Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"riigikantselei" - 310 õppematerjali

riigikantselei - http://www.riigikantselei.ee/?id=72868 2. Statistikaamet - http://www.stat.ee/naidikulaud 3. Riigikantselei - http://www.riigikantselei.ee/?id=72897 4. Riigi Teataja - https://www.riigiteataja.ee/akt/940717 (RT I 2005, 50, 396) 5. Keskkonnaministeerium - http://www.envir.ee/orb.aw/class=file/action=preview/id=1105581/EL_SA_Strat_y levaade2009.pdf
thumbnail
15
doc

Referaat- Vabariigi Valitsus

9. klass 2008/2009õa Sisukord 1. Sissejuhatus lk2 2. Vabariigi Valitsus lk3 2.1 Ministeeriumid lk4 2.2 Ministeeriumite moodustamine lk5 2.3 Eesti Vabariigi Ministrid lk6 2.4 Valitsuse moodustamine lk7 2.5 Riigikantselei lk8 3. Põhiseadus lk912 4. Kokkuvõte lk13 5. Kasutatud kirjandus lk14 2 1.Sissejuhatus Vabariigi Valitsusele kuulub täidesaatev riigivõim. Valitsuse moodustavad ministreeriumid

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
107 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Eksami vastused - Eesti avalik haldus

Euroopa Liit otsustab: tolliliit, konkurentsieeskirjad, eurotsooni rahandus, ühine kaubanduspoliitika Jagatud pädevused: põllumajandus ja kalandus (v.a. mere bioloogiliste ressursside kaitse), keskkond, tarbijakaitse, transport, üleeuroopalised võrgud, energeetika, vabadusel, turvalisusel, ja õigusel rajanev ala Liikmesriik otsustab: 55 valdkonda, sh maksustamine, pensionipoliitika, kaitsepoliitika, finantsperspektiivi vastuvõtmine, perekonnaõigus, sotsiaalpoliitika 14. Riigikantselei. Riigikantselei on Vabariigi Valitsuse juures olev valitsusasu-tus, kelle eesmärk on toetada Valitsust ja peaministrit poliiti- ka kujundamisel ja elluviimisel. Riigikantselei on aruandeko-hustuslik Valitsuse ja peaministri ees. Riigikantselei: toetab valitsuse töö planeerimist, koostab valitsuse tegevusprogram-mi ja koordineerib selle elluviimist; valmistab ette ja korraldab valitsuse istungeid ja kabinetinõupidamisi; tagab valitsuse õigusaktide eelnõude põhiseadusele ja teistele sea-

Ühiskond → Avalik haldus
61 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesistujariigi ülesanded

juhul on abistada neid nende töös ja vahel võidakse tal paluda täita teatavaid ülesandeid kõrge esindaja eest, nt. välisasjade nõukogu istungi juhatamine, kui arutatakse ühise kaubanduspoliitika küsimusi. (Euroopa Ülemkogu, 2019) KASUTATUD KIRJANDUS Euroopa Ülemkogu, E. N. (2019). Euroopa Ülemkogu, ELi Nõukogu. Retrieved from ELi nõukogu eesistujariik: https://www.consilium.europa.eu/et/council-eu/presidency-council- eu/ Riigikantselei. (2017). Riigikantselei . Retrieved from Eesti eesistumine 2017: https://www.riigikantselei.ee/et/valitsuse-toetamine/euroopa- liit/eesti-eesistumine-2017

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Riigikontroll, Riigikogu, Stenbocki maja

MEMO Teema Seminar-praktikum Kuupäev 23.10.2015 Kellelt Ulvi Mehiste Kellele Sulev Lääne Eesmärk Õppeseminar Riigikontrolli, Riigikogu ja Riigikantselei töökorraldusega tuvumiseks 1. Riigikontroll Tarmo Olgo tulemusauditi osakonna peakontrolör Riigikontrolli ametnikud võivad kuuluda erakondadesse, kuid see ei tohi segada tööd, neutraalsus on oluline. Eetikanõukogu seisukoht – sõnavabadus. Ühe toiminguga tegeleb min 5 kuni 6 inimest. Raportid punane – riigikogule, sinine – ülevaade ilma hinnangute ja soovitusteta, roheline – keskkonna audit.

Ühiskond → Ühiskond
21 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Stenbocki maja

Stenbocki maja Stenbocki maja, kus alates 2000. aastast asuvad Vabariigi Valitsus ja Riigikantselei, on üks silmapaistavamaid ehitisi Toompea põhjanõlval, mis mere poolt vaadates annab oma klassitsistliku ehitusmassiiviga olulise panuse Tallinna vanalinna Maja ehitusloo algus seostub asehalduskorra sisseseadmisega Balti provintsides 1783. aastal, kui Eestimaa- ja Liivimaa kubermange hakati tihedamalt liitma muu Vene impeeriumiga. Riigivõimu initsiatiivil ja rahalisel toetusel algas siin intensiivne kroonuehitiste planeerimine. Muuhulgas planeeriti Tallinna ehitada uus hoone

Ajalugu → Ajalugu
57 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Nimetu

turva-, efektiivsuse, käideldavuse, ühilduvuse ning muid nõudeid. Riigikantselei dokumendihalduse osakond käivitas 2005. aastal koostöös Riigi Infosüsteemide Arenduskeskusega elektroonilise dokumendivahetuse arendamise projekti. Projekti eesmärgiks on rakendada automaatne ja turvaline paberivaba dokumendivahetus avalikus sektori asutuste dokumendihaldussüsteemide vahel. Dokumendihaldusjuhtide koostöövõrgu toel on Riigikantselei koostanud avaliku sektori dokumendihalduse arendamise lähiaastate tegevuskava, mis seab põhieesmärgiks tagada 4 avalikus sektoris kiire, lihtne ja läbipaistev asjaajamine. Selle eesmärgi saavutamiseks viiakse läbi mitmeid arendusprojekte järgmiste alaeesmärkide saavutamiseks: · elektroonilise dokumendihalduse osakalu suurendamine, sealhulgas elektroonilise dokumendivahetuse arendamine.

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
36 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Riikogu ja valitsus.

pensione ja abirahasid, garanteerida rahvuskultuuri püsimine ja areng, kaitsta elu- ja looduskeskkonda. Välissuhtluse vallas: korraldada suhtlemist teiste riikidega, tagada riigi välisjulgeolek. Portfellita minister ­ minister, kellel ei ole oma ministeeriumi Kantsler ­ ministeeriumi tegevust korraldav parteiliselt sõltumatu tippametnik Riigisekretär ­ ei esinda valitsuses ühtegi erakonda, nimetab ja vabastab ametist peaminister. Riigikantselei juht. Riigikantselei ­ täidesaatva võimu asjaajamise korrashoidmiseks tegutseb valitsuse juures riigikantselei.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
54 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti arhitektuuur

avas uksed Tallinna kaubamaja, Tööstusprojekti hoone sai valmis 1963. aastal. Samal aastal avati ka Teaduste Akadeemia raamatukogu tsirkuse naaberkinnistul. Tsirkusetelk lammutati 1966. aastal, et teha ruumi Estonia puiestee 1 elumaja laiendusele, eelkõige aga projekteerijate majale. Fotol vaade tsirkusele kaubamaja poolt. Vasakul kulgeb Lenini, tänane Rävala puiestee. Stenbocki maja on klassitsistlik hoone Tallinnas Toompea põhjaserval, Eesti Vabariigi Valitsuse ja Riigikantselei asupaik. Hoone kavandas Johann Caspahr Mohr Eestimaa kubermangu kohtuasutuste jaoks, kuid pärast hooneehituse riikliku finantseerimise lõpetamist 1788. aastal jätkas krahv Jakob Pontus Stenbock hoone ehitust isiklikest vahenditest. Hoone sai valmis 1792. aastal ja sellest sai hoopis krahvi Tallinna residents. 1891. aastal võeti maja kasutusele kohtuhoonena (Tallinn- Haapsalu Rahukogu jt.), kohtud töötasid seal 1987. aastani, mil valmis Liivalaia kohtumaja. 1996.

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

TÄIDESAATEV VÕIM. VALITSUS

TÄIDESAATEV VÕIM. VALITSUS *Valitsus teostab täidesaatvat riigivõimu, viies ellu riigi sise- ja välispoliitikat. *Valitsust juhib peaminister(Andrus Ansip) ja sinna kuuluvad täitevvõimu erinevad valdkondi valitsevad ministrid: Majandusminister: Juhan Parts Justiitsminister: Kristen Michal Kaitseminister: Urmas Reinsalu(IRL esimees) Keskkonnaminister: Keit Pentus-Rosimannus Kultuuriminister: Rein Lang ( Reform) Haridus- ja teadusminister: Jaak Aaviksoo (IRL) Põllumajandusminister: Helir-Valdor Seeder (IRL) Rahandusminister: Jürgen Ligi (reform) Regionaalminister: Siim Valmar Kiisler Siseminister: Ken- Marti Vaher (IRL) Sotsiaalminister: Hanno Pevkur Välisminister: Urmas Paet Riigikogu esimees : Ene Ergma VALITSUSE MOODUSTAMINE Presidentaalne riik, kaks peamist parteid. Nt Ameerika Ühendriigid : Rahva poolt valitud president nimetab uue valitsuskabineti, mis kinnitatakse Senati...

Ühiskond → Ühiskond
18 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ühiskonna kordamisküsimused § 2.5-2.7 - Riigikogu

· Välisministeerium · Kaitseministeerium · Siseministeerium · Justiitsministeerium · Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium · Põllumajandusministeerium · Rahandusministeerium · Keskkonnaministeerium · Sotsiaalministeerium · Haridus- ja teadusministeerium · Kultuuriministeerium. Ajutine ministrikoht: Portfellita minister. Ministeeriumi igapäevase asjaajamise juhtimine: Kantsler Asjaajamise korrahoidmine: Riigikantselei. Riigikantselei juht: Riigisekretär. 22. Selgita: Peaminister ­ valitsuse juht. Minister ­ valitsuse liige, kes juhib ministeeriumi Ministeerium ­ valitsemisasutused, mis korraldavad valitsemist eri valdkondades. Portfellita minister ­ minister, kel pole ministeerium, vaid ainult väike büroo. Portfellita ministrikoht luuakse ajutiselt, et korraldada poliitikat mingis valdkonnas, mis on hetkel eriti oluline. Kantsler ­ ministeeriumi tegevust korraldav parteiliselt sõltumatu tippametnik

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
54 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valitsus

büroosid. Minister tegeleb ministeeriumi poliitilise juhtimisega. Igapäevase töö eest vastutab ministeeriumis kantsler. Kantsler on kõige kõrgem mittepoliitiline ametnik. Peaminister on Vabariigi Valitsuse kui meeskonna juht. Ta koordineerib valitsuskabineti igapäevast tööd ja esindab Vabariigi Valitsust suhtluses Riigikoguga. Asjaajamise (kirjavahetus, igapäevane dokumentatsioon, vastuvõtud jmt) eest vastutab Vabariigi Valitsuse juures riigikantselei. Riigikantselei eesotsas on riigisekretär. Peaministrikandidaadi nimetab Vabariigi President. Peaministrikandidaat teeb ettepaneku, kes kuuluksid ministritena valitsusse. Eestis on raske ühel parteil Riigikogus enamust saada. Seetõttu läheb Vabariigi Valitsuse moodustamiseks vaja mitme erakonna koostööd ja üksmeelt. Vabariigi Valitsuse volitused kestavad järgmiste Riigikogu valimisteni. Selle volitused võidakse

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Vabariigi Valitsuse moodustamine ja peamised ülesanded

oma pädevuse piires Euroopa Liidu poliitika kujundamisel. Minister juhib ministeeriumi iseseisvalt ja ainuvastutavalt. Peaministril ega teistel ministritel ei ole õigust ministri vastutusalasse sekkuda. Kui peaminister leiab, et minister ei lähtu valitsuse kui terviku eesmärkidest, on tal õigus teha Vabariigi presidendile ettepanek minister ametist vabastada. Vabariigi Valitsuse ministrid Peaminister Taavi Rõivas Peaministri ja valitsuse tööd toetab Riigikantselei. Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski Tervise- ja tööminister juhib Sotsiaalministeeriumi. 12 Sotsiaalkaitseminister Margus Tsahkna Sotsiaalkaitseminister juhib Sotsiaalministeeriumi. Haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi Haridus- ja teadusminister juhib Haridus- ja Teadusministeeriumi. Välisminister Marina Kaljurand Välisminister juhib Välisministeeriumi. Keskkonnaminister Marko Pomerants Keskkonnaminister juhib Keskkonnaministeeriumi

Õigus → Õigusteadus
14 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Eesti avalik haldus - mõisted

• VV suunab ja koordineerib valitsusasutuste tegevust Vabariigi valitsus läheb laiali kui: –On kokku tulnud uus Riigikogu koosseis; –Kui läheb läbi umbusaldusavaldus peaministrile või kogu valitsusele; –Peaministri surma puhul; –Valitsus astub ise tagasi. Maavanema nimetab ministri ettepanekul viieks aastaks ametisse Vabariigi Valitsus. Riigikantselei • Toetab Vabariigi Valitsust ning peaministri tööd • Juhib Riigisekretär (mh. korraldab ka VV tööd) • Riigikantselei koostab valitsuse tegevusprogrammi ning koordineerib selle elluviimist, korraldab VV istungeid, tagab VV aktide põhiseadusele jt. seadustele vastavuse, koordineerib Eesti seisukohtade kujundamist ja nõustab peaministrit EL-i asjades, korraldab avaliku teenistuse tippjuhtide värbamist ja arendamist jne. Riigikogu – seadusandlik võim Vabariigi valitsus – täidesaatev võim Kohalik omavalitsus tähendab kohalike võimuorganite õigust ja võimet seaduse piires ja kohalike

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Lipuetikett, lippude ja riigivapi kasutamine

Heisatav lipp peab vastama seadusega kehtestatud etalonile ning olema puhas ja terve. Eesti lipp heisatakse päikesetõusul, kuid mitte hiljem kui kell 8.00. Eesti lipp heisatakse Pika Hermanni torni iga päev päikesetõusul, kuid mitte varem kui kell 7.00. Eesti lipu heiskamisel Pika Hermanni torni kasutatakse muusikalise signatuurina Eesti Vabariigi hümni algusfraase. Eesti lippu ei langetata Riigikogu, Vabariigi Valitsuse, Riigikohtu, kohtu, Riigikontrolli, Õiguskantsleri, Riigikantselei, ministeeriumi, Eesti Panga, maavalitsuse, valla- ja linnavolikogu ning valla- ja linnavalitsuse hoonel ning piiripunktis. Põhikooli, gümnaasiumi, kutseõppeasutuse, rakenduskõrgkooli ja ülikooli hoonel heisatakse kõigil koolipäevadel Eesti lipp. Alaliselt heisatud Eesti lippu tuleb valgustada pimedal ajal. Eesti lipu heiskamiseks tuleb valida koht, kust lipp kõige paremini välja paistab. Leina tähistamiseks heisatakse Eesti lipp leinalipuna. Lipumasti heisatakse leinalipp nii, et

Filosoofia → Etikett
32 allalaadimist
thumbnail
6
docx

AHM seminar-praktikumi memo

9) täidab muid ülesandeid, mis põhiseaduse ja seadustega on antud Vabariigi Valitsuse otsustada. Riigikantselei on Vabariigi Valitsuse juures olev valitsusasutus, kelle eesmärk on toetada Vabariigi Valitsust ja peaministrit poliitika kujundamisel ja elluviimisel ning aidata tagada head riigivalitsemist. Riigikantselei on aruandekohustuslik Vabariigi Valitsuse ja peaministri ees. Riigikantseleid juhib riigisekretär, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist peaminister oma korraldusega. Riigikantselei ülesanded on järgmised:  toetab valitsuse töö planeerimist, koostab valitsuse tegevusprogrammi ja koordineerib selle elluviimist  valmistab ette ja korraldab valitsuse istungeid ja kabinetinõupidamisi  tagab valitsuse õigusaktide eelnõude põhiseadusele ja teistele seadustele vastavuse  koordineerib Eesti seisukohtade kujundamist ning nõustab ja toetab peaministrit Euroopa Liidu asjades

Õigus → Õigus
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Iseseisev töö 2.5-3.2 ühiskonnaõpetuses

Iseseisev töö Ptk 2.5-3.2 Küsimused: 1) Millega tegelevad fraktsioonid ja komisioonid Riigikogus? 2) Mis on Riigikogus koalitsioon ja apositsioon? 3)Kuidas hääletatakse Riigikogus? 4)Mida tähendab umbusalduse avaldamine? 5)Kuidas toimub presidendi valimine? 6) Kuidas toimub valitsuse moodustamine? 7)Riigikantselei, kantsler, riigisekretär, portfelita minister . 8)Mis on maakond, kelle institutsioon on maavalitsus ja maavanem? 9)Iseloomusta Eesti kohtusüsteemi ­apellatsioon, kassatsioon, advokaat, prokulör, kaasistuja. 10)Milline on Eesti riigikaitse süsteem? 11)Millega tegeleb KAPO? 12)Erakond, vasakpoolsed, parempoolsed, erakonnad, tsentriparteid. 13)Mis on AÜ? 14)Mis on kodanikuühiskond? Vastused: 1)Fraktsioonis räägitakse läbi partei seisukohad arutusele tulevates küsimustes, koostatakse nende põhjal seaduseelnõud, parandus ettepanekud ning kooskõlastatakse...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Euroopa Liidu mõju Eesti Majandusele

liikmesriikide toetus. Eesti Euroopa Liidu kujundab ja teostab Vabariigi Valitsus. Eesti Euroopa Liidu poliitika keskne koordinatsiooniüksus on riigikantselei ja Eesti ametnikud osalevad Euroopa Liidu töögruppide ning komiteede töös. Et Eesti valitsusasutused töötaks ühtse meeskonnana, on loodud kõiki osalisi ühendav ministeeriumidevaheline komisjon nimega 10 Euroopa Liidu koordinatsioonikogu. Riigikantselei ja selle Euroopa Liidu sekretariaat on Eesti Euroopa Liidu poliitika keskne koordinatsiooniüksus. (Riigikantselei, Eesti Euroopa Liidu poliitika ja selle eesmärgid) Eesti eesmärgid ja põhimõtted, millele Euroopa Liidu suunalises tegevuses tuginetakse, määrab kindlaks Vabariigi Valitsus peale avalikkusega konsulteerimist. Euroopa Liiduga liitumisest saadik on Eestis koostatud raamdokumente, milles määratakse kindlaks peamised põhimõtted,

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

HALDUSÕIGUSE KONTROLLTÖÖ KÜSIMUSED

prokuratuur, SKA... 4. Nimeta täidesaatva riigivõimu asutusi. Vabariigi Valitsuse seaduse § 38 kohaselt on täidesaatva riigivõimu asutuseks: Valitsusasutused ja valitsusasutuste hallatavad riigiasutused. Valitsusasutused on riigi eelarvest finantseeritavad asutused, millele seadusega või seaduste alusel antud põhiülesandeks on täidesaatva riigivõimu teostamine. Valitsusasutusteks on: Ministeeriumid, riigikantselei, maavalitsused, ametid ja inspektsioonid ning nende kohalikud täidesaatva riigivõimu volitusi omavad asutused. 5. Milline sisuline vahe on valitsusasutustel ja valitsusasutuste hallatavatel riigiasutustel? Valitsusasutused on riigi eelarvest finantseeritavad asutused, millele seadusega või seaduse alusel antud põhiülesandeks on täidesaatva riigivõimu teostamine. Valitsusasutused on sisuliselt riigiorganid. Valitsusasutusteks on: · Ministeeriumid

Ühiskond → Avalik haldus
33 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Priiuse põlistamine päev

noortevõistlusi maakondades. Mitmed kodanikuühendused ja organisatsioonid, nagu EELK, Eesti Lipu Selts, muinsuskaitse selts, kindral Laidoneri selts jt on teinud üleskutse tähistada 27. mär tsi ­ vabaduse pööripäeva ­ väärikalt ja see võiks olla eelkõige tänu väljendamise päev. «Heisakem 27. märtsil riigilipud ja kandkem sinimustvalgeid värve oma rinnas!» kutsuvad organisatsioonid. Riigikantselei infonõunik Riina Soobik ütles, et riigikantselei toetab igati sinimustvalge kandmise mõtet tol päeval ning 27. mär tsil võiks olla sinimustvalget näha kõikjal rahva seas ­ näiteks kolmeliikmelise pere puhul saab üks kanda sinist, teine musta, kolmas valget v õi jällegi kanda Eesti lipuv ärve eri riietusesemetena. Peaministri nõunik ja ajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho on teinud ar vutuse selle kohta, miks on selleks p äevaks just 27. mär ts 2013, aga mitte mõni muu päev.

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Õiguse ja avaliku halduse teise loengu küsimused

asutus), KOV asutus (halduse või linna halduse kandja), Valitsusasutus. 19. Nimeta ametiasutusi valitsusasutused, Riigikogu Kantselei, Riigikontroll, kohus,Õiguskantsleri Kantselei, KOV üksuse ametiasutus(nt Volikogu Kantselei), MUPO jne. 20. Millised on Täidesaatva riigivõimu asutused? Valitsusasutused (nt. ministeeriumid, maavalitsused, riiglikud ametid ja inspektsioonid, kaitsevägi, riigikantselei, prokuratuur, vanglad, rahvusarhiiv, häirekeskus jne). Tegelevad inimeste õiguste ja kohustuste üle otsustamisega ning riiklikult tähtsate küsimustega. RIIK FINANTSEERIB. On põhimäärus ja eelarve + pitsat väikese riigivapiga.Korraldavad seaduste täitmist. Vajalike rakendusaktide koostamist ja nende täitmise kontrollimist. Uute seaduste eelnõude ettevalmistamist. Avalik teenistus. Valitsusasutuste hallatavad asutused - RIIK FINANTSEERIB

Õigus → Õigus alused
12 allalaadimist
thumbnail
6
odp

Paul-Eerik Rummo

PaulEerik Rummo 19 jaanuar 1942 Elulugu Sündis Tallinnas Õppis Tallinna 2. Keskkoolis Lõpetas Tartu Ülikooli 1965. aastal eesti filoloogina On töötanud Vanemuise ja Draamateatri kirjandusala juhatajana 19661976 elas Rummo vabakutselise kirjanikuna Tallinnas On olnud loomeliitude kultuurinõukogu liige, Riigikantselei kultuurikonsultant, Eesti Komitee liige, kultuuri ja haridusminister, Tallinna linnavolikogu liige. 2007 aasta sai ta Eesti Migratsioonifondi nõukogu esimeheks. Rummo on ema poolt mustlaspäritoluga PaulEerik Rummo on abielus näitleja ja kirjaniku Viiu Härmiga. Liberaalidemokraatliku Partei asutajaliige ja esimees On kirjanik Paul Rummo poeg Video ,,Prostituudi laul" http://www

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Jätkusuutlik areng

edukusenõuded säästva arengu põhimõtete ja Eesti traditsiooniliste väärtuste säilitamisega. Üldise arengusuunana määratletakse riigi liikumine teadmuspõhise ühiskonna suunas ning pikaajalisi eesmärke viiakse ellu erinevate valdkondade strateegiliste arengudokumentide alusel. 2 2007. aastast üldkoordineerib strateegia elluviimist ja aruandluse koostamist Riigikantselei strateegiabüroo. Valdkondadeülese koostöö toetamiseks loodi 2008. aastal asjakohane ministeeriumitevaheline säästva arengu töörühm. Keskkonnavaldkonna arengut suunab Säästev Eesti 21 eesmärk "ökoloogiline tasakaal" ning selle alameesmärkideks on: · loodusvarade kasutamine viisil ja mahus, mis kindlustab ökoloogilise tasakaalu · saastumise vähendamine · loodusliku mitmekesisuse ja looduslike alade säilitamine. Kokkuvõte

Ühiskond → Kodanikuõpetus
106 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Natsi-Saksamaa/Kolmanda Riigi riigi kunst

Alasti naisi kujutati harvemini. Tuntuimateks skulptoriteks tol ajal olid Arno Breker ja Josef Thorak. Arno Breker oli 3 tuntud kui Hitleri lemmikkunstnik. Ta on suurel hulgal tuntud inimeste pronksportreesid valminstnud, näiteks Adolf Hitler'i, Albert Speer'i, Richard Wagner'i, Paul von Hindenburg'i ja paljude teiste. Skulptuure asetati avalikesse kohtadesse propaganda eesmärgil. Näiteks uue riigikantselei hoone ees olevad kaks kuju, die Partei ja die Wehrmacht kehastasid natsipartei ja armee aariapärast olemust. Arhidektuur Natsismile omane arhidektuur sai alguse kui sai valmis Zeppelinfeld staadium Nürnbergis, kus hakati regulaarselt paraade ja muid üritusi pidama. Kolmanda Reiigi arhidektuurile võib omaseks pidada suurusehullustust. Kuid Hitleri kõige suuremaks arhidektuuriliseks eesmärgiks võiks pidada Berliinist Welthauptstadt Germania loomist

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Avalik haldus, eksami kordamiseks

Seda protsessi nimetatakse detsentraliseerimiseks. Avalik-õiguslikke haldusülesandeid võib seadusega või selle alusel halduslepinguga või haldusaktiga üle anda ka eraõiguslikele isikutele, nii füüsilistele kui ka juriidilistele isikutele (notarid, kohtutäiturid, volitatud veterinaararstid jne). Otsene ehk vahetu riigihaldus ehk riik Üldkompetentsiga haldusorganid: Vabariigi President Vabariigi Valitsus Valitsusasutused (alluvad Vabariigi Valitsusele): Riigikantselei (ei ole alluvussuhtes teiste valitsusasutustega) Inspektsioonid – allub ministeeriumile Ministeeriumid Maavalitsused (ei ole alluvussuhtes teiste valitsusasutustega) Ametid – allub ministeeriumile Kaudne ehk delegeeritud riigihaldus- loodud riigi poolt iseseisva seaduse alusel * Avalik-õiguslik asutus – põhiline eesmärk pakkuda kindlaid avalikke teenuseid * Avalik-õiguslik sihtasutus – põhiline eesmärk ümberjaotada riigi ressursse (nt.

Ühiskond → Avalik haldus
74 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Parlament, valitsus ja president

03.2010 e-valitsus · Sülearvutitest, spetsiaalsest tarkvarast, serverist ning audio-videoseadmetest koosnev süsteem · ministritel pole vaja kaasas tassida pabereid · enne istungi toimumist toimub materjalide elektrooniline arutelu, arvamuste avaldamine · loodussõbralik, aitab suurendada otsustamise läbipaistvust 15.03.2010 halduskorraldus 16 Riigikantselei · toetab valitsust ja peaministrit poliitika kujundamisel ja elluviimisel · toetab ministri, kes ei juhi ministeeriumi, tegevust · arendab Eesti avalikku teenistust · arendab dokumendihaldust ja korraldab arhiivindust · korraldab Riigi Teataja avaldamist 15.03.2010 halduskorraldus 17 Vabariigi Valitsuse liikmed 1) peaminister; 2) haridus- ja teadusminister; 3) justiitsminister; 4) kaitseminister;

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Valitsus

Kuidas moodustatakse Eestis valitsus? Toimub riigikogu valimised, peale mida alustavad erakonnad läbirääkimisi valitsuse moodustamiseks. President määrab peaministrikandidaadi, mida ta tutvustab riigikogule, kes seejärel hääletavad poolt või vastu. Millal valitsus tagasi astub? Kui tekib peaministri umbusaldus. Millised on valitsuse ülesanded? Õigusalane tegevus, majandus, sotsiaalne heaolu ja kultuur, välissuhted. Kui palju võib Eestis olla maksimaalselt ministreid? See loetelu pole seadusega määratud. Millest räägitakse, kui räägitakse ministriportfellidest? See tähendab, et koos ametikohaa saab minister ka õiguse ja kohustuse juhtida ministeeriumi tööd. Miks töötab valitsuse juures palju ametnikke? Sest valitsusel on nii palju erinevaid valdkondi ja ülesandeid, et nad palkavad selleks ametnikke. Miks ametnikus seoses valitsuse vahetamisega ei muutu? Sest valitsuse vahetusega jäävad ülesanded ikkagi samaks. Üheparteiline valits...

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pagulaste vastu argumendid debatiks

 Eesti turvalisus kannataks- niigi väike riik, kiirem kultuuriline reostus ja häving . (54% eestlastest/ 46% muu rahvus Riigikantselei tellis omnibuss uuringu vormis EMORilt uuringu)(TOM)  Eesti Riigil majanduslikud probleemid- pole mõtet aidata teisi, kui meie riigi siseasjad pole stabiilsed. Paljud pered näljas, palju töötuid, iive madal.  Kuni lähteriigis olukord ei stabiliseeru, ei vähene ka inimeste hulk- kui Eesti võtab vastu pagulased ei tähenda see seda et riigis asjad paranevad. Tuleb alustada pigem nende riigi korrastamise ja

Geograafia → Demograafia
4 allalaadimist
thumbnail
15
doc

GoPro dokumendihaldus tarkavara

Lisaks eelnevale võimaldab GoPro saada täpse ülevaate sisestatud dokumentidest ja nende olukorrast. 11 VIIDATUD ALLIKAD 1. Avalik sektor ja tervishoid. Net Group. [http://www.netgroup.ee/referentsid-ja- lahendused/avalik-sektor-ja-tervishoid/] 05.11.2011. 2. Dokumendihaldus. Net Group. [http://www.netgroup.ee/tag/funktsionaalsus/] 05.11.2011. 3. Dokumendihalduse metaandmete mudel. Riigikantselei, 30.05.2006. [https://valitsus.ee/UserFiles/valitsus/et/riigikantselei/dokumendihaldus/arendusteg evus/dokumendihalduse-metaandmed/RK_meta_mudel_ver_5.0.pdf] 05.11.2011. 4. Dokumendihalduses juhib avalik sektor. Äripäev, 25.07.2003. [http://www.ap3.ee/? PublicationId=31503ED6-39D4-4163-9D98- 74AA1E3959CE&code=2435/rubr_artiklid_243507] 05.11.2011. 5. Dokumendivahetuskeskus. Vikipeedia, 23.08.2011. [http://et.wikipedia

Informaatika → Majandusinfosüsteemid
30 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ãœhiskond

Riigikogu. e parlamendi ül. on: · arutada ja tasakaalustada läbi mitmesugused seisukohad · võtta arutelu põhjal vastu seaduseid. · Panna ametisse valitsus ja kontrollida tema tegvust · Võtab vastu riigieelarve Riigikogu juhatuses on esimees ja 2 aseesimeest. Ülejäänd liikmed kuuluvad komisjonidesse: keskkond, kultuur maaelu, majandus, põhiseadus, rahandus, riigikaitse, sotsiaal, välis, õigus. Fraktsioon. e saadikurühm- erakonna liikmed riigikogus. Presidendi ül. : · Esindab rahvusvahelises suhtlemises · kuulutab välja riigikogu valimised ja seadused · määrab peaministri kandidaadi; · nimetab ja vallandab valitsuse liimeid. · Teeb riigikogule ettepanekuid kõrgete riigiamtenike nimetamiseks · nimetab kohtunikud ja eesti panga presidendi · on riigikaitse kõrgeim juht Valitsuse ül: · ...

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti valitsus

Eesti Vabariigi Valitsus ehk Vabariigi Valitsus teostab täidesaatvat riigivõimu Eesti Vabariigi põhiseaduse ja seaduste alusel. Valitsus teostab täidesaatvat riigivõimu vahetult või valitsusasutuste kaudu.Vabariigi President võib peaministri ettepanekul nimetada ametisse ministreid, kes ei juhi ministeeriumi ja kelle ülesanded määrab kindlaks peaminister oma korraldusega, mis tehakse teatavaks valitsuse istungil. Nende ministrite kulutused kaetakse Riigikantselei eelarves eraldi selleks ettenähtud vahenditest. Vabariigi Valitsuses ei ole üle 15 liikme. Vabariigi Valitsuse nimetab ametisse president 3 päeva jooksul pärast seda, kui Riigikogult valitsuse moodustamiseks volituse saanud või Riigikogu poolt üles seatud peaministrikandidaat on esitanud talle valitsuse koosseisu. Ministri nimetab ametisse president peaministrilt sellekohase ettepaneku saamisest 3 päeva jooksul

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Vabariigi valitsus

VABARIIGI VALITSUS ­ KÕRGEIM TÄIDESAATEV VÕIM Valitsuse kestus oleneb valitsemiskorraldusest ja töö tulemustest. Eestis vahetub valistus: I. Pärast riigikogu valimisi, mille järel eelmine valitsus volitused maha paneb II. Pärast valitsuskriisi, mille tagajärjel riigkogu avaldab umbusaldust peaministrile. S.t kogu valitsuse tagandamist President määrab peaministrikandidaadi ning riigikogu otsustab. Kui on poolt, hakkab see minister moodustama valitsust. Kui vastu, esitab president uue kandidaadi. Mida rohkem on valitsusel parlamendis toetajaid, seda pikem on ta iga. Aitab ka see , kui kõik ministrid kuuluvad samasse erakonda. Kuid erakonnal on vaja selleks vähemalt pool parlamendikohtadest ­ üheparteiline valitsus. Parlamentaarses riigis vahetub valitsus kiiremini kui parlament, sest esinevad valitsuskriisid. Need on erimeelsused valitsuses või valitsuse ja parlamendi vahel...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
45 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Riigiõigus - Riigikontroll

1) sisekontrolli, finantsjuhtimist, finantsarvestust ja finantsaruandeid; 2) majandustegevuse, sealhulgas majandustehingute õiguspärasust; 3) juhtimise, organisatsiooni ja tegevuse tulemuslikkust; 4) infotehnoloogiasüsteemide usaldatavust • Tulemuslikkuse hindamisel lähtub Riigikontroll järgmistest kriteeriumitest: - säästlikkus; - tõhusus; - mõjusus. Riigikontrolli poolt teostatav majanduskontroll hõlmab (RKS § 7 lg 1) - riigiasutusi (nt Riigikantselei, Sotsiaalministeerium, Eesti Pank); - kohaliku omavalitsuse üksusi – valdu ja linnu; - avalik-õiguslikke juriidilisi isikuid (nt Rahvusringhääling); - äriühinguid, sihtasutusi ja mittetulundusühinguid, millega riik, kohaliku omavalitsuse üksused või avalik-õiguslikud juriidilised isikud on seotud seaduses ettenähtud viisil (nt sihtasutus, kelle asutaja või liige on riik). • KOV-de auditeerimisel on Riigikontrolli volitused piiratud (RKS § 7 lg 1 p 3)

Õigus → Riigiõigus
11 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Asjaajamise korraldamine

nende elukäigu jooksul. · Arhivaal - Dokument, millele on kehtestatud säilitustähtaeg või mida säilitatakse tema väärtuse tõttu ühiskonnale, riigile, omanikule või teisele isikule. · Arhiiv - Asutuse või isiku tegevuse käigus loodud või saadud arhivaalide terviklik kogum. 2. Millised institutsioonid koordineerivad riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste ja avalik- õiguslike juriidiliste isikute asjaajamise ja arhiivinduse alast tegevust EV-s? Vastus: Riigikantselei, Rahvusarhiiv, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium 3. Kirjeldage diferentseeritud asjaajamist. Diferentseeritud ­ osa asjaajamist toimub tsentraliseeritud ja osa struktuuriüksustes. Diferentseeritud asjaajamine- võetakse dok vastu, saadetakse välja, tulevad tagasi algsesse struktuuriüksusesse edasitoimetamiseks Diferentseeritud asjaajamine Osa asjaajamisoperatsioone - tavaliselt dokumentide vastuvõtmine, väljasaatmine, sageli ka registreerimine - toimub

Infoteadus → Asjaajamine
120 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Avalik haldus konspekt

– Õiguse arusaadavus (ennustatavus) – Avaldamiskohustus • Proportsionaalsus (meetmed vastavad eesmärgile) Täidesaatev võim:  Täidesaatvat riigivõimu teostab Vabariigi Valitsus • Täidesaatva riigivõimu asutused on: – valitsusasutused; – valitsusasutuste hallatavad riigiasutused (ministeeriumi valitsemisalas, Riigikantselei või maavalitsuse haldamisel) Valitsusasutused on: • ministeeriumid; • kaitsevägi; • Riigikantselei; • maavalitsused; • ametid ja inspektsioonid ning nende kohalikud täidesaatva riigivõimu volitusi omavad asutused Ning lisaks: • Avalik-õiguslikud juriidilised isikud (ERR, Töötukassa, ülikoolid jt.) • Riigi “osalusega” eraõiguslikud juriidilised isikud (sihtasutused, äriühingud) Riigikontroll:

Ühiskond → Avalik haldus
29 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Avaliku halduse eksamiks kordamine

LEA KÜSIMUSED: 1.Iseloomusta tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud halduskorraldust! Milline on haldusorganisatsioonide jaotus Eestis? Tsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus otsustav võ im paikneb organisatsiooni tasandite ü laosas ehk võ im suureneb alt ü lesse (alluvussuhted). Otsustamine on kiire, kontroll juhtimise ü le on keskpunktis, vä listab ebaü htlase arengu allorganisatsioonis. (võim ühes kohas, keskel) Detsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus võ im on hajutatud iseseisvate ü ksuste vahel, kes on ü ksteisega koostö ö suhtes. Mida rohkem on halduskandjaid, seda detsentraliseeritum avaliku halduse organisatsioon on. (võim laiali) Eesti-? Eestis on nii tsentraliseeritud kui detsentraliseeritud halduskorraldust. Eesti kasutab mõlemat, nii traditsioonilist kui ka hierarhilist süsteemi. 2.Milline staatus on riigikantseleil valitsusasutuste seas? Mis ...

Haldus → Haldusjuhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kommunikatsioon kui riigivõimu ja rahva sõber ning vaenlane

kõigutada või lausa kukutada. See on delikaatne suhe ­ nii kommunikatsiooni kui võimu suhe. See on kommunikatsiooni ja võimu endavaheline delikaatne suhe. Kumbki ei ole ju tegelikult võimukam, ei kommunikatsioon oma sadade lähenemiste ja uskumuste või praktikatega, ega ka võim, demokraatlik või autoritaarne. «Kodanike osalemine avaliku võimu otsuste tegemises on vajalik selleks, et sünniksid paremad otsused,» ütleb Eesti vabariigi riigikantselei valitsuskommunikatsiooni käsiraamat ausalt ja otsekoheselt välja. «Kaasamine aitab riigil hoiduda vigadest ja vältida arusaamatusi, hinnata paremini otsuste võimalikke mõjusid ning saavutada nende tõhus rakendumine.» (Eesti Vabariigi Valitsus 2012) Igal valitsuse teol on tulemused, mis mõjutavad kodanikke, ettevõtteid ja organisatsioone, ühiskonda, rahvusvahelist üldsust. Sellepärast peab suhtlemine kuuluma valitsuse igasuguse

Informaatika → Kommunikatsioon
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vabariigi valitsus

18) Millised on ministeeriumi kantsleri töö ülesanded? V: 1) ministeeriumi osakondade ja talituste üldjuhtimine ja ministeeriumi asjaajamise korraldamine; 2) ministeeriumi osakondade ja talituste põhimääruste väljatöötamise korraldamine ning nende esitamine ministrile kinnitamiseks; 3) ministrile ettepanekute esitamine ministeeriumi osakondade ja talituste juhatajate ametisse nimetamise ja ametist vabastamise kohta. 19) Millised on Riigikantselei põhiülesanded? V: 1) Vabariigi Valitsuse töö planeerimise toetamine, sealhulgas Vabariigi Valitsuse tegevusprogrammi, riigi konkurentsivõime tõstmise ning säästva ja jätkusuutliku arengu strateegiliste arengukavade koostamise ja elluviimise koordineerimine; 2) Vabariigi Valitsuse istungite ja valitsuskabineti nõupidamiste ettevalmistamine ja korraldamine; 3) Vabariigi Valitsuse õigusaktide eelnõude põhiseadusele ja teistele seadustele vastavuse tagamine;

Ühiskond → Ühiskond
25 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ühiskonnaõpetus. Jätkusuutlik areng

ökosüsteemide kahjustumisele. 2007. aasta detsembris palus ülemkogu komisjonil esitada 2009. aasta juuniks teise arenguaruande2 ELi säästva arengu strateegia kohta. Käesolev läbivaatamine toimub vastusena ülemkogu soovile. Käesoleva läbivaatamise täienduseks avaldab Eurostat 2009. aasta lõpuks ELi säästva arengu strateegia seirearuande, milles mõõdetakse edusamme kvantitatiivsete näitajate alusel. (5) Kasutatud materjalid 1. Riigikantselei - http://www.riigikantselei.ee/?id=72868 2. Statistikaamet - http://www.stat.ee/naidikulaud 3. Riigikantselei - http://www.riigikantselei.ee/?id=72897 4. Riigi Teataja - https://www.riigiteataja.ee/akt/940717 (RT I 2005, 50, 396) 5. Keskkonnaministeerium - http://www.envir.ee/orb.aw/class=file/action=preview/id=1105581/EL_SA_Strat_y levaade2009.pdf

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Avaliku halduse konspekt

· Kohalik omavalitsus kui halduskandja. Kohaliku omavalitsuse põhiseaduslikud garantiid. Eesti halduse organisatsioon (täidesaatva võimu organisatsioon) koosneb 3-me tüüpi halduskandjast: I. Vahetu riigihaldus ehk riik a. Üldkompetentsiga haldusorganid a.i. Vabariigi President a.ii. Vabariigi Valitsus b. Valitsusasutused (alluvad Vabariigi Valitsusele) b.i. Riigikantselei (ei ole alluvussuhtes teiste valitsusasutustega) b.ii. Inspektsioonid ­ allub ministeeriumile b.iii. Ministeeriumid b.iv. Maavalitsused (ei ole alluvussuhtes teiste valitsusasutustega) b.v. Ametid ­ allub ministeeriumile II. Kaudne e. delegeeritud riigihaldus ­ nad on loodud riigi poolt iseseisva seaduse alusel: a

Ühiskond → Avalik haldus
108 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kliimamuutuste mõju

Eesti Vabariigi julgeolekupoliitika alused 2010; 11. Üleriigiline planeering „Eesti 2030+“; 12. Transpordi arengukava 2014–2020; 13. Energiamajanduse arengukava aastani 2030 (eelnõu); 14. Konkurentsivõime kava „Eesti 2020“; 15. Eesti riiklik põlevkivi arengukava aastani 2020; Ülesanne 2. Kliimamuutuste mõjuga kohanemise arengukavad 1. Isik või asutus Mõju või huvi 2. Maa-amet Riigi omandis oleva maa valitseja. 3. Riigikantselei Vabariigi Valitsuse ja peaministri toetamine poliitika kujundamisel ja elluviimisel. 4. Maanteeamet Teehoiu korraldamine ja tingimuste loomine ohutuks liiklemiseks riigimaanteedel. 5. Riigimetsa Majandamise Keskus Riigimetsa majandaja ja haldaja, säästliku looduskasutuse korraldamine riigimetsas. 6

Geograafia → Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Valitsus, kohtusüsteem

Ministrid ­ kõik eluvaldkonnad on jaotatud ministrite vahel ­ 13 1) portfelliga ministrid ­ oma ministeerium. Neid on 11 2) portfellita ministrid ­ büroo, kuid minsteeriumi pole. Kahel ministril pole oma ministeeriumi, jagavad teistega. - kantseler ­ korraldab ministeeriumi igapäevatööd, apoliitilised. Ministeeriumis on erinevad ametid, bürood jne.. nt. Siseministeeriumisse kuuluvad politsei ja piirivalve. - riigikantselei ­ juhib riigisekretär, ülesanne aidata korraldada valitsuse tööd. Kohtusüsteem/Õigussüsteem- 1. Mandri-Euroopa õigussüsteem ­ põhineb Rooma õiguse ja Saali õiguse segunemisel, seadustekogumid ­ seadused koondatud tervikuks ning õiguse mõistmisel lähtutakse esmajoones sellest koodeksist. 1 ekspert 2. Angloameerika õigussüsteem ­ Briti-koloneaalvõim ­ õigusakte võib olla palju, kuid ühtne koodeks puudub

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Eesti valitsemissüsteem

Vabariigi Valitsusse kuuluvad peaminister ja ministrid. Ministrid jagunevad ministriteks, kes juhivad ministeeriumi (nn portfelliga ministrid) ja ministriteks, kes ei juhi ministeeriumi (nn portfellita ministrid). Vabariigi President võib peaministri ettepanekul nimetada kuni kaks portfellita ministrit. Põhiseaduse kohaselt suunab ja koordineerib Vabariigi Valitsus valitsusasutuste tegevust. Valitsusasutused on ministeeriumid, Riigikantselei ja maavalitsused, samuti ametid ja inspektsioonid ning nende kohalikud täidesaatva riigivõimu volitusi omavad asutused. Eestis on 11 ministeeriumi. Iga ministeerium täidab seadusest tulenevaid ja Vabariigi Valitsuse poolt antud ülesandeid ning on tema valitsemisalas olevate ametite ja inspektsioonide ning muude riigiasutuste kõrgemalseisev organ. Ministeeriumide valitsemisalad kehtestab Riigikogu Vabariigi Valitsuse seadusega. Peaministri ülesanded:

Ühiskond → Ühiskond
13 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Euroopa liidu mõju Eesti majandusele

roll maaelu arengus, põllumajandusega seotud elanikkonna sissetulekutes ning keskkonna säästva kasutamise soodustamisel. Eesti majandus on küll oma tasemelt veidi taga pool Euroopa Liidu 7 liikmesriikidest. Kindlasti annab rahaühenduse liikmesolek Eestile väga palju uusi võimalusi, mis iseseisval väikeriigil puuduvad. KASUTATUD MATERJAL [1] Riigikantselei, „Ülevaade Euroopa Liidu liikmelisuse mõjust Eestile,“ [Võrgumaterjal]. Available: https://www.riigikantselei.ee/valitsus/valitsus/et/riigikantselei/euroopa/arhiiv/eesti-viis- aastat-euroopa-liidus/ulevaade-euroopa-liidu-liikmelisuse- mojust/Eesti_5_aastat_Euroopa_Liidus.pdf [Kasutatud 04. jaanuar 2016] 8

Ühiskond → Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Vabariigi Valitsuse moodustamine ja peamised ülesanded

Valitsuse moodustavad ministreeriumid. Ministreeriume juhivad ministrid. Ministri kinnitab ametisse president. Eesti Vabariigi Valitsuse õigused on sätestatud Eesti Vabariigi põhiseaduse VI peatükis. Ministreeriumita ministrit nimetatakse portfellita ministriks. Portfellita ministreid võib olla kõige rohkem kaks. Ministrid ei või kuuluda mitteühtegi liitu ega organisatsiooni, ning ei tohi töötada kusagil mujal kui ainult Vabariigi Valitsuses. Vabariigi Valitsuse juures asub Riigikantselei, mille põhiülesandeks on valitsuse teenindamine ­ valitsuse ja peaministri asjaajamise korraldamine ja tehniline teenindamine. Riigikantseleid juhib riigisekretär. VABARIIGI VALITSUS Vabariigi Valitsusele kuulub täidesaatev riigivõim. Täidesaatva riigivõimu mõistesse kuulub ka piiratud ulatusega õigusloome ja õigusemõistmine. Seaduste rakendamiseks, on neid sageli vaja täpsustada või konkretiseerida. Seda tehakse Vabariigi Valitsuse ja ministrite määrusega.

Õigus → Õigus
81 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Jätkusuutlik areng

Ka Eesti Säästva arengu riiklik strateegia ,,Säästev Eesti 21" katab palju erinevaid valdkondi, mille elluviimise eest vastutavad erinevad ministeeriumid. Lisaks on jätkusuutliku arengu eesmärkide täitmine tihedalt seotud konkurentsivõime küsimustega. Eesti jätkusuutlikust arengust Kuna riigi konkurentsivõime tõstmiseks koostatud Eesti majanduskasvu ja tööhõive tegevuskava 2005-2007 elluviimise koordineerimisega tegeles Riigikantselei, otsustas valitsus 2006. aasta mais teha säästva ja jätkusuutliku arengu strateegiliste arengukavade elluviimise koordineerimise samuti Riigikantselei ülesandeks. Säästva arengu strateegia koostamise ja elluviimise koordineerimisega tegeleb Riigikantseleis strateegiadirektor. Lisaks on strateegiadirektor nimetatud riiklikuks kontaktisikuks/koordinaatoriks säästva arengu küsimustes. Praegu töötab strateegiadirektorina Keit Kasemets. Strateegiadirektori tegevust toetab

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
177 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Võimude lahusus, 3 võimuharu, demokraatlik ühiskond

tõkestamiseks välja eriolukorra riigis või selle osas; 9) täidab muid ülesandeid, mis põhiseaduse ja seadustega on antud Vabariigi Valitsuse otsustada. 10. Milline roll on täita riigisekretäril? § 95. Vabariigi Valitsuse juures on riigikantselei, mida juhib riigisekretär. Riigisekretäri nimetab ametisse ja vabastab ametist peaminister. Riigisekretär võtab sõnaõigusega osa valitsuse istungitest. Riigisekretäril on riigikantselei juhina samad õigused, mis on seadusega antud ministrile ministeeriumi juhtimisel. 11. Kellel on pärast Riigikogu valimisi õigus valitsuse moodustamiseks? § 89. Vabariigi President määrab neljateistkümne päeva jooksul Vabariigi Valitsuse tagasiastumisest peaministrikandidaadi, kellele teeb ülesandeks uue valitsuse moodustamise. 12. Millal on valitsuse määrused kehtivad? § 96. Vabariigi Valitsuse istungid on kinnised, kui valitsus ei otsusta teisiti.Valitsus teeb oma

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Riigi ja kohalik eelarve

Kohaliku omavalitsuse eelarve. 1. Kuidas koostatakse Eesti riigieelarvet? Riigieelarve koostamine võtab aega terve aasta või rohkemgi. Koostamise õiguslikeks alusteks on põhiseadus ja riigieelarve seadus. Kõige tähtsaim roll eelarveprotsessis on rahandusministeeriumil. Algul koostatakse riigieelarve aluseks olev seadus järgmise nelja aasta kohta. Peale seda kogub rahandusministeerium kokku ministeeriumide, põhiseaduslike institutsioonide ja Riigikantselei järgmise aasta täpsustatud eelarvetaotlused ning alustab augusti alguses ministeeriumidega läbirääkimisi parimate rahastamislahenduste leidmiseks. Lähtudes Vabariigi Valitsuse poolt kinnitatud riigieelarve seadusest ja rahandusministri riigieelarve koostamise alasest määrusest, esitavad põhiseaduslikud institutsioonid, Riigikantselei ja ministeeriumid rahandusministeeriumile järgneva aasta eelarveprojektid ehk arengukavade

Majandus → Eelarvestamine
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Riigieelarve

Riigikogu menetleb riigieelarve seaduse eelnõu, teeb vajadusel muudatusi ning võtab riigieelarve vastu seadusena, mis jõustub järgmise eelarveaasta alguses ehk 1. jaanuaril. Riigieelarvet on võimalik eelarveaasta kestel Vabariigi Valitsuse ettepanekul muuta või täiendada (kulude kogumahu suurenemisel või vähenemisel) lisaeelarvega Vabariigi Valitsusele antud täiendavate volituste alusel. Lisaeelarve esitavade põhiseaduslikud institutsioonid, Riigikantselei ja ministeeriumid Rahandusministeeriumile aasta eelarveprojektid ehk arengukavade esimese aasta tegevuskavad ja vastavad finantsplaanid. Eelarveprojektide koostamise ja esitamise tingimused kehtestab rahandusminister vastava määrusega.

Majandus → Majandus
46 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valitsus ja president

· Majandus ja kommunikatsiooniminister: Juhan Parts (IRL) Valitsus: Täidesaatva võimu organ. Koosneb peaministrist ja 12 ministrist · Stenbocki maja ­ Toompeal. Rahukohtu 3. Endine kohtuhoone, ehitas krahv Stenbock. Valitsuse residents alates sügises 2000. · 44 valitsuse koosseisu olnud (k.a. eksiilvalitsused). Praegu 45., ametis 5.04.07. · Samas majas asub ka Riigikantselei. · Valitsuse istungit juhib peaminister. Istung kord nädalas ­ neljapäev 10.00 Peaministri äraolekul asendab teda määratud minister. · Oluliseks töövormiks kabineti nõupidamised. Arutlusel olulised küsimused. Neljapäev 16.00 · Nõupidamised ei toimu: 1) peaministrit pole riigis 2) jõuluajal ja suvepuhkuste ajal. Moodustamine:

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Avalik haldus

Haldusorgani mõiste ja tunnused Avaliku halduse kandjatel on õigusvõime, kuid puudub teovõime.Tegutsema on suutelised aga üksnes inimesed, kes realiseerivad haldusekandjate õigusi ja kohustusi.Haldusekandja ja inimeste ühendamine toimub õigustehniliselt haldusekandja organi kaudu. Organ on õiguslikult loodud haldusekandja asutus (ka koguna v isikuna tegutsev), millel on kindel pädevus (õigused ja kohustused).Kuid see pädevus ei ole tema isiklik pädevus, vaid haldusekandja pädevus. Organid väljendavad haldusekandja tahet oma pädevuse piires. Organ on iseloomulik ka eraõiguslikele juriidilistele isikutele. Organit võib määratleda institutsionaalse ja funktsionaalse tunnuse alusel: 1) institutsionaalselt kuulub organ küll halduse kandja koosseisu, kuid organisatsiooniliselt on ta iseseisev (haldusorganisatsiooniline mõõde). 2) funktsionaalselt kuulub organile kindel pädevus. Kuid see pädevus ei ole tema enda oma, vaid nn. võõras päde...

Õigus → Avalik õigus
12 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun