otseselt peavad talle aru andma. Juhtimisulatust mõjutab: •Organisatsioonisisesed protseduurid. •Alluvate kompetentsus. •Eesmärkide standardsus •Töö iseloom •Ekspertide, spetsialistide olemasolu 12. Mida nimetatakse juhtimistasandiks? Millised on juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid? Juhtimistasand-kujutab endast ühel ja samal tasandil olevate juhtimise ametikohtade kogumit. Juhtimistasandid moodustuvad tööjaotuse ja sellest tuleneva organisatsiooni sügavuti hargnemise tulemusena. Juhtimistasandite arvu mõjutavad: •Organisatsiooni suurus •Tööjaotuse sügavus •Alluvate tegevuse kooskõlastamine •Kontrollimise vajaduse määr •Juhtimisulatus 13. Millised on organisatsiooni mehhaanilise ja orgaanilise ülesehituse põhimõtted? Mehhanistlikes organisatsioonides: 1
Sõnastage näide. ● Info vastuvõtja roll ● Info jagaja roll ● Kõneleja roll 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. ● Ettevõtja roll • ● Ressursside jagaja roll • ● Arusaamatuste lahendaja roll • ● Läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tipudeks on (alustades ülevalt paremale kellaosuti suunas): 1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad (staff ), 5. oskused (skills), 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused (shared values). Kuusnurga ülemine osa (strateegia, struktuur, süsteemid ) on nn hard S´d ehk jäigad S´d need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht
5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Infoga seotud rollid: info vastuvõtja roll; info jagaja roll; kõneleja roll. 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Otsustamisega seotud rollid: ettevõtja roll; ressursside jagaja roll; arusaamatuste lahendaja roll; läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. See teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudel on visuaalselt kuusnurkne. Tipud, alates ülevalt paremast, liikudes kellaosuti suunas: 1. struktuur; 2.süsteemid; 3. stiil; 4.töötajad; 5. oskused; 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused. Kuusnurga ülemine osa (1.2.6.) on nn hard S'd ehk jäigad S'd. Need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Ülejäänud 3 tippu (3.4.5.) ning ka 7. on nn 4 soft S'i.
5. Selgitage infoga seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Infoga seotud rollid: info vastuvõtja roll; info jagaja roll; kõneleja roll. 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. Otsustamisega seotud rollid: ettevõtja roll; ressursside jagaja roll; arusaamatuste lahendaja roll; läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. See teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudel on visuaalselt kuusnurkne. Tipud, alates ülevalt paremast, liikudes kellaosuti suunas: 1. struktuur; 2.süsteemid; 3. stiil; 4.töötajad; 5. oskused; 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused. Kuusnurga ülemine osa (1.2.6.) on nn hard S'd ehk jäigad S'd. Need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Ülejäänud 3 tippu (3.4.5.) ning ka 7. on nn 4 soft S'i.
2. Infoga seotud rollid • Info vastuvõtja roll • Info jagaja roll • Kõneleja roll 6. Selgitage otsustamisega seotud juhi rolle (H.Minzbergi järgi). Sõnastage näide. 3. Otsustamisega seotud rollid • Ettevõtja roll • Ressursside jagaja roll • Arusaamatuste lahendaja roll • Läbirääkija roll 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise põhimõtet. Teooria võtab kokku iga organistastiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Mudeli visuaalne kujund on kuusnurk, mille tipudeks on (alustades ülevalt paremale kellaosuti suunas): 1.struktuur, 2. süsteemid, 3.stiil, 4. töötajad (staff ), 5. oskused (skills), 6. strateegia. Kuusnurga keskel on nn 7. jagatud väärtused (shared values). Kuusnurga ülemine osa (strateegia, struktuur, süsteemid ) on nn hard S´d ehk jäigad S´d need on 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht
väliskeskkonnast vähe, võib juhil olla rohkem alluvaid. · Töö iseloom - mida komplitseeritum ja teadmisi nõudvam on protsess, seda väiksem saab olla juhtimisulatus. · Ekspertide, spetsialistide olemasolu - mida rohkem on eksperte, seda suurem saab olla juhtimisulatus. 12. Mida nimetatakse juhtimistasandiks? Millised on juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid? Juhtimistasand kujutab endast ühel ja samal tasandil olevate juhtimise ametikohtade kogumit. Juhtimistasandid moodustuvad tööjaotuse ja sellest tuleneva organisatsiooni sügavuti hargnemise tulemusena. Juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid: · Organisatsiooni suurus · Tööjaotuse sügavus · Alluvate tegevuse kooskõlastamine · Kontrollimise vajaduse määr · Juhtimisulatus 13. Kuidas on juhtimisulatuse suurus ja juhtimistasandi arv omavahel seotud? Kitsas juhtimisulatus väike arv inimesi ühe juhi juhtida ja kontrollida ning palju
juurde ülesandeid ja töö kordused harvenevad 7. Mida nimetatakse töö rikastamiseks? Sõnastage eluline/praktiline näide. Vertikaalne laiendamine, lisades töökohale vastutust planeerimises ja arendamises. Töö rikastamisel suurendatakse nii ülesannete arvu kui ka kontrolli oma töö üle. Töötajatele delegeeritakse otsustusõigus ja mõnede tööelemntide kontroll. Selline tegevus tõstab töötajate vastutustunnet. Rikastamise teine aspekt on töötajale pidevalt uute ülesannete andmine, pannes tema oskused proovile ja virgutades enesearendusele. Kindlasti tuleb rakendada tagasisidet töötajatelt. NT saadetakse inimene välismaale sama ametikohale. 8. Millised on levinumad organisatsioonistruktuuri tüübid. Millised on nende põhilised tunnused? Funktsionaalne - tuleneb sarnaseid tegevusi sisaldavate tööde grupeerimisest NT insenerid ja klienditeenindaja on eraldi
Arusaamatuste lahendaja roll- juhid lahendavad probleeme, mis ei allu tavapärastele lahendusviisidele. Klientide maksujõuetus, lepingute rikkujad jne. Läbirääkija roll- juht sõlmid lepinguid, püüab saaavutada firmale paremaid tingimusi, peab künelusi valitsusorganite ja ametiühingutega, klientide ja hankijatega. 7. Selgitage McKinsey 7S teooria olemust ja rakendamise pohimotet. Teooria võtab kokku iga organisatsiooni juhtimise 7 põhilist aspekti, millega iga juht igapäevaselt tegeleb. Kuusnurga ülemine osa(strateegia, struktuur, süsteemid) on hard S'id ehk 3 põhilist aspekti, millega tegeleb manager tüüpi juht. Kuusnurga alumina osa(oskused,personal, stiil) ja jagatud väärtused on soft S'id. Iga tipu juurest väljuvad jooned, mis seovad selle konkreetse aspekti teistega. 8. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused?
Kõik kommentaarid