Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Juhtimise alused kordamisküsimused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised on Henry Fayoli poolt sõnastatud juhi peamised kohustused/juhtimistegevused ?
  • Millised olid Hawthorne’i eksperimentide eesmärgi(d) (Alas 2008) ?
  • Millised on Herzbergi poolt defineeritud motivatsioonifaktorid ?
  • Millised on Herzbergi poolt defineeritud hügieenifaktorid ?
  • Millised on erinevad teaduslikud lähenemised eestvedamise uurimisel (Alas 2008; loengu slaidid Northouse 2015 järgi) ?
  • Millised on Maslow´ poolt defineeritud vajadused ?
  • Mis on delegeerimine ?
  • Mida tähendab juhtimise tsentraliseerimine ja detsentraliseerimine ?
  • Mida nimetatakse eestvedamiseks ?
  • Mis on juhtimise ja eestvedamise vahe ?
  • Millised on erinevad teaduslikud lähenemised eestvedamise uurimisel ?
  • Millised on peamised võimu allikad ?
  • Millised on meeskonnatöö arengufaasid ja kuidas tuleb nendes käituda ?
  • Millised on 2 motivatsiooniliiki ja mis neid üksteisest eristab ?
  • Millised on tuntumad motivatsiooniteooriad ja kuidas neist on kasu juhtimisel ?
  • Missugused on peamised meetodid juhtide arendamisel lisaks koolitustele ?
  • Mis on talendijuhtimine ?
  • Mille poolest erineb talendijuhtimine tulemusjuhtimisest ?
  • Mis on succession planning ?
  • Kuidas talenti ära tunda ?
 
Säutsu twitteris
1. Millised on Henry Fayoli poolt sõnastatud juhi peamised kohustused/ juhtimistegevused ?
Henry Fayoli peamised kohustused/juhtimistegevused olid eestvedamine , planeerimine , organiseerimine ja kontrollimine. Planeerimise funktsioon sisaldab eesmärkide määratlemise protsessi, strateegia väljatöötamist nende eesmärkide saavutamiseks ja plaanide arendamist tegevuste integreerimiseks ning koordineerimiseks.
Juhid on ka vastutavad organisatsiooni struktuuri kujundamise eest. Seda funktsiooni nimetatakse organiseerimiseks. Selles protsessis määratakse kindlaks, millised tööülesanded tuleb teha, kes need teeb, kuidas on ülesanded rühmitatud, kes annab kellele aru ja millisel tasandil tehakse otsused.
Nagu teada, igas organisatsioonis on inimesed ja juhtide töö on integreerida ja koordineerida nende inimeste tööd. See on eestvedamise funktsioon. Kui juhid motiveerivad alluvaid, suunavad teiste tegevust, valivad kõige efektiivsema kommunikatsioonikanali või lahendavad konflikte, on nad eestvedajad, liidrid .
Viimane juhtimisfunktsioon, millega juhid tegelevad, on kontrollimine. Pärast seda, kui eemärgid on püstitatud (planeerimine), plaanid koostatud (planeerimine), struktuur korraldatud (organiseerimine) ja inimesed palgatud , koolitatud ja motiveeritud (eestvedamine), võib ikka midagi valesti minna. Et olla kindel, et asjad lähevad nii nagu peab, peavad juhid töötegevust jälgima. Tegelikku tööd võrreldakse eelnevalt seatud eesmärkidega. Kui ilmnevad olulised kõrvalekalded, on juhtkonna ülesanne saada tegevus uuesti rööpasse. See jälgimise, võrdlemise ja korrigeerimise protsess on see, mida mõistetakse kontrollimisfunktsiooni all.
2. Teaduslik juhtimine – põhimõtete sõnastajad (olulised autorid), üldpõhimõtted.
Frederic Taylor sõnastas põhimõtted, mis võib võtta juhtimise teadusliku mõistmise aluseks:
1. tööd tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toime tulemiseks
2. töötaja oskused ja võimed peavad olema talle antud tööle vastavad. Töötajaid tuleb hoolega valida
3. töötajaid tuleb hästi treenida ning nendega koostööd teha, eesmärk on luua eeldused teaduslike juhtimispõhimõtete rakendamiseks
4. töötajaid tuleb innustada töö planeerimisel, et nad tunnetaksid osalust ja vastutust
3. Douglas McGregor eristas 2 juhtimiskontseptsiooni, (teooriad X ja Y). Mis olid 2 kontseptsiooni põhiomadused? ´
Olenevalt alluvate nägemisest ja suhtumisest inimestesse, valivad juhid oma juhtimisstiilid ja -võtted. McGregri järgi X-tüüpi juhid arvavad , et inimesed on loomult laisad, neid tuleb pidevalt kontrollida, käskida ja karistada. Y-tüüpi juhid peavad aga töötajaid loomingulisteks, vastutusvõimelisteks ja aktiivseteks .
X teooria
Y teooria
Enamik inimesi on laisad ja võimaluse korral väldivad tööd.
Töö on inimese jaoks loomulik tegevus nagu puhkus või mäng.
Inimesi tuleb vahetult suunata. Nad asuvad tööle vaid karistuse kartuses.
Kui inimene on oma jõupingutused suunanud tulemuse saavutamisele ja ta on sellele tegevusele pühendunud, on ta võimeline ennast ise kontrollima ja juhtima.
Enamik inimesi väldib vastutust ja neil puuduvad ambitsioonid. Peamine on turvalisus.
Keskmist inimest on võimalik õpetada võtma vastutust.
Inimesed on teatud mõttes robotid , enamik neist ei ole võimeline loominguliseks ja loovaks tööks.
Paljud inimesed on võimelised loominguliseks ja loovaks tööks.
Tänapäeval on keskmine intellektuaalne potensiaal vaid osaliselt kasutatud.
4. Millised olid Hawthorne ’i eksperimentide eesmärgi(d) ( Alas 2008)?
Panid aluse inimsuhete koolkonnale . Eesmärgiks oli välja selgitada töötingimuste mõju töö tulemusele, nt avastati, et ainult töötingimuste parandamine ei mõjuta tootlikkust, suurt rolli mängib inimestevaheline suhtlus.
5. Millised on Herzbergi poolt defineeritud motivatsioonifaktorid?
  • Saavutusvajaduse
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Juhtimise alused kordamisküsimused #1 Juhtimise alused kordamisküsimused #2 Juhtimise alused kordamisküsimused #3 Juhtimise alused kordamisküsimused #4 Juhtimise alused kordamisküsimused #5 Juhtimise alused kordamisküsimused #6 Juhtimise alused kordamisküsimused #7 Juhtimise alused kordamisküsimused #8 Juhtimise alused kordamisküsimused #9 Juhtimise alused kordamisküsimused #10
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-11-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kristiinlane Õppematerjali autor

Lisainfo

Arvestuse küsimused ja vastused.

Märksõnad


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

10
doc
Juhtimise alused - kordamisküsimused
161
pdf
Juhtimise alused
16
docx
Juhtimise alused
20
docx
Juhtimise kordamisküsimused
26
docx
Juhtimine kordamisküsimused
13
docx
Juhtimine kordamisküsimused
23
docx
Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused
15
docx
Juhtimine-kordamisküsimuste vastused





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun