetel vahet. 6) Keskenduge ühele asjale korraga. Haava tekitavad taktikad: 1) Üldistavad sildid. 2) Sarkasm. 3) Minevikus tuhnimine. 4) Negatiivsed võrdlused. 5) Süüdistavad «sinad». 6) Ähvardused. 4 Täiuslikuma suhtlemise poole Kehakeel Mitteverbaalsed suhtlus: 1) Liigutused - näoilme, žestid ja kehahoiak. 2) Ruumisuhted - kui kaugele te vestluspartnerist hoiate.

Psühholoogia → Psühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ajaloo mõisted, isikud, pikad küsimused

Muutused, igapäevaelu sõja ajal sõda pööras segi senised majandussidemed ja tootmiskorralduse sõdivates riikides. Majanduselu allutati relvade, laskemoona ja sõjavarustuse tootmisele. Meeste asemel hakati kasutama naiste ja noorukite ning sageli ka sõjavangide tööjõudu. Riikide majanduselu hakati tugrvalt reglementeerima ja kontrollima. Riik hakkas jaotama kütet, tööjõudu ja toorainet. uued relvaliigid ja taktikad tekkis kaeviku e. positsioonisõda. Tekkisid uued väeliigid: lennu, tanki, õhukaitsesuurtükivägi. Leiutati tsepeliin, millega tehti esimesed õhurünnakud. Sõda muutus kolmemõõtmeliseks. Sõja ajal suurenes autode tootmine. Läänerinne: 1914Saksamaa ründab Belgiat ja luksenburgi. Piirilahing, jõuti Pariisi lähedale. Marnie lahing.1915Saksa välksõja plaan kukkus läbi, algas positsioonisõda. Sakslased kasutasid aprillis Ipresi linnas mürgigaasi

Ajalugu → Ajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Organisatsiooni sisene suhtekorraldus

Loeng 2 - Organisatsiooni sisene suhtekorraldus ­ Organisatsioonikultuur Sisekommunikatsioon, selle eesmärgid ja sihtrühmad Sisekommunikatsiooni strateegia ja taktikad Sisekommunikatsiooni audit Sisekommunikatsiooni kanalid Sisekriisid Konfliktijuhtimine Organisatsioonikultuur P3.5.1 Väärtuste, hoiakute ja põhimõtete kogusumma, st mida inimesed orgis mõtlevad ja usuvad: · kuidas peab tööd tegema mis on lubatud ja mis keelatud milline on õige ja milline vale käitumine kuidas firmas omavahel suheldakse kuidas lävitakse klientide ja partneritega

Meedia → Suhtekorraldus
234 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sissejuhatus suhtekorraldusse

ühtekuuluvustunne, motivatsioon, püsiv töösuhe, ressurside kokkuhoid, eesmärkide mõistmine Mida töötajad tahavad? tõest infot nind sedaisiklikult edastatuna teada, kuidas nad hakkama saavad usaldus kasvab, kui juhtkond suhtleb varakult ja tihti jagatakse höid ja halbu uudiseid töötajad on aktiivselt kaasatud ning nende arvamused ja ideed teretulnud selleks, et organisatsioon oleks edukas, oleks tarvis et iga töötaja teeks aastas ca 10-20 soovitust. Sisekommunikatsiooni taktikad online suhtluskanalid(blogi vms trükiväljaanded aastaaruanded töötajatele teadetahvlid ettepanekute kast kohtumised sisevideo arenguvestlused mitteametliku kommunikatsiooni kanalid: kuulujutt ja kõmu mida peab sisekommunikatsioonid oskama kuulamine, mõtlemine, empaatiavõime, suhtlemisoskus,tehnoloogia kasutamise oskus, kirjutamis ja kõnelemisoskus, arusaam organisatsioonikultuurist RISK JA KRIIS *organisatsiooni proovilepanek

Meedia → Suhtekorraldus
21 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused esimene osa

) Vähe infot 2.) Vale info 3.) Ebareaalsed ootused 4.) Nähakse seda mida tahetakse, mitte reaalset Taju vead: 1.) Taju valivus 2.) Stereotüübid 3.) Esmamulje 4.) Halo efekt 5.) Taju kaitse Taju valivust mõjutavad tegurid on sisemised faktorid(hoiak, motiivid, huvid, ootused) ja välised faktorid(objekt ­ uudsus, liikumine, hääled, suurus ja situatsioon ­ aeg, koht, kontekst) Teise inimese tajumine sõltub endast ja teisest inimesest Mulje jätmise taktikad: Käitumise kohandamine, enesereklaam, normidega kohandumine, teiste meelitamine, järjekindlus Stereotüüp on indiviidi uskumus teise inimese või inimeste karakteristikute kohta. Karakteristikuks võivad olla vanus, sugu, amet, haridus, rass jne. Stereotüübid ei ole alati negatiivsed, küll aga võivad viia valede otsusteni. Kujuneb välja teatud omadustest( nt vanainimesed...) Esmamulje luuakse teises väga varases suhtlemisvfaasis. Kui eelnev kogemus on hea, siis halvad omadused

Majandus → Juhtimine
89 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Jaotava kauplemise strateegia ja taktika

ole kaubelnud ausalt. Kollanokk 7 Kasutatakse bluffimist ja hirmutamist, selleks, et teine osapool põnnama lööks ja järele annaks. Taktika puudus on aga see,et läbirääkimisest võib saada kõrgete panustega hasartmän, kus on keeruline eristada reaalsust ja seisukohti. Taktika mõjub usutavalt ainult siis, kui olukord üsna tõsine on. Hirmutamine Võtab kokku paljud taktikad. Üks hirmutamise vorme on rõhutada olukorra seaduslikkust. Veel on võimalik seada kahtluse alla teise poole ausus või siis heita talle ette usalduse puudumist. Eesmärk on panna teine tegelema pigem süü ja usaldusega kui läbirääkimiste teemaga. Agressiivne käitumine Rünnatakse teise positsioone ,et sundida oma seisukohalt taganema.Nõuab lisamööndusi ning endale paremat pakkumist.Läbirääkija annab märku oma põikpäisusest ja kangekaelsusest

Psühholoogia → Psühholoogia
57 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Siseturunduse tähtsus ja roll ettevõttes

Esiteks vihane klient on väga ohtlik ettevõtte mainele. Teiseks IBM nimetab kaebuse saamist lausa rõõmuks. Nemad ütlevad, et kliendid, kes kaebavad, on ettevõtte parimad sõbrad, sest kaebus viitab tavaliselt probleemile, mis peletab kliente eemale ja on loodetavasti parandatav. (Kotler, 2003: 52) Kokkuvõte Mait Miljani poolt kirjutatud raamatus ,,Turunduse juhtimine I" on turunduse ründe- ja kaitsestrateegiad ning taktikad väga tabavalt ja arusaadavalt selgitatud läbi sõjanduse strateegiate. Ka siseturunduse ja sõjaväe toimise põhimõtted on sarnased. Kujutades ettevõtet sõjaväena, vahet ei ole kas parasjagu ründe- või kaitsepositsioonil, siis sõjalis-taktikaliste manöövrite läbiviimisel on väga oluline üksustevaheline kiire info liikumine. Nagu ettevõtte juhtkond, nii ka väepealikud on need, kes planeerivad strateegilisi operatsioone, ja kui nende

Majandus → Turunduse alused
101 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Suhtekorralduse vajalikkus organisatsioonis

kindlaks teha, kas kasutatud suhtekorralduse strateegia abil saavutati püstitatud eesmärgid või mitte. Selleks kasutatakse küsimustikke, tööd sihtgruppidega ja teisi uurimismeetodeid, et veenduda, kas sõnumid on jõudnud adressaadini ja avaldanud soovitud mõju. Käitumises või suhtumises toimunud muutustest ülevaate saamiseks tuleb teha uuringuid nii enne kui pärast avaliku arvamuse mõjutamise kampaaniat. Tulemuste hindamine aitab jõuda järeldusele, millised taktikad ja võtted mõjusid ning millised mitte. KOKKUVÕTE Hea maine on ettevõtte kallim vara. Hea imago loomiseks võib kuluda aastaid, ent maine hävitamiseks piisab sekunditest. Selle hoidmiseks tuleb hoolt kanda, selleks hinda ja hoia personaliga vahetuid suhteid. Esmane mulje organisatsioonist või firmast tekib tema visuaalist, mille põhjal eristab tarbija ühte ettevõtet teisest. Samas väljendab maine, kuidas suheldakse klientide, teiste sihtrühmade jt

Sotsioloogia → Organisatsiooni...
187 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Strateegia - referaat

MAINORI KÕRGKOOL ÄRIJUHTIMISE INSTITUUT STRATEEGIA REFERAAT JUHENDAJA TOOMAS SAAL KOOSTAJA AGNES AUNAP ÄJ-1-P-E-TAL/1 TALLINN 2008 1 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 STRATEEGIA PLANEERIMINE.........................................................................................4 ETTEVÕTTE MISSIOON.....................................................................................................4 STRATEEGILINE VISIOON................................................................................................5 ETTEVÕTTE EESMÄRGID.................................................................................................5 STRATEEGIA KOOSTAMINE..............................................

Majandus → Juhtimise alused
311 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Väliskaubanduse esimene KT

· Tööstusharus tervikuna välja töötatud standardid (nt ELEA) · Rahvusvahelised standardid Dispositiivsus ­ standardtingimustes sätestatut võivad pooled lepinguga muuta, kui seadusest või standardtingimustest ei tulene selget sellekohast keeldu Imperatiivsus ­ standardtingimused on absoluutsed ja täitmiseks igal juhul kohustuslikud 6. Riskid ostu-müügilepingutes a. Riski definitsioon, riskijuhtimine, riskijuhtimise (-ohjamise) protsess, riskide maandamise taktikad - Risk on mingi toimingu või ettevõtmisega kaasnev kehalise, ainelise või muu kahju tekkimise võimalus - Riskijuhtimine ja selle protsess: Süsteemne, järjepidev ja korratav protsess, mille käigus ­ hinnatakse riskide, sh pettuseriskide, mõju eesmärkide saavutamisele; ­ hinnatakse meetmete asjakohasust ja piisavust; ­ töötatakse välja uusi või täiendavaid meetmeid riskide maandamiseks Riskide maandamise taktikad:

Logistika → Baaslogistika
8 allalaadimist
thumbnail
16
docx

RISKIJUHTIMINE

osakondade aasta tööplaanides. 1.5. Tegevuskava riskide maandamiseks Riskide puhul, mida asutuse juhtkond on otsustanud käsitleda prioriteetsetena, lisatakse riskide maandamismeetmed asutuse (või struktuuriüksuste) tööplaani või koostatakse tegevuskava riskide maandamiseks asutuse poolt aktsepteeritava tasemeni. Juhul kui koostatakse eraldi tegevuskava, peab selle kinnitama asutuse juht. Maandamisel kasutatavad taktikad: · Vältimistaktika (protsesside ümberkorraldamine) · Hajutamistaktika (riskide jagamine erinevate protsesside ja varade vahel) · Ennetav taktika (rakendatavate kontrollide kaudu ennetada ebameeldivate sündmuste teket) · Delegeerimistaktika (vastutuse jagamine mõnele teisele osapoolele, näiteks kindlustusele) · Siirdamistaktika (vastutuse ülekandmine allhankijale või lepingupartnerile) (6,lk15)

Majandus → Juhtimiskontroll
227 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Mõjutamine, Psühholoogia referaat.

" ning ,,Kui suurt austust me sellelt eksperdilt oodata võime?". Esimene küsimus suunab meid eksperdi sümbolitelt tõenditele ja teine soovitab kaaluda tema usaldusväärsust. NAPPUS Vastavalt nappuse printsiibile omistavad inimesed võimalustele suurema väärtuse, kui need on vähem kättesaadavad. Selle printsiibi ärakasutamist võib näha sellistes mõjustamistehnikates nagu ,,piiratud koguses" ja ,,tähtaja" taktikad, mille praktiseerijad püüavad meid veenda, et nede poolt pakutav kaup on kättesaadav limiteeritud koguses ja ajavahemikus. (Cialdini 2005:279). Nappuse printsiibi kaks põhjust: Esiteks: kvaliteet- raskemini saadud asjad on sageli väärtuslikumad. Teiseks: psühholoogiline vastulöök- tahame midagi selle defitsiitsuse suhtes rohkem kui enne. See on eriti ilmne kaheaastaste ja teismeliste eluperioodil, kuna mõlemale

Psühholoogia → Mõjutamise psühholoogia
61 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Suhtekorralduse eksamiteemad.

•Usaldus kasvab, kui juhtkond suhtleb varakult ja tihti •Jagatakse nii häid kui halbu uudiseid •Töötajad on aktiivselt kaasatud ning nende arvamused ja ideed teretulnud Enne alustamist •Plaani oma tegevusi – strateegia! •Mõtle, kuidas oma eesmärgid saavutad – taktika! Pea meeles: •Töötajad ei ole üks homogeenne grupp, vaid siin on erinevad rühmad, kel on erinevad huvid, soovid, teemad ja mured •Töötajate sidusrühmad Sisekommunikatsiooni taktikad •Onlain suhtluskanalid •Intranet •Trükiväljaanded •Aastaaruanded töötajatele teadetetahvlid •Ettepanekute kast •Kohtumised •Sisevideo •arenguvestlused Mitteametliku kommunikatsiooni kanalid •Kuulujutt •Kõmu Hindamine •Sisekommunikatsiooni audit Mida peab sisekommunikatsioonis oskama •Kuulamine •Mõistmine •Empaatiavõime •Suhtlemisoskus •Tehnoloogiate kasutamise oskus •Kirjutamis- ja kõnelemisoskus •Arusaam organisatsioonikultuurist

Meedia → Suhtekorraldus
34 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turunduse areng: Kaubanduslik ajastu Tootmis ajastuMüügiTurundus-osakonna ajastu ...

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Ajaloo konspekt.

tõusis üles sõjavägi kindral Franco juhtimisel. Saksamaa ja Itaalia toetasid Francod, ning saatsid Hispaaniasse oma väeosi ja relvastust. Vabariiklasi Toetas NSVL, kodusõda lõppes Franco võiduga, vabariik hävitati see sõda oli teise maailmasõja eel prooviks, polüklooniks, kus Katsetati uut relvastust ja lahingu taktikad 1938 märts ­ Austria ühendati Saksamaaga 1938 kevadel ­ Teravnes olukord tsehhoslovakkia ümbes, Tsehholovakkias oli suur ja võimukas sudeedi sakslaste vähemus, Hitler tahtis sudeedi piire ühentada Saksmaa. Sõjaliselt tugev Tsehhoslovakkia oli valmis end saksa rünnaku eest kaitsma, kuid ootas sel juhul relvaga appi oma liidlasi

Ajalugu → Ajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Väliskaubandus

– hinnatakse meetmete asjakohasust ja piisavust; – töötatakse välja uusi või täiendavaid meetmeid riskide maandamiseks. riskijuhtimise (-ohjamise) protsess riskijuhtimise (-ohjamise) protsessiga: 4 • riskitundlikkus • riskide identifitseerimine • riskide mõõtmine (hindamine) ja riskianalüüs • riskide käsitamine (maandamine) – riskide üleandmine • riskide seire • tegevuste korrigeerimine riskide maandamise taktikad - riskide üleandmine (kindlustamine) i. Strateegilised riskid • On seotud organisatsiooni kõrgeima taseme eesmärkidega, mis toetavad ja on seotud missiooni, visiooni ja väärtustega. Strateegilise riski realiseerumisel on seatud ohtu asutuse strateegiliste eesmärkide saavutamine. • Strateegilised riskid hõlmavad endas poliitilisi, seadusandlikke, välis- ja tegevuskeskkonna ning maine (reputatsiooni) riske. ii

Logistika → Logistika ja tarneahelad
23 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Kübersport - Uurimistöö

nii inimestega suhtlemist kui ka koostööd. Kindlasti ka mängimist teise nurga alt. Kõige õnnelikum olen ma tutvuste üle, mis olen saanud tänu mängimisele, neid on üllatavalt palju.” Tiimitöö hoiab ühte meeskonda koos. Inimese roll tiimis võib olla erinev: kapten, kes juhib tiimitööd, annab nõu mida teha; väline kõrvalvaataja, kes hindab mida saaks paremini teha; ja mängijad, kes täidavad neile antud ülessandeid. Igal tiimil on oma kindlad taktikad ja viisid, mismoodi oma vastaseid ülekavaldada. Näiteks sõjalistes mängudes on tavaliselt viis tiimi inimest jaotatud nii, et üks mängib snaiprit, kaks mängivad automaatrelvadega ja teised kaks mängivad vastavalt vajadusele, kas agressiivset pealesurujat või kaitsjat. Mõni inimene võib kujutada ette arvutimängurit kui õliste ja pikkade juustega nohikut, kes pole päevavalgust näinudki. Teine aga vastupidi: nad on täiesti tavalised inimesed, käivad samamoodi

Informaatika → Arvutid
33 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Toimetulek depressiooniga

tunda. See äratundmine on aluseks üha suurematele saavutustele ja aktiivsemat osalust nõudvatele tegevustele, mis viimaks taastavad meie võime tunda elust jälle rõõmu ja olla õnnelik. Enesekehtestamistreeningu käigus õpime teiste inimestega osavamalt suhtlema ning ennast maksma panema. Käitumisterapeudi võttevaramusse kuuluvad veel näiteks sellised taktikad nagu astmeline desensibiliseerimine - ärevuse leevendamine, seades inimese kardetud olukorda järk-järgult - ja käitumise jälgimine. Käitumisterapeudid usuvad, et kõige tõhusam moodus enamiku psühholoogiliste probleemide lahendamiseks on rünnata 13 neid otse, mitte otsida kaugemaid põhjusi. Biheivioristlikud tehnikad on osutunud efektiivseks mitmete probleemide puhul, depressioon kaasa arvatud.

Psühholoogia → Psühhiaatria
77 allalaadimist
thumbnail
38
docx

„LEAGUE OF LEGENDS“ JA SELLE POPULAARSUSUSE PÕHJUSED TAPA GÜMNAASIUMIS

kui mängija on Kuld V ning tal on 0 LP-d kaotades viis mängu järjest, tagasi ta langeda ei saa, sest divisioonidest tagasi langeda ei ole võimalik. (League of Legends Wiki, 2014) Rankedis saab mängida omal tasemel, mis on väga hea, sest siis sa arened paremini, kui näed enda vigu ning üritad neid iga mänguga parandada. Mida kõrgemal tasemel sa oled, seda paremini mängivad vastased, kellel on omad taktikad. 1.4 Mängu „League of Legends“ populaarsus Aastast 2009 saavutas Riot Games populaarsust mängurite poolt. Inimesed olid huvitatud League of Legendsis, sest see oli täiesti tasuta. Mäng iseendast on väga lihtne, kuid samas peab jälgima erinevaid taktikaid ja tegema koostööd oma meeskonnaga. (Zipperton, 2014) Tasapisi hakkas Riot Games saama mängijate seas kuulsaks, nende arv pidevalt kasvas. Seda

Ühiskond → Ühiskond
14 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ostujuhtimise eksami konspekt

Loeng 1 Tarneahela komponendid: toormaterjal, komponendid, tootja, hulgimüüja, jaemüüja,tarbija Tarneahela juhtimise alla kuulub kõikide osade juhtimine a la kliendisuhted, teenindus, nõudlus, tellimuste täitmine, tarnijasuhted, tootearendus, tagastus. Tarneahela juhtimine- äriprotsesside integreerimine alates klientidest kuni algtarnijateni, kes pakuvad tooteid ja teenuseid. Tellimine(ordering,buying)- ostutellimuse koostamine ja tarnijale edastamine temaga varem kokkulepitud tingimuste raames. Tellimus esitatakse olemasoleva info põhjal tarnija toodete või teenuste kohta. Ostuprotsessi olulised etapid nagu päring ja läbirääkimised ei ole veel aset leidnud. Täiendtellimus (home call)- sama mis eelmine ainult et tarnijaga on nüüd kokku lepitud ostumahud ja muu oluline (tingimused, makseaeg).Tarnijat teavitatakse tellimuse suurusest ja soovitud tarneajast. Ostmine (operatiivne ostmine, buying)- hanke läbiviimisega seotud tegevused nagu...

Logistika → Ostujuhtimine
79 allalaadimist
thumbnail
18
doc

JUHTIMISE EKSAMIKÃœSIMUSTE VASTUSED

planeerimise ja eesmärgistamise kohta. Teleoloogiline teooria baseerub eeldusel, et areng on seotud konkreetse eesmärgi või lõppseisundi saavutamisega. Organisatsiooni liige või grupp püüab pidevalt monitooritava tegevuse kaudu konstrueerida ja jagada ühist lõppeesmärki. Eesmärgid võivad tulendeda nii organisatsiooni sise- kui väliskeskkonnast. Muutuse käigus formuleeritakse korduvalt esitatud eesmäri. Muudetakse elluviimise taktikad ja teostatakse tegevuste ja eesmärgi ümberhindamist. Eesmärke hinnatakse ja vaadatakse ümber tuginedes vahepeal õpitule. Erinevalt elutsükli teooriast ei kirjuta teleoloogiline teooria ette, millises järjekorras või millises trajektrooris peaks areng kulgema. Küll aga natakse ette standard, mille alusel arnegut hinnata:areng on see, mis viib organusatsiooni lõppseisundisse. Olulisim tähendus on muutuse eluuviija, üksuse või mootori eesmärgistatusel ning tegevuse

Varia → Kategoriseerimata
68 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhtimine kordamisküsimused

eesmärgistamise kohta. Teleoloogiline teooria baseerub eeldusel, et areng on seotud konkreetse eesmärgi või lõppseisundi saavutamisega. Organisatsiooni liige või grupp püüab pidevalt monitooritava tegevuse kaudu konstrueerida ja jagada ühist lõppeesmärki. Eesmärgid võivad tulendeda nii organisatsiooni sise- kui väliskeskkonnast. Muutuse käigus formuleeritakse korduvalt esitatud eesmäri. Muudetakse elluviimise taktikad ja teostatakse tegevuste ja eesmärgi ümberhindamist. Eesmärke hinnatakse ja vaadatakse ümber tuginedes vahepeal õpitule. Erinevalt elutsükli teooriast ei kirjuta teleoloogiline teooria ette, millises järjekorras või millises trajektrooris peaks areng kulgema. Küll aga antakse ette standard, mille alusel arengut hinnata: areng on see, mis viib organusatsiooni lõppseisundisse. Olulisim

Majandus → Juhtimine
39 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Juhtimine kordamisküsimused

eesmärgistamise kohta. Teleoloogiline teooria baseerub eeldusel, et areng on seotud konkreetse eesmärgi või lõppseisundi saavutamisega. Organisatsiooni liige või grupp püüab pidevalt monitooritava tegevuse kaudu konstrueerida ja jagada ühist lõppeesmärki. Eesmärgid võivad tulendeda nii organisatsiooni sise- kui väliskeskkonnast. Muutuse käigus formuleeritakse korduvalt esitatud eesmäri. Muudetakse elluviimise taktikad ja teostatakse tegevuste ja eesmärgi ümberhindamist. Eesmärke hinnatakse ja vaadatakse ümber tuginedes vahepeal õpitule. Erinevalt elutsükli teooriast ei kirjuta teleoloogiline teooria ette, millises järjekorras või millises trajektrooris peaks areng kulgema. Küll aga antakse ette standard, mille alusel arengut hinnata: areng on see, mis viib organusatsiooni lõppseisundisse. Olulisim

Majandus → Juhtimine
40 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Kvalitatiivsete meetodite üldkursus

13  Telgkodeerimine (axial coding) Teine samm: avatud kodeerimisel saadud kategooriate vaheliste suhete uurimine, mis on koodide pideva võrdlemise tulemus. Kategooriate rikastamine näidetega. Otsitakse vastused küsimustele: Missugustes tingimustes toimuvad sündmused, mida sisaldavad kategooriad? Kuidas on võimalik kirjeldada interaktsioone toimijate vahel, mida kategooriad sisaldavad? Missugused strateegiad ja taktikad võivad olla määratletud? Mis on sündmuste tagajärjed? “Memode” kirjutamine Oluline analüütiline instrument: uurija kirjutab üles ideid, oletusi, seoseid, mis tal kodeerimise käigus tekivad. Loeb paralleelselt kirjandust ja võrdleb memodes fikseeritud ideedega.  Selektiivne kodeerimine (selective coding) Eesmärk: olulisema e. tuumkategooria eristamine Uurija vastab järgmistele küsimustele: Mis on uuritava ala kõige silmatorkavam iseärasus?

Sotsioloogia → Sotsioloogia
36 allalaadimist
thumbnail
18
docx

OPERATSIOONIJUHTIMISE EKSAM

 Väljundid sisaldavad: tootmisvõimsuse plaanid; praak; pakkejäätmed.  Andmeid kasutatakse hankimise, tootmise, võimsuse ja laovaru planeerimise jaoks Võimsuse planeerimine:  Tagasiside MRP süsteemilt  Koormusaruanded näitavad töökeskuste ressursside vajadusi  On võimalik paigutada töid ümber töökeskuste vahel selleks, et tasandada koormust või tasakaalustada seda võimsusega Tasandamise taktikad: 1. Ülekate - Suunab osa tööd järgmistele operatsioonidele enne seda, kui kogu partii on valmis, vähendab tarneaega. 2. Operatsioonide jaotus - Suunab partiid kahele erinevale seadmele ühe ja sama operatsiooni jaoks Väiksem tsükliaeg kuid suurenenud seadistamiskulud 3. Tellimuse või partii jaotus - Tellimuse jaotus väiksemateks partiideks ja selle osa töötlemise planeerimine varemaks (või hiljemaks). 21

Majandus → Operatsioonijuhtimine
155 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

E-kursuse "Grupinõustamine I" materjalid

Kuid, kui suudetakse määratleda iga osapoole vajadused, ilmneb, et tavaliselt pole vastuolus mitte vajadused vaid lahendused. Kaotuseta probleemilahendus viib üldiselt loovate lahendusteni, kui järgitakse kõiki kuut sammu. Selle lähenemise eelisteks on, et mõlema osapoole vajadused saavad rahuldatud ning kasvab grupi harmoonia ja kokkukuuluvus. Välistatakse võit-kaotus lähenemise puhul kasutatavad alatud taktikad, põlgus ja vihameelsus. Tegelikult on see iga grupiliikme huvides, et konfliktid saaksid lahendatud sellisel moel, mis aitaks kõigil grupiliikmetel saavutada oma lühiajalisi eesmärke ja vajadusi ning tõstaks grupi pikaajalist efektiivsust nii, et suureneks tõenäosus, et ka kõigi grupiliikmete pikaajalised eesmärgid ja vajadused saavad rahuldatud. Gruppides, mis funktsioneerivad võit-kaotus põhimõttel, võitja pool

Pedagoogika → Andragoogika
30 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Keskaeg

Karl Martelli poeg Pippin lühike sai 751. aastal kuningatiitli, kuna ta läks Itaaliasse paavsti langobardide eest kaitsma. Tänu tema vallutustele tekkis kirikuriik. Pani aluse Karolingide dünastiale. Frangi riigi hiilgeaeg saabus Karl Suure valitsemisajal. Ta laiendas riiki ja sooritas 50 edukat sõjareke. Alistas Pürenee ps. põhjaosa, araablased edelas, kirdes saksid, kagus avaarid, lõunas langobardid. Kasutas põletatud maa taktikad. 800. a lahendas paavsti tüli ning ta krooniti Rooma keisriks. Frangi riik jagati Verdun’i kokkuleppega Karl Suure pojapoegade vahel kolmeks: Idast kujunes välja Saksamaa Lõunast Prantsusmaa Lõuna lagunes 4. FEODAALSUHETE KUJUNEMINE Feodaalkord: senjööri ja vasalli suhted. Laiemas tähenduses feodaal ühiskond, mida iseloomustavad vasalliteet, mõisamajandus, pärisorjus, seisuslik ühiskond ja katoliku kirik.

Ajalugu → Ajalugu
492 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Majanduse suur konspekt

Äriplaani 5. Toodete ja kasutamine 8. Äriplaani teenuste hinnang koostamine 6. Missioon, Finants eesmärgid, vahendite strateegiad, hankimine 7. Finantsarvutused taktikad 4) Erastamise kontseptsioon Erastamine ­ tuleks vara tagasi anda endistele omanikele Riigi vara kindlaks määramine Erastamine Eesti Vabariigi Munitsipaliseerimine omandireform Raha Obligatsioonid Sundvõõrandatud vara Vara tagastamine

Majandus → Majandus
210 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turundus

(Doyle, 2000, lk. 288). Nendeks on: - Suurema väärtuse pakkumine; - Väljumisbarjääri loomine; - Väärtuse demonstreerimine; - Segmentimine ja positsioonimine; - Vajalikud klauslid lepingutes; - Müügitreening- ja motiveerimine. Turu segmenteerimine tähendab ostjate jaotamist selgesti eristatavateks gruppideks ehk segmentideks, mis võimaldavad firmal kohandada igasse segmenti kuuluvatele ostjatele sobivaid turustusprogramme. Olulisemad segmenteerimise taktikad oleksid järgmised: · Segmenteerimine ostja identifitseerimise teel. Mõnikord on erisuguse hinnakujunduse kasutamine eri segmentides lihtne, kui eri segmentidesse kuuluvatel ostjatel on ilmsed iseärasused. Juuksurid võtavad lühikeste ja pikkade juuste lõikamise eest erisugust hinda, sest pikki juukseid on tavaliselt raskem lõigata · Segmenteerimine müüjate abil. Sageli ei sõltu ostja hinnatundlikkus millestki kergesti

Majandus → Turundus
732 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Hinnapoliiika ja hinnastrateegia kordamisküsimused

- lugupeetavad. Hinnaliidri strateegia eelisteks on hindade stabiilsus tootmisharus; hinnamuutused võetakse ette vaid muutunud turutingimustes; enamus firmasid (st järgijad) ei pea tegelema turukonjunktuuri analüüsiga. Puudusteks peetakse asjaolu, et hinnaliider ei saa alati kindel olla järgijate kaasatulekus, järgijad aga ei saa arvestada oma unikaalsete asjaoludega (kulude struktuur, lojaalsed kliendid jne). 24. Hinnakonkurentsi strateegiad ja taktikad, hinnaalane ja hinnaväline konkurents Mõningad võimalikud konkurentsist lähtuvad hinnastrateegiad on järgmised: Röövellik hinnakujundus on kõige kergemini märgatav, selle kasutamine on kulukas ja riskantne ning seda kasutatakse puhtal kujul harva. Röövellik firma kehtestab oma hinnad selliselt, et mingi teine firma saaks otsest finantskahju, kuigi ta ka ise võib kahjusid kanda. Eesmärgid: konkurendi likvideerimine ­ tuleb eriti kõne alla

Majandus → Hinnapoliitika ja...
295 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turunduse konspekt

(Doyle, 2000, lk. 288). Nendeks on: - Suurema väärtuse pakkumine; - Väljumisbarjääri loomine; - Väärtuse demonstreerimine; - Segmentimine ja positsioonimine; - Vajalikud klauslid lepingutes; - Müügitreening- ja motiveerimine. Turu segmenteerimine tähendab ostjate jaotamist selgesti eristatavateks gruppideks ehk segmentideks, mis võimaldavad firmal kohandada igasse segmenti kuuluvatele ostjatele sobivaid turustusprogramme. Olulisemad segmenteerimise taktikad oleksid järgmised: · Segmenteerimine ostja identifitseerimise teel. Mõnikord on erisuguse hinnakujunduse kasutamine eri segmentides lihtne, kui eri segmentidesse kuuluvatel ostjatel on ilmsed iseärasused. Juuksurid võtavad lühikeste ja pikkade juuste lõikamise eest erisugust hinda, sest pikki juukseid on tavaliselt raskem lõigata · Segmenteerimine müüjate abil. Sageli ei sõltu ostja hinnatundlikkus millestki kergesti

Majandus → Majandusõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Äriplaani koostamine

kasutamise viis. Ta näitab lühidalt, kas teie äriplaan on kasutoov, kuid mitte seda, kas see on teie kõige tulusam võimalus. See töö tuleb ära teha veel enne, kui te äriplaani koostama hakkate. Äriplaan paneb paberile teie poolt valitud äri. Äriplaanis on seotud ühtseks tervikuks nii ettevõtte eesmärkide saavutamiseks vajalikud põhimõttelised käitumisjooned ehk strateegiad kui ka operatiivsed taktikad. (Näiteks võib ettevõtte üks strateegiline otsus olla, et kõik nende tooted kuuluvad kõrgemasse hinnaklassi. Sellest tulenevad edaspidi väga paljud taktikalised otsused ja konkreetsed tegevused. Millised peavad olema asukoht, ruumide väljanägemine, personal, reklaamikanalid jne.) Kes kirjutab äriplaani? Tähtis on leida nii äriplaani eesmärk kui ka koostaja.Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete puhul on soovitav, et omanik ise koostab äriplaani.

Majandus → Majanduse alused
34 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Turundusplaani koostamine

turusituatsiooni ja tulevikutrend. Kui tegemist on lühiajalise turundusplaaniga, siis tuleb ilmtingimata lähtuda ka varem püstitatud pikaajalistest turunduseesmärkidest. Neljandaks sammuks on eesmärkide saavutamiseks sobiva strateegia väljatöötamine. Strateegiad peaksid arvestama firma siseseid ja väliseid võimalusi, organisatsiooni liikmete väärtushoiakuid ja püüdlusi ning püstitatud eesmärke. Viienda sammuna tuleb kavandada meetmed e taktikad strateegiate elluviimiseks. Kuues samm on juba kavandatud meetmete elluviimine. Järgnevalt ongi ära toodud turundusplaani ülesehitus ja see, mis ühe või teise punkti all kirja tuleks panna. Oluline on, et turundusplaani koostamisel kõik faktid ja järeldused kirja pannakse. See annab võimaluse 1. TURUNDUSPLAANI KOKKUVÕTE Kokkuvõte on turundusplaani üks olulisemaid osasid. Lühikese ülevaate ülesandeks on aidata lugejal

Majandus → Majanduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
30
doc

VARASE ROOMA KEISRIRIIGI SÕJAVÄGI

arvatud need, kes esimestes ridades on, luues nii koorikulaadse kaitse, mis kaitseb neid eest või ülevalt tulevate noolte ja ka kindlusest kukutatavate kivide eest. (Ibid) Kiil (lisa 7) on üldiselt kasutatav ründavate leegionäride poolt ­ leegionärid moodutavad kolmnurga, tipus üks mees, suunaga vastaste poole ­ see võimaldab väikestel gruppidel hästi vaenlase rividesse tungida ja, kui nende taktikad segi lähevad, vaenlased piiratud postsioonidele lükata, tehes lähivõitluse raskeks. See on koht, kus lühike leegionäri gladius on kasulik, hoituna madalal ja kasutates torkerelvana, samal ajal kui pikemaid Keldi ja Germaani mõõku on võimatu kasutada. Kuna vastase asetuse lõhkumine on väga tihti lahingu võitmise võti, siis oli Kiilu taktika eluliselt oluline Rooma armee asetus. (Cavazzi 2012) Saag oli kiilu vastastaktika

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

D keskkonna ja ettevõtte arengu prognoos - kasutades intuitiivseid või süstemaatilisi meetodeid püütakse prognoosida keskkonna ja ettevõtte arengut D eesmärkide plaanimine - vastavalt situatsiooni analüüsile ja arenguprognoosidele püstitatakse strateegilised eesmärgid D strateegiate plaanimine - püütakse leida eesmärkide saavutamiseks sobivat strateegiat D taktikate plaanimine - strateegiate elluviimiseks kavandatakse sobivad taktikad D meetmete plaanimine - plaanitakse tegevused, tähtajad, kogused, väärtused D kontrolli plaanimine. Strateegia põhinõuded: D lihtne, mõistetav D põhinema analüüsile D ajaliselt küllalt pikk D soovitatav, saavutatav D orienteeritud tarbijatele D säilitama, parandama firma konkurentsieeliseid D suunama firmat tegelema õigete asjadega. Üldstrateegia ja strateegiliste äriüksuste strateegiad - ei tohi esineda vastuolusid erinevatel tasanditel.

Majandus → Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Turundusplaani koostamise juhend

sihtide, turusituatsiooni ja tulevikutrend. Kui tegemist on lühiajalise turundusplaaniga, siis tuleb ilmtingimata lähtuda ka varem püstitatud pikaajalistest turunduseesmärkidest. Neljandaks sammuks on eesmärkide saavutamiseks sobiva strateegia väljatöötamine. Strateegiad peaksid arvestama firma siseseid ja väliseid võimalusi, organisatsiooni liikmete väärtushoiakuid ja püüdlusi ning püstitatud eesmärke. Viienda sammuna tuleb kavandada meetmed e taktikad strateegiate elluviimiseks. Kuues samm on juba kavandatud meetmete elluviimine. Järgnevalt ongi ära toodud turundusplaani ülesehitus ja see, mis ühe või teise punkti all kirja tuleks panna. Oluline on, et turundusplaani koostamisel kõik faktid ja järeldused kirja pannakse. See annab võimaluse 3 Turundusplaan 1. TURUNDUSPLAANI KOKKUVÕTE Kokkuvõte on turundusplaani üks olulisemaid osasid

Majandus → Turundus
94 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Kvalitatiivsete meetodite üldkursus

- Telgkodeerimine - Teine samm: avatud kodeerimisel saadud kategooriate vaheliste suhete uurimine. Koodide pideva võrdlemise tulemus. - Kategooriate rikastamine näidetega. - Missugustes tingimustes toimuvad sündmused, mida sisaldavad kategooriad? - Kuidas on võimalik kirjeldada interaktsioone toimijate vahel, mida kategooriad sisaldavad? - Missugused strateegiad ja taktikad võivad olla määratletud? - Mis on sündmuste tagajärjed? - Valikuline kodeerimine - Eesmärk: olulisema(te) e. tuumkategooria(te) eristamine Uurija vastab järgmistele küsimustele: Mis on uuritava ala kõige silmatorkavam iseärasus? Mis on käsitletu kõige suurem probleem? Mis on loo kõige olulisem teema? Mis fenomen kerkib üles andmetest jälle ja jälle? Teoreetilise valmimi koostamine ­ näidete valimine T.V

Muu → Ainetöö
91 allalaadimist
thumbnail
126
doc

Politoloogia konspekt

negatiivset külge. Ühelt polt saavad kõik grupid kaasa rääkida poliitika kujundamisel ning tuua välja ohud, mis võivad kaasneda juhul kui nende seisukohtadega ei arvestata. Teiselt poolt on aga ilmne, et ühed grupid omavad märgatavamalt rohkem vahendeid ning prestiiži (skeemil suuremana) ja sellest lähtuvalt kujuneb avalik poliitika nende poole kaldu. Pilet 17. Mis on riik? Riigi põhitunnused. Huvigruppide taktikad. Mis on riik? Riigi klassikaline definitsioon: Riik on institutsioon, kellel on legitiimne jõu kasutamise monopol antud territooriumil oleva elanikkonna suhtes (Max Weber). Riigi juriidiline definitsioon: Riik on kindla territooriumiga sõltumatu ehk suveräänne üksus. Riik on organiseeritud institutsionaalne süsteem, mis teeb ja viib ellu poliitilisi otsuseid. Riik on ühiskondlike gruppide (indiviidide) kogum, mis eksisteerib lähtuvalt teatud ühisondlikest vajadustest kujunenud

Politoloogia → Politoloogia
26 allalaadimist
thumbnail
105
doc

Lõpueksam: 2008 õppekava alusel Majanduse alused

Sotsiaalne mõju · Võim on võime kedagi mõjutada · Mõjutamine võib olla suurem kui võim, kui kasutatakse õigeid mõjutamise tehnikaid · Mõjutamise tulemusteks võib olla koostöö, allumine, pühendumine või vastuseis sõltuvalt sellest, millist mõjutamise taktikat kasutatakse Sotsiaalse mõju kasutamine: Juhtidel on kalduvus rakendada samu taktikaid erinevates võimu suundades. Paindlikud mõjutamise taktikad on tulemuslikumad. 11. Juhtimise põhitegevused uuenenud juhtimiskeskkonnas Traditsioonilise juhtimise 4 põhitegevust ehk organisatsioonilist protsessi: · Planeerimine · Organiseerimine · Motiveerimine · Kontrollimine Põhitegevused koosnevad omakorda toimingutest, kus juhtimise tõhususe aluseks on 3 olulist aspekti: mida juht teeb (kui mõjusad on juhtimistegevused alluva jaoks); kui sageli ta

Majandus → Majanduse alused
158 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun