Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millisega�seal�püsida?
  • Kes�on�firma�klientideks?
  • Milliseid�vajadusi�ja�soove�rahuldab�firma�oma�toodetega?
  • Milliseid�meetmeid�kasutab�firma�vajaduste�ja�soovide�rahuldamiseks?
  • Kes�Who��Kes�on�sõnumi�lähetaja?
  • Mida�What��Mida�sõnum�sisaldab?
  • Miks�Why��Miks�just�seda�kanalit�kasutatakse?
  • Kellele�Whom��Kellele�sõnum�suunatakse?
  • Milline�mõju�What� effect ?
  • Milleks � kavatseme� vastuseid� kasutada?

Lõik failist

INTERAKTIIVNE   TURUNDUS  
 
Põhimõisted:  
● Vahetus, tehing ( exchange , transaction) 
Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud 
toode  teiselt  subjektilt hüvituse vastu. 
Sel ist ostja ja  müüja  vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks. 
 
Eristatakse nelja vahetuse vormi: 
Turu vahetus 
Suhte vahetus 
Ümber jagav vahetus 
Vastastikune vahetus 
 
● Turu vahetus ( market  exchange) 
Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.  
Turu vahetus toimub sel ele  eelnenud  ja sel ele järgnevast vahetusest sõltumata. 
 
● Suhte vahetus (relationship exchange) 
Pikaajaline orienteeritus.  
Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. 
 
● Ümber jagav vahetus (redistribution) 
Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kol ekti vse üksusena.  
Üksuse li kmed astuvad vahetusse, sest soovivad omavahel ressursse jagada.  
Maksusüsteem on näide ümber jagavast vahetusest. 
 
● Vastastikune vahetus (mutual) 
Põhineb kinketehingutele.  
Poolte vahel on lähedased suhted.  
Kingituse tegemine teisele poolele ootab  sedasama  vaikimisi ka teiselt poolelt, kuid 
omakasu ei ole si n motiveerivaks asjaoluks. 
 
●  Turundus  ( marketing
“Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele 
vahetusprotsessi kaudu” ( Philip   Kotler
 
Turunduses  tuleb eristada vajadusi ja soove. Vajadused on üldised (vajadus süüa, juua, 
li kuda jne), soovid on konkretiseeritud vajadused (mida süüa ja juua ning mil ega li gelda ­ 
see väljendub näiteks auto brändis, kvaliteedis, funktsionaalsetes omadustes, disainis, 

värvis ja lisavarustuses). Nüüdisaja turunduse aktsent on soovidel, nende kujundamisel ja 
rahuldamisel. 
 
● Toode (product) 
Toode on kõik see, mida saab osta ja müüa: tarbijavajadust rahuldav ese, teenus, info või 
muu. 
 
● Hind ( price
Hind on toote väärtus rahas väljendatuna, summa, mil e eest ol akse valmis ostma või 
müüma.  
Hind on väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamise ja tarbimise kasude 
vastu. 
 
Hind on turundusmeetmestiku  koostisosa , ainuke, mil el on otsene mõju firma kasumile. 
 
Ettevõttele on hind:  
– Toote turunõudluse mõjutaja  
– Käibe ja kasumi määraja 
 
Kasum =  Käive  ­ Kogukulu  
Käive = Hind * Kogus 
 
Vasakule Paremale
Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #1 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #2 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #3 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #4 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #5 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #6 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #7 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #8 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #9 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #10 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #11 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #12 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #13 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #14 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #15 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #16 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #17 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #18 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #19 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #20 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #21 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #22 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #23 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #24 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #25 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #26 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #27 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #28 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #29 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #30 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #31 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #32 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #33 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #34 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #35 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #36 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #37 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #38 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #39 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #40 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #41
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 41 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-01-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 39 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor zut Õppematerjali autor
Aine Interaktiivne Turundus (TMM0230) - õppejõud Rene Arvola - eksami kordamisküsimused : mõisted ja mudelid

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

ostuharjumus ne, ümber- segmentimin s ed, proovi- ja positsioonimi e, ümber- korduvostud, ne, positsioonimi turundusmiks turustruktuur ne, tarbijate , suhtumine , eluviis, reklaami, turundusmik turundusmik ettepanekud s s toote täiustamisek s Turundus kokkuvõte 1. Turunduse alusmudelid 4P mudel (enne seda oli Bordeni mudel) - keskendub tootele:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus 6P mudel:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus  People/personnel - töötajad  Process - protsess 7P mudel:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus

Turundus
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Otseturunduses võidakse kasutada vajadusel ka vahendajaid. Otseturundus võimaldab: Keskenduda kasumlikele klientidele; Luua eeliseid konkurentide ees; Kujundada klientidega personaalsemat suhet; Tugevdada klientide lojaalsust; Planeerida hästi toimivaid projekte; Koostada kliendiandmebaase Meetodid – otsepostitus; telefonimüük; ukselt uksele; kataloogimüük; tv-shop; võrkturundus; elektroonsed reklaamkirjad(spämm); mobiilsed lahendused; video text ja interaktiivne tv Otsepostituse puudused – maksumus; kadu läbi ära viskamise; võõrandumine Otseturundus – nii otse kui läbi vahendaja Otsepost – läbi vahendaja Otsemüük – müük vahendajata, müüjalt otse kliendile Otsemüük on tarbekaupade ja teenuste turustamine otse tarbijale inimeselt-inimesele printsiibil, mis leiab üldjuhul aset tarbija kodus, või võõrustaja kodus, tarbija töökohas või muudes paikades, mis ei ole seotud püsivate jaemüügi kohtadega.

Turundus
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

........................................................................................................28 7.TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON.............................................................................37 8.HIND.................................................................................................................................54 9.TURUSTUS......................................................................................................................60 10. SOTSIAALNE TURUNDUS.........................................................................................62 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1 TURUNDUSE MÕISTE JA AJALUGU „Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu.“ (P. Kotler) „Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst.“ Turundusel on kaks mõõdet:

Turunduse alused
thumbnail
29
odt

Kursuse konspekt

 Andmete töötlus  Raport  Tulemuste esitlemine ja ettekanne Turubarjäärid lk 12 Tarbijakasud lk 13 Turundus toetab nii t, vahendamist kui ka tarbimist. Igale kliendile personaalne lähenemine. Mõjutab inimeste tarbimist, hoiakuid, elustiili, kui ka ettevõtte kasumlikkust. Turundada saab kaupu, teenuseid, mõtteviisi/elustiil, isikuid (eneseturundus-staarid), asutusi, religiooni??, koht (linna, riik vms), elamused/üritused… Väärarusaamad: turundus on vait müümine, kliendi ootusi ei peeta oluliseks. Turundusekontseptsioon- eristuvad 1.lähtealuse, 2.fookuse, 3.vahendite, 4.eesmärkide poolest. Lk 14 1) Turundustegevusi ühendab vahetuskontseptsioon – saadakse soovitud toode teise hüvise vastu.  Tootmiskontseptsioon: 1.tootja 2.tootja võimalused 3.kättesaadavus, madal hind- 4.kasum mastaabisäästult- Fookuses tootja tehnilis-tehnoloogilised ja majanduslikud võimalused. Tarbija ostab seda

Turundus
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1. Turunduse olemus ja mõiste, turunduse objekt Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil ehk turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse olemus jaguneb kaheks: strateegiline ja taktikaline. Strateegiline – tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turuvõimaluste hindamine (turu potentsiaal ja toote eluiga), konkurentide analüüs (konkurentsieelise leidmine) ning turundusstrateegia kujundamine. Taktikaline – keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide

Turundus
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

·tarnijaid ­ teevad ettevõttele kättesaadavaks ressursid tarbijatele vajalike toodete ning teenuste osutamiseks; ·tarbijaid; ·konkurente; ·konkurentsisituatsiooni; ·huvigruppe ­ rühmitusi, kes tunnevad vahetult või kaudselt huvi ettevõtte tegevuse vastu ja võivad seda märkimisväärselt mõjutada. Huvigrupp on ühiskonna kõige laialdasemaid kihte hõlmav mikrokeskkonna element. 9. Milles seisneb turunduse tähtsus? Turundus on info, toodete ja teenuste kontseptsiooni, hinna, toetuse ja turustuse planeerimine ning teostamine, realiseerimaks individuaalseid ja organisatsioonilisi eesmärke. Turundus on tähtis kuna turundus stimuleerib nõudlust; turunduskuludel on suur määr müügihinnale; turunduses on hõivatud suur osa töötajatest; turundus on kasutatav kõik võimalikes organisatsioonides; turundus toetab: tootmist, vahendamist ja tarbimist; turundus

Turundus
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine.

Turundus
thumbnail
17
doc

Turunduse vastused

2. II etapp ­ hetkeolukorra analüüs c. Turundusaudit d. SWOT-analüüs e. Eeldused 3. III etapp ­ Strateegia formuleerimine f. Oodatavad tulemused g. Turunduseesmärgid ja strateegiad h. Alternatiivsed strateegiad 4. IV etapp ­ Ressursside planeerimine ja kontroll MÕÕTMINE JA ANALÜÜS i. Eelarve j. Elluviimise analüüs Esiteks ettevõte missioon Turundus strateegiate mõju turundusmarginaalile: Mida pikem on strateegia, seda suurem mõju. TURUNDUSMARGINAAL= [Turumaht * turuosa * (käive ­ muutuvkulu kliendi kohta)] ­ turunduskulu 1. Strateegia turumahu suurendamiseks 2. Strateegia turuosa suurendamiseks 3. Strateegia suurendamaks tulu tarbija kohta 4. Strateegia muutuvkulude alandamiseks 5. Strateegia turunduskulude vähendamiseks 2. Turg ja turupotentsiaal. Turunõudlus ja turuosa arengupuu.

Majandus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun