Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tunnetuspsühholoogia esimese seminari kohustuslikud küsimused (0)

3 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millistest osadest koosneb närvirakk ja mis on nende osade ülesanded?
  • Mis on müeliin kus teda leidub ja mis on tema funktsioon?
  • Millised on põhilised virgatsained ja mis on nende funktsioonid?
  • Kuidas erinevad omavahel ajupoolkerad?
  • Mis on refleksi instinkti ja õppimise vahe?
  • Mis on sensitisatsioon ja habituatsioon?
  • Mis on latentne õppimine?
  • Mis on osaline kinnitamine ja milline on selle mõju õpitud käitumise kustumisele?
  • Kuidas närviimpulss levib?
  • Mille poolest nad erinevad?
  • Mis vahe on virgatsainel ja hormoonil?
  • Millisteks sagarateks jaotatakse suuraju poolkerad?
  • Mis on nende peamised funktsioonid?
  • Mis on klassikaline tingimine?
  • Mis on sotsiaalne-vaatlev õppimine?
  • Millist tingimise vormi kasutatakse tsirkuses?
  • Kuidas toimub trikkide õpetamine?
  • Mis on aversiivne tingimine ja millist käitumist niimoodi õpitakse?
  • Mis on aktsioonipotentsiaal milline on tema laeng ja millise kiirusega levib?
  • Millistest osadest koosneb inimese närvisüsteem?
  • Mis on operantne tingimine?
  • Mis on vermimine?
  • Milles seisnevad klassikalise ja operantse tingimise põhierinevused?
  • Mis on õpitud maitse vältimine ja mille poolest on ta eriline?
  • Millest sõltub kesknärvisüsteemi jõudvate aistingute kvaliteet ja tugevus?
  • Kuidas virgatsained ajus toimivad?
  • Milliste mehhanismide kaudu võivad närvisüsteemis toimida psühhofarmakonid?
  • Milliste tingimuste puhul tekib stiimulite vahel seos?
  • Millised katsed on seda tõestanud või ümber lükanud?
Tunnetuspsühholoogia esimese seminari kohustuslikud küsimused #1 Tunnetuspsühholoogia esimese seminari kohustuslikud küsimused #2 Tunnetuspsühholoogia esimese seminari kohustuslikud küsimused #3 Tunnetuspsühholoogia esimese seminari kohustuslikud küsimused #4
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-01-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 107 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor algloom Õppematerjali autor
Tunnetuspsühholoogia esimese seminari kohustuslikud küsimused ja vastused.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
doc

Tunnetuspsühholoogia aju ehitus, närviraku ehitus

Kordamisküsimused 1.Millistest osadest koosneb närvirakk jam is on nende osade ülesanded? Ole valmis leidma pildilt. Närvirakk e. neuron jaguneb: sensoorne, motoorne, interneuron, koosneb: · dendriidid, mis hargnevad välja rakukehast · rakukeha (tuum ja mud organellid) · aksonid e. närvilõpmed (aksoni küngastik, mueliinikiht, kollateraalharud, presunaptiline aksonilõpe) Närviimpulss tekib aksonikungastikul ja kulgeb mööda aksonit presunaptilisse aksonilõpmesse Info ulekanne uhelt närvirakult teisele toimub virgatsainete keeles läbi sunapsi 2. Mis on müeliin, kus teda leidub ja mis on tema funktsioon? Müeliin on meie kehas spetsiifiline rasv, mis ümbritseb närvirakkude kõige pikemaid jätkeid ­ aksoneid. Müeliin on otsekui isolatsioonikiht, mis on vajalik närviimpulsside kiireks liikumiseks. 3. Millised on põhilised virgatsained (neurotransmitterid) ja mis on nende funktsioonid? Aine, mis vabaneb aksonis

Psühholoogia
thumbnail
5
docx

Käitumise bioloogilised alused ja õppimine - Tunnetuspsühholoogia

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon Käitumise bioloogilised alused ja õppimine KORDAMISKÜSIMUSED 2012 I Käitumise bioloogilised alused 1. NEURONID. Millistest osadest koosneb närvirakk ja mis on nende osade ülesanded? Mis on närviraku sees? Milliseid funktsionaalselt ja/või morfoloogiliselt eri tüüpi neuroneid oskad nimetada? Mille poolest nad erinevad? Kas neuroneid saab tekkida organismis elu jooksul juurde? Koosneb: aksonid-juhib signaale eemale raku kehast erinevate märklaudade suunas Dendriidid-võtavad vastu signaale teiste närvirakkude aksonitelt Rakukeha(tuum jms) Neuron lõpeb sünapsiga Eri tüüpi neuronid: Motoorne(seonudvad lihastega-saab liigutada), sonsoorne, interneuronid(kerged) Morfoloogiliselt erinevad neuronud: erinevad selle poolest, kuidas on seotud Neuroneid tekib elu jooksul juurde 2

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
thumbnail
6
odt

Käitumise bioloogilised alused. Õppimine

KÄITUMISE BIOLOOGILISED ALUSED. ÕPPIMINE. 1. Millistest osadest koosneb närvirakk ja mis on nende osade ülesanded? Närviraku peamised ehituslikud osad on rakukeha, dendriidid (lühikesed jätked) ja aksonid (ehk neuriit, pikk jätke). Dendriidi on rakukeha suhtes aferentsed närvikiud, neid pidi liiguberutus rakukeha suunas. Aksonid seevastu juhivad erutusimpulsse rakukehast eemale, olles seega rakukeha suhtes eferentsed närvikiud. Aksonid ja dedriidid moodustavad neuroneid omavahel ühendades keerulisi närvivõrgustikke. Need võrgustikud saavad integreeruda tänu neuronitevahelistele ühendustele, mille tagavad spetsiaalsed mikromehhanismid ­ sünapsid. Rakukeha omakorda koosneb tuumast ja teistest organellidest,mis on vajalikud raku elutegevuseks ja talitluseks. 2. Mis on müeliin, kus teda leidub ja mis on tema funktsioon? Müeliin on spetsialiseeritud gliiarakkude toodetav aine, mis isoleerib aksonid üksteisest. Müeliin on rasvarikas aine, m

Psühholoogia
thumbnail
5
docx

Käitumise bioloogilised alused

Tunnetuspsühholoogia. Küsimused ja vastused. I Käitumise bioloogilised alused 1. NEURONID. Millistest osadest koosneb närvirakk ja mis on nende osade ülesanded? Dendiitideks kutsutavad lühikesed järked rakukeha otsas kannavad elektrilisi signaale rakukehasuunas edasi. Neuriit ehk akson ­ pikk jätke juhib signaale neuronist välja. Ravieri' kitsend aitab signaalidel kiiremini kesknärvisüsteemist lihasteni jõuda. Neuriidi lõpu ülesanded jagunevad kaheks ­ pikendamine ja harunemine. Schwannirakud toodavad perifeerses närvisüsteemis neuronitele müeliini. Müeliintupe peamiseks ülesandeks on suurendada impulsside paljunemist müeliiniga k

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
thumbnail
12
docx

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon

TUNNETUSPSÜHHOLOOGIA JA KÄITUMISE REGULATSIOON KÄITUMISE BIOLOOGILISED ALUSED JA ÕPPIMINE I Käitumise bioloogilised alused 1. NEURONID. · Millistest osadest koosneb närvirakk ja mis on nende osade ülesanded? Neuron koosneb : a)dendriitidest, mis hargnevad välja rakukehast ­ kannavad närvierutust rakukeha poole b)rakukehast (tuum ja muud organellid) ­ võtta vastu ja edasi anda närvierutust c)aksonist ehk närvilõpmest (aksoni kungastik, mueliinikiht, kollateraalharud, presunaptiline aksonilõpe) ­ kannab närvierutust teiste rakkudeni · Mis on närviraku sees? Tuum ja muud organellid. · Milliseid funktsionaalselt ja/või morfoloogiliselt eri tüüpi neuroneid oskad nimetada? o Motoorne ­ liikumine, lihased, liigesed PNS o Sensoorne ­ vaimne o Interneuron

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
thumbnail
5
docx

Psüühika: Mälu

mälu Unustamine seoses vananemisega ­ tähelepanuvõime halvenemine Millist seaduspära Graafik,mis näitab kuidas me unustame. Näiteks L7, ÕO7 illustreerib esimesel tunnil unustame poole mis oleme õppinud, unustamiskõver? ning materjali tuleb pidevalt uuesti üle vaadata et kinnistada õpitut. Veel et esimese 20 minutiga unustame 40% ja kuue päeva pärast mäletame ainult 30% sealt edasi unustamine aeglustub Millised õppimise 1. Otsesed õpistrateegiad aitavad õpitavat hankida, L7 strateegiad on seniste töödelda, meelde jätta, meenutada, uuringute alusel tõestatult efektiivsed? reprodutseerida Miks need toimivad? mälustrateegiad (abstraktsete või

Eripedagoogika
thumbnail
14
doc

Biheivioristlikud õppimisteooriad

Tartu Ülikool Eripedagoogika Osakond KLASSIKALISE JA OPERANTSE TINGITUSE OLEMUS JA RAKENDUSED ÕPPEKASVATUSTÖÖS. OPERANTNE TINGITUS INIMÕPPIMISEL Referaat Koostaja: Ann Aosaar Tartu 2009 2 SISUKORD SISUKORD...............................................................................................................................3 LISA 5 ­ Jadaprogramm.........................................................................................................3 SISUKORD 3...........................................................................................................................4 SISUKORD 3 3.......................................................................................................................4 LISA 5 ­ Jadaprogramm 3 3.......................................................................

Haridusteaduskond
thumbnail
6
odt

õppimine 2021

ÕPPIMINE ja MÄLU Mis on õppimine? Õppimine on protsess, mille käigus kujunevad kogemuse vahendusel suhteliselt püsivad muutused inimese teadvuses. Kogemuse läbi toimuv püsiv muutus käitumises või teadmistes Kogemusi võib omandada välismaailmaga kokkupuutes, aga ka mõtteoperatsioonide abil. Protsess pole iseenesest jälgitav, teadvuse muutuse üle saame otsustada inimese välise käitumise ja tegevusvõime põhjal. Vajalik kohanemiseks muutuvate keskkonnatingimustega. Õppimise mehhanismid * Harjumine ehk habituatsioon Ootamatu tugev stiimul kutsub esile orienteerumisreaktsiooni (ärritaja poole vaatamine, lihaste pinguldumine, südametegevuse muutumine jms). Orienteerumisrefleks kaob kui ärritajal pole inimesele tähtsust. Näiteks igapäevane rongi- või trammimürin akna taga • Sensitiveerumine - füsioloogiliste reaktsioonide tugevnemine mingi jõulise või kahjustava stiimuli toimel Õppimisteooriad • Klassikaline õppimine • Operantne õppimine

Kategoriseerimata




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun