Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

ORGANISATSIOONI-, JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

2Organisatsiooni-, juhtimis- ja suhtlemispsühholoogia alused
Leht 2/19
MAINORI KÕRGKOOL
Ärijuhtimise õppesuund
Majandusarvestuse ja finantsjuhtimise eriala
Könol Halilova
ORGANISATSIOONI-, JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED
Ainetöö

Juhendaja: Mare Kurvits, Aud.

Rakvere 2008
SISUKORD
Sissejuhatus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....3

  • Juhtimine ja tegevus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....5
  • 1.1 Mida teeb juht oma töös ja kuidas on see seotud psühholoogiaga . . . . . . . . . ....5
  • 1.2 Juhi rollide analüüs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....5
  • 1.3 Eesmärgitee mudel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...6
  • Juhtide vajalikud oskused ja omadused . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...6
    3. Juhtimisstiilid ja nende uurimine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...7
  • Juhtimisvõrk (Managerial Grid ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 8
  • Juht ja organisatsioon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...10
  • Juhtimine kui tugi- ja põhitegevus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...10
  • Intuitsioon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. .... 10
  • Juhtimisinfo valdamine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .... 10
  • Edukus tähendab kliente . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 11
  • Juhtide lahkumise põhjus organisatsioonist . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 11
  • Meeskonna juhtimine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...14
  • Vastanditega toimetulek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...14
    10. Konfliktide tekke põhjused ja lahendused . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
    10.1 Konfliktide lahendamine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
    Kokkuvõte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .....17
    Kasutatud kirjandus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....18
    Retsensioon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....19
    SISSEJUHATUS
    Ainetöö eesmärgiks oli välja selgitada, millele juhid oma töös peamiselt keskenduvad. Ettevõtja ja ärijuhi aeg on kallis. Ta vajab lühidalt ja kiirelt mõistetaval kujul ülevaadet, mis on oluline äritegevuses. Juhtimine ei piirdu üksnes äriorganisatsiooni ohjamisega. Ettevõtte jaoks peavad olema selged sellised mõisted nagu visioon , missioon , eesmärk ja strateegia.
    Psühholoogiaalast asjatundlikust ei väljenda mitte teadusharu põhimõistete ja teooriate tundmine vaid elunähtuste iseseisva ja sügava lahtimõtestamise oskus. XX sajandi üks mõjukamaid psühholooge Kurt Lewin kinnitas teatavasti, et pole midagi praktilisemat hea teooria tundmisest. Juhtimisteooriate
  • Vasakule Paremale
    ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #1 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #2 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #3 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #4 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #5 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #6 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #7 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #8 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #9 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #10 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #11 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #12 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #13 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #14 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #15 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #16 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #17 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #18 ORGANISATSIOONI--JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED #19
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-03-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 224 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor mylana Õppematerjali autor
    Ainetöö eesmärgiks oli välja selgitada, millele juhid oma töös peamiselt keskenduvad. Ettevõtja ja ärijuhi aeg on kallis. Ta vajab lühidalt ja kiirelt mõistetaval kujul ülevaadet, mis on oluline äritegevuses. Juhtimine ei piirdu üksnes äriorganisatsiooni ohjamisega. Ettevõtte jaoks peavad olema selged sellised mõisted nagu visioon, missioon, eesmärk ja strateegia.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    docx

    Juhtimisstiilid referaat

    on see, kes suudab keskkonnaga hästi kohaneda. Otsitakse ju üha enam liidreid organisatsioonidesse, kes oleksid eestvedajaks eesmärkide saavutamisel. Iga liider rakendab eesmärkide saavutamiseks oma juhtimisstiile, mis on just tema arvates kõige efektiivsem. Liidriks ei saa lihtsalt hakata, liidriks saadakse oma kompetentsi pideva suuredamise teel. Selles protsessis tuleb läbida palju etappe, mis on nii profesionaalsed kui ka isikliku arengu etapid. Allikate loetelu Alas R. 1999. Organisatsiooni-, juhtimis- ja suhtlemispsühholoogia alused: Riigi -ja kohaliku omavalitsuse ametnike pädevuskoolituse õppematerjal (online). http://www.riigikantselei.ee/arhiiv/atp/Koolitus/oppematerjal/orsgps.htm#1.3. (13.10.2012) Peets E. 2006. Fazer Amica juhtide poolt rakendatavad juhtimisstiilid ja nende eripärad Hersey-Blnchardi meetodi põhjal. Bakalaureusetöö. Tartu: Tartu Ülikooli majandusteaduskond Levald H. 2010. Kvaliteedijuhtimine ja selle rakendamine avalikus juhtimises (online)

    Juhtimise alused
    thumbnail
    18
    doc

    Juhi erinevad rollid

    efektiivselt tegutseda. Eestvedaja rollil on tuleviku tähenduses silmapaistev tähtsus. Juht kasutab oma mõjuvõimu ja eestvedaja rollis mõjutab töötajaid saavutama tulemuslikumaid eesmärke. Eestvedaja hoiab juht silma peal töötajate tegutsemisel, kannab hoolt motiveerimise, arendamise ja juhendamise eest. Vastutab uute töötajate töölevõtmise, edutamise ja edasiste koolitamiste eest. Mida rohkem organisatsioon liigub demokraatia suunas, seda suurem tähendus on eestvedaja rollil. Lisaks aitab eestvedajana kaasa organisatsiooni kultuuri (püsiväärtuste) arendamisele. Eestvedamine väljendub erinevate tegevuste koosmõjuna (Taylor 2007). Sidepidaja ehk ühendaja roll on seotud suhetega väljaspool oma osakonda või organisatsiooni. Juht arendab välja kontaktide võrgustiku paljude inimestega. Ei tohi unustada ei formaalseid ega mitteformaalseid suhtlemiskanaleid töötajate vahel

    Juhtimise alused
    thumbnail
    15
    doc

    Juhtimine

    Juhtimise alused (2. loeng) Liina Puusepp Sissejuhatus juhtimisse Tehnoloogia ja eriti infotehnoloogia arengu tõttu on töö muutunud väga keeruliseks ja spetsiifiliseks. Juhtidel on üha raskem kõigi alluvate tööd detailselt tundma õppida. Lahendus on leitud selles, et juhtidele õpetatakse, kuidas inimestega ümber käia. Seega on suhtlemisel juhtimises väga suur osa.

    Juhtimine
    thumbnail
    21
    doc

    Juhtimine, juhtimisaluste eksami vastused

    selleta oleks ühiskonnas tegemist enama kui omapäi igas suunas liikuva ja tegutseva inimhulgaga. Juhiks võib pidada iga inimest, kellel on vähemalt üks alluv. Juhtida saab ka näiteks autot, lennukit või jalgratast, aga juhtida saab ainult nende liikumist, mitte neid endid. 2. Organisatsiooni mõiste Sõna ,,organisatsioon" tuleneb kreeka keelest, kus ta tähistas korrastust ja kooskõlastatud tervikuks korrapärastumist. Organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel. Org on inimrühm, kellel on kindlad strateegia, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi saavutamiseks. Organisatsioonide hulka kuuluvad nii era- kui ka riigiettevõtted, ametlikud kui ka mitteametlikud asutused. Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on anda tulemusi. Organisastioon peab suunama ja korraldama kõik oma varad kavandatud tulemuste saavutamiseks. Tegutsemiskeskonnana peab organisatsioon looma head tingimused

    Juhtimine
    thumbnail
    17
    pdf

    Juhtimise aluste kordamine eksamiks

    Täitjatepoolse konkurentsi kartmine Kujutlusvõime puudumine. Egoism, soovimatus töga kaasnevat kuulsust alluvatega jagada Taltsutamatus Reetlikus, kohustetundev puudumine Autoritaarsus juhtimises Teadmisteega eputamine 1 Juhtimise alused: EKSAMIKS | 16. detsember 2008 5. Juhtide põhilised rollid ja oskused. a. Rolliks nimetatakse käitumist, mida oodatakse isikult, kes on organisatsioonis teatud positsioonil b. Juhi rollid Mintzbergi järgi Suhtlusrollid Esindaja, juhtija. eestvedaja, sidepidaja Infoga seotud rollid Vastuvõtja, jagaja, kõneleja

    Juhtimise alused
    thumbnail
    16
    docx

    Juhtimise alused

    strateegilised otsuseda; arusaamatuste lahendaja ­ erandlike probleemide lahendamine; läbirääkija ­ lepingute sõlmimisel organisatsioonile parimate tehingute saamine. 11. Mida võib mõista organisatsiooni ja juhtimisteooria all? a. See kujutab endast organisatsiooni ja juhtimise seaduspärasuste ja põhimõtete kogumit.Teooria sisusks on seisukohad ja järeldused selle kohta, mis on määrav ja miillest tuleb lähtuda, et organisatsioon ja juhtiminne täidaks oma eesmärgi. 12. Kes olid teadusliku juhtimise koolkonna rajajateks? a. Rajanud põhiliselt tööstusorganisatsioonide juhid, iga päev juhtimisega tegelenud inimesed. Frederic Taylor- "ThePrinciples ofScientific Management"Kirjutas esimese juhtimisalase teose. Ta sünastas põhimõtted, mis võib võtta juhtimise teadusliku mõistmise aluseks. 13

    Juhtimise alused
    thumbnail
    7
    doc

    Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused

    · Lühiajalised, vähema kui aasta peale kavandatud operatiivplaanid, millega tegelevad kõige madalama tasandi juhid (Miller, Catt, Carlson, 1996: 152). Strateegiline planeerimine Strateegia määrab organisatsiooni põhieesmärgid ja peamised teed nende saavutamiseks, andes organisatsioonile kindla tegevussuuna, eeldusel et eesmärgid on mõõdetavad, arusaadavad ning reaalsed (Miller, Catt, Carlson, 1996: 152). Strateegilistest eesmärkidest lähtub, kuhu tahab organisatsioon tervikuna jõuda kaugemas tulevikus ja seejärel lähemas perspektiivis. Järgmised eesmärgitasandid on seotud vastavate plaaniliikidega: need on taktikalised ja operatiivsed eesmärgid. Kui keskkond jätta tähelepanuta, pole võimalik koostada toimivat plaani. Planeerimise vältimatu koostisosa ongi keskkonna analüüs. Sellest lähtuvalt määratakse missioon ja tegevussuunad, hinnatakse olemasolevat olukorda ja tuletatakse vastavad tegevusplaanid. Taktikaline ja operatiivne planeerimine

    Juhtimine
    thumbnail
    5
    docx

    KUI MINA OLEKSIN JUHT

    TALLINNA MAJANDUSKOOL Ametnikutöö osakaond Meery-Heleen Pikkor SR118 KUI MINA OLEKSIN JUHT ESSEE-REFERAAT Juhendaja:Laine Simson 2012 KUI MINA OLEKSIN JUHT Mina kui juht? Hetkel ei kujta ma ennast ette juhina. Olen alles noor ja omandan edaspidiseks eluks vajalikke teadmisi. Juht peab olema julge, hea suhtleja, tundma arvutiprogramme, juhatama koosolekuid, korraldmama meeskonnatööd, omab motiveerimisoskust ja peab tundma ümbritsevat keskkonda. Minu isiklikult puudub julgus esineda. Aga iga juht peab oskama esineda oma meeskonna ees. Kes on juht? Juht on inimene kes juhib mingit teatud organisatsiooni. Juht peab olema enese suhtes organiseeritud ja töötajate suhtes aus. Organiseeritud tähendab seda, et ta ei hüppa pidevalt ühelt jalalt teisele, ei tekita segadust, juhib mõtestatult. Juht täidab mitmeid erinevid rolle, millest üks on organisatsiooni ühendaja roll. Juht peab juhtima. Hea juht on inime

    Juhtimine




    Meedia

    Kommentaarid (1)

    marismarismaris profiilipilt
    Maris LUlu: väga hea
    15:27 02-01-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun