Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millisesse usku perekond kuulub?
  • Millised on pere usulised kombetäitmised ja harjumused?
  • Kes on selle pere ülalpidajateks?
  • Kust see abi pärineb?
  • Kui sageli need toimuvad?
  • Mil määral täidab perekond oma praegusele arengustaadiumile vastavaid ülesandeid?
  • Millises seisundis on mööbel ja kui palju seda on?
  • Kui päevavalgus on piisavalt heas seisukorras?
  • Mis väikelastele võib ohtlikuks osutuda?
  • Mida nad võivad kasutada?
  • Mis on vahetu naabruse ja laiema kogukonna iseloomustavateks näitajateks?
  • Mis on demograafilised iseloomulikud näitajad naabruses ja kogukonnas?
  • Kellaaeg jne vastavad teenused ja võimalused perekonnale on?
  • Milline on kuritegevuse tase lähinaabruses ja kogukonnas tervikuna?
  • Kui kaua on perekond kõnealuses piirkonnas elanud?
  • Milline on pere geograafilise mobiilsuse ajalugu?
  • Kust on pere oma praegusesse elukohta kolinud või immigreerunud?
  • Kui sageli või millises ulatuses neid teenuseid või võimalusi peres kasutatakse?
  • Kellelt pere abi saab või kellega ta suhtleb?
  • Millised on pere vaated ja seisukohad oma üldise kogukonna suhtes?
  • Kes need kõik täpsemalt on ja mis on nende suhete olemus vastavate suhete kvaliteet?
  • Kui tugevasti ja selgelt pereliikmed väljendavad oma vajadusi ja tundeid?
  • Kuidas pereliikmed suhtlemisel osalevad ja vastaspoolt kuulavad?
  • Kui sageli kasutatakse diskvalifitseerivaid asjaolusid?
  • Mis tüüpi on emotsioonid mida perekonna alasüsteemi raames esitatakse?
  • Kes peamiselt kellega räägib ja tavaliselt missuguses maneeris?
  • Mis on oluliste sõnumite edastamise tavaliseks mudeliks?
  • Mis tüüpi ebafunktsionaalseid protsesse võib märgata pere suhtlemismudelites?
  • Kes milliseid otsuseid langetab?
  • Kellele jääb tavaliselt viimane sõna?
  • Kui olulised on need otsused või probleemid perekonnale?
  • Kui palju raha kulutada?
  • Kes otsustab töö või elukoha muutuste üle?
  • Kes jälgib laste tegevust ja langetab selle üle otsuseid?
  • Kuidas kõnealune perekond oma otsuseid langetab?
  • Millise võimutüübi alusel perekond langetab oma otsuseid?
  • Kellele jääb tavaliselt viimane sõna või kes langetab otsuseid olulistes küsimustes?
  • Kes on tegelikult vastutav ja miks võimu omamise alus?
  • Kes juhib perekonda?
  • Kes võidab tähtsate probleemide üle vaieldes kelle argumendid jäävad peale?
  • Kes lahkarvamuste korral kui neid esineb väljub tavaliselt tavaliselt võitjana?
  • Kes saab harilikult oma tahtmist abikaasade vaheliste lahkarvamuste puhul?
  • Milliseid ametlikke positsioone ja rolle igaüks pereliikmetest täidab?
  • Kui kompetentsena pereliikmed tunnevad end vastavate rollide esitamisel?
  • Millised mitteametlikud või varjatud rollid perekonnas eksisteerivad?
  • Kui sageli või järjepidevalt neid esitatakse?
  • Mis erinevad rollidest mida nõuab nende positsioon perekonnas?
  • Milline on selle isiku mõju kes seda rolli või neid rolle mängib?
  • Millised olid need isiksused?
  • Kuidas on kohandunud pereliikmed kes on omandanud uue rolli?
  • Kui olulised on need määratletud väärtused perekonna jaoks?
  • Millises ulatuses tajuvad pereliikmed pere teiste üksikisikute vajadusi?
  • Kui tundlik on perekond iga oma liikme tegevuse ja murede suhtes?
  • Millises ulatuses neid teadvustatud vajadusi rahuldatakse perekonna poolt?
  • Mil määral jagatakse omavahel vastastikust hoolimist ja toetust?
  • Kui hästi saavad pereliikmed üksteisega läbi?
  • Kuidas suhtutakse lastesse kõnealuses perekonnas?
  • Millised kultuurilised seisukohad mõjutavad perekonna lastekasvatusmudeleid?
  • Kuidas mõjutavad lastekasvatamismudeleid ühiskondliku klassi tegurid?
  • Kus valitseb suur risk lastega seotud probleemide tekkeks?
  • Kui nii siis millised faktorid asetavad perekonna riskipositsioonile?
  • Kui suuresti väärtustatakse perekonnas tervist?
  • Millise tervist arendava tegevusega tegeleb perekond regulaarselt?
  • Mis eesmärgid on perekonnal tervisega seoses?
  • Kes on siinkohal otsustajaks?
  • Millistest allikatest saavad pereliikmed tervisalast informatsiooni ja nõuandeid?
  • Kuidas nimetatud informatsiooni ja nõuandeid pereliikmetele edastatakse?
  • Kuidas see perekond hindab oma praegust tervislikku seisundit?
  • Millised on praegused terviseprobleemid perekonna enese poolt määratletuna?
  • Mis allikatest nende toit pärineb?
  • Kes vastutab sisseostude tegemise toidusedeli planeerimise ja toiduvalmistamise eest?
  • Kuidas toite valmistatakse?
  • Kui palju söögikordi päevas on?
  • Kuivõrd adekvaatsed on külmkapp ja pliidid pere vajaduste rahuldamiseks?
  • Milline on pere suhtumine toidusse ja söögiaegadesse?
  • Millised on pere harjumused suupistete tarbimisel?
  • Millised on pere tavapärased harjumused seoses magamisega?
  • Kes otsustab laste magamamineku üle?
  • Kus pereliikmed magavad?
  • Mis tüüpi lõõgastava ja füüsilise tegevusega pereliikmed regulaarselt tegelevad?
  • Kui pikka aega on keegi pereliikmetest tarbinud alkoholi või muid narkootilisi aineid?
  • Mida teeb perekond oma tervisliku seisundi parandamiseks?
  • Mida teeb perekond haigustenakkuste ärahoidmiseks?
  • Kes on tervise suhtes peres eestvedajateks?
  • Mida teeb perekond kodus esinevate terviseprobleemide ja haiguste ravimiseks?
  • Millised on pere väärtushinnangud seisukohad ja hoiakud koduse hooldamise suhtes?
  • Millal kontrolliti viimati nägemist ja kuulmist?
  • Kuidas on olukord pereliikmete vaktsineeritusega?
  • Keskkonnast tingitud haigusi?
  • Milliste arstide javõi tervishoiuasutuste teenuseid perekond kasutab?
  • Mida arvatakse perekonnas meditsiiniteenustest mis on nende lähikonnas kättesaadavad?
  • Mida arvab perekond neist meditsiiniteenustest mida ta ise kasutab?
  • Millised on perekonna suhtumine ja lootused seoses õe rolliga?
  • Mis osutaks kiirabiteenuseid nii lastele kui täiskasvanutele?
  • Kuidas kutsuda kohale kiirabiautot ja parameedikuid?
  • Kuidas perekond tasub neile osutatud meditsiiniteenuste eest?
  • Kui kaugel tervishoiuasutused perekonna elukohast asuvad?
  • Mis liiki transporti pere kasutab sinna pääsemiseks?
  • Keskkonnast tingitud on perel tulnud tegemist teha?
  • Kestvust ja tugevust?
  • Millised on vastupanutegurid stressitekitajate suhtes?
  • Mis tüüpi probleemidega?
  • Millised on perekonna sisemised toimetulekustrateegiad?
  • Millised on perekonna välised toimetulekustrateegiad?

Lõik failist

Vasakule Paremale
1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #1 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #2 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #3 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #4 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #5 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #6 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #7 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #8 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #9 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #10 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #11 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #12 1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-09-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 23 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ybyf Õppematerjali autor
Pereõenduse eksam

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
docx

FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL

1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL (PIKEM VORM) Järgnevad juhised kujutavad endast nende hindamisküsimuste/valdkondade edasiarendamist, mis eelnevate peatükkide lõpul ilmnesid, alates identifitseerivate ja keskkondlike andmete hindamisest, jätkates struktuuriliste ja funktsionaalsete dimensioonide hindamisega ning tehes lõppjärelduse perekonna stressi ja toimetuleku hindamisega. Friedmani perehindamismudel koosneb 6 põhikategooriast : 1. Identifitseerivad andmed. 2. Arengustaadium ja ajalugu. 3. Keskkondlikud andmed. 4. Perekonna struktuur. 5. Perekonna funktsioonid. 6. Perekonna stress ja toimetulek. Iga kategooria sisaldab arvukalt alakategooriaid. Perehooldusega tegelevad õed peaksid otsustama, millised alakategooriad on eriti olulised (pärast põhilist hindamistüüpi), et neid uurida lähemalt perevisiitide ja otseste kontaktide kaudu. Mitte kõik selle

Perekonnaõpetus
thumbnail
22
doc

Perekonnaopetus - PEREKOND

12.PEATÜKK PEREKOND Perekond peaks olema suhteliselt avatud süsteem, võimaldama kokkupuudet ümbritseva maailmaga. Liiga jäigad piirid tekitavad suletud peresüsteemi, liiga avatud piirid põhjustavad aga pere kokkukuuluvuse nõrgenemist. Perekond seega toodab ja õpetab uusi liikmeid, lõpuks annab neile autonoomia. Perekonna mõju jääb kestma igaveseks vaatamata lahusolekule või lahkumisele, suhete jätkumisele või purunemisele. Olevikusuhted kaasinimestega kujunevad minevikukogemuste baasil, kuid suhete võrgustik, mis on kujunenud pereliikmete vahel, ei teki mujal kunagi samasugusena. Hästi funktsioneerivat perekonda iseloomustavad ka järgnevad omadused kindel võimujaotus kindel struktuur, liidrid avatud suhtlemine suhete komplementaarsus (täiendavad teineteist) vajaduste rahuldamise kõrge tase. Perekonna struktuur : - on nähtamatu kogum selliseid funktsionaalseid nõudmisi, mis kujundavad pereliikme

Perekonnaõpetus
thumbnail
26
docx

PEREKOND KESKKONNAS

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledž Sotsiaaltöö korralduse osakond PEREKOND KESKKONNAS Iseseisev töö Juhendaja: Pärnu 2016 SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. PEREKONNA STRUKTUURi kaardistamine..............................................................4 2. PEREKONNA STRUKTUUR JA SUHTED............................................................5 2.1. Peresüsteemi analüüs..............................................................................................5 2.2. Pere protsesside analüüs.........................................................................................6 Kokkuvõte.......................................................................................................................12 Viidatud allikad...........................................................

Sotsioloogia
thumbnail
8
doc

Pereteraapia

Otepää Gümnaasium PERETERAAPIA Referaat Koostasid: Helin Bamberg Keili Veidemann 10.klass - Voki 2009 ­ Sisukord 1. MIS ON PERETERAAPIA? 1.1.Tutvustuseks pereteraapiast. 1.1 Pereteraapia eesmärk. 1.3 Kaua pereteraapia kestab? 1.4 Miks mitte jätkata pereteraapiat lõpmatuseni? 1.5 Pereteraapia põhimõte. 1.6 Pereteraapia visuaalkunstipõhiseid tehnikad. 1.7 Perekohtumised pereterapeudiga . 2. KUNST PERETERAAPIAS 2.1 Kunst pereteraapias 2.2 Pereteraapia sobivus. 3. LISA 3.1 Pereterapeudid 4. MIKS ME VALISIME PERETERAAPIA? 2 Pereteraapia 1.MIS ON PERETERAAPIA? Pereteraapia on meetod, mille toetusel perekond saab hakata end tundma vabamalt ja otsima ning kasutama lahendusi, mis aitavad kõigil

Psühholoogia
thumbnail
17
doc

Kodu ja perekonna roll lapse arengus

SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................2 1. KODU JA PEREKOND KASVUKESKKONNANA....................................................... 3 1.1. Kodu kolm mõõdet......................................................................................................5 1.2. Mitu põlvkonda koos...................................................................................................6 1.3. Kodu mängunurgana................................................................................................... 7 1.4. Mänguasjad ja mängunurk.......................................................................................... 8 1.5. Kodu keelekeskkonnana..............................................................................................8 1.6. Avatud suhted perekonnas...........................................................................................9 2.

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
6
docx

Perekonna kirjelduse kava

Tallinna Ülikool Psühholoogia inimeseõpetuse suund Irma Mäss PEREKOND GRIFFIN Perekonna kirjeldus Tallinn 2011 Genogramm Kirjelda piire üksikute perekonnaliikmete, allsüsteemide ning perekonna ja ümbruskonna vahel. Griffinid on hajuspiiriga pere. Neil pole kombeks midagi vaka all hoida ja kõik võivad kõigest ükskõik mis ajal ja kohas rääkida. See on loomulik, et üksteise eest hoitakse saladusi nagu seda teevad näiteks Megan ja Christopher. Samas on see selles eas olevate võsukestele täiesti normaalne käitumine. Naabrid on perekonna jaoks sama lähedased, kui ülejäänud pereliikmed ja nad on perekonna siseste sündmustega alati väga hästi kursis (vahest ka isegi on neil sündmuste käigus oma roll täita). Perekond veedab ka üpris palju aega Loise rikkurites vanematega. Kuigi Carter vihkab Peterit ja kasutab igat võimalust tema alandamiseks. Naabruskonna mehed käivad koos pidevalt baaris jo

Perepsühholoogia
thumbnail
5
doc

Perekonna väärtused referaat

Perekond on ühiskonna mudel. Esimene mida abiellujad tajuvad on, et nad saavad väga vähe teha raskuste likvideerimiseks, mis neile peale pannakse. Peamised probleemid tunduvad tulevat väljastpoolt ja abikaasade tegevuse kooskõlastamatusest. Peamine reegel perekonnaelus ­ pere liikmete ideaalid peavad olemas kooskõlastatud. Samuti peavad väärtused olema kooskõlastatud. Muidu tekivad mõrad. Mis ühele on väärtus, peab teisele pereliikmele ka olema väärtus. Sellist kooskõlastust saada pole kerge ja selle kooskõla taotlemine peaks olema pere ühisväärtuseks. Väärtused on sellised uskumused ja seisukohad, mille alusel inimesed saavad otsustada, mis on neile oluline ja mis mitte. Väärtused ümbritsevad meid kõikjal ja võib julgesti väita, et ilma väärtusteta pole inimesel võimalik elada. Kuid need väärtused võivad olla valdkonniti väga erinevad ja seega tekitada ka inimesele endale erinevaid ootusi. Kõik räägivad pereväärtustes

Perekonnaõpetus
thumbnail
14
odt

Pereõenduse eksamitöö

Tartu Tervishoiu Kõrgkool Ämmaemanda õppekava PEREÕENDUSE EKSAMITÖÖ Tartu 2012 1. SISEJUHATUS 1.1 Praktika sooritamine ,,Pere- ja koduõenduse ning -ämmaemanduse" õppepraktika sooritasin Tartus AS Medicumis perearst Alla Kostina juures, ajavahemikul 19.12.2011-20.01.2012.a. Õppepraktikakoht oli mulle tuttav, kuna olin seal ka eelnevalt pereõega koostööd teinud. Seega tundsin perearsti,väga toredat preõde ja põgusalt ka patsiente ning pereõe tööülesanded polnud mulle võõrad. 1.2 Perekonna valik ja ülevaade Perekonna valikul lähtusin mitmetest aspektidest: 1) Saavutada hea ja usalduslik kontakt edaspidistel kohtumistel ja suhtlemisel perekonnaga. 2) Ideaalis võiks perekond olla kahe lapsevanemaga ja rohkem kui üks laps peres. 3) Perekonna tervisekaardid oleksid ülevaatlikult informatiivsed ja erialaselt huvipakkuvad. Perekonna vormi tüüp, mille valisin koosnes kahest lapsev

Pereõendus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun