Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"väärtusahel" - 48 õppematerjali

väärtusahel - moodustub ettevõtte selliste tegevuste ketist, mille abil toodab ettevõte lisaväärtust ja konkureerib muude, klientidele samuti väärtusi tootvate ettevõtetega.
thumbnail
7
docx

Logistiline ahel kui tarne ja väärtusahel

Kokkuvõte 8 Kasutatud materjal 9 Sissejuhatus Referaadis on juttu tarneahelast, millest see alguse saab ja tarneahela juhtimisest. Tarneahelat saab jaotada nelja põhivaldkonda. Saame teada et tarneahelal on kolm juhtimise funktsiooni- ostu juhtimine, jaotamise juhtimine ja ladustamise juhtimine. Samuti on välja toodud tarneahela võtmetegevused. Väärtusahel toodab ettevõtte lisaväärtust ja konkureerib muude klientidega. Väärtusahel on ise laiem mõiste, ning ta hõlmab ka tarneahelat. Et analüüsida konkreetseid tegevusi, mille kaudu saavad ettevõtted luua konkurentsieeliseid, see on kasulik mudel firma nagu kett väärtuse loomisega seotud tegevuse. Väärtusahela eesmärk on luua väärtust, mis pakub toodet või teenust. Referaadi kirjutamisel kasutasin mitmeid erinevaid interneti allikaid. Referaadi lõpus on välja

Logistika → Logistika
111 allalaadimist
thumbnail
8
doc

B-web: väärtusahel

integreerides väärtuspakkumisi mitmetest allikatest. Väärtust võib defineerida kasuna, mida kasutaja saab tootelt või teenuselt. Teised b-webid keskenduvad valikule (madal väärtusintegratsioon); see tähendab terve hulga valikute tegemist ühe integreeritud lahenduse asemel. Majanduslik kontroll ja väärtusintegratsioon defineerivad b-webi viie põhitüübi peamised iseloomulikud jooned: agoraa, agregatsioon, väärtusahel, liit ja kommertsteenuste võrk (Joonis 1). Joonis 1. B-webi tüpoloogia Iseorganiseeruv Agoraa Liit KONTROLL Kommertsteenuste võrk Agregatsioon Väärtusahel Hierarhiline

Informaatika → Infosüsteemide...
55 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Tarne-ja väärtusahel

Väärtusahela lülide ehk liikmete nägemused kogu ahelast ja ahela erinevate lülide rollist on tihti suuresti erinevad. Tootja näeb sageli ennast olevat logistilise võrgustiku sõlmpunktis, hulgimüüja on see vastu tihti arvamusel, et tema tootja ja jaemüüja vahel tähtsaim logistiline sõlmpunkt. Jaemüüja omakorda on arvamusel, et tähtsaim lüli on tema, kuna tema puutub kokku lõpptarbijaga ja suudab setõttu kõige enam mõjutada ühise töö tulemust. Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustab nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla- ja allvooga, ehk suhe hankijate ja klientidega. Ülavoog ujutab endast ettevõtte ostuturgu ja see koosneb tarnijatest ning allhankijatest. Allvoog aga omakorda kujutab endast firma müügiturgu ehk kliente. Ettevõte võib kasutada ostu-ja müügiturgude suhtes väga erinevaidlähenemisviise. Kui müügiturul on enamasti tegemist konkurentsivõistlusega kogu oma halastamatuses, siis ostuturul võib ettevõte

Logistika → Logistika
93 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tarne ja väärtusahela kordamisküsimused

 TOOTE LOGISTIKA- logistika toimimine  TOOTE TURUSTAMINE- müügi ja turustamise toimimine 2. Mille põhjal tehakse ostuotsus? Ostuotsus tehakse kulu- ja kasumivõrdluse põhjal. 3. Kes otsustavad firma toodangu või teenuste kasulikkuse? Firma toodangu või teenuste kasulikkuse üle otsustavad kliendid. 4. Turustuskanali ülesanne Turustuskanali ülesanne on eemaldada tõkked kauba tootja ja kliendi vahelt. 5. Mida tähendab väärtusahel? Väärtusahel tähendab, et toodete voo juhtimisel tarnijalt tarbija suunas suurendavad logistika ja turunduse tegevused tarneahelas liikuva toote lisandväärtust. 6. Millest koosneb kasum ja millal toimub tehing? Kasum koosneb toote omadustest ja sellest, kui täpse ning usaldatava koostööpartnerina klient müüjafirmat kogeb. Tehing toimub, kui hind ja toote kvaliteet ja müüjafirma tegevuse kvaliteet vastavad kliendi ootustele 7. Kuidas saavutab firma konkurentsivõime suurenemise?

Logistika → Logistika
23 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Geograafia infoühiskond, mastaabiaefekt ja muu

ja infoajastul langes umes 40%-le . Teeninduse suurenemine hakkas pihta tööstusajastul ja tõusis kiiresti 5%-lt 70%-ni 5) Kuidas mastaabiefekt tagab toote omahinna (languse/ tõusu)? Vali sulgudest ja põhjenda. Mastaabiefekt - kui kõigi tootmistegurite panuseid suurendada mingi arv korda, siis suureneb ilmselt ka toodangu maht. Mastaabisääst tagab omahinna languse, sest tootmismahu suurenemisest tulenev kulude vähenemine ​tooteühiku​ kohta 6) Mis on toote väärtusahel? Mida sellega saavutatakse? Väärtusahel on tegevuste kogum toote valmistamisel, mille käigus ​lisatakse tootele väärtust. ● Teadus ja arendus ● Disain ● Tootmine ● Turundus ● Müük ja teenindus 7) Miks uute toodete väljatöötamisega saavad tegeleda (kõrgelt arenenud riigid/ arengumaad)? Vali sulgudest ja põhjenda. Uute toodete välja töötamisega saavad tegeleda kõrgelt arenenud riigid, sest neil on olemas

Geograafia → maailma loodusgeograafia ja...
0 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Logistika

informatsiooni- ja rahavoogude seisukohalt eesmärgiga analüüsida, planeerida ja teostada teatud hulk logistilisi funktsioone. Logistiline võrgustik - lüli, mis on seotud omavahel materjali-, info-, teenuste- ja rahavoogudega. Läbimisaeg - on ajavahemik, mis kulub vajaduse tekkimisest teostada tarneahela mingis faasis teatud logistikatoimingud kuni hetkeni, mil vastavad tegevused ja toimingud on teostatud. 7. Tarneahel ja väärtusahel: mõisted. Väärtused, mida lisab tootele logistika Tarneahel on ettevõtte traditsiooniliste protsesside ja tegevuste koordineerimine, lõpptarbijast kuni tarneahela alguseni, et tagada toodete, teenuste ja info väärtuseline kasumlikkus kliendile ja osanikule. Väärtusahel - moodustub ettevõtte selliste tegevuste ketist, mille abil toodab ettevõte lisaväärtust ja konkureerib muude, klientidele samuti väärtusi tootvate ettevõtetega.

Logistika → Baaslogistika
73 allalaadimist
thumbnail
5
docx

LOGISTIKA BAASKURSUSE KORDAMISKÜSIMUSED 2011

Porteri huvitaval ettevõtte konkurentsieelise teoorial. Teooria aluseks on väärtusahela kontseptsioon. 9. Kirjelda laiendatud tootekontseptsiooni, kuidas see seondub logistikaga ? Väärtuse lisamisega logistika poolt seondub otseselt laiendatud toote kontseptsioon marketingis. Selle sisu: ei piisa marketingialaste jõupingutuste keskendamisest ainult, nähtavale, füüsilisele tootele. Enamus füüsilistest toodetest on konkurentide poolt kergesti kopeeritav. 10. Mis on (Porteri) väärtusahel, kuidas see seondub logistikaga ? Väärtusahel on jada omavahel seotud tegevusi, mis loovad väärtust. Tarnijad-firma-klient. Väärtusahelat saab kasutada konkurentsieelise võimaluste leidmiseks ja mõistmiseks ning kuidas need võimalused mõjutavad väljamüügiväärtust. Väärtusahel koosneb primaarsetest e. põhitegevustest ning sekundaarsetest, ehk toetavatest tegevustest. 11. Millised on väärtusahela analüüsi eesmärgid ?

Logistika → Logistika
122 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Logistika eksami kordamisküsimused Mainor

Laiendatud tote kontseptsiooni sisu marketingis: ei piisa marketingialaste jõupingutuste keskendamisest ainult nähtavale/füüsilisele tootele. Enamus füüsilistest toodetest on konkurentide poolt kergesti kopeeritav. Kliendi ei osta mitte toodet, vaid sellest tulenevat kasulikkust. Seetõttu tuleb toote turustajal leida võimalusi,mis looks tootele kliendi jaoks täiendavat väärtust lisaks füüsilisest tootest loomulikult tulenevale väärtusele. 10.Mis on Porteri väärtusahel, kuidas see seondub logistikaga? Porteri teooria aluseks on väärtusahela kontseptsioon. Väärtusahel on jada omavahel seotud tegevusi, mis loovad väärtust. Väärtusahelat saab kasutada konkurentsieelise võimaluste leidmiseks ja mõistmiseks ning kuidas need võimalused mõjutavad väljamüügiväärtust.Väärtusahela kontseptsioon lubab vaadelda tegevusi, mis igas firmas aset leiavad ja kuidas need omavahel seotud on. Väärtusahel koosneb primaarsetest e põhitegevustest

Logistika → Logistika
303 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Geograafia, rahvastik ja majandus

6) analüüsib etteantud info põhjal linna sisestruktuuri ning selle muutusi; MUUTUSED MAAILMAMAJANDUSES (6 tundi) Õppesisu: 1. Muutused majanduse struktuuris ja hõives. 2. Tootmist mõjutavad tegurid ning muutused tootmise paigutuses. 3. Rahvusvahelised firmad. Autotööstus. 4. Tehnoloogilised uuendused 5. Kõrgtehnoloogia ja selle riskid tänapäeva maailmas Põhimõisted: ettevõtlusklaster, ettevõtluskobar, mastaabiefekt, toote väärtusahel, kapital, võrgustikupõhine majandus, kõrgtehnoloogiline tootmine, teaduspark, rahvusvaheline firma, geograafiline tööjaotus, Fordism, toyotism ettevõtlusklaster- ettevõtete kogum sarnastel tegevusaladel, koondunud ühte kokku. mastaabiefekt- omadus, mille kohaselt pikaajaline keskmine tootmiskulu ei muutu, kui tootmiskogus suureneb toote väärtusahel- on tegevuste kogum teenuste või toodete valmistamisel kapital-raha või realiseeritav väärtuste hulk, mida on võimalik investeerida.

Geograafia → Rahvastik ja majandus
58 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Ärilogistika eksami kordamisküsimused

8. Nimeta vähemalt 5 ettevõtte logistikategevust? Transport, ladustamine, kaupade käsitlemine, pakkimine ja turundamine. 1) Siseneva ja väljuva transpordi haldamine 2) Veeremipargi tegevuse korraldamine 3) Ladustamine 4) Materjali käsitlus 5) Tellimuste täitmine 6) Logistikavõrgustike kavandamine 7) Varude haldamine 8) Tarnete ja nõudluse plaanimine 9) Koostöö kolmanda poole logistikateenuste pakkujatega 9. Mis on väärtusahel, kuidas see seondub logistikaga? Väärtusahel on jada omavahel seotud tegevusi, mis loovad väärtust. Tarnijad firma klient. Väärtusahelat saab kasutada konkurentsieelise võimaluste leidmiseks ja mõistmiseks ning kuidas need võimalused mõjutavad väljamüügiväärtust. Väärtusahel koosneb primaarsetest e.

Logistika → Ärilogistika
230 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Baaslogistika eksam 2018

Transport, ladustamine, kaupade käsitlemine, pakkimine ja turundamine. 1) Siseneva ja väljuva transpordi haldamine 2) Veeremipargi tegevuse korraldamine 3) Ladustamine 4) Materjali käsitlus 5) Tellimuste täitmine 6) Logistikavõrgustike kavandamine 7) Varude haldamine 8) Tarnete ja nõudluse plaanimine 9) Koostöö kolmanda poole logistikateenuste pakkujatega 9. Mis on väärtusahel, kuidas see seondub logistikaga? Väärtusahel on jada omavahel seotud tegevusi, mis loovad väärtust. Tarnijad-firma klient. Väärtusahelat saab kasutada konkurentsieelise võimaluste leidmiseks ja mõistmiseks ning kuidas need võimalused mõjutavad väljamüügiväärtust. Väärtusahel koosneb primaarsetest e. põhitegevustest ning sekundaarsetest, ehk toetavatest tegevustest. Väärtusahela moodustavad omavahel seotud logistilised protsessid, milles iga protsess

Logistika → Baaslogistika
34 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Väärtusahela juhtimine- eksami kordamisküsimused

Väärtusahela ja tarneahela vahe? Tarneahel näitab millistest tarne etappidest koosneb lõpptoote kujunemine. Väärtusahel kirjeldab lisaväärtuse teket tarneahelas. Millised muutused on toimunud alates 90 aastatest tarneahelates? Viimase kümnendi edusammud IT-s ning elektroonilise kaubanduse arengus on pakkunud ettevõtetele võimalust pääseda uutele turgudele, piltlikult paremini siduda tarneahelas olevaid ettevõtteid omavahel ning optimeerida erinevaid äriprotsesse. Teiste sõnadega on tehnoloogia areng võimaldanud paralleelselt parandada klienditeeninduse taset ning alandada kulusid tarneahelas.

Logistika → Logistika
21 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Logistika I eksami materjal (spikker, koos raamatu lehekülgedega)

Terviklikus turunduses ei piisa ainult tootest endast, sest toodet on lihtne konkurentidel kopeerida. Lainendatud toote kontseptioon väidab, et klient ei osta mitte ainult toodet ennast, vaid sellega kaasnevaid hüvesid. Seetõttu tuleb toote turustajal leida võimalusi, mis looks tootele kliendi jaoks täiendavat väärtust lisaks füüsilisest tootest loomulikult tulenevale väärtusele. Kliendi kasu koosneb toote omadustest ja neile liidetud lisandväärtusest. 14) Porteri väärtusahel lk 89-93 Porteri väärtusahel jagab ettevõtte tegevused omavahel sõltuvateks. Porteri teooria aluseks on väärtusahela kontseptsioon, mis aitab analüüsida konkreetseid tegevusi, mille kaudu saavad ettevõtted luua väärtust ja konkurentsieelise. Koosneb põhitegevustest ja abitegevustest ehk toetavatest tegevustest. Põhitegevused: 1 Sisenev logistika  nt tooraine vastuvõtmine, käitlemine jne 2 Tegevusoperatsioonid  sisendite lõpptoodeteks muutmine

Logistika → Logistika ja tarneahelad
69 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Logistika eksam I kordamiseks

LOGISTIKA EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED 1) 7Õ reegel Klienditeenindust peetakse logistiliste süsteemide üheks kõige tähtsamaks komponendiks. Klienditeenindus kui 7 Õ reegel: Õige toode Õiges koguses Õiges seisukorras Õiges kohas Õigele kliendile Õige ajal Õige hinnaga 2) Virtuaalne tarneahel Virtuaalse logistika puhul ei pruugi materjali- ja infovood omavahel seotud olla. Tarneahela lülid on üksteisest geograafiliselt ja ajaliselt eraldatud. Ressursside juhtimine ja kontroll toimub elektrooniliselt internetilahenduste kaudu. See tähendab, et selleks ei pea ise füüsiliselt kohal olema. Virtuaalsel tarneahelal on kolm põhitunnust: Töötajad asuvad paljudes eri paikades Struktuur muutub kiiresti Paljusid funktsioone täidavad partnerid NT: Kõnekeskused (call centres) võtavad vastu tellimused, esitavad arved ja võtavad vastu makseülekanded. Samas asub kõnekeskus kontoritest, tootmisüksustest või ladudest erinevas koha...

Logistika → Logistika
140 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kulusäästlik mõtlemine (Lean thinking)

Seega peab kulusäästlik mõtlemine alustama sellega, et võimalikult täpselt kindlaks määrata, milline toode, milliste omaduste ning hinnaga, on kliendi jaoks enim väärtust pakkuv. Selleks aga peab olema tihedast suhtluses klientidega. Vale toote või teenuse pakkumine õigete vahenditega kuulub samuti raiskamise alla ning sellisel juhul ei ole kulusäästlikkust õigesti rakendatud. (Jones, Womack 2003, 16-19) Teise printsiibi kohaselt tuleb identifitseerida ning kaardistada väärtusahel. Selle alla kuulub terve hulk tegevusi erinevatest organisatsiooni osadest, mis teenivad kõik ühist eesmärki ­ toote või teenuse toimetamine kliendini. Esmalt tuleb endale selgeks teha, mida su klient saada soovib, ning seejärel tuleb paika panna plaan, kuidas sa selle temani toimetad. (The five...) See teine samm on äärmiselt oluline etapp kulusäästlikkuse ellu viimiseks, kuna selle

Logistika → Ärilogistika
20 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Geograafia kirjalik arvestus

Geograafia kirjalik arvestus 1. GEOGRAAFIA ARENG JA UURIMISMEETODID Mõisted: Inimgeograafia- ehk ühiskonnageograafia on geograafia haru haru, mis tegeleb ühiskonnaprotsesside ruumilise leviku uurimisega. Loodusgeograafia- ehk füüsiline geograafia on geograafia haru, mis tegeleb loodusnähtuste ja ­protsesside uurimisega. Kaugseire- andmete kogumine seadmetega, mis pole uuritava objektiga füüsilises kontaktis. Näiteks maapinna pildistamine lennukitelt või satelliitidelt. GIS- ehk geoinfosüsteem ehk kohateabesüsteem on kohateavet haldav infosüsteem, mis sisaldab omavahel seostatud vektor- ja rasterkaarte ning nendel kajastatud nähtuste andmetabeleid. Eesti põhikaart- on Maa-ameti poolt koostatav Eestit kattev topograafiline kaart, mis valmib digiversioonis mõõtkavas 1:10 000 ning paberkaardina mõõtkavas 1:20 000. 2. RAHVASTIK Mõisted: Demograafia- ehk rahvastikuteadus on teadusharu, mis uurib rahvastikk...

Geograafia → Rahvastik ja majandus
23 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Äriplaan

milliseid toote- või teenusearendusi plaanitakse tulevikus. Joonis 2. Toote visualiseerimine [ettevõtte logo] 3 Turuanalüüs i. Turu kirjeldus Ettevõtte sihtturg, selle suurus ja ajalooline dünaamika. Kirjeldage sihtturu võtmetegurite (tsüklilise) kasvupotentsiaali, võimalusi ja trendi. Tooge eraldi välja ettevõtte praegune ja tuleviku turuosa ning konkurentsijõud ja väärtusahel Porteri analüüsi järgi (tarnijad, kliendid ning nende mõju). Kirjeldage võimalusi ja ohtusid. Viidake planeeritud turukasvule 3-5 aasta lõikes. Graafik. Turu suurus Eestis, EUR 2014 2015 2016 2017* 2018* 2019* Allikas: ; (* - prognoos) Graafik. Tootmisharu positsioon Tarnijad Ettevõte Klient ii. Konkurentsianalüüs

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Strateegiline juhtimine

Konkurentsieelis pole ainult ettevõtte tasandi nähtus Kas Eestil on spetsiifiline start-up'i valdkonna tugevus? Konkurentsieelisest riigi tasandil (Porteri konkurentsiteemant) Kuluanalüüs Kolm kohta ettevõtte üldises väärtusahelas, kus kuluerinevused konkurentidega võivad tekkida: ­ Ettevõtte enda tegevused ­ Hankijate tegevused väärtusahelas ­ Tegevused, mis toimuvad väärtusahelas kliendi suunas Väärtusahela analüüs. Väärtusahel (või väärtuskett) on... omavahel seotud, väärtust loovad tegevused, mis tavaliselt algavad tooraine saamisega hankijatelt ning lõpevad toote jõudmisega lõpptarbijani (Leimann et al. 2003) tegevuste kogum, mida on vaja, et tuua toode läbi kolme kriitilise juhtimisülesande: ­ probleemilahendamise ülesanne, mis ulatub tootekontseptsioonist kuni lansseerimiseni;

Majandus → Juhtimine
62 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kordamisküsimused Logistikas

St ei piisa marketingialaste jõupingutuste keskendamisest ainult, nähtavale, füüsilisele tootele. Enamus füüsilistest toodetest on konkurentide poolt kergesti kopeeritavad. Kliendid ei osta mitte toodet, vaid sellest tulenevat kasulikkust. Seetõttu tuleb toote turustajal leida võimalusi, mis looks tootele kliendi jaoks täiendavat väärtust lisaks füüsilisest tootest loomulikult tulenevale väärtusele. 10. Porteri väärtusahel on jada omavahel seotud tegevusi, mis loovad väärtust. Tarnijad--> firma--> klient. Väärtusahelat saab kasutada konkurentsieelise võimaluste leidmiseks ja mõistmiseks ning kuidas need võimalused mõjutavad väljamüügiväärtust. Väärtusahela kontseptsioon lubab vaadelda tegevusi, mis igas firmas aset leiavad ja kuidas need omavahel seotud on. Väärtusahel koosneb primaarsetest e. põhitegevustest ning sekundaarsetest, ehk toetavatest tegevustest

Logistika → Logistika
204 allalaadimist
thumbnail
10
docx

ÄRILOGISTIKA KORDAMISKÜSIMUSED

finantsjuhtimisega, selleks et kooskõlastada ettevõtte tähtsaimat strateegilist protsessi ­ tellimuste täitmist. Rakendatakse väljast-tellimist ja partnerlussuhteid. Süsteemi juhitakse pikaajalise (1 a) plaanimise alusel. Süsteemi töö hindamisel lähtutakse ettevõtte logistika tulemuslikkuse mõõtmisest ja tulemusnäitajate võrdlemisest konkurentide näitajatega (benchmarking). 9. Mis on (Porteri) väärtusahel, kuidas see seondub logistikaga? Väärtusahel on majanduses üldtunnustatud ettevõtte tasandi konkurentsivõime käsitlus. Väärtusahelas eristatakse ettevõtte peamisi funktsionaalseid valdkondi ja toetavaid tegevusalasid. Porteri väitel on väärtusahelaid võimalik mõista vaid tegevusala kontekstis. Väärtusahela alguses asuvaid tooteid suudavad valmistada paljud firmad ja seetõttu on selles etapis suur konkurents, millele on iseloomulikuks konkurentsihinnad ja madal kasumimarginaal

Logistika → Logistika ja tarneahelad
20 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Laondus

Laod liiguvad üha enam multifunktsionaalsuse poole. Näiteks on Eesti ladudes hakatud lisaväärtusena pakkuma kaupade pakendamist, kojuvedu, toote kokkupanekut, ettevalmistust müügiks. Seega on võimalik kulusid optimeerida. Logistilisi ahelaid vaadeldakse üha enam väärtusahelatena ehk selliste ahelatena, milles materjalide ja kaupade transportimise, käsitsemise ja informatsiooni vahetamise käigus toodetakse lõpptarbijale lisaväärtust. Väärtusahel moodustub ettevõtte selliste tegevuste ketist, mille abil toodab ettevõte lisaväärtust ja konkureerib muude, klientidele samuti väärtusi tootvate ettevõtetega. Väärtusahela loomise kriteeriumideks on klientide vajadused ja ootused, mida püütakse vastavalt võimalustele rahuldada. Kulude kokkuhoiu seisukohalt saab ladu olla ettevõtetele abiks. Tihti puutuvad firmad kokku olukorraga, kus saadetis ei koorma autot või vagunit täielikult. Sel viisil ei ole otstarbekas

Haldus → Väärtusahela juhtimine
46 allalaadimist
thumbnail
55
docx

ÕPIME LOGISTIKA EKSAMIKS

Reaalsed tarneahelad on pigem läbipõimunud võrgustikud paljudest ettevõtetest. “Ahel” aga rõhutab olulisi detaile: 1. Ahela nõrgim lüli määrab ahela tugevuse! 2. Ahela kaal = tarneahela kogukulu, iga liige lisab natuke kulusid ehk “ahela massi”. Iga lüli peab looma lisandväärtust, keegi pole igaveseks „aheldatud“. • Kuna paljusid turge juhib tarbijanõudlus, oleks täpsem rääkida “nõudlusahelatest”. Analoogiliselt kasutatakse ka terminit väärtusahel. • Tarneahel koosneb voogudest: materjalivoog, informatsioonivoog, rahavoog. • Pigem paks infovoog ja õhuke kaubavoog kui vastupidi. • Üks-ühene järgnevus ahelas pole kohustuslik. • Keegi ei juhi tegelikult tarneahelat. • Tarneahelad ka algavad kliendi juures. • Tarneahela lõpp ei olegi kliendi juures? („supply chains reach from dirt to dirt“) • Ideaalset tarneahelat pole olemas (mitmed erinevad huvid ja arusaamad äri olemusest

Logistika → Baaslogistika
132 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kliendisuhete juhtimine

sündmusturundus), müügi automatiseerimine (kontaktide juhtimine, pakkumiste genereerimine), teeninduse automatiseerimine (kontaktide ja kõnekeskuste tegevus, iseteenindussüsteemid).  analüütiline – on suunatud kliendiandmete analüüsile, et langetada strateegilisi või taktikalisi otsuseid. Erinevaid andmeid analüüsides leitakse vastus küsimusele – kes on ettevõtte kõige väärtuslikumad kliendid.  Väärtusahel koosneb viiest astmest ja neid toetavatest tingimustest. Ehkki kaubandusturundus on traditsioonilisest turundusest mõnevõrra erineva sisuga, sobib väärtusahela kontseptsioon hästi ka kaubandusvaldkonda. Pealegi – konkurentsivõitlus iga kliendi pärast ei jätagi kauplustele enam muud võimalust kui CRM-i järjest rohkem kasutama hakata. I Kliendibaasi analüüs ning turu segmenteerimine.

Majandus → Kliendisuhete juhtimine
35 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Väärtusahela juhtimine kordamisküsimused

tegevusi. Klient tahab professionaalset ning tema jaoks mugavat teenust. Kliendi jaoks avaldub see praegu e- arvetes, Interneti vahendusel saadetise jälgimise, tellimuste esitamise, päringute saatmise, laovarude jälgimise süsteemis, paljudes maades elektroonilises tollimises. Hakati sisse ostma ka muid teenuseid kui ainult transport nt laoteenus. 2. Väärtusahela keskne arenguetapp logistikas Väärtusahel (Value Chain) kirjeldab lisaväärtuse teket tarneahelas Väärtusahel ühendab toormaterjalide tootjad valmistoodangu valmistajatega ja need omakorda lõpptarbijatega. Väärtusahela moodustavad omavahel seotud logistilised protsessid, milles iga protsess lisab tootele väärtust. Joonis 1. Tarneahela struktuur Tarneahela kesksel kohal on keskne ettevõte, mis korraldab tarneahela tegevust, hallates tarnijate ja klientide võrgustikku. Traditsiooniliselt on selleks olnud lõpptoodet tootev

Muu → Väärtusahele juhtimine
131 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Strateegilise juhtimise konspekt

Blockbuster model Profit multiplier model Entrepreneurial model De Facto Industry standard model Business model generation Osterwalderi ärimudel: 4 valdkonda ja 9 bulding blocki 1. How a. Capabilities, Key resources, Partner network 2. What a. offer 3. Who a. Distribution channels, customer relations, customer segments 4. Cost/income ($, ) ­ cost structure, revenue flows Korporatsiooni väärtusahel: Strategic operations issues: Intermittment systems ­ item is normally processed seqentally, but the work and sequence of the process vary Continuous systems ­ work is laid out in lines on which products can be continuously assambled or processed Operating leverage ­ impact of a specific change in sales volume on net operation income Experience curve ­ unit production costs decline by some fixed

Majandus → Juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Kvaliteediinnovatsiooni auhind

• Mikroettevõtted • Avalik sektor ja MTÜ-d Lisaks on loodud veel kaks vastutustundliku innovatsiooni erikategooriat: • tervishoiu ja sotsiaalvaldkonna innovatsioon • hariduse valdkonna innovatsioon Innovatsioon võib olla näiteks: 1. uus info, oskus, tehnoloogia; 2. uus toode, tehniline lahendus, tootmise või teenindamise protsess; 3. uus teenus, uus disain või bränd; 4. uus ärimudel, tegevuskontseptsioon, väärtusahel, võrgustik; 5. uus töömeetod, organisatsiooni või juhtimise mudel; 6. uuel moel loodud avalik teenus; 7. potentsiaalne innovatsioon – idee/leiutis, mis ootab rahastamisotsust elluviimiseks. Konkursil osalemine annab organisatsioonile võimaluse hinnata enda innovaatilisust hindamine ja elavdada innovatsiooniprotsessi tunnustatud metoodikaga. Konkurss aitab end võrrelda rahvusvahelise tasemega, pakub võimalust võrgustuda ja vahetada

Haldus → Arhiivihaldus
10 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

Kokkuvõtteks Juhtimise jaoks on vaja informatsiooni, informatsiooni jaoks andmeid. Informatsioon ja selle aluseks olevad andmed peavad vastama nõuetele ning vastavad nõuded püstitavad infovajajad ehk organisatsioonis tegutsejad ja sellega suhtlejad. Vajadus informatsiooni järele tuleneb organisatsiooni liikmete töökohustustest organisatsioonis asetleidvates tööprotsessides ja organisatsiooniga suhtlejate vajadustest/soovidest. Infosüsteemi väärtusahel Infosüsteemi (IS) poolt loodavaks väärtuseks saab pidada kvaliteetset, nõuetele vastavat informatsiooni, mis rahuldab infovajajate vajadusi informatsiooni järele. Väärtusahela eesmärgiks on anda alus väärtusahela protsesside organiseerimiseks selliselt, et loodav väärtus oleks suurem kui väärtuse loomiseks tehtavad kulutused. IS väärtusahelas põhiprotsessid oleksid järgmised: · IS sisemine logistika, mis oleks andmete "ladustamine" nii info- kui süsteemitöö jaoks

Informaatika → Sissejuhatus...
329 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Väärtusahela juhtimise eksami kordamisküsimused

maksmise lihtsus ja rahastamisteenused paindlikkus, näiteks toote koguste ja kättetoimetamise aegade muutumine 6. Mis on väärtuse lisamise võimalikud strateegiad? A. Keskendumine kuludele ­ keskendutakse madalamatele kuludele kui konkurentidel B. Eristumine ­ eristumine toote omadustes või kvaliteedis, turunduses või logistikas C. Keskendumine turunisile ­ määratakse väike osa turust, kus kasutatakse kas madalama hinna või eristumise meetodit 7. Mis on väärtusahel? Väärtusahela moodustavad omavahel seotud logistilised protsessid, milles iga protsess lisab tootele väärtust. 1 8. Millised on väärtusahela 5 põhitegevust? 1) Sisendlogistika 2) Tootmine 3) Väljundlogistika 4) Turundus ja müük 5) Teenindus 9. Mille poolest erinevad üksteisest traditsiooniline kontopõhine ja tegevuspõhine kuluarvestus (ABC Costing)?

Haldus → Väärtusahela juhtimine
102 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Tarneahela olemus/referaat

Kokkuvõte Tarneahel saab alguse kliendist ja ettevõttele on kahjulik kui nad ei suuda oma võtmekliendile tagada tarnekindlust. Enamik ettevõtte kuludest on seotud tarneahelaga. Ettevõtted peavad kaupa saatma kliendile õigeaegselt, et mitte klienti kaotada. Ettevõtted peavad kindlasti kinni pidama kuupäevadest, et kaup ikka täpseks ajaks kohale jõuaks, sest hilinemine ei ole hea. Tarneahelaid vaadeldakse üha enam väärtusahelatena. Väärtusahel toodab ettevõttele lisaväärtust juurde. Ettevõte peab arvestama klientide vajadusi ja ootusi ning siis kliendi soove rahuldama. Mõni edukas ettevõte, kes suudab endaga siduda kliendid, tarnijad kui ka allhankijad, kindlustab endale selle, et uute konkurentide lisandumine muutub raskemaks. Lõpetuseks tahaksin öelda seda, et sain teada väga palju olulist infot tarneahelate ja kauba liikumisest. Transportimine on väga keerukas, samuti ka kaupade ja saadetiste kättetoimetamine

Logistika → Logistika
231 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Turunduslogistika kordamiseks

· Kulueelisestrateegia ­ rakendatakse standardsetele, maastoodetavatele kaupadele (vähe konkurene turul) · Eristumisstrateegia ­ ainulaadne mingis valdkonnas. Erinev positsioneerimine turul. (Kauba omadus, turundus, tellimuste täitmine/logistika) Väärtusahel · Michael Porteri konkurentsieelise teooria, midarakendatakse praktikas alates 1985. Aastast (Hewlett Packard) · Parim vahend konkurentsieelise analüüsimiseks · Organisatsiooni väärtusahel on seotud suuremasse tegevusvoogu, mida nimetatakse väärtussüsteemiks. · Väärtusahela joonis · Iga väärtustegevus kasutav sisseostetavaid tegevussisendeid, inimresursse ja tehnoloogiat om funktsiooni täitmiseks. Samuti kasutab ja genereerib iga tegevus informatsiooni. · Väärtustegevused on kahes rühmas: põhitegevused (toote või teenuse loomine ja müük) ja abitegevused (toetavad tegevused)

Logistika → Baaslogistika
59 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

Operatsioonijuhtimine konspekt

kindla ajavahemiku jooksul võimalik valmistada, kui kõiki põhivahendeid ja efektiivset tööajafondi maksimaalselt kasutatakse ning tootmine ja töö on eeskujulikult korraldatud. Tootmisvõimsuse arvutamist alustatakse seadmetest, seadmerühmadest ja töökohtades. Pärast seadmete ja seadmerühmade tootmisvõimsuse arvutamist tehakse kindlaks tootmisallüksuste ja lõpuks tööstusettevõtte tootmisvõimsus. 3. Varude mudelid ja väärtusahel 3.1. Väärtusahela mõiste ja vajadus Väärtusahel moodustub ettevõtte selliste tegevuste ketist, mille abil toodab ettevõte lisaväärtust ja konkureerib muude, klientidele samuti väärtusi tootvate ettevõtetega. Väärtusahela loomise kriteeriumideks on klientide vajadused ja ootused, mida püütakse vastavalt võimalustele rahuldada. 3.2. Varud kui tähtsam väärtusahela komponent Varud on kaubaliikide ja artiklite kogu, mida x hoitakse müügiks tavapärase äritegevuse käigus

Majandus → Operatsioonijuhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
13
docx

RAHVASTIK JA MAJANDUS

GEOGRAAFIA– RAHVASTIK JA MAJANDUS GEOGRAAFIA ARENG JA UURIMISMEETODID 1. Mis on GIS? Mis valdkondades kasutatakse GISi? GIS e geoinfosüsteem e kohateabesüsteem- kohateavet haldav infosüsteem, mis sisaldab omavahelseostatud vektor- ja rasterkaarte ning nendel kajastatud nähtuste andmetabeleid. Kasutatakse riigikaitses, (loodus)õnnetuste ennetamisel ja tagajärgede likvideerimisel, transpordivõrkude rajamisel, keskkonnakaitses, tursimi ja kinnisvaraäris. 2. Mis on GPS? Kust saab GPS oma andmed? Ülemaailmsete asukohtade määramise süsteem. Andmeid saab ümber Maa tiirlevatest satelliitidest ja maapealsetest seirejaamadest 3. Mis praktilist kasu on GPS-seadmetest? Asukoha määramise seadmete sidumine arvutite ja mobiilisidevahenditega on loonud uued, nn asukohapõhilised teenused. Nt autofirma omanik saab jälgida oma sõidukite paiknemist; ühtlasi on võimalik käigu pealt lahendada tekkivaid teekonnaülesandeid(kus asub lähim sularahaautomaat, ben...

Geograafia → Rahvastik ja majandus
17 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Logistika alused

Jaemüüja omakorda on arvamusel, et tähtsaim lüli on tema, kuna tema puutub kokku lõpptarbijaga ja suudab seetõttu kõige enam mõjutada ühise töö tulemust. Toor- All- Tootjad Hulgimüüjad Jaemüügi- Tarbija- aine- hankijad ettevõtted turg tootjad Joonis1.2. Kaubavoog tooraine tarnijalt lõpptarbijani ­ tootja nägemus Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustub nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla- ja allvooga, ehk suhe hankijate ja klientidega. Ülavoog kujutab endast ettevõtte ostuturgu ja see koosneb tarnijatest ning allhankijatest. Allvoog aga omakorda kujutab endast firma müügiturgu ehk kliente. Ettevõte võib kasutada ostu- ja müügiturgude suhtes väga erinevaid lähenemisviise. Kui müügiturul on enamasti tegemist konkurentsivõistlusega kogu oma

Logistika → Laomajandus
69 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ostujuhtimise põhikursus

1. Mõisted sisenev (sisend-) logistika- Materjalide ja toodete liikumine tarnijatelt ja müüjatelt tootmisprotsessi või ladudesse nähtuna kaubasaaja vaatepunktist. Hõlmab ettevõtte hanke- ja ostutegevust, materjalide ja valmistoodete mahalaadimist laos, vastuvõtukontrolli ja vajadusel lahtipakkimist, hoiuühikute koostamist ning hoiukohtadele paigutamist. Ostmine- Osa sisendlogistikast. Protsessid ning tegevused [ostmine], mille tulemusena saavad ettevõtted oma tegutsemiseks vajalikke materiaalseid vahendeid (kaubad, materjalid) ja teenuseid. Hankimine- Strateegiline hankimine/ostmine ehk tarnijate juhtimine.. Hankimine = tarnijate juhtimine (strateegiline hankimine/ostmine) + ostmine hankelogistika- on tooraine, pooltoodete, detailide, sõlmede ja muu tootmiseks vajalike materjalide tõhus teisaldamine lähtepunktist tootmiskohta, tagades ostjale (tootjale) ajalis-ruumilise kasulikkuse. Hankelogistika: k...

Majandus → Otsustusprotsessi alused
51 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Laomajandus

ABC analüüs (ABC analysis) Logistika instrument varude, klientide ja tarnijate paremaks juhtimiseks. Analüüsi eesmärgiks on selgitada välja kõige enam käivet ja kasumit andvad tooted, kõige suuremad kliendid ja olulisemad tarnijad. Ettevõtte tegevuses on oluline pöörata tähelepanu eelkõige enim müüdavatele toodetele, klientidele, kes annavad põhiosa kasumist ja tarnijatele, kellelt ostetakse suurem osa kaubast. Lihtne ja efektiivne varude juhtimise tööriist. 20/80 reegli järgi annavad 20% toodetest 80% käibest, 20% klientidest ostavad 80% kaubast ja 20% tarnijatest tarnivad 80% toodetest. ABC kõver (ABC curve) ABC analüüsi tulemused graafiku või diagrammina. Graafikul esindab rühm A näiteks kiiresti liikuvaid, rühm B keskmiselt ja rühm C aeglaselt liikuvaid tootegruppe.(ABC curve)- ABC analüüsi tulemused diagrammi graafiku või kõverana. ABC analüüs liigitab tooted või tootesarjad A, B ja C-gruppidesse ning kus A esindab kiireid, B kesk...

Logistika → Laomajandus
103 allalaadimist
thumbnail
40
docx

PERSONALIOTSING EESTI INFO- JA KOMMUNIKATSIOONITEHNOLOOIGA ETTEVÕTETES TEGEVJUHI JA PROJEKTIJUHI NÄITEL

See aga tähendab, et ühel hetkel pole seda mõtet enam müüa. Tulevikus konkurentsivõimelist ja edukat ärimudelit on Eestis vähemalt kahte erinevat: valmistoote või ­teenuse loomine ja selle müümine või väärtusvõrgustiku loomine ehk väärtusahelate ühendamine, jäädes nende ühenduspaika. (Rillo et al 2010: 9-11) Valmistoote või -teenuse müümine eeldab suurt mõttemalli muutumist, sest enam ei olda kellegi teise väärtusahelas, vaid moodustatakse täiesti uus oma väärtusahel, mis kuulub küll mõnda suuremasse teise valdkonna väärtusahelasse. See tähendab, et pakkumisel ei ole enam tööjõud, vaid midagi väga konkreetset ­ toode ja koos sellega kogu väärtusahel, mille läbi on selle tooteni jõutud. See toob kaasa püsikulude suurenemise ning muutuvkulude vähenemise, ühesõnaga kardinaalselt teistsuguse ärimudeli. Suurim pluss selle juures on, et teenust on võimalik laiendada väikese vaevaga suurele tarbijaskonnale (skaleeritavus). Suurim miinus

Tehnoloogia → Aastatöö
7 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Norra - referaat

konkurentsivõimeline. See ei käi ainult naftafirmade, vaid ka varustava tööstuse ja teadusasutuste kohta. Nafta- ja gaasitööstus innustab uuendusmeelsusele ja tehnilise arengule teisigi Norra tööstusharusid. Norrast on saamas maailma juhtivaid riike nii tehnoloogia kui keskkonna säästmise alal ­ on ju oluline tagada, et naftatööstus ei satuks vastuollu keskkonnakaitseliste kaalutlustega. Tähtis samm selles osas on püüd luua CO2 väärtusahel. Norra tarnijad tegutsevad agaralt enamikus väärtusahela lülides ­ alates maapõueuuringutest ja arendustegevusest ning lõpetades tootmise, töötlemise ja transpordiga. Praegu on Norra tarnijad juba mitmel alal maailma ettevõtete seas juhtpositsioonil. Tarnijaettevõtteid leidub riigi kõigis maakondades, ning mõned naftatööstuse kohalikud ja regionaalsed mõjud 24

Geograafia → Geograafia
201 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

• Sizzle (kaasakiskuma, uudsussädelus) Uus turundusparadigma Terviklik turunduskontseptsioon on uueks paradigmaks, see on turunduskontseptsiooni laiendus. See kontseptsioon põhineb ettevõtte, selle klientide ning partnerite vahelisel elektroonilisel ühildatavusel ja interaktiivsusel. Kontseptsiooni aluseks on kliendi individuaalsed nõudmised. Turgu tuleb kliendiinfo andmebaasi loomise ja haldamise ning väärtuse pakkumise teel pidevalt uuendada. Sellega luuakse väärtusahel. Sotsiaalmeedia turundusse kuuluvad: Sotsiaalsed võrgustikud (Facebook, Twitter jne); Ajaveebid ehk blogid; Arutelufoorumid; Wikid; Virtuaalmaailmad; Fotode, muusika ja videode jagamiskohad Sotsiaalsete võrgustikke eelised Väiksed kulud; Suur sihtrühm; Viirusturunduse võimalused; Suusõnaline kommunikatsioon (WOM ehk word of mouth) Viirusturunduse edutegurid Ajatus ja meeldejäävus; Toote sobivus ja fännid; Turunduskanali kasutustihedus; Erguti olemasolu ja väärtus

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

LOGISTIKA BAASKURSUS, MAINORI KÕRGKOOL, Sügis 2009. NR. 1 1. SISSEJUHATUS 1.1. Logistika määratlus Logistika on protsess, mis toimub organisatsiooni tarnijatest klientideni. See mõjutab vastastikku peaaegu iga üksuse tegevust organisatsioonis ja paljusid teisi organisatsioone väljaspool oma organisatsiooni, kaasa arvatud kliendid. Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala ­ toodete liikumine, informatsiooni Hikumine, aeg / teenindus, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja organisatsiooni konkurentsivõime parandamisele. Logistika on tooraine, pooltoodete ja lõpptoodete lähtepunktist tarbimispunkti liikumise, ladustamise ning sellega seotud informatsiooni planeerimine, teostamine ja kontrollimine, eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi (U. S. Council of Logistics Management', (986 Logistika on inimeste ja/või kaupade ved...

Logistika → Logistika
445 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Tarbijakäitumine eksam konspekt

Suhtlusturunduse kesksed elemendid Väärtus: x kliendile pakutav väärtus on kliendi kogutulu ja kogukulu vahe x kliendi koguväärtus on kogum kasusid, mida klient loodab saada toote või teenusega: toote väärtus, teenuste väärtus, pakkuja personali ja imago väärtus x kliendi kogukulu on kogum kulusid, mida klient arvab kandvat toote või teenuse hindamise, omandamise ja tarbimisega: aja, raha, füüsiline ja vaimne kulu x kliendi väärtust aitab luua kogu väärtusahel Lubadus: x turunduse üleanne on lubaduse andmine x klientide veenmine on kindlasuunaline x lubadus meelitab uusi kliente ja kujundab uusi suhteid x kui lubadust ei täideta, ei suudeta säilitada ega tugevdada suhet Vahetus: x lubadust täidetakse erinevate vahetustega x suhte käigus antakse tulevase vahetuse kohta vastastikuseid lubadusi Usaldus: x toetutakse partnerile, keda peetakse usaldusväärseks x käitumises on lootmist partnerile, kuid on ka ebakindlust.

Majandus → Tarbijakäitumine
222 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Turundus juhtimine

leidmine, uute turusegmentide kasutamine, edustustegevuse muutmine, agressiivne hinnapoliitika. Langusfaasis valitakse kas turult lahkumist (kiire reinvesteerimine või lüpsmine) või turule jäämist (investeeringute suurendamine, investeeringute hoidmine, nissi minek). 16. Kuidas läbi teeninduse ja protsesside luua kliendile väärtust? Tooge näiteid. Kliendisuhete juhtimise väärtusahel ehk 7P sisaldab endas - tooted, teenindus, protsessid, inimesed, füüsiline tõendus, kliendikommunikatsioon, kanalid. Kliendile väärtuse loomine läbi teeninduse hõlmab endas teeninduse kvaliteeti, teenindusgarantiid, SLA-d (service-level agreements). Põhjamaade koolkonna kogetud teenuse kvaliteedi mudelis sisaldub tehniline kvaliteet (mida klient saab suheldes ettevõttega) ja funktsionaalne kvaliteet (kuidas teenust osutatakse). Teenuse tarbija võrdleb kogetavat teenust oma ootustega

Majandus → Turundus
277 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Operatsioonijuhtimine kordamisküsimused

x voog- ehk kulusäästlik tootmine ­ põhisisuks on: o viie S meetodi, täppisajastamise ja kõikehõlmava tulemusliku hoolduse rakendamine o raiskamise vähendamine o pidev muutmine parenemise suunas o süsteemi evitamine terves ettevõttes, kaasates sellesse kõik töötajad o samade ressurssidega rohkem tootmine ehk tootlikkuse kasv. Timmitud tootmise märksõnad on: x väärtus (luuakse tarbimisväärtus, mille ees on klient nõus maksma) x väärtusahel (protsessid, mis loovad väärtust) x voog (protsesside takistusteta tootmine) x tõmme (tootmine käivitud, kui tuleb tellimus, lattu ega ette ei toodeta) x täiuslikkus (alati saab sammhaaval parandada ja täiustada). Viie S-i meetod. Töökorralduse ja töökeskkonna parendamise Jaapani süsteem. Viis S-i: x Seiri ­ selgita välja, sorteeri. Tuleb leida, mis asjad on vajalikud ja mis mitte. x Seiton ­ sea korda

Majandus → Operatsioonijuhtimine
109 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks Kõik alljärgnevalt toodud punktid on vähemal või rohkemal määral loengutest või seminaridest läbi käinud. Loendist leiad ka viited eksami jaoks kõige tähtsamale lugemismaterjalile: Ain Kiisleri ,,Logistika ja tarneahela juhtimine". Logistika olemus Logistika eesmärgiks on..... töötab kui sild..... Logistika on osa tarneahela protsessist, mille eesmärgiks on juhtida kauba/teenuse voogusid tarnijalt lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades samaaegselt lõpptarbija vajadused parimal viisil. Töötab kui sild nõudluse ja pakkumise vahel Kolm voogu ­ materjalivoog, infovoog ja ajaline mõõde Ärilogistika eesmärk on tagada katkematu, nõudluse ja pakkumisega sünkroniseeritud voog. Mida parem on voog, seda vähem on seisakuid ning seda vähem on varude kuhjumist. Materjalid ja valmistooted jõuavad kohale õigel ajal ja järjestuses just sinna kus neid vajatakse. Hea infovoo tagajärjeks on läbipa...

Logistika → Ärilogistika
58 allalaadimist
thumbnail
76
docx

Ärilogistika- eksamimaterjal

 Ahela nõrgim lüli määrab ahela tugevuse. Ahela kaal = tarneahela kogukulu, iga liige lisab natuke kulusid ehk “ahela massi”  Iga lüli peab looma lisandväärtust  Tarneahel koosneb voogudest: materjalivoog, informatsioonivoog, rahavoog  Kuna paljusid turge juhib tarbijanõudlus, oleks täpsem rääkida “nõudlusahelatest”. Analoogiliselt kasutatakse ka terminit väärtusahel.  Keegi ei juhi tegelikult tarneahelat. Tarneahelad algavad kliendi juures 2. Logistika tähtsus ja arengu mõjutegurid Logistika tähtsus: Fookuses 50-60ndad. Riikide SKT märkimisväärse komponendina mõjutab logistika inflatsioonimäära, intressimäärasid, tootlikkust, energiahindu, väliskaubandusbilanssi jm makromajanduslikek näitajaid. Nt USA majanduses ületavad logistikakulud reklaamikulusid 10x ning kaitsekulutusi 2x

Logistika → Ärilogistika
215 allalaadimist
thumbnail
55
docx

KAASAEGNE JUHTIMINE JA PERSONALI KOOLITUS

Vajalik on ka personali arendamise alase tegevuse professionaalsuse tõus järgmistes valdkondades: ­ personalitöötajate kompetentsid, ­ koolitajate, konsultantide, mentorite, treenerite valiku kriteeriumid ja indikaatorid, ­ koolituse läbiviimise protsess ja vahendid, Laine, kas on õige? ­ koolitusele suunajate ja koolitatavate hoiakud ja motivatsioon. Personalitöö asend arengukavas sõltub sellest, milline on organisatsiooni väärtusahel (vt lähemalt .... ), kuidas seda tööd organisatsioonis tähtsustatakse. Organisatsiooni poolt loodavat väärtust luuakse põhitegevuse ja toetavate tegevuste abil. Põhitegevuse käigus luuakse tooted ja teenused, need turustatakse, müüakse, toimetatakse kohale, hiljem hallatakse jne.Seda tegevust peetakse tavaliselt organisatsioonile tähtsimaks ning strateegiliste arengukavade koostamisel käsitletakse seda esmajärjekorras.

Majandus → Juhtimine
32 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

Aeg Kvaliteet Hind Sisemised äriprotsessid Tehakse kindlaks protsessid, mis mängivad kõige olulisemat rolli klientide ja aktsionäridega seonduvate eesmärkide saavutamisel. Praeguste ja tulevaste klientide vajaduste kindlakstegemine ja nende vajaduste jaoks lahenduste väljatöötamine, jätkub tootmisprotsessiga, mis seisneb toodete tootmises ja teenuste osutamises ja lõpeb müügijärgse teenindusega. Sisemiste äriprotsesside väärtusahel Innovatsioon Tootmine Müügijärgne teenindus 1. Innovatsiooniprotsess 29 Äriüksus uurib klientide kujunevaid või potentsiaalseid vajadusi ja loob siis neile vajadustele vastavaid tooteid või teenuseid. Teave turgude ja klientide kohta on sisendiks tegelikele toodete ja teenuste kujundus- ja arendusprotsessidele.

Majandus → Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
52
doc

LAOMAJANDUSE EKSAMI KÜSIMUSED

Selleks et hinnata laonduse osa konkreetses äritegevusprotsessis, on vaja mõista, kuidas ladu aitab lisada tootele väärtust. Oluline on teada, et ladustamine peab pakkuma kasu iga toote tarvis nii ajas kui kohas läbi ruumi ja aja efektiivsuse juhtimise. Ladustamise kasutamine äritefevuses on seotud selle funktsiooniga äritsüklis. 120. Mida tähendab väärtusahelas ,,ülavoog ja mida alavoog" Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustab nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla ja alavooga, ehk suhe klientide ja hankijatega. Ülavoog kujutab endast ettevõtte ostuturgu ja see koosneb tarnijatest ning allhankijatest. Allvoog aga omakorda kujutab endast firma müügiturgu ehk kliente. 121. Millised on logistika erinevad juhtimistandit ja milliseid toiminguid nendel teostatakse? Eristatakse kolme erinevat juhtimistasandit:

Logistika → Laomajandus
342 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

väljasttellimisest, samuti ka hästikorraldatud ja kliendisõbralikust klienditeenindusest. 18 1 Logistika ülesanded ja missioon Parimaks vahendiks konkurentsieeliste väljaselgitamiseks peetakse väärtusahelat (Value Chain). Väärtusahel moodustub ettevõtte selliste tegevuste jadast, mille abil toodab ettevõte lisaväärtust ja konkureerib muude, klientidele samuti väärtusi tootvate ettevõtetega. Väärtusahela kasutamisel jaotatakse ettevõtte toimingud üksteisest sõltuvateks tegevusteks, et mõista kulude tekkimist ressursside kasutamisel ja toimingute sooritamisel

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun