Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimise kordamisküsimused ja vastused (1)

3 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on erisused?
  • Mida tähendab tippjuhtimine keskjuhtimine esmasjuhtimine?
  • Kuidas on need omavahel seotud?
  • Milliseid oskusi peab juht strateegia kavandamisel omama?
  • Mida nimetatakse juhtimises planeerimiseks või kavandamiseks?
  • Mida tähendab lai mida kitsas juhtimisulatus?
  • Mis on ettevõtlikkus algatamisvõime?
  • Milliseid erinevaid võimu allikaid oskad välja tuua?
  • Mis on tsentraliseeritud juhtimine mis detsentraliseeritud juhtimine?
  • Milline peaks olema personalipoliitika ettevõttes?

Lõik failist


Juhtimise kontrolltöö kordamisküsimused
  • Organisatsiooni olemus, koostisosad ja eesmärgid
    Inimeste rühm, mis töötab ühiste eesmärkide nimel.
    Sotsiaalsed süsteemid
    Sotsiaalse süsteemina käsitlemine tähendab seda, et organisatsioonides toimuv tegevus allub psühholoogia ja sotsioloogia seaduspärasustele. Inimestel on psühholoogilised vajadused, sotsiaalsed rollid ja staatus. Nende käitumist mõjutavad nii nende sisemised vajadused kui ka rühm, kuhu nad kuuluvad.
    Vastastikune huvi
    Vastastikune huvi tähendab seda, et organisatsioon vajab inimesi ja inimesed organisatsiooni. Inimesed näevad organisatsioonis oma eesmärkide saavutamise vahendit, organisatsioon vajab aga inimesi oma eesmärkide saavutamiseks. Vastastikuse huvi tulemuseks on mõlemapoolne kasu. Organisatsioon on edukam, kuna tegutsetakse efektiivsemalt. Paraneb toodangu kvaliteet, teeninduskultuur , vähenevad kulud. Sellest on omakorda kasu kogu ühiskonnale.
    Eetika
    Selleks, et ligi meelitada ja hoida organisatsioonile väärtuslikke töötajaid, tuleb organisatsioonidel kohelda töötajaid eetiliselt. Ettevõtted koostavad eetikakoodekseid, avalikustavad eetilisi väärtusi, korraldavad eetikakoolitusi, tunnustavad töötajaid märkimisväärse eetilise käitumise eest, loovad positiivseid rollimudeleid.
    Joonis. Vastastikune huvi loob peamise eesmärgi töötajale, organisatsioonile ja ühiskonnal
    Koostisosad: Maa, töö, kapital , eesmärgid, struktuur, protsessid, tehnoloogia , kultuur, keskkond
    Eesmärk tagada kõrge kvaliteet, madal omahind ja toodete õigeaegne tarbijateni jõudmine.
  • Mis on juhtimine, selle olemus ja definitsioon.
    Juhtimine on lihtsustatult subjekti ja objekti vaheline suhe ehk tegevus, mille tulemusena juht mõjutab juhitavaid, et saavutada organisatsiooni eesmärgid läbi ressursside efektiivse ja eduka kasutamise.
    On defineeritud erinevalt: protsess, keskkonna tasakaalu säilitamine, inimeste suunamine, organisatsiooni eesmärkide täitmine läbi inimeste, piiratud ressursside maksimaalne kasutamine
    Tippastmejuhid - STRATEEGILINE - strateegia, eesmärgid, üldised küsimused
    Keskastmejuhid - TAKTIKALINE – kooskõlastamine, evitamine
    Esmaastmejuhid – OPERATIIVNE – täideviimine, ülevaatamine
  • Juhi peamised oskused ja omadused.
    Oskused – suhtlusoskus, konteptuaalsed oskused (visoon, strateegiline mõtlemine, laia pildi haaramise võime), spetsiifilised oskused (delegeerimine, kontrollimine, õpiku tarkus), erialased oskused ( koosolekud , esinemine, läbirääkimised, arvuti kasutamine, am. Kirja kirj .), tingimislikud (org. olenevad), kuuuulamis oskus
  • Juhi funktsioonid.
    Planeerimine on seotud eesmärkide püstitamise, poliitika formuleerimise ja protseduuride kehtestamisega.
    Organiseerimine seisneb ülesannete grupeerimises, töökohtade kavandamises ja otsustamisõiguse andmises. Tulemuseks on organisatsiooni struktuur.
    Eestvedamine kujutab endast töötajate motiveerimist koostöös organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks pingutusi tegema.
    Kontrollimine on standardite kehtestamine, tulemuste hindamine vastavalt kehtestatud standarditele ning organisatsiooni eesmärkidele mittevastavate tegevuste korrigeerimine.
  • Juhi omadused – hea juht vs halb juht. Mis on erisused ?
    Hea juhi oskused – suhtlusoskus, konteptuaalsed oskused (visoon, strateegiline mõtlemine, laia pildi haaramise võime), spetsiifilised oskused (delegeerimine, kontrollimine, õpiku tarkus), erialased oskused (koosolekud, esinemine, läbirääkimised, arvuti kasutamine, am. Kirja kirj.), tingimislikud (org. olenevad), kuuuulamis oskus
    Halb juht neid ei oska.
  • Mida tähendab tippjuhtimine, keskjuhtimine, esmasjuhtimine?
    Tippjuhi ülesandeks on firma tegevuse üldine ja põhimõtteline suunamine ja kooskõlastamine, see on eeskätt juhtide tegevuse suunamine.
    Keskastme juhtide ülesandeks on tegelda strateegiast lähtuvate kindlate tegevuskavade väljatöötamisega ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega. See on eeskätt spetsialistide tegevuse suunamine.
    Esmastasandi juhtide ülesandeks on tegelda üksikasjalike toimingute elluviimise juhendamise ja kontrollimisega. Seega seisneb tegevus põhiliselt tehniliste täitjate suunamises ja
  • Vasakule Paremale
    Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #1 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #2 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #3 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #4 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #5 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #6 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #7 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #8 Juhtimise kordamisküsimused ja vastused #9
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-12-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 43 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor keit9982 Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    13
    docx

    Juhtimise kontrolltöö kokkuvõte

    jõupingutustega kui eraldi tegutsedes. Organisatsioon ei ole eesmärk omaette, vaid on eesmärkide saavutamise keskkond. Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on anda tulemusi. Organisatsiooni kõige suurem vara, väärtus ja jõud peitub temasse kuuluvates inimestes. Juhtimine ­ on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine. Juhtimise ülesanded - kooskõlastada tegevusi, korraldada inimeste tööd, juhtida organisatsiooni talitlemist. Juhtimistegevusega kaasnevad juhtimistoimingud ehk menetlused, mis tähendavad osategevuste ja toimingute sooritamise laadi. Juhtimistasandid: erialajuhtimine ­ tööjaotuse tagajärjel tekivad kitsamad tegevusvaldkonnad , üldjuhtimine ­ eesmärkide saavutamiseks erialavaldkondade üheks tervikuks kokkusulatatu. Juhtimisalane tööjaotus:

    Juhtimine
    thumbnail
    17
    doc

    TÖÖRAHULOLU JA MOTIVATSIOONI TEOORIAD PERSONALIUURINGUTES

    hoiavad ära tööoludest tingitud tööhuvi nõrgenemist. Herzberg kasutas terminit "motivatsiooni tegur", sest sellel teguril on tööst saadavale rahuldusele positiivne mõju ja nad viivad sageli isiksuse töövõime kasvule. (Kindron 2004: 96-97) Hügieeni faktorite alla kuuluvad (Kindron 2004: 96-97): · palk; · turvatunne; · töötingimused; · kontrolli sagedus ja ulatus; · inimsuhted tööl; · töökultuur; · juhtimise kvaliteet. Rahulolu puudumine ei tähenda veel rahulolematust. Herzberg väidab, et negatiivsete ilmingute kaotamine ei tähenda veel positiivsete tekkimist. Näiteks, kui töölise palk on väike, on tööline rahulolematu. Kui juht tõstab palka, siis ta leevendab alluva rahulolematust, kuid selle asemele ei teki rahulolu. Tal lihtsalt ei ole enam rahulolematust. (Virovere jt 2004: 64) Herzbergi teooria kohaselt on kõrge palk 7

    Majandusteadus
    thumbnail
    16
    docx

    Juhtimise alused

    lahendada konflikte, korraldada meeskonnatööd jms.) 3.Kontseptuaalsed oskused - võime luua tervikpilt organisatsioonist ja tema kohast ümbritsevast keskkonnast. Tehniliste oskustega tegelevad kõige rohkem esmatasandi juhid. Suhtlemis oskustega aga kesktaseme juhid. Kõige rohkem tegelevad tippjuhid kontseptuaalsete oskustega. 4. Kes olid teaduliku juhtimiskoolkonna rajajateks? Teadusliku juhtimise koolkonna on põhiliselt rajanud tööstusorganisatsioonide juhid. Samuti on üheks selle koolkonna esindajaks F.Taylor (1911). 5. Millised olid teadusliku juhtimise koolkonna põhiideed? 1. Tööd tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toimetulekuks. 2. Töötajaid tuleb hoolega valida (et oleks tema oskused ja võimed talle antud tööga vastavad). 3. Töötajaid tuleb hästi treenida ja teha nendega koostööd

    Juhtimise alused
    thumbnail
    5
    docx

    Juhtimise alused esimene osa

    Ratsionaalne, mehhaaniline....Coordination...Teaduslik juhtmine, Bürikraatlik, Administreerimine Koordineerimine: planeermine, kontroll, organiseerimine...formaalne organisatsioon Uusklassikaline käsitlus(1930-1990) ­ käitumislik lähenemine (Elton Mayo, Douglas McGregor, Rensis Likert) Kesksel kohal eestvedamine(mõjutamine, pühendumine, motiveerimine). Märksõnad: sotsiaalsed suhted, motivatsioon pühendumine(x ja y teooria) ja juhtimise stiilid Sotsiaalne, käitumuslik...mitteformaalne organisatsioon Moodne käsitlus(1950-....) ­ terviklik lähenemine (West Churchman ­ organisatsioon kui sotsiaalne süsteem, Nerbert Wiener ­ keskkonna ja organisatsiooni omavaheline mõju, James G. Miller ­ süsteem koosneb alamsüsteemidest) Küberneetika ja süsteemiteooria. Süsteem on tervik(ei saa mõista üksisosade kaupa) Otsustamine, kommunikatsioon, tasakaalustus...Avatud hajussüsteem Juhtimisprotsess(H. Fayoli funktsioonid) 1

    Juhtimine
    thumbnail
    14
    docx

    Juhtimise kontrolltöö kordamisküsimused

    Tulemuseks on organisatsiooni struktuur. 3)Eestvedamine kujutab endast töötajate motiveerimist koostöös organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks pingutusi tegema. 4)Kontrollimine on standardite kehtestamine, tulemuste hindamine vastavalt kehtestatud standarditele ning organisatsiooni eesmärkidele mittevastavate tegevuste korrigeerimine. Need tegevused peavad tagama organisatsiooni käsutuses olevate ressursside sellise juhtimise, et eesmärgid saavutataks kõige efektiivsemal moel. Ressursid jagunevad inimressursiks, rahalisteks vahenditeks, füüsilisteks vahenditeks ja inforessursiks. 5. Juhi omadused – hea juht vs halb juht. Mis on erisused? Hea juht peab saavutama, et inimesed tuleksid tema ideedega kaasa, järgneksid talle. Sisuliselt on tegemist mõjutamisega. Juht peab tagama selle, et inimesed

    10.klassi ajalugu
    thumbnail
    43
    docx

    Juhtimise aluste kordamine eksamiks

    JUHTIMISE ALUSED TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid Juhtimine on: · Üks huvitavamaid inimtegevusi · ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega. · seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga. · huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng. · Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda. Juhtimise ülesanne:

    Juhtimise alused
    thumbnail
    10
    doc

    Juhtimise alused. Eksamimaterjal.

    Juhtimise alused.Eksamimaterjal. 1.organisatsiooni ja juhtimise paradigma muutumine ajas.Olulisemad uued suunad juhtimises.Organisatsiooni missioon, visioon ­ nende vajadus, kuidas sõnastatakse ja läbi räägitakse organisatsioonis?Näited, analüüs, mõtteid loetud kirjanduse kohta(nimeta allikad ja tooge välja olulisem loetelust.Juhtimise uus ja vana paradigma. Vana paradigma industriaalajast juhtimise uus paradigma infoajastul -ühetaolisus -mitmekesisus -stabiilsus - muudatused -konkurents - koostöö -asjad - inimesed ja suhted -kontroll - võimustamine .missioon,visioon ja strateegia ­mõisted

    Juhtimine
    thumbnail
    32
    doc

    JUHTIMISE ALUSED EKSAMI KÜsIMUSED

    Juhtimise alused JUHTIMISE ALUSED: EKSAMI KÜsIMUSED 1. Juhtimise ajalugu, areng ja teoreetikud 1.1 Juhtimise definitsioon Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. 1.2 Organisatsiooni definitsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus (era- ja riigiettevõtted, ametlikud ja mitteametlikud asutused).

    Ettevõtlus




    Meedia

    Kommentaarid (1)

    zut profiilipilt
    zut: Väike osa küsimusi vaid olemas. Pole mõtet kasutada...
    22:26 12-05-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun