Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"vastutusalad" - 54 õppematerjali

vastutusalad – kriisi vastutav isik, tööjaotus (nt turundusjuht, tehase juht, tootearenduse juht, ekspordijuht) Teavitamine sisemine, veterinaarinspketsioon, tarbijakaitse Kliendid, koostööpartnerid Välisriigid Avalikkus Kriisi järelteavitus ja kokkuvõtted
thumbnail
26
rtf

Loovtöö

? Kui jah, siis tooge näiteid. 6. Mis meeldis klassiõhtute puhul ja mis ei meeldinud? Miks? 7. Kas klassiõhtul osalemine oli kohustuslik? 8. Kes kattis klassiõhtu läbiviimiseks vajalikud rahalised kulutused ? Kas majanduslik kitsikus oli klassiõhtult puudumise põhjuseks? 9. Kui sageli toimusid klassiõhtud? 10. Kuidas toimusid klassiõhtu ettevalmistused? Kas jagati ülesanded ja vastutusalad? Kes juhtis ettevalmistusi? Kas ja kes oli üldvastutaja? 11. Kas teie aja klassiõhtud sarnanevad tänapäevastega? 12. Mis on kõige suurem erinevus kunagisest klassiõhtust praegusega? 13. Mis te arvate, kas kunagised klassiõhtud olid lõbusamad kui praegused? Viimasele kolmele küsimusele vastake palun siis, kui Teil on võimalik võrrelda tänapäeva ja Teie kooliaegseid klassiõhtuid (näiteks oma laste info põhjal vms) Sissejuhatus Tere!

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Ariplaani koostamine (juhend)

Lisa: Koond tabelitest 5.1-5.5. Nr. Valdkonnad Käsitletav temaatika 1 Strateegiline sobivus ... ehk strateegiline põhjendus 1.1 Äriline vajadus · Äriline vajadus, millele projekt on suunatud ja miks seda on vaja nüüd (või teatud ajal ­ ja miks seda vajadust varem ei olnud). 1.2 Organisatsiooniline üle- · Organisatsiooni (peamised) eesmärgid, struktuur, vastutusalad. vaade · Äristrateegia põhiaspektid: strateegiline visioon ja -plaan(id) ning jätkuvad eesmärgid (mis jäävad väljapoole projekti). · Olulised strateegilised võtmeteemad ja ­valdkonnad, programmid ja projektid, mida vaadeldav äriplaan puudutab (nii sisesed kui ka

Majandus → Äriplaan
148 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Kogu hoid, hooldus, kaitse

organisatsioon, millal tehtud, millal kontrollitud · Esmased tegevusjuhendid (teadustamine, töötajate teavitamine, lugejate evakuatsioon) · Tegevusjuhendid vastavalt õnnetuse liigile (kogude jm varade päästmine) · Taastamistööde kavad ­ kokkuvõtlikult sammud mida võetakse ette kahjustuste likvideerimiseks · Kindlustusteave ­ eeskirjad, reeglid kahjustuste fikseerimiseks jne. · Eeskirjad ja reeglid kahjustuste fikseerimiseks Lisad: · Isikute vastutusalad ja telefonid · Evakuatsiooniplaanid · Abivahendite hankimise nimekiri · Korruste plaanid koos kogude ja nende prioriteetsusega · Võtmete asukohad · Kogude ümberpaigutamise juhendid · Dokumendid, mida vajatakse kahjustuste käigus · Teavitatavad organisatsioonid ja ametid Ohuplaneering · Ohuplaneering on pidev protsess. Kuna olukord muutub pidevalt (muutuvad telefoninumbrid, lisatakse uusi säilikuid, hoone ümberehitamine jne) tuleb

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
8
docx

DOKUMENDIHALDUS - eksami küsimused

dokumentide kogum, mis reglementeerib dokumenditöö korraldamist lähtuvalt kehtivatest õigusaktidest, pidades silmas konkreetseid organisatsiooni tingimusi(praktilisust). Asjaajamis hea tava eeldab, et organistatsioonis on dokumendihaldus reglementeeritud ja reglementeeritud nõuetest kinnipidamise eest on määratletud vastutus. Juht kehtestab asjaajamiskorra, mis sõnastab dokumendihalduse eesmärgi ja ülesanded; määrab töötajate ülesanded ja vastutusalad dokumentide loomisel ja haldamise protsessides; sätestab õigusaktide nõuetele vastavad menetlusreeglid organisatsiooni tegevuste ja otsuste vastuvõtmise dokumenteerimiseks. 14 Dokumendiplank, formaadid, liigid, veeriste laiused, plankide valmistamine ja turvaelemendid ­ on trükitud või muul viisil valmistatud dokument, kuhu on jäetud tühjad väljad teatud informatsiooni ülesmärkimiseks Liigid ­ üld- ja kirjaplank

Ühiskond → Ühiskond
203 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Muudatuste juhtimine kui arengu paratamatus

Muudatuste juhtimine organisatsioonis kui arengu paratamatus Essee organisatsioonikäitumises Personalijuhtimine, Indrek Semm Juhendaja: Tartu, 2010 Inimesed on juba alates tsivilisatsiooni algusest juurelnud selle üle, kuidas muudatusi edukalt juhtida. Kui sajandeid tagasi sooviti teada, kuidas edukalt juhtida hõimu või riiki, siis tänapäeval keskenduvad muudatuste juhtimise uuringud peamiselt äriorganisatsioonidesse. Nii nagu ajas on muutunud juhitav organisatsioon, nii on muutunud ka muudatuste juhtimise roll. Kuna tänapäeva maailm muutub üha kiirenevas tempos, siis koos sellega suureneb pidevalt vajadus viia läbi muudatuste juhtimist organisatsioonis. Antud töö koostamise eesmärk on pakkuda välja soovitusi, mi...

Sotsioloogia → Organisatsioonikäitumine
121 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Uncertainty Ambiguity and Complexity in Project Management

kasumit. (Project manage: Peter Stoemmer 2011) Planeerimine Koordineerimine Monitooring Instructionism Kriitilise tee planeerimine Kriitilise tee planeerimine Kriitilise tee planeerimine  Tööülesanded  Sihtmärgi püstitamine  Sihtmärgi  Simulatsioonid  Vastutusalad jäädvustamine Riskijutimine  Koordineerimine  Arengu jäädvustamine  Riskidelist  Hierarhia Riskijuhtimine  Ennetavad tegevused Riskijutimine  Riskide tõenäosus  Üldine visioon  Paindlikkus  Uute võimaluste Õpe

Keeled → Inglise keel
1 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Konfliktid meeskonnas

Otseselt seotud on siis kui konflikt on tekkinud kahe töötaja või töötajate vahel. Kaudne seotus on siis kui konflikt on tekkinud ülemuste, alluvate, erinevate osakondade või klientide ja töötaja ettevõtte vahel. Ehkki töötaja pole sellega otseselt seotud, võib ta leida ennast vahendaja rollis. Kus tekivad organisatsioonis kõige tõenäolisemalt inimestevahelised konfliktid? Kindlasti sisemised põhjused: rollid, ülesanded, võimupiirid ja vastutusalad kattuvad ja on kindlaks määramata. Seda juhtub tihti, kui ei nähta tervet probleemi. Suur osa on ka välistel põhjustel: otsene kontakt toimub personali ja klientide, varustajate, hankijate või konsultantide vahel. Ka territoriaalsed põhjused võivad olla töötajate omavaheliste konfliktide tekkepõhjuseks. Nendeks lauad, kontoriruum, ühised tööruumid jms. Sage konflikti allikas on firma autoparkla, kus isegi kõige rahulikumad inimesed muutuvad lõvideks, kes oma koobast kaitsevad

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
85 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Avaliku sektori kommunikatsioon

2. Ühekordsed spetsiifilise eesmärgiga kliendiüritused Kriisiennetustegevus Regeeriv tegevus konkreetsele sündmusele (n väär meediakajastus) Uue toote või teenuse esitlus Ettevalmistus töötajate hulgas · Ürituste planeerimine 8.14.1 Kaardistamine: ürituse eesmärk sihtrühm sõnumid, mida see üritus peaks pakkuma aeg ja koht külaliste arv eelarve Järgneb tegevuskava ja vastutusalad · 10 nõuannet ürituse korraldamiseks · Mõtle läbi ürituse eesmärk Koosta ajaline koondtegevuskava Sõnasta ürituse korraldamise lähteülesanne kirjalikult Koosta külaliste nimekiri Loo üritusele läbiv stiil ja programm Vali sobiv koht, kuupäev ja kellaaeg Kaasa kompetentsed allhankepartnerid Sõlmi seotud osapooltega kirjalik leping

Meedia → Suhtekorraldus
64 allalaadimist
thumbnail
52
docx

PRAKTIKA ARUANNE

-saada erialast täiendõpet -kasutada õigeid, ohutuid ja tervistsäästvaid töövõtteid ja –tingimusi -keelduda tööst, milleks tal puudub nõutav kvalifikatsioon. 6. VASTUTUS 6.1 Retseptaar-käsimüüja vastutus on sätestatud töölepinguga. 6.2 Retseptaar-käsimüüja vastutab käesoleva ametijuhendiga temale pandud töökohustuste objektiivse põhjuseta täitmata jätmise eest seadusega või mõne muu haldusaktiga sätestatud korras. 6.3 Vastutusalad on toodud käskkirjades nr.1;2;3;4;5;6;7;8;9;10;11;12 Siia lõpuni väga segane vormistus SELLISED AMETIJUHENDID JA LISAD IKKA LISASSE ilusti vormistada Proviisori Ametijuhend PROVIISOR-JUHATAJA AMETIJUHEND KRISTI VÄITS Ametikoht: Apteegi juhataja Asend struktuuris: Ettevõtte juht Aruande kohustus: Seaduses sätestatud isikutele Alluvad: - Kes asendab: - Keda asendab: Luule Väits, Aime Usai 1. ÜLDSÄTTED 1

Majandus → Majandus
135 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Phare projekti pakkumiskonkurss

Teostamise faas sisaldab tööplaanide ja lähteülesande kirjutamist, pakkumiskonkursside korraldamist, teenuste, tarnete ja tööde lepingute sõlmimist, mis on vajalikud kokkulepitud programmi või projekti elluviimiseks. Teostamise osa on DIS'i poolt kaetud detailselt, käsitledes kõiki spetsiifilisi reegleid ja protseduure, mida projekti elluviimisel järgima peab. Hindamise faasis tegeletakse programmi tulemuslikkuse hindamise ning projektide auditeerimisega. Institutsioonid ja nende vastutusalad Euroopa Liidu Komisjon ja Delegatsioon. Detsentraliseeritud rakendussüsteem Euroopa Liidu Komisjon (EK) on Euroopa Liidu ametlik esindaja, kes vastutab Võtmemängijad programmi koostamise ja Finants- memorandumi ettevalmistamise eest. Igas · Euroopa Liidu Komisjon (EK) Brüsselis Kesk- ja Ida-Euroopa riigis asuv EK

Haldus → Projektijuhtimine
38 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Valitsemine

­ Pärnu 22 kohtunikku ­ Tartu 35 kohtunikku · Halduskohtud: ­ Tallinn 19 kohtunikku ­ Tartu 9 kohtunikku · Ringkonnakohtud: ­ Tallinn 28 kohtunikku ­ Tartu 14 kohtunikku Riigikohus · Tartus. · Riigikohtu esimees ­ Märt Rask. · 19 kohtunikku. · Kassatsioonikohus ja põhiseaduslik järelevalve. · Neli kolleegiumit: ­ Tsiviilkolleegium ­ Kriminaalkolleegium ­ Halduskolleegium ­ Põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium KOV vastutusalad · Haridus. Kohtunikud ja rahvakohtunikud · Kultuur ja sport. · Kohtuniku amet on eluaegne · Sotsiaalhoolekanne. · Kohtunik peab olema sõltumatu. · Kommunaalteenused ja infrastruktuur. · Kohtunikud nimetab ametisse EV · Keskkond. president. · Rahvakohtunik osaleb õigusemõistmises KOV rahastamine

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
55 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Muudatuste juhtimine organisatsioonis

Takistuste kõrvaldamine, konstruktiivse tagasiside tagamine ja liidritelt toetuse pakkumine ning edusammude korral tänamine ja premeerimine - need on peamised teemad, mis loovad usalduse juhtkonna ja töötajate vahel. Eksimuste korral ei tohi karistada, selle asemel tuleb töötajaid jätkuvalt ja enam julgustada, et nad õpiksid uut süsteemi ja protsesse tundma. Ausus on tähtis. Töötajatel on õigus teada, mis neid ootab. Kõik funktsioonid, ülesanded, vastutusalad ja töökirjeldused tuleb väga hoolikalt läbi käia ja tutvustada. Tuleb üle vaadata, mis jääb ja mis muutub, mida on täiendavalt vaja ja mis tuleb välja vahetada. Samal ajal tuleb kindlaks määrata kõik võimalused, oskusteave, talendid, huvid, füüsilised ja ajalised ressursid ja koolitusvajadused ning anda toetus igale töötajale eraldi. Seda tuleb teha väga hoolikalt ja samal ajal väga ausalt, nii et igaüks teaks, mida temalt tegelikult oodatakse. Kohtle

Majandus → Organisatsiooni ja juhtimise...
83 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Konfliktid meeskonnas

Otseselt seotud on siis kui konflikt on tekkinud kahe töötaja või töötajate vahel. Kaudne seotus on siis kui konflikt on tekkinud ülemuste, alluvate, erinevate osakondade või klientide ja töötaja ettevõtte vahel. Ehkki töötaja pole sellega otseselt seotud, võib ta leida ennast vahendaja rollis. Kus tekivad organisatsioonis kõige tõenäolisemalt inimestevahelised konfliktid? Kindlasti sisemised põhjused: rollid, ülesanded, võimupiirid ja vastutusalad kattuvad ja on kindlaks määramata. Seda juhtub tihti, kui ei nähta tervet probleemi. Suur osa on ka välistel põhjustel: otsene kontakt toimub personali ja klientide, varustajate, hankijate või konsultantide vahel. Ka territoriaalsed põhjused võivad olla töötajate omavaheliste konfliktide tekkepõhjuseks. Nendeks lauad, kontoriruum, ühised tööruumid jms. Sage konflikti allikas on firma autoparkla, kus isegi kõige rahulikumad inimesed muutuvad lõvideks, kes oma koobast kaitsevad

Psühholoogia → Meeskonnatöö
22 allalaadimist
thumbnail
29
odt

Ettevõtlus

...................................................... 9 6.3.Müügitoetus................................................................................................................................9 3.JUHTIMINE JA PERSONAL.........................................................................................................11 7.1.Ettevõtte juhtkond.....................................................................................................................11 7.2.Juhtkonna vastutusalad............................................................................................................. 11 7.3.Personal.....................................................................................................................................11 7.4.Personali koolitus ja töötajate motiveerimine.......................................................................... 12 7.5.Ettevõtteväliste spetsialistide kaasamine.......................................................

Majandus → Ettevõtlus
70 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Meediasuhete põhialused

· Loeng 4 · Meediasuhted Uudise kriteeriumid Proaktiivsed meediasuhted: pressiteade, pressikonverents Reaktiivsed meediasuhted: telefonipäring, intervjuu Meediakriis. Kriisikommunikatsioon Suhtekorraldus 2.0 ja sotsiaalmeedia Tunnitöö. Eksam · Meediasuhete põhialused 7.2 Meediasuhted on suhtekorralduse valdkond, kus organisatsioon informeerib laia avalikkust või olulisi sihtrühmi oma tegevusest või muudest sündmustest, kasutades seejuures meediakanaleid. PR-töötaja roll on leida üles ja edastada ajakirjanikele olulisi, arusaadavaid sõnumeid organisatsiooni tegevuse kohta tähenduslikus kontekstis. Ajakirjaniku ülesanne on teha valik talle pakutud info seast, lähtudes meediakanali lugejate huvidest. · Meediasuhete põhialused Professionaalsete meediasuhete alus on oskus koostada olulisi ja uudisväärtusega sõ...

Meedia → Suhtekorraldus
86 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Täpsus mõõteriistad

C6) või 723385 (DIN A4). Vajaduse korral plahvatusohtlikus keskkonnas. Seadme kasutage statiivi. kasutamine vihma käes on lubatud ainult piiratud - Valge pinnaga: kuni 30 m. ajavahemiku jooksul. - Pruuni pinnaga: alates 30 m ja kaugemal. Vastutusalad Ohutustehnikaalased juhised Seadme tootja Leica Geosystems AG, CH-9435 Tööõnnetuste vältimiseks peab isik, kes vastutab Heerbrugg (lühendatult Leica Geosystems) DISTO kasutamise eest ning isikud, kes töötavad vastutusala DISTO-ga, kinni pidama alltoodud juhistest. Leica Geosystems vastutab täielikult DISTO kasutamise eest vastutav isik peab ohutustehnika nõuetele vastava toote (k.a

Auto → Auto õpetus
97 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Noorsootöö alused ja korraldus

3. Noorsootöö teostus ja keskkond on turvaline, kvali- teetne, mitmekesine, uuenduslik ja uute (lisa)väärtuste loomisele suunatud. 4. Noorsootöö teostamise keskkond on noorte poolt aktsepteeritav ning soodustab mitteformaalset ja informaalset õppimist. Peamised noorsootööd reguleerivad dokumendid Eestis Noorsootööd reguleerib Eestis ,,Noorsootöö seadus" (Jõustus 1. septembril 2010.) Sätestab noorsootöö korralduse printsiibid ja vastutusalad. Sellele eelnes noorsootöö seadus (1999) ja noorsoo organiseerimise seadus (1936). Noorsootöö strateegia 2006-2013 ,,Noorsootöö strateegia 2006-2013" sätestab noortepoliitika ja noorsootöö strateegilised eesmärgid ning noorsootöö printsiibid. Noorsootöö strateegia omakorda tugineb järgmisetele dokumentidele: noorsootöö seadus (99), Eesti noorsootöö kontseptsioon (2001), Eesti noorsootöö arengukava aastaiks 2001-2004

Muu → Ainetöö
78 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kategooria plaani koostamine

Hinnakujunduse taktika rakendamine kampaaniakaupadest lähtuvalt: Säästukaardi kampaania puhul soodsad hinnad igapäeva ostukorvile erikampaaniad (Väike Taks, Suur Saak, Väärt kaup) KAMPAANIAPLAAN JA TEGEVUSKAVA KOOSTAMINE Kategooriaplaani rakendamisel teevad kõik osapooled koostööd. Koostatakse kategooria äriplaan. Plaani elluviimiseks on vajalik tihe meeskonnatöö, koostatakse ajagraafik erinevate etappide elluviimiseks ning määratakse ka vastutusalad. Kampaania plaan ja tegevuskava on koostatud lähtudes konkurentidest ning analüüsi tulemustest. Kavandatavad tegevused ja muutused ning ettepanekud: Luua sortimenti omamärgi tooted, esmalt kuivtoit ja konserv. Sortimendist välja jätta madala ringluskiirusega kaubad. Sortimenti lisada tooted, mis on veidi kõrgema hinnaklassiga ja suunatud nõudlikumale tarbijale. Näiteks lisada sortimenti tooted, mis on spetsiaalselt

Muu → ostu-müügi juhtimine
106 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Täiskasvanuhariduse alane tegevuskava

EUROOPA ÜHENDUSTE KOMISJON Brüssel 27.9.2007 KOM(2007) 558 lõplik KOMISJONI TEATIS NÕUKOGULE, EUROOPA PARLAMENDILE, EUROOPA MAJANDUS- JA SOTSIAALKOMITEELE NING REGIOONIDE KOMITEELE Täiskasvanuhariduse alane tegevuskava Õppida võib alati 1. SISSEJUHATUS Riikide ja valitsuste juhid kinnitasid 1997. aastal Amsterdami lepingu preambulis oma otsust ,,hariduse laia kättesaadavuse ja pideva kaasajastamise abil edendada oma rahvaste teadmiste arendamist võimalikult kõrgele tasemele."1 2000. aastal Lissabonis toimunud Euroopa Ülemkogul seati Euroopa Liidu strateegiliseks eesmärgiks saada aastaks 2010 maailma kõige konkurentsivõimelisemaks ja dünaamilisemaks teadmistepõhiseks ühiskonnaks. Lissaboni tegevusk...

Pedagoogika → Andragoogika
35 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Juhtimise alused

JUHTIMISTEGEVUSED Juhtimise alused Nagu erinevatel organisatsioonidel on palju ühiseid jooni, nii on neid ka juhtidel. Kuigi juhtide tiitlid ja vastutusalad on väga erinevad, on nende tööl mitmeid ühiseid jooni. Juhtimine on tegevuste koordineerimise ja integreerimise protsess, mis viiakse läbi efektiivselt ja säästlikult, koos ja läbi teiste inimeste. Juhtimisfunktsioonid on: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine ja kontrollimine. Juhtimistegevus on suunatud sellele, et organisatsioon saavutaks oma eesmärke - oleks efektiivne (effectiveness). Kui juhid saavutavad organisatsiooni eesmärke, öeldakse, et nad on efektiivsed.

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Arhivaalide säilitamine passiivse elutsükli ajal

-tegutsemiseks keskküttesüsteemi avarii korral -pommiähvarduse korral -kahjustatud arhivaalide töötlemiseks. · Koostatakse ohuplaan. Ohuplaan koosneb järgmistest osadest: 1. Tiitelleht, millele vormistatakse -kinnitusmärge -asutuse nimetus -aadress, telefon, faks, e-posti aadress -arhiivi eest vastutava isiku nimi -ohuplaani koostamise aeg -ohuplaani asukohad. 2.Sisukord 3.Tekst: -asutuse ja hoone lühiiseloomustus -kommunikatsioonisüsteemide lülitussõlmed -personali vastutusalad hädaolukordades -tegutsemine hädaolukordades (tuleõnnetuse, veeõnnetuse, biokahjustuse, elektrikatkestuse, inimründe puhul). -hädaolukorrast teavitamise kord erinevate ohtude korral (esmane tegevus, evakueerumise plaan, võtmete asukohad) -hädaabivarustus ja varud -teenused -väljaõpe -plaanid ja skeemid. Ohuplaani tekstistruktuuri vt www.ra.ee Ohuplaan kinnitatakse käskkirjaga. JUURDEPÄÄS ARHIVAALIDELE

Haldus → Personalijuhtimine
9 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

35. Nõuded andmetele/informatsioonile- Informatsiooni kättesaamiseks peab olema määratletud, millistele nõuetele vastavat informatsiooni ning selle aluseks olevaid andmeid iga organisatsioonis tegutseja ja sellega suhtleja vajab ja kuidas ta pääseb nendele andmetele (ja vastavale informatsioonile) ligi. Nõuded andmetele- informatsioonile saab jagada 3 kategooriasse: aja-, sisu- ja vormikategooria või –mõõde. 36. Ettevõtte/organisatsiooni juhtimise tasemed või vastutusalad: 37. Andmevaade ja selle koostamise eesmärgid- Andmevaade e. andmearhitektuur väljendab ettevõttes ja tema infosüsteemis andmekoosseisu ülesehitust. Arhitektuuriline kirjeldus esitatakse andmemudelina Andmevaate koostamise eesmärgid:  anda ettevõtte valdkonna kohta käivate objektide (n: klient, tellimus, kataloog) ja nende omavaheliste seoste mõistelist kirjeldust

Informaatika → Sissejuhatus...
140 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Ettevõtte majandusõpetuse äriplaan

...................................................................8 5.Juhtkond ja personal ..............................................................................................................8 5.1.Taustinformatsioon .............................................................................................................8 5.2.Struktuur .............................................................................................................................8 5.3.Juhtkond ja nende vastutusalad .........................................................................................9 5.4.Muu personal .....................................................................................................................9 6.Turg ......................................................................................................................................10 6.1.Turuülevaade ...............................................................................................................

Majandus → Ettevõtemajandus
21 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

Saadud informatsiooni kombineerimine vastuvõtja olemasolevate ideede ja kogemustega väljendades mõistmist, õppimist ja andes aluse otsuse tegemiseks. Informatsiooni omavaheline seostamine, sellele laiahaardelisema tähenduse omistamine. Teadmus on näiteks vajalik selleks, et valida, milliseid andmeid informatsiooni saamiseks hankida ja milliste reeglite alusel teisendada. Teadmusel on informatsiooniga võrreldes pikem eluiga. Ettevõtte/organisatsiooni juhtimise tasemed või vastutusalad Juhtimistasemed eristuvad üksteisest vastutuse ja volituste suurusega. Vastutust võib eristada: · andmete töötlusastme järgi, mida on vaja ülesannete täitmiseks · aja järgi, mille vältel andmed ja nende pealt saadav informatsioon on veel aktuaalne ("värske") Täpsemalt eristuvad juhtimistasemed selle järgi: · millised on andmeallikad, mis on vajalikud informatsiooni jaoks ametikohale

Informaatika → Sissejuhatus...
87 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Praktikaaruanne juhtimine ja töökorraldus

Talle järgnevad juhatuseliikmed, kes on samaaegselt ka divisjonide juhid. Divisjoni juhtide alluvateks on osakondade juhid. Viimasteks skeemis on lihttöölised. Kahjuks mul puudub kogemus, et rääkida teiste kontorite suhetest juhtide ja töötajate vahel. Ma saan rääkida suhetest, mis valitsevad Magistraali kaubanduskeskuses asuvas kontoris. Magistrali kontori juhi juhtimiis stiil on demokraatlik. Otsuste langetamises tugineb juht töötajate soovidele; jagab vastutusalad vastavalt töökohale; hindab initsiatiivi; hoolsalt suhtub personali värbamisse; pöörab erilist tähelepanu inimfaktoritele ja võimekusele töötada olemasolevas kollektiivis; pidevalt täiendab oma teadmisi ja nõub seda töötajatelt; püüab olla sõbralik, kuid nõudlik; oled mõistliku distipliini poolt, läheneb igale töötajale individuaalselt ja püüab olla kõiges eeskujuks. Selline juhtimis stiil aitab hoida distsipliini, motiveerida

Majandus → Juhtimine
106 allalaadimist
thumbnail
24
docx

SOTSIOLOOGIA EKSAMI KÜSIMUSED

Võimuvahekorrad ja alluvussuhted liikmete vahel kontroll. Tulemuste üleandmine või jaotamine, nende hindamine ja jälgimine; tagasiside 15. Milline on bürokraatia ideaaltüüp Max Weberi järgi? Bürokraatia elemendid Weberi järgi:  Kirjalikud dokumendid otsuste aluseks ning nende tulemuseks.  Spetsialiseerumine.Tööjaotus selge ja formaalne  Käsutamisõigus. Hierarhiline struktuur, selged alluvussuhted ja vastutusalad. Kaebamisõigus oma ülemusele. Sundimisvahendid. Formaalne reeglistik, mis on organisatsiooni tegevuse aluseks  Isikupäratus. Organisatsiooni liikmete ja klientide suhted on iskutest sõltumatud. Kaadri täiendamine oskuste ja ametialaste teadmiste alusel  Ametnikud on täiskohaga tööl ja saavad palka. Isiklike ja avalike tulude lahus hoidmine, isiklik elu ja tööalane elu eraldatud. Ka füüsiline paiknevus ja tegevused. Töövahendid on organisatsiooni

Sotsioloogia → Sotsioloogia
73 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Läänemere ökoloogia

kõige saastunum meri. Põhjuseks on üheltpoolt Läänemere aeglane veevahetus, teiseltpoolt mõjutab Läänemere tasakaalu inimtegevus. Läänemere ökoloogilise seisundi parandamiseks on loodud komisjone, keskkonnakaitse tegevuskavasid ja seireprogramme. Aastati läbiviidav seire kuulub Läänemere Kaitsekomisjoni e. Helsingi Komisjoni (HELCOM) poolt koordineeritavasse rahvusvahelisse kogu Läänemerd hõlmavasse seireprogrammi. Läänemereriikide vahel on kokku lepitud peamised vastutusalad. Seire kogub materjali nii inimtegevuse kui looduslikue tegurite mõjul tekkivate Läänemere ökosüsteemi pikaajaliste muutuste ja kõikumiste põhjuste selgitamiseks. Mõõdetakse Läänemere füüsikalisi, keemilisi ja bioloogilisi omadusi. Hüdrograafiliste mõõtmiste abil jälgitakse veevahetust, vee kihilisust ja eelkõige süvikualade põhjalähedase vee hapnikusisaldust eri aasta- aegadel

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
80 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Sissejuhatus sotsioloogiasse. Eksami kordamisküsimused ja mõisted (2014)

ikka saavutame need eesmärgid?) --> tagasi Eesmärkide juures (kas meil on ikka head eesmärgid? • Weberi bürokraatia ideaaltüüp’- Weberi ise kasutas bürokraatia mõistet ideaaltüübina – ta ei väitnud, et ta tegelikes org-des alati nii töötab. Bürokraatia elemendid Weberi järgi: * Spetsialiseerumine, tööjaotus selge ja formaalne * Hierarhiline struktuur, selged alluvussuhted ja vastutusalad * Formaalne reeglistik, mis on organisatsiooni tegevuse aluseks * Kirjalikud dokumendid otsuste aluseks ning nende tulemuseks * Organisatsiooni liikmete ja klientide suhted on iskutest sõltumatud * Kaadri täiendamine oskuste ja ametialaste teadmiste alusel * Ametnikud on täiskohaga tööl ja saavad palka * Karjääriredeli olemasolu, ametnike madal voolavus, kõrgendused tööstaaži ning teenete alusel, palk ametikohast sõltuv

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsioloogiasse
30 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Dokumendihaldus

Arhiivimaterjalide eksponeerimine, 2006 Soovitused tugifunktsioonide dokumentide hindamiseks, 2006 Asjaajamise ja arhiivitöö kontrollimine siseauditi käigus, 2006 Ohuplaani koostamine, 2005 Digitaalse info hävitamine ASUTUSESISESED Dok. Halduse ALUSDOKUMENDID: ASJAAJAMISKORD: alusdok. Asutuse asjaajamise ja dh korraldamiseks. Kehtestab asutuse juht, selles määratakse vastutusalad. DOKUMENDILOETELU: asutus kehtestab oma tegevuse käigus loodud või Saadud dok. haldamiseks dok.loetelu , mis sisaldab vähemalt liigitusskeemi, Säilitustähtaegu ja juurdepääsu tingimusi. ORGANISATSIOONI TEGEVUSE LIIGITAMINE: Dok. pannakse funktsiooni järgi sarja, määratakse tingimused (JP), eesmärgiga tagada juurdepääs, kättesaadavus. Asutuse dokumentide rühmitamine toimub selleks välja töötatud skeemi järgi.

Informaatika → Infoteadus- ja...
150 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Finants juhtimine I töö

korraldamises keskenduma projektipõhisele tegevusele, selleks jagatakse personal töörühmadesse, mis keskenduvad mitmesuguste protsesside arendamisse. Protsessis osalejad peavad täitma püstitatud eesmärke, mis lähtuvad finantsjuhi ning osakonna sisestest arengu eesmärkidest. Projekti põhine tegevus võimaldab püstitada konkreetsemaid eesmärke ning telegeerida täitjatele täpsemad vastutusalad, seega on ka finantsjuhil lihtsam jälgida arendust tegevust. o Tuleb sisse seada ühiskasutatavad teenused ­ finanstjuhi kontrolli all on palju erinevaid administratiivseid funksioone ja see loob talle võimalused neid valdkondades kulusid säästa. Üheks võimalikuks lahendiks ongi rakendada ühiskasutatavaid teenuseid. Need on teenused, mida saavad kasutada ettevõtte paljud üksused, kuid mida juhitakse ühtsest keskusest.

Majandus → Finantsjuhtimine
205 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

· optimeerida ebapiisavate ressursside kasutust · juhtida efektiivselt inimesi ja nende gruppe ning kasvatada nende võimeid ja väljavaateid · tegutseda edukalt koos tarnijate, klientide ja koostööpartneritega Teiste sõnadega - vastavalt oma vastutusalale on informatsiooni vaja: · sisendina oma töö tegemiseks · sisendite, protsesside ja väljundite planeerimiseks ja organiseerimiseks · organisatsiooni huvirühmade vajaduste ja nende täitmise juhtimiseks Erinevad vastutusalad vajavad erinevatele nõuetele vastavat informatsiooni Andmed Töötlemata kujul faktid (nö. algandmed) sündmuste, inimeste, ressursside, tingimuste jne kohta, millel ei ole eraldivõetuna tähendust. Andmed esitatakse numbriliselt, tekstina, pildina, helina jne Informatsioon Andmetele tähenduse andmine - kirjeldamine (informeerimisvõime andmine). Andmete omavaheline seostamine, töötlemine, konteksti panemine

Informaatika → Sissejuhatus...
329 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Turunduslogistika kordamiseks

Logistika olemus, areng ja tähtsus. Logistika määratlus · Logistikas on viis olulist põhiala: toodete liikumine, info liikumine, aeg/teenindus, kulud ja integratsioon (süsteemsus) · Logistika üritab lahendada järgnevadi probleeme: liigsed varud (allahindlused), kauba puudujääk, mitteõigeaegne tellimuste täitmine, klienditeeninduse probleemid ja probleemid tarnijatega. · Kuidas on logsitika seotud turunduseg? · Praktikas teevad turundajad tihedat koostööd logistikutega klientide nõudmiste rahuldamiseks ja kaupade kättetoimetamiseks, seetõttu on oluline üksteist mõista ja rääkida ,,eriala keeles" · ,,Logistika on see osa tarneahela juhtimises, mis plaanib, teostab ja kontrollib kaupade ja asjaomase info tõhusat edasi- ja tagasisuunalist liikumist ja säilitamist lähtekohta ning tarbimiskoha vahel eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi" (U.S. Council of Logistics manageme...

Logistika → Baaslogistika
59 allalaadimist
thumbnail
116
ppt

Finantsplaan

EBITDA EARNINGS BEFOR INTREST, TAX, DEPRECIATION & AMORTISATION TULU ENNE INTRESSE, MAKSE, KULUMIT & LAENUDE TAGASIMAKSEID Andres Laar 2008 2007 EELARVED Eelarve on tuleviku kavandamine, eesmärgi püstitamine Eelarve koostamine on pikaajaline ja pidevalt korduv protsess Eelarve on meeskonnatöö tulemus Vastutusalad peavad olema selged Eeskirjad, standardid, normid peavad olema mõistetavad Eelarvel võib olla stimuleeriv efekt (boonused) Arvestage, et võib tekkida eelarvekriis Mida siis teha? Kas midagi on reservis? Alustage osast peale, minge uuele ringile, kui see võimalus antakse. Eelarvestamise kuldreegel ­ kõik arvestused saavad valmis õigeks ajaks või veidi hiljem, tavaliselt hiljem. Andres Laar 2008

Majandus → Finantsjuhtimine ja...
762 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

HACCP põhimõte

Väiksemat tüüpi toitlustusettevõttes on HACCP töörühma moodustamine piiratud. Kindlasti peaks üks töörühma liige olema otsustamisõigusega (nt juhatuse liige), samuti peakokk, kellel on tehnoloogia alased teadmised ja vahetusevanemad, kes vastutavad süsteemi toimimise eest igapäevaselt. Vähemalt ühel töörühma liikmel peavad olema kindlasti HACCP-alased teadmised (vastavasisuliselt koolituselt, kirjandusega tutvumisest vms.). Töörühma liikmetele jaotatakse vastutusalad ja kohustused. Töörühma ülesandeid on kõige lihtsam kirjeldada tabeli kujul: Töörühm Ain Allikas peakokk Vastutab tehnoloogiliste skeemide väljatöötamise, täiendamise ja kinnitamise eest. Vastutab dokumenteerimise ja andmete õigsuse eest. Viib läbi töötajatele toiduhügieenialaseid koolitusi.

Toit → Toiduhügieen
113 allalaadimist
thumbnail
50
docx

Ühiskonna uurimine ja analüüs eksami küsimuste vastused 2017

ülesannete täitmisel. • Isikliku ja avaliku/ametliku lahusus. • Karjääriredeli olemasolu. # Konformism - kui inimene allub grupi survele ja loobub oma tõekspidamitest, püüab elada, mõelda ja toimida nii, nagu kõik. Bürokraatia elemendid Weberi järgi:  Kirjalikud dokumendid otsuste aluseks ning nende tulemuseks.  Spetsialiseerumine. Tööjaotus selge ja formaalne  Käsutamisõigus. Hierarhiline struktuur, selged alluvussuhted ja vastutusalad. Kaebamisõigus oma ülemusele. Sundimisvahendid. Formaalne reeglistik, mis on organisatsiooni tegevuse aluseks  Isikupäratus. Organisatsiooni liikmete ja klientide suhted on isikutest sõltumatud. Kaadri täiendamine oskuste ja ametialaste teadmiste alusel  Ametnikud on täiskohaga tööl ja saavad palka. Isiklike ja avalike tulude lahus hoidmine, isiklik elu ja tööalane elu eraldatud. Ka füüsiline paiknevus ja tegevused

Sotsioloogia → Sotsioloogia
51 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Sissejuhatus sotsioloogiasse

korda tagab selle et kõik hilisem saaks hiljem tasutud. Bürokraatia kui ratsionaalseim ja tõhusaim organisatsiooni vorm. Weberi ise kasutas bürokraatia mõistet ideaaltüübina. Ta ei väitnud, et ta tegelikes org-des alati nii töötab. Bürokraatia elemendid Weberi järgi: Kirjalikud dokumendid otsuste aluseks ning nende tulemuseks. Spetsialiseerumine. Tööjaotus selge ja formaalne Käsutamisõigus. Hierarhiline struktuur, selged alluvussuhted ja vastutusalad. Kaebamisõigus oma ülemusele. Sundimisvahendid. Formaalne reeglistik, mis on organisatsiooni tegevuse aluseks Isikupäratus. Organisatsiooni liikmete ja klientide suhted on isikutest sõltumatud. Kaadri täiendamine oskuste ja ametialaste teadmiste alusel Ametnikud on täiskohaga tööl ja saavad palka. Isiklike ja avalike tulude lahus hoidmine, isiklik elu ja tööalane elu eraldatud. Ka füüsiline paiknevus ja tegevused

Sotsioloogia → Sotsioloogia
33 allalaadimist
thumbnail
48
docx

Sotsioloogia eksami küsimuste vastused 2017

“oligarhia raudne seadus” jt. Bürokraatia kui ratsionaalseim ja tõhusaim organisatsiooni vorm. Weberi ise kasutas bürokraatia mõistet ideaaltüübina. Ta ei väitnud, et ta tegelikes org-des alati nii töötab. Bürokraatia elemendid Weberi järgi:  Kirjalikud dokumendid otsuste aluseks ning nende tulemuseks.  Spetsialiseerumine. Tööjaotus selge ja formaalne  Käsutamisõigus. Hierarhiline struktuur, selged alluvussuhted ja vastutusalad. Kaebamisõigus oma ülemusele. Sundimisvahendid. Formaalne reeglistik, mis on organisatsiooni tegevuse aluseks  Isikupäratus. Organisatsiooni liikmete ja klientide suhted on isikutest sõltumatud. Kaadri täiendamine oskuste ja ametialaste teadmiste alusel  Ametnikud on täiskohaga tööl ja saavad palka. Isiklike ja avalike tulude lahus hoidmine, isiklik elu ja tööalane elu eraldatud. Ka füüsiline paiknevus ja tegevused

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsioloogiasse
190 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Dokumendi halduse eksamiks

Info jaguneb: Objektiivne ­ reaalselt meie ümber Subjektiivne ­ objektiivse keskkonna kirjeldus oma nägemuse järgi Sense making ­ liigub objektiivse ja subjektiivse info vahel Nt: väljas sajab, panen kummikud jalga Tegevuse ja dokumendi vaheline seos Dokumendid tekivad asutuse tegevuse tulemusena. Dokumendid luuakse või saadakse asutuse mingisuguse tegevuse vältel või pärast tegevust. Dokumente luuakse tegevuste tõestamiseks ja dokumenteerimiseks. Dokumendi sisu, vorm ja struktuur Dokument on koostatud kindla vormi ja nõuete kohaselt ühe sündmuse või juriidilise fakti kirjalikuks tõenduseks. Dokumendi vorming määrab, kuidas dokumendi elemendid on organiseeritud/paigutatud paberil või esitatud failis. Dokumendi element on informatiivelement, mis kuulub dokumendi vormingu koosseisu. Digitaalne dokument Kõik digitaaldokumendid on baastasandil elektrooniliste impulsside või seisundite jadad. Dokumendi sisu, vormi ja struktuuri kohta käiv i...

Informaatika → Infoteadus- ja...
191 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Enesekontrolliplaan ja HACCP. referaat

Väiksemat tüüpi toitlustusettevõttes on HACCP töörühma moodustamine piiratud. Kindlasti peaks üks töörühma liige olema otsustamisõigusega (nt juhatuse liige), samuti peakokk, kellel on tehnoloogia alased teadmised ja vahetusevanemad, kes vastutavad süsteemi toimimise eest igapäevaselt. Vähemalt ühel töörühma liikmel peavad olema kindlasti HACCP-alased teadmised (vastavasisuliselt koolituselt, kirjandusega tutvumisest vms.). Töörühma liikmetele jaotatakse vastutusalad ja kohustused. Töörühma ülesandeid on kõige lihtsam kirjeldada tabeli kujul: Töörühm Ain Allikas peakokk Vastutab tehnoloogiliste skeemide väljatöötamise, täiendamise ja kinnitamise eest. Vastutab dokumenteerimise ja andmete õigsuse eest. Viib läbi töötajatele toiduhügieenialaseid koolitusi. Anne Jõgi Vahetusevanem Vastutab seire teostamise/korraldamise ja korrigeerivate tegevuste eest. Vastutab puhastamise- ja desinfitseerimise plaani toimimise eest

Meditsiin → Hügieen
548 allalaadimist
thumbnail
86
pdf

Projektijuhtimise meetodid

Avakoosoleku päevakord (Autorite koostatud) Päevakorra etapp Sisu 1. Avasõnad Juhatatakse sisse koosolek, tutvustatakse projektimeeskonna liikmeid ja nende kompetentse 2. Projekti tutvustus Kirjeldatakse projekti olemust, selle eesmärki ja vajadust 3. Huvigruppide Räägitakse iga huvigrupi olulisusest ning kaardistatakse nende kaardistus huvide osakaal 4. Rollide jagamine Pannakse paika kindlad rollid ja vastutusalad projekti tegevustes 5. Riskide ja ressursside Hinnatakse projekte mõjutavaid riske ning analüüsitakse võimalike hindamine maandajaid. Vaadatakse üle projekti eelarve ja ressursid. 6. Projekti portaali Asana keskkonna tutvustamine projektimeeskonnale tutvustamine 7. Motiveerimine Motiveeritakse projektimeeskonda edasiste kuude vältel panustama projekti edusse.

Majandus → Juhtimine
71 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Maailma usundid

Jumalad mõjutasid ka üksiku inimese saatust. Neid tuli austada, et tagada nende heatahtlikkust. Sumeritel polnud ühtset kujutlust maailma loomisest, ühtis vaid seisukoht, et maailm loodi ürgainest, ürgookeanist (namma) või siis, et taevas ja maa olid väga tihedalt ühendatud ning lükati üksteisest lahku (sellisel juhul on maailma loojaks Enlil, kes loob ka teised jumalad). Inimesed pidid tekkima maapinnast. On ka müüt, mille kohaselt üks naisjumal lõi inimesed savist. Jumalate vastutusalad on omavahel ära jagatud. Valitseja saatust otsustavad ühed jumalad, linnriigi oma teised. Jumalaid oli võimalik mõjutada ohvrite ja palvete kaudu. Maailmakord oli kirja pandud saatusetahvlitele. Pärimuse järgi hiigelsuur koletislik lind Anzu varastas saatusetahvlid, kuid jumalatel õnnestus need tagasi saada. Kuningat peeti jumala pojaks (sureliku naisega), mõnikord ka armastusjumalanna Inanna meheks. Ülempreestrinnale omistati võimet teada jumalate tahet ja anda seda edasi

Ajalugu → 20. sajandi euroopa ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

Üks näide andmetest, informatsioonist ja teadmisest on esitatud alljärgneval joonisel: Otsuse tegemine eeldab informatsioonist ja teadmisest arusaamist. Teadmise aluseks on informatsioon, mis omakorda on andmeteisenduse tulemus. Ettevõtte kontekstis on informatsiooni ja teadmist vaja eelkõige ettevõtte juhtimiseks ja tavaliselt väljendub informatsioon vastavates aruannetes. · Ettevõtte/organisatsiooni juhtimise tasemed või vastutusalad Juhtimistasemed eristuvad üksteisest vastutuse ja volituste suurusega. Vastutust võib eristada: andmete töötlusastme järgi, mida on vaja ülesannete täitmiseks aja järgi, mille vältel andmed ja nende pealt saadav informatsioon on veel aktuaalne ("värske") Täpsemalt eristuvad juhtimistasemed selle järgi: millised on andmeallikad, mis on vajalikud informatsiooni jaoks ametikohale milline on ajavahemik, mil peetakse andmeid ja informatsiooni kõlbulikuks otsuste tegemisel

Informaatika → Infoharidus
54 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sotsioloogia ehk ühiskonna uurimine ja analüüs

Millised tunnused on Weberi käsitluses bürokraatia ideaalmudelil? Bürokraatia kui ratsionaalseim ja tõhusaim organisatsiooni vorm. Weberi ise kasutas bürokraatia mõistet ideaaltüübina. Ta ei väitnud, et ta tegelikes org-des alati nii töötab. Bürokraatia elemendid Weberi järgi: · Kirjalikud dokumendid otsuste aluseks ning nende tulemuseks. · Spetsialiseerumine. Tööjaotus selge ja formaalne · Käsutamisõigus. Hierarhiline struktuur, selged alluvussuhted ja vastutusalad. Kaebamisõigus oma ülemusele. Sundimisvahendid. Formaalne reeglistik, mis on organisatsiooni tegevuse aluseks · Isikupäratus. Organisatsiooni liikmete ja klientide suhted on isikutest sõltumatud. Kaadri täiendamine oskuste ja ametialaste teadmiste alusel · Ametnikud on täiskohaga tööl ja saavad palka. Isiklike ja avalike tulude lahus hoidmine, isiklik elu ja tööalane elu eraldatud. Ka füüsiline paiknevus ja tegevused.

Sotsioloogia → Ühiskonna uurimine ja...
28 allalaadimist
thumbnail
152
pdf

Rahvusarhiivi juhised

http://www.DM-Network.org/moreq2 või http://ec.europa.eu/transparency/archival_policy. 12 http://www.riik.ee/dhp/publ/FNoue_rk1.PDF ja http://www.riik.ee/dhp/publ/Juhend_rk1.PDF. 26 Dokumendi- ja arhiivihaldus 6 Asjaajamiskord 6.1 Üldist Asutuse juht kehtestab dokumendihalduse korraldamiseks asjaajamiskorra, mis  sõnastab asutuse dokumendihalduse eesmärgi ja ülesanded;  määrab töötajate ülesanded ja vastutusalad dokumentide loomisel ja haldamise protsessides;  sätestab õigusaktide nõuetele vastavad menetlusreeglid asutuse tegevuste (sh dokumendihaldusega seotud tegevuste) ja otsuste vastuvõtmise dokumenteerimiseks. Asjaajamiskorra järgimine on kohustuslik kõigile dokumenditöös osale­ vatele töötajatele. Asjaajamiskorras kirjeldatud nõuete ja menetlusreeglite järgimine tagab dokumen-

Muu → Rahvusarhiivi juhised
10 allalaadimist
thumbnail
176
pdf

E-kursuse „Koristustööde planeerimine ja arendamine“ materjalid

Tellija nimi, aadress Hooldatava objekti aadress Lepingu kehtivusaeg, võimalusel katseaeg, teenuse ostja ja müüja vastutus kui leping katkeb katseajal Lepingu katkestamine, põhimõte, aeg Teenuse maksumus, maksmise aeg ja – viis, viivis, võimalikud muutused, nende määramise alused Vastutus, võimalike materiaalsete kahjud, korvamine, kindlustused Personal, töösaladuste hoidmine, töö juhtimine ja vastutusalad, üleminev tööjõud Kvaliteedi kontroll, koostöörühm, kasutatavad kontrolli meetodid, hindamise kriteeriumid, tagasiside toimuvast: kvaliteedi personal, klient Koostöö, ohud ruumides, telefoni kasutamine, tööruumid puhastustöid sooritavatele töötajatele, teenuse ostja poolsete rutiinidega ja asutuse rutiiniga kurssi viimine, kontaktisikud, koostöö põhimõtted. Pretensioonide esitamine, viis, kontaktisik

Muu → Puhastusõpetus
104 allalaadimist
thumbnail
39
docx

Maailmavaated ja usundid

mingit ainet Korrastatud maailma tekkimisele eelnevat aega kujutati ette ürgveena, paralleelne kujutlus oli (ka egiptuses tõendatud), et taevas ja maa olemas algusest peale, tihedalt kokku põimunud ja nende lahutamisel tekkis õhuruum sinna vahele Arvatakse, et inimesed tekivad maapinnast nagu taimed Sumeri pärimus, mille kohaselt naisjumal valmistas inimese savist Jumalad määravad inimese saatuse, linnadele ja rahvastele, üksikisikule Jumalate vahel on vastutusalad ära jagatud, osadel üksikud linnriigid, mõnel personaalselt valitsejad Igal inimesel isiklik kaitsejumal Arvati, et jumalaid võimalik mõjutada ja seeläbi ka inimese saatust Jumalate teenimine on inimeste kohus, selleks ongi inimene valmistatud Maailmakord oli pandud kirja saatusetahvlitele Eriline positsioon religioonis oli kuningatel, nad olid jumalate ja inimeste vahendajad Kuningaid peeti sageli mõne jumala lapseks

Teoloogia → Usundiõpetus
46 allalaadimist
thumbnail
71
doc

Koolituspõhimõtete väljatöötamine ja arendamine

kanda ja vähendaks seega ka juhtide vajadust olla pidevalt kursis enda ja alluvate koolitustega. Seeläbi paraneks koolitustegevuse kvaliteet, infoliikumine ja koolituste korraldamise efektiivsus. Võimalus on ka olemasolev koolituste korraldamise kord samaks jätta ­ iga üksuse juht ise otsib ja korraldab koolitustel osalemist, ent sellisel juhul tuleb kogu koolitusalane töö jagada kindlate töötajate vahel, määratleda ülesanded ja vastutusalad ning paika panna koolitustel osalemise kord. 47 Aastas üks kord toimub kahepäevane meeskonnatöökoolitus, millest peaksid osa võtma kõik tipp- ja keskastme juhid ning spetsialistid ja ametnikud. Kuna mitmel juhul on ettevõtte meeskonnatöös olulised töötajad jätnud erinevatel põhjustel sellel koolitusel osalemata, siis peaks juhtkond leidma võimaluse neid töötajaid motiveerida meeskonnatöökoolitustest osa võtma.

Majandus → Personali juhtimine ja...
18 allalaadimist
thumbnail
45
doc

Suhtekorralduse eksami materjal

arusaam suhtekorraldusest kui funktsioonist. Kuna organisatsiooni suhtekorraldus on suunatud ettevõttesse, keskendudes eeskätt töötajate ja juhtkonna info edastamise efektiivsele toimimisele, on see suures osas seotud üldise organisatsioonikultuuri ning inimeste juhtimisega ettevõttes. Organisatsiooni suhtekorraldus ehk sisekommunikatsioon on valdkond, kus enim puutuvad kokku kommunikatsiooni ja personalijuhtimise funktsiooni vastutusalad, mistõttu eeldab efektiivne sisekommunikatsiooni planeerimine ja elluviimine tõhusat koostööd ettevõtte nimetatud funktsioonide vahel. Organisatsiooni suhtekorraldus on funktsioon, mis aitab kaasa organisatsiooni arengut soodustava organisatsioonikultuuri kujunemisele efektiivse kommunikatsiooniprotsessi abil. Suhtekorraldaja informeerib asutuse töötajaid ja loob järjepideva infovahetusprotsessi töötajate ja juhtkonna vahel.

Meedia → Suhtekorraldus
203 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Sissejuhatus sotsioloogiasse - KONSPEKT

2) Korralikkuse mudel, täpne ja efektiivne. - Weberi ise kasutas bürokraatia mõistet ideaaltüübina. Ta ei väitnud, et ta tegelikes org-des alati nii töötab. - Weber kasutas mõistet makrosotsioloogilise analüüsi jaoks: poliitiline administratsioon. Hiljem on seda kasutatud veel ettevõtete administratsioonide jaoks. - Bürokraatia elemendid Weberi järgi: b. Spetsialiseerumine, tööjaotus selge ja formaalne a. Hierarhiline struktuur, selged alluvussuhted ja vastutusalad c. Tasustamise korraldus, palgasüsteemi olemasolu d. Kirjalikud dokumendid asjaajamiseks e. Ülesannete sooritamise hindamise ühtsed alused f. Isiklike ja avalike tulude lahus hoidmine, isiklik elu ja tööalane elu eraldatud g. Motivatsiooni tasustamine (n. tulemuspalk) => Kõikide elementide taga on ratsionaalsus ja ennustatavus => Veel kaks olulist elementi: tehnilise tõhususe maksimaliseerimine & seaduslikratsionaalne autoriteet (sellest varsti rohkem)

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsioloogiasse
178 allalaadimist
thumbnail
95
pdf

Projektijuhtimise e-konspekt

10.4 Kestus 3.10.4.1 Ajagraafik 3.10.4.2 Kontrollplaan 3.10.4.3 Verstapostid ja tähtajad 3.10.4.4 Ajagraafikust kinnipidamise plaan 3.10.5 Maksumus 3.10.5.1 Eelarve 3.10.5.2 Kassavooplaan 3.10.5.3 Kuludest kinnipidamise plaan 3.10.6 Inimressursid 3.10.6.1 Vastutusalad 3.10.6.2 Töötajate kvalifikatsioon ja maksumus 3.10.6.3 Töötajate juhtimise plaan 3.10.7 Infojuhtimise plaan 3.10.8 Riskid 3.10.8.1 Riskijuhtimise plaan 3.10.8.2 Riskide loetelu 3.10.8.3 Riskidele reageerimise plaan 3.10.9 Alltööde juhtimise plaan 3.10.10 Täiendavad detailid

Informaatika → Infosüsteemi projekteerimine
39 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun