Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimise 2. kt kordamisküsimused-vastused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida nimetatakse eestvedamiseks?
  • Millised on juhi ja liidri erinevused?
  • Mis tagab juhi kui liidri edu eestvedamisel?
  • Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused ?
  • Millised on karismaatilise liidri isiksuseomadused?
  • Millised tegurid mõjutavad liidri tegevuse efektiivsust lähtuvalt Situatsiooniliste teooriate põhimõttest?
  • Mida nimetatakse coachinguks?
  • Millised on tulemusliku coachi eeldused?
  • Mida nimetatakse kontrollimiseks?
  • Millised on kontrolli erinevad liigid?
  • Millised seosed on kontrollimise ja planeerimise vahel?
  • Mida nimetatakse otsustamiseks?
  • Millised on otsusele esitatavad põhinõuded?
  • Mida nimetatakse mõjuvõimuks?
  • Mida nimetatakse delegeerimiseks?
  • Millistel juhtudel ei saa delegeerida?
  • Mida nimetatakse koordineerimiseks?
  • Mida nimetatakse personalijuhtimiseks?
  • Millised on personalijuhtimise olulised eesmärgid?
  • Millised on personalijuhtimise valdkonnad?
  • Mida nimetatakse töö analüüsiks?
  • Mida nimetatakse personali värbamiseks?
  • Mida nimetatakse personali valikuks?
  • Millised on personali valiku meetodid?
  • Milliseid inimesi on vaja muudatuste läbiviimiseks?

Lõik failist

  • Mida nimetatakse eestvedamiseks?
  • Eestvedamine on tegevuste ja käitumiste kogum, kus üks inimene mõjutab teisi mingi eesmärgi saavutamise nimel vabatahtlikult kaasa töötama (Üksvärav 2004).
  • • Eestvedamine on inimsuhete vorm kus üks inimene (liider) mõjutab ja suunab teiste inimeste käitumist ( Mullins 1993).
  • • Eestvedamine on püüe ja võime mõjutada järgnejate tegevusi eesmärgi või eesmärkide saavutamiseks suhtlemise vahendusel ( Vadi , 2001).
    2. Millised on juhi ja liidri erinevused?
  • Juht tuleneb ametlikust org.-st, koos konkreetsete õiguste ja kohustustega org.-ni tegevuse ja eesmärkide ees. Liider võib olla kas ametlik või mitteametlik juht, kuid peab olema isik, kes kõige rohkem suudab mõjutada kaastöötajate tegevust. Liidritel on võrreldes teistega rohkem mõjuvõimu.
    3. Mis tagab juhi kui liidri edu eestvedamisel?

  • 4. Selgitage suhtlemisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide.
  • 1. Suhtlemisega seotud rollid: •
  • Tseremoniaalne (esindaja) roll
  • Juhtija - eestvedaja roll
  • • Sidepidaja
    5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide.
  • 2. Infoga seotud rollid
  • • Info vastuvõtja roll
  • • Info jagaja roll
  • • Kõneleja roll
    6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide.
  • 3. Otsustamisega seotud rollid
  • Ettevõtja roll
  • • Ressursside jagaja roll
  • • Arusaamatuste lahendaja roll
  • • Läbirääkija roll
    7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet.
  • Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk , mille tipudeks on (alustades ülevalt paremale kellaosuti suunas): 1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad ( staff ), 5. oskused ( skills ), 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused (shared values). Kuusnurga ülemine osa (strateegia, struktuur, süsteemid ) on nn hard S´d ehk jäigad S´d need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Kuusnurga 3 alumist tipu (stiil, töötajad, oskused) ja (NB!!!) jagatud väärtused on nn 4 soft S´i. Iga kuusnurga tipu juurest väljuvad 2 joont mis seovad selle konkreetse aspekti teistega (nt. struktuur on seotud stiili- ja oskustega; süsteemid strateegia- ja töötajatega jne) Juht kui liider e eestvedaja tegeleb kõigi 7 aspektiga ja tänu sellele tekib sünergia : tervik osutub suuremaks kui koostisosade summa. Antud teooria on laialdaselt kasutatav Jaapani kvaliteedijuhtimises.

  • 8. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused ?
  • Osavõtlikkus, inimlikkus, usaldusväärsus ; • Oskus kaastöötajaid hinnata, motiveerida ; • Meeskonna- ja koostöö oskused; • Suhtlemise, sh kuulamisoskused; • Oma mõtete ja ideede edasiandmise veenvus; • Otsustus - ja vastutusvõime; • Tasakaalukus kriitilises olukorras.
    9. Millised on karismaatilise liidri isiksuseomadused?
  • enesekindlus , dominerimine, pindlik rollid valdamine , endast mulje kujundamine, isklik veetlus , külgetõmme.
    10. Selgitage autokraatliku juhtimisstiiliga juhi käitumist. Sõnastage näide
  • käskiv ja kontrolliv juhtimisstiil . Eesmärgiks on inimesi „õigele teele” suunata ja neid õpetada.

11. Selgitage demokraatliku juhtimisstiiliga juhi käitumist. Sõnastage näide.
  • juht loob usaldusliku õhkkonna, vastastikuse respekti ja pühendumise. Demokraatlik juhtimisstiil ei välista juhi ainuotsustamist.
    12. Selgitage passiivse (mittevahelesegava) juhtimisstiiliga juhi käitumist. Sõnastage näide.
  • juht väldib võimu ja vastutust. Rühmaliikmed arendavad end ise ja kannavad hoolt oma motivatsiooni eest. Liidri roll on minimaalne.

13. Selgitage meeskonda loovat juhtimisstiil?
14. Selgitage Blake ja Moutoni Juhtimise võrkmudeli rakendamise põhimõtet.
1/1 – juht ei tunne huvi, hoiab tegelikust juhtimisest kõrvale
9/1 – juht orienteeritud tööle, inimesi ei arvesta
1/9 – juht on orienteeritud inimestele ja suhtlemisele
5/5 – juht püüab hoida tasakaalus orientatsiooni tööle ja inimestele, kuid ei arvesta kumbagi piisavalt
9/9 – juht pöörab suurt tähelepanu nii tööle kui inimestele
15. Selgitage eesvedamise Situatsiooniliste teooriate rakendamise põhimõtet.
Eesmärgiks – leida erinevatele olukordadele vastavad liidristiilid (aeg, koht)
16. Millised tegurid mõjutavad liidri tegevuse efektiivsust lähtuvalt Situatsiooniliste teooriate põhimõttest?
Liidristiili efektiivsust mõjutavad: • ülesande (projekti) olemus: selle liik, komplekssus, tehnoloogia , maht; • otsese juhi liidristiilid; • rühmanormid; • kontrolli ulatus; • Välised ohud ja surve; • organisatsioonikultuur.
17. Mida nimetatakse coachinguks?
  • Coachingu mõiste pärineb spordist. Coaching päästab valla inimese sisemise jõu ja inimene suudab tänu sellele toimida parimal võimalikul viisil. Küsimus on õppida aitamises, mitte õpetamises. Juhendamine on esmajoones lühiajaline sekkumine eesmärgiga parendada töösooritusi või on suunatud mingi kindla kompetentsi arendamiseks (Clutterbuck, 2003)
  • Juhendamine on vestlus - aga väga spetsiifiline vestlus (Vickers jt 2005), Juhendamine on kunst käivitada teises inimeses tulemuslikkus, õppimine ja areng (Downey, 2003)
  • Juhendaja on koostööpartner, kes töötab koos juhendatavaga, et aidata saavutada eesmärke, lahendada probleeme, õppida ja areneda (Caplan 2003)
  • Coachingu mõte on olla katalüsaatoriks positiivsete muutuste saavutamiseks antud isikule kõige efektiivsemal viisil ja aidata tal võtta oma võimetest maksimum ( Wilson , 2007) Verb „coach“- juhendama, treenima, suunavaid vihjeid andma, vajaliku informatsiooniga varustama.

  • 18. Selgitage organisatsiooni juhtimises kasutatava coachingu sisu.
  • Eduka juhi strateegia on kasutada coachingut nii enda, kui meeskonna arendamiseks. Coaching aitab panna täpse fookuse , luua motivatsiooni ja ning leida parimaid viise juhtimisalaste probleemide lahendamisel.
    19. Millised on tulemusliku coachi eeldused?
  • Emotsionaalne intelligentsus .
  • • Inimene, kes on huvitatud ümbritsevast maailmast.
  • • On väga aus ja eetiline.
  • • Hoolib teistest inimestest, hindab neid kõrgelt ja usub nende võimetesse ning ressurssidesse.
  • • Tunneb oma võimete piire , austab teiste omi ning pidevalt arendab ennast
  • • On tõeliselt uudishimulik ja huvitatud teistest inimestest, ei ole hukkamõistev ja on suuteline olema üle eelarvamustest.
  • • Võimaldab muutusi ja on haarav suhtleja.
  • • Loob häid suhteid, on hea kuulaja ja küsib suurepäraseid nn laserküsimusi.
  • • Jälgib oma vaistu ja kasutab seda oma sisemise satelliit-navigatsiooniseadmena
  • • Julgustab asjade vaatamist uue nurga alt ja temast kumab loomulik positiivne energia.

  • 20. Mida nimetatakse kontrollimiseks?
  • Kontrollimine on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega. See võib olla kulutuste võrdlemine eelarvega , valmis ehituse võrdlemine projektiga jne. See on protsess, mille käigus tagatakse organisatsiooni eesmärkide saavutamine.

21. Miks on kontrollimine kui juhtimistegevus vajalik organisatsioonile?
Vasakule Paremale
Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #1 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #2 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #3 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #4 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #5 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #6 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #7 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #8 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #9 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #10 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #11 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #12 Juhtimise 2-kt kordamisküsimused-vastused #13
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-05-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 22 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kangseppkristjan Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
20
docx

Juhtimise KT 2

Sõnastage näide. ● Info vastuvõtja roll ● Info jagaja roll ● Kõneleja roll 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. ● Ettevõtja roll • ● Ressursside jagaja roll • ● Arusaamatuste lahendaja roll • ● Läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tipudeks on (alustades ülevalt paremale kellaosuti suunas): 1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad (staff ), 5. oskused (skills), 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused (shared values). Kuusnurga ülemine osa (strateegia, struktuur, süsteemid ) on nn hard S´d ehk jäigad S´d need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht

Juhtimine
thumbnail
9
docx

JUHTIMISE II KONTROLLTÖÖ

5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Infoga seotud rollid: info vastuvõtja roll; info jagaja roll; kõneleja roll. 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Otsustamisega seotud rollid: ettevõtja roll; ressursside jagaja roll; arusaamatuste lahendaja roll; läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. See teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudel on visuaalselt kuusnurkne. Tipud, alates ülevalt paremast, liikudes kellaosuti suunas: 1. struktuur; 2.süsteemid; 3. stiil; 4.töötajad; 5. oskused; 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused. Kuusnurga ülemine osa (1.2.6.) on nn hard S'd ehk jäigad S'd. Need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Ülejäänud 3 tippu (3.4.5.) ning ka 7. on nn 4 soft S'i.

Juhtimine
thumbnail
9
docx

JUHTIMISE II KONTROLLTÖÖ

5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Infoga seotud rollid: info vastuvõtja roll; info jagaja roll; kõneleja roll. 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Otsustamisega seotud rollid: ettevõtja roll; ressursside jagaja roll; arusaamatuste lahendaja roll; läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. See teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudel on visuaalselt kuusnurkne. Tipud, alates ülevalt paremast, liikudes kellaosuti suunas: 1. struktuur; 2.süsteemid; 3. stiil; 4.töötajad; 5. oskused; 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused. Kuusnurga ülemine osa (1.2.6.) on nn hard S'd ehk jäigad S'd. Need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Ülejäänud 3 tippu (3.4.5.) ning ka 7. on nn 4 soft S'i.

Juhtimine
thumbnail
20
docx

Juhtimise teine kontrolltöö

õnnitlemises juubelite puhul ja teistes ametlikes tähelepanuavaldustes. · Juhtija-eestvedaja roll Juht loob vajalikud tingimused töötamiseks. Tingimuste all mõeldakse nii keskkonda, vahendeid kui sisekliimat. Eestvedamise tegevustena võib juhtija roll avalduda tunnustamises, kriitika andmises, edutamises jne · Sidepidaja Sellele rollile iseloomulikud tegevused on näiteks osalemine konverentsidel, ühingutes jne. Organisatsiooni siseste kontaktide juhtimise eesmärgiks on teabe jagamine ja saamine aga ka ülesannete andmine ja organisatsiooni kui terviksüsteemi pidev parendamine. Tegevustena võib sidepidaja roll avalduda näiteks kirjavahetuses kolleegidega, koosolekute läbiviimises jne. 5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. 2. Infoga seotud rollid · Info vastuvõtja roll Juhid jälgivad neile olulisi informatsiooniallikaid, näiteks küsitlevad alluvaid, uurivad

Juhtimine
thumbnail
24
docx

Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.2

otseselt peavad talle aru andma.  Juhtimisulatust mõjutab: •Organisatsioonisisesed protseduurid. •Alluvate kompetentsus. •Eesmärkide standardsus •Töö iseloom •Ekspertide, spetsialistide olemasolu 12. Mida nimetatakse juhtimistasandiks? Millised on juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid? Juhtimistasand-kujutab endast ühel ja samal tasandil olevate juhtimise ametikohtade kogumit. Juhtimistasandid moodustuvad tööjaotuse ja sellest tuleneva organisatsiooni sügavuti hargnemise tulemusena.  Juhtimistasandite arvu mõjutavad: •Organisatsiooni suurus •Tööjaotuse sügavus •Alluvate tegevuse kooskõlastamine •Kontrollimise vajaduse määr •Juhtimisulatus 13. Millised on organisatsiooni mehhaanilise ja orgaanilise ülesehituse põhimõtted? Mehhanistlikes organisatsioonides: 1

Juhtimine
thumbnail
12
docx

II KT JUHTIMINE KORDAMISEKS

juhtimisulatus, kuna juht ei pea pöörama tähelepanu kitsalt erialastele küsimustele Eristatakse pikka ja lamedat struktuuri ning kitsast ja laia juhtimisulatust. Mida laiem on juhtimisulatus, seda vähem on ettevõttes juhtimistasandeid ja vastupidi. 12. Mida nimetatakse juhtimistasandiks? Millised on juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid? Juhtimistasand - on ühel ja samal tasandil olevate juhtimise ametikohtade kogum. Juhtimistasandid moodustuvad tööjaotuse ja sellest tuleneva organisatsiooni sügavuti hargnemise tulemusena Juhtimistasandite arvu mõjutavad: 1. Organisatsiooni suurus 2. Tööjaotuse sügavus 3. Alluvate tegevuse kooskõlastamine 4. Kontrollimise vajaduse määr 5. Juhtimisulatus 13. Kuidas on juhtimisulatuse suurus ja juhtimistasandi arv omavahel seotud?

Majandus
thumbnail
17
docx

Juhtimine - KT2 vastused

väliskeskkonnast vähe, võib juhil olla rohkem alluvaid. · Töö iseloom - mida komplitseeritum ja teadmisi nõudvam on protsess, seda väiksem saab olla juhtimisulatus. · Ekspertide, spetsialistide olemasolu - mida rohkem on eksperte, seda suurem saab olla juhtimisulatus. 12. Mida nimetatakse juhtimistasandiks? Millised on juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid? Juhtimistasand kujutab endast ühel ja samal tasandil olevate juhtimise ametikohtade kogumit. Juhtimistasandid moodustuvad tööjaotuse ja sellest tuleneva organisatsiooni sügavuti hargnemise tulemusena. Juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid: · Organisatsiooni suurus · Tööjaotuse sügavus · Alluvate tegevuse kooskõlastamine · Kontrollimise vajaduse määr · Juhtimisulatus 13. Kuidas on juhtimisulatuse suurus ja juhtimistasandi arv omavahel seotud? Kitsas juhtimisulatus ­ väike arv inimesi ühe juhi juhtida ja kontrollida ning palju

Juhtimine
thumbnail
14
docx

JUHTIMISE KT2 KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA

Arusaamatuste lahendaja roll- juhid lahendavad probleeme, mis ei allu tavapärastele lahendusviisidele. Klientide maksujõuetus, lepingute rikkujad jne. Läbirääkija roll- juht sõlmid lepinguid, püüab saaavutada firmale paremaid tingimusi, peab künelusi valitsusorganite ja ametiühingutega, klientide ja hankijatega. 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise pohimotet. Teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Kuusnurga ülemine osa(strateegia, struktuur, süsteemid) on hard S'id ehk 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Kuusnurga alumina osa(oskused,personal, stiil) ja jagatud väärtused on soft S'id. Iga tipu juurest väljuvad jooned, mis seovad selle konkreetse aspekti teistega. 8. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused?

Juhtimine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun