31,7%; absoluutse vaesuse määr on 14,2%; materiaalse ilmajäetuse määr on 31,6% ja sügava materiaalse ilmajäetuse määr on 13,6%. Põhjused On halvad elamistingimused Lapsevanemad ei hoolitse laste eest Ida-Virumaal on vähe töökohti Sihtgrupp Ida-Virumaal elavad lapsed sõpradeta Teenused Psühholoogiline nõustamine Erinevad üritused Korraldada mängud (koolides) Koostöö Ida-Virumaa koolid, linnavalitsused, noortekeskused, sponsorid. Asukoht: Kontor Kiviõlis, vajadusel liikuv abi Rahastus Linnavalitsused, sponsorid, projektid, Euroopa Liidu struktuurifondide toetus. TÄNAN TÄHELEPANU EEST!
Ülejäänud 10 maakonda (4511) Üksikvanemad 8% Üksikem 92% ad PÕHJUSED abielu ei ole registreeritud abielu purunemine abikaasa surm SIHTGRUPP Kiviõli regiooni üksikvanematele TEENUSED lasteaed hakkab töötama öösel ja päeval toetusgrupp (oma murude jagamiseks) psühholoogiline abi KOOSTÖÖ Omavalitsused Lasteaiad Sponsorid Lastekaitse Liit Vabatahtlikud RAHASTUS Projektid Omavalitsused Sponsorid TÄNAN TÄHELEPANU EEST!
määr oli 13.6%. Eestis teisel kohal Põhjused Töötus (majanduskriisi tõttu vähenes 2009. aastal elanikkonna keskmine sissetulek ja tõusis tööpuudus); vanemad ei hoolitse laste eest; keeleoskuse puudumine. Sihtgrupp Ida-Virumaa vaesuses ja vaesuse piiril elavaid lastega peresid Teenused Varjupaik; dokumendite vormistus; psühholoogiline nõustamine; vaesuses elavatele inimestele toitu ja asjade andmine. Koostöö Poed ja sponsorid, omavalitsused, maavalitsus Tegutsemiskoht: kontor Kiviõlis, vajadusel liikuv abi Rahastus Sponsorid, EAS, omavalitsused, maavalitsus, Euroopa Liidu struktuurifondide toetused, maakondlikud arenduskeskused Kasutatud allikad https://statistikaamet.wordpress .com/tag/suhteline-vaesus / https://www.stat.ee/49397 TÄNAN TÄHELEPANU EEST!!!
Teemaarendus- Rallisport arendab nii vaimselt kui füüsiliselt: Treeningud ja emotsioonid Rallispordis võivad olla suured vigastesed Avariid ja õnnetused Koku lepitud reeglitest kinni pidamine Reeglid, doping, lugupidamine, ausus Rallisport meelelahutuses- hea ja halb: Pinge, fännide turvalisus, sponsorid Rallisport on sport, mitte äri: Sponsorid, sportimis tingimused, ebavõrdsus. Kokkuvõte- Rallispordi iga tunnuse või joone kohta saab leida midagi positiivset kui ka negatiivset. Ei ole olemas head ilma halvata ja sama kehtib ka ralli spordis.
Siia sobiksid näitena ka väga hästi Eesti poolt võidetud olümpiamedalid pärast viimast sajandivahetust. Tänu nendele suurtele saavutustele teatakse kogu maailmas meie väikest Eestit tugeva spordiriigina. Tuleb tõdeda, et ilma rahaliste toetusteta ei saavuta ükski sportlane tänapäeva professionaalses spordis vähimatki edu. Kuna nüüdisaegne ühiskond on üles ehitatud valdavalt omakasupüüdmise peale, toimib see nii ka spordis . Peamisteks tuluallikateks on atleetidele sponsorid, kes maksavad neile suuri summasid, et nad eksponeeriksid teatavat firmamärki. Eriti levinud on see autospordis, kus osalevad väga paljud sponsorid ning seetõttu on ringluses ka suured summad. Tänu sellele on masinad värvikirevad erinevate sponsorite siltidest ja logodest. Tekib paratamatult küsimus: kas sellel kõigel on siis tõesti mõtet? Sellele küsimusele oskavad vastust anda vaid sponsoreerivad firmad, lihtrahvale seda infot ei avaldata
jälgimiseks. Ka mina teen sporti nendel põhjustel. Kuid lisaks sellele, et inimesed teevad sporti enda jaoks, tehakse sporti ka tipptasemel, millega kaasneb ka raha teenimine. Nende inimeste jaoks on see töö ja nad peavad seda suureks karjääriks. Ma arvan, et on tore, et inimesed pingutavad ja annavad endast kõik, et võita ja tuua kuulsust nii endale kui ka riigile, mida nad esindavad. Kindlasti üks pluss tippspordi juures see, et sind toetavad sponsorid ning juhendavad oma ala spetsialistid. Tippspordi juures on ahvatlev ka see, et saab reisida sponsorite kulul. Ma olen arvamusel, et tippspordiga tegelemiseks peab inimesel olema tõsine huvi ja soov, mitte ainult huvi raha ja materiaalse kasu vastu. Maailmas on inimesi, kes tegelevad spordiga pere üleval pidadamiseks ja, kes võib-olla muud ei oskagi teha. Mina arvan, et kui tegeleda spordiga, siis tuleks sellest mõnu tunda ja teha seda rõõmu ja huviga
7. Võtmepartnerid • Mugavus (võimalusel lisa tellimine kliendi soovil) 3. Kanalid • Välisriikide turud, farmid • Koduleht • Kaubandus vedu riigist riiki • Meedia • Sponsorid 8. Struktuur • Facebook 4. Kliendisuhted • Püsikulud • Klient on esikohal • Liikuvad kulud • Tekitada tunne, et on oodatud oodatud • Püsiklient ◦ eripakkumised ◦ soodustused
filmikultuuri populariseerimine Eestis, filmi- ja kinoprofessionaalide omavahelise suhtluse arendamine rahvuslikul ja rahvusvahelisel tasandil ning Eesti filmikultuuri tutvustamine välisriikides. Millest koosneb? • PÖFF koosneb põhiprogrammist, kolmest alafestivalist, võrgustiku- ja koolitusüritusest noortele animahuvilistele ja -professionaalidele ning filmi- ja kaastootmisturust, mis on suunatud filmitööstuse levitajatele. Sponsorid • PÖFFi iga- aastased suurspons orid on Nordea Pank ja Nordic Hotel Forum. Kuldsponsorid • Kuldsponsorid Elisa, Toyota Baltic, PZU Kindlustus, Tridens, Alexela, Postimees ja Starman. Äitah tähelepanu eest!!!
Konkurendid ja sihtrühm Konkurendid: Teised sama klassi autod Nissan Mitshubishi Renault Ford Sihtrühm: Ettevõted (nt. takso firmad) Rohkem rikkad mehed ja naised; 30-45; Euroopa maadest inimesed Me tahame muuta Maailm!!! Tesla Motors on isiklik kampaania, mis asub Papo-Altos, California, USA. Reklammimis võimalused on ajalehed, raadio, televisioon, Internet: Rikkas kampaania Sponsorid: Asutajad ,,Google" - Larry Page ja Sergey Brin Asutajad ,,PayPal" Ilon Mask ja Jeffrey Skoll ,,eBay" kampaania president Daimler AG AITÄH KUULAMAST!
Eeldan, et inimeste vanus on 15-45 või rohkem aastat. Ning alaealisel peab kaasas olema täiskasvanu, kes tema eest vastutab. 10 Reklaam Reklaamime oma teenust kohalikus lehes ,,Sõnumed" ning ka plakatitega poodides ja tänavatel. Tahame lisada reklaami ka ,,Virumaa teatajasse" ning raadiosse. 11 Koostööpartnerid Koostööpartnerid on Õnnela talu, ,,Vaksali trahter", OÜ Mini-Linda, Kirde Kaitseringkond, Falco, RHM Nord OÜ ning OÜ Lavad ja telgid 12 Sponsorid Sponsorid on AS Tapa Hallik, AS Tapa Vesi, Falco. Falco vibumeistrid on olnud meie headeks partneriteks juba aastaid. Koos nende taskukohaste ja samas kõrge kvaliteediga laskeriistadega on kasvanud terve põlvkond vibulaskjaid Eestis aga Falco vibud on leidnud väärilisi ostjaid üle terve maailma, alates põhjanaabritest, lõpetades Ameerika Ühendriikidega. Falco tootevalikust leiab sobiva vibu nii pisipõnn kui ka kõrgetele sportlikele saavutustele orienteritud laskja.
SOTSIAALNE ETTEVÕTE Ksenia Heinsoo 12. klass Kiviõli I Keskkool PROBLEEM Lapsed, kes olid koolis halvasti käitunud, oli rohkem depressiivseid inimesi, lahutatud või vaeseid. Kui lapse käitumine on häiritud ja sotsiaalsed oskused nõrgad, ei soovi kaaslased temaga koos olla. Pikemas perspektiivis avaldavad madalad sotsiaalsed oskused negatiivset mõju ka õpitulemustele ja võivad viia koolitee katkemisele, samuti lapse vaimsele tervisele. Madalate sotsiaalsete oskustega õpilased: Alustavad nooremana suitsetamist On suurema tõenäosusega igapäevased suitsetajad On olnud nooremalt esimest korda purjus On sagedamini rahulolematud suhetes sõpradega ja vanematega Sagedamini tõsiseid lahkhelisid ja riide vanematega ning sõpradega ·Vanemad ei kasva oma last. ·Lastel pole vanemaid. ·Kooli kiusamine. PÕHJUSED Vanemad ei ka...
elutööd noorematega jagada-hakates spordist äri ning hakates treeneriks tippsportlaseks hakkad sa ka ärimeheks, kaasates endaga · Töökoht spordis ei tähenda samu riske mis ähvardavad seda , et sa pead olema näiteks firmajuhte ja pankureid- sportlane-Füsioterapeautidel, pankrotistumine, kui sponsorid spordiarstidel, spordiarendajetel enam ei toeta. ja paljudel teistel spordiäris · Mõnele noorsportlasele, kes on tegelevatel inimestel on alati enda arvates tippu jõudnud tööd. hakkab kuulsus pähe ning · Enamik tippsportlaseid allakäimine on kiire.(nt.Andrus tegelevad paralleelselt ka Värnik, Kristjan Rahnu) reklaamides osalemisega.-
virtuaalraamatukogu jaoks Ainestu hindamiskriteeriume 1. Autoriteet Autori väljaselgitamine Kirjastaja / ülesriputaja väljaselgitamine 2. Valiidsus, 3. Info paikapidavus, tõesus 4. Kasutajatugi 5. Informatsiooni ajakohasus ja Interneti-ainestu püsivus 6. WWW- lehekülje ülevalpidamine ja püsivus 7. WWW-lehekülgede püsiv kasutatavus 8. Interneti-ainestu allikana Autoriteet Autor on teada Autor on asjatundja Info on filtreeritud Hindajad ja sponsorid on asjatundjad Autor on väljaselgitatav Väljaandja (institutsioon) on väljaselgitatav Valiidsus allika usaldatavus ja objektiivsus Info näib olevat põhjalikult läbiuuritud, objektiivne ja usaldatav Internetiainestu vastab sellele, mida ta iseenda kohta deklareerib Internetiainestu on trükitud väljaande (raamatu, ajakirja, ajalehe) elektrooniline versioon Info paikapidavus, tõesus Üksikdetailid ja -elemendid on veatud, korrektsed ja täpsed:
Sidusrühmad väljaspool ettevõte on: kliendid potentsiaalsed kliendid riigi- ja omavalitsusasutuste ametnikud aktsionärid rahastajad konkurendid Vajalik sellepärast ,et kliendid saaksid teada antud toote kohta. Näieksid toodet , saaksid osa kampaaniatest. 8. Tuleta meelde, millistle suhtekorrladusüritustel oled osalenud? Pesumasina tooteesitlusel , pressikonverents mina ja maailm jm 9. Millised firmad on Sinu arvates suurimad sponsorid Eestis? Swedbank,Selver,EMT,Tele2,Elisa 10. Püüa tuua näiteid oma valdkonna ettevõtetest erinevate müügisoodustusvõtete kasutamise kohta Näiteks ostad prae saad joogi tasuta kaasa. Ostes 5 praadi nädalas saad 6enda tasuta.Ostes ühe prae saad teise tasuta jne 11. Milliseid müügisoodustusvõtted mõjuvad Sinule? Sooduskomplekt,Kupong,Preemia,Garantiid jm
NXT Mindstorm Marek Viirok Jalmar Tõnsau Mindstormide suguvõsa RCX (Robotic Command eXplorer)Esimese generatsiooni Lego Mindstorms. RDS (Robotics Discovery Set) Teise generatsiooni Lego Mindstorms Droid Developer Kit & Dark Side Developer Kit NXT Lego Mindstorms 1.0 ja 2.0 EV3 RCX (Robotic Command eXplorer) RDS (Robotics Discovery Set) EV3 NXT Ajalugu ja päritolu 2006 aasta Juulis esitleti NXT Mindstorms 1.0 2009 aasta August esitleti NXT Mindstorms 2.0 Brick ehk NXT juhtplokk NXT juhtplokk (Intelligent Brick) on RCX juhtploki järglane, sellest tuleneb ka nimi NXT ehk NEXT (järgmine) Atmel32bitine ARM7 protsessor Atmel 8bitine AVR protsessor ATmega48 256 kB välkmälu ja 64kB muutmälu USB 2.0 Bluetooth 2.0 4 Sisendporti 3 Väljundporti ...
Oksjonist saadud tulude eest soetati Tallinna Lastehaiglale 24 tunnilist vererõhumonitooringut võimaldav aparaat. Ürituse selline korraldamine ideaalis võimaldaks hoida ettevõtmise omakulud madalal. Saab võimalikuks vaid eeldusel, et suudetakse hankida piisaval määral sponsoreid ja koostööpartnereid. b) Sihtgrupp Üritusele kutsuti e/v-e kliendid, koostööpartnerid ja ettevõtmises osalenud sponsorid ning koostööpartnerid. Arvestati 200 külalisega. Avec kutsed saadeti digitaalsetena (Vt.lisa 1). AS Puukeskus tegutseb maskuliinsel tegevusalal, ning selle tõttu on valdavosa klientidest meessoost. Kutsudes nüüd klient koos kaaslasega, teades, et sageli mehed ju ostuotsustusi langetades oma maksevõimet vaid nõrgema soo esindajate ees demonsteerida soovivad- tundus hea mõttena. c) Kuidas valisime sponsorid? Ürituse organisatoorset poolt toetavad sponsorid-
7 Medaljon Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tegelased Heidi, 15aastane noor neiu. Heidi oli elurõõmus, positiivne, enesekindel ning vaimselt tugev. Ta talus karjumist ning kõiki halbu sõnu. Ta lihtsalt oli sellest kõigest üle. Talle tegid rõõmu kingitused ning pisikesed üllatused. Tüdruk oli ka väga hooliv ja vastutustundlik. Tanel, noormees, kes päästis Heidi elu. Ta oli ohtlik, põnev, huvitav. Mustad juuksed, tätoveering, tanksaapad, pealuuga sõrmused, sõjaväelaigulised püksid. Diana, Heidi parim sõbranna, kes toetab teda heas ja halvas. Tegelased Reimo, Heidi endine poiss. Reimo pärast tegi Taneli õde enesetapu. Pahatahtlik, suhtes seksi peal väljas. Lisbet, Taneli...
Samuti esinevad illustratsioonid ja tekstid on Saltarello nagu maamees tants Romagna Kesk-Itaalias.Mõned tuntud 20. sajandi itaalia rahvatants teadlased Anton Giulio Bragaglia, Diego Carpitella, Antonio Cornoldi, Bianca Maria Galanti, Giorgio Nataletti, Placida Staro ja Paolo Toschi. Huvi säilitada ja edendada rahvakunsti, muusika ja tantsu vahel Itaalia-ameeriklased ja pühendumist ja juhtimisel Elba Farabegoli Gurzau viinud teket Itaalia Rahvakunsti Federation of America mai 1979 rühma sponsorid aastakonverents ja avaldas uudiskirja Tradizioni , alates 1980.
Euroopa Liidu struktuurifondid 20,0 miljonit krooni EOK ja kultuuriministeeriumi kogutud andmete ja ekspertarvamuste kohaselt mõõdetakse kulutusi spordile suurusjärgus 1,5 miljardit krooni aastas (2005. aasta), sh: riigi keskvõim 300 miljonit krooni, kohalikud omavalitsused 750 miljonit krooni, erasektor ja sponsorid 450 miljonit krooni. 2005. aasta näitel: KOVidelt sporti suunatud raha ~ 750 miljonit krooni, s.o 4,32% KOVi eelarvetest. KOVide spordirahast 48% spordiinvesteeringuteks, 17% spordirajatiste ülalpidamiskuludeks, 20% spordiklubide toetusteks, 8% spordikoolide ülalpidamiseks ja 7% ürituste korraldamiseks, projektitoetusteks.
Nimelt valitakse igast ringkonnast üks poiss ning üks tüdruk. Selle aasta 12.ringkonnast loositakse välja nimed Prim ja pagaripoeg Peeta. Katniss aga astub oma õe eest vabatahtlikult välja ning läheb ise areenile. Areenil käib võitlus elu ja surma peale ning võitjaid saab olla ainult üks. Seal varitsevad Katnissi igasugused takistused: mürgised taimed, vee ja söögi leidmine ning muidugi ka tema vastased, teised tribüünid. Õnneks saavad sponsorid võistlejatele pisikeseid langevarje saata. Kuigi neid ei saadeta tihti sest, et need maksavad tohutult palju. Langevarjud sisaldavad asju, mida tribüünidel hetkel kõige rohkem vaja on. Kui Katniss ja Peeta Kapitooliumi viivas rongis on, ei räägi nad omavahel peaaegu sõnagi. Nende juht Haymitch on koguaeg purjus ja alguses tundub, et ta ei taha Katnissi ja Peetat aidata, kuid kui Katniss rongis Haymitchi jahmuma paneb, tundub mehele, et nendes tribüünides on veel lootust
Inimene on see, kelleks ta end ise teeb Väidetakse, et teoreetiliselt on kõik võimalik. Kerjusest võib saada miljonär, patusest preester ja sandist sportlane - või vastupidi. Juhused ja välismõjud suunavad meie olemist kaootiliselt ning sageli pealtnäha kontrollimatult ühelt elumere laineharjalr teisele. Kuid kas meid ümbritsevad liikumised on siiski otsustava tähtsusega ja indiviitidele endile kordagi sõnaõigust ei anta? Imikul pole sündides ei mõistust, kogemusi ega keharammu. Oma vanemate või hooldajate järelvalve all kasvades hakkab ta alguses aru saama lihtsamatest asjadest ja edasise õpetusega ka keerukamatest probleemidest. Ta areneb ning sirgub kõigepealt lapseks, siis teismeliseks, noorukiks ja lõpuks saab temast täiskasvanu. Enim mõju avaldab tema isiksusele ümbritsev maailm eelkõige noores eas, kuid ühel hetkel hakkab ilmakodanik ise otsustama ja leiab endale elus meelepärase koha. Kui...
Ajas on sportlase staatus ja saatus muutunud. Tippsportlaseks saamine on väga raske katsumus. Selleks tuleb läbida aastaid treeninguid ning oskuste ja kogemuste pagas peab olema hiiglaslik. Tuleb tõdeda, et ilma rahaliste toetusteta ei saavuta ükski sportlane tänapäeva professionaalses spordis vähimatki edu. Kuna nüüdisaegne ühiskond on üles ehitatud valdavalt omakasupüüdmise peale, toimib see nii ka spordis. Peamisteks tuluallikateks atleetidele on sponsorid, kes maksavad neile suuri summasid, et nad eksponeeriksid teatavat firmamärki. Äriettevõtte investeeringul sporti on ettevõttest sõltumatult omad riskid (sportlase ebaõnnestumine, aga ka võimalikud dopinguskandaalid jms), kuid riski pöördvõrdelisuse tõttu tulususega võib võit olla palju suurem kui mõne muu turundustegevuse puhul. Sponsorlepingud on levinud näiteks ookeanitaguses profikorvpalliliigas NBA. Enamusel sealsetest mängijatest on olemas kontraht, mille
dopingukontrollis ja hiljem oli alkohoolik, kes sooritas enesetapu. Berliini ülikooli uurimus tõestas, et dopingu tarbimise kahjuliku mõju all ei kannata mitte ainult sportlased, vaid ka nende lapsed (Ilta-Sanomat, 2007). Dopinguga põrunemine pole ainult sportlaste suunas näpuga näitamine, vaid see on kogu süsteemi ja riigi suur skandaal ning katastoof. Spotlase põrumine dopinguga heidab musta valgusesse selle spordiala organisatsiooni. Eriti kannatab rahline pool, kuna sponsorid loobuvad oma lepingutest ja uusi sponsoreid on väga raske leda. Näiteks Soome suusaliit oli peale Lahti MM-i dopinguskandaali kaua rahalistes raskustes ja see avaldus ka sportlike tulemuste languses. Endist sära pole suudetud saavutada ka tosin aastat hiljem. Kannatajateks on kindlasti ka dopinuga põrujate pereliikmed ja eriti nende lapsed. Näitena võin tuua Andrus Veerpalu dopinguskandaali , mille tõttu Juunioride MM-il Liberecis, kus
süda jääb tänavale ikka haha 7. Kas käid palju ka Tallinnaväliselt sõitmas nii Eestis kui välismaal? Talvel väga ei käi, aga kui keegi ettepaneku teeb, siis olen käpp igatahes. 8. On sul ka mõni lemmik spot tekkinud? Streedis kõik künkad, trepid, äärekivid, preilid, kivid kõik detailid mida saab kasutada. 9. Kes sind sponsoreerivad? Hetkel on mul sponsoriteks: Mysticbmx.com; Atmosfair Clothing, Alex Rims, Tsg International Paar tükki on soolas veel ;) 10. Kuidas said omale sponsorid? Alex Rimsi, TSG sain Atmosfairi kaudu, Atmosfairi sebis mulle üks tuttav, Mysticbmx pakkus ise end välja. Need mis tulemas on, need on ka ise välja pakkunud end . 11. Millal sa hakkasid võistlema? Esimene võistlus millest osa võtsin oli Kopli võistlus 2009.ndal aastal ja seal sain juba esimese koha. 8. 12. Kuhu sa tahad bmx'i sõitmisega jõuda tulevikus? Tahan lihtsalt sõita ja sellest rõõmu tunda nagu seda siiamaani olen teinud
on, ning võitles selle eest. Ta ei andnud ka alla, kui see tal kohe ei õnnestunud. 21. sajandil on näljahäda väga suur probleem maailmas, eriti aktuaalne on see kolmandates riikides. Selle vastu üritatakse pidevalt võidelda. Mitmed kuulsad lauljad, nagu näiteks Elton John, korraldavad kontserte Aafrika riikide toetuseks ning annetavad kogu kontserdist saadud tulu neile riikidele. Paljud maailmakuulsad sportlased annetavad raha puudustkannatavatele riikidele ja ka nende sponsorid teevad seda. Nii mitmedki organisatsioonid - Punane Rist ja Unicef korraldavad korjandusi näljahädas vaevlevate riikide toeks ja saadavad sinna ka abipakke toidu ja hügieenitarvetega. Ka mitmed inimesed, enamasti noored, töötavad vabatahtlikena neis riikides. See näitab, et võideldakse mitte ainult enda eest, vaid ka teiste eest. Väga positiivne on, et aidatakse neid, kes seda ise ei suuda ja kutsutakse ka teisi üles seda tegema. Inimesed peavad õppima väärtustama seda, mis neil on
Kiiruisutreenereid koolitatakse välismaal. Töötajad palgatakse konkursi alusel vastavalt juhatuse otsusele. Treeneritele teostatakse iga-aastast kvaliteedikontrolli ja pakutakse täiendusvõimalusi. 4. Finantsarvestus 4.1 Rahastamise allikad Euroopa Liidu struktuurifondid Kultuurkapital Eesti Vabariik Tartu linn Rahvusvaheline Uisuliit (ISU) Eesti Uisuliit (EUL) 11 Investorid, sponsorid, annetused 4.2 Tulud ja kulud TULUD Päev TEENUSED Täis- Tudengi Lapsed Kuu Tulu kasvanu d kuni 14 prognoo d a s Inimese/ eek/
7. Saavutatu koondamine ja uute tekitamine 8. Uue lähenemise kinnistamine organisatsiooni kultuuris 2 11. Mis takistab muudatuste läbiviimist? o Muudatustele vastutöötavad grupinormid; o Rahuolu jooksvate töötulemustega; o Muudatuste vajalikkuse mittetunnetamine. 12. Kuidas võib klassifitseerida muudatustest mõjutatud töötajaid? Sponsorid või Vahelesegajad blokeerijad Abitud ohvrid Kõrvalseisjad või kasusaajad 13. Miks töötajad tõrjuvad muudatusi? o Isiklikud huvid hirm kaotada võimu, soodustusi; o Soovimatus muuta väljakujunenud harjumusi; o Teadmatus; o Määramatus; o Usaldamatus juhtkonna suhtes; o Informatsiooni valesti tõlgendamine või mõistmine. 14. Millised töötajad osutavad muudatustele enam vastuseisu?
aastal, kirjutab Friedman, ma tsiteerin: "Juutide organisatsioonid jätkasid justiitsminiteeriumis lobitööd, et kahandada hirmu vene kuritegevuse ohu ees. Võitluses kuritegevusega pööratakse vene maffiale kõige vähem tähelepanu, tunnistas FBI esindaja Joe Valiquette interjuus 1992. aastal." Ma olen veendunud, et teha lobitööd Clintoni justiitsministeeriumis juudi gangsterite kasuks on lihtsamast lihtsam, sest nad olid Clintoni valimiskampaania ajal eriti helded sponsorid. Muidugi on Laimuvastase Liiga soojadel suhetel juutide kuritegeliku maailma bosside ja FBIga oma ajalugu, mis annab juutide lava taga tegutsevale survegrupile hiigelsuuri eeliseid, et kaitsta kohtuliku jälitamise eest enamtähtsaid juudi kurjategijaid. Laimuvastane Liiga, kes kaitseb Venemaalt tulvana saabuvaid juudi bandiite, räkkareid, mõrvareid, valgete orjadega kaubitsejaid ja narkoärikaid, ei ole üksinda. Juutide religioosne ülemkiht
endale kui ka tema ümbruskonnale halvasti mõjuda. Peab meeles pidama, et kõrvalist abi ja teiste arvamusi on mõnikord targem aksepteerida ja mitte jäärapäiselt üksinda edasi rühkida. Selleks, et ümbritsevad mõjud meie endi otsustusvõimet ei halvaks, tuleb õppida koos nendega elama ning osata leida kompromisse. Näiteks andekas sportlane, kes suudab saavutada piisavalt häid tulemusi, võib võita treenerite poolehoiu, leida sponsorid ning luua endale nii võimalused edasiseks arenguks ja lõpuks tippu jõuda. Kreeka mütoloogias võib leida arvukalt jumalaid, kes Olümposelt meie elu juhivad ja ei tee seda alati just kõige heatahtlikumalt. Tihtipeale tuli ette, kus mitmete rahvaste saatus olenes sellest, kui hästi jumalad omavahel läbi said. Armastusjumalanna Aphrodite mõjutas kõige ilusama naise valimist aidates kaasa Trooja sõja puhkemisele. Sõja lõpu poole valisid jumalad isegi pooled, võideldes inimeste eest
sellest mõjutatud? eksisteerib? Küsitlused. Milline on probleemi Millal tekkis? Vajaminevad ulatus? Mis on selle ressursid. põhjused Mis on selle tagajärjed? Projekti rahastamine Projekti potensiaalsed rahastajad võivad olla erinevad fondid, sponsorid ja programmid. Projektikirjutamine võetakse vaevaks siis kui tekib vajadus lisaressursside järele ja on vaja otsida fonde nende ressursside leidmiseks. Projektile sobivat rahastajat otsides tasub uurida: Organisatsioon ja juhtimine Projektijuhtimine Millal rahastaja raha eraldab? Millised on projektide esitamise tähtajad? Kui kaua võtab aega projektide hindamine ja millal on heakskiidu korral raha oodata?
selle mõtte. Rahvuslik koolivorm Rahvusliku koolivormi idee autor on Viljandi Kultuurikolledzi talukujunduse ja rahvusliku käsitöö kateedri juhataja Anu Raud. Esimesena said sellise vormi 1999. aastal Viljandimaa Halliste põhikooli õpilased - kampsuni, millesse on kootud vanad Halliste mustrid. Iga lapsevanem pidi maksma 60-100 krooni, palju vähem, kui tegelik valmistamise hind. Ülejäänud osa maksid sponsorid. Rahvuslikud vormiriided on kasutusel veel sama maakonna Raudna põhikoolis ja Viiratsi algkoolis ning Kihnu põhikoolis. 28 aastat koolijuhataja ametit pidanud Ene Staalfelti arvates on rahvuslik koolivorm mõeldav ainult väikestes maakoolides, kus pole kõrgemat gümnaasiumi astet ega palju õpilasi. Suured poisid ja tüdrukud tahavad juba ise otsustada, mida nad selga panevad. Mida õpilased arvavad? Möödunud aastal uuris Sigrid Suu kaht vastandlikku kooli ühes neist oli kasutusel
informatsiooni mängjatele määratud karistuste ja toimunud intsidentide kohta mängu ajal [2] Kohtuniku eetika Kohtunikud peavad järgima kindlat koodeksit. Kohtunikul on kindel riietus, mida tuleb järgida. Näiteks peab kohtunikul olema mitu vormi, et olla eristatav väljakumängiatest. Samuti peavad kohtuniku jalgpallijalanõud, ehk putsad olema ühevärvilised ja mustad, et vältida reklaami tegemist. Paljudel kõrgema taseme kohtunikel on sponsorid, kes toetavad kohtunikul mängudel käimist, kuid see võib luua vastuolusid erinevate meeskondadega. Näiteks võib tuua Pierluigi Collina, kes oli üks tuntuimaid jalgpallikohtunikke. Collina lõpetas oma 28-aastase kohtunikukarjääri, sest Itaalia jalgpalliliit arvas, et ta on äraostetud. Nimelt tal oli sponsorleping suure autofirmaga Opel, mis võib-olla juhuslikult, võib-olla mitte on ka ühe suurima Itaalia jalgpalliklubi AC Milan suursponsor. Collina on vilistanud nii
Tihti on hooldajal ka enda isiklik laps. · Lastemaja tüüpi lasteasutus sõimeeast kuni 10aastasteni, elatakse perekonnana ning õpitakse ja mängitakse üheskoos. Koordineerijad noorsooametnikud, kirikuorganisatsioonid Lasteasutuste tööd koordineerivad noorsooametnikud, kirikulasteaedade tööd aga kirikuorganisatsioonid. Finantseerijad toetajad, lapsevanemad, omavalitsused Lasteasutusi finantseerivad toetajad e sponsorid, lapsevanemad ning linnade ja maakondade omavalitsused. Lisaks võivad seda teha ka kirikuorganisatsioonid, kommuunid, heategevusasutused, Punase Risti seltsid ja ka eraisikud. 7 slaid Töökorraldus 2 Avatud 7-17-ni Lasteaiad on tavaliselt avatud nn kogupäevarühmana kella 7-st kuni 17-ni. Töö kahes vahetuses Laialt on levinud töö kahes vahetuses, ennelõunane rühm töötab kella 7-st 12-ni ja pärastlõunane rühm kella 13-st kuni 17-ni. Sõimerühmades kesmiselt 15 last
PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS EHITUSVIIMISTLEJA Katre Kepp Inimese õp Inimkaubandus, elunditoonorlus, tööorjus, prostitutsioon, inimkaubandus loomus. Juhendaja: Karin Luts Pärnu 2013 Inimkaubandus Ajalugu Inimkaubanduse lähteid tuleb otsida juba kaugest minevikust. See ebainimlik tegevus eksisteeris juba enne meie ajaarvamist Vana-Egiptuses ja Mesopotaamias oli laialt levinud orjatöö kasutamine. Orjadeks olid tavaliselt sõjavangid ja põgenikud. Tihti müüsid ka vanemad vaesuse sunnil oma lapsi orjusesse - nii sellepärast, et saada tasu, kui ka sellepärast, et laps jääks ellu. Orje kasutati kõige sagedamini abijõuna mehed kaevasid kanaleid ja veehoidlaid, ehitasid tamme, töötasid kaevandustes ning ka valitseja, ülikute ja templ...
2012 aasta eurovisioonil. JEDWARD EUROVISIOONIL RIIETUMISSTIIL Poiste stiil on klassikalise ja tänapäevase moe segu. Nende kapist võib leida neetidega ja kettidega ja sulgede ning veel paljude muude eriskummalisete kaunistustega jakke. Üks asi milleta poisid ei suudaks elada on nende mustavärvi skinnid teksad. Poiste seljas võib pidevalt näha adidase või nike jalanõusid ja jopesid kuna need kaks firmat on poiste sponsorid. Poisid armastavad kanda ülikonna jakke oma teksadega. Neil on suur kollektsioon lipse, osad neist on fännide poolt tehtud osad aga ise ostetud. Teave võetud: http://www.planetjedward.net/ http://et-ee.facebook.com/pages/Jedward-Estonia/153934364674607 http://www.jedwardgenius.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Jedward osa teavet on omaltpoolt läbi elatud
Valga Põhikool TANEL LAANMÄE Uurimistöö Laura Põder Juhendaja: Riho Meri Valga 2015 SISUKORD Sisukord.......................................................................................................... 2 Sissejuhatus................................................................................................... 3 Odaviskest...................................................................................................... 4 Kes on Tanel Laanmäe?.................................................................................. 5 Tee spordini.................................................................................................... 6 Odaviskaja trenn............................................................................................ 7 Eesmärgid ja igapäeva elu...............................................................................
Töö juba alanud do not fuck up eks? <3<3<3 1. Miks analüüsi üldse vaja? Mis on süsteemianalüüs? Valdkonna paremaks mõistmiseks, ühise arusaama nimel, konkurentsis püsimine jne. Seos modega - asju on lihtsam analüüsida kui nad on keskkonnas asuvad elemendid, mis omavad kindlat käitumist ja struktuuri. Parem küsimus on, kas neid slaide oli üldse vaja? Süsteemianalüüs on (mudelipõhine) struktuurne arutelu asjaosaliste vahel (tellijad, arendajad, sponsorid etc.) süsteemist (toode, teenus, protsess) ühise arusaamise kujundamise eesmärgil. 2. Analüüsi osad ja liigid Valdkonna (äri)analüüs ● Organisatsiooni (kes?) ● Eesmärkide (miks?) ● Protsesside (kuidas? millal?) ● Objektide/ressursside (mis?) - analüüs Tarkvara nõuete analüüs ● Usecase/Usestory analüüs ● Kasutajaliidese ● Andmete ● Sündmuste/operatsioonide 3
ja asemele kasvab ilus mets. Parandus: Kuutsemäe Puhkekeskus omandas Munamäe suusakeskuse territooriumi ja avas uuesti talvise puhkekeskuse. Taöveperioodil müüakse kahe keskuse jaoks ka soodsamat ühispiletit. 12 6. Lumelauaklubid Kõrgemal tasemel lumelauasport on Eestis klubipõhine. Koos tehakse filme, korraldatakse võistlusi ja reise, käiakse sõitmas ning osaletakse välismaistel võistlustel. Edukamatel klubidel on seljataga juba ka sponsorid, kelleni jõutakse läbi firmade maaletoojate. Erinevad maaletoojad nagu Surfhouse ja Extremesport leiavad oma sponsoreeritud sõitjad just klubide kaudu. 6.1. Otepää Õhujõud Võib öelda, et tegu on hetkel mõnes mõttes edukaima klubiga Eestis, kuna 3 nende liiget on ka Eesti lumelauakoondises. Teist aastat korraldasid nad ka Kuutsemäel noortele suunatud lumelaualaagrit .Läbi klubi kodulehekülje (http://www.airforce.ee/)
Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine 1. Organisatsiooni definitsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni kuulub vähemalt kaks inimest, kellest üks on juht ja teine alluv. 2. Juhtimise definitsioon Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule. Organisatsioon peab arvestama väliskeskonda ja vastavalt tegema muudatusi ning uuendusi. 4. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna tegurid Makrokeskond, mida ei ole võimalik mõjutada rahvusvahelised, majanduslikud, sotsiaal-kultuurilised, poliitilised, õiguslikud ja tehnoloogilised tegurid. Mikrokeskond, mida organisatsioon saab ise mõjutada konkurendid, kliendid, tarnijad, regulaatorid, strateegilised liitlased. Sisekeskond koosneb: töötajad...
EESTI MAAÜLIKOOL Veterinaarmeditsiini ja loomakasvatuse instituut Kerttu Kutsar RATSASPORT JA SELLE POPULAARSEMAD SPORDIALAD Referaat Teadustööde aluste õppeaines Juhendaja: lektor Marko Kass Tartu 2016 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 2 1. Ratsasport, selle olemus, alad ning areng Eestis................................................3 1.1. Ratsaspordi olemus...................................................................................... 3 1.2. Populaarsemad ratsaspordialad...................................................................4 1.2.1. Takistussõit............................................................................................. 4 1....
mõtelda kriitiliselt ning mõista sotsiaalseid probleeme ja teemasid; privileegitud seisus jalgpallurid kallimad kui nt võrkpallurid) meeles pidada, et sport on sotsiaalne nähtus, mitte vaid füüsiline sooritus, mõista, toime tulla ja muuta omaenda elu, mis puudutab sporti; - Sponsorid juhivad sportlasi (mis võistlusel osaleda jne) mõista, kuidas oleks võimalik muuta paremaks oma ja teiste spordi maailma. Muutused võivad aset leida: · Spordialade struktuuris ja eesmärkides 2
Selle saavutamise võimalused: mõjujõu suurendamine, muutmaks inimeste käitumist; tasakaalust väljaminekut takistavate jõudude kõrvaldamine ja kahe meetodi kombineerimine. 2) Muutmine, et saavutada uut seisundit 3) ,,taaskülmutamine", et endine olukord ei taastuks. 48. Milliseid inimesi on vaja muudatuste läbiviimiseks? Väljamõtleja mõtlevad uued muudatused välja Tsempionid propageerivad aktiivselt uuenduse elluviimise vajalikkust Sponsorid kiidab ja toetab juhtkonna poolt Kriitikud näitavad kätte idee nõrgadkohad 49. Selgitage muudatustele vastuseisu põhjused? Isiklikud huvid Usaldamatu õhkkond töötajate ja juhtkonna vahel Info puudulikkus Hirm ebaõnnestumise ees Kaaslaste surve Kultuurilised eripärad Isiksustevahelised konfliktid Mittemotiveerivad tasustamissüsteemid
Selle saavutamise võimalused: mõjujõu suurendamine, muutmaks inimeste käitumist; tasakaalust väljaminekut takistavate jõudude kõrvaldamine ja kahe meetodi kombineerimine. 2) Muutmine, et saavutada uut seisundit 3) ,,taaskülmutamine", et endine olukord ei taastuks. 48. Milliseid inimesi on vaja muudatuste läbiviimiseks? Väljamõtleja mõtlevad uued muudatused välja Tsempionid propageerivad aktiivselt uuenduse elluviimise vajalikkust Sponsorid kiidab ja toetab juhtkonna poolt Kriitikud näitavad kätte idee nõrgadkohad 49. Selgitage muudatustele vastuseisu põhjused? Isiklikud huvid Usaldamatu õhkkond töötajate ja juhtkonna vahel Info puudulikkus Hirm ebaõnnestumise ees Kaaslaste surve Kultuurilised eripärad Isiksustevahelised konfliktid Mittemotiveerivad tasustamissüsteemid
Kose Gümnaasium Referaat MICHAEL PHELPS Koostaja: Tiiu-Maarja Kink 12A Kose 2008 ELU Täisnimega Michael Fred Phelps sündis 30.juunil 1985. aastal Baltimore'is Marylandi osariigis USAs. Michael Phelps on 193 cm pikk ja kaalub 91 kg. 2003. aastal lõpetas ta gümnaasiumi ja 2003. aastal läks ta õppima Michigani ülikooli ( seal õpib Phelps spordi turustamist). Phelpsil on kaks vanemat õde, Whitney ja Hilary. Mõlemad õed on ujujad. Phelpsi sponsorid on Speedo, Visa, Omega, Power Bar ja Matsunichi. Phelps on kõigi aegade edukaim olümpiaujuja. Olümpiamedaleid on tal 16 ( neist 14 on kuldsed ) ja see on olümpiamängude rekord. Tema on ka ainuke sportlane, kes on ühtedelt mängudelt saanud kaheksa kuldmedalit ( need 8 medalit sai ta 2008.aastal Pekingi suveolümpiamängudelt ). Phelps on teinud kokku 32 maailmarekordit. "Swimming W...
Kaks põhilist organisatsiooni on IASC (International Association of Skateboarding Companies) ja World Cup Skateboarding, mis on juhtiv võistluste korraldamise organisatsioon. World Cup Skateboardingut juhib endine NSA (National Skateboarding Association) president Don Bostick, kes korraldab nii rambi- kui ka rulapargi võistluseid. Võistlustel hoiavad ühte peamiselt samade sponsorite eest sõitvad, mitte samast rahvusest rulatajad, nagu arvata võiks. Nii on see läinud tänu sellele, et sponsorid rahastavad paljusid võistluseid ja tahavad, et nende firma nimi koguks kuulsust heade sõitjate ja enda meeskonna arvel. Rulatamine kogub austust kui professionaalne spordiala, millega on võimalik raha teenida ja ära elada. (,,Skateboarding History (It all started in the U.S.A)" 2007) Tänapäeval võib professionaalne rulataja teenida alates tuhandest dollarist kuni kümne tuhande dollarini kuus. Sissetulek sõltub edust võistlustel. Enamik rulatajatest, kellel on sponsorid,
süüdati uuesti. Inimene, kes esimesena olümpiatuld süütas oli naisolümpiavõitja Nova Peris- Kneebone. Hiljem transporditi olümpiatuld veel rongiga, jalgrattaga, hobusega, trammiga, sõudepaadiga, esmaabilennukiga, kaamliga, paadiga. Ühtekokku siis 50 transpordivahendiga. Tuld saatis kokku 47 sõidukit. Tõrvikukandjaid ja tõrvikuid oli 11 000. Pooled neist olid austraallased, kes paistsid silma oma helduse või headusega. Teised pooled olid aga kuulsad inimesed, sponsorid, mängude korraldajad ja ka kunagised olümpiavõistlejad. Kuid oli juhuseid, kus üritati olümpiatuld mitu korda röövida ja samas üritati ka tule liikumist takistada. Õnneks ei läinud ükski katse korda. Juulis hüppas rahva seast mees, kes püüdis naisjooksja käest tõrvikut ära võtta. Augustis püüdis Uus-Lõuna-Walesis keskkooli õpilane tulekustutiga leeki kustuda. Septembris haaras Kiama linnas üks mees Tom Carrollilt olümpiatõrviku ja püüdis seda merre visata.
arengu ja innustunud meedia ja eriti televisiooni spordi hõlmamise poolt. Millised on spordi kommertsialiseerumise olulisemad tunnused: - Suure valikuvõimalusega turg - Tippspordi eraldumine võistlus- ja harrastusspordist - Spordi äristumine - Spordialade ebavõrdsus sise- kui ka välisturul (suured ja populaarsed alad privileegitud seisus – jalgpallurid kallimad kui nt võrkpallurid) - Sponsorid juhivad sportlasi (mis võistlusel osaleda jne) 6. Sotsialiseerimine spordis Sotsialiseerimise käigus toimub inimese kujundamine ja kujunemine ühiskonna liikmeks, mis tagab kokkuvõttes ühiskonna järjepidevuse ja säilimise. Selles eristatakse esmast ehk lapseea ja teisest ehk täiskasvanu sotsialiseerimist. Sotsialiseerimise agendid on inimesed ja institutsioonid, kelle ülesanne on edastada sotsiaalset mälu uuele põlvkonnale ja kujunevale isiksusele. Nendeks on
• tasakaalust väljaminekut takistavate jõudude kõrvaldamine; • kahe meetodi kombineerimine. 2. Muutmine, et saavutada uut seisundit. 3. „Taaskülmutamine“, et ei taastuks endine olukord. 48. Milliseid inimesi on vaja muudatuste läbiviimiseks? Muudatuste läbiviimiseks vajab org. nelja tüüpi inimesi: 1. Väljamõtleja: mõtlevad muudatusi välja; 2. Tšempionid: propageerivad aktiivselt uuenduse elluviimise vajalikkust; 3. Sponsorid: kiidab ja toetab juhtkonna poolt; 4. Kriitikud: näitavad kätte idee nõrgad kohad 49. Selgitage muudatustele vastuseisu põhjused? • Isiklikud huvid; • Usaldamatuse õhkkond töötajate ja juhtkonna vahel; • Info puudulikkus; • Hirm ebaõnnestumise ees; • Kaaslaste surve; • Kultuurilised eripärad; • Isiksustevahelised konfliktid; • Mittemotiveerivad tasustamissüsteemid. Inimlikust vastuseisust tulenevad ka organisatsiooni vastuseisu allikad:
inimesed kokku. Kui inimeste vahel tekib dialoog, võtavad inimesed vastutuse ning viivad soovitud ideed ellu. 48. Selgitage muudatuste läbiviimise protsessi peamisi etappe. 1. Organisatsioon ülessulatamine - paigaloleku lõpetamine 2. Muutumine, et saavutada uut seisundit 3. Taaskülmutamine, et ei taastuks endine olukord ja uus kinnistuks 49. Milliseid inimesi on vaja muudatuste läbiviimiseks? 1. Väljamõtleja 2. Tsempionid (propageerivad aktiivselt uuenduste elluviimise asjalikkust) 3. Sponsorid (toetavad) 4. Kriitikud (näitavad idee nõrgad küljed) 50. Selgitage muudatustele vastuseisu põhjused. Sõnastage eluline/praktiline näide. Isiklikud huvid, usaldamatus töötajate ja juhtkonna vahel, info puudus, hirm ebaõnnestumise ees, konfliktid, kultuurilised eripärad, mittemotiveerivad tasustamissüsteemid. 51. Selgitage mõistet ,,õppiv organisatsioon". Sõnastage eluline/praktiline näide.
investorid, tarbijaväljaannete ajakirjanikud, majandusajakirjanikud, kohalikud elanikud, kohalik omavalitsus, valitsus, parlamendiliikmed, riiklikud ametid, konkurendid, erialaorganisatsioonid jt · teenuseid pakkuv firma firma töötajad, püsikliendid, "juhukliendid", potentsiaalsed kliendid, (vt eelmine lõik, paljud sihtgrupid kattuvad tootjafirmaga) · mittetulundusorganisatsioon (ühingud, liidud, sihtasutused jne) liikmed, sponsorid, potentsiaalsed sponsorid, organisatsiooni programmide osalised, ajakirjanikud, riigiorganid jt · riiklik institutsioon (ministeerium, amet vms) organisatsiooni töötajad, kodanikud, kelle osutatakse avalikku teenust, valitsus, parlamendiliikmed, poliitikud, ajakirjandus, mitmesugused ühiskondlikud organisatsioonid jt · haridusasutus organisatsiooni töötajad (ennekõike õpetajad), õpilased, potentsiaalsed õpilased,