Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kulupõhine" - 52 õppematerjali

kulupõhine - hinna kujundamine baseerub kuludel, hind peab katma püsiv- ja muutuvkulud ning sisaldama kasumit, • kliendipõhine - hind kujuneb selle järgi, mis tarbija on nõus maksma kauba või teenuse eest, • konkurentsipõhine – hinna kujundamisel uuritakse konkurentide hinnastrateegiat ja lähtutakse kulude või nõudluse asemel sellest.
thumbnail
1
docx

HIND, HINNASTRATEEGIA, HINNA KUJUNDAMISE MEETODID

- Mõjutab tarbija käitumist - Usaldusväärde strateegiaga on võimalik tarbijat motiveerida Hinnastrateegiat mõjutavad tegurid: - Ettevõttesisesed tegurid (maksud, tootmiskulud) - Turutegurid (konkurents, ostuvõime) - Väliskeskkonna tegurid (saedusandlus, hinnakontroll) Hinnakujunduses arvestatavad asjaolud: - Kulud - Loodetav kasuminorm - Konkurentide hinnad - Toote kvaliteet - Nõudlus - Toote sihtgrupp Hinnakujunduses kasutatavad meetodid - Kulupõhine meetod - Kliendipõhine meetod - Konkurentsipõhine meetod Kulupõhine meetod: - Juurdehindluse meetod ­ põhineb arvestusliku juurdehindluse lisamisel omahinnale - Kasumiläve meetod ­ eesmärgiks on ettevõtte kõikide kulude katmine ja soovitud kasumi saamine. Hinna määramisel lähtutakse kuludest ning arvutatakse välja kasumiläve- ehk tasuvuspunkt. Kliendipõhine meetod: - Tarbijakeskse meetodi puhul määratakse tootele hind tarbija hinnaootusi arvestades

Logistika → Logistika
59 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kuluarvestus logistikas III KT

Mitmeosalise tariifi meetod (raudteeinfrastruktuuri näide): TC0 = (Ckulutamine,Creserveerimine,Clisateenused,Cabiteenused)*MC , Kus TC0 – konkreetse veoettevõtja poolt maksmisele kuuluv infrastruktuuri kasutamise tasu summa; (Cn) – koefitsentide koondfunktsioon.  Kulupõhine lähenemine hinnakujundusele ( eelkõige reguleeritavates tegevusvaldkondades) TEENUS→ KULU → HIND → VÄÄRTUS → KLIENT i. Piirkulu hinnakujundusmeetod 1. Hinnakujundus sotsiaalse piirkulu alusel (SRSC-meetod); Tee hoolduskulud, sh materjali ja tööjõu otsekulu; Eratarbija ajakulu; Väliskulud, sh ummikute, keskkonna- ja õnnetuste kulud. Piirkulu hinnakujundusmeetodi erimeetodite tüpoloogia lähtub

Majandus → Kuluarvestus logistikas
52 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Turundusmeetmestik

kogu turunduses ja konkurentsis. Hind on väärtuste summa, millele tarbija on valmis oma raha kulutama. Hinda kujundavad ettevõtte kulud, konkurents, erinevad poliitilised piirangud, tarbija väärtus toote kohta. Hinda saab tõsta vastavalt tarbija hinna tundlikkusele ja toote kvaliteedile. Ettevõtte eesmärgiks on alati kasum ja toote müük. Tihti ei ole kampaania eesmärgiks kasum vaid näiteks ladu tühjendada või turgu suurendada. Hinda kujundavad väärtuspõhine, kulupõhine ja konkurentsipõhine hinnakujundus. Kulupõhine on enimlevinum, millele pannakse oma kasumi protsent juurde. Väärtuspõhine on kliendi vajaduste ja väärtuste väljaselgitamine ja nende rahuldamine. Tihti on toote margil juba tuntus olemas, mis võimaldab ettevõttel selle toote hinda tõsta, ilma, et ta kaotaks tarbijaid. Konkurentsipõhilist hinnakujundust kasutavad enim ettevõtteid. Hinnastrateegiad: Turu riisumine, turu juurdumine, turu hõlvamine

Majandus → Turundus
46 allalaadimist
thumbnail
6
odp

In-Interaktiivne koolitahvel

inInteraktiivne koolitahvel Koostajad: Sissejuhatus Müügiobjektiks on interaktiivne tahvel Peamiselt suunatud koolidele Piirkond on Eesti Juba kasutusel erinevates maailma koolides Eesmärk muuta koolide õpetamiskvaliteet paremaks Toode Põhimõte: manipuleerimine Töötab kasutades Nintendo Wii PULTI, infrapuna markerit, tarkvara ja Bluetooth adapterit Statiivid ja erinevad kinnitused Lisaks on vaja arvutit, tahvlit/seina, projektorit Kõik osad ja hinnad Nintendo (TM) Wii Pult (R) 650 4 akupatareid + laadija 300 Marker 100 Korraldus I Vajalike osade tellimine II Osadest seadme kokku monteerimine ja töökindluse kontroll III Toote kliendile kohaleviimine, üles seadmine ja kasutamisjuhendamine Meil on kulupõhine hinnaarvestus

Majandus → Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Fiskaal- ja rahapoliitika

ülesanneteks. · Eelised: 5 o Selge aruandluse ja volituste struktuur o Loob aluse konsensuseks erinevate tasandite vahel o Vaatleb kontrollsüsteemi kui juhtnööre ja ressurssidega varustamist o Loob vajaduse perioodiliseks tagasisideks Kulupõhine eelarvestamine · Kulupõhine eelarve on ressursside jagamise vastavalt iga kuluobjekti maksumusele, kus keskendutakse tulemuste asemel järjepidevusele. · Lihtne, näitab ära iga kuluartikli hinna, sobib organisatsiooni madalamatele tasemetele. · Ajalooliselt leidnud laialdaselt kasutust, kuid puudusi palju (olulisim ehk tulemus- aruandluse võimaluse puudumine). Tulemuspõhine eelarvestamine · Eelarvestamise meetod, mis seob ressursside eraldamise mõõdetavate tulemustega.

Majandus → Majandus
191 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Seminar 1: Välismõjud

Eesti Vabariiki esindav Konkurentsiamet nägi sekkumise vajadust. Nende arvates oli 2001. aastal Tallinna linnavalitsuse poolt kehtestatud erastamise tingimused, mis reguleerisid ettevõtte poolt osutavate teenuste hinna kujundamist vastuolus Eesti õigusega. Konkurentsiameti väitel ei saa nad lepinguga määratud hinnatõusu kooskõlastada monopolidele hinnapiirangute kehtestamise seadusest tulenevate piirangute tõttu. Veevarustuse ja reovee ärajuhtimise teenuse hind peaks olema kulupõhine ja tagama tulukuse üksnes põhjendatud määras. Konkurentsiamet on seisukohal, et ASi Tallinna Vesi investeeritud varade tootlikkuse näitaja (18,1%) ei ole põhjendatud. Eeltoodust tulenevalt on Tallinna Linnavalitsus ASile Tallinna Vesi hindade kooskõlastamisel aktsepteerinud põhjendamatult suurt investeeritud varade tootlikkuse näitajat ning sellest tulenevalt ka põhjendamatult suurt ärikasumi mahtu ehk tulukust

Majandus → Avaliku sektori ökonoomika
32 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

TURUSTRUKTUURID

TURUSTRUKTUURID 9. märts 2015 SISUKORD: SIDETURU ARENG: LAUATELEFONILT ÜLE NUTIKALE MOBIILILE REGULEERIMATA JA REGULEERITUD TURG EESTI ELEKTRITURU AVANEMINE 2013. AASTAL OLIGOPOOLSE TURU ERINEVAD VORMID JA MUDELID 2 SIDETURU ARENG http://et.wikipedia.org/wiki/Nokia_3310#mediaviewer/File:Nokia_3310_blue.jpg ÜLEMINEK LAUATELEFONILT MOBIILILE: Raske on täpset algusaega määratleda. Nokia 3310 on GSM võrgus töötav mobiiltelefon, mida esitleti 2000. aasta 1. septembril. Nokia 3310 ­ üks maailma kõige edukamaid telefone. Sellest ajast alates on mobiiltelefonide osas toimunud väga suur areng. 3 SIDETURU ARENG http://www.oxfordobserver.com/iphone-6-plu...

Majandus → Analüüsimeetodid...
1 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Keemia referaat "Tee toorainest keemiatööstuseni ja selle hinna kujunemine"

Õige hinna kujundamiseks peab esiteks teadma, millised on kulud toote tootmiseks, turule viimiseks, müügitoetuseks jne. Selle arvestamisel on oluline, et ettevõtte kuluarvestus süsteem oleks objektiivne ­ kulusid jaotatakse õiglaselt. Teiseks oluliseks õige hinna kujundamise faktoriks on tarbijate ja konkurentide tundmine. Lihtsaim tõde on, et hinna langetamine suurendab nõudlust toote järgi, kuid langeb ka tootja huvi tootmise vastu. Hinnakujunduse alused, kulupõhine lähenemine Tihti arvatakse, et õige hinna peaks tootele ütlema raamatupidaja. Tegelikult peaks see olema turundustöötaja ülesanne. Ilmselt pakub ettevõtte mitmeid kaupu ja teenuseid. Mõni neist võib olla ka müügis sellise hinnaga, mis tema tootmiseks või sisseostmiseks tehtud kulutusi ei kata. Samas peaks kogu müügitulu katma kulud ja võimaldama ettevõttel kasumit teenida. Hind konkreetsele tootele määratakse siiski lähtuvalt turunduseesmärkidest, mitte kuludest.

Keemia → Keemia
25 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Integreeritud tootearendus

· Suhtlus klientidega eelistatuna pikaajalistele lepingu läbirääkimistele · Muutusteks valmisolek eelistatuna plaanitäitmisele 27. RISK (ISO 31000) ­ tõenäosus, et sündmus esineb ja sündmusel on tavaliselt soovimatu tulemus. 28. Kitsaskoht "bottleneck" ­ obstruktsiooni tekkevõimalus ja kohesed jõupingutused süsteemi normaalse oleku taastamiseks. 29. Kulupõhine hinnakujundus on hinnakujundusmeetod, mis lähtub toote valmistamisega seotud kuludest, kuhu võib lisanduda ka taotletav hinnalisand 30. Koorimishinna rakendamine on hinnakujundusmeetod, mille puhul toote turuletooja kehtestab tootele algul kõrge hinna ja seejärel (nõudlusest tulenevalt) järk-järgult alandab hinda 31. Tulukusesihist lähtuv hinnakujundus on meetod, kus eesmärgiks seatakse tulukuse saavutamine (peamisewlt kasutavad meetodit toote turuliidrid) 32

Majandus → Integreeritud tootearendus
170 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Raamatupidamise alused, põhivalemid, bilanss.

Eesti hea raamatupidamistava- rahvusvaheliselt runnustatud arvestuse ja aruandluse põhimõtetele tuginev raamatupidamistava, mille põhinõuded kehtestatakse kesoleva seadusega ning mida täiendavad vastavalt käesoleva seaduse paragraaf 32 lõikel 1 väljaantavad raamatupidamise toimkonna juhendid. Milliseid raamatupidamisarvestuse meetodied on ? a) Ainult tekkepõhine b) Ainult kassapõhine c) Kassapõhine ja tekkepõhine d) Kulupõhine Tekkepõhine raamatupidamine tähenab, et--- a) Tehin kajastatakse raamatupidamises peale sõlmimist alles siis, kui raha on laekunud. b) Tegin kajastatakse raamatupidamises peale sõmimist ja raha laekumine pole oluline. c) Tegin kajastatakse raamatupidamises ainult juhul, kui raha liigub. Algdokumendid kohustuslikud rekvisiidid on: -dokumendi nimetus ja number -koostamise kuupäev -tehingu majanduslik sisu -tehingu arvnäitajad (kodus, hind, summa) -käibemaks

Majandus → Raamatupidamine
158 allalaadimist
thumbnail
6
docx

TURUNDUSE ALUSED EKSAMIKÜSIMUSTE VASTUSED

jne) 12. Selgita brändi tähtsust klientidele? - Lihtsustab valikut, vähendab aja- ning energiakulu kordusostude sooritamisel ja toote leidmisel konkurenttoodete seast. Lubab kindlat kvaliteeti. 13. Kuidas toimub uue toote loomine? - Ideede genereerimine, ideede sõelumine, tootekontseptsiooni arendamine ja hindamine, toote kujundamine ja testimine, toote turule viimine. 14. Nimeta hinnakujundusmeetodid? Kulupõhine hinnakujundus, konkurentsipõhine hinnakujundus, tarbijakeskne hinnakujundus, turukeskne hinnakujundus. 15. Kuidas toimub hindade diferentseerimine? - Tarbijate segmenteerimine, toode, bränd, jaotuskanal, asukoht, aeg. 16. Mis on baashind ja kuidas saab seda mõjutada? - Baashind on ostja arvamus toote õiglasest hinnast. Ostja jaoks mõjutavad baashindu olemasolevad hinnad, meenuvad hinnad, ostu kontekst. 17

Muu → Turunduskommunikatsioon
30 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mikro- ja makroökonoomika põhimõisted

on üksikfirmade käitumise uurimine küllalt keeruline. Ja kuna firmad võivad väga erineval moel käituda, on oligopolide tegevuse analüüsimiseks koostatud mitmeid erinevaid mudeleid. Tuntumaid oligopoli mudeleid: a) murtud nõudluskõver, b) kartell, c) juhtpositsioon hinnamuutustes (hinnaliider), d) mänguteooria, e) kulupõhine hinnakalkulatsioon. Murtud nõudluskõver- Selle mudeliga saab selgitada hindade stabiilsust muutunud tootmiskulude korral. Mudeli eeldus: juhul, kui üks firma alandab oma toodangu hinda, järgnevad konkurendid tema eeskujule; aga kui üks firma tõstab oma toodangu hinda, teised talle ei järgne. Põhjendus: kui üks firma tõstab hinda, siis teised ei tee seda see- pärast, et nad loodavad hinda tõstnud firma kliendid endale saada. Hinna langetamise

Majandus → Micro_macro ökonoomika
364 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kordamine majanduse üleminekueksamiks

Osadeks jaotatud osakapital Osanikud à üks või mitu juriidilist või füüsilist isikut Igal osanikul üks osa (osa suuruse nimiväärtus sõltub sissemaksust) Äriregister kohustuslik Osakapital 2500 eurot (omakapital) Osak (osa) ­ väikseim nimiväärtus à 1 euro 1 euro = 1 hääl Vastutus sissepandud osa ulatuses Võib ka osaku osa osaühingule võlgu jääda Osa saab osta ja müüa, teistel osanikel eelisostuõigus Kulupõhine raamatupidamine! Finantsiis Mingi tuntud kaubamärgi all tegutsemine Eraldi ettevõte Väljatöötatud ärimudeli baasil Litsentsitasu ­ 1X Maksad perioodilist kasutusmaksu Frantsiisiandja varustab teabega, annab kindlalt tagatud turu Tooraine saab odavamalt jne. Valitsuse roll majanduses. 1.vaba konkurentsi tagamine turul 2.positiivsete välismõjude toetamine ja neg.välismõjude piiramine 3.ühishüviste pakkumine 4.tulude ümberjaotus 5

Majandus → Ettevõtlus
18 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Turundus ja müük

harilikult samaaegselt d. ladustamatus- teenust ei saa varuda (toota lattu) 22) Defineeri hinna mõiste. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna. Laiemalt ­ hind on väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamisest või tarbimisest tulenevate kasude vastu. Arenenud riikides mõeldakse hinna all enamasti selle rahalist tähendust. Hinnaks saab olla ükskõik missugune väärtus, mida antakse millegi vastu. 23) Mis on kulupõhine hinnastrateegia? Kulukeskne meetod ­ lähtub kuludest. - Juurdehindluse meetod. Teatud arvestusliku juurdehindluse lisamine omahinnale ­ arvestatakse ka tegeliku nõudlus- ja konkurentsisituatsiooniga - Kasumiläve hinnameetod. Taotleb kõigi kulude katmist ja ettenähtud kasumi saamist. Eesmärk on hind, mis viib üle kasumiläve või tagab soovitava kasumi 24) Mis on väärtuspõhine hinnastrateegia? 25) Mis on bartertehing

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
14
doc

TURUNDUS ja MÜÜK

Teenuse osutamine ja tarbimine toimub harilikult samaaegselt. 4. Ladustamatus – Teenust ei saa varuda (toota lattu). Nõudluse kõikumisi on raske stabiliseerida. 22. Defineeri hinna mõiste. Hind on toote väärtus rahas väljendatuna. Hind on väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamisest või tarbimisest tulenevate kasude vastu. Hinnaks saab olla ükskõik missugune väärtus, mida antakse millegi vastu. 23. Mis on kulupõhine hinnastrateegia? Kulupõhise hinnastrateegia puhul lisatakse valmistamiseks läinud kuludele juurde juurdehindlus kasumi teenimiseks. 24. Mis on väärtuspõhine hinnastrateegia? Väärtuspõhise hinnastrateegia meetodi põhimõtteks on, et hinna määrab kliendi poolt tootele omistatud väärtus. Mida ainulaadsem on toode või teenus, seda kõrgemat hinda on võimalik küsida. 25. Mis on bartertehing? Kirjelda – millal seda turunduses võiks kasutada.

Majandus → Turundus
76 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Mikro eksam

Mänguteooria analüüsib firmade käitumist, kui nende otsused mõjutavad vastasmängijate tegevust ning keskendub sellele, kas firmad soovivad teha koostööd või konkureerida. Kulupõhise hinnakalkulatsiooni korral, kalkuleeritakse keskmine muutuvkulu ja lisatakse sellele teatav protsent, hinnakõrgend, mille põhjal kehtestatakse hind. Hinnakõrgend on vajalik selleks, et katta kulud, mida ei saa otseselt siduda konkreetse kaubaühikuga, ja kindlustada firmale kasum. Kulupõhine hinnakalkulatsioon võimaldab üle saada ebamäärasusest, mims valitseb nõudluskõvera täpse tõusu ja elastsuse ümber. Teiseks on marginaalanalüüsil põhinev hinnakalkulatsioon väga kulukas, eriti kui firmal on lai toodangu sortiment. Hinnakõrgendi reegli kasutamine lihtsustab hinnakujundust tunduvalt. Kolmandaks, kehtestab ühesugune hinnakõrgend ühesuguse hinna kogu harus tingimusel, et harus on kõikidel firmadel ühesugused kulud. Kulupõhine

Majandus → Mikromajandus
81 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kokkuvõte

KONSPEKT §7-§11 Mikroökonoomika §7 - TOOTMISKULUD alternatiivkulu- ressursi parimast alternatiivsest kasutusviisist loobumise kulu otsene kulu- tegelik rahaline väljamakse ressursside muretsemiseks (nt palk, rent, maksud, intressid, toormaterjali ostukulu, kindlustustasu) kaudne kulu- mõõdab tulu, mida antud ressurss oleks võinud teenida parema kasutusviisi korral; kui f katab kaudsed kulud > saab normaalkasumit arvestuslik kasum =TR-otsene kulu normaalkasum- arvestusliku kasumi osa, mis katab ressursside alternatiivkulu maj.kasum- arvestusliku kasumi osa, mis ületab norm.kasumi =TR-(otsesed, kaudsed kulud) püsikulu(FC)- kulud, mille suurus lühiperioodil ei muutu, kuna tootmismahu muutudes ei muutu püsiressursside suurus (horisontaalne joon) muutuvkulu(VC)- kulud, mille suurus muutub, kui muudetakse tootmismahtu (tagurpidi S) VC= L (töö juurdekasv) *w (tööühiku hin...

Majandus → Micro_macro ökonoomika
254 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

nende positiivsed ja negatiivsed küljed? Lihtsustatult võiks hinnakujunduse jagada neljaks etapiks: sise- ja väliskeskkonna analüüs ehk hinda mõjutavad faktorid, hinnaeesmärkide määramine, hinnakujundusmeetodite valik ning hinnapoliitika väljatöötamine. Liiga madalad hinnad viivad ettevõtte majandusraskustesse, liiga kõrged hinnad aga takistavad müüki ja viivad samuti ettevõtte majandusraskustesse. Oma tootele või teenusele tuleb leida optimaalne hind. 1. Kulupõhine hinnakujundus on kõige lihtsam hinna määramise meetod, kus toote valmistamiseks läinud kuludele lisatakse juurdehindlus kasumi teenimiseks. Kulupõhine hind on toote või teenuse valmistamis kulu, millele lisandub juurdehindlus kasumi näol. Kuigi tundub, et see on lihtsalt rakendatav ja kasutatav, ei ole ainult kuludele põhinev hinnakujundus kindlasti kõige parem viis. Probleemiks võib kujuneda kulude arvestus ­ igal ettevõttel on nii püsikulud kui ka muutuvkulud

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kinnisvaraturundus konspekt eksamiks

vastu (Vihalem). Kui rääkida kinnisvara hindamisest, siis on hinnal teine definitsioon. Hind on ainus asi, millega kasumit tekitame. Kui on hea toode ja hinnastame valesti, jääb kasum kas üldse või mingis osas saamata. Hind on ka seetõttu oluline, et iseloomustab kaupa (kallis = hea?!). Hind paneb paika müügiperioodi pikkuse. Müügiperioodist sõltuvad arendaja finantskulud. Hinnakujundus: - tulupõhine (võetakse ,,laest" projekti käive, mida oodatakse) - kulupõhine (paned m2 kulule mingi % otsa) - turupõhine (vaatad tuluootusi, kulustruktuure, aga ka konkurente ­ kuidas, mis hinnaga on korterid müügis ja mis hinnaga reaalselt müüakse) - kombineeritud (kuidas eelnevaid omavahel kombineerida ja leida parim tulemus) - ... Hinnakujundus peaks olema väärtuspõhine, ehk me hinnastame neid tegureid, mis tarbijale väärtust annavad. Turundus on tarbija vajaduste rahuldamine, siis hinnastamisel peaksime mõtlema, millised

Majandus → Kinnisvara hindamine
65 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Majanduse loeng kordamine

LOENG 1 Majandusõpetus jaguneb: Mikroökonoomika ja Makroökonoomika. Mikroökonoomika baseerub üksikute majapidamiste tegevuse analüüsil, uurib tingimusi, mille korral majanduse üksikud turud saavutavad tasakaalu ja kogu rahvamajandus tegutseb efektiivselt. Makroökonoomika roll piirdub globaalsete majandusprobleemide põhjuste väljaselgitamisega. Positivistlik majandusteadus-kui see piirdub uurimisega, "kuidas asjad tegelikult on". Sisaldab hinnanguid, "kuidas asjad peaksid olema",- Normatiivne majandusteooria. Hinnakujunemise ja turgude tegutsemise selgitamisel kasutatakse täieliku konkurentsi eeldust(teoreetilist üldistust.) Mittetäieliku konkurentsi puhul mõjutavad müüjad, ostjad või mõlemad turuhinda. Majanduse põhiülesanded: Mida, millises kogusese toota? , Kuidas toota hüviseid? Kellele toota ja kuidas toodangut jaotada?. Ühiskonnas, kus pole puudust, valitseb küllus. Raha pole vaja. Zeitgeisti ideaal! Konkreetse...

Majandus → Mikroökonoomika
36 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Inglise keele majandussõnastik

1. A branded product ­ ............................................firmatoode 2. A cash dispenser ­ ...............................................sularahaautomaat 3. A commission charge ­ .......................................komisjoni tasu 4. A deadline ­ ........................................................(lõpp)tähtaeg 5. A defined goal ­ ..................................................püstitatud eesmärk 6. A detailed benefit analysis segmentation ­ .........läbi viia detailne kasumianalüüs 7. A genuine product ­ ............................................ehtne toode 8. A goal ­ ...............................................................eesmärk 9. A group leader ­ ..................................................kaadriülem 10. A liability ­ .........................................................kohustus 11. A matter-of-fact selling relationship ­ ................asjalik müügi suhe 12. A payment order ­ ...........

Keeled → Inglise keel
69 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

Põhikasu ehk põhihüve rahuldab tarbija peamise vajaduse ning on pakkumise aluseks, nt pesumasina puhul rõivaste puhastus, ajalehtede puhul informatsioon Tegelik toode - toote kvaliteeditase, tunnused, stiil, disain, brändi nimi ja pakend Lisandväärtusega toode - lisateenused, sh finantsteenus, kohaletoimetamine, paigaldus, järelteenidus, konsultatsioon, garantii. Sellel tasandil toimib konkurents. 16. Nimeta hinnakujundusmeetodid  Kulupõhine  Alushinnameetod – lihtne meetod minimaalse hinna kehtestamiseks, et saada soovitud kasumiprotsent või tagasi teenida investeeringutele tehtud kulutused  Juurdehindlusmeetod – omahinnale lisatakse kindel juurdehindlusprotsent või summa  Kasumiläve meetod – aitab leida tooteühiku hinda, mis vastaks etteantud müügimahu juures soovitud kasumile

Majandus → Turunduse alused
41 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Mikro-makro Lühikonspekt eksamiks loengumaterialide järgi

Oligopoli üheks juhuks on duopol. See on turustruktuur, kus tegutseb 2 firmat. Oligopoli tunnisjooned- 1. Toodang on kas homogeenne või diferentseeritud. 2. Turukaitsetõkete olemasolu : a) mastaabisääst; b) seaduslikud piirangud. 3. Firmade vastastikune sõltuvus, mis tuleneb firmade väikesest arvust. Oligopoli mudelid- a) murtud nõudluskõver, b) kartell, c) juhtpositsioon hinnamuutustes (hinnaliider), d) mänguteooria, e) kulupõhine hinnakalkulatsioon. Kartelli moodustab grupp firmasid, mis nõustuvad oma tootmis- ja hinnapoliitikat koordineerima. Seega saab kartell käituda nagu monopol. Kartelli eesmärk: kehtestada toodangu ühtne hind ja jaotada haru kogutoodang kartelli kuuluvate firmade vahel. Kartell on kollusiooni kõige levinum tüüp. Kollusioon on müüjatevaheline kokkulepe hindade, turuosade jm. asjaolude kohta. 7.TOOTMISTEGURITE ehk RESSURSSIDE TURG

Majandus → Micro_macro ökonoomika
204 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Mikro ja makroökonoomika terminid

Mikro ja makroökonoomika terminid Eesti keeles English На русском Majanduse alusmõisted. Fundamentals of Economics. Фундаментальные понятия ökonoomika economics экономика Ceteris paribus „Other –things-equal” assumption, «при прочих равных условиях» „Muude tingimuste samaks Ceteris paribus jäädes” põhimõtted Principles принципы Teaduslik meetod Scientific method Научный метод seos tradeoffs связь piiranalüüs Marginal analysis Предельный анализ kompositsiooniviga Fallacy of composition Композиционные ошибки Positiivne tõus Positive slope Положительный наклон Verikaalne ja horiso...

Majandus → Majandus
24 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

turunduse eesmärgid ja strateegiad, tootmiskulud, kasumivajadus). 2) ettevõttevälised tegurid(nõudlus, konkurents, turustuskanali nõuded) Hinnaeesmärgid: Kasumile orienteeritud- kasumi maksimeerimine, planeeritud kasumi tagamine. Kogusele orienteeritud- müügi kasv, turuosa kasv, turule sisenemine. Konkurentsile orienteeritud- ellujäämine, hinnaliider, turu stabiliseerimine, diferentseerumine. Hinnakujunduse meetodid: Kulupõhine hinnakujundus- võetakse hinna määramisel aluseks toode ning selle valmistamiseks tehtavad kulutused. Kasutatakse alushinnameetodit, juurdehindlusmeetodit ja kasumiläve meetodit. Konkurentsipõhine hinnakujundus- aluseks võetakse konkurentide hinnad, analüüsides enne turuhindu. Turuhinnameetodi puhul võidakse määrata toote hind kas konkurentide omast kõrgemaks, madalamaks või konkurentidega samale tasemele.

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Kogusele orienteeritud: Müügi kasv, kindla aja jooksul jõutakse kindla müügikoguseni. Turuosa kasv: hinnad, mis püüavad turuosa kasvatada. 13 Konkurentsile orienteeritud: Ellujäämine: ettevõtte lühiajalise püsimajäämise kindlustamine Hinnaliider: ettevõte, kellel on tugev brändi- või muu turueelis. Hinnakujundusmeetodid: Kulupõhine: Aluseks toote valmistamiseks tehtavad kulutused. Juurdehindlus: Omahinnale lisatakse juurdehindlusprotsent. Kasumiläve meetod: Etteantud müügimahu juures vastab soovitud kasumile. Punkt, kus müügist laekuvad tulud ning tehtavad kulud on võrdsed on kasumilävepunkt. 9. Promotsioon Promotsiooni läbiviimise võtete kompleks; turunduskommunikatsiooni protsess ja planeerimine, eelarve ning elluviimine; isiklik müük ­ müügiprotsessi

Majandus → Turundus
41 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Eksamikonspekt loenguslaidide põhjal (M. Randveer)

Oligopoli mudelid Seetõttu, et firmad oligopoolsel turul üksteist vastastikku sõltuvad, on üksikfirmade käitumise uurimine küllalt keeruline. Ja kuna firmad võivad väga erineval moel käituda, on oligopolide tegevuse analüüsimiseks koostatud mitmeid erinevaid mudeleid. Tuntumad oligopoli mudelid: murtud nõudluskõver kartell juhtpositsioon hinnamuutuses (hinnaliider) mänguteooria kulupõhine hinnakalkulatsioon Murtud nõudluskõver Selle mudeliga saab selgitada hindade stabiilsust nõudlust väljendava nõudluskõveraga ja vahemikus muutunud tootmiskulude korral. MUDELI EELDUS: p < pe langeb ta kokku vähem elastset nõudlust juhul, kui üks firma alandab oma toodangu hinda, kajastava kõveraga. järgnevad konkurendid tema eeskujule; aga kui üks firma tõstab oma toodangu hinda , teised talle ei järgne

Varia → Kategoriseerimata
271 allalaadimist
thumbnail
28
docx

RAHVUSVAHELINE MAKSUÕIGUS

4. Ettevõttel teisest ettevõttest 50 % …. Kuidas siirdehinna turuväärtust määrata? Maksustatakse summa, mis erineb turuväärtusest. 5 meetodit: 1. Klassikalised meetodid: 1) Võrreldava hinna meetod 2) Edasimüügi hinna meetod – rakendamisel lähtutakse edasimüügi tehingu hinnast ning võrdluseks vajatakse andmeid võrreldavate tehingute hinnalisandi kohta. Nt vahendus, tootja müüb edasi edasimüüjale 3) Kulupõhine meetod – lähtutakse kontrollitud tehingu kuludest. Kasutatakse tavapäraste rutiinsete tegevuste juures. Nt sekretäriteenus 2. Muud meetodid: 1) Jagatud kasumi meetod – andmeid võrreldavate tehingute kohta kasutatakse eelkõige tehingupoole panuse hindamiseks; 2) Tehingupõhine tootluse meetod – meetodi rakendamisel kasutatakse andmeid võrreldavate tehingute tootluse määra kohta. Kuidas maandatakse riske?  Maksumaksja tasandil

Õigus → Maksuõigus ja maksumenetlus
56 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Avaliku Sektori Ökonoomika Konspekt I osa

1. Loeng Avaliku sektori määratlemine Üldiselt: avalik sektor on valitsuse tegevus ja selle tagajärjed. Juriidiliselt: hõlmab valitsusasutusi ja kõiki avalik-õiguslikke organisatsioone (eelkõige poliitilised institutsioonid). Rahanduslik: lisaks eelnevale ka need organisatsioonid, mida suures osas rahastatakse riiklikest vahenditest nt haridus- ja tervisehoiu teenust osutavad SA (poliitiline eelarve kujundamine). Funktsionaalne: avalik sektor hõlmab kõiki organisatsioone avaliku halduse, sotsiaalkindlustuse, avaliku korra tagamise, haridus-, tervishoiu-, sotsiaal- ja kultuuriteenuste valdkonnas olenemata nende rahastamisallikast ja teenuse osutaja õiguslikust vormist. Avaliku sektori ökonoomika mõiste: ökonoomika on õpetus nappusest, ehk kuidas teha piiratud ressursside tingimustes valikuid. Avaliku sektori ökonoomika- avalikus sektoris tehtud otsused (valitsuse roll, kuidas valitsuse tegevus mõjutab otsuseid, mida tehakse erasektoris) ...

Majandus → Avaliku sektori ökonoomika
130 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

-turupositsioon – enamasti annab tugevam positsioon rohkem mänguruumi ja vastupidi Ettevõttevälised tegurid on: -nõudlus – sh sesoonsus, hinnaelastsus -kliendid ja nende ootused väärtuse ja hinna suhtes -konkurents – hinnakonkurents ja hinnaväline konkurents -turustuskanali nõuded -riiklikud regulatsioonid – hinnakokkulepete, diskrimineerivate hindade, dumpinghindade, tarbijat petvate hindade keelustamine jne. 37. Hinnakujunduse meetodid: kulupõhine, konkurentsipõhine, tarbijakeskne, turukeskne Kulupõhine hinnakujundus – Hinna määramisel võetakse aluseks toode ning selle valmistamiseks tehtavad kulutused. Kogus x ühikukulu + püsikulu Hind = ------------------------------------------------------------------- Kogus x (1 – kasumiprotsent) Juurdehindlusmeetodi korral lisatakse omahinnale kindel juurdehindlusprotsent või summa.

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kinnisvara hindamine

· Poolte läbirääkimised · Ostu-müügitehingu ettevalmistamine 88) Milline leping sõlmitakse kliendi ja maakleri vahel vahenduse läbiviimiseks? 89) Millises vormis sõlmitakse kinnisvara ostu-müügileping? 90) Loetle tegevusi, mis tagavad kinnisvara korrashoiu 91) Millised on kinnisvara hindamisel kasutatavad põhimeetodid?Kinnisvara hindamisel kasutatavad põhimeetodid on turupõhine käsitlus ehk võrdlusmeetod, tulupõhine käsitlus ehk tulumeetod, kulupõhine käsitlus ehk kulumeetod (võimalik on ka nende meetodite omavahelised kombinatsioonid. 92) Millest sõltuvalt toimub hindamismeetodi valik? Hindamismeetodi valik toimub sõltub hinnatava väärtuse liigist, turu ja varaga seotud tingimustest ja kasutada olevatest andmetest. Turuväärtuse hindamisel määrab meetodi eelistuse viis, kuidas kinnisvaraga vabal turul kõige tõenäolisemalt kaubeldakse. Näiteks ärihoonel kui potensiaalsel rendiobjektil on üldjuhul eelistatumaiks

Majandus → Kinnisvara hindamine
173 allalaadimist
thumbnail
16
docx

ÜHISKONNA ARENG JA MAJANDUSSOTSIOLOOGIA KUJUNEMISLUGU

Raha sotsiaalne "märgistamine" allika järgi, mis suunab ka kasutamist (püha/must raha) Raha rituaalsed kasutusviisid (nt reeglid raha kinkimise kohta, sissetuleku küsimise tabu jms) Institutsioonid ja organisatsioonid (nii era kui avalik): Rahapidamislikud kategooriad ja eelarveküsimused: erinevatesse kategooriatesse eelarvestatud raha käsitletakse erinevalt (mitte universaalselt kasutatavana) riskide segregeerimine Kulupõhine analüüs: kuidas määratleda ja mõõta kulusid? Mida mõtestatakse kui kulu (nt keskkonnakaitses, hariduses, meditsiinis jms) Sümboolne "rahapesu" ­ aktsiisimaksud ("patumaksud", sageli toetatakse kõrgema moraalse väärtusega tegevusi) Raha kui väljaandja sümbol

Majandus → Majandussotsioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Kohalik omavalitsus

EKOH: 1. rahalised vahendid vastavuses PSga seotud kohustustega 2. osa peab tulema maksudest, koormistest 3. rahandussüsteem peab olema paindlik, et kaasas käia kulutuste muutustega 4. tuleks väiksemate KOVide kaitseks rakendada ühtlustamismehhanisme 5. rahaliste vahendite ümberjaotamisel tuleks KOVga konsulteerida 6. toetused- nende projketide fnantseerimisega 7. laenude võtmise õigus KOVil piiratud seadusega PS 154 alusel- RK kohustuste kulupõhine rahastamine ehk kulud vastavad kohustsutele. 1. määrata kindaks kui palju ühe kohustuse rahastamise jaoks on raha vaja 2. kui palju raha võib vajada KOV Teiseks peab olema regulatsioon, et KOVil oleks omatulu omaül täitmiseks- saadakse kohalike maksude kehtestamise, riiklike maksude otse kohalikku eelarvesse laekumise või riigieelarvest tehtavate eraldistega. Tulubaas peab aga tagama kohalike ülesannete täitmise vähemalt minimaalselt vajalikus mahus

Õigus → Keskkonnaõigus
54 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud:  Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse.  Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Uue toote tasuvuse analüüs - lõputöö

KMK-analüüs muutub kaubanomenklatuuri laienemisega komplitseeritumaks. Kaubaühiku kaalutud keskmine piirkasum leitakse teades toodete müügitulu ja muutuvkulusid ning toodete planeeritud struktuuri. Jagades ettevõtte püsikulud kaubaühiku keskmise piirkasumiga arvutatakse kaubaühikute kogus ja jaotatakse vastavalt toodete struktuurile. (ibid., lk 118) Üks levinumaid hinnakujunduse viise on kulupõhine hinnakujundamine. Ettevõtja võtab arvesse kõik toote ja teenusega seotud kulud ja lisab sellele kasumiootuse. Selle tulemusel kujuneb müügihind ühele toote või teenuse ühikule. [ CITATION Tru16 l 1061 ]. Hinna kujunemise valem on järgmine: p ü sikulud +muutuvkulud+ planeeritav kasum (8) Hind= toodangu maht ü hikutes

Majandus → Omahinna arvestus
24 allalaadimist
thumbnail
17
docx

INIMRESSURSI JUHTIMISE KORDAMISKÜSIMUSED

TEMAATIKA KORDAMISEKS INIMRESSURSI JUHTIMISE AINES 1. Inimressursi juhtimise olemus ja mõiste. IRJ olemus: 1960. a avaldas Douglas Mc Gregor raamatu ,,Ettevõtte inimlik külg" ­ väitis, et juhtimisele saab läheneda kahel põhilisel viisil. 1) Teooria X- inimesed on töövahendid (pikaajalised töötajad) ,,Piitsa ja prääniku meetod". 2) Teooria Y- inimesed otsivad väljakutset (tänapäevane mõttelaad). TÖÖTAJAD ON MEIE KÕIGE TÄHTSAM VARA Jack Welch: ,,Äris on 3 põhinäitajat": 1) Klientide rahulolu 2) Töötajate rahulolu 3) Rahavoog IRJ on kogu juhtimistegevuse alus, kuid mitte kogu äritegevuse alus. IRJ abil saab tagada organisatsioonile edu. Mõistet kasutatakse kahel erineval viisil: Kirjeldab juhtimistegevust üldiselt; Käsitleb inimeste juhtimist viisil, mis erineb täielikult personalijuhtimisest-erinev filosoofia, inimestele suunatud organisatsiooniline tegevus. 2. Inimressursi juhtimise eesmärgid, rollid ja ülesanded IRJ juhtimi...

Majandus → Juhtimine
59 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Mikroökonoomika mõisteid

o Need on vajalikud, et rõhutada just oma toote vajalikkust ja erisust konkurentidega võrreldes. Oligopoli mudelid Kartell ­ firmad kooskõlastavad oma tootmis- ja hinnapoliitikat, tegutsedes nagu monopol. Juhtimispoisitsioon hinnamuutustes (hinnaliider) ­ 1 firma või paar firmat määravad hinna tervele tootmisharule. Mänguteooria ­ vaadatakse firmade käitumist kui strateegiliste käikude ja vastaskäikude seeriat. Kulupõhine hinnakalkulatsioon ­ arvutatakse välja (planeeritakse- võetakse aluseks) AVC ja lisatakse hinnakõrgend. Murtud nõudluskõver Mingis punktis nõudluskõver muutub järsemaks (iga hinnalanguse $, korral ostetakse edasi vähem lisatooteid, kui enne. Aga edasiminek on ikka lineaarne). Tootmiskulud on muutunud. Hinnad jäid stabiilseks. Selgitab murtud nõudluskõvera mudel. Kui 1 firma alandab hinda, alandavad hinda ka teised, et mitte kaotada tarbijaid.

Majandus → Mikroökonoomika
28 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Majandussotsioloogia eksmiks kordamine

 Rahapidamislikud kategooriad ja eelarveüksused: erinevatesse kategooriatesse eelarvestatud raha käsitletakse erinevalt, riskide segregeerimine; eelarvestatud raha käsitletakse erinevalt, riskide segregeerimine;  Kulupõhine analüüs: kuidas määratleda ja mõõta kulusid?  Kulupõhine analüüs: kuidas määratleda ja mõõta kulusid?  Institutsionaalne raha, mille kasutusvaldkond on piiratud: nt EL tõukefondid,  Institutsionaalne raha, mille kasutusvaldkond on piiratud: nt EL tõukefondid, sotsiaaltoetuste dilemma;

Sotsioloogia → Sotsioloogia
13 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Brändi juhtimine eksam konspekt

Juhtivatel hindamisettevõtetel ja spetsialistidel on brändide rahalise väärtuse määramiseks enamasti välja arendatud oma meetod. Üldiselt viivad erinevad meetodid aga olenevalt kasutatavate kriteeriumide arvust ja omapärast ka erinevate, omavahel mittevõrreldavate tulemusteni. Vahe hindamistulemustes võib olla isegi ligi kümnekordne. Brändi rahalise väärtuse hindamisel baseerutakse harilikult ühele kolmest lähtealusest: x Kulupõhine väärtuse hindamine. Hindamise aluseks on kas ajaloolised kulud ehk brändi väljaarendamiseks minevikus tehtud kulud või taastamiskulud. x Turupõhine väärtuse hindamine. Turupõhine väärtuse hindamine põhineb eeldusel, et on olemas võrreldavad turutehingud (ostu-müügitehingud) brändidega/bränditud ettevõtetega. Kui nimetatud informatsioon on kättesaadav, on brändi väärtust võimalik hinnata võrreldes seda teiste samalaadsete

Majandus → Brändi juhtimine
138 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Sotsiaalhooldusõigus konspekt

- Kindlustusandjad on eraõiguslikud juriidilised isikud Sots.kindlustusel on palju piiranguid. See on kohustuslik, ei ole valik võimalusi. Sots.kindl. kaudu kaitsvad riskid on piiratud. Sots.riskid tähendavad, et inimene kaotab sissetulekut, temast sõltumatutel põhjustel ­ vanadus, haigus, tööõnnetus. Kaitsemehhanism on olemas, pakume kõigile, ei ole vahet, kas tööline või kontoritöötaja. Kuidas skeem on ülesehitatud? ­ teenusepõhine arusaam või kulupõhine. Raviarst kirjutab arve haigekassale ja patsient summat ei näe. Erakindlustus ­ kulude hüvitamine ­ reisi kindlustus. Kui midagi juhtub, siis maksad ise. Kindlustus otsustab, kas kulud olid põhjendatud või mitte ja mis suuruses see kompenseeritakse. Erakindlustusseltsid - täiendav pensionikindlustus (praegu), tööõnnetus ja kutsehaigused (tulevikus). Ennetustegevuse profülaktika ­ sots.kindlustusel on reserv, mis kutsub inimesi mitte haigeks jääda.

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
30 allalaadimist
thumbnail
30
pdf

TTÜ MIKRO JA MAKROÖKONOOMIKA

MIKRO- JA MAKROÖKONOOMIKA (TET 3070) Õppeaine eesmärk: Aine õppimise eesmärgiks on mikro- ja makroökonoomika põhimõistete ja seaduspärasuste tundmaõppimine; majandusnähtuste vaheliste seoste analüüsimine nii indiviidi, firma, tootmisharu ja üksikturu majanduskäitumise kui ka kogu rahvamajanduse uurimise teel. Kursus õpetab majanduslikku mõtlemist ja saadud teadmisi majanduse analüüsimisel iseseisvalt kasutama. Õppetool: majandusteooria Õppejõud: dotsent Mare Randveer ruum: X-228 telefon: 6 20 40 55 e-mail: [email protected] ...

Astronoomia → Astronoomia
289 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

Hinnaliidriks võib ola ettevõte kellel on tugev brändi või mu turueelis. Turu stabiliseerimisele orienteeritud hinnad tehakse siis, kui toode on saavutanud turul sootsa positsiooni ja seda ei soovita muuta. Diferentseeruv hinnaeesmärk on siis kui ei soovita võistelda hinnas vaid suunata oma tegevus mõnele muule valdkonnale nt tõsta tootesarja tuntust, võita klientide lojaalsust. · Hinnakujundusmeetodid · Kulupõhine hinnakujundus ­ puuduseks on turunõudlus ja konkurentsi arvesse võtmata jätmine. Seega võib hind kujuneda väga kõrgeks · Alushinna meetod on lihtne arvutus minimaalse müügihinna määramiseks et saada soovitud kasumiprotsenti või kulutustelt tagasi teenida. · · Juurdehindlusmeetodiga lisatakse omahinnale kindel juurdehindlusprotsent või summa. Tarbijale kujuneb seega hind toomise ning jaotuskanalite juurdehindluse summana

Majandus → Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
33
docx

OÜ Mööblipioneer

· Mööblihooldus · Projekteerimine/kujundamine Ettevõtte eelised: Tegutsemisviis: · Paindlikud tootmisvõimalused · Kliendiga aktiivne suhtlemine · Lühikesed tarnetähtajad · Tarnetähtaegadest kinnipidamine · Parim hinna ja kvaliteedi suhe · Kulupõhine hinnapoliitika · Partnerlussuhted · Ressursi ja raha panustamine ettevõtte · Omaala spetsialistid arengusse · Pühendumus suhtekorraldusele · Arengutendentside jälgimine ja ettevõtte siseselt ja väliselt vastav kohandumine · Tugivõrgustik · Kvaliteetne toode/teenus/teenindamine · Lahendused vastavalt soovidele OÜ Mööblipioneer on asutatud 01.11

Turism → Äriturismi alused
176 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Mikro- ja Makroökonoomika mõisteid

MÕISTED................................................................................................................2 1. Mikroökonoomika................................................................................................2 1. Majandusteaduse olemus............................................................................... 2 2. Majanduse põhiküsimused, majandusprobleem.............................................5 3. Nõudlus ja pakkumine: turumehhanism..........................................................7 4.Elastsus..........................................................................................................10 5. Tarbija valikuteooria alused.......................................................................... 11 6. Tootmiskulud................................................................................................. 13 7. Mittetäielik konkurents.............................

Majandus → Majandus (mikro ja...
590 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Majandusanalüüs

tootegruppide ja/või üksikute toodete lõikes. Ei ole olemas ühest valemit, mille alusel oleks võimalik välja arvutada täpne hind igale tootele, kuid hinnakujunduses tuleb kindlasti arvesta järgmisi asjaolusid: · kulud, · loodetav kasuminorm, · konkurentide hinnad, · toote kvaliteet, · nõudlus, · toote sihtgrupp. Hinnakujunduses kasutatakse mitmeid meetodeid. Kolm levinuimat neist: 15 · kulupõhine - hinna kujundamine baseerub kuludel, hind peab katma püsiv- ja muutuvkulud ning sisaldama kasumit, · kliendipõhine - hind kujuneb selle järgi, mis tarbija on nõus maksma kauba või teenuse eest, · konkurentsipõhine ­ hinna kujundamisel uuritakse konkurentide hinnastrateegiat ja lähtutakse kulude või nõudluse asemel sellest. Tegelikkuses pole muidugi ükski nimetatutest täiesti iseseisev ja seetõttu tuleb

Majandus → Majandus
888 allalaadimist
thumbnail
85
docx

Mikroökonoomika

Mikroökonoomika Table of Contents LOENG 2 TURG. NÕUDLUS JA PAKKUMINE............................................. 1 LOENG 3: NÕUDLUSE JA PAKKUMISE ELASTSUS..................................... 6 LOENG 4 TARBIJA VALIK JA NÕUDLUS.................................................. 14 LOENG 5 ORDINAALSE KASULIKKUSE E ÜKSKÕIKSUSKÕVERATE TEOORIA ....................................................................................................... 17 LOENG 6: TARBIMISVALIKUTE MÕJURID.............................................. 26 LOENG 7: SISEND JA TOOTMINE......................................................... 35 LOENG 8: TOOTMISKULUD................................................................. 42 LOENG 9: TÄIELIKU KONKURENTSI TURG............................................. 53 LOENG 10: TÄIELIK KONKURENTS PIKAL PERIOODIL............................ 59 LOENG 11 MONOPOL.........................................................

Majandus → Majandus (mikro ja...
46 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Ehituse maksumuse hindamine - Eksami kordamisküsimuste vastused

Hinnad määratakse vastavalt nendele funktsioonidele lähtudes: 1. tootmiskuludest (omahinnast), 2. nõudlusest ja pakkumisest, 3. konkurentsist, 4. kasumi olemasolust. 7. Milliseid hinnakujundamise meetodeid kasutatakse ehituses Eristatakse kolme hinnakujundamise meetodid: põhineb tootmiskuludel, ostjate nõudlusel, konkurentide hindadel. 8. Milliseid hinnakujundamise kontseptsioone kasutatakse ehituses Esimene kontseptsioon: kulupõhine hinnakujundamine ­ aluseks on firma tegelikud kulud tootmisele ja turustamisele. Need on hinnad, mis on orienteeritud kuludele. Teine hinnakujundamise kontseptsioon: hinna moodustamine lähtudes nõudlusest. Põhiliseks protsessiks siin juures on kauplemine, mis sõltub müüja oskustest. ,,Passiivset" hinnakujundamine, mille puhul tähtsamaks on konkurents ja konkurentide hinnad. Tekkivad hinnaliidrid. 9. Milliseid hinna liike kasutatakse ehituses. Millega erinevad eelarvehinnad ja

Ehitus → Ehituse maksumusehindamine
271 allalaadimist
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

INTERAKTIIVNE TURUNDUS    Põhimõisted:   ● Vahetus, tehing (exchange, transaction)  Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud  toode teiselt subjektilt hüvituse vastu.  Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks.    Eristatakse nelja vahetuse vormi:  ­ Turu vahetus  ­ Suhte vahetus  ­ Ümber jagav vahetus  ­ Vastastikune vahetus    ● Turu vahetus (market exchange)  Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.   Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata.    ● Suhte vahetus (relationship exchange)  Pikaajaline orienteeritus.   Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest.    ● Ümber jagav vahetus (redistribution)  Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.   Üksuse liikmed astuvad vahetusse, sest soovivad omavahel ressursse jagada.   Maks...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

- kui tuntud on bränd tarbijate hulgas; - kuidas tarbija võtab vastu brändi kvaliteedi taset; - missugused on tunded (assotsiatsioonid), mis tarbijal seoses brändiga kujunevad; - kui palju tarbijaid ostavad järgmisel korral brändi uuesti (lojaalsus). B. brändi rahaline väärtus – tarbija teadvuses oleva brändi positsiooni maksumus rahas. Brändi väärtus arvestatakse tänapäeval ka bilanssi. Selle arvestamiseks on kolm meetodit:  kulupõhine – kõikide kulutuste analüüs;  turuanalüüsipõhine – sarnaste brändide käibe analüüs;  tulupõhine – analüüsitakse tulusid, litsentsitasusid jm. Nt firma Johnson & Johnson on öelnud: „Meie firma nimi ja kaubamärk on hoopis väärtuslikumad kui meie varade väärtus. 34 7. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON 7.1 KOMMUNIKATSIOONIPROTSESSI OLEMUS

Majandus → Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
89
docx

Mikro- ja makroökonoomika konspekt

seaduslikust keelust kõrvalehiilimiseks, kasutades teist tüüpi kollosioone. o Hinnaliidri mudel Teatud tootmisharudes on mõnel firmal juhtpositsioon hinnamuutustes. Sel juhul määrab see firma toodangu hinna kogu haru jaoks. Ülejäänud firmad järgivad liidri tegevust. Juhtpositsioonil olev firma on ainuke, mis hinnamuutusi alustab. o Kulupõhine hinnakalkulatsioon Kulupõhise hinna kalkuleerimise strateegia korral hinna kehtestamisel kalkuleeritakse keskmine muutuvkulu (AVC) ja lisatakse teatud protsent, hinnakõrgend. Hinnakõrgend on vajalik selleks, et katta kulud, mida ei saa otseselt siduda konkreetse kaubaühikuga, ja kindlustada firmale kasum. o Mänguteooria

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
504 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun