Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Integreeritud tootearendus (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

  • Integreeritud tootearendus on tooteloome, turunduse, toote valmistamise ja kogu selle protsessi finantseerimise sünergialine ühtsus toodete loomiseks, mis oleksid konkurentsivõimelised maailmaturul.
  • Tootearendus on tegevuste kogum, mis algab toote turuvõimaluste selgumisest, jätkub toote kavandamise ja loomisega ning lõpeb selle tootmise, müügi ja teenindamisega.
    Tootearenduse tulemuseks ei ole mitte uus toode vaid edukas äri.
  • Innovatsioon - uuendus ehk mingi teadusliku, tehnilise või organisatsioonilise avastuse, leiutise või mõne muu saavutuse rakendamine ühiskonnas.
  • Toode - tehis , mida ettevõte kavandab, toodab ja müüb oma klientidele
  • Toote definitsioon:
    • Toode (product) on tema valmistamise tehnilistele tingimustele vastav ese inimühiskonna eksisteerimisel mingi tarbe või vajaduse rahuldamiseks.
    • Tooteks nimetatakse masinatööstuse lõpliku staadiumi produkti . Tooteks võib olla koostatud masin, seade; sõlm, koost või detail, olenevalt sellest, mis on antud tööstuse tootmise objektiks .

  • Toodete liigid:
    • Turu tõmbel arendatud tooted
    • Tehnoloogia survel arendatud tooted
    • Platvormtooted
    • Protsessintensiivsed tooted
    • Tarbijakesksed tooted
    • Kõrge tehnilise ja tururiskiga tooted
    • Kiirvalmistatavad tooted
    • Komplekssed tooted

  • Toote elutsükkel hõlmab ajavahemikku toote esmakordsest turulelaskmisest kuni selle lõpliku turult kõrvaldamiseni ning koosneb kindlaksmääratud etappidest.
  • Tootearendus organisatsioonide tüüpid:
    • Funktsionaalne organisatsioon
    • Funktsioonipõhine maatriksorganisatsioon
    • Projektipõhine maatriksorganisatsioon
    • Projektipõhine organisatsioon

  • Projekti kultuur - töötajate poolt tekitatud, kuid firma juurde kuuluv nähtus
  • Tehnoloogiapüramiidid:
    • Liidetud tehnoloogiad on need , mida asutus vajab uurimistöö korraldamiseks, kuid mida see ise ei uuri ega arenda. Edasise arengu käigus võib aga mõni liidetud tehnoloogiaist kujuneda võtmetehnoloogiaks.
    • Võtmetehnoloogiad on need, milles organisatsioon teostab uurimusi ise ja arendab neis edasi oma oskusi. Võtmetehnoloogia valdkonnas asuvad ettevõtte pikaajalised ja tugevad põhioskused.
    • Juhtivtehnoloogiad arenevad välja võtmetehnoloogiaist ja neil võib olla riiklik või regionaalne dimensioon. Need on tunduvalt kitsamad ja täpsema profiiliga, mille eelduseks on pikaajaline spetsialiseeritud uurimistöö.
    • Läbimurdetehnoloogiad käsitlevad kitsalt spetsialiseeritud ja unikaalseid oskusi, milles on saavutatud tugev rahvusvaheline positsioon.

  • Turundus on kõik see, mida firma ette võtab klientide hankimiseks ja säilitamiseks. Seejuures tuleks järgida vähemalt kolme põhimõtet: loo ja säilita sidemeid , aseta panus pikaajalistele suhetele ja tee õigeid asju õigel hetkel.
  • Tavaliselt loetakse turuliidriks üle 40% osaluse korral, 30% osalus viitab pretendendi staatusele , 20% turukaaslase ja 10% niššitäitjate rollile. Tarbijad omakorda võib jaotada ostuhuvi alusel järgmistesse kategooriatesse: pioneerid (1/6), varane enamus (2/6), hilinev enamus (2/6)ja lootusetud hilinejad (1/6).
  • 4 turukommunikatsiooni põhiprintsiipi:
    • objekti kommunikatsioon - toote enda võime suheida;
    • juhitud kommunikatsioon - reklaam, müügiagendid jne;
    • distributiivne kommunikatsioon - toote kättesaadavus, edasimüüja, koostööpartneridn jne;
    • juhtimatu kommunikatsioon - suusõnaline arvamustevahetus.

  • Firmad võivad turul kasutada üht või mitut järgnevast neljast orientatsioonist:
    • tootmisorientatsioon - klient ostab seda, mis on juba turul olemas, kui selleks raha jätkub. Tooda!
    • tooteorientatsioon - klient ostab häid ja oma hinda väärivaid tooteid. Arenda toodet!
    • müügiorientatsioon - klient ostab seda, mille vastu õnnestub tema huvi äratada. Müü!
    • turuorientatsioon - klient valib ja ostab seda, mida ta vajab. Õpi tundma turgu!

  • Ramp -up ehk uute seadmete ja rakiste soetamine
  • Otsustuste mudelid:
    • bürokraatlik (otsustamine põhineb ratsionaalsetel kriteeriumidel ja formaliseeritud protseduuridel ning on suunatud defineeritud eesmärkide säästlikule saavutamisele).
    • professionaalne-kollegiaalne (otsused sünnivad universaalsete kriteeriumide ja mitteformaalse reeglite abil isikutevahelise suhtlemise käigus).
    • poliitiline, sõltudes jõudude vahekorrast organisatsioonis

  • Toote spetsifikatsiooniks ehk toote parameetrite loeteluks. Spetsifikatsioon sisaldab parameetrite loetelu ja nende väärtused sobivais mõõtühikuis.
  • Sihtspetsifikatsiooni tuleks käsitleda kui tootearenduse meeskonna ettekujutust sellest, milliste parameetritega toode oleks tehniliselt realiseeritav ja turul konkurentsivõimeline.
  • Organisatsioon kujutab endast kindla inimrühma terviklikult korrastatud tegevust, mis võimu ja eestvedamise mõjul tegevusi kooskõlastades püüavad saavutada ühist eesmärki
  • Juhtimine on organisatsioonide või süsteemide funktsioneerimise aluseks
  • Süsteemiks nimetatakse elementide hulka, mis omavad kindlaksmääratud seoseid ja suhteid ning moodustavad ühtse terviku ja alluvad teatud kindlatele juhtimispõhimõtetele
  • Süsteemi kategooriad:
    • Süsteemi elemendid e. süsteemi substants
    • Süsteemi struktuur e. süsteemi organiseeritud ja korrastatud vorm
    • Süsteemi protsessid e. süsteemi elementide ja struktuuri baasil teostatavad transformatsiooni - protsessid
    • Tootmine – arendamine – müümine

  • Projekt on ühekordne, täpselt määratletud eesmärgiga ajutine ülesanne, mis tuleb lahendada tähtaegselt ja kvaliteetselt, kasutades selleks etteantud ressursse
  • Projekti juhtimine on üks osa ettevõtte juhtimissüsteemist. Iga projekt on üks unikaalne, terviklik lahendus, mis omab kindlaksmääratud algus- ja lõpukuupäeva ning mille tulemuseks on eelnevalt fikseeritud tehnilistele tingimustele vastav toode v. teenus.
  • Agiilne projekteerimine ( projektijuhtimine ) on lähenemisviis:
    Tulenevalt klientide vajaduste kiirest muutustest, kasvavast konkurentsist ning ressursside ratsionaalse kasutamise nõudest, peab projektijuhtimise
  • Integreeritud tootearendus #1 Integreeritud tootearendus #2 Integreeritud tootearendus #3
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-01-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 170 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Tampu Kene Õppematerjali autor
    Abiks eksamil ja ka niisama

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    1072
    pdf

    Logistika õpik

    ning rahavoogude juhtimisest ja püstitatud eesmärkide saavutamisest. Konkreetse ettevõtte seisukohalt võib deineerida logistikat järgmiselt: „Logistika on kau- pade tootmise, hankimise ja jaotusega seotud strateegiliselt juhitud materjali-, informatsiooni-, raha- ja teenuste voogude integreeritud protsess, mille eesmärgiks on suurendada ettevõtte kasumit Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR ja rentaablust õigete strateegiliste valikute kaudu“. Üks võimalik logistika määratlus kitsamas tähenduses on järgmine: „Logistika on juhtimise

    Logistika alused
    thumbnail
    268
    pdf

    Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

    ning rahavoogude juhtimisest ja püstitatud eesmärkide saavutamisest. Konkreetse ettevõtte seisukohalt võib deineerida logistikat järgmiselt: „Logistika on kau- pade tootmise, hankimise ja jaotusega seotud strateegiliselt juhitud materjali-, informatsiooni-, raha- ja teenuste voogude integreeritud protsess, mille eesmärgiks on suurendada ettevõtte kasumit Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR ja rentaablust õigete strateegiliste valikute kaudu“. Üks võimalik logistika määratlus kitsamas tähenduses on järgmine: „Logistika on juhtimise

    Baas Logistika



    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun