Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Perekonna kirjelduse kava (1)

4 HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Kes sellesse kuuluvad ja kuidas see töötab?
  • Kes sinna kuuluvad ja kuidas see töötab?
  • Kelle vahel on sümmeetriline või komplementaarne suhe?
  • Milline on perekonna maailmapilt?
  • Kuidas tuleb perekond toime muutustega oma elus lapse sünd kolimine jne?
  • Millises arengufaasis on kirjeldatav perekond?
  • Kuidas see ilmneb?
Perekonna kirjelduse kava #1 Perekonna kirjelduse kava #2 Perekonna kirjelduse kava #3 Perekonna kirjelduse kava #4 Perekonna kirjelduse kava #5 Perekonna kirjelduse kava #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-05-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 235 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor IrmaMass Õppematerjali autor
Genogramm:Kirjelda piire üksikute perekonnaliikmete, allsüsteemide ning perekonna ja ümbruskonna vahel. Joonista see üles kasutades Minuchini kasutatud tingmärke.Perekonna hierarhiline ülesehitus.Abikaasade allsüsteem. Kes sellesse kuuluvad ja kuidas see töötab?Vanemate allsüsteem. Kes sellesse kuuluvad ja kuidas see töötab?Laste allsüsteem. Kes sellesse kuuluvad ja kuidas see töötab?Kirjelda liite, koalitsioone, püsivaid kolmnurki.Kirjelda perekonnaliikmete omavahelisi suhteid (kes on kellega lähedane, kes kellega konfliktis).Kas perekonnas valitsevad sümmeetrilised või komplementaarsed suhted? Millistes olukordades ja kelle vahel on sümmeetriline või komplementaarne suhe?Kirjelda olulisi ühiseid arusaamu perekonnas. Milline on perekonna maailmapilt?Kuidas tuleb perekond toime muutustega oma elus (lapse sünd, kolimine jne.)?Läheduse/kauguse dünaamika eri aspektides:Kuidas on lahendatus sõltuvuse/sõltumatuse vahekord perekonnas abikaasade allsüsteemis, vanemate ja laste vahelistes suhetes:Millises arengufaasis on kirjeldatav perekond? Kirjeldage seda arengufaasi perekonnas ja kuidas see ilmneb.Kas perekonnas on kedagi, kelle kirjeldused mõnest loetletud perekonnaelu aspektist erineb teie enda arusaamisest selle kohta. Vali mõni aspekt ja kirjelda oma käsitlust.Perekonna emotsionaalne seisund.Esita kaks või kolm mõtet perekonnas esinevate raskuste/probleemide põhjuste kohta (kui teie arvates nägite seal probleeme).Kirjelduse koostaja enesevaatlused/oma tunnete ja tegevuse analüüs.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
docx

FILMI „THE IMITATION GAME“ ANALÜÜS

TARTU ÜLIKOOL EP1 FILMI ,,THE IMITATION GAME" ANALÜÜS Uurimus Juhendaja: Pärnu 2017 SISUKORD 1.1.Sotsiaalsed faktid.....................................................................................................3 1.,,Imiteerimismäng" analüüs............................................................................................3 1.1.1.Ühiskond...........................................................................................................3 1.1.2.Kultuur..............................................................................................................5 1.1.3.Sotsialiseerumine..............................................................................................7 1.1.4.Hälbekäitumine.................................................................................................8 1.1.5.Sotsiaalne stratifikatsioon.

Filmikunst
thumbnail
34
pdf

PEREPSÜHHOLOOGIA

suhetemustri (tasakaalu) säilitamine. Suhe pole rahuldustpakkuv, kuid leitakse ettekäändeid koos olemiseks (nt mees joob; lapsel on isa vaja  kas lapsel on sellist isa vaja?). - Morfostaas: liikmelisuse säilitamine (aluseks negatiivse tagasiside mehhanism) - Morfogenees: liikmelisuse muutmine (aluseks positiivse tagasiside mehhanism) Oluline on morfostaatiliste ja morfogeneetiliste jõudude vahekord; sellest sõltub perekonna areng. Kui negatiivne tagasiside jääb domineerima, tekivad probleemid.  Samatulemuslikkus/ võrdvõimalikkus Kui vaatleme mingit süsteemi ajahetkel t2, näeme, et sellesse olukorda jõudmiseks ei pruukinud süsteem varem olla kindlas olukorras (tulemus võib olla sama erinevatest algseisunditest lähtuvalt). Mingisuguse süsteemi praeguse oleku põhjuseks pole mingi kindel selle süsteemi varasem seisund, vaid

Perepsühholoogia
thumbnail
22
doc

Perekonnaopetus - PEREKOND

kindel võimujaotus kindel struktuur, liidrid avatud suhtlemine suhete komplementaarsus (täiendavad teineteist) vajaduste rahuldamise kõrge tase. Perekonna struktuur : - on nähtamatu kogum selliseid funktsionaalseid nõudmisi, mis kujundavad pereliikmete üksteisega suhtlemise viisi - on reeglite summa, mis tagab pereliikmete vaheliste suhteskeemide ( kuidas, mil viisil, millal, kellega suhelda) funktsioneerimise - reguleerib perekonna igapäevast tegutsemist - võimaldab suhete püsimist pereliikmete vahel. Perekond kui süsteem sisaldab mitmeid allsüsteeme. Perekonnas võib leiduda allsüsteeme, mille liikmeid ühendavad : - sama sugu - kuulumine samasse põlvkonda - sarnased huvid 1 - sarnased funktsioonid Perekonna erinevad funktsioonid realiseeruvad erinevate allsüsteemide kaudu. Iga

Perekonnaõpetus
thumbnail
20
doc

Uurimustöö: Laste ja vanemate suhted

KEILA KOOL LASTE JA VANEMATE SUHTED Uurimustöö informaatikas Autor: Kristel Hunt, 10a klass Juhendaja: Ahti Noor, Keila Kooli õpetaja Keila 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................................ 3 1.LAPSE ARENGUT MÕJUTAVAD TEGURID.............................................................4 1.1. Kodu ja perekonna osa lapse elus........................................................................4 1.2. Keskkond, kui arengutegur................................................................................. 4 1.3. Lapse mina-areng ............................................................................................... 5 1.4. Igal perekonnaliikmel on oma kindel roll lapse arengus.................................... 5 2. LASTE SUHTED VANEMATEGA..........................

Informaatika
thumbnail
5
doc

Suhted perekonnas

Inimene vajab toetust ja tunnustust ning kui ta seda perekonnast ei leia siis on midagi valesti. Perekonnas on igalühel oma roll: ema, isa, lapsed, vanavanemad. Selge on see, et laps ei saa isa rolli ega ema vanaisa rolli üle võtta. Vanemate ülesanne on julgustada, õpetada, toetada ning valmistada ette oma lapsi iseseisvaks eluks. Ning kui elatakse koos vanavanematega, siis nende roll on samuti toetada oma lapsi ja lapselapsi. Tihti tulenevad probleemid perekonna siseselt sellest, et ei suhelda piisavalt. Ollakse omaette ning aetakse oma asju vaikselt ja salaja, teiste pereliikmete seljataga. Ja kui avastatakse midagi teise kohta, mida ei teatud, siis järgneb sellele arusaamatuste ning lahkhelide teke. See omakorda muudab inimesed peres närviliseks ning vihasteks. Kui üks lüli peres on närviline, siis on terve pere kohe närviline. See on sellest, et emotsioonid kanduvad peres väga kiirest edasi, olgu need siis positiivsed või negatiivsed

Filosoofia
thumbnail
5
doc

Perekonna väärtused referaat

kooselu ja nad on kindlasti abielus, oleks hea, kui nad käiksid veel kirikus ka. Sellises peres pole homoseksuaale ja suhtlemine toimub ainult teiste samasuguste peredega. Traditsiooniliselt on perekond loodud ümber mehe võimu, kus võimusuhted on hierarhiliselt määratletud, pereliikmete kohustused normide kaudu kinnistatud ning individuaalne karjäär väheoluline. Last arvestatakse isiksusena vähe, rohkem olulise lisatööjõuna perekonna kui majandusüksuse tegevuses. Traditsiooniline peremudel loob selgelt piiritletud rollid ja pakub suhteliselt kõrget kindluse- ja stabiilsustunnet. Traditsioonilise pereelu hinnaks on aga sugupooltevaheliste võimusuhete tasakaalustamatus, individuaalsete valikute puudumine ning demokraatlikul läbirääkimisel põhinevate otsustuste tegemise võimatus. Kuid selliseid peresid on tänapäeval väga raske leida. Keskmine Eesti pere on

Perekonnaõpetus
thumbnail
13
docx

1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL

1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL (PIKEM VORM) Järgnevad juhised kujutavad endast nende hindamisküsimuste/valdkondade edasiarendamist, mis eelnevate peatükkide lõpul ilmnesid, alates identifitseerivate ja keskkondlike andmete hindamisest, jätkates struktuuriliste ja funktsionaalsete dimensioonide hindamisega ning tehes lõppjärelduse perekonna stressi ja toimetuleku hindamisega. Friedmani perehindamismudel koosneb 6 põhikategooriast : 1. Identifitseerivad andmed. 2. Arengustaadium ja ajalugu. 3. Keskkondlikud andmed. 4. Perekonna struktuur. 5. Perekonna funktsioonid. 6. Perekonna stress ja toimetulek. Iga kategooria sisaldab arvukalt alakategooriaid. Perehooldusega tegelevad õed peaksid otsustama, millised alakategooriad on eriti olulised (pärast põhilist hindamistüüpi), et

Aktiviseerivad tegevused
thumbnail
13
docx

FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL

1 FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL (PIKEM VORM) Järgnevad juhised kujutavad endast nende hindamisküsimuste/valdkondade edasiarendamist, mis eelnevate peatükkide lõpul ilmnesid, alates identifitseerivate ja keskkondlike andmete hindamisest, jätkates struktuuriliste ja funktsionaalsete dimensioonide hindamisega ning tehes lõppjärelduse perekonna stressi ja toimetuleku hindamisega. Friedmani perehindamismudel koosneb 6 põhikategooriast : 1. Identifitseerivad andmed. 2. Arengustaadium ja ajalugu. 3. Keskkondlikud andmed. 4. Perekonna struktuur. 5. Perekonna funktsioonid. 6. Perekonna stress ja toimetulek. Iga kategooria sisaldab arvukalt alakategooriaid. Perehooldusega tegelevad õed peaksid otsustama, millised alakategooriad on eriti olulised (pärast põhilist hindamistüüpi), et

Perekonnaõpetus




Meedia

Kommentaarid (1)

smari profiilipilt
smari: Materjal iseenesest on ok, aga tundub, et pere genogrammis on valesti lapse Stewie vanus, selleks on nimelt "1", aga materjalis seda last kirjeldades on tema kohta kirjutatud nii "Stewie on alati olnud õel ja kuri. Tema arvates peaksid kõik pereliikmed temale alluma ja teda karma. Oma naljadega on ta solvav ja sarkastiline jne. See ei saa olla 1-aastase lapse kirjeldus :)
15:26 22-06-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun